- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ebben a honapban is voltam autoszerelonel, direkt egy masikhoz mentem, akik atvizsgaltak a kocsit, es jonak talaltal. De 6 honapja van nalam a kocsi, es mar 3x volt a szerelonknel, egyszer kipufogosnal, meg most egy masiknal. Szerintem tul sokat is viszem szervzibe.
De a vezerlest sztem mostmar tenyleg lecsereltetem, valtokuliszat is megcsinaltatom (mar ha tenyleg ez okozza a valto ragadasat), meg a kuplung a kerdes, hogy most, vagy varjak meg vele. Ja, meg a alvazon a rozsdat leszedetetem. Aztan mar tobbet nem akarok ra kolteni.
-
Voltunk Ronikevel sielni, eleg jol birta, de par aprosagot megint eszrevettem:
Tegnap este lemosattuk, ma reggel viszont lattam, hogy az apro kovek szetvertek az elejet, vagy 20-30 helyen apro feher pottyok vannak a lokharitoban. Lehet ezzel valamit kezdeni? A Tescoban kaphato "filctoll" tud kicsit enyhiteni ezen?Illetve azt vettem meg eszre, hogy gazelvetelnel furcsa hangja volt. Nem tudom, hogy irjam le, de amikor elvettem a gazt, olyan hangot adott, mint egy rossz ventillator. Mi lehet ez? Kinyomotol van? Mert sajnos mostmar ha csak par orara leallitom a hidegben, inditaskor akkor is "felnyerit", sot, ma reggel vagy 1 km-en at csinalta. Vagy a vezermuszij kezdene megadni magat?
Viszont miutan beertunk a varosba mar nem volt egy a "ventillator" hang gazelvetelnel. -
MMA87: Ne mondd mar! En egyszer csereltem, ket perc alatt megvolt. Szolj, ha segitsek!
Reaper84: Megegyszer koszi a lampaallitasi trukkot, tok konnyu volt! Lejebb allitottam, oda, ahol az 1-es szint van a jobb lampaval, remelem, mostmar senkit nem vakit el. De azert jo lenne valahogy megjavitani hazilag az emelomotort. Lehet csak beazott, mert nincs meg a takarolemez a bal oldali sarvedoben...
Amugy az allitocsavar az sosem esik ki ugye? Mert eltekertem mindket iranyban, en ugy erzem, hogy nem jon ki.
-
válasz
Reaper04 #15853 üzenetére
Nagyon koszonom a segitseget!
Majd megprobalok egy falhoz allni, aztan piciket allitani, nagyon nem akarom, nehogy valamit elrontsak.Csak ha ez feljebb van, akkor ezek szerint penteken nem allitottak rajta semmit...
Van amugy valahol valami tampont, hogyan kellene beallitani helyes ertekre? Ha belenezek, akkor a kettonek egyforman kellene vilagitani? Mert azt tudom, hogy a jobb oldali az messzebbre visz.
-
Penteken voltam fenyszorot beallitatni (elvileg megcsinaltak, gyakorlatilag nem lattam).
Tegnap viszont tobben is ramvillantottak varoson kivul, lattam is odafele a trafit, viszont vissza is ketszer villantottak ram, egymastol vagy 20km tavolsagban, es akkor mar nem lattam, hogy fotoznanak.
Aztan amikor lealltam a kocsival, eszrevettem, amit faterom mar regebben is mondott, hogy a bal oldali fenyszoro kicsit feljebb all. Aztan eszrevettem, hogy csak a jobb oldali emelo mukodik, a bal nem.
A kerdesem az lenne, hogy mit kellene megnezni az emelonel, vagy hogy esetleg manualisan lehet-e allitani a lampat (par csavarral), meg hogy szabad-e? Vagy azt muszerrel kell beallitan? Csak akkor kerdes, hogy penteken allitottak-e barmit is rajta...
Szerk.: tudom, hogy valakinek nem reg volt ilyen problemaja, de nem talalom a hozzaszolast, mert emlekszem, hogy neki megoldodott a gond.
-
MMA87: En az "ad1"-et hasznalom, mivel ahogy mar irtam, egy elsobbsegadas kotelezo vagy stop tablahoz erkezve lassitas kozben a kocsi nem engedi 1-esbe tenni, ezert en is inkabb 2-esben "remegtetem" a motort. Nagy gazt meg azert nem adnek, mert akkor meg a kuplung szenved 2-esben.
Es - ahogy mar szinten irtam - en fel szoktam valtani 5-osbe varosban, de persze csak ugy, ahogy az iras mondja: csak sebessegtartasra, gyorsitaskor visszavaltok.
De abban a tobbieknek igaza van, hogyha igy hasznalod, ne is varj nagy erot tole. Nem tudom, hol lehet a nyomatekgorbe csucsa, de en 3500-4000 korul erzem, hogy ott nagyon megjon az ereje, de en ezt csak varoson kivul szoktam hasznalni elmenyautozasra. Es ott a hangja is nagyon megjon, bar ez lehet az uj kat+kipuff miatt van
-
Sracok, segitsetek mar nekem, legy' szives!
Tegnap mondtak a szervizben, hogy valoszinuleg a valtokulissza rosszalkodik, es lehet reszelni kellene, de lehet masik kell bele.
A gondom:
1. Nem talalok sehol egy robbantott abrat vagy videot arrol, hogy nez ki a MII valtoja, hogy melyik resze felelos a fokozatokert.2. Es sajnos bonott vagy uj valtokulisszat sem talaltam.
Akinek van barmi infoja, kerem, ossza meg velem!
-
Igen, ugy nez ki egyedul az okoskerek miatt nem erdemes 1.6 venni, minden masban jobb valasztas, mostmar en is azt valasztanam. En azert ezzel a 98LE-s 1.4-es is elvagyok, amire hasznaljuk tokeletes.
Valatasnal meg 1-esbe csusztatom picit, vagy meg neha 2-esben szoktam, mert nem szeretem visszapakolgatni egyesbe a hang, illetve a valtoszorulas miatt. De a tobbi sebessegben gyorsitaskor epp' csak megnyomom a kuplungot, es mar at is tettem. Sot, en mar azelott veszem ki sebessegbol, hogy kinyomtam volna a kuplungot. Ezert is nem baj nekem, hogy kicsit fentebb fog, mert igy nagyobb fokozatokat gyorsan lehet kapcsolni vele.
Annyira kivancsi lennek, hogy akik irjak, hogy lassan kell valtani, meg uresbe kihuzni, vagy akar duplakuplungolni, azok hogy vezetnek, vagy hany perc alatt erik el az 50km/h-t
En ha valtasban gondolkoznek, akkor erre a hasznalatra megint csak 1 milla kornyeken szannek, akkor ami nekem szobajohetne: 2006 utan faceliftes Megane II, Ford Focus.
Az uj Megane alapvaltozatban nem tetszik, viszont az RS valtozatok nagyon bejonnek.Az Oktavia jo kis gep, tobb is van a csaladban, viszont nagyon nagyok, csak varosba hatalmas.
Akkor mar inkabb egy hasznalt 5-os BMW. Napokban nezegettem hasznaltauton, hogy 3 millaert mar lehet 5osoket kapni... durva... -
Kumpjuteres meres, vagy Te szamoltad? En tegnap szamoltam egy fel tankra, vegyes hasznalattal, nekem 7.2liter jott ki! Nagyon meg vagyok elegedve. Persze varosban januarban volt 9.1-es fogyasztas is, de az mas teszta.
Mas: Most jottem el a masik szerviztol, atneztek a gepet, azt mondtak, minden rendben!
A valtonal valoszinuleg a kulisszaval van baj, azt lehet, hogy meg kell reszelni, lehet, hogy cserelni kell, sajnos ehhez szet kell kapni. Viszont a motortartokkal egyelore nincs gond. A "szerelom" is ezt mondta, egyedul a Renault szerviz akarta nagyon cserelni :S -
-
Pont most jelentkeztem be egy masik szerelohoz, egyelore csak egy teljes atvizsgalasra. Mert multkor probaltam az enyemet is kerni, hogy nezzen ra a valtora, de csak olajcseret csinalt rajta, meg kicsit megrangatta. De ugye valtozas nem igazan tortent.
Aztan kivancsi vagyok most egy masik szerelo velemenyere is, hogy milyen allapotban van a kocsi, meg mi okozhatja a valto hibat.
-
tresh: Az enyem bowdenes, ugy lattam a motorterben legalabbis. Akkoris ugyanez a helyzet? A motortarto bakot mennyire maceras kicserelni?!
Mas: Ugy nez ki, hogy Ronivel megyunk sielni. Berelni akarok hozza tetobox-ot, kupera ez mennyire oldhato meg? Meg tetocsomagtartobol lehet a ket ajtora "univerzalisat" (ami az ajtonal kapaszkodik) tenni?
Illetve szerintetek is jo otlet, ha majd az alvazvedelmet a sieles utan csinaltatom meg, mert fent a hegyekben par ko sztem fel fog pattani. Aztan leszedetem a rozsdat ha hazajottunk.
-
(#15683) MMA87 En nem mondtam, hogy pont ezt akarom, csak ha lenne ilyen kocsi, amivel szamlaval igazoljak, hogy miket csereltek benne, meg sztem mostmar en is tudom, hogy mire kellene figyelni, ezert gondolkoztam el... de orulok, hogy megint visszarangattok
(#15688) rob210 A kuplungra a szerelo is azt mondta, hogy boven raer meg cserelni, meg ahogy en is irtam: kettesben gaz nelkul el tudok vele indulni, nem csuszik el soha.
A kutyacsontot konkretan nem tudom mi (en ugy tudtam, hogy az a motortarto bak neve), azt tudom, hogy amikor megvettuk a mi szerelonk akkor 9eFt-ert kicserelt valami gumigyurut a valtonal.
A motornal viszont meg anno a Renault szerviz mondta, hogy a kozepso motortarto bak el van repedve, de az en szerelom azt mondta, hogy ha majd eltorik, ugyis erezni fogom, hogy ugral a motor... lehet ez okozna gondot?
-
Azert annyit csendben megjegyeznek, hogy mar fel eve megvan a kocsi es csak most csereltunk olajat benne, vezerlest meg mindig nem.
Tehat en remenykedek, hogy ki lehet fogni olyan kocsit, amibe csak atulok, es megyek. De ertem mit mondasz, es nagyon jol levezetted, koszonom!
Igazabol en csak itt vergodok, ez egyetlen problemam a valto. Meg az egyes hangja sem erdekel, csak ennyi, hogy neha akad par sebesseg. Es ahogy mar irtam is, lehet nem is a kinyomo vagy a kuplung hibas, mert akkor gondolom mindig csinalna, az enyem meg csak neha... Csak multkor, amikor olajcseren voltam nala, akkor csak egy valtoolaj cseret javasolt, de az nem oldotta meg a problemat.
Hamarosan visszaviszem ugyis a rozsda lekezelesere, akkor ott hagyom a kocsit, remelem akkor vegre megallapitja, hogy miert lehet ez a valto akadozas.
(#15680) tresh : en se hiszem, de szeretnek mar biztosan tudni. Csakhat nincs idom szerelohoz rohangalni allandoan. Ha meg apro a gond, akkor jo lenne gyorsan megcsinalni, es akkor tenyleg vegre teljesen boldogan tudnam hasznalni Roniket.
-
(#15659) ESP Nekem ez a felbor, vilagos belso nem tetszik. Amugy szep.
(#15660) FerNandor Nem a vezerlescseret akarom (feltetlen) meguszni, hanem a kuplung es valto cseret/felujitast.
(#15661) tresh A kuplungnak tudom az arat, a valtobol viszont nem nagyon talalok senkit, aki felujitassal foglalkozna. Vagyis ha van is, azt mondja mindenki, hogy egy bontott olcsobb... csakhat bontott meg totalkaros, meg szar kocsikbol vannak, azok is ki tudja majd meddig birjak. Meg ha beepites utan derul ki, hogy rossz, akkor megszivtam.
(#15662) tresh Szerintem meg igenis lehet olyan auto, amibe beleulsz, es mesz vele. Nem mindenki ert a kocsihoz, hogy milyen elojele van egy nagy meghibasodasnak.
Valaki megszorul, es azert adja el, valakinek penzt allt a hazhoz es nagyobbat/kisebbet/dragabbat akar venni... szerintem azert lehet jokat is kifogni.Ennel a hirdetesnel is el tudom kepzleni, hogy neki egy gyerek miatt nagyobb kocsi kell.
Tehat megegyszer:
Nem a vezerlescseret akarom meguszni (bar ha szervizkonyvvel igazolja, hogy mikor cserelte es az en szerelom is azt mondja ra, en nem csereltetnem feltetlen), hanem arra gondoltam, hogyha eladom a kocsinkat (,amit nyaron vettunk 800-ert es azota mar koltottem ra rendesen) 800-ert, a srac meg ideadja 900-ert, akkor megkimelem magam attol, hogy megint vigyem a kocsit szerelohoz kuplungot, valtot, vezermuszijat cserelni, meg a rozsdat eltunteni 150eFt-ert.
Es lenne egy problemamentes (mert nyilvan mostmar szerintem tudom nagyreszt mire kell figyelni vasarlaskor, es csak akkor vennem meg, ha TENYLEG ilyen allapotban lenne, ahogy irja) autonk, ami 1 evvel fialabb, erosebb motorral es jobb felszereltseggel rendelkezik. Sot meg van hozza szep felni is, a szarnyat meg befogom snowboardnakJa, es anyagilag ugyanott jarok...
Dehat most voltam Ronivel a Tescoban, most persze jol ment a valto. Jo lenne mar vmi ertelmes szerelo, aki megmondana, mi van vele, mert lehet csak a fekrendszer van belevegosodve es ezert neha nem emel ki jol a kuplung, vagy a valtokulissza van megkopva.... nem tudom...
Nektek mindig jol megy a valto, es egy ujjal lehet konnyeden pakolgatni ?!
-
Hat nem tudom, hogy a kuplunggal meg a valtoval mi lesz, meddig birja. Javul-e a jobb idovel, vagy rosszabb lesz...
Csak arra gondoltam, hogyha csak 1-200ezerrel kellene megpotolni ehhez, es nem kene szarakodni kuplung meg valtocserevel, meg 1.6-os lenne, akkor lehet egyszerubb lenne lecserelni a kocsit. Raadasul ez nagyobb felszereltsegu is. Meg a felni is tetszik
-
Igen, az a hatso szarny undorito es felesleges, meg a lampak is. De szarnyat le lehet szedni, lampak megvannak...
Viszont ha eladnank a mienket, es megvennek ezt, akkor lehet megusznam a vezerles, a valto meg a kuplung cseret. A leiras alapjan jol hangzik. Csak azert kerdezem, hogy valaki esetleg nem ismeri-e, hogy kie ez, hogy tenyleg ilyen jo, ahogy irjak. Az a bajm, hogy messze van, ezert meg nem utazok ennyit.
-
Ezt a kocsit ismeri valaki? A leiras alapjan nagyon jonak tunik. Erre lehet erdemes lenne atcserelni a mienket.
-
Jo, csak most vegyek meg kalaptartot meg sarvedot meg egesz muszerfalat, adjak ki erte tobb tizezret, kozbe meg kell ket pocok belole, egy 10 cm-es muanyagdarab, meg egy kesztyutarto?!... majd megoldom akkor valahogy.
Viszont a valto kerdese tovabbra is foglalkoztat. Mivel a problema csak neha jelentkezik mas autok foruma alapjan kezdek gyanakodni (es remenykedni), hogy a valto kulisszaval lehet gond.
Megane II-nel nem szokott olyan hiba lenni, hogy a valtokulissza kikopik?Tudja valaki, hogy kell leszedni a valtoszoknyat, hogy benezzek a kulisszara?
-
Tessek szepen elolvasni megegyszer
Nekem nem a sarvedo kell, hanem csak a kis zarolemez, amin keresztul a fenyszorot lehet cserelni.
Nem kell az egesz kalaptarto, csak a kis "muanyag szegecs" a hatsoablaknal, amibe a jobb oldali zsinor vege kapaszkodik.
Nem kell a hatso ablaktorlo kar, csak az a 2-3 centis kupak a vegerol, ami a csavart takarja.Nekem olyat adjatok, akiktol ilyen aprosagot is be lehet szerezni, lehet az webaruhaz, vagy bonto, maganszemely...
-
Szombaton voltam autobontoban, probaltam volna beszerezni a bal sarvedobe a zarokupakot, meg ablaktorlo vegere a kis muanyag takarot, esetleg kesztyutartot, de a b.zi semmit nem akart eladni, mindent csak egyben. 6000Ft-ot akart kerni a sarvedo dobert, amikor neten 1800-ert mar meg lehet rendelni.
Tudtok esetleg olyan oldalt, vagy bontot az orszagban, ahonnan ezeket az aprosagokat meg lehetne rendelni?
-
válasz
rob210 #15516 üzenetére
rob210: Nekem a kinyomom kezd szarakodni, de szerintem (es a szerelo szerint is) meg 1-2 evet is kibirhat. De igazabol a "felnyeritest" leszamitva, semmi jele nincs. Ahogy mar irtam, kettesbol is gaz nelkul el lehet vele indulni. Viszont fentebb fog a kuplung, ez teny.
En is kivancsi lennek, hogy az M2 tulajoknak szinten fentebb fog-e a kuplung, illetve, hogy a valto kinek akad meg rajtam kivul? (akar hidegen is, vagy csak neha)
-
válasz
AMD Power #15492 üzenetére
Szerintem hulyeseg a cikk, pont az hianyzik belole, amin par napja en is filoztam, hogy 5 ev utan mi lesz majd a kocsival? Egyik forumozo irta ezt le:
"Értékvesztés hol lett belekalkulálva? 2millióval drágább volt az új, és 5 év után annak az értékvesztése újabb 2 millió, míg a használt "csak" 700ezret veszített az árából. Vagyis itt a használt autót vásárló 3,3 millióval fizetett kevesebbet az öt év alatt..."
Szerk.: Na meg persze, hogy az ujat markaszervizbe kell vinni a garancia miatt, mig a hasznaltat barhova. Es szertinem mostanaban ezt eleg jol kiveseztuk, hogy mekkora a kulonbseg.
(#15497) AMD Power: van egy csomo kedvezo konstrukcioju hitel
-
-
MMA87: Neked kuplung munkahengert is csereltek mostanaban, ugye? Az mennyi volt? Mert azt olvasom, hogy az is lehet az akado valto hiabaja. Persze, akkor szerintem mindig akadna, illetve nem csak az 1-essel meg 3-assal lenne hiba.
-
válasz
FerNandor #15422 üzenetére
En is azt mondom, hogy szerintem nem a kuplung. Csak mert kezd elojonni a kinyomo betegseg, amirol korabban szo volt itt, de meg egyaltalan nem veszes (a szerelo szerint sem).
csak hidegen akad, nem?
Nem! Pont ez az, hogy valamikor -10 fokban is tok jol megy inditas utan egybol, valamikor nem. Ezert gondolom, hogy lehet valamit allitani rajta, vagy akkor nem tudom mitol fugghet, hogy milyen "kedve" van a valtonak.
Mostanaban nem volt lehetosegem "melegben" megnezni, mert alt. csak varosi hasznalat van par kilometeres szakaszokkal, igy nincs ideje bemelegedni.
Legtobbszor igy hasznaljuk a kocsit, tehat en szeretnem, ha hidegben is jol menne a valto!Nem, a csont mar regi volt, meg egybol ezzel a muvelettel kezdodott a szerviz, tehat az mar egy ideje ott volt
-
MMA87: Nekem meg pont forditva van: miota nagy hideg van, azota jobbnak tunik a valto! Tegnap csereltek nekem is valtoolajat, viszont azota csak 2x10 percet mentem vele, nem volt ideje bemelegedni.
Csak mas forumokon latok ilyet, hogy lehet a valton allitani. Itt is biztos van valami ilyesmi. Mindjart beleasom magam a szervizkonybe
Neked meg nem kell mindig a legrosszabbra gondolni, lehet valami aprosag is. Tegnap pl. amikor olajcserenel leszedtek az also muanyag panelt egy nagy csont volt rajta
Hogy a fenebe kerulhetett oda... Nem hiszem, hogy macska vitte volna oda, mert az meg egy kutyanak is nagy falat volt
-
MMA87: Meg mindig ezen a valto probleman vagyok kiakadva. Neked kuplung csere elott akadt neha a valto, most pedig teljesen sima a valtas?
Arra mar rajottem, hogy az egyes fokozatban a hulye hangot a fogaskerekek okozzak, ezzel szerintem mar nincs mit csinalni, majd valtofelujitas/csere lesz a vege.
Viszont arra nem tudok rajonni, hogy miert van az hogy a valto csak neha ragad. Ha a kuplung lenne, akkor mindig ragadnia kellene, viszont neha ugy megy, mint az olajozott villam. Illetve neha allo motorral is szoktam a valtot nezegetni, olyankor is valamikor ragad, valamikor nem.A kerdesem tehat az lenne, hogy: Lehet valahol a valton allitani? Mert tegnap a szerelo valamit piszkalgatott, kerte, hogy mozgassam meg picit a valtot, de vegulis semmit nem csinalt vele. Mas valtoknak olvastam, hogy van valami "villa", amivel lehet allitani, meg pl. Astra valtonal, hogy valami kis gumikocka szokott kikopni.
-
tresh: 800eFt-ert sztem nagyon jo vetel volt. Ennyi penzert ezekbol a "jo markak"-bol csak torottet, vagy lehajtottat lehetne venni, vagy joval oregebbet. Meg ahogy Te is mondtad ezek a kedvenc tuning alapok is: Golf, Civic, BMW.
Mindenesetre ma is kellemesen csalodtam Ronikeben, ugy nez ki, hogy jo kondicioban van.
A valtonak utanaolvasgattam: Nagyon ugy kez ki - kulfoldi forumok alapjan -, hogy az egyes meg van kopva, ezzel mar sok mindent nem lehet csinalni, vagy felujitas, vagy csere. :S De mas autoknal is elofordul azert, EVO-knal meg szinte normalis
MMA87: Arrol is van video?
-
MMA87: Mostmar jo, de eleg sok a mellekzaj. Nem teljesen olyan, mint az enyem, inkabb a dizelnek hallom. De majd otthon meghallgatom ezt is. Csak nem jott el az operator ?!
tresh: En is ezt mondtam neki, hogy ennyi penzbol mit vegyek? Hondaba nem ulok at, hiaba tenyleg jobb kocsi, de egy renaulthoz kepest fapados. Nemetbol meg mit vegyek? Ennyi penzert szethajtott BMW-k, Mercik, Audik jonneki ki, de ugyanez igaz a IV-es Golf-ra. Abbol is nezegettem parat, de mindnek baja volt, meg torottek voltak.
De abban egyetertettunk, meg messze a legkenyelmesebb kocsik. -
Na, megjottem az autoszerelotol:
Azt leszamitva, hogy lefikazta a francia autokat (O azt mondta, nemetet vagy japant erdemes venni) igazabol mindent rendben talalt a kocsin.
Volt egy olajcsere 5w40-re, olajszuro, legszurocsere (jo koszos volt), meg a valtoolajbol hianyzott, igy azt is kicserelte, ez volt igy osszesen 25.700.- Ft (3500Ft a munkadij).A valtot kiprobaltuk, O is hallja a hangot, meg erezte, hogy neha kicsit ragad, most ugy tunik ezen a valtoolaj-csere tenyleg segitett (de majd hosszu tavon meglatjuk). O azt mondta, hogy bontottat felesleges venni, mert ki tudja meddig birja az is, a felujitas meg draga lesz, annyira szerinte nem nagy a gond, hogy ezert piszkalni kelljen. Szoval a hang, az maradt :S
A vezermuszijra haromszor is rakerdeztem, O azt mondta, hogyha vigyazunk ra akkor birni fogja meg egy ideig. De persze ha kell, egy nap alatt lerendeli az alkatreszt. Pont amikor ott voltunk, jott is a Bardi-s kocsi, szoval csak nem szar alkatreszekkel dolgozik.
A rozsdara 2eFt-ot mondott, kicsit megcsiszolja, aztan lekeni. Csak azert ott kell hagyni a kocsit fel napra, hogy szaradjon, tehat ezt majd jobb idoben csinaltatjuk meg. Valoszinuleg padkazva lett az alja, mert a bal oldalan tobb helyen ilyen apro serulesek vannak. De szerencsere nincs nagy gond vele.
A kinyomot meg mondtam neki, hogy hidegben felnyerit, mondta O is, hogy abba van meg jopar kilometer, nyugodtan lehet igy menni vele, szinten felesleges erre kolteni.
(#15397) MMA87 :
Leszedned a belepest a videorol, mert igy nem tudom megnezni?Szerk: Igen, ezt irja ki a YouTube:
Ez egy privát videó.
Ha a tulajdonos hozzáférést adott a videóhoz, kérjük, jelentkezz be. -
válasz
Reaper04 #15368 üzenetére
Igen, megjott ma a valasz. Egesz korrektek voltak, leirtak, hogy gyenge minoseg nincs (en ezt jeloltem be az ajanlatkeresben), viszont par ezer Forinttal dragabban van, mar elfogadhato minoseg. Gates vezermuszettet ajanlottak Ruville vizpumpaval 33eFt-ert. A gond csak annyi, hogy az en szerelom is pont ennyit mondott ra
Es akkor meg rendelgetnem sem kell, meg szallitasi koltseg.
Ugy latom tehat, hogy a 44eFt-os ajanlat, amit a szerelom mondott ra munkadijjal egyutt teljesen korrekt!
-
(#15240) MMA87 válasza SocketA (#15235) üzenetére
Megnéztem, hát nekem nagyon nem ilyen a hangja. Ez furcsa. Majd én is csinálok videót.(#15241) MMA87 válasza SocketA (#15234) üzenetére
Párszor meghallgatva nekem a Lada Niva indulása ugrott be, annak volt ilyen hangjaVS.
(#15347) MMA87 válasza SocketA (#15342) üzenetére
Majd toltok fel videot,de picit nekem is hasonlit a tiedhez az egyes menrt,sot fater cliojaban is,ugyhogy nem kell neked valtot cserelniEz feature nem bug
TE MOST SZORAKOZOL VELEM ?!?!?
Na azonnal toltsel fel egy videot a Tiedrol!
En meg mar talaltam embert is, aki szetszedi a valtot, talaltam bontott valtot, erre benyogod ezt ?!Viccet felreteve: azert hallgattam a mellettem elmeno Megane-ok hangjat, szerintem a mienk akkoris maskent szol.
-
-
Nekem a dizel az nagyon bejott! Plane abban a kemeny minuszokban. Jol ment.
Amugy most nekem is 9.3 Literes fogyasztas jott ki az 1.4es MII-vel
De ez a szamolas csak fel tank benzinre vonatkozik (180km alatt 19L), most csak varosi hasznalat volt, meg sok allas is (melegites, mig takaritottuk, varakozas, stb), szoval nem is olyan veszes.
-
tresh Huuu, akkor meg jo, hogy nem (negyes) golfot vettem
(#15283) ESP Persze, ertem en. De szerintem MMA87 is erre gondolt, hogy a Focust inkabb a "Pista es Tarsa Bt" veszi rohangalos/szerelos kocsinak (meg persze sajat hasznalatra melo utan), nem a felsovezetok kapjak. Persze kivetelek mindig vannak...
-
válasz
rob210 #15278 üzenetére
Hat tenyleg jo lenne, ha csak annyi lenne... bar remelem nem kell majd cserelni, a szerelom megoldja, bizom benne
De lattam valami ceget, akinek van egy csomo valtoja, szoval sztem nem lesz nehez beszerezni.
tresh: Azert nekem furcsa, hogy varosba neha 5-ig is fel kell valtani, hogy gazdasagosan lehessen vele kozlekedni. Mar 90-nel is magas a fordulatszam, 130nal meg 4ezer korul van. Nagyon sok, meg jo, hogy nem autopalyazok vele, mert ott szerintem nagyon kellene a 6. fokozat.
-
válasz
rob210 #15267 üzenetére
rob210: mennyi lehet egy jobb bontott ara? Nemsoka majd ranezek en is, de Te mit mondasz?
(#15269) ESP Igen, en is olvastam ilyet, hogy neha egy-egy ceges auto jobb lehet, foleg a felsobb kategoriasak, amiket oltonyos emberek hasznalnak, vigyaznak ra , mert nekik tenyleg kell a megjeleneshez, allandoan markaszervizben szervizelik, egyedul hasznaljak legtobbszor, szinte mindig garazsban allnal. Igen, ezeknek sok elonye van es igy neha tenyleg jobb lehet. Es egesz jo aron lehet hozzajuk jutni, mert a nagy cegek nem fognak szorakozni az eladasukkal.
Egyik csaladtagomnak is volt ilyen ceges kocsija, csak arra hasznalta, hogy dolgozni jarjon (kb 5 km), meg Pestre jart fel vele autopalyan mindig. Viszont minden ut utan kezimosoban mosatta le a kocsit, premium benyot tankolt, hiszen a ceg mindent fizetett...
Viszont egy Ford Focus nem biztos, hogy ilyen banasmodot kap...
-
válasz
rob210 #15264 üzenetére
Csak az egyesnek van ilyen hangja a tobbivel semmi gond.
Neked is a koszi a biztatast. A rozsdat azt majd hozzaertore bizom, de koszi, hogy leirtad. De az a biztos, ha hozzaerto csinalja meg. Plane, ha nem nagy tetel, inkabb fizetek erte, csak jo legyen.
Bontott valtoval az a bajom, hogy ki tudja az eloelet annak is?! Valoszinuleg hibas vagy totalkaros kocsibol kerult ki, ki tudja mennyit bir. De azert lehet korulnezek, mennyi egy bonott. Amugy felujitokeszlet miert nincs ehhez?!
-
Hat ooooo.... erre most mit mondjak?
Egyebkent jo a valto (ahhoz kepest, hogy picit hosszu az utja), tetszik a megvezetese is. Igen, nekem az egyes szokott ragadni, meg a 3as, illetve amikor otosbol lassabban valtok vissza. Ha egy egybol athuzom 5-bol 4-be, akkor alt. nem szokott gond lenni.
Nem tudom mennyire erzed, hogy mielott beteszed a sebessegbe olyan, mintha lenne egy kis "kapu" elotte es ilyenkor mintha ez nem nyilna ki teljesen.
Es azert is tunik logikusnak, hogy ez a kuplung hibaja lehet, mert ha kuplung nelkul probalod sebessegbe tenni, akkor pont ott erzed, hogy ez a "kapu" (nevezzuk igy) megfogja. Vagy ugyanez van, amit irtam nemreg, hogyha 10km/h felett be akarod tenni, akkor ez a valami (majd az okosak megmondjak, hogy mi ez, talan a szinkrongyuru?!) nem engedi betenni.
A kuplungnal orulok is meg nem is: Ha a kuplung mar hamarabb fogna, akkor jobban lehetne adagolni, ez jol jonne araszolgatasnal, de azt cserencsere nem szoktam, nappal nem hasznaljuk a kocsit, nem szoktunk dugoban allni szerencsere. Viszont igy, hogy fent fog pedig sokkal gyorsabb - szerintem - a valtas, mert nem kell annyira kinyomni, amikor mar nyomom belefe a kuplungot, akkor mar a kovetkezobe. Szoval vegulis ez nem annyira nagy gond. Bnom is azt mondja, hogy jo igy neki, nem kell, hogy finomabban adagolhato legyen.
Szerk.:
(#15263) MMA87 Mondom: Ha a valto mindig ilyen sima lenne, mint mostanaban a hidegben, meg egyesben nem lenne ez a hulye hang, nekem tokeletes lenne. A rozsdat meg eltuntetjuk. Csak lehet, hogy ez a kis aprosag sokba kerulne... -
Koszi a biztatast
Tavaly bereltunk egy Ford Focus dizel kombit, abba nagyon szerelmes voltam. -20 fokban is poccre indult, nagyon jo volt vezetni. Es ezert ilyen furcsa, mert abban majdnem 300ezer kilometer volt, berauto volt, megis kivul-belul jol nezett ki, jol ment. Persze ki tudja, arra mennyit koltottek. Ehhez kepest Ronike nagyon kis gyenge kocsinak tunik (de lehet csak azert, mert ez sajat es sajnalom
), viszont a Focus meg fapados a Megane mellett.
Valtoolajcseret meglatjuk, de erzesem szerint attol nem szunik meg a hang majd. Erdekes amugy, hogy valtofelujito keszletet sehol nem lattam eddig. Lehet venni kene egy bontott valtot, de az meg ki tudja meddig huzza...
-
MMA87: Ezek szerint csak erted: ha szar lesz a valto, a kuplung, meg rohad a kasztni, stb, vagyis sokat kell ra kolteni, akkor eladom. De nem egy ev mulva adom el, hanem egy even belul, amig nem kell kolteni.
Ertem en, hogy mindenre kolteni kell, de azert nem mindegy, hogy mennyit. Nem a vezerlessel van bajom, azt beleszamoltam, hogy cserelni kell. A kopo alkatreszekkel nincs baj. De mar csereltem katalizatort, kipufogot, lengescsillapitot, stb stb. Azert nem en szeretnek rajta mindent megcsinaltatni, meg havonta szerelohoz jarni. Nem er annyit, mivel nem hasznaljuk ki a kocsit.
De ha mar csak ezt a par dolgot kell rajta megcsinalni, es akkor jopar evig rendben lesz, akkor tovabbra is velunk marad, es szeretgetjukPersze - ahogy irtam mar -, ha a vezerlest megcsinaltatnank, vegulis lehet, hogy evekig hasznalhato lenne. Hiszen nagy baja nincs. Csak kicsit most bosszant, hogy Nektek nincsenek ilyen problemaitok. Aztan nem tudom eldonteni, hogy sz.rt vettunk, vagy minden kocsival ennyi nyug van.
Napi kerdes:
Tegnap meghuztam par csavart belul kesztyutarto, meg ajtonal, ilyesmi, mert lazanak ereztem. Lehet ebbol baj, hogy tul szorosra huztam, vagy ezeket nem nyomatekkulcsal huzzak, ugye? -
K4J730 -as motorom van.
Neked is csak azt tudom mondani, amit az elobb irtam: Megallapitja a szerelo, hogy mennyit kellene meg belefeccolni a kocsiba, ha sokat, akkor kihajtom ez a 10eKm-t meg belole (nekem az egy ev!), aztan majd a kovetkezo tulaja azt csinal vele, amit akar.
-
giigz: Szerencsere nem annyira veszes a helyzet, meg hamar elvaltom az egyest, de teny, hogy szarul szol.
MMA87: Meglatjuk, mit mond a szerelo. Ha sokba kerul ezeket megcsinaltatni, akkor lehet semmit nem csinaltatok meg rajta, inkabb eladom. Aztan veszek egy Ford Focust. De bizok Ronikeben, eddig nem hagyott cserben. Meg vegulis funkciojat tokeletesen betolti, szepen megy a kocsi, egyedul az egyesnek van furcsa hangja, meg neha (most pl a hidegben nem) a valto nehezebben veszi az egyest, harmast, meg ha otosbol negyesbe visszahuzom. Ennyi. Ezert nem akarok erre tobb szazezret rakolteni. Akkor hasznalom igy egy ideig, aztan majd ha szarakodik, eladom.
(#15253) mycso Uj szijnal is megvan az esely, hogy elszakad, csak nyilvan joval-joval kisebb, de ezt persze senki nem mondja meg. Viszont baratom szereloje is azt mondta a kocsijara, hogy "ezzel meg lehet menni".
Mondom: Meglatjuk! Atbeszeljuk a szerelovel, hogy megeri-e egyaltalan megtartani a kocsit, vagy sz.rt vettem.
Ha megeri megtartani, akkor kicsereltetem, hogy nyugodtan aludjak, nem kerdes.
En is ertem, hogy nem eri meg ezzel kockaztatni, viszont az is erdekes, hogy a szerelonek erdeke lenne kicserelni, megsem mondja azt, hogy "Csereljuk, tegyuk bele a legdragabbat!" -
MMA87: varom a videot
Beszeltem ma reggel az autoszerelovel, 25eFt-ert tud vezermuszij keszletet (Gates) + 6.800.- Ft a vizpumpa es 12eFt-ert szereli be, tehat osszesen 44eFt. Szerintem ez jo ar erte!
Mondtam neki, hogy lehet lecsereltetem, mert megyek sielni, aztan nem akarom, hogy kulfoldon szakadjon el. Erre O azt mondta, hogy meg lehet mondani, hogy 10eKm-t kibir-e vagy sem. Na most aztan kinek higyjek?!Mindenesetre abban allapodtunk meg, hogy Csutortokon atnezzuk megint a kocsit, aztan meglatjuk mit lehet tenni a rozsdaval, a valtoval meg a kuplunggal. Nagyon kivancsi vagyok...
-
MMA87: Itt van egy video, milyen hangja van a kocsinak, amikor elindul vele. Termeszetesen nem igy szoktam menni, ahogy irtam mar, az egyest szinte egybol elvaltom, most csak azert huzatom, hogy hallatszodjon a hangja. Baaaar annyira nem jol jon at, de a lenyeg az lenne, hogy az egyesnek mas hangja van, mint a tobbi fokozatnak.
A Video -ban 7-mp-nel valtom el az egyest, 13-nal a kettest. Ha ide oda tekergeted a videot, hallatszik, hogy mas hangja van a ket fokozatnak ugyanannal a fordulatszamnal. De mivel fenykepezovel vettem fel, nem a legjobb a minoseg, bocsi.
Mas M2 tulajnak is ilyen hangja van? Mert en amikor kintrol hallottam sajnos nem. Masikat meg meg nem vezettem. Ki kene probalni parat, mi ?
-
Igy nez ki leveve Levenni pedig ugy tudod, hogy elsonek az ablak felol kicsit benyulsz ala kezzel, ezzel meglazitod. Utana pedig egy csavarhuzoval (vagy van specko szerszam, olyan mint egy pici feszitovas) a masik oldalrol (ahol az ajto es a szelvedo talalkozik) alanyulsz a kepen lathato feher pocok mellett, es felhuzod a csavarhuzot.
Tehat magyarul: a kepen lathato ket feher lyukba megy bele a muanyag haromszogon levo ket pocok. Eleg masszivnak tunnek, nem hiszem, hogy tul konnyeb tornek, tehat van benned ero, egyszeruen csak le kell huzni a haromszoget. De szerintem csavarhuzoval konyebb alanyulni.Visszatenni meg egyszeruen csak ranyomod, es kesz. Nincs semmi rogzites.
-
MMA87: Majd valamikor felveszem.
(#15208) mycso: Igen, a dobbetet ajtaja hianyzik, szerencsere a fenyszoron rajta vannak a kupakok. Most neztem en is, hogy nem annyira veszes, elegge fent van a nyilas, nem hiszem, hogy tul sok viz bemenne, illetve elektromos kabelbol sem lattam tul sokat. Szinte csak a kodlampa van ott.
Tudnal nekem linket adni, honnan lehet ilyet rendelni?
Mas: Sikerult leszednem a jobb oldali visszapillantonal levo muanyag haromszoget. Szoljatok, ha toltsek fel kepet, hogy nez ki. Az alapjan egyszerubb lesz leszedni.
-
válasz
rob210 #15176 üzenetére
(#15176) rob210 : Remek
Es nagyon gaz, hogy szabadon van? Valamivel el lehet takarni ideiglenesen?
(#15177) -cobra- : a gumis vegevel kapargatom csak, de koszi, hogy szoltal!
MMA87: Nem emelkszem, hogy valaszoltal-e mar regebben, de: Neked is furcsa hangja van egyesben a valtonak? Olyan, mintha elektromos kocsi lenne
Vagy mintha rukverben mennel... Mas MII tulaj is nyugodtan valaszolhat!
-
Ma takaritottam a kocsit, es eszrevettem, hogy a bal elso sarvedobol hianyzik a kis takarolemez, amin at hozza lehet jutni a fenyszorohoz. Lehet, hogy multkor, amikor csereltem nem jol tettem volna vissza? Pedig direkt megneztem, hogy jol racsavartam-e?
Mennyire jelent gondot ez, nagyon befolyik majd oda a viz? Van ott valami olyan kutyu, amit felteni kellene?!
Illetve bonton kivul honnan lehetne ilyet szerezni? Vagy mas kocsinak van pont ilyen kis muanyag darabja?!Amugy ma jegkaparas kozben majdnem sikerult lekaparni a Megane feliratot szegenykemrol. De csak az M betu reped meg kicsit, remelem nem esik le.
-
giigz: A megane-ban sok tarolorekesz van... valahol csak elfer egy vipera
Aztan rendre tanitod, mint a tobbieket a debrecen forumon
PP
MMA87: Persze, semmi ertelme az eroszaknak. Most is 5 evre iteltek egy ferfit, akire harmanan ratamadtak, de onvedelembol megszurka az egyiket, aki belehalt... Elvezzuk inkabb az autozast
-
Ahham, ertem! Akkor megerte csereltetni
Vezerles: Hosszbordas akkor ezek szerint nekem cserelve lett (igaz, sztem feszitogorgo nelkul), de a 70-80-at is sajnalom erte. Ha Kovacsbol 25-bol meg lehet rendelni, 15ert valaki csak beszereli. Az csak 40 ezer, annyiert mehet.
tresh: En ebben dolgozom, muszaj vele foglalkozni
Kocsival is jo lenne, de az csak akkor erne meg, ha naponta mennek vele. Bar azert az E46 kuperol meg mindig nem mondtam le
Plane, amikor igy esik a ho. Azert tegnap is sikerult par kort rajzolni a Tesco parkoloba Ronivel
Reaper04: Nekem nemsoka jon a 100eKm!
A valosat jo lenne tudni. Meg hogy a vezerlest mikor csereltek
Dehat ez mar sosem derul ki...
-
MMA87: Elol is jo? Azonnal jon az ablakmoso, meg az elso torles elott?! De akkor ha jol ertem, nem volt ertelme kicsereltetned, nem?! Vagy mi volt a gond akkor?
Nem bantasz meg vele, irjad csak nyugodtan, koszonok minden segitseget!Nyilvan majd akkor leszek okos, ha a szerelo elmondja, hogy mi a helyzet, addig csak talalgatok webshopok alapjan. Egyelore most a vezerlesre probalok fokuszalni.
Mert en nem akarok 170-et kiadni, de meg 70-et se nagyon erte...
Reaper04: Te hogy-hogy most csereltetsz vezerlest? Neked is mar egy ideje megvan a kocsi, nem?
tresh: 4 db SLI-be kotott GTX 680-nal nem hiszem, hogy AutoCad-eznenek
Akkor quadro lenne benne. Ez gamer gep, egyertelmuen.
-
válasz
Reaper04 #15100 üzenetére
Reaper04: evek ota naponta szallittatunk a futarral, de koszi, hogy szoltok!
Teeeeenyleg, ki kell valasztani a markatAz olcso, az nem az en motoromhoz van.
Akkor lehet maradok en is a Kovacsnal: Continental direct Vezermu 19.120.- Ft + Europump Vizpumpa 5.312.- Ft es akkor 25-bol megvan a szett. Az nagyon jo ar lenne erte. Sooot, meg a motorolaj is olcson van, lehet akkor rendelek melle olyat is, ha a szerelom nem tud ennel kedvezobb arat mondani.MMA87: Kovacsnal Valeo Kinyomocsapagy 9.309.- Ft + Luk kuplung szett 28.572.- Ft az csak fele a 80 ezer Forintnak
De majd meglatjuk, mit mond a szerelo ra. En is orulnek egy jobb (nagyobb uton jaro)kuplungnak, de a valton sikerul egy picit allitani, akkor lehet elhalasztom ezt a kuplung cseret, mivel 2-esben gaz nelkul is el tudok indulni a kocsival, szoval meg nem lehet olyan nagy baj. Meg mar veguli egeszen megszoktam, lefulladni nem szoktam, nagy fokozatoknal meg gyorsabb igy valtani, mert nem kell teljesen kinyomni a kuplungot.
A vizpumpanal nem irtad, hogy elol megtartja a vizet, jon azonnal?!
Asszem amugy JH3-as valtom van.(#15102) Reaper04 En is olyan 15-tel szamolok, meg 25 az alkatresz. Ha 40-bol kijon biztos megcsinaltatom a heten.
Aztan atnezzuk a valtot, meg a kuplungot, aztan megmondja, hogy mi legyen. De vegulis az annyira nem egeto. A vezerlessel is ugy voltam, hogy majd ev vege fele, mivel 20eKm-t beszeltunk meg, de a sok forumozo meggyozott, plane, ha tenyleg 50bol kijon, akkor nem szarakodok vele.
Te hol csinaltatod? Maszek? Arat kerte Toluk a vezerlesre? Vagy mindenkeppen Te akartad megvenni? -
(#15085) ESP Sztem azert megerzed, amikor a kezedbe adjak, hogy az van-e kb benne, amit varsz, vagy egy tegla
Vagy ha mas nem: Kifizeted, kibontod, ha valami nem jo, akkor a futarral egyutt irtok egy jegyzokonyvet.
(#15088) MMA87 En akkoris nagyon sokallok 40eFt-ot. Az egy teljes nap oradija. Elhiszem, hogy nehez leszerelni a valtot, de egy napot kicsit tulzasnak erzek. De ugylatom, biker is ezt irja. Mondjuk ott meg a 90eFt-ot szettet sokallaom, van az olcsobban is.
-
MMA87: 40 rugo a valtoszereles?!?! Jezusom, en remelem, hogy egy 20asbol meguszom a szerelest. Amugy nem lehet, hogy azert lett finomabb a valto, mert valamit allitottak rajta?
En most ugy vagyok vele, hogy ha egy 100asbol kijon a vezerles, meg kuplung, akkor megcsinaltatom. Ha nem, akkor Hetfon kerek arat a vezerlesre, azt most megcsinaltatom, mert nagyon a fulembe tettetek a taplot Ti is (meg mas forumokat is olvasgattam), mert kilatasba van egy kulfoldi sieles, aztan nem akarok onnan traileren hazajonni... :S(#15075) Reaper04: utanvetnel azert meg tudom nezni, hogy mi van benne, mielott kifizetem, de ertem mit mondasz. A fekcentrumnal kar, hogy nem irja a nevet. Arra lennek kivancsi, hogy ez a 20eFt-os szett milyen lehet... Durva lenne 30bol vezerlest csereltetni!
-
Szuper!
Akkor mostmar sokkal hamarabb fog a kuplung? Majd par kilometer mulva irj mar legy' szives beszamolot, hogy mennyivel masabb igy a kuplung! Valtonal van valami valtozas? Finomabban jar, kevesbe akad?
Ha nem vagyok indiszkret, akkor mennyibe kerult osszesen a kuplung csere?Ablakmoso megtartja a vizet?
-
válasz
Reaper04 #15059 üzenetére
Nekem Megane II kupe van, 1.4es benzines motorral (K4j730).
Ez alapjan a kovetkezo vezermuszijakat es vizpumpakat talaltam. Arban csokkeno sorrend:Bardi 33.900.- + 9999.- = 43.899.- Ft
Fridcar 30.150.- + 7970.- = 38.120.- Ft
Racing-bazar Vezermu 17900.- Ft
www.fekmester.hu Vezermu 15.617.- Ft + vizpumpa 2.872.- Ft = 18.489.- Ft !!!
Racing-bazar Vezermu 15.350.- Ft
Amit Te mondtal, a Kovacs -nal ott nekem a legjobb ajanlat: Vízpumpa + fogasszíj készlet 36.427.- Ft
Szoval latszik, hogy az atlagos webshopokban kb. 40eFt korul van vezerles+vizpumpa.
A kerdes az, hogy ezek a racing-bazaros hirdetesek mennyire megbizhatoak (lehet felhivom majd Oket), illetve hogy a fekmester.hu -s tenyleg valos-e, ha igen, akkor meg milyen marka/minoseg?! Mert nagyon orulnek, ha 20eFt-ert meg lehetne uszni. Szerintetek? Van valakinek infoja errol a cegrol?,
-
válasz
Reaper04 #15047 üzenetére
Itt egy a kep a Renault K4M motorrol
En most gyujtogetem az adatokat, hogy mi hol mennyi.
En eddig ugy vettem eszre, hogy a vezermuszij szett tartalma:
1 db vezermuszij
2 db gorgoes ennyi. En nem latok tarcsat sehol. Max valahol meg adjak a vizpumpat, de ez fel van tuntetve.
Majd ertekezzunk mar (akar itt, akar privatban), hogy Te mit cserelsz, es hogy honnan veszed az alkatreszt.
Eleg eroteljesen elgondolkoztam, hogy nem varom meg, amit "letelik" a 20eKm...Boshnal amugy 33eFt-ert van akcios vezermuszij csere, de ez csak a szijakat tartalamazza. Nem tudom, annak mennyire lenne ertelme. ("Utángyártott jó minőségű alkatrészből Vezérműszíj, segédszíj csere munkadíjjal (csak szíjak).")
(#15048) Reaper04 válasza Reaper04 (#15047):
Hosszbordasszijnal szerintem 3 resz van:
A szij, ez par ezer Forint
A gorgo, ami 4-5eFt
A feszitogorgo, ami 33eFt (Bardinal, SKF marka)Ha van kep, akkor konnyu megallapitani melyikrol van szo.
-
Otthon megnezem, de en ugy emlekszem, hogy csak par ezret fizettem "ekszij csere" neven, ezert kotve hiszem, hogy ebben feszitok, gorogok benne lettek volna. Majd megkerdezem. De ez kevesbe aggaszt, a kocsi jol megy. Ha megis elszakadna, ez nem okoz annyira nem gondot... elvileg.
Azonban most hogy egyre tobbet olvasok a vezermuszijrol, ennyi jobban aggaszt, hogy van egy lassan 10 eves kocsim, amiben most lesz meg a 100.000.- Km (legalabbis az ora szerint), es fogalmam nincs, hogy mikor volt rajta cserelve vezermu... vagy volt-e mar?! Mert az eloiras asszem 120eKm, viszont 5-6 ev.
Es ha tegyuk fel tenyleg csak 100eKm van a kocsiban, akkor lehet meg nem csereltek a km miatt?!A szerelo azt mondta, hogy 20eKm-t meg lehet vele menni. De mi van, ha teved? Gondolom akkor nem csinalja meg ingyen a kocsit
MMA87: ha 23 + 36 volt a ket keszlet, meg hozza meg az okoskerek, akkor megis miert fizettel Te 170ezret?!?!
-
válasz
Manitou #15039 üzenetére
Ez erdekes... Akkor valaki legyen olyan kedves, es mondja mar el, hany szij van a Meganeban, es az miket hajt.
Ugyanis amikor en megvettem a kocsit, valami csikorgott benne folyamatosan. Akkor a szerelo par ezer Forintert ekszijat cserelt benne, es azota semmi hangja. Akkor nekem a hosszbordasszijat cserelte volna ki?! Mert 2-3eFt-ert (ha jol emlekszem ennyi volt) akkor az nagyon-nagyon jo ar lenne erte. Mivel neten keszletben 50-60eFt-at latok. Viszont akkor felmerul a kerdes, hogy csak szijat cserelt, vagy mast is vele?!...MMA87: Igen, en ezt ertem, de erre irtam, hogy ennyi erovel mindent le lehetne csereltetni. En a vezermuszijat nem azert akarom lecserelni, hogy nekem uj legyen, vagy gyorsabb legyen a kocsi. Egyszeruen felek attol, hogy karosodik a motor, ha elszakad.
Viszont a tobbi szijnal (akarmennyi is legyen) nem all fent ez a veszely, ha igaz, amit a neten irnak...
-
válasz
Reaper04 #15036 üzenetére
A K9K az az 1.5dCi, de nem hinnem, hogy abbol lenne klima nelkuli... baaar, talan az uj modellekbol vannak fapadosak, lehet, hogy ott megiscsak van.
Te amugy cserelteted a hosszabordasat is mindennel egyutt?! Vagy a szerelore bizod?
Szerk.: Amugy a vezermuszij es a hosszbordasszij nem olyan mint az ekszij, hogy "csikorog", hogyha kezd elkopni?!
-
MMA87 es Reaper04: En amit csereltetek: vezermuszij, feszitok, gorgok es vizpumpa. A hosszbordasszij - ahogy olvastam - "csak" segedberendezeseket mukodtet, tehat ha ez elszakad, akkor a motor nem karosodik, vagyis a javitas nem szazezrekbe fog kerulni.
De Csutortokon beszelek majd a szerelovel, ha vezerles es kuplung csere beleferne 100eFt-ba, lehet meg is csinaltatnam hamarosan...Reaper04: szerintem mindegyik boci klimas es szervos, nem?! Amugy koszi a tanacsokat, de mivel ez a rozsda javitas elvileg nem lesz nagy tetel, igy sztem profira bizom, az a tuti. De remelem hamarosan en is jobban merem/tudom majd piszkalgatni a kocsit. Nekem is igy nagy elorelepes volt, hogy Vasarnap szetszedtem a kozepkonzolt meg a kormanyt. Vasarnap ujabb szereles kovetkezik: kozepen mar nem zorog a kocsi, meg jobb oldalt van valami, szerintem a visszapillanto takaro haromszog recseg.
Meg be akarom allitana a motorhaztetot, mert picit ferde...(#15029) MMA87: Nekem 3.5eFordulat/perc felett kel eletre. Neha szoktam vele picit jatszani, mert at szoktunk jarni Romaniaba, es ott jobb ut van 110km/h-s sebesseghatar. Nem tudom, hogy az uj hatso kipufogo miatt-e, de nagyon jo hangja is van, es nagyon jol megy. Azt nagyon szoktam elvezni!
Ha meg alacsony sebessegrol van szo, - ahogy mar tobbszor irtam - az akadozo egyes miatt (amirol kiderult, hogy vegulis nem is mindig akadozik
) sokszor kettesbol indulok el (persze ilyenkor meg gurul a kocsi) egy-egy kanyarbol, ilyenkor ezernel meg nem sokat huz a kocsi, majd olyan 1400-tol jon egy is ero.
-
válasz
rob210 #14989 üzenetére
rob210: Nem az olajcserelol, hanem az alvazvedelemrol volt szo! Ahhoz kellene felallni valahova.
FRENK1988: Ertem, koszi! Bar nem en veszem, a szerelo. Mondjuk O 13eFt-ot mondott a 4 Literre, akkor lehet csak erdemesebb lenne, ha en vennem meg, de gondolom annak nem orulne, aztan belekopne
Amugy mit illik meg ilyenkor csereltetni? Olajszuro, pollenszuro, tesztaszuro?!
-
válasz
Reaper04 #14984 üzenetére
Reaper04 es MMA87:
(#14982) mycso: (#14981) SocketA: Nekem nincs. (2007/02) <= ezert akarok en is fiatalabbatP
Jovo het Csutortokre bejelentkeztem a szerelohoz olajcserere, aztan akkor atbeszeljuk ezeket.
Amugy szerintetek az normalis, hogy fel ora alatt lecsereli az olajat? Nem kellene tovabb hagyni kifolyni?
Ennek a beltertisztito -nak van ertelme?Es a fo kerdes: milyen olajat kerjek bele? Marka? 5w30 v 40 jo lesz akkor?
Szerk.: Reaper04 En felek ezeket otthon megcsinalni, mert ha rosszul csinalom, alatta meg tovabb terjed, akkor hajthatom es is labbal a kocsit
Meg nincs is hova felalljak a kocsival..
-
válasz
rob210 #14975 üzenetére
rob210: koszi mindket valaszt, megnyugtat!
De meg mindig kivancsi vagyok, hogy mas M2-es tulajnak is van-e rajta rozsda?
giigz: Boszormenyi uti Shell kut mogott van egy gepi moso (bar meg azt nem probaltam), 690.- Ft-ert alapmosas.
Vagy ami megjobb: Kassain az Esso kut mellett van egy kezi moso, par szaz Ft-ert le tudod kicsit csapatni magadnak. Szerintem annyit meger!Kivancsi vagyok, hogy ide is eler-e a havazas...
-
tresh es MMA87: Ezt a kocsit csak peldanak hoztam fel! Dizelt nem vennek, tudom, hogy az nagyon koltseges lehet.
En csak azt mondom, hogyha tenyleg ki lehetne fogni olyan kocsit, ami csak par eves, vigyaztak ra, szervizkonnyves, es biztosan tudhato az eloelete, ott azert kicsi az esely nagy meghibasodasnak. Bar tudom, hogy mondjuk egy elektronikus hiba barmikor elojohet, az megint csak nem olcso.Szoval a nagy kerdes: Tegyuk rendbe Ronit, egy hasznaljuk evekig, vagy 2-3 evente csereljuk le ujabbra. Igaz, hogy akkor mindig kicsit hozza kell tenni, viszont mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsiban ulok. Vagy hasznaljuk Ronit evekig, de aztan nehez lesz eladni, es mar szinte semmit nem fog erni, tehat ha kesobb valtunk, akkor joval nagyobb osszeget kell hozzatenni egy ujabb kocsihoz.
Szerk.: Ez a vezermuszijas tema engem is erdekelne. A Gates nagyon gaz? Arra is, amire mi hasznaljuk: evi 10eKm varosi hasznalat?
-
Tudooooom! Dizelt szerintem nem vennek, bar csabito a fogyasztasa. Azert mondom, hogyha a papirforma szerint lehetne venni egy TENYLEG makulatlan allapotut, 4-5eveset, 40-50eKm-rrel, azzal biztos jo par evig nem lenne ilyen (vezerles, kuplung, rozsda) gond.
Bar masfel millaert lehet Focust vennek. Vagy akkor meg egy picit hozzatenni es egy E46 coupe-t
-
Aaa, ehhez en biztos nem nyulok. Majd a szerelo megmondja, hogy mit kell vele csinalni.
De ha kaszabolni kell, akkor inkabb veszek egy ilyet (Ha az adatok valosak, akkor) ezen egy ideig nem lesz rozsa, vezerles meg kuplung csere....
MMA87: Biztos nem tudnam eladni 1.1-ert, ezt tudom. 800-ert (szerencsevel 900) eladnam, hozzatennem a vezerlest arat (legyen 100), meg a teljes kuplung cseret (az is 100), es akkor mar van, 1-1.1 millam. Azt kiegeszitem meg par szazzal, es van egy fele annyi idos kocsim. De hatha sikerult ezeket megoldani, aztan remelem sokaig fogjuk hasznalni, mert nem lenne szivem eladni, nagyon megszerettuk.
Bar azert ez a feher nagyon jol nez ki kivul-belul. Igaz, hogy kicsit egyszerubb felszereltseg... meg dizel...
Neked van rozsdad?
-
Nem akarom lecserelni, mert imadom, es nekem O kell... de ahogy irtam tegnap: gondolkozok rajta, hogy eladom Ronit, meg par szazezer Forintot hozzateszek es veszek egy rancfelvarrottat, 2007-es korulit.
Mert neten lattam mar masfel milla kornyeken 40ekm-t futott valtozatokat. Arra nekem szerintem par evig nem kene nagyot kolteni.Mivel vezerlest is cserelni kene, meg tegnap este nezegettem a kocsit: valoszinuleg nekem is kinyomos lesz, mert amikor fekkel inditottam be, akkor nem nyikorgott, ha kuplunggal, akkor igen. Persze, szerintem meg sokaig kibirja, mert kettesbe lazan elindul gaz nelkul.
Na, mind1, majd atgondolom meg. Elviszem majd a szerelohoz, aztan megkerdezem, hogy mennyiert fogja csinalni a vezerlest meg a kuplung cseret. Ha mondjuk 300-at mond ra, akkor lehet inkabb eladom, veszek egy fiatalabbat, aztan hasznalom azt is addig, mig nem jonnek elo ezek a problemak.
A kerdesedre valaszolva pedig: a rozsda a vezeto labtere alatt van kb.
Nektek van rozsda a bocitokon?
tresh: Es szted ez "normalis" egy 9 eves kocsin? Ezt vagni kell, vagy eleg felcsiszolni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Formula-1
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 4
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- i7 Gamer konfig bővítési lehetőségekkel! - GARANCIÁVAL
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3003
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest