- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #80039 üzenetére
Az üzemanyag fogyasztás igen okozhatja a megnövekedett gyertya hézag.
Más a szikra más a detonáció.
Ráadásul a trafókat is terheli.
Nem véletlen mondtam, hogy mielőbb cseréld le, illetve, hogy én szivem szerint cserélném.
Amúgy az égési folyamat rendben van a színe alapján. -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #80035 üzenetére
A tiéd turbós
ott más a szikra más a sűrítés.
Wd40, vagy fojtószelep tisztítóval. A karburátortisztító olyan mint a féktisztító, csak erősebb agresszívabb azaz tilos!
A gyertyahézag egyébként gyertyától is függ. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #80029 üzenetére
Előtét ellenállás és csatlakozó hiba vagy vagy vagy mind 2.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #80021 üzenetére
Hidegen csináljátok és a hézag valamint a gyertya meghúzása számit.
A gyertyacsere nem agysebész mutatvány.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #80019 üzenetére
Rugóösszehúzó, vagy állvány kell!!!
A csere után a futóműves legyen az első utad.
Illetve szétszedés előtt jelöld meg a két furatot amiben a toronyszilent rögzítő csavarjai vannak, 2 db.
Sokan rakják össze rosszul, mert a tornyon 4 luk van, az egyik a szervós verzió, a másik a szervó nélküli kormányműhöz..
Illetve szétszedés előtt nézzétek meg azt is, hogy a tornyszilent kis fülecskéje merre áll
Ezt is sokan elrontják.
A toronycsapágyat meg zsírozzátok meg összerakás előtt, mert rendszerint kevés benne a gyárilag belepöccintett zsír.
A csonkállvány két csavarja pedig (dőlésállító csavar) mindig fej előre anya hátulról megy rá!!!
Zsírozzátok meg és 185Nm a meghúzásija.
A toronyszilenté meg 35Nm és már talpon lévő autónál kell lehúzni.
Lengéscsillapítóból meyle , kyb, ha jót akarsz. -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #80015 üzenetére
Annál minden jobb
De miért nem kértél számot hozzá?
Szívesen segítek ilyenekben a csoporttagoknak.
Ez a gyári egyébként. -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #80007 üzenetére
Elkeserítelek ez nem gyári gyertya, csak gyárival eggyező cikkszámú.
A gyári equiem.
A hézag 0.85/0.9 között legyen. A trafókat kíméled vele. -
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79966 üzenetére
így igaz ő egy kis varróüzem.
de nagyon szépen dolgozik.
Ez meg a másik akikről még nem hallottam rosszat. -
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79959 üzenetére
Felemeled megmozgatod a kereket meg megforgatod.
Ha menet közben akarod hallás alapján behatárolni, akkor fordulással ellentétes oldalon fog búgni. Azaz jobb kanyarnál ha búg bal csapágy és fordítva. -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #79953 üzenetére
Tévúton jársz.
A kettes megane az indítási jelet a
kuplungkapcsolóról veszi.
Azaz ha tönkremegy nem indít.
Amire te gondolsz az az , ha teker de nem indul be. Na az fhp jeladó hiba.
Itt nem erről van szó, vagy rossz a kérdés! -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79944 üzenetére
Én ilyet használok, de az is jó lehet.
-
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79922 üzenetére
nem nem itt összetettebb hiba lesz.
Valószínű a befecskendezéssel van baj.
Ezért teszi ki a pirosat, mert az egész befecskendező rendszer haldoklik.
Most még meg lehetne menteni, de ha így megszerelik neki abból gtk lesz.Ettől még lehet szar a DPF, de azt meg ki lehet diaggal olvasni, hamutartalom etc.etc.
Lehet a turbó nyomást felépítő szenzor hibája is.
CSak találgatok, amikkel eddig találkoztam, de diag nélkül ez csak olyan mint, ha beleordítanál a kútba.
Aztán ha ilyen szakikhoz viszed, rögtön utánna bele is ugorhatsz -
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79919 üzenetére
De igen, tud pirossal szólni.
De akkor ott más baj is van nem csak DPF, sőt inkább azt mondom nem DPF.
Vészmódba vágja magát azt az lesz a vége, hogy sehova nem fog menni a kocsi.
-
rob210
Topikgazda
válasz
hozsoltika67 #79913 üzenetére
Merre felé laksz te hogy kókányabbnál kókányabb szervizekbe látogatsz?
Neked kiveszi kiírja 60e valami szerencsétlennek, meg berakja 340ezerért.
Jó móka nem mondom,így gyorsan meg lehet gazdagodni. -
rob210
Topikgazda
válasz
polonic #79893 üzenetére
Mivel tudomásom szerint sose vokt vízpumpa cserélve a kocsidon én elsőnek igen gyorsan megnézném hogy ott nen ereszt-e.
150 ezer felett minden kilométer ajándék.
Emlékem szerint a tiédben több van és tavaszra már előirányoztam neked a cserét.
De lehet egy rossz tömítés is vagy eloxidálódott csőcsonk. Meg kell nézetni amíg még lábon elmegy a szerelőig.A fékfolyadéktartály meg a tédben külön a tűzfalon van ott nem nagyon van tömítés viszont vízcső van bőven az 1.6 dciben. Az meg fogy is ugye.
-
rob210
Topikgazda
válasz
hozsoltika67 #79884 üzenetére
Változó.
Attól is függ, hogy a leszerelt szűrőt viszed oda, vagy nekik kell leszerelni is.
Általában 30-130e között van technika és szerelés fügvényében. -
rob210
Topikgazda
válasz
hozsoltika67 #79881 üzenetére
Szerelő ezt csinálja.
-
rob210
Topikgazda
válasz
hozsoltika67 #79877 üzenetére
neked egy rendes diagnosztika továbbra is ezt mondom.
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #79869 üzenetére
ez egy robotizált manuális váltó.
A hibája ez lesz.
8200621210
nem fog örülni a tulaja.
"Ha manuálban el lehet vele indulni"
Olyankor a vezérlőegység szokott meghalni. -
rob210
Topikgazda
válasz
hozsoltika67 #79856 üzenetére
kiégetni egy részecskeszűrőt
Szakemberhez vitted
A részecskeszűrőt mosni szokás és az eljárás se nem 10 perc se nem olcsó, de visszakapsz egy majdnem gyári értékű részecskeszűrőt.
Ellenben nálad nem ez a baj.
Diagra kéne tenni és az alapján elkezdeni a javítást.
Ilyesmi ikonod van? -
rob210
Topikgazda
válasz
troll81 #79855 üzenetére
Vettél egy automata váltós twingot sz@r váltóval?
Te szopat@od saját magad?
Elég gyorsan visszavinném a helyedben.
Automata váltós autóban nem csúszik a kuplung, hanem sz@r a váltó.
Lehet, hogy egy olajcsere átmosással megoldja.
De ha nem?
Felkészültél az autó árát rálocsolni a váltóra?Nem bántani akarlak, de ha 200e ért vetted akkor talán megérte.
-
rob210
Topikgazda
válasz
MC Pite #79849 üzenetére
Igen ezt értem, de a tapasztalat nem ezt mutatja.
Ezek a tesztek is sajnos fizetett tesztek.
Viszont én ott a szakadó esőben megálltam, ahol a golf 4 nem, pedig azon kumho volt.
Nekem lepattant a festék a vonóhorogról, neki kiszakadt a hűtője amikor letolatott.
(mondtam neki, én nem gurulok előre tolasson le ő.)
Meg hát azért 46ezer kilométert tettem bele az apolloba azt hiszem mondhatom, hogy nem rossz, ha sehol nem csúsztam meg vele.
Ami előtte volt téli nyári nokian az jó volt prémium volt Xl volt, de nedves úton a téli nem tudta azt amit a mostani apollo.
Meg hát azt sejted, hogy elég sok kocsit vezetek, amit biztos nem vennék az a momo és toyo abroncs, nagyon leszerepeltek, ugyan ez a hankook, csak rossz tapasztalatom van vele.Tavaly amikor az a kis hó volt, én húztam ki a barátom kocsiját az árokból, ahova sikeresen becsúszott a hankook télivel. (nem állat módjára ment, csak egyszerűen sz@r volt a gumi.
Na mindegy nem offolok többet majd valami lesz.
Meghallgatok még pár embert meg a tapasztalatát és döntök, úgy is nekem kell a fejemet a falba verni ha rosszul döntök -
rob210
Topikgazda
válasz
MC Pite #79842 üzenetére
Az apollo nagyon jó, ár érték bajnok, ezt két autón két méretben igazolta nálunk.
185/60/r15
205/55/r16
Csak azért gondolkozom erősen, mert ezt a nexent sokan dicsérik.
Azért én mégis az apollo felé húzok, nem akarok belenyúlni 4 év utálatba.
Mert ez a mostani apollo 4 éves azért akarom cserélni, 4 évszakossa nem merek többet menni.
Mintára jó még most is nincs kirepedezve nincs komolyabban baj vele, csak félek, hogy 4 év elteltével elkezd rohamosan öregedni majd.
-
rob210
Topikgazda
Srácok szavazást hirdetek.
1 hét múlva átveszem az alufelniket a kocsihoz.
Kérdés 4 évszakosból, ez nem kérdés az lesz!
Melyik legyen?
Apollo (most is ez van bevállt, csak sokat drágult)
Nexen
Goodride kínai de nagyon jókat ír róla mindenki.
Kormoran
Fulda
-
rob210
Topikgazda
válasz
BUZZLGHTYR #79838 üzenetére
talán még egyszerűbb, csak a fagyálót kell leengedni 20 perc alatt megvagy ha tudod mit csinálsz.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79833 üzenetére
Ha szembe állsz a kocsival akkor lenyúlsz a hűtő és a váltó között, és egy műanyag pillangó csavar lesz a váltó oldalsó részén.
Az a betöltő és szintjelző egyben.
Azaz ha sík terepen állsz addig kell tölteni a váltóolajat, hogy ott elkezdjen kicsorogni.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79806 üzenetére
Ez nem hab nyugodj meg télen ilyen lesz.
Angol nyelven van ilyen a clióhoz is, nekem magyarul is van.
Meg úgy minden renaulthoz isVáltóolaj 75w80 elf nfj
Motorolaj Evolution 900 SXR 5W-40 mivel a tied turbós, abba nem szabad 5w30 at tenni, mert megég. -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79802 üzenetére
Az, hogy szarok az ellenállások egyértelműen gyújtáshibára utal. Mekkora értékeket mértél?
Illetve a gyertyákat kivéve látszik az állapotukon, hogy mi a bibi.
Pont 2 napja csináltam a párom bersoját mert durrogott a kipufogó. Hibakód nem volt, de én már tudom, hogy ez nem azt jelenti , hogy jó az autó.
Na szóval élőadatos ellenőrzés során egyből meg is lett a bűnös. 4 es henger 12%os gyújtáskimaradás. Felcseréltem az egyes négyes trafót. Szépen átvándorolt a hiba az 1 es hengerre na mondom megvan a bűnös.
Trafó csere párban, szépen szalad a szekér.
Nem a rádugom megnézem a hibakódot című diagnosztika a diagnosztika -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79800 üzenetére
Vagy kevered a szezont a fazonnal vagy nem tudom miről van szó.
Az izzító gyertya nem rendelkezik hézaggal.
A gyújtógyertya meg más tészta. De sejtésem szerint az érdekel és ott gyártói korlátozások vannak.
Én a boschtól hányok, nagyon sok renault tulajt tett már tönkre bosch gyertya anyagilag.
Mire eljutott hozzám kidobáltam a francba őket kapott denso gyertyákat és onnantól minden oké volt.A denso az 0.85 és 0.9 között kell hogy legyen.
A boscht ki kell keresni a katalógusból, de sose lesz olyan mint egy belevaló gyertyával.
NGK (ezt se szeretem) , Beru, Equiem, Denso ezek az ajánlható gyertyák. Briskel is vannak jó tapasztalatok, de ezt én szvsz nem ismerem. -
rob210
Topikgazda
válasz
BigBlackDog #79797 üzenetére
Kevés van belőle, ne erőltesd.
Prémium de ha valami meghal rajta arany áron van hozzá az alkatrész.
Inkább egy talizmán ... -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79795 üzenetére
Ez szakmai topik nem ironizálunk.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79785 üzenetére
Ezt a kijelentésed cáfolom. Twingónál igen is nehéz még szerszámmal is.
Sok a bontandó dolog mire összerakhatod a kocsit. A gyári szintideje profi műjelyben is 8 óra.
Én a meganeal (szerelés szempontjából hasonló platform) műhelyben csápossal emelőkkel tehát mindennel ami kell reggell 9 kor kezdve estére végeztem. Se hülyének, se lassúnak nem érzem magam és azt hiszem elég jól ismerem a motorterét a renaultoknak. A srác akivel cseréltem így se hitte el, hogy egy nap alatt meglett a dologtoyota egyszerűbb az 6 óra alatt megvolt. A zsigulin meg egy kezem a seggembe dugva is 3 óra :) csak úgy mint sok hosszmotoroson.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79784 üzenetére
Akkor azt nézd még meg, hogy a csomagtartóban a pótkeréknél nem szabadult-e el valami bent.
-
rob210
Topikgazda
Le kell venni a bölcsőt tehát nem szokták olcsón vállalni. A főtengely szimeringet minden képpen cseréltesd a nagyot ami a lendítő alatt van. Én szabályoztatnám a lendítőt , de erről nem nyitok vitát újra sokan hülyeségnek tartják. Váltóolaj mindenképpen cserés. Futóműállítás célszerű! Esetleg a féltengely gumiharangját kell megnézni. Ha repedezett akkor csere.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79777 üzenetére
Erről nemrég volt "vita" sokan tcenek csúfolják, de örülj neki, hogy nem az.
Ez egy sima 1.2 es szívó motor ráakasztva egy turbóval. Este ha nem felejtem el megnézem a gyári cikkszámot -
rob210
Topikgazda
válasz
Coccolino_O #79771 üzenetére
Ehhez motorkód kéne.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79764 üzenetére
Ha a lökhárító sérül, (márpedig az alatta lévő vas elhajlás nem kis ütéstől történt) simán elnyomhat bármit.
Én is a kipufogóra tippelnék.
Ha alányúlsz egy ronggyal fogd meg a végét és rángasd meg.
Ha valóban a futóműből jön az akkor nagyon nem kis puff volt, mert ahhoz erős ütés kell, hogy az elmenjen és inkább oldalirányú erőhatásra szokott elmenni, nem hátulról érkező becsapódásnál.
De alá kell menni és megnézni mi merre hány lépés.
-
rob210
Topikgazda
válasz
atosan #79738 üzenetére
Indítás előtt nyomd meg az ablaktörlő kar végén a gombot és úgy rakd be a kulcsot és adj gyújtást. Ha alizé azaz nincs gomb a kar végén akkor diaggal lehet műszertesztet végezni.
Nagyon valószínű, hogy a szervómotor kezd megmakkanni benne és nem ment végig a teljes pályán így magasabbról indult. De ha ez újra előjön termosztát jeladó azonnal tesztelendő. Mérni kell hőfokot etc.etc.
-
rob210
Topikgazda
Viszont most nézem mit írsz ez melyik 1.8?
Mert módosítom magam ezt az 1.8 at én még életemben nem láttam működő autóban.
Egy szakkiállításon volt 1.8 tce ami nem a 279Le volt de az nem tapasztalat.
2020as megjelenéseket nézel?
MErt espaceban van 1.8 TCE tömkelegében meg a talizmánban. 6 os edcvel. -
rob210
Topikgazda
Az 1.8 a legstabilab tce verzió, van benne anyag.
A fogyasztása a menetdinamikával arányos, nem túl aszkéta.
Az 1.6 ost nem ismerem sose volt a kezeim között.
Az 1.8 ha foglalkozol vele elég stabil, a láncot 100ezrenként ellenőrizni kell, de itt nem szokott baj lenni vele.
Nincs sok belőle itthon, kevés a hozzáértő szerelő. -
rob210
Topikgazda
Megane 1/2 1.6 16v k4ma700 107 le.
Mol 95 és csak az.
Kútoszlop: 39.4
Autó szerint: 40.1
Megtett táv 562km.
Ebben városi közlekedés van, sok araszolással sajnos, nulla országút és pálya.
Magyarán 7liter körüli az átlag.
Nyáron horvátország oda vissza 6.2 klíma pálya oda vissza.
Igaz az én megszállottságom miatt az autó üzembiztos 21 éves léte ellenére.Az olajadalék sokat számít, meg az 5w30 as olaj.
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #79691 üzenetére
Van pár ilyen lehetőség , pl. Ők és a profi4 is elég sokmindent meghoznak, de gyári cuccokra van pár forrásom nekem is.
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79671 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79664 üzenetére
ez valóban megane I
csak idióta a kép róla. -
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79662 üzenetére
Igen a valami volt vele csinálva ezért került oda.
NEm bántani akarom azt az autót tényleg, mert megy még 20 évesen is, de az azért drágábban fenntartható autó egy meganenál és nem is olyan megbízható.
Ez persze személyes tapasztalat és vélemény, de nekem nem begyere az a kocsi és nem a tietekre értem, hanem összeségében. -
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79656 üzenetére
A skodát ne hasonlítsd a meganeodhoz.
Mert azt az apró tényt ide írd le nyugodtan, hogy a generátor a meganeba szinte zsír új gyári.
A skodában is valami volt vele csinálva emlékeim szerint, de az nem ugyan az a rendszer.
A vag amúgy is aksi gyilkosabb, még, ha ezért meg is köveznek páran, mondjuk ki, az egyes megane elektronikája sokkal stabilabb, mint az egyes okádiáé.
-
rob210
Topikgazda
válasz
passat77 #79655 üzenetére
hidd el felesleges vele foglalkozni, sajnos a tomtomal nagyon mellé lőtt a renault.
De itt találsz mident. -
rob210
Topikgazda
válasz
Somatom #79653 üzenetére
Ez egy rideg tény, hogy hihetetlen jó akumlátor, igazolom, alátámasztom, elismerem.
Viszont egy ilyen is megpusztul 10 év alatt.
Na most én ennek az árából veszek 5 darab sct-t ami ha lásd én autóm 4 évet elmegy akkor az 20 év.
Melyikkel jártál jobban? és nem az árérzkenység miatt írom ezt most.
Ha valóban egy diesel autóról van szó, vagy földmunkagépről, oda az igénybevétel miatt érdemes ilyet venni.Illetve futároknak szoktam javasolni, hogy ruházzanak be erre mert a sok indítgatás miatt nekik behozza az árát.
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS C246M i5 9400F 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 Super 6GB Zalman N4 Zalman 600W
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3062, 100% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest