- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#32577792
törölt tag
válasz
baluka6 #57024 üzenetére
Ez azért nem ennyire fekete-fehér, hogy azért nincs szakember, mert mindenki diplomát akar. Anélkül, hogy belemennék mélyebben ebbe az offos témába, itt arról is szó van, hogy kivándorlás van, előbb mentek a diplomások, a hiányszakmások, aztán a szakmunkások, most meg aki csak tud.
Ez sokkal összetettebb annál, hogy mindenki diplomát akar. -
#32577792
törölt tag
rob210:
spirál rugóknak van beszerelési iránya, lehet fordítva beszerelni?
-
#32577792
törölt tag
válasz
gergo5991 #57008 üzenetére
Ez bárkivel előfordul. Most meséljem el az összes garázsajtós történetem?
Elég gázos a beállási lehetőségem, szűk helyről kell ráfordulnom és még néha állnak is ott. Régebben billenőajtós volt, de még a régi tulajok csinálták. Csavarok álltak ki oldalra, nem mindig sikerült távol maradni tőle. Eredmény ugye borítékolható. Előző kocsimnál nyitva volt az ötödik ajtó picit, nem vettem észre, rányitottam a garázsajtót (ez már az új motoros garázsajtó), meghúzta az ajtót. Felújítottuk a garázst, színeztük kívülről rákerült anyag elég kemény, picit szűkebb lett a bejárati nyílás. Mivel fordulva kell beállni, sajna bal oldala a lökösnek hozzáért, nem lett szép tőle
Sajnos nálam még játszik az egyszemes látás, így a térlátás szűk helyen nem az igazi, néha a rutin átver.
Ezért ne dőlj magadba. Tudom bosszantó, zavaró, de hidd el, vannak ennél sokkal rosszabb dolgok is életben. Kocsi egy eszköz, (na jó, sok embernél így nálam is érzelmi faktor is, de a helyén kezelve) és mint olyan, használódik, rongálódik. Nézd meg nappal is, mutasd meg a képeket itt is, meg pár fényezőnek, mondanak valamit majd, az már jobb támpont. Mindent el lehet valahogy tüntetni így vagy úgy.Fel a fejjel
-
#32577792
törölt tag
Alapból hangosabb az 1.5-ös.
Majd ha veszek egy műszert, ami méri a zajt, előtte/utána, akkor tudom mondani, hogy halkabb lett. Az érzés pedig marad az ágyban
Minek menjek 140 fölé? Országon belül mennyivel érek hamarább, ha kitaposom a lelkét? 100km-en mennyi időt takarítok meg? 140-el megyek, az 42 perc, ha 160-al 38 perc. 4 perc megtakarítás.
Belefutok egy traffiba: 30k
+2 Liter üzemanyag: 900-1000HUF
Mindez 4 perc miatt....
Ja és mivel nyomom neki, mint DJ a süketnek, cseréljek 10k alatt olajat, vegyek bele 50-90%-al többért... Tehát duplázzam meg az olajcsere költségeit.
Az a helyzet, hogy 28k nyugdíj, 110k fizetés mellett, egyrészt nem megy, másrészt hülye lennék, harmadrészt, aránytalan.
De nyilván, mindenki úgy közlekedik, azt tesz bele, amit akar -
#32577792
törölt tag
Azért tedd hozzá, hogy átlag feletti, nem rendeltetésszerű használat esetén
Mert azért Te nem a gyári előírtak szerint használod.
Nekem is van némi tuning az 1.5-ös motoron, de 130-140 max. a pályán és 100-110 kint. 20ezret elmegyek az elf olajjal, deka fogyasztás nélkül, és nem veszek észre változást a 20e végén sem.Mivel flottás volt az autó, ment rendesen 30e km-nél szervizbe, ekkor volt olajcsere is. Nem érzem, hogy tropa lenne a motor.
-
#32577792
törölt tag
FB csoportban volt valaki, aki dpf-s eneost használt, de nem a renault szabványosat.
Hát dpf bizony bánta a dolgot. -
#32577792
törölt tag
válasz
molnarpeter #56861 üzenetére
de
-
#32577792
törölt tag
válasz
speedydb23 #56052 üzenetére
-
#32577792
törölt tag
válasz
rob210 #56008 üzenetére
Ebben igazad van, terhelve érezni, két személy nem probléma.
Akkor vettem észre, mikor a két bicikli fen volt a horgon, csomagtartóban pedig a ruhák, kaja, táska stb.
Mentünk dombos részre, ahol igen, vissza kellett váltani. Na ezek után vittem el gyúrásra.
Így már nincs vele akkor se gond. Ha valaki venni akar, azt mondom gondolja át mire használja, próbáljon ki mind a kettőből.
Csodát nem kell várni egy pici dieseltől azt gondolom, de az, hogy egy ekkora kocsit visz és 6 alatt, az azért nem rossz
Benzinest nem találtam olyat, ami megfelelt volna. Keveset megyünk helyben, így nekem nem probléma az utánégetés
De Ha lesz másik, vélhetően hybrid lesz, de nem tervezek egyenlőre váltást. -
#32577792
törölt tag
válasz
rob210 #56006 üzenetére
Én leírtam párszor, azt gondolom tárgyilagosan az 1.5dci-t L3-ban. Nem vagyok már olyan, akinek fontos, hogy pirostól indulva 10mp-el hamarabb érjek a másik pirosig
Menetdinamikában semmi különbség az 1.9 dci (nem változó geom. turbós) L2 és 1.5dci L3 között.Előbbi motorja csendesebb vagy finomabban jár.
Tény, hogy nyugodt autózásra való, de jó a váltója, így nincs probléma. De ha már megpakolva nézem, akkor érződik. Mivel mi szeretünk/nénk sokat járni túrázni, kerékpárral is, ezért lett optimalizálva. Előzéskor alulról is húz, nem kell annyira pörgetni.
Nyilván optimálisabb a 2.0dci, ezt senki nem vitatja. De 5-5,5 l a fogyasztása. Nem 7-8. Nagyon tetszett volna a 4Controllos, automata, de rohadt drága volt, - ha volt - baromira lestrapált volt sok. Elég nekünk bőven, de tuti, hogy a következő automatás lesz, lehet, hogy hybrid.Ha egyszer lesz időm és Neked is, megbeszélünk egy időpontot, találkozunk, átnézed a verdát - ha vállalsz - kipróbálod és akkor lesz összehasonlítási alapod egy picit erősebbel és nem kombival
-
#32577792
törölt tag
-
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #55823 üzenetére
Ha van ismerősöd Romániában, vagy Szlovákiában, ott vegyék meg, hozzák át ha jönnek, vagy menj át érte.
Van olyan eladó kínai (vagy hasonló) akik ismerik a magyar-lengyel vámosok szokásait és ha ide kell küldeni, nem tesznek mellé CD-t és márka matricát sem. Elvileg ez nem bukó. Én nem mertem bevállalni, vettem vaterán egyet. Egyébként sztem a kínai trükközik, mert GOLD verziót emleget, drágábban. Lefotózva milyen az új a szuper és milyen a szar. Amit vettem már nem mai, szétszedve, GOLD. -
#32577792
törölt tag
válasz
gooool #55712 üzenetére
Ilyenkor RH-tól kell kérni igazolást, amit Ők mondanak, azzal kell(ett, régebben tuti) a változtatást kérni a forgalmiban. Nekem anno a vizsgabázis adta ki a RH igazolás alapján, ha jól emlékszem. De ha még előtte tuti a dolog, én biztos csak ennek alapján venném meg.
rob210: A spirálrugó cserénél kell vagy célszerű mást is cserélni? Toronycsapágy pl.
-
#32577792
törölt tag
Én elf-et használtam már a kettesbe is. Kimentem, beültem, semmi hangja. Igaz nem indítottam be
Viszont lemostam
Szóval lehet, hogy csendesebb, nem vitatom, de tény, hogy egyik DPF-es, másik nem. Azt volna érdekes látni, hogy műszer mit mutat egyik olajjal, és mit a másik olajjal. Néha ráfaragtam már az "érzésre".
Az pedig nem elhanyagolható, hogy jóval drágább kategóriák ezek. Az én 90-130-as tempómhoz jónak gondolom az elfet is. -
#32577792
törölt tag
Első spirálrúgónak milyet javasoltok cserére?
Ridex, stark, monroe... :? -
#32577792
törölt tag
válasz
gooool #55406 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani, hogy meddig bírja. Én ezt 8 évre terveztem legalább.
Az én mentalitásomnak megfelel az 1.5-ös, chipelve, anélkül túrázáshoz lepakolva már nem.
Nézz szét kinti, flottás autók között, leinformálhatóak, szervizeltek, ez is az volt. Az L2 -m is az volt, franciából, az L3 meg belga. -
#32577792
törölt tag
válasz
speedydb23 #55397 üzenetére
L2 1.9dci nem változó geometriás turbós (6 gang) autóm volt. 380k km volt benne mikor eladtam, 200-at tettem bele. Egyszer meghalt a generátor, de hazavitt. Soha nem rohadt le alattam. Fiam fát fogott vele egy jégbordás úton, majdnem totálkáros lett 5 évesen. Hazahozta a gyereket is épségben.
Nem megbízható?
Oké, volt néhány dolog, ami típus hiba volt, ezeket kétszer kellett cserélni a 200k alatt, kb. 20e volt munkadíjjal.
Gyári turbó volt rajta. (első) -
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #55376 üzenetére
Hmmm, akkor kb ugyanaz lehet.
ΞΔGLΞ: lámpa minek is? Egyébként nekem indítással kapcsolódik, nem kapcsolgatom.
Más: nektek nem zavaró, hogy nem lehet látni a lámpák visszajelző lámpáit? Zöld/kék? Olyan szar helyen van, hogy takarja a kormány, vagy csak azért nem látom, mert egyszemes látó vagyok?
-
#32577792
törölt tag
Ez az a kocsi, ami városban is használandó a szépsége miatt, de oda dieselt...
Kompromisszumok hada.
Elmúlt 2 hétben kénytelen voltam itthon használni a kocsit, egészségi okok miatt, hát nem örültem neki. 1km-t menni helyben.. Az 5,5 átlagom felment 6,5-re, nulla melegedés. -
#32577792
törölt tag
válasz
speedydb23 #55364 üzenetére
Hát ad
1.4Tce-t vezettem, elég brutális
-
#32577792
törölt tag
tedd rá clipre és megmondja mennyi regenerációja volt (lehet mutatja az utolsót is, de ennyire nem mentem bele)
spuri nélkül nekem jobb, azzal valami nem kerek, darabosan megy, hibát generál. jó ideje nem tettem bele, most nyomtam és hozta azokat a dolgokat amiket korábban -
#32577792
törölt tag
Ha viszonylag sokára indul egy benzines motor, ott lehet az FHP rossz? Diag. nem tárolt hibát, de ha rámegyek külön, azt írja hogy gondja van.
-
#32577792
törölt tag
válasz
speedydb23 #55247 üzenetére
Mikor fiam a kettes lagunával fát fogott, kb. ugyanígy nézett ki. Volt cascom, szerencsére, 2 hónap után új lett
lökös, lámpák, motorháztető, hűtők voltak cserések. -
#32577792
törölt tag
Egy a lényeg: láma kérdés nincs, viszont lámatestet elég macerás lehet beletenni a fényszórók helyébe
Bocs
-
#32577792
törölt tag
Köszi a válaszokat.
Megnéztem, az alsó tányérnál van a törés. Emelés után kiszedtem a törött darabot, szinte egy gyűrű. Friss törés
Viszont így meddig mehetek vele? Nem gondolom, hogy karácsonyi ünnepek előtt bárki is beszerelné nekem. Főleg mivel rendelni is kell. Ezt már házilagosan nem tudom én cserélni, jól gondolom?Azért gáz, hogy 200k km-t se bírt ki.
-
#32577792
törölt tag
Na volt még egy adag spuri kimaradva, mióta bevált az utolsó anyag, nem éreztem szükségét, hogy használjak bele. Az utolsó tankolásnál belenyomtam az anyagot. Aztán elkezdett fura dolgot produkálni, "dadogott". Visszagondolva a megelőző tünetekre, akkor is használtam ezt.
Szóval én nem használok többet spurit.Olvastam a rúgötörésekről. Van neki bármilyen előzetes tünete? Ma vettem észre, hogy kisebb kátyúk vagy egyenetlenségeknél olyan zörgés jön, mintha pár elszabadult szerszám zörögne. (bal eleje)
-
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #55147 üzenetére
Én használtam a normál lukoilt spurival. Az auchanos spurinál picit jobbnak éreztem, de ez akár placebo is lehetett.
AS24 itt tankolok, ez bevált eddig nagyon. Ahogy érzésre az is jó ha tele tankkal megyek (erre végképp nem tudok racionális választ adni, de mintha jobban húzna)éppen rsf beszámolója után próbáltam a molt, de egy katasztrófa volt, +6dl fogyi és nem is éreztem benne az erőt
-
#32577792
törölt tag
-
#32577792
törölt tag
Mint írtam, nem tudom, hogy annak milyen. Így nem is hasonlítottam, saját tapasztalatot írtam 1.5-el.
Hasonlítani miért ne lehetne benzint a dízelhez? Fontos neki a csendes üzem.
Egyébként az enyém csak akkor hangos, ha beindítom, ha nem, szépen kussol
Egyébiránt pedig azért javasoltam, hogy üljön bele mind a kettőbe menet közben. (Dízel vs benzin).
Olaj: majd ha esedékes lesz a csere, átgondolom ezt is. De ahogy látom, ajánlott a Total is. Eddig elfet használtam az összes Lagunámba. -
#32577792
törölt tag
Van valami lehetőség az ablaktörlő lapátok végállás beállítására? Cseréltem és az új nem megy addig mint a régi, elég zavaró sávban indul vissza..
-
#32577792
törölt tag
Értem. Hát nekem számítana biztos
Viszont ha kimondottan úgy hirdetik, mint 30e km-re fejlesztve, akkor minek 10e km-t cserélni? Én ezt már felesleges pazarlásnak érzem, de ez az én véleményem.
Az én gépem már nem visszaszámlál egyszerűen, hanem "figyeli" is a használat módját, az olaj állapotát, éppen a korábbi problémák miatt. De még így sem megyek vele 30e-t, de a 15e megvan.
Ha ilyen használat mellett nem tudja ezt az olaj, akkor felesleges bele ilyen minőségi cuccokat venni.Én az elfet mindig neten rendelem és szinte mindig ugyanattól a cégtől, valami olejshop ha jól emlékszem, vagy olajshop.. Mail-ek között ott van
Előző Lagunánál is onnan és azzal még sose volt gondom.
Maradok ennél, és mivel Kecskeméten találtam egy nagyon penge kis kutat, ahol a gázolaj a legjobb eddig a gépnek, az is fix helyről fogom venni. Kevesebbet eszik, jobban gyorsul, nyomatékot is jobbnak érzem (persze ez lehet placebo is, de a 6-7dl csökkenés az nem az).
-
-
#32577792
törölt tag
Kipróbáltam, érdekes volt látni élő adatban, hogy 3000-4000 fordulaton ment a motor alapjáraton
Ami talán jó, hogy EGR működését méri, élő- és referencia értékeket is jelzi. (clip azokat nem mutatja)
Maradok clipnél azt gondolom, 1200HUF ment mikrofosnak.--------------------
Nekem se működött a BT adatátvitel a 11-es Lagunán, lefagyasztott mindent, olyan szinten, hogy a multimedia központ csak áramtalanítással volt kikapcsolható, egyszer nem vettem észre, reggelre totál lemerült az akksi.
Renault szervizben tettek rá friss szoftvert, azóta minden telefont kezel. -
#32577792
törölt tag
Laguna 2-ben amit tavaly adtam el, 300e fölötti km volt, bontva nem volt, semmi baja nem volt a motornak. Ez a motor amit mutatnak, lehet valami olyan dolog miatt lett ilyen, ami normál használat mellett soha nem lenne.
-
#32577792
törölt tag
Igen, 1.5dci van Laguna III.
Nem próbáltam azokat, nézegettem, de Facelift nem volt annyiért, az előtte lévő széria meg nem jött be, nekem a módosított eleje már tetszik kategória, azt meg nem akartam, hogy veszek egy 2008/9-es 2.0dci-t és utána költsek az elején lévő módosításokra.
Lagunás voltam, de nem volt feltétel amikor ezt vettem, egy PUG 5008 1.6 dizel volt a másik kiszemelt, de volt Grand Scénic is, meg nem grandos is
De itt most az döntött, hogy tetszett kívül és belül is. -
#32577792
törölt tag
Laguna III és Megane III
Érdekes összehasonlítás. Futómű egyértelműen feszesebb a Lagunáé. Nem kényelmetlen, de nem is "franciás" ami a régi értelemben vett jelző. 18-as felniken éreztem Meganeban azt, amit Lagunában a 17-s felnin, az pedig különbség méretben. Elől mindenképpen szűkebb a hely a Meganeban, hátul is. Üléseknél nem teljesen korrekt az összehasonlítás, mert nem egyformák voltak L-ban bőr, M-ben félbőr. Utóbbiban az oldaltámasz érezhetően jobb, vagy mondhatni ott tart benne, nincs dőlés oldalra.
Nem mentem még 1.5dci M-ben, így nem tudom hasonlítani a zajt. L-ben nem annyira csendes, LII. 1.9dci halkabb volt.
110LE-s 1.5dci-k már javított hajtókarcsapággyal jöttek, de ha nem, akkor sem túl nagy tétel cseréltetni azokra, ha jól hallottam.
delphi rendszeres kerülendő, mondjuk nekem Continentel van ( vagy siemens vdo) amiről nem tudom jó-e vagy sem. Lassan 200k van benne, nem gondolom, hogy a mai modern injektorok sokkal hosszabb távra készültek volna, de mivel nem vagyok ebben szakértő, se tapasztalatom vele...
Majd elmondja akinek van.Nekem tetszik és bejött a LIII ezzel a motorral. 110-140-es tempóhoz nekem bőven elég.
Találtam egy kutat, ami állítólag osztrák OMV gázolajat ad, ezzel meg 6-8dl-el kevesebbet eszik pályán. Ez pedig nem hibahatár már, ráadásul úgy, hogy oda-vissza szakaszon mértem ugyanazt, tempó, forgalom azonos volt.Szerintem próbáld ki őket menet közben is.
-
#32577792
törölt tag
válasz
rob210 #54257 üzenetére
(#54242) ungawa válasza molnarpeter (#54232) üzenetére ÚjVálaszPrivát2017-11-03 05:07:04
"Mindenki azt tesz bele amit akar
Vagy amit a zseton enged neki."
Egyet értünk a kérdésben
Nekem is fontos a zseton, ezért nem vartabosch s5 és kategória került bele.
Diesel, szinte csillaggarázs, sokszor kell hidegben indítani.------------------------
-
#32577792
törölt tag
válasz
molnarpeter #54247 üzenetére
Ki hogyan akarja. Én inkább adok érte 2-4e forinttal többet, de ne kelljen már egy gondozásmentes akkut kiszedni ha tölteni akarom. Meg minek is töltögetni? Nem azért veszek akkut
De mint írtam, mindenki olyat vesz, amilyet akar
Én szeretem, ha rohanni kell éjszaka orvoshoz, akkor ne kelljen már töltögetni előtte, stb, ha ez 2-4-5-6e pluszt jelent, hát annyit jelent. -
#32577792
törölt tag
válasz
molnarpeter #54232 üzenetére
Mindenki azt tesz bele amit akar
Vagy amit a zseton enged neki. Gari szinte egyforma már. Régebben voltak akár már 3 év garisok is. Most alapból 1 év. Aztán van ahol van plusz termékszavatosság, bár ezt törvény írja elő talán. Lényeg az 1 év, aztán neked kell bizonyítani, hogy nem használtad rendeltetésellenesen blablabla.
Biztos jó a jászakku és a többi ilyen, de én úgy vagyok vele, próbálgassa más
Alap bosch/varta is halt meg nálam 3 éven belül, olyat tuti nem veszek. Volt Exide premium, az elég jó volt, 1.9dci motort elég jól vitte évekig. (talán a zindexes topicban olvastam, hogy a nagy gyártók nekiálltak faragni az előállítási költségeken az alap kategóriában, ami miatt esett a szint ott eléggé)Valóban a teljes merülések okozzák egy akku - nem csak autó - teljes halálát leggyorsabban, de általában ezek sem csak úgy lesznek, valami okozza, ha kideríthető, orvosolható, akkor kisebb az esély egy második ilyenre, de lehet akár akku hiba is gondolom.
Rocket nevű akkukra is elég jókat írnak. De alapból úgy néz ki, hogy mindből inkább a premium verziók javasoltak. (de ez is persze zseton kérdése legfőképpen )
Remélem nyitható a link
Itt a srác méregeti az akkukat, nem kereskedő, az látszik.Vannak tényleg hasznos tűnő dolgok itt.#54240
Nem tudom gyárilag mi volt benne, az én 1.5dci Lagunámban az az L3 amit lentebb írtam, most kicsit kisebb az indítóáram amiben vettem, de 700 feletti ez is. -
#32577792
törölt tag
válasz
AttyVin #54229 üzenetére
Én is ezt olvastam valahol.
Én ilyet vettem most
Állítólag nagyon strapabíró, jó akku. Majd kiderül pár év után. Valahol azt olvastam, hogy a taxisok szeretik ezt, de lehet ez is csak legenda.
Egy biztos, S3 tuti nem ajánlott, S4 talán. De erről is azok tudnának bizonyosat mondani, akiknek tapasztalatuk van és nem 1-2 db. -
#32577792
törölt tag
válasz
Nordik #54222 üzenetére
Elvileg megadja mi kell, aztán szétnézel mi kapható és mennyiért.
Vartaból gyáriak sokáig bírják, de ami benne van gyárilag, az nem a legolcsóbb kategóriájuk.
Amit linkeltem pár hozzászólással előbb zindex fórumos topicot, érdemes olvasgatni ott is. Szerintem.
Én nem értek hozzá, ezért kérdeztem olyanokat, akik talán jobban. -
#32577792
törölt tag
Szia
Mit szeretnél hallani?
Tuti kibír még egy telet? Szerintem ilyet senki nem fog mondani. Én most cseréltem egy 2011-es gyári akkut. Egyszer lemerült, egyszer nehezen indított be. Nem akartam úgy járni, mint a Laguna II-vel, amivel húztam-halasztottam, aztán egyszer hétvégén olyan helyen adta meg magát, ahol még a madárfütty is 3 nap késéssel ért oda.
Ha jól értelmezem, az indítóáram sem a gyári érték közelében lévő már.De majd ha van profi itt, elmondja.
Én itt kérdezősködtem:
[link] -
#32577792
törölt tag
válasz
sanzi89 #54199 üzenetére
Laguna MK3-ban nekem szintén ez a kód van, ami kavart is okozhat néhány alkatrésznél, mert ha az alvázszámos gyári számra keresek alkatrészt, és netán van a kereskedőnek a honlapján hozzá kompatibilitási keresője, eddig minden esetben azt mondta a jóra, hogy nem jó.
1000km eltérés van az óra és komputer adatok között, nem tudom hogyan adódik, de talán gyáritól eltérő gumiméret?
-
#32577792
törölt tag
válasz
rob210 #54154 üzenetére
Magyar állapotokat nem tudom mennyire érdemes általánosítani fuvarozás tekintetében. De fuvarozásban egy jó ideig nincs alternatíva a dízelnek. Állapot egy másik kérdés. Az okokat pedig nyilván a gazdasági szabályozásokban kell keresni. (gondolom minden érintett szeretne olyan fejlődést produkálni mint egyes stróman gázszerelő és évente cserélni a kis teherautóját).
Továbbra is azt gondolom, hogy ez csak egy nagyon kis szelete annak a tortának. De ezt lehet nyomatni, ezzel még jobban fogyasztásra ösztökélni az embereket. Pedig egyszerűbb lenne az élhető tömegközlekedés. De amíg egy helyközi járat, 28km-t 45-60 perc alatt tesz meg, azonos áron, mint egy dízel autó, addig nem alternatíva. (és akkor most nem beszélek a szarvasmarhákról, a jeges földterületek kiolvadásáról és az ott keletkező, kezelhetetlen mennyiségű metánról, mint ugye tudjuk milyen hatású gázról?)Ezért is írtam, hogy ez sokkal összetettebb, mint a tiltsuk ki a dízel autókat demagóg duma.
(ez már az OFF-nak is OFF: egyszer egy zöld politikus beleállt ebbe a témába, ok, támogatom és meg is írtam neki, egyben javasoltam, hogy álljon oda az emberek elé, és mondja: a mi pártunk vesz nektek a mostani helyett egy Teslat ha leadjátok a bontóba, továbbá vállalom - már mint ő -, hogy felhagyok a szarvasmarhák tenyésztésével és ezzel a magam módján, én is hozzájárulok az egyensúly javításához. Nem válaszolt persze, ahogy illik)Köszönöm és ezzel igyekszem a témát lezárni részemről.
-
#32577792
törölt tag
Az ha valami amerikai kutatás, hagy bennem kételyeket. De az tény, hogy baromi nagy változások vannak, itt a homokhátságon, megjelentek olyan növények - fűfélék közé tartozó - mely sivatagi környezetben található meg.
A globális felmelegedés okai sokkal összetettebbek, - szerintem - mint dízel gépkocsik (melyek igazából európai és nem globális szereplők). Nem is annyira a fa mint tüzelőanyag, hanem a gumi, rongy és egyéb ipari hulladékok elégetése (valaki jobban teljesít, de azok nem így tüzelnek kényszerből) és ráadásul vizes állapotban. Csak meg kell nézni a világ szarvasmarha állományát és azt, hogy ezek mit okoznak. Mégsem esik nekik senki, hogy talán fel kellene hagyni a tenyésztésükkel. Egyszerűbb ráfogni a dízelekre és hátra dőlve szidni őket, mondván, nekem benzines van. (nem megyek ismét bele abba, hogy hány éves, milyen állapotban, milyen olajzabálás mellett stb).
Persze lehet játszani a sértődöttet ezek miatt, de ez meg olyan röhejes és gyerekes, komolyan. (nap, mint nap látom az első osztályosokat szünetekben, azok nem ilyenek, tehát lehet sértő számukra a hasonlat)Igen, kell(ene) tenni ellene valamit. Én annyit tudok, hogy nem járok autóval helyben, gyalog vagy kerékpáron igen. Nem futja "korszerű" hibridre, villany autóra sem. Nem vagyok hajlandó 7-9l fogyasztású autóval járni úgy, hogy azt kinti közlekedésben produkálja (bőven van ilyen ne legyünk álszentek) mert jöhet a duma, hogy a benyás mennyire kevesebbet szennyez, de azért ha valami 5.5-et eszik szemben egy 8 literrel, azt nem gondolhatja senki, hogy a több a kevesebb. A botrányt az az USA robbantotta, ahol alig van dízel autó és vissza akarják szorítani a nem hazai autókat és ez jól jött nekik a németek ellen.
-
#32577792
törölt tag
válasz
diablo1984 #54135 üzenetére
Ugyan hagyd a dolgot. Kell egy közellenség az utakra is. Ez ugye nem lehet az öregúr, tehát akkor legyenek a dízelek. Igaz, hogy 120g a CO2 kibocsájtása pl. az enyémnek, és mondjuk egy 15 éves szupernek meg 160-180g. Én ezekkel kezdeném a zúzást. Közben jöhetnek az IFA-szerű rémek, Ikarusz szerű buszok. Múltkor éppen mentem egy ilyen mögött, még szerencse, hogy időben kapcsoltam belső keringetésre és nagy oldal szél is volt, így legalább előre is láttam valamit.
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Eredeti játékok OFF topik
- Lexus, Toyota topik
- Goddess of Victory:Nikke
- EAFC 25
- További aktív témák...
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- BESZÁMÍTÁS! MSI H110M i7 7700 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 6GB Zalman N4 Cooler Master 400W
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest