Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    félisten

    válasz BLOODSHOT #560 üzenetére

    Szeritnem azt döntsd el mennyit szánsz a komplett rendszerre és, hogy mit akarsz fotózni és ami a legfontosab mennyit ér ez meg neked.
    Kiderítesz egy összeget. pl 600K-800K-1-1.5misi.

    És abból rakd össze ami a legjobb neked. És érdemes megkérdezni itt a forumon is az embereket, hogy mit raknának össze erre annyiból.

    ...én hacsak nem lennék asztros 5Dt nem vennék. 17-40 et meg akor se vennék ha 2misből raknék Canon rendszert.

    APS-Hval osztom madgie véleményét, van abban jövő.

  • Fejo

    őstag

    válasz BLOODSHOT #564 üzenetére

    Ember, Te olyan ostoba vagy, hogy az már fáj... :O

    Nem hinném, hogy itt bárki is pont rád lenne irigy! Ha itt valaki ellenszenvet érez miattad, akkor az nem pénzednek szól, hanem a stílusodnak, aki végig követte a PH-s ámokfutásodat, az pontosan tudja miről beszélünk és nem dőlnek be ennek az új 'én vagyok a szerencsétlen információ éhes fórumozó, aki csak kérdez, de minden csúnya, irigy bácsi Őt bántja' stílusnak. :U

    Minden esetre a kérdésem az lett volna h a 17-40 milyen obi!? Ehhez anynit hozzátennék h nem egyismerősöm (profik) fotóznak 5D 17-40-el. De SLR nyilvánvalóan jobban tudja ezt h mi a jó, ők hülyék.

    Ha ennyi profi ismerősöd van, akkor miért nem őket kérdezgeted? :F Sőt, az ő gépüket még ki is próbálhatnád... Vagy ez is csak duma volt?

    Erre fejo válasza: Nem kompatiblis a D300-al... (gondolta iszonyat humoros lesz)

    Azért volt aki humorosnak találta... :P Ráadásul egészen addig még D300 fan voltál és azt akartál venni, így jogos volt a felvetésem.
    Akkor még nem tudtuk, hogy:

    ha én valamit komolyan gondolok, akkor abból megveszem a lehető legjobbat.

    Azért a 40D nem épp a lehető legjobb, épp ezért nekem ez egy újabb ellentmondás (nem az első):

    Ettől még lehet h én is inkább úgy döntök h az xxx ezer forint amit az első szettre kívánok költeni egy 40D és obikból fog kialakulni

    Továbbra sem értem, hogy ha tényleg tele vagy profi fotós ismerősökkel, akik szerint mint tudjuk Te is zseniális fotós vagy, akkor miért nem Tőlük kérsz tanácsot (elvégr Ők profik), ahelyett, hogy itt a PH-n lévő csúnya irigy bandát nyagatod? Nyilván mazochista vagy, esetleg a fele sem igaz annak amit magadról állítasz? :U

    Részemről befejeztem a veled való partalan vitát.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #560 üzenetére

    Igencsak másképp állítod be magad most, mint ahogy eddig viselkedtél...

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #527 üzenetére

    2 alapzoom kitobija van a Canonnak az EOS rendszer bevezetése óta:
    Eddig volt a 18-55 EF-S F/3.5-5.6
    És nemrég jött ki "ugyanez" képstabis változatban. Azért tettem idézőjelbe, mert a hírek szerint közel sem annyi csak a különbség, hogy az új már IS. Minőségi változáson ment át a kitobi.

    Ha áttérsz 5D-re, akkor is új alapzoom kell, mert a full frame-re váltáskor megváltozik a szorzód 1.6-ról 1-re. Kb. a halszemoptika és a közepesen nagylátó között fogod tudni változtatni a látószöget 5D-n a 17-40-nel.

    "Jobb lenne egy 10-22 efs, amit adhatok el a 40D-vele együtt?"
    Ezt mondtam volna? Már miért lenne jobb egy ultranagylátó az alapzoom helyett? Ezek nem kompatibilis eszközök, épp erről tépem a számat. A 10-22mm az nem 18-55, ahogy a 17-40*1,6 sem 17-40. Amíg ez nem teljesen világos számodra, addig szerintem ne is gondolkozz végleges vásárlásokon, ami évekig kitart. Az objektívek első és legfontosabb paramétere a gyújtótávolság, ami meghatározza a felhasználhatósági területeit. Nem lehet halszem helyett portéobit venni, mert nem arra való. Mellé vehetsz, helyette nem.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #535 üzenetére

    Az a baj, hogy igen gyakran határozott kijelentéseket teszel, amikor inkább kérdezni kellene. Tanácsot adsz ott, ahol neked kéne kérned, tőled meg senki sem kért. Ezzel sok fórumozó ellenszenvét vívod ki, akik előbb-utóbb ennek hangot is adnak. Így te sem fogsz tanulni, csak vitákat szítani. Kicsit nyugi legyen és inkább figyelj.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #529 üzenetére

    Nehéz veled kommunikálni, pedig mindannyian ugyanazt mondogatjuk már régóta. Ne ess túlzásokba, csak mert elkapott a fotózhatnék. Vagy legalábbis ne várj tőlünk ehhez támogató hozzáállást. Eszetlen kapkodásnak érezzük, amit csinálsz. A legjobbat akarod mindenből, pedig nincs legjobb, csak szempontok, neked meg nincsenek még igazi szempontjaid. Így csak elbaszni lehet a pénzt. Türelem, gyakorolj, fotózz a magad kedvére, tanulj, keress ismerősöket, barátokat, mentorokat, próbálj ki technikákat és eszközöket éles helyzetben (az objektívteszt nem az, és a boltban a váz megfogdosása sem). Elsőre úgyis kicsi az esélye, hogy tökéletesen fogsz dönteni, de legalább ne többszázezerért dönts rosszul. Szerintem. De amúgy meg azt csinálsz, amit akarsz, csak ne várd, hogy áldásunkat adjuk az ámokfutásodra. A full frame mellé például dukál még vagy 10-20 milla kiegészítő és egy stúdió is, különben elég aránytalan rendszered lesz, de legalább drága, a használhatóságát viszont mégis az olcsóbb avagy a hiányzó kiegészítők fogják meghatározni.

    Érdekességkép javaslom, hogy nézz meg pár hazai webgalériát, a nap/hét/hónap képeit és a hozzájuk tartozó felszerelést. Alig akad 40D fölötti váz, de azok rendszerint hivatásosokhoz tartoznak és tényleg áll mögötte egy stúdió is.

  • Fejo

    őstag

    válasz BLOODSHOT #532 üzenetére

    Megint elvagy szálva a semmire.

    Ez a Te szádból furán hangzik... :D
    Érdekes, hogy mennyire figyelmen kívűl hagyod azokat a mondatokat, amelyekben szembesítve vagy az eddigi össze-vissza kijelentéseiddel... :C
    Na nem baj, levonom a megfelelő következtetéseket! :K

    Várjuk további kérdéseidet (gondolom a D300 pár hét múlva újra favorit lesz...)! :P

  • Tüzi

    veterán

    válasz BLOODSHOT #527 üzenetére

    Szerintem szerezz egy használt 40D-t (vagy 400D).
    Ehhez aztán azt veszel, amit kedved tartja.

  • Fejo

    őstag

    válasz BLOODSHOT #529 üzenetére

    A D300-at nem emelem az egekbe, de egy jobb gép mint a 40D. Nyilván ezen te megbántódsz mert neked 40D-d van és ezért érzed "fikázásnak".

    Te nagyon nagy tévedésben vagy! Engem nem az zavar, hogy szerinted a 40D rosszabb egy árban jóval drágább gépnél, hanem az, hogy végig fikáztad a fogása, zajszintje, AF pontjainak száma, színei, a keresője, stb miatt, most pedig azt akarsz venni. Ráadásul mindez még egy hete sem volt...
    Na ez a vicc!

    Azt pedig tényleg csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy egyetemistától minőségibb helyesírást várnék... :P

  • Fejo

    őstag

    válasz BLOODSHOT #527 üzenetére

    egyre több kérdés merül fel bennem. Ez baj?

    Nem, az a baj, hogy először lefikázod a 40D-t és egekbe magasztalod a D300-at, majd erre most még is 40D-t akarsz venni... :U :F Ez milyen összefüggésben van a 'Te nem veszel középszerűt, se félig jót' elveddel? Eddig csak azt hallottuk Tőled, hogy Te D300-at veszel, mert az agyonüti a 40D-t...
    Szerinted ezek után ki vesz majd komolyan? Én már nem nagyon.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #522 üzenetére

    Az új kitobit javasoltam, és érdekességképpen mutattam képet a régi kitobival, hogy szerintem az is kielégítő lehet. Ennél az új csak jobb lehet a hírek szerint (nemigen oszlanak meg erről a vélemények sehol), plusz még a képstabi is ott van.
    Full frame: már megint kicsit kezdesz elszállni azt hiszem, hacsak nem kacsintgatsz a filmes fotózás irányába ami a full frame megfizethető változata. Úgy érzed, hogy belátható időn belül full frame digit vázad lesz? 5-10 évre előre azért szerintem ne tervezz, egyrészt mert a rosseb tudja, hogy mi lesz akkor a jó obi, nem váltanak-e újra bajonettet vagy nem lesz-e valami más okból inkompatibilis egy mostani 17-40 F4L az akkori vázakkal, másrészt ha jól látom, anyagi megfontolásból gondolkodsz a FF kompatibilitásban, hogy ne kelljen obit cserélni, de azért ha kiszámolod az árkülönbség kamatait 5-10 évre, és figyelembe veszed, hogy valószínűleg a mostani kereseted és vagyonod mellett sokkal jobban fog hiányozni az a pénz a tárcádból mint akkor, úgy már aligha játszhat ez a szempont. Mire már megvehetsz egy full frame digit vázat, addigra nem az fogja keresztülhúzni a számításaidat, hogy ahhoz ff obi is kell. Most arról már nem is beszélve, hogy mire alapozod, hogy a jövőben profi fotós leszel, akinek a munkájához kell a full frame... (ha meg csak simán gazdag amatőr leszel, akkor főleg kár előre elkölteni azt a pénzt, ami még meg sincs)
    Lassan oda lyukadunk ki, hogy jelzáloghitelt veszel fel a szüleid lakására, hogy egy Mamiya ZD-t vegyél hobbifotózásra. Próbálok épelméjű tanácsokat adni neked, de mindig a high-end felé húzol, mintha indokolt lenne. Kicsit próbálj meg leszállni a földre szerintem és inkább élvezd a fotózást, vagy tanulással tervezd a jövőt, ha szakmádnak szánod. Egy jó fotóstanfolyam szerintem többet vinne előbbre, mint a full frame-re tervezés. Ott kipróbálhatsz egy rakás eszközt is, megtanulod a technikákat, és ha tényleg jó a tanfolyam és van tehetséged, munkalehetőségeket is szerzel kapásból.

    17-85 IS: na erről viszont kifejezetten rosszakat hallottam. Rajzolat és egyéb dolgok terén is. De nem próbáltam.

    Ja, nem vagyok benne biztos, hogy így értetted, de azért a félreértések elkerülése végett: nem csak az L-es üvegek rajzolják ki a 35mm-t. A kitobi mondjuk nem, de minden Canon obi, ami nem EF-S, hanem EF.

    Most arról már nem is beszélve, hogy szerintem full frame-en a 17-40-es átfogás igen extrém, nem arra találták ki, ott az nem alapzoom, hanem hatásvadász képek készítésére alkalmas obi, de arra azért kevés szükség van. Kb. a Sigma 10-20 APS-C-n.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #513 üzenetére

    Ez egy professzionális obi, annak megfelelő paraméterekkel és árral. Kicsit most hadd csempésszem bele megint a szubjektív véleményemet, de szerintem az új Canon kitobi bőven jó, a hírek szerint a rajzolatával sincs gond, IS is van benne, nagylátóban a fényereje is nagyobb egy picit, a zoomátfogása is nagyobb egy picit (igaz, hogy egy kicsit a nagylátó rovására a 17-40-hez képest), és durván olcsóbb. Ha nem akarsz óriásposzter méretben profi nyomdatechnikával kiállítási anyagot nyomtatni, akkor szvsz. fölösleges ennyit költeni egy alapzoomra. Netre szánt méretre még az agyon szidott régi kitobi is bőven megfelel, 1024-es méretig meg nem lehet mondani a különbséget.
    Mindjárt előások neked egy kitobis képet, ami meglehetősen extrém körülmények mellett készült de mégsem mondanám látványosan rossz minőségnek.

  • Lauda

    titán

    válasz BLOODSHOT #499 üzenetére

    Nem flame miatt, tényleg érdekelne, hogy miért az 1Ds Mark III-mat választanád a D3 helyett? :U

    Mert szvsz jobb a D3, ráadásul fele annyiba kerül.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #499 üzenetére

    Ez már nem az a kategória, egyik sem, ahol a minőséggel jelentős gondok lennének. Mindegyikkel meg lehet csinálni szinte mindent, amire egyáltalán fényképezőgép alkalmas. Csak az egyikkel ez a kényelmesebb, a másikkal meg az. Egyikkel ezt a témát egyszerűbb megoldani, a másikkal a másikat. Egyikhez az egyik kategóriában vannak (egy hangyafingnyival) jobb objektívek, a másikkal a másikban. Nem azoknak szánták ezt a kategóriát, akik az árakon hezitálnak. Eleve nem is értem, hogy merülhettek fel ezek a típusok akár a 40D-vel párosítva. És tartom, hogy végképp nem értem, hogy egy pénzét számolgató hobbifotóssal kapcsolatban meg pláne nem értem, hogy merülhet fel bármelyik is. Kb. olyan ez, hogy "Na mire gyűjtsek a diákhitelből és az örökölt lakás árából? Porschéra vagy Aston Martinra? Porschéból van a Boxster ami olcsóbb, és akkor talán marad pénzem AUTÓVEZETŐI TANFOLYAMRA is, mert vezetni még nem tudok, de az Aston Martinon kényelmesebb helyen van az ajtónyitó kilincs és az ülései is kényelmesebbek. Aztán majd a benzinpénzt meg csak megoldom valahogy, lakás nélkül meg majd alszom a kocsiban. Amikor meg nincs pénzem benzinre, megyek busszal suliba, elvégre 2 buszmegállónyira van."

    Honlapcímem akkor ide is:
    Honlapom
    Kicsit gagyis a webdesign, mert magam csináltam és nem értek hozzá, de talán a képek kárpótolnak.

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #495 üzenetére

    "Olyan érdekes az is számomra hogy a Canon pártiak rendszeresen, szinte a neten mindenhol, fikázzák a Nikon-t. A Nikonosoktól ilyet sosem látok..."

    Ez meg egy terelés, ráadásul szerintem nem is igaz. Mostanában már nemigen látok ilyeneket, hogy rendszeresen fikáznák a Canonosok a Nikont, legalábbis nem komolyan, csak heccből, de az visszafelé is megy. Te viszont most erősen márkapárti módon nyilvánultál meg. Én nem márkákról beszélek alapvetően, hanem kategóriákról. 1D Mk III-at se javasolj Tüzinek, ugyanúgy, ahogy D300-at se, csak ha annyi pénze van, hogy nem tud vele mit kezdeni és bőven fussa obira meg egyebekre is, vagy ha szemmel láthatóan ebből fog élni és kell hozzá ilyen szintű felszerelés amit használni is tud.

    Különben meg ha gondolod, nézd meg a honlapomat, épp most tettem fel a linkjét a Digit. fényképeim topicba. Melyik képen rondák a színek? Melyik kép életlen? Melyik kép zajos zavaróan? 400D-m van, és nem félek használni :)

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #495 üzenetére

    Ha megfigyeled, a Canon képe élesebb. A Nikonén erőteljesebb a zajszűrés, ami nem csak a zajt ette meg, hanem a részleteket is. Ez mondjuk kapásból homlokegyenest ellentmond annak, amit az éleségről mondtál, a képzajra vonatkozó része pedig egy csalás. Ráteszek egy gaussian blurt és mindjárt eltűnt az összes képzaj. Igaz, hogy egy mosott szar lesz az egész, de képzaj az nem lesz.
    Színkülönbség: el van cseszve a fehéregyensúly mindkettőn, csak a Canonén talán jobban, bár ez ízlés dolga, hogy a pirosba vagy a zöldbe csúszás-e az ocsmányabb, de egy valamirevaló fotós a RAW-ból ezt pikk-pakk korrigálja. Ahogy RAW-ban a zajszűrés is kikapcsolható mindkét gépen. Azért van elcseszve a fehéregyensúly, mert az AUTOMATA állította be. Ha előtte odateszel egy fehér papírt, amiről mintát veszel, vagy utólag a pick WB-vel korrigálod, tökéletesek lesznek a színek. Ha meg fix színhőmérsékletet állítasz be, akkor is ugyanolyanok lesznek a színek. Különben meg nézz meg egy-két világszínvonalú természetfotó pályázatot, hogy mennyire jók vagy rosszak a színek Canon vázon. A szakértelem hiányát nem fogja pótolni egy váz, és akinek ilyen alapvető szintű problémái vannak a fotózással, annak kár az összes spórolt pénzét egy fényképezőgépre költeni. Be lehet állítani a 40D-t is rendesen.
    Én meg nem Canon-párti vagyok, csak Canon tulaj, de nyitva tartom a szemem más gépekre is.

    "És ne haragudjatok, de annyira undorítónak találom h egyesek kiemelik h HOBBY célra minek!? ÉS? Hány embert ismerek aki 1Ds Mark III-al hobby fotózik vagy éppen D3-al. Szerintem mindenkinek a saját dolga h mit vesz."

    De hiszen te javasoltad egy hobbifotósnak, hogy vegyen drágább vázat...
    Kicseszel vele, ha megfogadja a tanácsodat, mert luxuskiadásokba veri magát, miközben a legfontosabbra is alig van meg a pénze.
    Camera Kft. már rég nem téma, a legtöbb hazai forgalmazó gépei már rég nem oda tartoznak, arról nem is beszélve, hogy maga a Camera Kft. is sokat javult a hírek szerint.

  • Lauda

    titán

    válasz BLOODSHOT #495 üzenetére

    Nekem meg pl. a Nikonok menüje tűnik letisztultabbnak, de ez ízlés dolga. :P Ja és ott a saját menü, azt teszel bele, amit akarsz. :K

  • Hydra SR

    addikt

    válasz BLOODSHOT #473 üzenetére

    "A D300-nak nagyobb a szenzora, kevésbé zajosodik..."
    Nagyobb a szenzora és több képpont van rajta. A 40D meg nem éppen a képzajáról híres. Kötve hiszem, hogy lényeges eltérés lenne a kettő között, ami döntő szempont lehetne.

    "...és valahogy úgy érzem h sokkal teltebbek a színei. De még a D80-nak is szebbek a színei mint a 40D-nek."
    Ez alapvetően beállítás kérdése. Automata módban lehet, hogy intelligensebb, mint a 40D, de aki automatában kattintgat, annak a kezébe nem adnék tükröst.

    "Ugyan az az 51 pontos AF rendszer..."
    És annak mi értelme van? Szerintem már a 9 is fölöslegesen sok. Becélzod a témát az aktív mezővel, fókuszálsz, komponálsz és kattintasz, erre 1db is elég, de ha nagyon kényelmes akarsz lenni, akkor 9-ből is megtalálod azt, amelyik jó lesz. Ha meg az összes be van kapcsolva, akkor ugyanúgy nem hibázza el, ahogy az 51 sem.

    "(lehet h ezért látom élesebbnek),"
    Vagy lehet, hogy azért, mert élesebbnek akarod látni. Vagy mert amelyik teszter a 40D-t tesztelte, annak jobban remegett a keze. Vagy nem egyforma obi volt rajtuk, ami több, mint valószínű. Ha melléfókuszál, az látszik. Azon nem hezitálnál.

    "150.000 expora tervezett zár"
    Ellentétben a 40D 100 000-re tervezett zárjával...no comment (egy élet is kevés hozzá, hogy ennyi értelmes képet lőj)

    "100% os lefedettségű pentaprizmás kereső"
    A 40D-ben is pentaprizmás van, a lefedettség meg megint csak nem számottevő a gyakorlatban. Annyit azért nem takar ki egyetlen tükrös kereső sem.

    Ezek ilyen gerjesztett igények amivel megetetik a sok tesztoldal olvasót, akik emiatt a drágábbat akarják megvenni, aztán kitobival automatában kattintgatnak, ha sikerül. Nem mondom, hogy a D300 nem tud többet a 40D-nél, de hogy ezek egy fotósnak nem igazi szempontok amiket felsoroltál, az is tuti. Amik viszont igazi szempontok, azok is hatmilliárdszor kevésbé érintik érzékenyen a hobbifotóst, mint az a 120 000 Ft difi. Már a 40D is határeset, hogy hobbista kezébe való-e. D300-at meg vegyen hobbiból az, akinek éppen ennyi helye maradt a Ferrari kesztyűtartójában.

  • Dare2Live

    félisten

    válasz BLOODSHOT #473 üzenetére

    szvsz a lényeg az "Adott volt egy bizonyos mennyiségű összeg" rész.

    Annó énis nézegettem a D200at. De akkor nem maradt volna pénzem telére és vakura. Nézegettem a 30Dt is. De az szimpi sem volt meg akkor vagy tele vagy vakura nem maradt volna pénzem. Így lett D80am.

    Jó lenne a D200/30D +2fpse.... persze. Odaadnám érte a telém/vakum? Soha.
    Jól döntöttem(döntöttünk)? Szerintem igen.

  • Tüzi

    veterán

    válasz BLOODSHOT #483 üzenetére

    Nem, csak este elszállt a világításom, és csak a refi maradt...
    Szal nem tudtam felmenni Győrbe, most várom a cimbit, hogy mikor hív-hol tali-hogyan...
    De ma meglesz, ha megrohadok is, akkor is...

  • Tüzi

    veterán

    válasz BLOODSHOT #468 üzenetére

    70-200 f4
    17-40 vagy 10-22 lesz még mellé
    Ma jön, hozza cimbim angliábú', várom a telefonját mikor ér hatókörzetbe :)

    mod: meg egy fix 50-es 1.8as.

  • madgie

    titán

    válasz BLOODSHOT #473 üzenetére

    Nagyobb a szenzora? Ó mán, a nikon féle DX 28,4 mm2 területű, a Canoné meg 26,68 mm2. Szerintem nem téma, mind a kettő fényévekkel kisebb a Leica méretnél...

    Kevésbé zajosodik? Mondom, hogy mindkettőt kipróbáltam, megfelelően kiexponált témánál nem lehet különbséget tenni a két gép képe között iso 1600-ig.

    A szín dolog meg végképp szubjektív, én is rühellem a Canon standard színeit, de mondjuk Faithful picture style-ba átváltva egyből gyönyörűek, nem túlszaturáltak lesznek a színek.
    Az 51 AF pontról meg annyit, hogy a középső, 3*5 AF érzékelők rettentő jók, mert keresztszenzorosak, de a többi sötétben sokat bénázik. Portrézni próbáltam beltérben, és nem keresztszenzoros AF érzékelő volt kiválasztva (potréállásban, nem akartam átkomponálni, valamelyik bal szélső votl kiválasztva), és eléggé szenvedett. Míg a 40D-nél csak kiválasztottam szintén a bal szélsőt (ott ugye az összes - 9 - AF érzékelő keresztszenzoros), és egy nyekkenéssel beállt, oszt lőhettem.

    Normálisabb fényviszonyok között viszont tényleg szeretni való az 51 AF érzékelő, főleg C-AF-ben élvezetes, ahogy leköveti a 'prédát' :D

    Amúgy még előnye a nikonnak a zseniális LCD-je. Éles, nagyfelbontású, nem torzítja úgy el a színeket, mint a 40D-jé (amin az élességet sem lehet megállapítani)

    (Természetesen zseniális gép amúgy a D300, de a hülye formájú tenyerembe nem illett bele, így eleve kiesett)

  • Fejo

    őstag

    válasz BLOODSHOT #465 üzenetére

    Inkább D300 mint 40D. Azt biztos nem fogod kinőni.

    Továbbra sem egy (ár)kategória a kettő...

    Másrészt elég sok életlen képe van a 40D-nek,

    Ne akasszál már hasba... Szerinted magától lesz életlen egy kép? :O

  • madgie

    titán

    válasz BLOODSHOT #468 üzenetére

    Akkor elmondom én, hogy lett 40D-m:

    Adott volt egy bizonyos mennyiségű összeg, abból kellett felépítenem egy rendszert (érdemes mindig rendszerben, nem csak gépvázban gondolkodni). Három jelöltem volt: E-3, D300, 40D. Az E-3 volt a legszimpatikusabb az összes közül, de annak idején nem lehetett 12-60 SWD-s kitben itthon kapni, no meg rettentően borsos volt az ára. A D300 szintén jó kis gép, de fél órás használat után baromi kényelmetlen volt, egyszerűn kicsi a markolata az ortopéd kezemnek (vagyis inkább csak nem kényelmes, ami fura, mert mondjuk a D80-é meg rettenetesen kényelmes), ráadásul szintén drága volt, az objektívek árán kellett volna spórolnom. Azt meg nem akartam. Szívtam már eleget olcsó, kompromisszumos cuccokkal. Így maradt a 40D, mert ahhoz meg tudtam venni a kinézett objektív triót (Tamron 17-50/2.8, Canon 85/1.8, Sigma 150/2.8), és belefért (épphogy) a büdzsébe. Úgyhogy ha mondjuk a D300-at veszem, akkor most nem lenne fényerős portré objektívem, vagy makróm. Szvsz nem mindegy...

    A 40D ára azóta már sokkal lentebb zuhant, meg ugye a rebate is megy még ezerrel... míg mondjuk a D300 ára nem esik annyira (az E-3 ajándék rendszervaku akció viszont durván jó, most tuti azt vennék)

    Megint más, hogy bizony vinnem kellett már a 40D-t szervízbe, mert a Sigma 150-nel tévedett az AF (az obi hibája), ráadásul 8000 expónál meghalt a zár (gariban cserélték). Kicsit elkeserítőek ezek a hibák, de a képminősége elsőrangú (D300-zal pariban van, összelőttem őket anno), és a kalibrálás óta az AF rendszer is tökéletesen végzi a dolgát. Életlennek egyáltalán nem életlen, eddigi legdefinítebb képminőséget adó gépvázam. A gyorsaság meg nem téma, akinek nem elég a 6.5 fps... én még lassú (3 fps-es) sorozatot sem nagyon használom ki.

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz BLOODSHOT #468 üzenetére

    Az élesség/életlenség nem a váztól függ. (Max ha nagyon szereti a váz pontatlanul belőni a fókuszt.)

  • pitman

    őstag

    válasz BLOODSHOT #468 üzenetére

    A HDR képek feldolgozott képek, általában nem is egy expozícióból. Ilyen szempontból ezek nem mérvadóak.

  • Tüzi

    veterán

    válasz BLOODSHOT #465 üzenetére

    Ja, inkább D300, csak a 40D is lefektet pénzileg, a D300 meg már túl drága nekem. Obiról nem beszélve, mert az már van a 40D-hez.
    160-170ben lesz a canon váz, a másik még angliából is 330ezer lenne... Kb a duplája...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés