- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Kínai androidos okosórák
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Az milyen, hogy ''belépőszintű professzionális''?
Az meg egy teljesen új megközelítése a dolgoknak, hogy a 300D, 350D és 400D akármilyen professzionális gépnek lett szánva....
Mod: Pompi: akkor akár egy ''Nagy'' jelzőt is tehetnél a név elé, hogy legyen összhangban a Nikonnal
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
Amite te körbeírsz, azt úgy hívják, hogy SLR-ek, avagy (cserélhető objektíves) tükörreflexes gépek, semmi több. A professzionális gép (jóindulattal is) az 5D-nél kezdődik, tökfüggetlenül attól, hogy mit gondolsz az elnevezésről. (Ugyanis attól professzionális a professzionális, hogy professzionális felhasználásra tervezték... )
-
Szten Márs
nagyúr
Vannak azért normális kitobik is. A Pentax 18-55-öse pl azért jelentősen jobb a Canonénál, szóval kevés pénzből is lehet jót csinálni, ha nagyon akarják.
Egyébként meg egyértelmű, hogy nem csak telébe kell IS, kevés fényben nagyon jól jön az nagylátószögben is, sőt. (Mondjuk pl egy 17-55 F/2,8 IS USM nem épp rossz obi ) -
Szten Márs
nagyúr
A Canon 17-55-e nem csak F/2,8-os hanem IS-es is, ami tudtommal abszolúte unikom ebben a látószög tartományban, azért írtam.
A Pentaxot meg a ''amennyibe kerül annyit ér''-re mondtam. Bár valószínű, hogy ez a Canonnál pont így van, tényleg annyit ér amennyibe kerül, csak a Pentaxnál ér többet az áránál
MOD: Azért fura, hogy szélmalom harcot kellett vívnod a nagylátószögű obik IS létjogosultságáról... szerintem mindenki fotózott már kevés fényben állvány nélkül mozdulatlan - kvázi mozdulatlan témát, ahol szívott rendesen, hogy hogy oldja meg, ami azt illeti szinte mindennapos eset...
A Canonnál itt van az olcsó IS-es nagylátó, a drága, jó fényerejú IS-es nagylátó, Pentaxnál ott van CCD eltoláson alapuló stabi, ami főleg nagylátónál hatásos, a Nikonosok meg egyelőre pisloghatnak, vagy Sigma 20mm F/1,8...
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #125 üzenetére
Miért, mi baj van az M8-al?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #139 üzenetére
Hát a D3 ára nem épp azonos az 5D-jével, mint ahogy a D300 ára sem a 40D-jével, így aligha mondhatók egymás konkurenseinek...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #148 üzenetére
A brutális felbontás a legnagyobb hátránya - szerintem.
Nem tudom, az emberek megapixeleket várnak, vagy részletgazdagságot?
Ötmilliárd gigapixel felpakolása FF vázra sem túl jó dolog, belefutottak a Canonék is abba a problembe, hogy annyit értek el, hogy kisebbek lettek az elemi pixelek, ennek minden negatív következményével, de az objektívek nem tudják kiszolgálni az érzékelőt.
Az ISO100 elérhető boost-tal D3-on, szóval ez sem lehet hátrány a D3 részéről.
Valahogy úgy érzem a D3 jobb gép lett mint a 1Ds Mark III, de mindenképpen ésszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Legalább a specifikációt olvasd már el, mielőtt összehasonlítod a két gépet pls. Ugyanannyi MP, mint a 400D.
A más AF, a más felépítésű váz, a liveview, a más szoftver (digic III) szerintem elég nagy különbség. Két modell között általában ennél még kisebb különbség szokott lenni
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Hydra SR #756 üzenetére
"D300 a 40D-től"
Mégis miben?
Sorozatlövésről beszéltél, de markolattal (profi fotózásról van szó, szóval alighanem alap, hogy markolatostól nézzük a dolgokat) 8 fps a D300 míg a 40D 6,5 fps. Másban sem igazán látom, hogy elmaradna, sőt konkrétan gyakorlatilag mindenben jobb. -
Szten Márs
nagyúr
D200 helyett ajánlanám a Fuji S5 pro-t, ez egy D200 vázba csomagolt Fuji DSLR, ami a világ legnagyobb (!!) dinamikaátfogású szenzorával rendelkezik, Nikon objektívek mennek rá, mivel ugyanazt a bajonettet használja. Szóval a gép: [link] - igencsak jó árban van, több, mint megéri, a kezdő ára ennek kb 2,5x-ese volt.
Egy teszt róla: [link]Ezen kívül szerintem megfontolandó lehet a D90 is.
A 70-200 F/4 IS helyett ajánlanám a Nikontól a 80-200 F/2,8 VR-t. [link]Ettől függetlenül, ha úgy érzed, hogy neked inkább a Canon tetszene, akkor válts nyugodtan, de szerintem bőőven van alternatíva Nikonban (vagy pseudoNikonban, mint a Fuji) is.
Az EOS 450D szerintem pár szempontból lefelé lépés a D70-hez képest. Az EOS 30D-hez képest meg gyakorlatilag mindenben lefelé lépés a 450D. Az EOS 30D egy középkategóriás gép, annak minden szolgáltatásával, és ennek megfelelő felépítéssel, az EOS 450D pedig egy belépőszintű gép, annak ellenére, hogy a Canon azóta még ezalá is pozícionált egy gépet. Aligha lehet kérdéses a választás a kettő között - ha csak nem ragaszkodsz a liveviewhez persze.
Ja és majd elfelejtettem: Egy 450D váz áráért majdnem kaphatsz egy D80 vázat - és ahogy Dare2live fogalmazott valamikor ugyanebben a témában - akkor meg már ne hülyéskedjünk. A D80 is feljebb pozicionált gép, mint a 450D. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Szten Márs #882 üzenetére
Még egy kis kiegészítés az estevan szindróma folyományaként szükséges:
Azt írtam, hogy a legnagyobb dinamikaátfogású szenzor. Úgy értendő, hogy a legnagyobb dinamikaátfogású "kisfilmes" (ha a digitális kisfilmes formátumnak a 4/3-tól a full frame-ig elhelyezkedő szenzorokat vesszük) DSLR szenzor, középformátumon előfordulhat nagyobb dinamika-átfogás, ezt spec nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #905 üzenetére
Ilyenkor örülök, hogy még a MP hajhászat bedurvulása előtt sikerült gépet szereznem.
-
Szten Márs
nagyúr
Röviden: semmi.
Hosszabban: a gépek tartósságában, anyagminőségében, fogásában, szolgáltatásaiban, gyorsaságában van különbség, a képminőséget a szenzor, a képfeldolgozó egység és az objektív hármasa határozza meg. Az objektív ugye olyan, amilyet ráteszel, a szenzor, meg képfeldolgozó processzor meg nem kategória-, hanem modellfüggő. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Terapeuta #967 üzenetére
Majd egy rekesszel zajtalanabb?
Az 1000D-ben ugyanaz a szenzor dolgozik, ami a 400D-ben, a 30D-ben meg az, ami a 350D-ben... nem hiszem, hogy a 350D majd egy rekesszel zajtalanabb lenne a 400D-nél... sőt még fél rekesznyivel sem hiszem.Ha az AF nem téved, akkor nincs gond, és az AF itt sokkal jobb, mint egy kompaktnál - és a másik alternatíva egy kompakt lenne a cserénél. Az F8 meg nem tudom hogy jön ide... az, hogy milyen rekesszel kapsz jó képet, az az objektívtől függ... és talán egy 1000D-re nem lehet ugyanazt az obit rakni, mint egy 30D-re?
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Minek új gép, csak emiatt? Mint mondtam elég egy új partíció. Ezt lehet úgy is megoldani, hogy veszel egy új vinyót, arra feldobod azt a wint. A bootnál majd kiválasztod, hogy melyiket is akarod betölteni, ha a 40D-vel akarsz dolgozni, akkor az újat, egyébként a régit. Lehet ezt megoldani úgy is, hogy szétpartícionálod a meglévő partíciódat, de ezt inkább hanyagolnám, kockázatok, melléhatások, stb miatt. Vagy ha eleve több partíciód van, akkor pedig a fentebb említett dolgot, az egyikre dobj még rá egy wint, és annyi. Nem fog ott bántani semmit. De új gépet teljesen felesleges.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #986 üzenetére
Izé... egy 3,5"-os LCD hol fér el egy belépőszintű DSLR-en?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Anubis_9 #1012 üzenetére
Nem tudom feltünt-e de nem oly rég a Canon "fejlesztési" stratégiája alapján felfestettük milyen lesz majd az 500D. Lehet kissé túlzóan, de sajnos csak kissé. Ne várj az 500D-re, mert jó 99% az esély rá (bár inkább több), hogy besírunk rajta, annyira el fogják b...ni.
-
Szten Márs
nagyúr
Nem csak a zaj és nem elsődlegesen a zaj a baja. A legnagyobb baj a diffrakcióval van, ilyen kicsi elemi pixelekből felépített érzékelőnél tágabb rekeszen is észrevehető a diffrakció hatása...
Ezen túl értelmetlen ekkora felbontású szenzort csinálni, mert nem tudják az objektívek kirajzolni a 15 millió pixelt rá. Szóval előnye nincs, hátránya viszont van.
Ja igen és nézd meg a dpreview tesztjét: A zaj talán nem nőtt a 40D-hez képest (bár kifejezetten úgy tűnik, hogy mégis, de mindegy, most ettől tekintsünk el), de a gép dinamika-átfogása majdnem egy teljes fényértéknyit csökent, ami pedig akárhogy is nézzük, nagyon nem mindegy. És ez is a túlzsúfolt szenzor mellékhatása.
És persze a Canon mindezeket tudja, szóval ez a gép arról szól, hogy hülyének nézi a vásárlóit... el lehet dönteni, hogy ez mennyire szimpatikus hozzáállás... -
Szten Márs
nagyúr
A kompaktoknál sokkal roszabb a helyzet, gyakorlatilag nevetségessé vált, ami ott megy. És igen, gyakran feltűnik az átlagembereknek is ez, nem egyszer írtak már be a gépválasztós topicba, hogy megvették ezt meg ezt a csodakompaktok 8-10-12 MP-el, és olyan rusnya képeket csinál, hogy a régi 3-4-5 megapixeles kompaktjuk sokkal szebbet tudott és mit rontottak el... ilyenkor közöljük, hogy nem ők rontották el a képet, hanem a gép ilyen sz@r és igen valóban, a régi gépe többet tudott....
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #1059 üzenetére
Már a CCD hibás vagy az LCD? Ha a CCD, akkor visszaviszed és kimappolják neked a hibás részt, szóval megcsinálják, vidd csak vissza. Ha az LCD, akkor nem igazán hiszem én sem.
Táskára: [link] -
Szten Márs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #1061 üzenetére
Igen, akkor a CCD. Szóval vidd vissza, ahova kell, írd körül nekik a hibát, nem árt, ha megnézed előre melyik pixelkoordinátáknál van a baj (akár egy painttel is meg lehet ezt nézni) és ezt is közlöd velük, és meg fogják csnálni. Viszonylag gyakori hiba, ami könnyen orvosolható szoftveres úton.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #1065 üzenetére
Ha magyar garis, akkor a kamera kft a te helyed, a foto marketből is sztem oda fognak küldeni, vagy ők küldik oda a gépet. Ha téged güldenek oda, sztem zökkenőmentesebb a dolog, ők ki tudja mennyit ülnének rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Politika
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- EA Sports WRC '23
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Xbox Series X|S
- Milyen autót vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- NIKON Z 24-70 F4 S
- Olympus FL-600R vaku
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 45mm f/1.8 (sn: ABSA07027) első hátsó sapka
- OLYMPUS M.ZUIKO DIGITAL ED 30mm f3.5 Macro (M4/3) (sn: ACBA51317) doboz, első és hátsó sapka
- 5000 expo - Lumix G7 + 14-42 mm kit objektív dobozával, papírjaival, összes gyári tartozékával
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS (SEL55210)