- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Filléres telefonok érkeztek a ZTE-től
- Magisk
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milliókkal olcsóbb a Model Y Standard Magyarországon
- Android szakmai topik
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
kardkovacsi #78 üzenetére
Minden nagy cég folyamatait szoftver vezérli, mindenki használ egyedi szoftvert és mindenkinek van valamennyi szoftverfejlesztési kompetenciája házon belül. Ettől még ők nem szoftvercégek.
Most zajlik épp az átalakulás az autóiparban, egy autó egyre kevésbé mechanikus gép, és egyre inkább kerekeken guruló számítógép. A szoftver már nem egy alkatrész, amit egy beszállítótól megvesznek, hanem az alapvető alkotóeleme az autónak, amivel egy gyártó differenciálni tudja magát a többitől.
A Tesla annyiban különleges az autógyártók közül, hogy náluk a házon belüli szoftver kompetencia a nulladik naptól kezdve adott. Így épült fel a cég. Nem kell szoftvercéggé átalakulniuk, mint ahogy a VW szeretné ezt gondolni magáról, mert már alapból azok.
Az önvezetés pedig továbbra is egy szent grál. Egy rendkívüli nehézségű, 100%-osan szoftveres probléma, amit erre szakosodott szoftvercégek hada próbál megoldani, és még nem sikerült nekik.
Szóval arra nulla esély van, hogy a Mercedes vagy a VW saját kútfőből képes lesz megoldani azt a rendkívüli szoftveres problémát, ami még a Google-nek sem sikerült. -
sirály12
őstag
válasz
kardkovacsi #78 üzenetére
"Hát ugyanez itt is. Szóval szerinted ha egy rendszert elnevezel Full Self Driving-nak (teljes önvezetés) majd ezután az emberek elkezdik eszerint használni, mert ugye ez a neve, nem mondjuk Driving Assistant (vezetési segéd, BMW), Driving Assistance (Merci), aztán szépen gyilkolja őket sorban az autó, ez OK. "
Mert szerinted mindíg a név jelzi egy rendszer tudását? Tehát a repülőgépeken a robotpilóta akkor minden szituációban elvezeti a gépet? Szerintem nem, és bolond az aki egy név hallatán bármit is belemagyaráz egy rendszerbe, mert annak a működését kell érteni és nem a nevét kell tudni! Ezért is van az ilyenekhez használati utasítás, amiben le van írva mit tud és mit nem! Ez minden autó minden vezetéstámogató rendszerére igaz!
"Szerinted a modern gyártásban meg tervezésben nincs szoftver? Szerinted azokat a szoftvereket nem maguk írják? Persze más probléma, probléma halmaz, de ettől még azt kijelenteni, hogy nem tudnak szoftvert gyártani, elég nagy ostobaság."
Ebben nagyobbat nem is tévedhettél volna!
Elég visszagondolni az VW ID3-ra és a szoftverének fejlesztésére és egyből kitűnik, hogy igenis nem értenek hozzá! Majd1 évig nem voltak képesek összerakni az autó rendszerét, ami miatt a már legyártott autók parkolókban porosodtak és utána manuálisan kellett egyenként frissíteni a szoftvert rajtuk, mert még OTA frissítést sem tudtak! Emiatt a fejlesztőpgárdában is voltak annó változások, mert nem tudták produkálni a kívánt szintet. Régebben a legtöbb autógyártó külsős partnertől vette az autóihoz az egész infotainment rendszert, ami most változik meg, mert egy elektromos autóban hogy hatékony legyen érdemes azt magának lefejlesztenie.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision 7740 Workstation 17,3", i9-9980HQ, 32GB, RTX3000 6GB
- Gamer PC - i5 14600k, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- HALLOWEENI KÉSZLET - RETRO Számítástechnika -- MINDEN RETRO EGY HELYEN -- RETRO Számítógépek
- Samsung S21 Plus 6 hónapos Akkucsere!
- Gamer PC - i7 10700K, RTX 3060ti és 16gb RAM + GARANCIA
- HP EliteBook 840 G7 i5-10210U 16GB 256GB 14" 400nit 100% sRGB 1 év garancia
- Ikea Eilif Paraván, asztali elválasztó
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 128GB Desert Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3673, 97% Akksi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3123
- Yurbuds Ironman fülhallgató
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest