- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
"...ok, értem, akkor az egész mappa kell, ez már eleve 4 giga..."
Ezért kell minden munkának külön katalógus és akkor kisebb lesz.
"...és ezt konkrétan ott tároljam mindig, vagy csak másolat kell a ramdriv-re, és azt időről időre szinkronizálni?"
Mivel a RAMdrive tartalma a gép kikapcsolásával megsemmisül, ezért mindig oda kell másolni, ill. a munka végén onnan kimenteni.
"...igazából csak az importot szeretném gyorsítani, az a lassú. arra van valami mód?"
Maga a RAMdrive sebessége a gyorsítás módja. Majd rájössz, ha kipróbálod.
Nekem 96 db 5D3 rawot <4 másodperc alatt importált.
RAMdisknél már a processzor sebessége lehet a szűk keresztmetszet.
-
*Ropi*
félisten
Most 32 GB memória van a gépben, ennek a ~75%-át választottam le RAMdisknek, ~8 GB maradt a rendszernek. Minden anyagnak külön katalógust csinálok és együtt másolom fel a RAMdiskre egy adott fastruktúra szerint a rawokkal. Ez így van elmentve a Lightroom katalógusban, így ha bármikor kell, akkor csak annyi a dolgom, hogy felmásolom a RAMdiskre, megnyitom a katalógust és ott van minden ahogy az előző állapotában otthagytam. Persze minden változtatás után, ha elmentettem és bezártam az LR-t, akkor az említett mappákat kimásolom a RAMdiskről a tárolási helyükre egy RAID tömbre.
-
*Ropi*
félisten
A Lightroom 5 mappájából a
Book.lrmodule
Location.lrmodule
Print.lrmodule
slideshow_module.dll
Web.lrmodulefájlokat át lehet helyezni egy másik mappába, így a LR nem tölti be ezek moduljait és kevesebb erőforrást használ, + gyorsul is kicsit.
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
A Lightroom betöltésnél az első pillanatokban a rawba épített nézőkép jpeget mutatja, majd amikor legenerálta a rawból a saját nézőképét, akkor átvált arra. Nem kikapcsolható funkció, mert nincs értelme kikapcsolni.
A Lightroom belsőleg ProPhoto RGB-ben dolgozik, ennek színtere jóval nagyobb az Adobe RGB-nél is. A kiexportált sRGB a legkisebb színtér, de zajosodás emiatt nem lesz.
Próbáltad már
kikapcsolni-bekapcsolnia FastStone Image Viewer-t? Van belőle portable verzió is.
-
*Ropi*
félisten
Ízlések és fotonok: én például nem használok lencsekorrekciót. Életlenedést és részletvesztést okoz, ami miatt élesítesz, emiatt zajosodik, és megint csak részletvesztés lép fel, megint élesítesz, kezdődik elölről az ördögi kör...
Ismerni kell a használt üvegeid torzításait és egyéb optikai tulajdonságait és mindegyiket olyan beállításokkal kell használni egy adott feladatra, hogy ne kelljen utólag lencsekorrekciózni.
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
A 3. képen az "automatically written changes into xmp" a lényeg. Ekkor minden nef mellé létrehoz egy azonos nevű xmp fájlt, ami a változtatásokat tárolja. Ez + a katalógus csak együtt működik. Mármint az xmp önmagában is, de a katalógus csak vele.
-
*Ropi*
félisten
Persze. De ha már van egy kész anyagod, nem kell upgrade-elni 2012-re, mert dolgozhatod ki újra...
-
*Ropi*
félisten
válasz
#04230330 #551 üzenetére
A 3.6-os verzió után új feldolgozó algoritmusokkal egészült ki a program, ennek megfelelően megváltozott a kezelőfelület is. Jobboldalon a "Camera Calibration" fülön a "process"-sel lehet választani a régi és az újabb algoritmus között. Értelemszerűen a 2012-es a legújabb, ha visszaváltasz a korábbira visszakapod a régi kezelőfelületet is. Arra ügyelni kell, hogy a régiből az újba konvertálásnál elmászik minden beállítás, mert nem pontos megfelelői egymásnak! Tehát jobb a régi algoritmussal kidolgozott képeket nem frissíteni.
-
*Ropi*
félisten
válasz
rascalyjo #542 üzenetére
Igen, mert a monitorod nagy színtérhez van kalibrálva sRGB helyett és a raw állományt 16 Bites ProPhoto RGB színtérben látod, az exportált jpeg viszont már csak 8 Bites sRGB, ami 256-od annyi információt tartalmaz csak, mint az eredeti raw fájl.
Hardveres monitor kalibrálás segít a dolgon: tudok segíteni benne, keress meg PÜ-ben!
-
*Ropi*
félisten
válasz
rascalyjo #538 üzenetére
"...The Lightroom histogram shows you channel and luminosity values. It is possible to have one channel still clipping. If that happens, the clipping indicator will change it’s color to match the channel that is being clipped. In this example, the highlight clipping indicator shows that the red channel is still being clipped...."
"A Lightroom histogram a színcsatorna és a világosság értékeket mutatja. Lehetséges, hogy csak az egyik színcsatorna van beégve, ekkor a beégés jelző színe megváltozik arra a színcsatornáéra, ami be van égve. A példában a beégés jelző vörös színcsatornát jelzi beégettként."
-
*Ropi*
félisten
Felmerült a téma egy kérdés kapcsán, hogy a színcsatornánként 10 Bites színkezelést tudó monitorok hogyan és milyen videokártyákkal hajthatók meg úgy, hogy a 10 Bitet ki is használják. Természetesen a gyártók voltak oly kedvesek és driverben lekorlátozták a lehetőségeket, így csak a drága Quadro / Tesla / Firepro modellekkel megy a dolog. Viszont ami csak szoftveres korlátozás, az könnyen fel is oldható egy kis turkászással a driverben.
Ez most az nVidia-féle megoldás, de van ATI/AMD-re is. Aki CS5-öt használ, annak itt a bővítés leírása, hogy felismerje a kártyáját és használja a CUDA / Stream funkciót.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Real_Necro #523 üzenetére
Korrekt.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Real_Necro #519 üzenetére
Akkor nem bug, hanem feature.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Real_Necro #516 üzenetére
Kézzel beállítható? Profilok megvannak?
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
Santiagain #502 üzenetére
A raw sem mindenható: ha exponáláskor annyira elcsúszott WB-vel fotóztál, hogy a színcsatornák durván nem azt kapták, amit később ki akarsz facsarni a képből, akkor utólag már nem fog menni (extrém példa: mondjuk a vörös színcsatorna beégett, akkor abból a képből már soha sem fogsz egy zöld mezőt kék virágokkal előcsalni). Szóval érdemes a helyes WB-re törekedni.
-
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
Ezért kell az albumnak már az utómunka kezdeténél nagyjából meglennie a fejedben, hogy tudd melyik kép hova kerül és hogyan kell ahhoz utómunkáznod. A presetek már csak finomítások...
Minden egyes átadott képet utómunkázok. A fontosabbakat retusálom is. Ami albumba megy, az meg kap még egy plusz kör törődést.
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
A szőr textúrázottsága, felszínének dőlési szögei, meg a fény / árnyék hatások komplexitása miatt nagyon gyilkos meló és nem garantálható, hogy szép eredményt kapsz LR-ben.
Azt tudod ugye, hogy miután a program letette a C/H tool markerjét, a forrás pontot arrébb húzva tudod állítani, hogy honnan vegye a mintát? Így lehet vele korrigálni, hogy a lehető legpontosabban illeszkedjen a textúra és a színvilág.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Real_Necro #260 üzenetére
Persze, a Kugli az alap.
Én csak arra reflektáltam, hogy az ajánlott DVD nem ingyenes, mert a kérdező kifejezetten ingyenes forrást keresett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3020, 91% Akkumulátor
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961)
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest