Keresés

Aktív témák

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #33 üzenetére

    No, hosszú idő után eljött a nagy pillanat... Végre van időm, hogy különféle kódolással próbálkozzak. Úgyhogy gyorsan bele is futottam jópár kérdésbe, melyekre nem találtam választ.

    A lényeg a következő: léteznek olyan beállítások, amelyekről nem tudom eldönteni, hogy a két fő kódolási eljárás (bitrátát fixálom, s a quantizerek változnak, vagy quantizert fixálom, s a bitráta változhat) közül melyikben alkalmazható.

    1. kérdés: a per-macroblock quantizerek állítgatása (luminance és darkness masking, temporary és ... complexity masking) fix bitráta vagy fix quantizer esetén értelmes? (Uff, magyarul melyik esetben lehet a fentieket állítgatni?)

    2. Ehhez köthetően a per-macroblock kvantálás miatt elcsúszó average quantizert megadott értékre korrigáló Normalize Adaptive Quantization (naq) opció melyik fenti esetben használható?

    3. A luminance/chrominance értékekre vonatkozó single coefficient elimination treshold melyik esetben használható?

    4. A minimum/maximum macroblock quantizer melyik fenti esetben használható?

    5. Megéri-e H.263 helyett MPEG quantizert használni? Mennyiben jobb/más?

    6. A quantizer compression pontosan mit csinál? A neve alapján tömöríti a quantizereket, de egyes helyeken azt olvastam, ez arra jó, hogy a low- és high detail frame-ek között a biteket jobban csoportosítsa át. És melyik esetben lehet ezt (is) használni? Fix bitráta vagy fix quantizer?

    Köszönettel:

    Sipi

  • marcee

    addikt

    válasz DcsabaS #34 üzenetére

    már le is ment az első, természetesen csak próba kodolás: király!
    be lehet állítani egy csúszkán, hogy a lassú vagy a gyors részekre gyúrsz.

  • marcee

    addikt

    válasz DcsabaS #30 üzenetére

    Nekem is lenne néhány kérdésem:

    Én GordianKnot+DivX5+VirtualDub-ot használok a saját minőségi céljaim elérésére, nem nagyon szoktam az alapbeállításokkal játszani, a minőségjavító funkciókat bekapcsolom, a megfelelő felbontást ki tudom választani...stb, de ez nem mindig jön össze (pl Az Élet Szép. Egész jól néz ki DVD-n, de a 2CD-s Divx mégis homályos lett 640x352-ben).

    Ill. a fő problémám az hogy nagyon megtetszettek a Xvid filmek, a ripper csapatok munkáiból szinte nem találkozni ''kikockásodás''-sal, holott az ugyanő általuk nyomott divx3-as filmek elég sok kívánnivalót, hagynak maguk után, de a szinek a legkirályabbak.

    Kipróbáltam egy filmemen (Sikoly, 106min) a 2-pass, 640x272-es felbontást Xvid+VirtualDub alapbeállításokon és azt kellett tapasztalnom, hogy semmivel sem lett jobb mint a DivX5-ös próbálkozásom (azt tudom hogy ez a hossz és felbontás valahol a minőségi kódolás alsó határa, de így legalább nem nagyítóval kell keresni a különbséget). (576x240-ben már nagyon szép lett, de gondolom a divx5 is az lett volna)

    Szóval az lenne a kérdés, hogy ha az xvid sem alapból jó, akkor mi az amit egy profi máshogy állít be, ill. tudsz-e valami xvid-re kihegyezett encoder-t?

    Ill. az említett profi rippek, ha kifogynak a sávszélességből, akkor homályosak és nem pixelesek lesznek: ezt hogyan lehet elérni (t.i. jobban ''tetszik'')

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #30 üzenetére

    Gyűjtögetem a filmeket - és a legtöbb, amit megszerzek, gusztustalanul rossz minőségű. És még enyhén fogalmaztam. Div3-ban blokkosodva kódolt, elmosódott, nézhetetlen vackokkal van tele a Net.
    Ezért minél több információt szeretnék összegyűjteni, hogy hogyan lehet jó minőségű DivX-kódolású filmet létrehozni, mikre kell ügyelni. Merthogy két egyforma film nem létezik, nem lehet úgy kódolni, hogy na, beállítom egy csúszkán a maximális minőséget, és hajrá. De nem mindig volt egyértelmű, hogy a sok paraméter mikor mit is csinál.
    Volt egy kis vita az MPlayer listáján, ahol többen kérték, hogy legyen néhány előre beállított választási lehetőség, pl. jó-nagyon jó-szuper minőség. Leírták, ez miért lehetetlen - azóta eléggé rosszallóan tekintek a ''Rippeld le SmartRipperrel, aztán kódold be xy programmal, a legjobb minőség presettel'' típusú javaslatokra.
    Köszönöm, most már van esélyem elindulni - neki merek állni saját rippek létrehozásának, TV-műsor felvételének, etc. Ki tudja, egyszer talán orvosi célokra készített full PAL felbontású DivX-eket is merek majd készíteni...:)

    Sipi

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #26 üzenetére

    Újabb köszönet! Jól kezdődik a napom...:)

    Írtad, hogy DivX esetében a színmélységben kvantálás a kodek belügye. A lavcodec-ben találtam pár paramétert, ami viszont lehet, hogy ezzel függ össze.

    - vlelim (-1000-1000) single coefficient elimination threshold for luminance
    - vcelim (-1000-1000) single coefficient elimination threshold for chrominance
    - lumi_mask(0.0-1.0) luminance masking
    - dark_mask(0.0-1.0) darkness masking

    A leírás szerint a luminance/chrominance értékeket befolyásolja, az utóbbi kettő főleg blokkosodás ellen jó.

    Most már mintha kezdeném érteni a dolgokat. Csak ne lenne még ezen kívül kb. 30 paraméter...:P

    Sipi

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #26 üzenetére

    Azannya, köszönöm!!! Ez kimerítő válasz volt!

    A hangot miért a 2. menetben célszerű tömöríteni? Elvileg - a szinkronon kívül - nincs köze a videóhoz, tehát ha először tömörítem, utána szimplán kihagyhatom a tömörítési folyamatból. Így viszont lesz egy fix méretű 100 megás hangom, így egy 700 megás CD esetén marad 600 megám a videóra.

    Ha így csinálod, VBR is nyugodtan mehet, hiszen mindenképpen fix méretű file-t kapsz. Ha viszont nem akarom később darabolni, akkor nyugodtan használhatom?

    Kézzel be lehet tenni keyframe-et az ominózus helyekre (képváltásokhoz), vagy ezt teljesen automatikusan végzi a kodek, én csak egy teljes filmre érvényes beállítást tudok eszközölni? (Pl. sűrítem a számukat, minden 1/100-dik másodpercben legyen egy.)

    (GMC: azt hiszem, MPlayerben ez lehet a vm4. 4 motion vector per macroblock.)

    Köszönöm!

    Sipi

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #5 üzenetére

    Itt úgy érted, hogy állandó bitrátát véve alapul, a quant maxot veszem fel 6-ra, ugye? A minimum meg, gondolom, 2.

    Én három menetben szoktam kódolni, az elsőben csak a hangot tömöríted be, így ha a méret a lényeg, nagyon pontosan meg lehet adni, mennyi legyen a bitrate. A következő menetben megvizsgálja a videót, utána kódolja.

    A key frame-ekkel érdemes variálni? Mit lehet vele elérni? (Azon kívül, hogy összedűtöm az egész video-folyamot...:))

    Mit jelent a Bidirectional Encoding, QP és Gmc?

    Köszi! A végén csak kikupálódok...:)

    Sipi

  • Sipi

    addikt

    válasz DcsabaS #5 üzenetére

    Igen, igazad van, végül is nem mplayer-gond. Amiket írtál, jók, de én Linux alatt akarok kódolni, az mplayer-rel, azért gondoltam erre. No meg azért is, mert az mplayer-es doksikban sok olyan okosság van, amit elolvasva megtudtam pár dolgot magáról a DivX-be való tömörítésről. A VirtualDub és hasonló programokat annak idején megnéztem, de egyrészt nem ad annyi beállítási lehetőséget, mint az mplayer (bár lehet, hogy ma már nem így van), másrészt az mplayer-doksikkal összehasonlítva: az utóbbiak alapján magáról az mpeg-szabványokról, tömörítésekről tudtam meg sokmindent, és mivel az mplayer opciói a szabványban leírt dolgokat valósítják meg, könnyen kezelni tudtam (egy részüket:))). A Windows alatti kódolókkal az a bajom, hogy adnak opciókat, de azok többnyire egyes emberek által kitalált, ömlesztett funkciók, amelyekről nem tudom, micsodák. Pl. a vqmin/vqmax párosról már tudom, micsoda, mit érhetek el vele. A legtöbb wines opcióról ugyanezt nem tudom elmondani, mert legfeljebb annyit tudtam meg róluk, hogy ha bekapcsolom/nagyobbra tolom a csúszkát, jobb minőséget kapok. De ez - mplayer olvasgatás után - tuti, hogy nem így van, minden film más és más eset. Sokat kell próbálgatni.

    Püff neki, hosszú lett. Félig aludtam közben, remélem, nem írtam csúnyákat...:)

    Sipi

Aktív témák

Hirdetés