- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Android szakmai topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Ma biztos ami biztos kihajtottam az állott benyát a mociból, és teletankoltam.
2 hónapja be se volt indítva, elég nehezen indult, az akkuba is csak 8.5v volt.
Mentem kb 2 óra alatt 100km-t, egész kellemes idő volt.
Asszem a kesztyűm már menthetetlen, ezen már a suszter se segít, folt hátán folt. kb 8-10 éven át hű társam volt. Nem rossz teljesítmény, bejártam vele a fél világot, rengetegszer szétázott, estem is benne.
Remélem jövőre megtalálom az utódját.
Más:
Jövőre lesz 2 éve, hogy utoljára olajcsere volt, azóta ~5000km-t mentem vele hosszú utakon, 100km alatt be se volt indítva. Nem akarok fillérb.szóskodni, de cseréljek tavasszal, vagy még használjam egy újabb 2-3 ezres szezont? Pazarolni nem akarok. Elvileg 12k km a csereintervallum, de én 2 évente cseréltetem a kocsiba is, meg a motorba is, mert egyikkel se megyek túl sokat.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #122852 üzenetére
Cserélni szoktam, de gondoltam rákérdezek a véleményetekre.
Már nem szeretném többször javíttatni ezt a kesztyűt, már 2x járt suszternál.
3 éve keresem az utódját, legalább százat felpróbáltam 5-50k érték között, de nem találtam olyat, amire rávágtam volna, hogy ez kell nekem.
Elég nagy kezem van, gyakorlatilag nem is nagyon tartják ekkora méretben készleten a kesztyűket, mindenhol csak rendelésre hoznák, próba nélkül meg nem rendelgetek. Egyik helyi üzletben találtam tökéletes kesztyűt, de 1 számmal nagyobb kellett volna, 2x vertek át vele, mert egyszer se hozták meg, mert féltek, hogy mi lesz, ha mégse veszem át a 35 ezres kesztyűt és a nyakukon marad ez a nagy méret.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #122855 üzenetére
Kidobni biztos nem fogom, de hordani se. Élőben nagyon ramaty. Ahol nincs kiszakadva, ott már ki van vékonyodva annyira a bőr, hogy idő kérdése és ott is kiszakad. Már így is tovább hordtam, mint amire rendeltetett. 15 ezerért vettem akcióban, eredeti ára 42 ezer lett volna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
LógaGéza
veterán
Ha már így feljöttek a kesztyűk, téli kesztyűt tudtok ajánlani? Nagyon sokat nem használnám, ezért sokat nem költenék rá, de tegnap már lefagyott a kezem a nyáriban... Előny lenne, ha telefont tudnék használni vele.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
Egy VFR800 problémásabb a V4 miatt mint egy 600RR? Értve itt a szervizköltségeit, szerelhetőségét, karbantartási intervallumokat.
Városban, dugóban, sorok között mennyivel nagyobb szopás a fent említett két gép mondjuk egy PC41 Hornethez viszonyítva?
-
z123456789
addikt
válasz norbert1998 #122862 üzenetére
A részletes cikk ellenére ez egy akkora szürke terület...főleg akkor, ha te mondjuk tisztában vagy mindennel, de aki ellened akar intézkedni az meg nem, és mellé még büdös paraszt is.
A cikk megjelenése után kaptam én is az ívet egyből ismerősöktől, akik tudják, hogy van egy enduróm. Aztán cserébe elküldtem nekik a hétvégi motorozásról a képeket.
Ordas nagy általánosítások mennek a cikk nyomán. Az unatkozó billenytűharcosok, meg gyalogtúranácik beindultak egyből.
u.i.: imádok gyalogtúrázni (is) -
norbert1998
nagyúr
válasz z123456789 #122863 üzenetére
Én geresics cikkére gondoltam, nem a telexes joke-ra. Meg a kommentekre
Volt már, hogy mentem a földúton, szembe jött egy csaj lóháton, leállítottam a motort és behuzott kuplunggal elgurultam mellettük.
Van egy Natura 2000 terület, tényleg szép, oda többször is kimentem, aztán megtudtam, hogy Natura 2000...
Oda nyilván nem mennék többet, több nincs is a környéken. Ettől függetlenül a megjelölés, sorompó és mindenféle tábla nélküli erdei, rendesen kitaposott földutak illetve mezők közti földutak elvileg szabadnak kellene legyenek, gyakorlatilag meg már téynelg nem tudom. Lehet sportmotort veszek nem is t.endurót jövőre -
z123456789
addikt
válasz norbert1998 #122864 üzenetére
Arra a cikkre gondoltam.
Hogy lásd, mennyi gyűjtőmunka van benne, de mégis bizonytalan vagy te is.Jelenleg ez azt hiszem egy olyan dolog, hogy bevállalod, és próbálsz viselkedni. Jó példával járni, mert amint láthatjuk, rosszból van elég.
Én sem akarok bemenni védett, és tiltott helyre, de az istenit! Ki a tököm nem téved el? Hétvégén volt egy célunk, elértük. !Szerintem! egyszer vétettünk, amikor egy 1 km-es szakaszon töltésen mentünk, amiről tábla tiltja le a magymotorost. Ezzel talán megbírkózik a lelkiismeretem. De! Mikor hazaindultunk, már majdnem Győr határában voltunk, és egy jobbos helyett balost dobtunk, így visszajutottunk ugyanoda ami az egész napos célunk volt. XD
Utána már kicsit gyorsabban haladtunk ismételten hazafele, mert nem akartunk sötétben bóklászni. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy ha eltévedsz is be kell vállalnod, hogy ha elkapnak, szépen lesütöd a szemed, aztán elnézést kérsz és vagy elengednek, vagy megbüntetnek.
Nagyon háborogni nem lehet. Ez van. -
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #122861 üzenetére
Ez nagyon attol fugg, a te szamodra a problema mit jelent.
Ha szervizkoltseg oldalrol kozelitek meg egy jarmuvasarlast, sportmotort szamitasba sem vennek. Nameg melyik 600 RR, mert az sem mindegy. Alusil hengerest nem szivesen vennek, bar mint emlitettem, megint kinek mi a problema? Ha a fo szempont, hogy nem rohad le, csak gyengebb lesz, egy 10-15 loval, amit meg se erzel, es otthagyni csak akkor hagy ott, ha leeg a generator.
Melyik 800? Koznyelvben Fi, vagy Vtec?A v4 nem problema, vannak tipikus hibai, generator fesszab, vagy vezlancfesz, amelyiken epp az van. de egy eleg kiforrott modell. Egy sportmotor szerelese legalabb olyan rossz, mint egy v4. Szelephezag ellenorzeshez ugyanugy darabokra kell szedni. Ha a nagy szervizek koltsegeit nezed, egy naked-nel sokkal kevesebb munkaorabol megvannak.
Nekem 750 es vifferem van, varosban nincs bajom vele, de nekem meg nincs ket oldalso hutom, ami nyomna a meleget a labamra. Nem erzem hogy teletankolva 240 kilo. A 600 rr nel az ules alatti kipuff biztos fogja egetni a zsirt nyaron azt garantalom.Ha sportmotorral normalisan kozlekedsz, es nem vagy haklis finom szenzor bajokra, pl hogy a gazvetele nem olyan 1/4ed gazon, mint ujkoraban, vagy motorfeknel kicsit kesobb reagal, stb, akkor nagyon sok km-t raksz bele nagyobb kiadasok nelkul, ha nem pentek delutani gyartasu a motor. Ertsd, minden nagyonjol sikerult. Ennek hatranya az, hogy ha egyszer valami nagyobb gond lesz, pl egyik hengerben tomitetlen szelepek, ezaltal kis kompresszio, es megbontjak, akkor a sok km miatt minden el lesz kopva valamennyire, es vagy ralocsolsz annyi penzt, ami irrealis, vagy kidobod a kukaba a motort.
Vagy jovanazugy, es rulettezel tovabb, hogy mikor fog mi elszallni.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
norbert1998
nagyúr
válasz z123456789 #122865 üzenetére
Persze, természetes
Mikor kiderült, hogy az a bizonyos terület Natura 2000, azért történt ez, mert jött szembe a vadász. Leaállítotam a motort, odagurultam, és egy jó tíz percet beszélgettünk. Épp vadásznak, meg a natura 2000 sarkán vagyok, neten meg tudom nézni, stb. Próbáljam mellőzni az elkkövetkező 1 hónapban amúgyis a motorozást, és nagyjából ennyi. Elnézést kértem, és 3000 alatti fordulaton hazajöttem. Mondjuk egy 50-es kétütemű esetén ez elég féjdalmas volt
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #122867 üzenetére
Bírja ki úgy a szezont (mondjuk 10e km-t), hogy ne kelljen olajcserén kívül hozzányúlni
2007-2008 körüli 600rr és VTEC 800-as VFR.
Alkalmasok ezek napi szintű ingázásra?
Köszi az infót
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz norbert1998 #122864 üzenetére
Azt is vedd figyelembe, hogy rengeteg a magánerdő, ahova még gyalog se mehetsz be. Nekünk is van több erdő rész a birtokunkba, bár fogalmam sincs, hogy merre, és mennyi. Legutóbb engem is elkaptak gombászás közbe, a tulok még meg is fenyegetett, hogy legközelebb kilövi a kutyámat is. Persze nem igazolta magát, csak vagdalózott a szavakkal, szóval elküldtem a k.anyjába, és rátértem egy olyan útra, ahol nem tudott jönni utánam a terepjárójával.
Ausztriában pár hónapja magánerdőben elcsípett egy vadász, ráadásul a kutyán nem volt póráz. Illedelmesen bemutatkozott, majd megkérdezte, hogy a kutya elmegy-e a vad után. Mondtam, hogy nem. További szép napot kívánt, még azt se mondta, hogy kösd meg a kutyát.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
z123456789
addikt
válasz Topiccsendőr #122866 üzenetére
#122869norbert1998
Ennyi, kultúremberek vagyunk.#122872norbert1998
Na, ja, de lehetetlenség mindent kitáblázni. Azt sem lehet elvárni. Ezért kellene, hogy mindkét fél rugalmasabban álljon ehhez. -
norbert1998
nagyúr
válasz z123456789 #122873 üzenetére
Pontosan. Fák közé nem megyek be amúgy, próbáltam, nem tetszett, elég a földút/vízcsapa
Ott meg a tulaj tényleg nem hiszem el hogy köcsögösködik.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #122862 üzenetére
A földúton szabad, ha azt nem tultja semmi. Földútról (vagy bármilyen útról) letérni, azaz az erdőben motorozni nem szabad. Sajnos (mint sok más jogi esetben is) itt is úgy van megfogalmazva, hogy lehessen a jogértelmezésen vitatkozni.
A tájvédelmi övezetek ki vannak táblázva, vagy legalább sorompó van, amin akkor sem szabad bemenni, ha nyitva van a sorompó (hozzád se mehet be senki attól még, hogy tárva-nyitva hagyod az ajtót). Natura2000 nagyobb szopás, mert azt nem mindig táblázzák ki, de elvileg Neked tudnod kellene, hogy hol van, ami szerintem nem elvárható idegen környezetben (nyilván aki akarja a térképen megnézheti, de képtelenség előre megnézni, ha azt sem tudod merre fogtok menni).
A HRSZ már a cinkesebb, mert honnan kellene tudnod, hogy melyik útnak van HRSZ-e? Nagyobb városok még csak-csak felteszik a HRSZ-es térképet a honlapjukra, de a városon kívüli részt már cinkes beszerezni... Itt én a sima térkép adatbázisokból szoktam kiindulni, azonban azokat meg sokszor beszántják. Persze, a paraszt nem hülye, van egy 3m széles út, a telke mellett mondjuk 1000m-en, az 3000m2 plusz terület!#122863 > z123456789
Igen, sajnos én is találkoztam már olyannal, aki valamiért kevesebbet tudott nálam a dologról, bár szinertem csak úgy csinált, mert teljesen kultúráltan és tisztelettudóan beszéltem vele végig (meg is lepődött először), és mikor mondtam neki, hogy semmi baj, bátran hívja fel az irodát, vagy a főnökét, vagy akárkit, akkor mondta, hogy nem olyan fontos, mert amúgy is normális gyereknek nézek ki, és menjek nyugodtan...
Jah, felhívnám a figyelmed az internet 1.sz.szabályára: sose olvass kommenteket!#122865 > z123456789
+1#122866 > persuader
Spam alá spammelni nem tilos! Ahol megláttam a cikket megosztva, oda dobtam egy kommentet, de önnállóan nem spammeltem vele most, S-kü!#122868 > norbert1998
Mi a múltkor a TET útvonalon mentünk, és az tűnt fel, hogy egyszer csak egy magánterületen belül vagyunk, ahol épp dolgoztak is. Odagurultam, tisztességesen köszöntem, megkérdeztem, hogy "há' ez?" mondták, hogy magánterület. Mutattam a térképet, ők megvonták a vállukat, kértem útbaigazítást, aztán elbúcsúztunk. Külön érdekes számomra, hogy ahol vége volt a magánterületnek, ott konkrétan volt kék jelzés a fán, tehát az országos kék túra is elvileg ott menne!#122869 > norbert1998
kész!#122873 > z123456789
Pedig a kitáblázás kötelező volna! A Mecseken majdnem mindenhol ki is van táblázva az övezetbe vezető utakon! Persze vagy 5 olyan útról tudok, ahol nincs. Ha valaki ott megy be, és rögzíti a nyomvonalat, akkor meg tudja mutatni, hogy ott ment be. Ez jobb kibúvó, mint elmenekülni, erősködni, vagy az "eltévedtem" duma...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zolee5016
őstag
válasz norbert1998 #122869 üzenetére
Ez a szombathelyi emlékmű?
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
KrAt
veterán
válasz tboy93 #122879 üzenetére
Meleg, amikor mindkét lábadra tolja oldalt a forróságot, amint nem mész, 100+ fok felett van a víz, amit nyilván így terveztek, de nem kellemes
Azon kívül kis gázra szerintem idegesebb, mint egy sor4, ezért szar vele dugózni, azon kívül picit hasalós, nem egyenes hátas.
Nehéznek nem érzem, mert egy kétajtós szekrény vagyok.. Szélesnek a kormány + tükör a mérvadó, ha nincs oldaldoboz, az annyira nem vészes. -
vendingo
veterán
válasz norbert1998 #122872 üzenetére
Kérdeztem tőle, hogy hol van feltüntetve, hogy magánerdő!?
Közölte, hogy az ösvény bejáratánál kint van egy fehér tábla, meg van ott sorompó is.
Mondtam, hogy sorompó sok helyen van, az autók miatt, a táblát kifelement megkerestem, befutotta úgy a borostyán, hogy gyakorlatilag teljesen olvashtatlan volt.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
zolee5016
őstag
válasz norbert1998 #122885 üzenetére
volt pár éjszakám arrafelé....kedvenc bandahely volt egy időben az a környék....
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #122885 üzenetére
Pedig az egyik regrandább emlékmű evör Párszor jártam én is ott személyesen is. Rusnya brutalista beton izé. A szennyvíztelepre csinálunk hasonló "szépségeket".
Just a simple Lineman...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #122870 üzenetére
Attol fugg hany szezonrol van szo, es vedd hozza, egy motor nem csak magabol a blokkbol all, nem csak ott kell cserelgetni dolgokat. Ilyen "fillerbszo" szempontoknal pedig furcsallom, hogy sportmotorrol egyaltalan beszelunk. Erre ott vannak a postas 125-250 esek.
Ha 0km-esen vennel egy 08 as 600rr-t , es tenyleg kresz alapjan mennel vele, jo nehany evig csak olajcsere lenne (tegyuk fel a fesszab vezlancfesz, generator nem rondit bele) , de azutan bele kene nyulni a zsebbe a ~25 000 km es gyertya, szelepallitasnal, akkor fekbetet csere elol es lancszett lassan. aztan 50e km kornyeken jonnenek ezekhez pluszban hozza az ugyanilyen koltseges nyakcsapagy csere, kerekcsapaggyal, esetleg elso telo olaj, es addigra mar semmi sem olyan, mint azelott. A lambda, a TPS, a map szenzor. Ha nem szol bele semmibe, az a jobbik eset.Ez az olajcsere es semmi mas... amit irtam feljebb. Meg lehet csinalni csak olajcserevel jo sok szezont, ha nem erdekel mellyebben a dolog, nincs igenyed arra, hogy a motor ugy viselkedjen, mint ujszeru allapotaban, olyan menetteljesitmenyei legyenek, olyan legyen a vezethetosege, barmi. Tehat nem akarod fenntartani az allapotat, vagy fel sem ismered, hogy az allapota mar nem olyan.
Aztan itt van az a faktor is, hogy a hasznaltmotorok legnagyobb resze nem olyan futasteljesitmennyel rendelkezik, mint amit a km oraja mutat.
Szoval a legmegbizhatobb tipusoknal sem csak olajcsere a program.Barmi alkalmas napi szintu ingazasra, ha neked epp az tetszik, es kepes vagy kompromisszumokat hozni annak erdekeben, hogy olyan motorral tehesd meg, ami tetszik.
Sportmotorral napi ingazasnal nekem nagyon fajna, hogy hamar belemegy a km, es eleg sok penzt elfustolok az ertekebol a kipufogon keresztul, mig egy sporttura vfr-nel az ertekcsokkenes nem akkora, es tobb km-t is elmegy.
Mindkettonek kb ugyanolyanok a szervizintervallumai, es ugyanugy le kell bontani mindent. Talan a viffernel nem kell az egesz fojtoszelephazat levenni a szelephezaghoz, de az mar nem sokat szamit az egesz szervizhez kepest.Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz tboy93 #122870 üzenetére
Ezek nem eppen a napi ingazos motorok sztem.
Bar ha az ingazas autopalyan tortenik, es keresztul kell menni a hungaroringen, akkor idealis hozza :).Ahhoz, hogy csak az olajcserevel kelljen foglalkoznod, startbol a zsebbe kell nyulni.
Teljes szerviz. Sikeres valasztas eseten fo alkatresz csere nelkul meg lehet uszni.
De minden masra kolteni kell.
Persunak teljesen igaza van. A leirtakkal szamolni kell, mar ha foglalkozni akarsz azokkal.
Aztan, hogy egy motorral ugy kozlekedik valaki, hogy az ket nyomon fut, es 100km-en tobb olajat eszik, mint benzint, es teleszkop nehezek, a fekek meg a motor sulyat novelik, az mar az egyen dontese.
Sajnos robogos fronton nagyon sok ilyet latok.
De nagymotoroknal is boven van. -
csongi
veterán
Egyiknek sem jo a totymorges.
Utalom, es az autosok tudnak olyan tempoba kanyarodni, foleg korforgalomba, hogy legszivesebben leszalnek es tolnam mogotte. Egyik fokozatba sem jo, folyamatos kuplung jatek. Azon rovid szakaszon kepesek 3* sebesseget valtoztatni.8Km/h nal belefekezni a kimeneti iven.
Jarmu gyilkos.
A kigyorsitasnal, meg kb 3-4 km mire eleri a maxot. Ha meg elkezdet elozni erore kapnak, es toljak neki.
:). -
nagyúr
válasz Topiccsendőr #122891 üzenetére
Félreértesz. A szervizelésen én nem akarok spórolni. Csupán azt várom el, hogy ha leszervizelem szezon elején, akkor szezon végéig ne kelljen hozzányúlni. Tehát ne álljon meg alattam a motor és essen ki akár hetekre, amikor jó idő van.
-
z123456789
addikt
válasz norbert1998 #122874 üzenetére
Én bevallom őszintén szeretek menni erdős részeken, de ha csak el nem tévedek, nem térek le az útról. Illetve ott fokozottan lassabban közlekedem, amíg vissza nem térek az útra.
#122875geresics
Na, pont a táblák miatt mondom én, hogy rugalmasság kellene mindkét félről.
-"Haver, rossz helyen jársz.
-De nem volt tábl.
-Igen, ez a mi hiányosságunk, de itt akkor sem kellene, lelked rajta.
-OK bro, akkor elhagyom a területet. "
Valahogy így mondjuk. De a lényeg, hogy eszem ágában nincs ezen vitatkozni senkivel. Nyilván ha tuskó, és nem veszi le a hangot, akkor egy idő után nem leszek birka én sem. -
csongi
veterán
válasz tboy93 #122896 üzenetére
Amit felsoroltál azok olyan szervizelések amik teljesen normálisak.
A teljes szerviz ott kezdőik kb, hogy a féknyergek teljes takarítása és a szükséges kopó elemek cseréjével. és valahol a kezelő karoknál fejeződik be.
És jó esetben nem kell blokkot bontani.
Egy hűtőfolydék csere sokat nem ér, ha a rendszer koszos.
16 év alatt, kitudja hányszor nem volt cserélve, vagy éppen nem jó folyadékkal volt feltötlve?Szervizelt motoroknál rendszeresen tapasztalom, hogy az úszócsapok lógnak mint tehénen az alsógatya. Aztán a digitális fékkel meg megy a perecelés.
A félre kopó fékbetét tárcsákról nem is beszélve.
Még egy jól működő kormánycsapágyat is illik ennyi év után újra zsírozni.
Egy teleszkóp sem mindig az olaj és szimering cseréről szól.
Szóval egy folyadék cserétől még nem lesz gondtalan motor. Ahhoz mélyebben kell belemászni. Mindent amit nem csináltak meg 14-16év alatt, meg kell. Ha nem, akkor a következő évek a folyamatos szervizelésről fognak szólni.Somatom:
A hidrotőkés megoldásnak is megvan a maga rákfenéje.
Mosható levegőszűrőt lehet készíteni szinte mindegyikhez. A kérdés van e kedv a sűrűbb szétszedés és tisztításhoz?
A kardán sem gondtalan, azt is kell karban tartani. És mivel a legtöbb esetben kimerül az olajcserével, ezért jóval kevesebb km futás mellett már vannak javításra szoruló elemek.
Pl BMW, egy kiszakadt porvédő gumi, és hamar levesbe kerülhet pár igen drága alkatrész.
Vagy éppen azért mert sikerült nekik elsakkozni az alkatrész kompatibilitást.
Vagy NT650. elmaradó zsírzások gumicserénél, megteszi a maga költséges javításait.
De mint minden ilyen gondozás mentes elemnél 15 év távlatában illik egy teljes takarítást és kenőanyag cserét megcsinálni. És a következő 15 év lehet megint gondtalanabb.
Ez persze idő és sok munka. Amit kerülnek a tulajok, és az olajcserével betakarják a mindent megkapott szállóigét. -
LustaDick123
tag
válasz tboy93 #122895 üzenetére
Ilyen, hogy leszervizelem a motort és megyek vele a következő szervizig csak új motor esetén van az első 1-2 szervizlátogatásig, amint használt motor veszel ez el is felejtheted. Nem azért mert rossz a motor, hanem mert a motorokon gyorsabb az alkatrészek elhasználódása és emiatt elindul egy folyamatos TMK a motoron, ami 3-4-5000km után mindig kér valamit. Ne gondolj nagy dolgokra, egyszer egy fékbetét, egyszer egy gumi, hol egy lánc kér cserét különböző ritmusban.
Az én viszonylag megbízható típus hírében álló Varaderomon, amit kímélő túraüzemben használok és korábban megkaptam a magamét, hogy képes vagyok betartani a gyári 12000-res periódust is akár a két „nagy szerviz” közti időpontban (24000km – ami előfordul, hogy nincs két szezon nálam) a következő TMK történt:
- olaj és légszűrő csere
- műszaki vizsga
- gumicsere
- első fékbetét csere
- 2 garnitúra hátsó fékbetét
- hátsó féktárcsa csere
- akksicsere
- kerékcsapágy csere
- lánc csere
- kipufogótömítés csere
Ezek egy részét nyilván lehet szinkronizálni, mikor látod, hogy gatya a lánc és cseréled a következő olajcserénél, de egy hosszabb szervizperiódus alatt simán tönkre tud már menni egy lánc és előfordul, hogy inkább nem kockáztatsz és cseréled előbb. Mivel semmi sem olcsó, hamar átállsz arra, hogy folyamatosan figyeled a motort és nem dobod le a gumit azért, mert már nem húzza ki a következő olajcseréig, elpazarolva ezzel mondjuk 4000km használatot.
A „ne essen ki hetekre” pedig sok mindentől függ. Ha tömegmotorod van, pl. VFR a nagy Honda legóból, akkor ahhoz lesz sok minden kopó-fogyó polcon. Ha valami ritkább motor, akkor lehet rendelni és várni kell vagy spájzolsz. Panaszkodtak többen, hogy a gumiszervizek is sokszor egy hetes átfutással dolgoznak szezonban, lehet ilyen esetekben is várnod, tervezned kell. -
Somatom
veterán
válasz csongi #122898 üzenetére
15 év?
Azalatt kitaposol legalább hat pár cipőt és azokban nincs gyertya, vagy főtengely. Tizenöt év gondozásmentességre nem lehet tervezni. Én kb. 5 évre és 60 ezer Km -re számoltam. Azalatt is lecserélhetsz pár láncot, lánckereket, meg csináltathatsz pár szelepállítást, míg egy hidrotőkés, kardánosnál erre nincs gondod. De, tulképp tök mindegy, hogy mennyi össz Km -rel számolunk, mert amit gyakrabban kell megcsinálni, abból mindíg több lesz. Pl. egy szelepállítás nem csak annyi, hogy megmérjük a hézagmérővel. Ahhoz bontani kell és nem mindegy, hogy egy szelepfedelet 60 ezer alatt egyszer, vagy tízszer csavaroznak le/fel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs