Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LustaDick123

    tag

    válasz tboy93 #122895 üzenetére

    Ilyen, hogy leszervizelem a motort és megyek vele a következő szervizig csak új motor esetén van az első 1-2 szervizlátogatásig, amint használt motor veszel ez el is felejtheted. Nem azért mert rossz a motor, hanem mert a motorokon gyorsabb az alkatrészek elhasználódása és emiatt elindul egy folyamatos TMK a motoron, ami 3-4-5000km után mindig kér valamit. Ne gondolj nagy dolgokra, egyszer egy fékbetét, egyszer egy gumi, hol egy lánc kér cserét különböző ritmusban.

    Az én viszonylag megbízható típus hírében álló Varaderomon, amit kímélő túraüzemben használok és korábban megkaptam a magamét, hogy képes vagyok betartani a gyári 12000-res periódust is akár a két „nagy szerviz” közti időpontban (24000km – ami előfordul, hogy nincs két szezon nálam) a következő TMK történt:
    - olaj és légszűrő csere
    - műszaki vizsga
    - gumicsere
    - első fékbetét csere
    - 2 garnitúra hátsó fékbetét
    - hátsó féktárcsa csere
    - akksicsere
    - kerékcsapágy csere
    - lánc csere
    - kipufogótömítés csere

    Ezek egy részét nyilván lehet szinkronizálni, mikor látod, hogy gatya a lánc és cseréled a következő olajcserénél, de egy hosszabb szervizperiódus alatt simán tönkre tud már menni egy lánc és előfordul, hogy inkább nem kockáztatsz és cseréled előbb. Mivel semmi sem olcsó, hamar átállsz arra, hogy folyamatosan figyeled a motort és nem dobod le a gumit azért, mert már nem húzza ki a következő olajcseréig, elpazarolva ezzel mondjuk 4000km használatot.

    A „ne essen ki hetekre” pedig sok mindentől függ. Ha tömegmotorod van, pl. VFR a nagy Honda legóból, akkor ahhoz lesz sok minden kopó-fogyó polcon. Ha valami ritkább motor, akkor lehet rendelni és várni kell vagy spájzolsz. Panaszkodtak többen, hogy a gumiszervizek is sokszor egy hetes átfutással dolgoznak szezonban, lehet ilyen esetekben is várnod, tervezned kell.

Új hozzászólás Aktív témák