-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZozzHUN
addikt
válasz
jaktib #28872 üzenetére
Reményeim szerint nem 10 hónap alatt kupálom össze a CB 125 R-t, szóval nem az volt a célom, hogy állandóra egy olcsóbb járgányt szerezzek
Még egyszer akkor, mert látom sokan nem olvasnak visssza:
Van egy Honda Tact AF09-em, szépen megy nagyon is, húz mint az állat, megy 52km/h-val is, de én csak 40-el megyek vele, így eszik 3L-t, ráadásul hegyre hoz föl. Fel lett hozva vidékről a Honda CB 125 R motor, amire szeretném lerakni a jogsit, és ráadásul azzal akarom lerakni a jogsit, de ahhoz rendbe kell tegyem. Addig is ha nem muszáj akkor nem szeretnék 3L-t fizetni 100km-re, hanem inkább 1.5L-ert. A Tact-ot elvileg holnap elviszik, így nem foglalja a helyet, szóval nem olyan nagy ráfizetés a különbség, nem kell hogy behozza az árát. Még van itt egy '94-es Suzuki Sepia ZZ Sport 2T 50cc-s robogó, ha nagyon nem jön be a Choi Nori végül, de ettől nem félek úgy sem, akkor Choi Nori megy, és Sepia-val elvagyok amíg a 125-öst is összerakom, bár a 125-öst könnyebb rendbe rakni mint a Sepia-t, mert annak a mocsoknak csak úgy szerelhető a motorja, ha oldaláról a műanyagot lekapom, majd a hátsó rugót kicsavarom és leemelem a motort. WTF?
Aztán ha 125-ös rendben van akkor Sepia is lehet eladásra kerül, nagyon szép állapotban van, 11.000km van benne.
-
válasz
jaktib #28782 üzenetére
Nekem is szétment a gyújtás, a lendkerékről a mágnest tartó ragasztás elengedett és az állórészt bedarálta. Ez történt 16 ezer km környékén, most 700km-t ment már azóta az új gyújtással ,szerencsére nincs vele gond. Bár Pigi betegség a gyújtáshiba, ez elő szokott fordulni, bár én még olyat nem hallottam hogy 7-8k km-nél lenne ez gebaszos, szervizes szerint inkább 15-20k környékén hal meg, általában.
-
DigitXT
félisten
válasz
jaktib #27339 üzenetére
Szerintem nem magas az az elvárás azért, hogy működjön egy robogó.
Nem az a magas, hogy működjön, hanem az magas, hogy hogyan:
folyton erején felül, (elvárt) 101% teljesítménnyel, ~2 literes fogyival.Te kipróbáltad: ő is kipróbálta. De ő nem állt meg egy próbánál...
Addig nyüstölte (túlmelegedve), amíg csak megcsúszott a hajtás...
Na, AZ nem motorikus gond, hiszen a motor pörgött, hanem hajtás,
s annak totál felesleges gyilkolása, égett szaggal, miegymással.
Te is eljutottál idáig? Ugyanakkora emelkedőn nézted? Testsúlyod?Ezt a gyertyacsere dolgot én sem értem...
Nekem tavasszal pici
akadások voltak: mondom, na most kéne megpucolni (km alapján),
de mivel 2K volt a zsír új gyertya, mondom nem szarakodok: csere.
Ezt nyilván egy szerelő is meg tudja játszani, ha látja, hogy nem jó
a gyertya, vagy egyáltalán a gyanúja felmerül, hogy valami "tuning".De mindegy, engem már nem érdekel a téma.
Többször leírtam,
hogy csak egy lelkes amatőr vagyok (ezért sem mentem senkivel
motort nézni, mert úgysem értenék hozzá jobban náluk "szemre"),
de mostanában egyre kevésbé lelkes. Le kéne szoknom a PH!-ról.Majd akkor jövök legközelebb, ha kérdezek... Bocs a kirohanásért.
Amúgy én is b*szott sok pénzt elvertem már a Majára (2 év alatt).
Esetleg ha valakit érdekel a H4 bi-xenon szettem, akkor PÜ."Búcsúzóul": mindenki szemezgessen kedvére ezen cikkek közül.
(Kinek nem inge...) Súrlódási veszteségek a hajtásláncban.
Kuplung alapismeretek. Varió alapismeretek. Gyertya alapismeretek.
Irányjelző relé probléma lehet - ha egybeépítették a fesszabbal.Végül egy ismerős cikk, amiért gratulálni lehet egy fórumtársunknak!
-
DigitXT
félisten
válasz
jaktib #27127 üzenetére
Hát szerintem ilyenkor nemigen van rá mérlegelési lehetőség, hogy "csak
kicsit" sérültél: jönnie kellett volna rendőrnek is. Akár a mentős is hívhatta
volna hivatalból, hiszen közlekedési balesethez riasztották. Mindenesetre
nagy szerencse, hogy tényleg (főleg) csak a bringa bánta a dolgot. Mindig
azt mondom, hogy új biciklit/motor/autót lehet venni, de egészséget...?Szerintem az autós azért volt olyan segítőkész, nehogy rendőrt hívj, mert
ezért csúnyán elmeszelték volna, pl. büntetőpont a jogsiba, miegyemás... -
runner 125
nagyúr
válasz
jaktib #26687 üzenetére
Látom az olajtartály feltöltés nem csak nálam(nálunk) verte ki az összes biztosítékot, ugye Szlobi?
A kérdésedre nehéz választ adni, mivel többtényezős.
Eleve kérdéses, h a kuplung milyen nyitási fordulatra van hangolva, illetve mekkora görgők vannak benne - vagy milyen állapotúak.
A kopások mértéke egy szétszedéses ellenőrzéssel csekkolható. Ha, kopott a szíj, görgők, érdemes kicserélni, és megnézni úgyis. Ha, továbbra is fennáll a hiba, akkor meg kell próbálni kicsit könnyebb görgőkkel, esetleg a nyitási fordulaton állítani más erősségű kuplungrugókkal.Szlobi
Hjah, Vespa technikailag tényleg nem lenne előrelépés, pláne h ilyen 3-400 ezrekért néz. (Atyaég..) 4 kilóért már patika 200-as VXR van, ami 3,3-ból kijön, és 125-130-at megy végre.
Továbbra is úgy gondolom, h a "Vespa életérzést" a retro, régi bádoglemezes példányok testesítik meg. Egy olyan váltós példányt nagyon szívesen elfogadnék én is, de szimplán az olasz robogók iránti fanatizmusom, és a tényleges retro feeling miatt. Persze alapvetően nézegetni, környéken néha menni vele, és 1-2 találkozóra elcsorogni, elvinni.
De, mindennapi közlekedésre tuti nem vennék ilyet horror pénzért, csak azért h elmondhassam Vespa-m van. -
tothlaci
csendes tag
válasz
jaktib #25675 üzenetére
Igen, nálam is hasonló a helyzet.
Ez gondolom csak valami beállítási probléma lehet.
A gond az, hogy gondolom este lenne érdemes a szervizbe vinni, aztán reggel ránéznek hidegen, állítgatnak, kipróbálják, és elhozom.
Aztán másnap mikor indítom, és esetleg továbbra sem jó, akkor kezdődik minden elölről.
Azt hiszem talán mindig adok egy minimális gázt.
Ez olyan hülye hiba.Sokkal jobb az, amikor valami rendellenesség csak melegen fordul elő, mert azon napokig tudnának tréningezni.
Egyébként jó kis moci, szeretem. -
dJ Peer
aktív tag
válasz
jaktib #23975 üzenetére
A B125, nem minden esetben egyezik az A1-gyel. Csak a jogosítványban.
A B125-öt inkább tanfolyamnak lehetne nevezni. De a jogosítványban A1-et írnak bele.
Már megválaszolták bocsi.
Különbözetivel sokkal jobban megéri. Úgyis szerzel annyi rutint, amennyi kell.
Nem kell az elején húzni, mint az állat. -
SzlobiG
félisten
válasz
jaktib #23996 üzenetére
De ott van az AK nem korlátlan nagy motor jogsi, mit nem értesz ezen? 25kw-ig jó.
Ha korlátlant akarsz akkor A-ra kell menni ami 89000Ft, ha nincs B125-s jogsid, ha van akkor 43000Ft.
Kimásolom: A korlátlan "21 éves kortól 1 éven belül szerzett "A1" vagy "Ak" jogosítvánnyal" 43200Ft.
-
SzlobiG
félisten
válasz
jaktib #23979 üzenetére
Nem jól tudod. Leteszed a B125-t az 1 az 1-be A1-nek felel meg és 1évig van KRESZ vizsgád addig ha különbözetivel korlátlanra mész nem kell KRESZ vizsgát tenned tehát így fizetned se kell csak a rutin+forgalom ez nálunk 49k. Ha kifutsz az 1 évből akkor KRESZ-t is kell tenned ami miatt drágább.
Ha megvan a B125 akkor utána azonnal mehetsz korlátlanra különbözetivel csak fontos, hogy ne automata váltós géppel csináld meg a b125-t.
(#23991) vtechun Ezt írtam már csomószor. Mindenki ezt csinálja.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jaktib #23975 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz konkrétan, de tudomásom szerint még a B125 1:1 ben A1-nek felel meg, kb. annyi különbséggel, h ha robogóval csinálod, akkor bejegyzik, h csak automata váltós géppel mehetsz. SzlobiG-t kell megvárni, vagy Dj Peer-t, nekik megvan már. Nekem évek óta A van.
De, ettől függetlenül szvsz - az új szabályzás miatt - 1 éven belül csinálhatsz B125-ről A különbözetit...
Criton
Repsol Moto Scooter 2T 1l
..ahogy nézem az autoteka2000.hu-nál is drágult 200Ft-ot, már gyak. 2k-ért árulják.
Én még 1790-ért vettem. -
Criton
veterán
válasz
jaktib #23137 üzenetére
és kivételesen most nem én kezdtem el
Hétfőn megtudom, kíváncsi leszekMenet közben egyébként nem láttam a füstöt, mondjuk nem is azt néztem.
Álló helyzetben csinálta főleg. Ha hétfőn is azt mondja a szerelő hogy normális, mert hogy valaminek ki kell égnie és azért van ez, nem fogok vele vitatkozni.De onnan a szerviztől szép lesz hazahozni, 37km
Pest végéből Buda másik végébe
-
Criton
veterán
válasz
jaktib #22610 üzenetére
Na pomt ezt akartam irni meg holnap menni a szervizbe,koszi!
Fojtastol fuggetlen nem erzem a nyomatekot,mert semmi erot nem erzek a motorban felfele jovet.
Bar az a sejtesem,hogy le fogjak sz... Es azt mondjak ez ennyivel megy pont.
Vagy arra megy ki ,hogy a fojtasra hivatkoznak,ki lehet vetetni 10valahany ezerert,de akkor gari ugrik,es akkor azt is letudtak. -
Criton
veterán
válasz
jaktib #22607 üzenetére
Tied is 50es új,fojtás van rajta?
Ismerem akkor az útvonalad,mennyivel megy pontosan felfelé?
Egyenes uton nekem megy 50el de a fojtas miatt ugye...
Adyligetre egyébként szerintem meredekebb az út felfelé.Szval szerinted fojtassal nem okes ez a max 30as tempo?
Felfele ugy erzem a 30 a max neki...Ez fontos most akkor,mert reggel akkor lehet beviszem a szervizbe ha ez tenyleg nem okes.
Bar valakinek meg megkene neznie,nehogy hulyenek nezzenek a szervizben.A szin kopasa egyebkent szerintem mind1,a kocsiknal ugyan ez van ha szinte mindig nap eri...
-
válasz
jaktib #22209 üzenetére
Az oktanszamatol fuggetlenul sokkal jobbak a premium uzemanyagok. Tehat nem csak attol jobb. Egy 2t motornal nem is nagyon fog kijonni az oktanszam kulonbsege az alacsonyabb kompresszioviszony miatt. Viszont kulonleges adalekokat tartalmaznak, ami javitja az egest, ezaltal a motornak is kedvezobb. Elenyeszo a tobbletkoltseg, ami altalaban vissza is jon a fogyasztason, szoval ezen sem szabad, nem lehet sporolni.
-
válasz
jaktib #22209 üzenetére
Általában 98-as oktánszámú benzint (leginkább MOL/Shell), és Repsol Moto Sintético 2T olajat adok a motornak.
Ha kíméled akkor kevesebbet forog, ezáltal nem kopik olyan mértékben. Nem mondanám hogy nagyon hamar koptatja ha sokat mész vele maximális sebességgel, viszont biztosan hosszabb életű lesz a motorod ha nem mindig teljes gázzal gyorsítasz és hosszabb távon pedig egy átlagos utazótempóval mész több km-t.
-
golyani
őstag
válasz
jaktib #22209 üzenetére
az enyémbe volt már sima 95-ös( shell, omw, auchan, metro), 98-as, v-power 95, omw spéci 95 és mind egyformán megy velük, legfeljebb picit más a bukéja a kipufogónak. mehetne bele a 100-as is attól a kompresszió nem nő meg a hengerben h szükség legyen rá. egy a lényeg rendes minőségi félszint vagy szintetikus olaj legyen benne.
motorra matricát én szerintem a helyi nyomdában megpróbálom leboltolni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jaktib #16153 üzenetére
Max. esztétikailag zavarhat, mert gyakorlati hátránya nincs a "ballonos" guminak.
Nagyon jók a Pigi blokkok, nyilván tartós darab. S, ha valóban 3700km van benne, az új motor, pláne 170k-ért, mivel 400 körül mennek ezek is újonnan.
Azt azért hozzátenném, h 3700km-től semmi használati nyom nem lehet rajta! Értem ez alatt a kapcsolók, markolatok kopását, ülés "kiülését", csavarok megnyitását, stb..
A legjobb lenne, ha pár nagy felbontású fotót feltolnál róla vétel előtt.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jaktib #16151 üzenetére
"Néztem 125-s hirdetéseket rengeteg a forgalomból kivont motor."
A fogalmazás nem minden esetben pontos az apróknál, ugyanis tapasztalataim alapján ez is több élű. Egy részből; eleve semmi eredeti okmánya nincs a motornak, azaz 50-esnek elsütve használták - másik, nyilván jobbik eset, h ki van vonva ideiglenesen a forgalomból, s úgy használták 50-esként. (Biztosítás lemond, rendszám levesz, hivatalnál kijelent.)
Harmadik eset, h import robogó, minden gyári okmánnyal, de még nincs itthon forgalomba helyezve. (Megjegyzem, h egy 125-ös robogónál is ez ~ + 100k!)"Mit jelent az hogy ötvenesként használható? Ha ellenőriz a rendőr azt kell mondani, hogy ez bizony ez ötvenes, és ha mázlim van és nem ért hozzá békén hagy? "
Igen, valahogy így kell elképzelni.
..de, párszor ecseteltük már, necces így használni manapság, pláne egy nagytestűt, amiből nincs is 50-es.
Viszont a minap írtam én is, h ha nem lenne A jogsim, egy ilyen 100-as, 125-ös Scarabeo-t, Liberty-t simán bevállalnék. Mivel ezek kb olyan erősek, mint egy jobb 70-es vas hengeres robogó. Nem mellesleg alig van különbség az 50-eshez képest. (Talán még az órájuk is csak 90-ig van skálázva.)Következménye sok lehet; - jogsi hiány, biztosítási csalás, okirat hamisítás (fake adás-vételi), adócsalás (reg.adó), s esetleg amiért megállítottak.
Összeszedtem mindet, de szerintem Mo.-n nem vágtak még senkit minden egyes jogsértést figyelembe véve.
Párszor Runner fórumban olvastam, h 30-40k-ra bírságolták őket, "mer ez biztos nem 50-es, fizetsz vagy KPM vizsga" - Fizettek.Egyértelmű, h az árak késő ősszel, télen a legnyomottabbak.
-
g@bo
nagyúr
válasz
jaktib #16088 üzenetére
teljesen jó az 50 ccm, csak városi közlekedésben problemás. hiába az 50-es tábla, agybafőbe előznek, a lámpa előtt 10 méterrel kikerül és elémvág. nemtudom, de az a gyanúm hogy ez -csak- a magyar tuskókra jellemző. kéne egy kis plusz kraft, hogy ne az árokparton, az összes úthibát átugratva kelljen közlekedni. amugy nekem az 50-60 km/h bőven jó lenne, csak a közlekedési morál miatt nem elég.
aztán lehet ha megy az ember 70+, akkor hol a yard, hol egy újabb tuskó kerülne elő.
róland, nekem is erősödik a zip, alig várom, hogy kivegyék a fojtást, mert egy 60+ már igen jót tenne.
-
-
runner 125
nagyúr
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Házimozi haladó szinten
- Kompakt vízhűtés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Milyen notebookot vegyek?
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest