- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Mobil flották
- Honor 200 Pro - mobilportré
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Boci23 #82435 üzenetére
Lehet, hogy elvinné az önindító is, de ha 2-3 perc rúgdosás kell neki, akkor nincs szívem fél percig indítózni.
nyogo83: foglalkoznék vele, ha rendszeres lenne. 2-5 nap állás után ha pöccre nem is, de 3-5 rúgásra indul. 2-3 hét állás után vagy indul, vagy nem. 1+ hónap után fixen nem indul, csak sokadik rúgásra, de ennyit egy huzamban csak keveset áll egy évben.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Boci23 #82433 üzenetére
Uj benzincsap is lehet szar, talalkoztam mar ilyennel(foleg taiwani/RMS). A vakumcso csatalkozast is atnezheted ami a csapra megy, illetve erdemes lenne az atlatszo benzincsoves megoldast a hiba kiszureseig megprobalni.
Szerk: egyebkent a sok rugdosas parositva a nem nyito benzincsappal is tud oltari szivatast csinalni. Mivel rugdosaskor az olajpumpa ugyanugy adagol minimalis olajat, ha nem jut benzin a karbiba, akkor szepen fel lehet tolteni olajjal a sok rugdosassal(de ahhoz mar tenyleg sok kell). Legutobbi ilyennel az uszohazbol ontottem ki az olajat
az csoda lett volna ha beindul.
Jellemzoen ilyenkor van az, hogy ha beindul, akkor par percig fustol mint a veszedelem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Boci23 #82433 üzenetére
Nekem új kora óta ilyen a BWS. Van, hogy 30 rúgás is kevés neki. Nem is szoktam az önindítót kínozni.
Azóta már ki lett cserélve a benzincső, karbi felújítva, új benzinpumpa, csak prémium üzemanyag, légszűrő, stb.
A benzincsövem fekete, az idomoktól úgyse látnám, bontani, összerakni meg sokkal tovább tart, mint amennyi idő alatt berúgom.
Télen, nyáron csinálja. Télen még a manuális szívató miatt hisztisebb. Teljes szívatón képes beköpni a gyertyát -10°C fölött. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Boci23 #82427 üzenetére
Jo lenne kideriteni, hogy tenyleg jo-e a tomites a karbinal, tenyleg nem-e elparolog a benzin.
Ha elparolog, akkor utana a nehezkes inditast regi benzincsap is tudja okozni. Letapad a membran benne es berugaskor/inditozaskor keves a vakum hozza hogy kinyisson.
Ilyenkor jol tud jonni csak a hiba kiszuresere egy atlatszo benzincsovet berakni a benzincsap es a karbi koze. Amikor nem indul, akkor ranezve nagyjabol egybol ki lehet szurni par dolgot hogy mivel van gond. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
Boci23 #82221 üzenetére
Alatta nem biztos, hogy fogod látni. A karburátoron nézd meg az úszóházat, hogy nem e benzines. Ugyan így jártam a Piaggio-val. Nem tudtam, hogy miért fogy el pár nap alatt 2-3 liter benya, pedig vagy 3-4 kört tettem meg vele a faluban. Lecseréltem az úszóházat, azóta minden fain újra
-
energy4ever
addikt
válasz
Boci23 #81850 üzenetére
Ha jol beallitod nem lesz gond vele! Erdemes megnezni, hogy az a karbi mas 50-es motorokon gyarilag milyen fuvokavazassal van szerelve. Robbantott abrakon rakeresel pl oem-parts-nal, es megnezed! Ha nem pont ez, de nagyon hasonlo karbi tuti van masik 50-esen. Nyilvan attol hogy masik motoron gyarilag mukodik, nalad ugy nem 100%, de jo kiindulasi alapnak!
Kesobbi tuningnal sem lesz problema vele, amennyiben 80cc alatt marad! -
#50433536
törölt tag
válasz
Boci23 #81843 üzenetére
Csak gondold végig... nagyobb karbi, több üzemanyag. Nem tudja hatékonyan elégetni a sok benzint az 50-es henger és ezért belefullad. Ennek a jeleit írtad le.
Még most is azt mondom, hogy rakjad vissza az eredeti karbit. A nagyobb karbi biztosan megnöveli a fogyasztást és a teljesítmény nem biztos hogy növekedni fog...
Gyűjtsél inkább 70-es henger szettre, azt tuti észreveszed... az egyetlen igazi és látványos tuning a köbcenti növelése. Minden más csak utána jön.
-
#50433536
törölt tag
válasz
Boci23 #81838 üzenetére
Lehet, hogy a szívócsonk belső átmérője is a 12-es karbihoz van méretezve. Szoktak ilyet csinálni. (Olyan is szokott lenni, hogy eleve nagyobb karbival szerelik a blokkot és csak egy szűkítőt raknak a szívócsonkba.)
Ha a nagyobb karbit hozzá való szívócsonkkal rakod kisebb hengerre, akkor sokkal könnyebb beállítani.
Egyébként, ha veszel rá 70-es hengert, ahhoz adnak megfelelő szívócsonkot is és sokkal jobb lesz minden.
Én a helyedben visszaraknám az eredeti karbit, amíg nem tudok venni 70-es hengert.
-
#50433536
törölt tag
válasz
Boci23 #81833 üzenetére
A 17-es karbi 70-es hengerhez való. Ennek megfelelően több benzint adagol.
A leírt jelekből ítélve belefullad a benzinbe. ("hirtelen gázadásra fullad. Ha fokozatosan húzom a gázt,akkor néha felgyorsul")A subertűt rakjad vissza az eredeti helyére. Az alapjárati fúvóka valószínüleg jó lesz az 50-es hengerhez is. A főfúvókát viszont cseréld kisebbre... még véletlenül se nagyobbra.
A szívócsonkot is kicserélted nagyobbra?
Egyáltalán miért kellett nagyobb karbi ehhez a hengerhez? Nem várható jelentősebb teljesítmény növekedés, a fogyasztást viszont elviheti. A több teljesítmény kell, akkor az első a nagyobb henger. Utána jöhet a nagyobb karbi és a sportkipufogó. Természetesen a variatort is hozzá kell hangolni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Boci23 #78032 üzenetére
Az enyém manuális szívatós és mégis csinálja. A legdurvább esetben sem ugrik le sztenderről, de annyira rázkódik az egész, hogy eltáncol 5-10 centit, de egy perc környékén annak is vége volt. Mondjuk ilyenkor már húzom neki sztenderen a féket.
Ha ráültem és akkor is kúszni akart előre, akkor ott a karburátorban volt gondom, de ez üzemmelegen lámpánál jött elő.
Én megfordítottam a sorrendet: először elindítom és amíg felöltözöm (szemüveg le, sisak fel, szemüveg fel, kesztyű fel), addigra kimozogja magát. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Boci23 #78009 üzenetére
Semmi. Az enyém is pörög, majd pár másodperc, nagyon hidegen (télen kint altatva) is max 1 perc alatt lecsendesedik és csak lassan forog a hátsó kerék.
Gondolom, az automata szívató adagol, magasabb a fordulat, a vario pedig sztenderen elkapja. Ha ráülsz és álláshoz nem kell fékezni, akkor semmi gond. -
válasz
Boci23 #77538 üzenetére
Az a baj, hogy igen összetett a dolog. Mármint ha kellő alapossággal állunk neki. Kicsit belemegyek.
Sokan csak úgy tekintenek a rezonátorokra, hogy egyszerűen van olcsóbb és van drágább, és az ár tükrözi a teljesítményüket is. Ez természetesen igaz is, de mégsem ennyire egyszerű. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen irányba akarsz elmenni. Vannak rezonátorok amiket kifejezetten az öntöttvas hengerszettekhez terveztek, és vannak amik az alu hengerekhez passzolnak. Természetesen össze lehet cserélni őket, egy alu hengerhez tervezett drága rezonátort is fel lehet rakni egy 50-70-es vashengerhez, de nem fog olyan jó hatásfokkal működni mint ahogy kéne. Míg az öntöttvas hengerekhez tervezett rezonátorok a henger tulajdonságaiból kiindulva az alsó-középső fordulatszám tartományban adják le a legnagyobb teljesítményüket (már amennyire egy rezonátornál lehet relatív kis fordulatszámról beszélni), addig az alu hengerekhez tervezettek magas fordulaton dolgoznak a legjobban. Hiszen az alu hengerek eleve csak nagy fordulaton adják le az erejüket (ami természetesen jóval magasabb mint az öntöttvas hengereké), viszont az alsó-középső fordulatszám tartománnyal ez miatt nem is érdemes ezeknél az egygyűrűs, magas fordulatú hengereknél foglalkozni.
Azt mondom, hogy mind a két hengertípushoz 50 és 60 ezer között már igen jókat lehet kapni. Öntöttvashoz ott van pl a Doppler S3R, vagy a Yasuni Z, vagy a valamivel drágábban a Yasuni R. Mindegyikkel van tapasztalatom. Öntöttvas szettekhez legyen az 50 vagy 70-es, ezek a legjobb csövek! Nincs és nem is lehet hozzájuk venni jobbat! Drágábbat persze lehet, vehetsz 100-120 ezerért is csövet rájuk, de azok már mind alu hengerekhez valók, nem fog jobban menni a motor velük. Sőt, inkább csak rosszabb lesz a teljesítménygörbe. Tehát vashengerhez ezek a legjobbak amiket fönt említettem. Lehet 30-40 környékén is csöveket venni természetesen ha csak arra van keret, de azok nem fognak olyan hatásfokkal dolgozni.Ha a mások oldalt nézzük, az alu hengereket, ott szintén lehet már venni 30-40 környékén csöveket. De egy valamire való cső, mint pl a stage6 sport pro replica szintén 55 környékén mozog. Az alu hengereknél ez a cső már egész jónak számít, komoly hengerszettekkel is szépen tud dolgozni. Viszont itt az a különbség a feljebb részletezett vashengerekhez tervezett csövekkel ellentétben, hogy itt nem áll meg a tudomány. Komoly alu hengerszettekhez van rá mód (és adott esetben érdemes is) ennél jóval drágább csövek megvásárlására is, a csillagos ég a határ. El lehet menni akár 150-200 ezer forintig is, de ez már egy másik világ, és ezek igazán már nem is utcai használatra való robogókhoz készülnek.
Visszakanyarodva tehát, ha maradsz a normál 50-70-es vashengernél, akkor az írásom elején említett 3 cső a legjobb, attól följebb teljesen felesleges gondolkodni (vashengernél már nincs is mibe). Ha drágállod, akkor nézhetünk olcsóbban is valamit, viszont azok nem is fognak úgy muzsikálni. 25-30 ezer alatt meg már nem is ajánlok jó szívvel semmilyen csövet sem.
-
-
válasz
Boci23 #77533 üzenetére
Érdemes. Variátoron nem szabad spórolni pláne ha előrelépést akarsz. Választhatod még helyette a stage6 sport pro-t, vagy a malossi multivar-t is. Egy tök gyári robogó is érezhetően dinamikusabb lesz tőle és hanem is sokkal, de legalább egy 5km/h-val a végsebességed is jobb lesz alapból.
A variátorcsere után a következő lépés ha tovább akarsz menni (még mindig nincs hengercsere) egy rezonátor felrakása lenne, ez lökne igazán nagyot a teljesítményen még a gyári hengerrel is. Itt már természetesen a hajtást is hozzá kell hangolni az új csőhöz, és a karburátorral is utána kell menni kicsit, 1-2 számmal nagyobb főfúvóka kell az eredetihez képest. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Boci23 #77530 üzenetére
Motorikusan rendjen rendben először: fojtások kivéve, karburáció, kipufogó.
Ha ez megvan, akkor variálj a variátoron. Nekem Stage 6 variátorom van fent egy BWS robogón, javult a menettulajdonsága, emelkedőn felfelé is fickósabb, síkon a gyorsulása egyenletes, nincs a megtorpanás 30-35 km/h körül, stb.Azt vedd figyelembe, hogy vagy a gyorsulást, vagy a végsebességet lehet kimaxolni. Van olyan variátor, ami mindkettőn javít egy kicsit, de ha gyorsulni akarsz, akkor a végsebességed marad el az elérhető maximumtól, ha pedig nagyobb végsebeséget akarsz, akkor lomhább lesz alacsony sebességen.
A Naruku és a Polini is jó név, majd jönnek a tapasztaltabbak és mondják. Álló, vagy fekvő Minarelli és hosszú, vagy rövid szíjjal?
Ja igen, a variátor mellett a röpsúlyokat is lehet, próbálgatni kell és egy jó minőségű szíj is kell.Az én robogómban a szett új, kb 400 km van benne. Kopnia kell még, a szíj bőven nem fut még ki.
Ja, egyébként itt kérdezném én is, hogy ezzel mit kezdjek? A hézagolóból vegyek ki? -
#50433536
törölt tag
válasz
Boci23 #74526 üzenetére
Ha csak melegen hagyja el az erő, akkor kompresszió baj lehet. Ez úgy jelentkezik, hogy melegen is veszi a fordulatot üresben, lehet pörgetni, de elindulni nem lehet vele. Kompressziómérés, gyűrűzés.
Ha az alapjárat is ingadozik, vagy leáll, akkor főtengely szimmeringnél falsot szív.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Boci23 #74271 üzenetére
Szvsz ez sötétebb az ideálisnál, melegen is a túl sok üzemanyag tud problémát okozni (és a könnyű hidegindítás is lehet mellette). Légszűrő nincs eltömődve? Ha olyan fajta, érdemes lenne tisztítani. Ami még beugrott, hogy bemelegedve, mikor nem akar indulni, ki kéne kapni a szűrőt ideiglenesen, hátha a több levegővel kicsit jobban indulna. Végső soron vagy kevés levegő, vagy sok üzemanyag, szóval szűrő nem enged át eleget, vagy karbi gond lenne a tippem...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okos Otthon / Smart Home
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- Nintendo Switch 2
- Milyen autót vegyek?
- Klaus Duran: 2025 dude
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- LG 32UN880P - 32" IPS ERGO / 4K UHD / 60Hz 5ms / DisplayHDR 400 / USB Type-C / AMD FreeSync
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Eladó karcmentes állapotban levő Xiaomi 14T 12/256GB / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest