-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stargazer
senior tag
az az igazság hogy mindkét féket kell használni minden esetben, az elsőt mindig intenzívebben mint a hátsót, ez biztosítja a leghatékonyabb fékezést. kivételek vannak: ha pl kicsit is sanszos a megcsúszás, akkor a hátsó féket nem kell erőltetni mert könnyen kicsúszik a segged alól a motor. evidens hogy ilyenkor az elsővel is sokkal óvatosabban kell bánni, mert ha blokkol a fék, akkor gyakorlatilag biztosra veheted hogy tanya lesz belőle. láttam nemrég egy videót: két tök ugyanolyan tipusú moci, az egyik abs-es a másik nem. amelyiken nem volt abs, azon viszont volt egy-egy pótkerék a két oldalán de egy elég masszív módon oda volt bazseválva, es eléggé szélesen kinyúltak. lehetett számítani rá, hogy a vizes pályás teszten mi fog történni. na ha nem lett volna az a pótkerék akkor hatalmasat burult volna. sz'al sztem abs minden körülmények között jó ha van, engem nem érdkelnek a kemény jancsik akiknek szerint felesleges. bárki bármikor kerülhet olyan helyzetbe, hogy vészfékeznie kell. nekem a runneren elől hátul tárcsa van, de nem késztet arra hogy beleharapjak a betonba, igaz már rég bringáztam előtte, és más motorom se volt. lehet ha valamihez hasonlítanom kéne, mondjuk dobfékhez, akkor egekbe magasztalnám.
-
Topiccsendőr
addikt
-
stargazer
senior tag
az biztos h most már kurvajól rendbe van téve!
meglátjuk. az a baj h igazábol mostmár meglennék nélküle h van a kocsi. mondjuk eddig még nem is jelentkezett senki, igaz nem is hirdettem akkora gőzzel, de gondolom sokallják is az árat. mindegy engem annyira nem érdekel. csak azért nem fogom odaadni feleannyiért h ne legyen. akkor inkább eszek zsíroskenyeret!
-
golyani
őstag
lövésem nincs én is nagyokat néztem.
fogyim így alakult utóbbi 1,25 évben:
elhoztuk: 3,4
300km-fojtáskivételig: 3-3,2
fojtás nélkül(benne maradt a varioba 1 fojtás):3,2-3,4
kivették a varioból is+kevsebb levegőt adtam neki: 2,5-2,8
nekem félgázon megy olyan 55-60-at. padló meg 80.
nem tom hogy van, de nekem teccik.
-
etnies
senior tag
Folytással azt érik el, hogy ne tud túllépni a Kresz-ben megengedett 40 km/h-s sebességet. Folytásal ezek a gépek kb 45 km/h-t mennek. Folytás három helyen szokott lenni, ezek durva beavatkozás nélkül kivehetőek. Egyedül a kipuffogón található kis vaknyúlványt kell levágni és beheggeszteni. Folytások eltávolítását bízd szervízre! De nem egy nagy durranás, ne ijedj meg.
Én a 4T nem ajánlom, mert egyelőre forgalomban nem alkalmas közlekedésre, alig viszi a hatvanat. És mire oda ''felgyorsul''... Ha nem használod forgalomban, akkor viszont vehetsz, mert csendesebb, 2l körül fogyaszt... -
salieri.
őstag
ezek kozul melyik a legjobb vetel ? bocs hogy nem linkelek..
http://hasznaltrobogo.com/hasznalt-hirdetes/show/17353
http://hasznaltrobogo.com/hasznalt-hirdetes/show/17307
http://hasznaltrobogo.com/hasznalt-hirdetes/show/17306
http://hasznaltrobogo.com/hasznalt-hirdetes/show/14925
[Szerkesztve] -
Den
veterán
Még egy pár bontó címe.
Japán bontott alkatrészek
1155 Alkotmány u. 37. 3066450, 30/6303662
Burmi használtalkatrészek
Csömör, Ady E. 18.
30/9510-644
Habi&Habi Kft.
1211 Bp. Védgát utca 43.
425-74-26
Motorbontó, Jánoshalma
Kápolna utca 75
30/9643-532
77/402-539
Horváth Motor, Polgárdi bontó
Polgárdi, 7-es foút mellett
20/9450-610
Twin Motor
Kakasd, Ifjúság 538
74-431067
20-9629446
Majosházi bontó
bontó : 24/486-129
spoiler : 24/486-122
Yakomoto Bt
Pécs, Komlói út 229
72/238-994, 20/9806-377
Tarjáni Bontó
34/572-032
Lakihegyi Bontó
2310 Lakihegy, Rádió utca 51
24/475-383
NV Motor
Kistarcsa, Rózsa utca 1.
28/471-350
Csetény motorbontó
70/2055754
thx Robi73 -
Den
veterán
ne keverjük a 4 ütemü autót a 2 ütemü robogóval.
a 4 ütemünél a dugattyú föltti és alatti tér elszeparált és a hengerfalat és a főtengely-, hajtókarcsapágyakat pumpás és olajszórásos módszerrel kenik, a hengerfalról a fölösleges olajat a lehúzógyűrű eltávolítja így olaj az égéstérbe nem jut. Kivéve ha kopott a henget, ekkor jön a kékes füst.
A kétütemüné a dugattyú alatti és fölötti tér között a felömlőkön keresztül átjárás van, ezért a 4 ütemüeknél alkalmazott kenés oda nem jó. Helyette a beszívott benzin levegő keverékhez keverik az olajat, és innen csapódik ki az olaj a fémfelületekre. Viszont épp ezért az égéstérbe is jut olaj ahol elég, ezért a 2 ütemünek akkor is kékes a füstje ha tökéletes állapotban van. Hidegen kékesebb mert a szivató miatt dúsabb keveréket kap.
ebből következik, hogy ha a 2 ütemü egyáltalán nem füstöl akkor rendes kenése sincs és előbb utóbb tönkremegy. -
Topiccsendőr
addikt
Amit leírtál az az elszegényedés, ami attól volt, hogy nem volt rajta a légszűrő, ezért nem kapott elég benzint. Az a kis tűnek látszó darab, vagy tűdarab lehet az úszó rögzitése is, tulajdonképpen egy csap lenne, amire a műanyagon át megy és a karbi öntvényével köti össze. Ez csak akkor van rögzítve jha össze van csavarozva a karbi. Lehet. hogy ez ugrott ki?
-
golyani
őstag
''kutyám szétszedte a szivacsot'' hehe no comment. ha én szerelek elzavarom a kutyát. egyébként a motor biztos örült neki h szűrő nélkül ment! a légszűrőnek is van egy olyan hatása h csinál egy kis vákumot ergo ha nincs rajta nincs vákum rendesen nincs ami szívja az anyagot. pedig ott vmi eltörött. a tünetek olyanok mintha nem kapna elég benint! jól tetted vissza súber tűt?
-
ett
aktív tag
Az is érdekes, hogy a földre nem csepeg a cucc, az meg még érdekesebb, hogy van a karbi alján a benzinleeresztő cső, és onnan biza nem jön olaj,csak mivel az a legalja a karbinak, oda folyik, de gőzöm sincs, hogy honnan. Ha meg letörlöm és megnézem pár perc múlva, megint ott a csöpp az alján.
-
golyani
őstag
-
etnies
senior tag
Pedig lesz, előbb- vagy utóbb. Szerintem 2008, jövőre még biztosan nem.
Nem olyan rendszám lesz, mint a gépjárműveken, csak valami azonosító féle.
Kérdés, hogy mit kezdenek a magyar helyzettel, hiszen az itt futó robogók 80-90% behozott import, szerintem jó részük lopott is.
Én ma eladtam a Sárkányt, kezdek nagymotort nézni! -
Topiccsendőr
addikt
Nem vagyok benne biztos, de 3KJ-s robogóknál az a fehér dolog az automata szívatóhoz ment, és azt vezérelte, de a hűtőhöz semmi köze.
Az alsó vezetéked amelyikre megy a sár az megy a hőgombába. Szóval ki van kötve. Gondolom azért, mert mindig világított a műszerfalon a visszajelző.
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
fényképezd már le PLS!
lehet h egy inverter akar lenni mert előző tulaj rakott rá neont nekem is ott figyel benne. igaz abba több madzag megy
na vettem ilyen shelles olajat. de kicsit furi. mert neten ezt írják: JASO FD, ISO-L-EGD, API TC.
a flakonon ez van: JASO FC, ISO-L-EGD, API TC. most akkor mivan? neten smi-sínthnek írják falkonon annyi van h szintetikus alapú. -
etnies
senior tag
Hűtőfolyadék = 50% fagyálló + 50% desztilált víz.
Tehát ha hűtő folyadék van benne, akkor fagyálló is
Viszont azt is érdemes lecserélni, hogy tutira menj!
Olajok közül a lényeg: teljesen szintetikus. Az, hogy ki milyen márkára esküszik az ne foglalkoztasson...
2800-4000 között vannak a normális olajok. Motult és Repsolt használnak a legtöbben az ismerőseim közül, nem volt velük gond. -
golyani
őstag
TF= tárcsafék rövidítve.
nem akarok hülyeséget mondani de szerintem a hőmérő nme ott van hanem a hengerben a gyertya mellett oldalt van egy kis pecek és az az. a hűtő alján már csak azért is marhaság lenne tenni mert mire odaér a víz lehűl mert a hűtőbe jobb fennt megy be a víz a hengerből és bal lent távozik és ha mész egy kört és megtapizod a hűtőt jobb fennt forró míg bal lent már langyosabb.
[link]
ilyemi kinézetű egy szenzor és a hnegerfejbe kell tekerni. nme biztosh ez jó neked kérdezd meg szervízbe.
olaj: én fentebb írtam egy Shell olajról aminek elég jók a minősítései. igaz neten félszintnke írjéák de sztem közelebb áll a fullszinthez.
[Szerkesztve] -
golyani
őstag
én szerintem a helyedben beugranék a közeli yamahába.
ott megcsináltatnám a hűtőjelzőt illetve a tárcsákba lecseréltetném az olajat illetve a hajtóműbe. az TF olaj az kb 1500 körül lehet a hajtóműbe meg 110ccm olaj kell 1 deci olaj meg nem drága. + ugye a szervíz de azért az h átnézik meg lecserélik az olajokat az megnyugtató ha nincs semmi baj. ha meg va nakkor derüljön ki nehogy lehúzza a gatyád vagy nehogy TB karival rakjanak össze.
etnies te mit mondasz az olaj minőség jelölésekre amiket a Shell kapott? jameg olvasd el az egün van egy hír az NRG powerekről!
[Szerkesztve] -
etnies
senior tag
Allianznál kösd és kb 3.000
Yamaha márkaszervízben biztosan, de szerintem bármelyik robogós bolt v. szervíz be tud szerezni.
Igyekezz, mert ha túlmelegszik a gép (mondjuk ha megfelelő mennyiségű hűtő folyadék van benne, akkor nem kell kapkodni) és nem veszed észre, annak zsebbenyúló következményei lehetnek.
[Szerkesztve] -
Tibisz
aktív tag
Az F10-es robogóm már 10 éves volt. Teljesen felújítottam, azaz ráköltöttem az eredeti vételárat újra. Mindent én csináltam, így a munkadíjat nem is számoltam bele, csak az alkatrészárakat!
A menetteljesítményeivel nem volt gond, csak a következőkkel: kis kerék, kemény pattogós rugózás, hangos-büdös motor, 3-3,5 literes fogyasztás, nehéz szerelhetőség a motor esetében, nehézkes első izzó csere, gyenge vázszerkezet, gyenge tárcsafék.
Szerintem jelenleg a mindenképpen alig használt garis motort érdemes venni, mert a többire még rákölthetsz minimum 50-60e-ret, akármennyire is dicsérik, abban az árkategóriában amiben Te keresel. Azért nézz küröl a Kymco oldalán, mert egy 40 éve robogókat és motorokat gyártó cég, amiben a Hondának van 30%-os részesedése, hidd el, már eléggé kiforrott technológiákat alkalmaz. -
etnies
senior tag
Itt van egy örök igazság!
Ne vegyetek Olaszból behozott motorokat, mert azokat 50-ért kint megveszik, idehozzák, szétszedik az órát, visszatekerik, kivűlről kicsit helyrerakják, aztán 150-200-ért eladják, motoronként 20-30e befektetéssel.
Képzelhetitek mennyire lehasználtak azok a mocik, amikent kint ennyiért eladnak.
Ha mégis kereskedőnél veszel motort, nézd meg a tárcsát, az mindent elárul. Nekem ötezer van benne és csak pár karcolás van rajta...
Nekem itthon vásárolt robim van, most voltam ötezres szervízen, pedig márciusban vettem a motort. El ne higyjétek, hogy egy 2000-es motorban 7100 km van meg hasonlók. 27100 talán. Egy átlagos robogó egy évben 3000-7000 km-et fut.
Ha mégis olaszból behozott motort vesztek, nézzétek meg évszámokat a drágább alkatrészekben. Szóval ne az ski tartó fedélen keresgéljetek, hanem a felnikben (mind a kettőben), első idomban (!!), ülés, blokk.
Ha egy évnél nagyobb az eltérés, akkor gyanakodjatok, hogy összerakták vagy balesetes robi, meg ne vegyétek. Az előfordulhat, hogy a műanyagok 2005/07 a fémek pedig 2006/02, az nem gáz.
Miután az évszámot beazonosítottál (a legöregebbet vegyed alapul) számold ki, mennyit mehetettt (évenként durván 5000). Ha az órában más van, át akarnak verni, ne higyj el semmit.
Tudtommal azért nem hoznak be ideg nagyon digitális motorokat, mert nem tudnak mit kezdeni az órájával, elvileg azt nem lehet mahinálni, csak cserélni. Nézd meg a kínálatot, amelyik modellból van digit, abból nagyon kevés van az országban (Aprilia Area, Yamaha Aerox digit, Malaguti F-12 digit, Malaguti F-15 digit).
Ha megnézed a hasznát motoros hirdetéseket, szinte csak analóg órás verziól kaphatóak, vajon miért?
A japán konténeres robcsik azért jobbak, mert nem ölik szét őket annyira, mint az olaszok és kisebb a teljesítményük, nem forogják szét magukat! -
Tibisz
aktív tag
Ha van 200e kereted rá, akkor én a helyedben vennék egy Kymco Agility-t. Nekem előtte F10-esem volt, ami nagyon tépett, de műszaki színvonalban sehol sem volt az Agility-hez képest! Ennyi pénzért már kapsz egy 1-1,5 éves Kymco-t ami négy ütemű, és még van rá 7-8 hónap gari is. A négy ütem miatt kultúráltabb a motor járása szinte semmi szaga sincs, továbbá saját méréseim szerint városban 2,1 literrel lehet közlekedni vele. Ami rosszabb az a gyorsulása, de ezt a későbbiekben orvosolni tudod, egy 70-es hengerrel, s onnantól kezdve van egy szinte új robogód!
-
Nehéz ügy, én is épp ebben a cipőben járok, csak kisebb kerettel..
Mindenki mást ajánl, mindenkinek más a jobb.
50-es (rendszám nélküli) robogókat néztem én is.
Ajánlották a SR-eket, állítólag baromira mennek, de olasz gyártmányok, ezért időnként fogják magukat és elromlanak.. (Nem vicc, felhívtam vagy 7 SR-t hírdető faszit és ebből kb 5-re mondták hogy ja, van egy kis apróság vele.. pl. tömegesen meghibásodik rajtuk az önindító, ez úgy tűnik gyári hiba. / 1997-2001-eseket néztem /
Ajánlják a Yamaha Jog-okat, ezekkel gyakorlatilag semmi gond nincs, rengeteg cucc van hozzájuk, csak valahogy nekem az alakjuk annyira nem jön be, és már-már túlságosan kicsik (de sok bajom van mi?) de azért még lehet hogy egy ilyet választok.
Aeroxra sincs sok panasz, nekem drágák és amennyivel többe kerülnek annyial különösebben nem mennek jobban - állítólag.
Malaguti-kat nem néztem, én átlagosnak mondanám őket mindenhogy. /ugyanígy a Honda Dio-kat./
Suzukiból meg jobbára csak az injektoros Katanák említésre méltóak szerintem.
Peugeot állítólag felejtős megintcsak meghibásodás és kevesebb alkatrész miatt.. -
Szerintem nem rossz teljesítmény egy gyári 50-es robogótól hogy 75-öt megy...
Plusz a folytás már ebből kivan véve, hiszen folytottan 2LE és 45 Km/h körül lenne a vége.
Tuningkipuff: Jobb helyeken hozzáállítják a gyújtáselektronikát is. (2 ütemű technikánál sokkal jobban számít a kipuff milyensége mint a 4 üteműnél a kétszer annyi gázlengés miatt)
Szerintem akinél olyan sokat dobott ugyanazon kipuff, ott nem csak az történt hogy rádobták a cuccot azt kész... ugye? -
tgabi
tag
Így hirtelen:
-555 Robogó: Bp. XI. ker. Budaörsi út 4-18 sz. 139-es busz megállója (Hegyalja út)
A túloldalon is van egy bolt a benzinkúttól 4-5 percre gyalog a sasadi felé, a neve nem jut eszembe, de kölcsönzőként is működnek.
-Scooter-ker: Bp. XV.ker Irány utca 1. 69, 62 villamos (Tóth István utcai megálló)
És ugyan nem Bp, de Törökbálinton 2 bolt is van,
-Redrobogó: 2045 Törökbálint, Tó u.3 72-es busz, a körforgalomnál kell leszállni
-Red Baron: 2045 Törökbálint, Tó-Park, 72-es busz, Budatej, valszeg ugyanaz a megáló.
Üdv. -
Topiccsendőr
addikt
Nade srácok! Inkább vigyetek magatokkal szerelőt, és vegyetek százötvenért jó állapotút. Lehet annyiért kapni nagyon jó és szép állapotút. Igaz, hogy nem Olaszországi, hanem Svájci, és nem konténerest. Sokat kell megnézni, amit meg képről látsz, hogy nem stimmel, oda el se menj. Utána kell járni, és rengeteg időt és pénzt megspórolsz.
-
Motion_Blur
félisten
-
golyani
őstag
aerox+ F15 tulajdonképpen csak kinézetben tér el. blokk ugyanaz a minarelli. elég jól mennek 70-80 körül fogyasztásom nekem h csak 60-al tok járni olyan 3,2-3,4 vegyes használatban.
aerox futóműve nekem bejön habár ha hátul bva negy állítható gázos tag az csak jó. brembo fékak harapnak mint a veszett.
még vmi?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Segway ninebot max g2e - még 2 év gyári garanciával
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite dobozában
- Noblechairs HERO, 1 hetet használt irodai/gamer szék
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- Samsung Galaxy Z Fold5 , 12/256 GB , Kártyafüggetlen
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest