- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- VoLTE/VoWiFi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Magisk
- iPhone topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216235 üzenetére
Igazából nem én hasonlítom az újat a használthoz, hanem a kereskedők és autósújságok mondják, hogy ha drágul az új autó, az felhúzza a használtak árát is. Szerintem ez nem túlzottan helyes így, de mindegy.
A két szálat nyugodtan elválaszthatjuk egymástól.
Ha a szalonokban megszaporodtak az új autó készletek, akkor talán itt az idő, hogy akciózzanak, mint korábban tették.
Ugyanígy, ha a használtautó udvarok megteltek, akkor ott is érdemes lenne engedni az árból, kicsit megpörgetni a piacot. Nyilván, amit drágán vett, azt nem fogja olcsón adni, de a jövőre nézve neki se jó, ha csak túlárazott kocsik foglalják az udvarát.Amúgy, ha 1,7 helyett 2M-ért árulnék az autókat, az annyira nem érdekelne, de 1M helyett adják 2-ért, meg 500e helyett 1M-ért és így tovább, ez már jobban érdekel.
De igazából onnan indultam ki, hogy valaki 1 éve hirdet egy autót, még mindig ugyanannyiért, és még mindig nem hajlandó csökkenteni az árát, pedig ha más nem, ez az eltelt 1 év nagyon azt kellene, hogy üzenje a számára, hogy sokért adja. A gond ráadásul, hogy mivel ő kitartja, ezért mások is az övéhez árazzák majd be a sajátjukat, és így továbbra is drágán tartják a piacot, nem pörög az üzlet, nem szabadulnak fel helyek és az egész autó gazdaság beáll.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216237 üzenetére
Lehet akkor te jobban pörgő típusokat nézel.
Különben nem tudom miért hozom ezt a témát elő, elsősorban nem az irreálisan magas árak miatt nem vettem eddig autót, hanem, mert nem találok olyat, amit keresek és jó is.
Mondjuk van egy-két típus, amit a túlárazás miatt dobtam."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216364 üzenetére
Simán. Persze egy jó Honda cvt nyomába sem ér.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216375 üzenetére
Akkor még midig csak a fele árnál jársz mint a száraz DSG-vel.
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Olajossal az a helyzet, hogy a jelenlegi árakon, ha garanciát is adó helyen akarsz cseréltetni benne olajat átmosással, az alulról nyaldossa a 200k-t per alkalom.
Ha új autót vennék (lehet fogok is) én magasról tennék rá, hogy olajos, vagy száraz. -
tibbike01
őstag
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Pontosan!
Illetve lövésünk sincs arról, hogy milyen fejlesztéseket eszközöltek az elmúlt 10évben. A mai száraz DSG nem teljesen ugyanaz, mint a 10éves, ezt onnan tudom, hogy a szervizes mondta, hogy pl az e-ersihez elég rendesen átvariálták, átprogramozták a váltót gyárilag.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #216401 üzenetére
Árulni árulhatja bármennyiért, a kérdés, hogy mennyiért akad rá tényleges vevő. DSG-nél is beindult a rossz hírverés (nem teljesen alaptalanul). Meglátjuk hova fut ki, azért még nem olyan régi konstrukció ez.
De fordítva is működik, ott a Laguna 3 pl tök jó autó. Mégis sokkal olcsóbb mint a hasonló német autók. Mert a Francia kocsik szarok az a tévhit. KIA meg megbízható. Pedig abból is van szr, pl az általad említett GDI.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #216429 üzenetére
Vágyni szingliként is lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #216458 üzenetére
Golf 4 - ez úgy néz ki, hogy van 20 utángyártott, nyilván gyári is, aliexpress kínálat szintén adott (itthon újonnan kb 40 ezres cuccot megvettem valami 20 dollárért), bontó kifejezetten típusra vagy márkára specializálódott plusz háztáji minden megyében, és ott van a Darkside és hasonló lehetőségek OEM+ és tuning dolgokra.
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216458 üzenetére
Ennél a típusnál azért ilyen rossz a helyzet, mert csak néhány évig gyártották, és kevés van belőle.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216601 üzenetére
Szépen halad az ügy különben. Jártam kormányablakban, meg beszéltem az eladóval az ügymenetről. Leírom, hogy más is tanuljon belőle.
Az van, hogy amíg taxis rendszámmal rendelkezik az autó, addig én magánemberként, nem taxisként át sem írathatom a nevemre. Azt kell csinálni, hogy még az eredeti tulaj bemegy a kormányablakba, akinek a nevéhez kötődik az a taxirendszám, leadja a taxis rendszámot, mellé egy olyan papírral, amit a taxitársaság állít ki a számára, és ki kell szedni az autót a taxizás alól (ez utóbbi jelen esetben már megtörtént, csak nem lettek leadva a papírok), és akkor a kormányablakban "átrendszámozzák" az autót fehér rendszámosra, és így már ugyanúgy tudom megvenni, mint bármelyik másik autót. Viszont, ami nagyon fontos, hogy én, ha nem vagyok taxis, nem tudom azt megtenni, hogy egy korábbi taxit, a maga sárga rendszámával bemegyek átrendszámoztatni fehérre és a nevemre írni, hanem csakis az eredeti taxis tulaj tudja ezt megtenni. Legalábbis ezt mondta ma nekem két kormányablakos ügyintéző. Szóval, ha én ezt most minden nélkül megvettem volna adásvételivel, és a tulaj eltűnt volna, akkor a kormányablakban hoppon maradtam volna.
Az még kérdéses, hogy a műszakinak az átrendszámozás előtt, vagy után kell-e megtörténnie. De igazából ez a kulcsmomentum egy extaxi vásárlásánál, hogy az autót ki kell vonni a taxizás alól és még annak az illetőnek kell átrendszámoztatnia. Ezek után a többivel már nem kell, hogy gond legyen. Most az eladó rá lett állítva, hogy intézze ezeket, és pár nap múlva egyeztetünk megint."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hdanesz
senior tag
válasz szabonagyur #216612 üzenetére
Csatlakozom. Illetve, ha csak ennyi...miért nem csapott már le rá valaki?
Félre ne érts AssAssynn, nem kötekedni szeretnék és nem is ellened drukkolok, hanem attól tartok, hogy nem lesz ennek jó vége.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216669 üzenetére
Frankón letisztázódott bennem minden az elmúlt 1 évben. A legjobb választás egy utolsó évjáratos Citroen Xsara Picasso lenne 1.6 benzinmotorral, viszonylag kevés futott kilométerrel, nem elrohadva, lehetőleg gázosban, de ha jó állapotban van, lehet én tenném bele a gázt. Ez nem hibátlan választás, mivel a városban benyalna nekem 10-12 litert, évi 4e km futás alatt, az azért nem kevés plusz költség, de valószínű még mindig ez a legjobb választás számomra. Ez árban megállna 1.5M-nál.
A gond csak az, hogy ilyenből nem találtam eddig jót. Mert a megnézett járgány vagy sérült, vagy rozsdás, vagy folyik az olaj belőle, vagy sok km-es (vagy behozott, előzmény nélküli, visszatekert), vagy egyszerűen lelakott volt.
És mivel ez húzódik már jó régóta, innen jön a gondolat mindig, hogy nézek valami alternatívát. Ezért szoktam ide jönni kérdezősködni, ihletet meríteni. Mindig alaposan utána járok az ajánlásoknak különben.
A benzines dolog egyáltalán nincs elvetve, sőt, eddig csak ezt néztem. A dízel csak onnan jött, hogy ha nagyon nincs más, és kifutok az időből, akkor talán bevállalok egy olyat, ha abból találok szép állapotút. De ez csak ma jött elő elsőként elméleti szinten, hogy vajon érdemes-e ebben gondolkodni, vagy most azonnal felejtsem el. Tudom, hogy jobb lenne a benzin, de ha nincs más, és bevállalható, akkor esetleg, ha nem maradt más tippem, akkor jönne a dízel.Amúgy magasabb árkategóriában biztos lenne jobb megoldás. Néztem Prius+-okat, vannak keveset futott példányok is, esetleg még megbízható forrásból is, de a 7-10 milliós kategóriában. Nekem ez pazarlás lenne. Hiába ideális választás, többet veszítene az értékéből a nálam töltött idő alatt, mint amennyit beletudnék tankolni a legbenzinzabálóbb V8-ba, vagy amennyit ráköltenék egy betegágy dízelbe. Szóval egyszerűen a felhasználásom és futott km-em miatt sokkal jobb számomra egy olcsó járgány. Feltéve, ha akad!
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216675 üzenetére
15 éves jah...úgyhogy nyilván jogos, amit írsz. Ezért sem vagyok meglepve, hogy lelakott az összes és sokat futott, de hát ez van, ebből a keretből kell keresni valami vállalhatót.
A sok kilométerrel az a baj, hogy egyrészt ezek a motorok nem az örökkévalóságra lettek tervezve, másrészt egy későbbi eladásnál jobb, ha nincs benne a világ összes km-e.
Rozsda ugyanígy. Volt rozsdásodó autóm. Egy szinte leküzdhetetlen ellenség, és nagyon drága a karosszériás. Ráadásul ha suttyomban javítva volt már korábban, vagy olyan szinten jár, akkor 1-2 év alatt durván elharapódzik. Ezt nem akarom. Eladni így meg lehetetlen lesz később.
Különben találtam már igazolhatóan keveset futott példányt, rozsdamenteset, szépet, csak olyat nem, amiben ezek mind egyesülnek. Mert ami rozsdamentes volt, az törött, széthajtott. Amiben kevés km, az rozsdás, és így tovább."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szebe
őstag
válasz szabonagyur #216672 üzenetére
Szerintem a millióhoz "öreg". Annyiért (és felette) a Twinportos Classic megy
(2002-es Z14XE Caravant adnék el, szintén kevés km ~130k, csoportba 750-ért raktam fel, nem nagyon kapkodnak érte. Tudom, hahu, de azokra a hívásokra fel kell készülnöm lelkileg )
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216677 üzenetére
Persze, igazat adok. Ha könnyű dolgom lenne, akkor már nem itt írogatnék, hanem vettem volna egyet, dehát ez a kategória, amit én nézek erről szól, hogy "ki kell fogni". Rossz autót nem akarok venni, mert ahogy jó apám mondaná: "mégy egy bontószökevény minek az udvarra?". De nagyon drága se lenne jó, ahogy mondtam.
Az biztos, hogy nem örök életre veszem magamhoz ezt a járgányt. Max 5 évre tervezek. 15 évesen megveszem, max 20-nál eladom, mert utána mind az értéke, mind az állapota már menthetetlenné válik rohamosan. De ez tényleg az az árkategória, ha mellényúlsz, akkor "örök darab" és a bontóig kísérgetheted, ha meg jót veszel, akkor még hasonló áron eltudod adni később is, mert ezeknek az ára így is annyira lent van, hogy sokkal lejjebb nem mehet. Vagy max bukok rajta egy 500 ezret. Újabb kocsin egy év alatt buksz ennyit. Véleményem szerint az autóvásárlásnak anyagi szempontból megközelítve ez a legnagyobb fegyvere, amit sokan nem vesznek figyelembe, hogy milyen az autó értékvesztése. Ezen lehet a legnagyobbat bukni.
A km futásban igazad van. Köszönöm, hogy tudsz a fejemmel gondolkodni. Azt látom főleg 200e km körül mennek el az autók, afelett kevesen veszik meg. Ezért mondom én is, ha megveszem 150-200e km közt az autót, akkor még épp 200e körül el tudom adni, az még az olyan kategória, hogy rámozdulnak a vevők. De ha megveszem 300 ezerrel, ki fogja megvenni 350 ezerrel 20 évesen. Tudom elsősorban drága kocsiknál nézik ezeket, de higgyétek el mindenki a maga "ligájában" éppúgy, ugyanazokkal a szabályokkal játszik.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216707 üzenetére
Nem a nagy üzletről van szó, csak egyszerűen próbálom minimalizálni az értékvesztést - ha erre céloztál. Mondom, szerintem az egész autóvásárlásban kb. ez a legnagyobb pénzügyi szempont. Az üzemanyag, az alkatrészárak mellékesek emellett, persze nagyon fontosak. De általában úgy is az értékvesztéssel bukja mindenki a legtöbb pénzt. Az autózás igazi pénztemető, ezért próbálom minimalizálni a veszteséget. Azt nem mondom, hogy ez az első számú szempont, mert először is azt kell kitalálni, hogy milyen autót akar az ember, mi a célja, de ezek után rögvest jön az, amit említettem.
Teoretikusan. Gondolj csak bele, ha tudnám, hogy az 1.5M-t érő Picassom 5 év múlva nullázza a vételárát, akkor az azt jelentené, hogy hiába agyalok itt a fogyasztáson, meg hogy mennyire jó a motornak a városi használat, úgy is kidobott pénz lenne a 1.5M az 5 év alatt. Ennyi erővel viszont, ha vennék egy 5M-s autót, ami 5 év elteltével eladható 3.5M-ért, akkor ugyanúgy 1.5M-t buknék, viszont egy klasszisokkal jobb autót vezetnék 5 éven keresztül. Ebben az esetben egyértelmű, hogy az 5M-s kocsit választanám. De a helyzet azonban nem ez! Hanem az, hogy az 5M-s kocsi valóban bukni fogja az 1.5M-t, sőt, valószínűleg még akár 2-2.5M-t is, viszont a Picasso szerintem kb. 0.8M-t fog bukni. Ez 1.2-1.7M veszteségkülönbség. Ennyi pénzből bőven tankolgatok, szervizelek, de még veszek egy új (használt) olcsó autót is.
Amúgy, ha találnék Xsara Picassoból tip-top, minden tekintetben patika állapotban lévőt, simán megvenném akkor is, ha az lenne a hahu legdrágább kocsija, vagy még ha attól is drágábban adnák. De nincs ilyen.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216712 üzenetére
Miért ne adnám el? Sosem rohasztottunk magunkon örökké egy autót sem a családban. 20 év az pont az a kategória, hogy az autó árához képest nem éri már meg szervizelni a legtöbb esetben. Na jó, a 15 év is már efelé tendál de ezt most hagyjuk, mert egyelőre itt tartok.
Hogy elégedett leszek-e? 5 év alatt buktam 800 ezret, évi 160 ezret. Nem a legjobb, de a másik példához képest sokkal jobb.
Az, hogy mennyi lesz 5 év múlva az autók vételára és reálértéke egy teljesen más kérdés, most direkt nem számoltam vele, de valószínűleg az arányszámok hasonlóak lesznek. Az is lehet, hogy akkor ugyanúgy 1.5M-ért adom majd el, de nyilván tudom, hogy az akkor nem annyit ér majd. Ezért mondom, hogy a jelenlegi helyzetet veszem alapul.20 éves korában, ha még vállalható állapotú, működőképes az autó, akkor eladható. Sajnos ilyen az emberek anyagi helyzete, hogy még vannak többen, akik ilyen korú, ársávú autókat néznek.
De miből gondolod, hogy én túlárazom majd 5 év múlva? Nyilván piaci áron lesz meghirdetve, csak abból indulok ki, hogy most is vannak Picassok 20 év körül a 7-800 ezres ársávban. Elviszik azokat is, meg a 25 éveseket is, meg a 300 ezret futottakat is, meg a 300ezerért meghirdetetteket is. Kinek-kinek mire van pénze, mi van hozzá közel, stb.Az, hogy az új autókat perpill még drágábban is lehet eladni, mint amennyiért az ember vette egy speciális helyzet, ez nincs mindig így, meg nem is lesz. De amiről én beszélek az világos, hogy teljesen más szituáció.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216719 üzenetére
Tudom mit szeretnék.
Ehhez legközelebb egy patika Xsara Picasso lenne. Ilyet még nem találtam, ezért szoktam alternatívákban gondolkodni, vagy tovább keresgélni. Mert hiába tudom, hogy mit akarok, ha nincs olyan, próbálom reálisan megközelíteni. Mivel az időm is fogy, ezért megpróbálok új területeket is feltérképezni. Ennyi történik."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216720 üzenetére
Igazad van, kevesebb feltétellel, több pénzráfordítással sokkal könnyebb dolgom lenne. Vagyis hát... nem érzem, hogy sokkal, de egy fokkal.
Olyan autó kell, amiben elfér 3 gyerekülés hátul. Mindegy, hogy megvan-e már a 3. Kettő van, de középre egy felnőtt csak úgy fér be normálisan, ha oda egy gyerekülés is beférne.
Kisbusz nem jó, mert túl nagy, sokat eszik, meg feleslegesen drágítaná a helyzetemet és kihasználatlan lenne. Ki van ez találva."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216722 üzenetére
Bocs, nem akartam belekötni semmibe, nem is volt célom. Lehet én értettelek félre. Az állításom annyi, hogy eladható egy 20, de még egy 25 éves autó is, ha normális, működőképes állapotban van, mert van ilyen.
Egyébként rendkívüli módon értékelem a párbeszédet, és hogy foglalkozol az ügyemmel! Hasonlóan a többiek felé is ugyanez áll. És hidd el, teljesen nyitott vagyok az újra, és kíváncsi vagyok mások szempontjára is, és meggyőzhető vagyok. De ha nem veszem át egy az egyben a másik álláspontját, az azért van, mert úgy gondolom, hogy nem az a jó álláspont, vagy hogy nem lett az én nézetem felülbírálva. Ez nem makacsság, hanem, mert így látom jónak. De én is elfogadom, ha valaki más rendszer szerint vesz autót, hiszen mindenkinek mások a szempontjai, és lehetőségei. Én azért tartom magam ahhoz, amit leírtam.
"A 15 éves autón lehet nem buksz annyit, de majd az 5M-s pár évesen meg tutira 1,5-et és ott nincs opció, hogy alig vagy hasonlót mint a 15 évesen."
Ha tudsz nekem olyan autót mutatni, ami az 5-10 éves korosztályba tartozik, és 5M-ért vagy akár többért is árulják, és 5 év múlva majd közel ugyanannyiért tudom majd eladni, mint amennyiért vettem (vagy csak olyan bukással, mint egy 15 évest 5 év múlva 20 éves korában), akkor azt ne tartsd magadban! Persze reálértéken mérve. Mert, ha az infláció, vagy akármi miatt simán számolva ugyanannyiért tudom majd, az nem érdem az autó számára, hiszen akkor a 1.5M-t érő autót is vételárban fogom eladni, mégis reálértéken bukással.
A félreértések elkerülése végett: ezt valódi érdeklődésből írom."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216736 üzenetére
Ne hátrálj ki!
Utolsó kérdésemre tényleg választ keresek, mert akkor egyből olyat veszek."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
user2
csendes tag
válasz szabonagyur #216839 üzenetére
Gondolom ez nem nekem volt szánva. Egyébként valid, ahogyan molnárpeter is írta, valszeg jobban jár, ha használja tovább a jelenlegit. Viszont ha mégis cserélne (mert az nem derült ki, van-e gond a mostanival) akkor ennyi pénzből (ha amúgy nem unja) egy frissebb H-ba átülni megoldás lehet. Abban a kb 5 évben pár dolgot javítottak, az a16xer jobban is megy valamivel. ...és ennyi pénzből lehet szépeket találni, míg a J... Nos, abból azért nehezebb. Plusz A16XER-rel az azért elég lomha, sajnos.
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216854 üzenetére
Hát igen, ezt vásárlásnál nem tudom kiszűrni, hogy milyen olaj volt/van benne, mert a legtöbb hirdetett példányra nincs ráírva semmi. Ez pont véletlen, hogy erre meg ráírták. Nem örülök neki igazából. De itt legalább tudom. Lehet más autó meg az elejétől ezt kapta. És próbaúton úgy se látom, hogy "eszi-e". Jó gáz szitu.
Gondolom még mindig az a legjobb megoldás, ha egy ilyen motor később visszakapja a gyári olajat, aztán, ha eszi, akkor inkább után tölt az ember. Nem? Vagy akkor már mindegy neki, mehet a vastag?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
szabonagyur
félisten
válasz szabonagyur #216857 üzenetére
Ja meg azért ha tényleg 0W volt benne azért ennyi km-nél nem igazán kéne még enni az olajat annak a motornak.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216857 üzenetére
Igen, értelek. Hát akkor nem tudom mi legyen.
- nem tudom, hogy ezzel most mennyire károsodott a motor
- azt sem tudom, hogy előtte volt-e már baja
- azt se tudom, hogy a többi hirdetett autóba mit pakolásztak eddig
- kérdés az is, ha eszik is ezek az olajat, attól még vállalhatók maradnak-e, vagy alapból felejtőssé válnak.Ezek alapján kb. lehetetlen jó használtautót lőni, ha csak nem tudom pontosan az előéletét, de kb. csak 1000-ből 1-ről tudod, de még olyat se találtam azok között, amiket keresek. Vagy, ha találtam, azok a tulajok is rosszul csinálták, és el volt hanyagolva a kocsi.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216874 üzenetére
Az a vicc, hogy én alapból 2008-től nézelődnék, mert az ez alattiakból kb. az összes alapvetően felejtős még hirdetés alapján is.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216879 üzenetére
Nem, nem. Először típusokat nézek ki, és ha ajánlott, akkor elkezdem nézni hahut és a legjobbakat kinézem, elmegyek megnézem, és ha nem jó (nem voltak jók) akkor megyek tovább, engedek a követelményeimből, megyek lejjebb árban, évjáratban, és azok is különben ugyanolyan állapotban vannak kb, de nyilván azok se jobbak.
Mondom, nem találtam még se jó Xsara Picassot, se FR-V-t, se semmit igazából. Jó, Prius+-ból egyedül nem nézegettem a csúcsot, de az árban is 8x annyi, mint ezek."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216886 üzenetére
Őszintén nem értem, hogy ez miért oldaná meg a helyzetet.
Sőt, ez teljesen új lapokat nyit. Mármint teljesen új típusokat kell nézzek, az összesnek utánaolvasni, kérdezni, megnézni. Alapból nem tudom, hogy 7-9 személyesben lenne most olyan bestbuy, ami tökéletesen illik az általam leírtakra?
És akkor még mindig ott leszek, hogy valószínűleg egy még nagyobb kocsi még többet zabálna, ráadásul annak ugyanúgy nem tenne jót ez, annak ugyanúgy nem tudod az előéletét. Persze ötletet, tippet, ajánlást, ha van konkrét, azt meghallgatok.
Néztem újabb Touranokat is, mert elviekben abban van 3 gyerekülés, de azok kb. 7-8 millák, és TSI vagy FSI motorral vannak szerelve, ha jól rémlik, ami szintén nem városba való."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216895 üzenetére
Franciák ebben a kategóriában THP/VTi motorokkal szereltek, ami nagyon nem ajánlott. Dáciát, ha nem muszáj nem nézegetem.
Különben van a családban egy 1.9 PDTI Sharan 2002-es évjárat. Ugyanez a rokon mindig mondogatja, hogy vegyek én is ilyet, de gondolom megölném hamar a városozással, feltéve, ha találnék belőle vállalható, nem fél milliót futott, nem rozsdás példányt.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216916 üzenetére
Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, akkor azt mondanám, hogy pusztán azon a kritériumon, hogy férjen el hátul 3 gyerekülés, már az új/használt autók skálájának 95% elbukik.
Utána a maradékra rátesszük azt a szűrőt, hogy bírja-e a rövidtávokat, és hogy ajánlható motor-e, és a maradék 5%-nak a 70%-a, vagy akárhány része szintén kiesik. És akkor marad kb. 1%, amit nézegetek élőben, de azoknál meg belefutok azokba a hibákba, amiket itt sokszor leírtam.
Tehát ez az alap probléma. Az más kérdés, hogy ha mindenben tökéletes, de tényleg mindenben tökéletes autót találnék 10 milláért, akkor vajon évi 5e km-re tényleg kell az, vagy ott jön el a pillanat, hogy azt mondja az ember, hogy ennek töredékéért veszek kompromisszumosat és kész. Na tehát ez az ördögi kör, de itt igazából az ilyen "tökéletes" megoldás se jött igen elő. Még a Prius+ volt hozzá legközelebb, de ott se három egyforma ülés van.
Amúgy a legkompromisszumosabb megoldás, ahogy írtam is már sokszor egy Xsara Picasso lenne. Ne tévesszen meg senkit az ára, mindent egybevetve ez a legjobb. Mégha messze nem is tökéletes. Csak ebből meg nem találtam jó állapotú példányt.
De mivel örökké sem várhatom, ezért nem várhatok örökké egy jó Picasso-ra se, ezért nézelődök mást is. Ördögi kör, kapizs?
Amúgy, ha a Xsara Picassot gyártanák még mind a mai napig valami, úgy, ahogy anno abbahagyták, akkor egyszerűen csak néznék egy 10 évest belőle és kézcsók."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216923 üzenetére
Van az FR-V-nek olasz szervizkönyve, ott van vezetve az 160e km-ig, 20 ezrenként van benne bejegyzés. De pipák vannak, meg aláírás, pecsét, meg olaszul se tudok, nem rémlik, hogy viszkozitást írtak-e volna benne. Igazából nyilván fogalmam sincs se ennél, se másnál, hogy mi a múltja, meg láttam már több hamisított szervizkönyvet is. Ezé éppen eredetinek tűnt.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216932 üzenetére
Írták már, hogy semminek nem tetszik a folyamatos hidegüzem, sok indítással. De egyszerűen ilyen felhasználásra kell, szóval ezzel nem tudok mit kezdeni. A villanyautó meg méregdrága, és évi 6e km-re big big overkill.
Azt már rég elengedtem, hogy eredetileg gázos autót keressek. Persze olyat szeretném, de régóta nem erre szűrök. Ezt amolyan bónusznak tartanám meg. Most, hogy ez az FR-V már gázos, ez csak ilyen véletlen egybeesés. Persze örülnék, ha jó lenne.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216935 üzenetére
Az a baj, ha megnyitom az "új autót is lehet" könyvet, az túl sok új kérdést vetve fel.
De ha nem muszáj, és talán azért még egyelőre nem muszáj, akkor azért mégsem az új autók árkategóriájában nézelődöm. Most ne kezdjük újra a pénzt témát, csak egyszerűen évi 6e km-re, hidegmotoros járatra, a gyereknek ütni-vágni bőven jó az olcsóbb is.
Vagy érted, az árkülönbségből megveszem a hahu legrusnyább szarát, feltupírozom kívül-belül, mint az új, és az üzemanyagköltség többletet is fizetem, és még mindig olcsóbbra kijöttem, mint az újjal. "de az nem olyan lesz, mint az új" - írja mindjárt valaki. Lehet, de még mindig olcsóbban kaptam egy jól működő és szép autót. Na, ezért nem gondolom, hogy az új kellene nekem. De ha valaki nem is értené, csak annyit kérek, hogy ezt a kört inkább tegyük most félre. Köszönöm."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216941 üzenetére
"Akkor vegyél valamit, aztán bírja ameddig bírja."
Tekintve, hogy milyen évjárat és árkategóriában kezdtem el a nézelődést, ez volt az alap koncepcióm. Persze nyilván nem mindegy, hogy 1, vagy 5 évig bírja még. Azért ezt is el lehet fogadni szerintem.Az amortizációt ne keverjük most ide. Ott egyébként pont az volt a lényeg, hogy egy olcsóbbal nem bukok szinte semennyit, még egy jóval újabb példányon igen. De most itt nem ez a fő kérdés. Persze az amortizáció az egy ténykérdés, és igaz, és nem elhanyagolható, de most nem erről volt szó. Azt nem írtam, hogy "én nem bukhatok", mert mindegyikkel bukni fogok.
Az eladásnál majd pedig, ha egyszer oda jutok, pont ott leszek, mint a mostani eladók. Ha kérdezik egyébként el fogom mondani mire használtam, de nem látom, hogy bármelyik hirdetésben ez lenne részletezve, úgyhogy nem gondolom, hogy most már így látatlanba rosszabb eladó lennék majd.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
OPiiPO
addikt
válasz szabonagyur #216978 üzenetére
+ Vismajor01: teljesen igazatok van, node meg fogjátok kapni AssAssynn-tól hogy negatívok vagytok és nem azonosultok eléggé az ő problémakörével
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #216982 üzenetére
Volt szo 4-5M-rol is , azt szepen kette lehet osztani pl villanysmartra es berlingora
-
hdanesz
senior tag
válasz szabonagyur #216982 üzenetére
Én továbbra sem értem, hogy miért nincs keret meghatározva. Mert ugye nézeget másfél milliós autókat, de elmondása szerint 5-6 milliósakat is. Hiába van pénz rá, ha nem szeretne ennyit költeni rá, akkor minek nézegeti a drágábbakat is? Ha a keret le van szűkítve, akkor már könnyebb gondolkozni a többi paraméter alapján.
Valamint többen megírtuk már, hogy ha csak nem nagyon fiatal (1-2 éves, 20-30 ezret futott) autókról van szó....akkor kevés olyan autó lesz amire ne kellene majd költeni, akár több százezret is. Lehet rövid időn belül is. Egyszerűen így el van szállva most az autópiac, az alkatrészárak...a rezsióradíj minden.
Pár éves autók esetében is irreális elvárás patika állapotot remélni. Biztosan előfordul itt-ott ilyen autó....de hát kérem ezek használati tárgyak. Parkolókban rányithatnak, kőfelverődés...meghúzhatja bárki bárhol....bármilyen gondos a gazda. Minden használt autó rizikó és pénz költésével jár. Egy 10-15 éves autó esetében ez hatványozottan igaz.
Bele lehet nyúlni a tutiba és a lefosott kilométerkőbe is. A puding próbája az evés.Talán már leírtam, én amikor most legutóbb kerestem autót...először egészen 5 millióig nézelődtem. Aztán lementem 3-4 millió közé és azt vettem észre, hogy nincs ugrásszerű különbség egy 3.7 milliós és egy 4.8 milliós autó közt. Végül vehettem volna egy Mazda 6-ost 3.6-ért.....vagy ott volt az Accord 2.15-ért. Az utóbbi mellett döntöttem. Mert hiába idősebb mint a Mazda, a szemem előtt az lebegett, hogy csak ott van az 1.45 milliós különbség. Az Accord-ra nem kellett azonnal gumit vennem, mert alig használt Barum gumikon gurult. Ez már egy plusz pont volt szintén.
Azóta költöttem rá átírással/biztosítással 230 ezer ft-ot. Így is 2.4 millió körül járok végösszegben. A Mazdával 3,7 fölött lettem volna az átírás/biztosítás kombóval...és még ott volt a négy új gumi ára. Ha nem is fullos, de valami középszintű gumit veszek, szereléssel együtt 160-180 ezer ft legalább.
Vehettem volna 5 milliós autót is, mert belefért volna pénzügyileg. De megelégedtem a jóval olcsóbbal, a fent említett okok miatt. Nem érzem, hogy kompromisszumot kötöttem volna. 100%-osan passzoló autót szerintem lehetetlen találni. Olyan ez kicsit mint a párkapcsolat/házasság. Nincs olyan nő akivel 100%-ban passzol az ember fia.
Nekem is a döntést meghozni volt nehéz, hogy akkor jó....öregebb lesz, de lesz tartalék javításra bőven és még akkor is olcsóbban jövök ki. (Most már ismét az autókról beszélek, nem az asszonyról. ) A haverokat/rokonokat már őrületbe kergettem, annyit agyaltam meg keresgéltem, számolgattam, méricskéltem. Már én untam magamat.
A korábbi vásárlásaim alkalmával minden esetben találtam 2-3 hét alatt számomra megfelelő autót, de az még a 'régi' szép időkben volt. Covid és háború meg minden nyomor előtt. Most kevés az autó alapban , a jó autó pedig még kevesebb. Rohadt nehéz mostanság jó autót venni használtan, még drágábban is. Megértem valamilyen szempontból a kolléga helyzetét.
Amikor végül megvettem az Accord-ot, egy akkora kő gördült le a vállamról mint a Mount Everest. Megkönnyebbültem és a haverok/rokonok is. Rájöttem, hogy ha meg kell b*#&@ódni akkor...meg kell b&#>ódni. Lesz ami lesz, a jövőbe úgysem látok.... és döntöttem. Az utolsó körre már csak az a két kiszemelt autó maradt. Szépen kell szortírozni, szűkíteni a kört.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz szabonagyur #216989 üzenetére
Nem annyira lehetetlen, kapott egy csomó tippet, ahol a hátsó sor 3 (szinte) teljes értékű ülés.
A fogyasztást meg a gázos becsípődést nem értem, ekkora futásnál nem tényezők.
#216987 hdanesz
Megane 3-at vettünk két hónapja. Átírás (regisztráció, forgalmi, rendszám stb) + első kötelező kör (vezérlés, olajak, szűrők, gyertya) bőven 300k felett. Aztán majd kelleni fog téli szett, felni se ártana (16-os), arra számolok legalább 200k-t.
De ez egy ilyen bringa, ezekkel számolni kell."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
őstag
válasz szabonagyur #216989 üzenetére
tegnap hazafelé más témában hallgattam podcastot (amerikai foci) és ott jött elő a "moving the goalpost" problémája, hogy ha valaki (a podcastunkban Dak Prescott, a Cowboys irányítója) bizonyos feltételeknek megfelel ahhoz, hogy jó vagy elit irányító legyen, akkor jön valaki és talál más feltételt ami alapján mégsem - azaz mozgatja a kapufát.
és ekkor felröhögtem, mert ez az assassynn-saga jutott eszembeés arra is rájöttem, hogy a pénz, a feltételek és minden mást figyelembe véve létezik egyébként tökéletes autó, a Dacia Logan MCV
mivel gyakorlatilag egy kombi, így nincs nagy légellenállás, nincs nagy fogyasztás sem, a rönó eredetű 1,6 szopóbenzin egyszerű, mint a faék, hátul nincs különálló ülés, hanem gyakorlatilag egy pad van, ahova úgy rakod a gyerekülést ahogy akarod, és ha véletlenül a 7 személyest veszed akkor is csak kidobod a hátsó sorból az üléseket és az 5 fő mögé befér még 3 bringa egészben. létezik belőle gyárilag etanolos, és ha jól tudom még talán gyárilag gázos is. de ha valami ennyire egyszerű, akkor jön a "Daciát nem veszek"aggódik az értékvesztésen, ami minél olcsóbb az autó és minél öregebb, annál alacsonyabb lesz majd, de ezt nem fogadja el, olyan autó kell ami 10 éves de nem lesz értékvesztése
aggódik a fogyasztáson, mert az AKÁR 100 ezer forint is lehet egy évben, igaz, hogy havonta kell kiadni, de az nem számít
és amikor mindenen aggódtunk már, ami filléres tétel, akkor jönnek a "néztem én 4-5 millióért is autót, de az se jobb"
napersze.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
imyourfriend
őstag
válasz szabonagyur #216992 üzenetére
Egy olyan autó kell az illetőnek ami nem létezik, ne kelljen etetni a majmot legyen gázos és megveszi X forintért majd 1 év múlva 2X-et érjen..
-
őstag
válasz szabonagyur #216992 üzenetére
tudom, már olvastam.
az ársávba és a feltételeknek megfelelő autók viszont NEM VÉLETLENÜL vannak ott: vagy öregek (kizárva) vagy problémásak (Prince motor és társai) vagy nincs presztizsük (Dacia, kizárva)tehát az van hogy valami:
1) vagy megbízható, elfér 3 gyerek de drága (fenntartani is meg megvenni is) vagy
2) elfér 3 gyerekülés, nem drága de nem megbízható és sokat eszik vagy
3) elfér 3 gyerekülés, nem drága, megbízható de Daciaezek alapján a keret emelése, az igények csökkentése a megoldás, a csodavárás nem
és a problémát nem tartom égetőnek, ha eltelt már 7-8 hónap, de eddig is elfértek egy Corsa-ban....
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
membrandj
nagyúr
válasz szabonagyur #217144 üzenetére
Ez viszont nincs " kis" méretben. Octavia már sok lenne, Scala , kamiq pedig 1.5.
Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
membrandj
nagyúr
válasz szabonagyur #217151 üzenetére
Megnéztem, de nem nyűgözött le. Egy földútról indult a próbakör és nagyon zörgött. 4-5 M környékén el tudnám viselni, de 6-ért nekem ez nem oké. Kicsit az az érzésem, hogy annyira felkapott lett a vitara, mint a jazz és emiatt mindkettő túl van árazva 10-20%-al.
Qru : Köszi!
Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #217323 üzenetére
Csak nem AssAssynn-re gondolsz?
A MiTo egész hamar meglett, dec. 2-án tört össze az Ypsilon, jan. 13-án (ráadásul péntek 😱) meg hoztuk haza az Alfát. De ja, az Ypsilont 4 hónap, a Jazz-t 6 hónap keresés előzte meg.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz szabonagyur #217454 üzenetére
Köszi. Azt honnan lehet tudni, hogy melyik rozsdásodó? Vagy zsákbamacska?
-
Gombinyó
őstag
válasz szabonagyur #217469 üzenetére
Igen, drágák a többi hasonló korú és méretű autóhoz képest.
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs