- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz
nope00 #83968 üzenetére
Nekem ezek a 16i-k mindig elég gyengének tűntek. Nem azt mondom, hogy ez a 100le ne lenne elég a normál közlekedéshez, de egy sportos márka, hátsókerékhajtású modelljében csalódás. Legalábbis nekem. Ezzel a motorral nem is igazán kuriózum, talán éppen ezért nincs is az egekben az ára az alacsony futásteljesítmény ellenére sem. Jól látom, hogy klíma sincs benne?
-
!Overdose!
őstag
válasz
ZozzHUN #83811 üzenetére
Mire fel a hengerűrtartalom-korlát? Már szinte minden költség (vagyonszerzési illeték, "súlyadó", KGFB) teljesítmény alapú. Saxo/106 1.5D-t mondanék, ha tényleg a fogyasztás a legfontosabb, de ilyen kis keretből azt vedd, amelyik jobb állapotban van, még ha valamennyivel többet is fogyaszt! A fogyasztás nem egyenlő a fenntartási költséggel.
-
-
!Overdose!
őstag
"Igaz, a motortér makulátlan tisztaságban tündökölt, a nívópálcát azért kihúztuk, hogy ránézzünk az olajszintre, és érdemes is volt: a maximum és minimum között félúton csillogott a dízeleknél normálisan fekete kenőanyag. Ezzel alapvetően nincs semmi gond, de elgondolkodtató, hogy egy harmincezres olajcsere-periódusú autónál az első szerviz után tízezer kilométerrel már ennyi elfogyott, hiszen nyilván a maximumig töltötték fel"
Nem tudom, hogy miért lenne ez nyilvánvaló. Én mindig a min és a max közé állítom be a szintet, amióta az eszemet tudom.
-
!Overdose!
őstag
válasz
molnarpeter #82624 üzenetére
Én nem szeretem a Banner-t, de sokan elégedetten használják. Ha annyival olcsóbb, mint a többi, akkor esetleg egy próbát megér. Töltőből csak a CTEK-et ismerem, de az nem olcsó mulatság. Minimum egy MXS 5.0 kéne, de inkább MXS 10, ami már drágább lenne, mint maga az akku.
-
!Overdose!
őstag
válasz
molnarpeter #82613 üzenetére
Yuasa, Exide Premium, Varta Silver és egy jó töltő, amit rendszeres időközönként használni sem ártana.
-
!Overdose!
őstag
Nem tudom. Fedélzeti computer nincs, pályán pedig nem szívesen tankolnám tele (kétszer is), hogy abból kiderítsem. Azt már kitapasztaltam, hogy 100-nál 5l körül fogyaszt. Szerintem 150-nel, 4 személlyel és csomagjaikkal, klímázva biztos megvan a 8 is.
Mint, nemrég írtam 6.3 az átlagom 42k km-re. Ilyen távon nehéz megbecsülni, de kb. 1/4 város, 1/4 autópálya és 1/2 városon kívül.
Szarvason nem találkoztál egy hazai kék G3-mal Porke felniken?
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz
roberto211 #82270 üzenetére
Igen, de abból nehezebb lesz jót találni és gyakran irreálisan drágák.
-
!Overdose!
őstag
Kicsit utánanézve spritmonitor szerint tényleg van kb. 1l különbség a Civic javára, de védelmemre szóljon, hogy más fogyasztását nem tudom leellenőrizni. Hallomásból az Astra, a Focus és a Golf fogyasztását is hasonlónak ismertem, mint a Civic-ét. A Civic 114 le, a többi mind 101.
Ford Focus 1.6 - 7.49
Honda Civic 1.5 - 6.67
Opel Astra 1.6 - 7.50
VW Golf 1.6 - 8.05neduddki: Nincs. Egyébként kivételesen pont nem védeni akartam a Civicet, de spritmonitor szerint tényleg kevesebbet fogyaszt a többinél, miközben erősebb. Mondjuk biztos könnyebb és kevésbé biztonságos a többi felsorolt autónál. A fogyasztás csak egy dolog...
-
!Overdose!
őstag
Nézd! Én nem azt mondtam, hogy fogyasztott már az autóm 6.3-at, hanem, hogy ez 40k km átlaga. Megvan róla az összes üzemanyagszámlám. Ebben értelemszerűen van nyár, tél, de még tavasz és ősz is. Igazából nem is értem, hogy mi olyan hihetetlen ebben, mert igazság szerint én még egy kicsit sokkalom is. Nincs ebben semmi meglepő vegyesben nagyságrendileg ennyit fogyasztanak az 1.4-1.6 körüli szívóbenzinesek legyen az Astra, Focus, Golf vagy éppen Civic. Nem járok napi szinten dolgozni vele és ritkán használom rövid távú utakra, de azért természetesen van benne város is a 40k km alatt már bőven. Városon kívül és autópályán pedig szeretek dinamikusan közlekedni. Óra szerint 100 km/h-nál 5l körül fogyaszt. Nem csak az enyém, hanem szinte bármelyik fent említett típus hasonló motorral. Vegyes használatban soha nem lesz meg az a bizonyos 2.4l/100km-es különbség. Ez csak is akkor jöhet össze, ha szinte kizárólag városi használatban van az autó. Az pedig már aláírom, hogy az én hülyeségem, de mivel én Békéscsaba és Budapest között ingázom kéthetente, így vagy a 4-es vagy a 44-es úton járok, ahol általában olyan forgalom van, hogyha haladni akarsz és biztonságosan előzni, akkor oda kevés egy szívó D. Elvisz A-ból B-be és előbb-utóbb nyilván oda is érsz, de a jelenlegi forgalmi viszonyok között nem nekem való. Ha túl sokáig nem tudsz megelőzni egy kamiont, mert folyamatosan jönnek szemben - ami a 4-esen és a 44-esen sem ritka dolog - akkor az erősebb autók elkezdenek előzgetni hátulról és percekig nem fogsz tudni előzni. Köszönön, nekem ennyit nem ér éves szintem pár tíz k Ft. Mondom, mások vagyunk, de a számításoddal nagyon nem értek egyet. És még egyszer hangsúlyoznám, hogy nem dízelellenességből, hanem pénzügyileg.
LuckyL: De a közös átíratás igen.
-
!Overdose!
őstag
LOL
Ez még akkor sem lenne feltétlenül igaz, ha a tankoláson kívül egyikhez sem kellene hozzányúlni, mondom ezt úgy, hogy jelenleg benzinesem van, de volt már dízelem és valószínűleg a következő is az lesz.
Példának okáért van egy teljesen átlagos 1.5-ös szívóbenzines Civic-em, ami 40k km tapasztalata alapján 6,3 litert fogyaszt nálam vegyesben. Igazából ez kicsit több, mint amennyit általában másoknál eszik ez az autó, de ettől most tekintsünk el, így legalább mondhatjuk, hogy szinte bármelyik korabeli 1.4-1.6-os szívóbenzines ennyit fogyaszt. Azt mondod, hogy egy tetszőleges dízel több, mint 100k-t spórolna nekem 10k km-en. 416 Ft-os átlagos üzemanyagárral számolva a 100k-hoz is, nemhogy a több, mint 100k-hoz 2.4 literrel kéne, hogy kevesebbet fogyasszon, azaz 3.9-et! Na most amelyik dízel ezt tudja az vagy sokkal drágább és már egyébként sem adagolós (Audi A2 3L, VW Lupo 3L) vagy egy elavult, általában klíma nélküli, állandó forgalmi akadály (Citroen AX 1.4D, Saxo 1.5D, Peugeot 106 1.5D).
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem létezhet olyan kategória, ahol a dízel több, mint 2.4 litert megspórol 10kkm-enként a benzineshez képest, mert természetesen van ilyen, például a 2000 ccm feletti motorok esetén. Arról sem akarok vitát nyitni, hogy melyik a megbízhatóbb vagy melyiket jobb vezetni. Egyszerűen pénzügyi oldalról nem állja meg a helyét a hozzászólásod.
-
!Overdose!
őstag
Nekem sem a Golfon, sem a Mergákon, sem a Hondákon nem ázott be a napfénytető. Igazából semmin. Ha mégis beázna, akkor általában a vízelvezető tömődik el, amit egy behúzószállal érdemes kipiszkálni, de ez vonatkozik a nem napfénytetős autók vízelvezetőire is. Nincs gondom azzal, ha valaki fél tőle és kerüli, szíve joga, de ennyi erővel ne vegyünk se klímás, se elektromos ablakos, se semmilyen extrás autót, mert csak plusz hibaforrás. Ez is egy nézőpont.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Cece04 #82055 üzenetére
A Civic-et bátran veheted, ha ahhoz húz a szíved, de gyakorlatilag az egész listád megbízható, jó autókból áll. Ezek közül szerintem bármelyiket nyugodt szívvel választhatod, ha az állapota rendben van. Ha mégis Civic és azon belül is 3 vagy 5 ajtós, akkor inkább facelift után nézelődj!
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dany007 #81951 üzenetére
Úgy, hogy nem ott venném meg. Amit én tudok ott csak kifejezetten Honda-hoz van gyári alkatrész, de szinte biztos vagyok benne, hogy kis utánajárással a legtöbb márkához, típushoz be lehet szerezni az Unix-os/Bárdi-s ár töredékéért alkatrészeket. Ilyen szempontból jó Hondázni, mert nagy a fórumélet és általában más már kitaposta az utat helyetted.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dany007 #81927 üzenetére
Azért azt kis túlzásnak érzem, hogy 300k-nak számolod a DMF-et. Ember nem vesz listaáron ilyen drága alkatrészt, gondolom te sem tennéd, de elvárod, hogy ennyit engedjen belőle. Példának okáért facelift 7gen Accord diesel-hez 411k listaáron a gyári LUK DMF a Bárdiban. Ezt én és gyakorlatilag bárki más is, aki utánajárt be tudom szerezni legálisan 111k-ért, azaz 300k-val olcsóbban, ami egyébként jól mutatja mekkora horribilis árréssel dolgoznak a nagy alkatrészüzletek. Kuplungszettel és szereléssel együtt is csak 200k, de akkor az vadi új. És akkor engedjen valaki 300k-t, mert vagy tönkre megy vagy nem? A számlával kapcsolatban én mondjuk mindent elteszek és lefűzök. Gyakorlatilag az összes eddigi tankolásról meg van a blokkom, de én ilyen szempontból nem vagyok 100-as.
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #81830 üzenetére
Szerintem nincs JHM-es alvázszámú 8gen3/5D. Nagyon irigylem azt, aki meg tud barátkozni a formatervével, mert egy nagyon átgondolt, a mindennapokban jól használható, megbízható autót kap. Én egyelőre nem tudok. Komoly típushibáról nem tudok, de apróbb, akár bosszantó nyűgök lehetnek. Az R18 pedig a teljesítményéhez képest nagyon korrekten fogyaszt. Van saját, magyar fóruma is: [link]
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #81418 üzenetére
Esetleg próbálkozz a Hondafórum SUV topikjában hátha valaki megválna tőle.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Tankblock #81306 üzenetére
Éppen ez az. Ha képben lennél a típussal kapcsolatban, akkor tudnád, hogy ebben csak ez az egyféle 140 lovas R5 TDI van és kizárólag 6MT váltóval. Láthatólag nem ismered, de fontosnak érezted, hogy hozzászólj. Nem gondolom, hogy rosszat akarnál, de így nem is segítesz csak félrevezetsz.
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #81291 üzenetére
Pedig ennek a sor5-ös TDI-nek pont nincs semmi különösebb nyűgje.
capulet75: motor, beltér és jó road presence
-
!Overdose!
őstag
válasz
mokus1 #81211 üzenetére
Olyan nyűgjük talán nincs, amivel az út szélén maradsz váratlanul, de a vezérműtengelyek rendellenesen kopnak és az adagoló sem olyan hosszú életű, mint az 1.9-eseknél. Abban MunezXBK-nak tökéletesen igaza van, hogy ezek természetesen nem 10k km-enként jönnek képbe, ezért benne van a pakliban, hogy ameddig nálad van az autó, addig nem jelentkeznek. Ezért is van sok elégedett 2.5 V6 TDI tulaj, aki zokon veszi, hogy szidják a típust. Ellenben olyan is van (nekem volt a családban), akinek cserélni kellett a vezérműtengelyeket, mert pont abban a stádiumban volt az autó nála. Ezt vásárláskor laikusként közel lehetetlen megítélni. Nincs ezzel gond, csak ha valaki ilyet szeretne számoljon vele. Azt is teljesen meg tudom érteni, ha valaki a V6-os ereje, hangja, kifinomult járása miatt inkább azt választja az 1.9-es helyett, de a korrekt tájékoztatás véleményem szerint az, hogy megemlítjük ezeket a típushibákat, mert ezek vastagon azok. Illetve többféle motorkóddal és teljesítményszinttel készültek ezek a motorok és talán nem is mindet érintik ezek a problémák. A fórumon szerintem VR6-fan és Mágus a legkompetensebb a témában.
-
!Overdose!
őstag
válasz
mokus1 #81195 üzenetére
"Nem szeretek váltogatni igazából szóval nyomatékos autót szeretnék."
Akkor nem feltétlenül nyomatékos kell, hanem automata.
MunezXBK: Hogy miért fáj ez neked ennyire? Basszus, még VR6 vagy Mágus sem ajánlja jó szívvel... Inkább örülj neki, hogy neked megbízhatóan teszi a dolgát!
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz
szőröscica #80952 üzenetére
Pár éve jártunk úgy egy Mergával, hogy télen nem tudtunk felmenni egy közepes emelkedőn Pécs és Harkány között. Az FWD-k sorba mentek el mellettünk. Akkor nem élveztem annyira.
-
!Overdose!
őstag
válasz
bitpork #80912 üzenetére
Nem kell ebből japán vs. német vitát indítani, mert nem arra irányult az egész beszélgetés, hanem arra, hogy vannak megbízhatóbb és kevésbé megbízhatóbb típusok. Az, hogy valami megbízhatóbb nem jelenti azt, hogy jobb is. Példának okáért a te jelenlegi vagy akár az előző Allroad Quattro-d összehasonlíthatatlanul jobb autó szinte minden szempontból az én Civic-emnél, de az enyém a megbízhatóbb, ha el tudod fogadni, ha nem. Ráadásul tudod jól, hogy csípem a konszernt, ezért is olvasgatok, írogatok ott is.
Száz szónak is egy a vége véleményem szerint igenis érdemes utánanézni a kiszemelt típus megbízhatóságának, ha ez valóban szempont a mindenkori kérdezőnél. Ettől függetlenül egy megbízhatónak mondott típussal is fel lehet ülni arra a bizonyos rollerre, de kisebb valószínűséggel. Remélem nincs harag!
RNS: pedig totál úgy emlékszem, hogy volt valami műszerfalfüstölés, de lehet, hogy valóban keverlek valakivel.
Kickass: Nem ismered az előzményeket, de nem csak egyszer kellett légtömegmérőt cserélni.
-
!Overdose!
őstag
válasz
parandroid #80730 üzenetére
Igazából annyira egyet értek, hogy már az 5 ajtós 308-as tesztjénél is megfogalmaztam valami hasonlót, be is pötyögtem, de végül valamiért nem küldtem el a kommentet. Talán azért, mert Csikós a kedvenc autósújságírom, de valahogy az újautó tesztelés tényleg nem az ő világa. A másik pedig, hogy nem akarok ítélkezni addig, amíg nem próbáltam a 308-ast. Ennek ellenére azok alapján, amit eddig olvastam róla sokkal inkább kéne japán vonalon egy M3 vagy Civic, német vonalon pedig egy G7 vagy egy Octavia. Ez a 308 igazából csak az elődjéhez képest tűnik nagy ugrásnak, a konkurenciához képest egyszerűen nem találok benne semmi kimagaslót. Egyébként a bemutató előtt a híres csomagtartójukról is azt állították, hogy kategóriaelső lesz. Ehhez képest nemhogy a Civic Tourer-t, de még az Octavia kombit sem sikerült megverni.
Laraxior: Azt hiszem őt ismerem. Hát, azaz az autó nagyon nem a te kategóriád, mert nem teljesen gyári a motorháztető alatt sem.
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #80671 üzenetére
Voltam ma a Homasitában Autoglym-ért. Hát, vannak érdekes dolgok!
-
-
!Overdose!
őstag
válasz
neduddki #80141 üzenetére
200k km-ig semmi.
Egyébként nem is kifejezetten amiatt írtam. Inkább a DPF miatt. Nem tud regenerálódni, a motorolaj felhígul gázolajjal és jöhet a motorgenerál. Basszus, annyira olcsók a Mazda 6 dízelek, hogy rákérdeztem a fórumukon, de nagyrészt még ők sem ajánlják. Marad az Accord vagy VAG, de egyelőre leginkább lakás project.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Declare #80132 üzenetére
Az első generációs Mazda 6 dízelt jobb messziről elkerülni. Én mondjuk Németországban lehet, hogy inkább német autót vennék. Ha meg tudsz barátkozni a PD hangjával, akkor egy 1.9-es nem rossz választás. Feltéve, ha valóban dízel kell.
Dany007: Ültél már szívódízelben? És feltöltött benzinesben? Nem azért, illetve nem csak azért húz, mert dízel, hanem, mert feltöltött.
-
!Overdose!
őstag
válasz
fenergie84 #79966 üzenetére
EBC.
-
!Overdose!
őstag
Úgy érzem ebben most nincs igazad. Sem a Mazda, sem a Totalcar nem tehet arról, hogy milyen irányba halad az Euro-normák szabályzása. Már most is csak két autógyár tud vagy akar Euro 6-os dízelmotort gyártani AdBlue nélkül. Az egyik a Mazda. Az Euro 7 pedig már tényleg horror. Olyan fejlesztési költségei lesznek egy ilyen motornak, hogy ha beleteszik egy kisautóba, akkor azért olyan felárat kell, hogy elkérjenek a benzines változathoz képest, amelyet nem fizetnének meg elegen ahhoz, hogy egyáltalán megérje. Abban teljesen igazad van, hogy valószínűleg olyanok hozzák ezeket a törvényeket, akik nem jártasak az autóiparban, mert ha nem így lenne, akkor nem ilyen drasztikusan csökkentenék a károsanyag-kibocsátási előírásokat. Örülünk neki? Nem. Én sem. De az irány ez, amin sem a Mazda, sem a Totalcar nem tud változtatni.
-
!Overdose!
őstag
Igaz, persze. Itt nem is arról van szó, hogy a 9 éves gumik miatt haltak-e meg, hanem, hogy vagyunk néhányan a topikban akik a 100-200 lóerős, pár százezres autóra is az elérhető legjobb gumit vesszük meg és időben is cseréljük. Ő meg a sok száz lóerős, sok milliós autóval 9 éves gumikon járt. USA.
-
!Overdose!
őstag
Az öreg gumik ölték meg Paul Walkert?
9 éves gumik egy ilyen autón...
-
!Overdose!
őstag
válasz
trisztan94 #79383 üzenetére
A karosszériamunka és a fényezés kb. annyi lenne, mint az autó irányára. Ilyen olcsó autónál már gtk. egy telifény. Felesleges.
-
!Overdose!
őstag
válasz
mokus1 #79270 üzenetére
Elsősorban elektronikai nyűgök, de a turbo is hamarabb fárad el bennük, mint kéne a kenési problémák miatt és az automata váltó is nyűgös. Nem a megbízhatóbb fajtából való, de jól bírja a tuningot, a legtöbb nagyon jól felszerelt és egy teljesen más világ az átlag autókhoz képest. Én tényleg nagyon szeretem, de mostanában nem jutok hozzá, csak egy 9-3-ast szoktam vezetni, de az már nem tetszik annyira.
Új hozzászólás Aktív témák
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest