- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz AssAssynn #216566 üzenetére
szerinted a kulfoldrol behozott autokat hogyan viszik oda?
egy kozeli garazsban allt az auto km ~1km-re, hajnali 6-kor odamentem vele a eredetvizsgas helyre, 8-ra visszamentem amikor nyitottak, 8:20-kor meg mentem vissza
rendszam nuku, hiszen azt ez utan kapott csak
muszaki mar volt rajta 2 honapja akkor (svajci auto)
nem hivatalosan mondtak ezt a erdetviszgas helyen, hogy a keruleti rendoroknel 6-kor van muszakvaltas, ugyanhogy akkor tuti nem fogok talalkozni rendorautoval sehol meg rajtam kivul ott allt naluk meg 4 masik auto igy
hazafele mar neccesebb volt, de nyilvan nem a fouton mentem vissza semtöbb drón kell ;P
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216567 üzenetére
Említetted, hogy hasonló autókat dupla áron hirdetnek. Rákerestem, ugyanilyen évjárat...benzines Zafirákra. Találtam is egy kísértetiesen hasonlót csak jóval több km-rel. Íme.
Az utolsó műszakiján megszűntették a taxi mivoltot. Az ára pedig jócskán drágább mint az általad kinézettnek.
Kíváncsi vagyok mit mondanak majd az okmányirodában. Mindenképp alaposan nézz után mik a lehetőségek/opciók.
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216552 üzenetére
Meg mindig ugy gondolom h egy prius+ hozna neked a megvaltast. Alabecsulod mennzire jo es megbizhato autó, szal oke h taxi uzem vagy sok kilometer de hidd el nem árt neki annyit mint mas autoknak, tobb tucat alkatresz nincs is benne ami elfaradhatna egy kozonseges autoban. Nem tul nagy, de nem is kicsi, jobban fogyaszt mint egy gazositott picasso, es hidd el, 10x megbizhatobb annal.(Dízel grand Picasso volt a csaladban, soha tobbet)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216623 üzenetére
Sajnálom. Majd lesz másik ami jó lesz. Én is egész sokáig keresgéltem.
Az eljárás amit leírtál nekem nem feltétlen jelent 1-2 hónapot. Főleg ha már az egyik részét meg is csinálta ahogy írtad - csak a papírokat nem adta le. Ha besétál egy okmányirodába a papírokkal és a taxis rendszámmal, szerintem azonnal adnak neki új, fehér alapú normál rendszámot. Ha minden rendben van.
Itt valami más lesz a háttérben. Számomra az is fura, hogy ő ezt nem tudta magától kideríteni. Főleg ha már belekezdett valamibe ezzel kapcsolatban, akkor csak sejtette hogy van más tennivaló is.
-
őstag
válasz AssAssynn #216630 üzenetére
befér abba 4 is, ha olyan ülést veszel
egyébként vannak olyan ülések, amikből befér 3 is (angolul értők előnyben) de ezzek sok keresgélés és próbálgatás kell“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz AssAssynn #216627 üzenetére
Ha ez vígasztal én kb 10 éve bújom a netet és eddig 3db kihagyhatatlan autót találtam
És egyet nem a neten találtam, az volt a negyedikEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216653 üzenetére
Faterom négy éve pont így használja a 2008-as 1.6 CRDI Kia Ceedet (azt hiszem se részecskeszűrő, se kettőstömegü nincs abban a motorban). Évi kb 5e km, gyakorlatilag Lidl-Tesco oda vissza, 1-2km. Egyelőre bírja, de ez csak N=1 minta.
Mintha neked nagyobb autó kellene, úgy látom a Carensba csak a 2.0 CRDI-t tették, nem tudom az mennyire megbízható.
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216655 üzenetére
Egy random kereskedésben az üllőin, bement, megvette... Akkor volt kb 195k az autóban, kb 3 hónap után elkezdett sípolni a turbó, az cserélve lett, de azóta semmi (néha el is irigylem tőle a kocsit, mondjuk belül a műanyagok minden kanyarban borzasztóan nyöszörögnek, de sztem ő nem hallja ).
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216667 üzenetére
Amúgy nem lenne érdemes összeszedni mit is akarsz, legalább nagy vonalakban? Értem ez alatt, hogy méret, felhasználás meg keret és az alapján reálisan keresni valamit?
Anno volt benzines is ajánlva de az nem kellett mert, hogy mennyit fogyaszt úgy, hogy alig mész vele... Most meg jön a dízel gondolata, ahol még nagyobb roller lehet.
Nem néztem végig az előzményeket, de ez eléggé 1000-ből 1 autó helyzet lehet.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216676 üzenetére
Igen csak nekem ez eléggé bilibe lóg a kezem jelleg. Alapból kevés példány van most is eladó és ahogy írtad mindben van valami ami nem megfelelő.
Eladni? Meddig lesz nálad? Eladni el tudod majd úgyis, nem ettől várnám a nagy maradvány értéket.
Ja és éves 5e km-re meg bármennyit futott lehetne, megtartod 5 évig? 25e km, legyen 30e... Azért az nem egy lehetetlen futás akár egy 250et futott autóval sem.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216676 üzenetére
Kettes scenic alapesetben nem nagyon rohad. Trafók már az osszesben cserélve, a vezérlése viszont okoskerekes, kormány szalag szeretett bennuk szakadni, de szerintem már kb mindet kicserélték. Elektromos kézifék is szeretett bennük buziskodni, de kb az összeset felújították már. A facelift utáni verzió esetében viszont mintha másképp lett volna a hátsó üléssor elosztása, érdemes lenne megnézni.
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216673 üzenetére
Én ma megnéztem egy 4.3m-ért kinált priust, sok kilométeres de teljesen oké állapotban volt. Ha Priust akarnék venni és kezembe lett volna a pénz megvettem volna. De én ismerem a Priusokat és tudom h nem kell félni a sok kilométertől ha karban volt tartva De Nyilván nem első genes picasso árban mennek az biztos.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
őstag
válasz AssAssynn #216683 üzenetére
egy 15 éves autónál, amiben gáz is van (legalább 100 ezer km kell a megtérüléshez) miből gondolod, hogy lesz egy olyan, ami 150 ezret futott?
nagy autók, amiben elfér 3 gyerekülés egymás mellett SOHA nem második autónak vannak tartva“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Scenic hátsó sor facelift előtt illetve után.
A trafók már valszeg egyszer mindben ki lettek cserélve, ahogy az elektromos kézifék is már tuti beszart mindegyiken ennyi idő alatt, de a gyári légzsákátvezető-szalag sem bír ki 7-8 évnél többet, azért gondolom, hogy ezekkel nem lesz gond (sőt a műszerfallal sem, esélyesen az is rendben lesz már ezeknél).
Mivel az elképzelés és az ár finoman szólva nincs egy dimenzióban, vedd akármiből a legjobb állapotút, amiben hátul elfér három gyerekülés. -
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Soha nem fog ezzel a mentalitással jó autót venni. És a jót úgy értem h neked megfelelőt. Az autó OTs rendszámmal vagy munkára befektetés de minden egyéb esetben kidobott pénz. Ezzel kapcsolatban azt elvárni hogy számítható és minimalizálható értékvesztése legyen olyan mint nyitott szájjal és bekötött szemmel rohangálni éjjel a fszerdőben.
A legtöbb amit kihozhatsz belőle hogy élvezed vagy utálod. Te választod meg hogy a pénzedért mit akarsz megélni.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
És ha eladod (nem fogod) a most 1,5-t érő autót majd 800-ért elégedett leszel vele? A 800 5 év múlva reál értéken majd ér 200at tehát buktál máris vele 1,3-at.
Hogyne bukna a Picasso is? Miből gondolod, hogy bárkinek is kell majd egy túl árazott 20 éves autó? Most is eléggé nehezen viszik el a 20 éves autókat (árulunk mi is egyet és van benne 110e km). Attól, hogy neked érne 0,8-at senki nem fogja megfizetni ha a piac tele lesz ugyanúgy 20 éves, de lehet 50-100al többet futott autóval apróért.
Tavaly vettem az Scross 7,2 körül most elmenne 8,5-9M körül bármikor na akkor ezen meg csak keresni lehet 1 év alatt, de persze a pénz értéke is csökkent.
A matekod sajna nem adja ki sehogy hogy abból jó autód legyen.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216709 üzenetére
Az a baj, hogy egyikünk sem lát a jövőbe. Nem lehet kiszámítani mi lesz 2-3-4-x év múlva.
Az élet szinte semmilyen területén, mert annyira összevissza világot élünk.Ugye azt szokták mondani, hogy új autón mindig bukik az ember. Én tavaly januárban vettem új autót és pár hónappal később 400 ezerrel drágábban adtam el. Mert akkor az volt a 'trend' épp, hogy rengeteget kellett várni egy új autóra és sokan megvették drágábban az elérhető, keveset futott...még 'viszonylag újnak' minősülő autókat. Az enyém 7621km-t futott...és el is kelt másfél nap alatt. Egy autószalon vette meg, mert még nekik sem volt eladható új autójuk.
Hozzáteszem, én nem ezért vettem akkor új autót,hogy nyerészkedjek és nem is azért adtam el mert megláttam a lehetőséget. Amúgy is eladtam volna, mert nem jött be.
Volt olyan használt autóm is amit 3 évig használtam és minimálisan adtam el olcsóbban mint ahogy vettem. De volt olyan is amit hat hónapig és százezrekkel olcsóbban adtam el mint amennyiért vettem.
El kell fogadni, hogy az autó egyrészt rizikó másrész kiadás. Én 2.5-3.5millió között keresgéltem április-június között idén. És alig találtam olyat ami elfogadható lenne. Végül megvettem egy olyat amit leginkább jónak találtam - kicsit már elegem is volt a keresgélésből - és azóta is megelégedéssel használom. Van itt-ott baja, sok kavicsfelverődés, kicsit kopottas bent, picit már mattult az első lámpa...de alapvetően, műszakilag rendben van.
A két hónapnyi keresgélés után el kellett fogadnom, hogy ennyi pénzért nem fogok tudni - nem hogy patika - de még nagyon szép állapotú autót sem venni.
Én az értékvesztéssel nem foglalkoztam. Szigorúan kiadott pénz szempontjából néztem a dolgokat. Először 5 millióig keresgéltem, aztán rájöttem, hogy bőven elközlekedek egy olcsóbb autóval is...és a különbségből autózok jó ideig vagy javíttatok pár dolgot ami felmerül rajta. Fogalmam sincs a most lassan 14 éves Accord, 230 ezer km-rel mennyit fog érni 2-3-4-x év múlva, csak ennyi lebegett a szemem előtt, hogy ha a pl. a 10 éves , 286 ezret futott Mazda 6-ot veszem meg helyette, akkor 1.4 millióval kevesebb pénzem lesz.
Mióta megvan az Accord, vettem hozzá 38 ezer ft-ért egy krómcsíkot, ami hiányzott az elejéről, 10 ezer ft-ért fel is pakolta egy jóember, plusz megragasztotta a szélvédő melletti lifegő díszlécet. Volt két alsó gömbfej szilent csere, 42 ezer ft-ért munkadíjjal együtt, valamint egy pollenszűrő csere pár ezerért. A levegőszűrőt és az olajszűrőt 3 ezer km-rel az eladás előtt cserélték és valóban az olaj mennyisége és színe is megfelelő volt, a levegőszűrőé szintén. Ózonos klímatisztítás akciósan 7900 ft volt. Cakompakk 100 ezer ft körüli összegről beszélünk és az autó 2.15 milliós árát beleszámítva meg 2.25 millióról.
Nekem ami ilyen értékű autónál viszonylag nagy tételnek számítana, az pl. a gumi. Az Accord-on szerencsére (ritka az ilyesmi sajnos a kereskedői autók közt) friss, nyári gumik vannak, így erre nem kellett költeni. Örültem mint majom a farkának, hogy nem rögtön 4 új gumival kell kezdeni.
A Mazda árához képest ha nézem, kb. 43-szor tudom teletankolni az Accord-ot, ami kb. 40 ezer km autózást jelent. Elég sokat megyek, 25 ezer km/év kb., de ez még nálam is bő másfél év kocsikázás. Nekem ez volt fő szempont. (Persze ez csak akkor igaz, ha nem csíp le más kiadás belőle semmit... ) És nem is lehet szerintem így számolgatni ezeket, főleg nem előre. De ha picit reálisabb fejjel tippelek - és figyelembe veszem a felmerülő szervizköltségeket is - akkor is legalább egy évi üzemanyag belefér a két autó közötti árkülönbségbe.
Remélem hamarosan megtalálod a neked tetsző autót.
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #216716 üzenetére
egy tipp: ne szűrj gázüzemre, ezt pl most láttam:, sima benzinesként hirdetik.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
-
szabonagyur
félisten
válasz AssAssynn #216721 üzenetére
Mert nem tudod eladni, de komolyan abba az egy szóba köss bele
Mindegy feladtam, vegyél amit akarsz, nem lehet téged meggyőzni semmiről, keresed a csodát aztán majd...
És sajnos bebeszéled magadnak, hogy amit kigondoltál az tuti jó és csak úgy jó.
A 15 éves autón lehet nem buksz annyit, de majd az 5M-s pár évesen meg tutira 1,5-et és ott nincs opció, hogy alig vagy hasonlót mint a 15 évesen.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
hdanesz
senior tag
válasz AssAssynn #216716 üzenetére
Azért némi szó csak volt az árról az elején is. Vagy a 110 milliós Bentley-től a másfél milliós Astráig bármi jöhetett volna?
Én eddig bármikor autót vettem, az első kriktérium mindig az ár volt. Vagy hogy mennyit tudok vagy mennyit szeretnék rákölteni. A kettő ugye nem ugyanaz.
Azt, hogy tudod kalkulálni - vagy mi alapján - hogy milyen értékvesztése lesz egy autónak? Annyi tényező befolyásolja, hogy csak na. Oké...vannak bebetonozott dolgok (mert francia...többet veszít..stb. ), de rengeteg olyan dolog is belejátszik amit nehéz megjósolni. (az autópiac alakulása, gazdasági helyzet - mind globális, mind helyi szinten...)
Illetve van egy fontos dolog még, ami az értékvesztés mellett megjelenik...de azt meg még nehezebb prognosztizálni. Hogy mennyit kell majd költeni az adott autóra x év alatt.
(Teljesen fiktív példa következik ) :
Tegyük fel, van két 2010-es évjáratú, 170 ezer km körüli futásteljesítményű, azonos típusú, márkájú, motorizáltságú autó a piacon. Az áruk közt elhanyagolható különbséggel - mondjuk 1.99 és 1.90 millió ft. Alapos átvizsgálás szakértővel meg minden, hibakódolvasás, próbaút...amit akarunk. Ezek fényében mond egy verdiktet jóemberünk, a vásárló pedig dönt, hogy az első vagy a második autót veszi. A második mellett dönt, mert olcsóbb...és a szaki szerint hasonló állapotban van mindkét autó. Az első autót meg elviszi Mekk Elek aki besétál, nem kérdez, ránéz...megveszi és go.
Innentől kezdve mindkét autó sorsa a szerencsén is múlik, illetve az új tulajok hozzáállásán. Valamint azon, hogy mennyire voltak karbantartva, mire használták őket, milyen utakon...stb. Megint csak tegyük fel, hogy 2 év múlva, hasonló felhasználás mellett...Mekk Elek elköltött 180 ezer ft-ot szervizre, a második autót megvásárló pedig 760 ezret. De lehetne fordítva is. Amit el szeretnék vele mondani, hogy ha mindkét autót ismét el akarnák adni...és mondjuk 1.65 millióért hirdetnék őket, akkor az autó értékvesztése eléggé irreleváns lesz. Mert aki 760 ezret költött a kocsira két év alatt, annak jóval fájóbb lesz az egész sztori mint annak aki csak 180 ezret.
Ezért gondolom úgy, hogy nem az értékvesztés érdekes itt, meg a nagy tétel...hanem a tényleges költségek (autó ára+szerviz+kiegészítők stb.) Ha pedig alapban 1.5 milliós autót nézegetek, akkor a mai piacot figyelembevéve tuti, hogy nem 3-4-5 éves autókról van szó...amelyek az értékvesztés nagy részét már régen elszenvedték. Főleg a nagyobb kategóriájú autók.
Számomra egyszerűbb lekövetni azt a költséget amit 'látok', mint amit csak kalkulálok előre, sok-sok ismeretlen tényező alapján.
Az autóvásárlás - főleg használtan - egy szerencsejáték, óriási rizikó. Sajnos már többször megtanultam a saját példámon.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #216733 üzenetére
Hibrid autot kell venni, es torodni kell az autoval.
Én a Priusom es a Volvom is drágábban adtam el mint ahogy vettem.
Mind a ketto szep peldany volt , voltak javitasrol szamlak, nagyon jo hirdetest csinaltam etc.
Ha lelakott autot veszel 1.5ert es tr is lelakod akkor nyilvan veszitesz. Venni kell drágábban szepet, jol karban tartani esetleg ra is kolteni pluszt, dragabban/konnyebben elviszik amikor elakarod adni.
Egyebkent eleg butasag ezen ragodni, vehetsz akarmit barmivel befordulhatsz az arokba akármikor.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- E-roller topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- EAFC 24
- Politika
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen