- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz
EQMontoya #40921 üzenetére
Nekem tegnap kedvesszomszéd cseszte fel az agyhúgykövem álló helyzetben.
Nagy parkolóplacc van előttünk, három sorban vagy 40-50 autó kényelmesen elfér, zsákutca, tehát minden adott az ideális körülményekhez, csak tető nincs felette. Nem is nagyon van passzírozás, a felfestés már régen lekopott, mindenki kényelmes ajtónyitásra áll a másik mellé párhuzamosan, van hely bőven. Most, hogy megvan az autó, direkt néztem, hogy hogy állnak a többiek, mert akkor én is úgy.
Reggel beállok, még egészen közel a mellettem lévőhöz, két kocsi közé középre, napközben persze elállnak, változik a leosztás, de mellettem jobbra-balra van bőőőven elég hely még egy-egy autónak, de plusz egy nem férne be, annyi nincs. Jön a paraszt, beáll a kocsival, épp megyek le, erre beszól-pofázik, hogy tanuljak meg parkolni, meg nem ilyen paraszt módon kellene beállni, meg a f*szom. Jó, persze helyretettem, csak azért nem ugattam le piszkosul, nehogy rányissa a drágára a paraszt az ajtót másnap, de mivel rosszul tűröm a konfliktust, most három napig fog menni fejben a verbálkungfu...
2 perc konfliktus, mert az asszony félregyúr, nekem meg el van cseszve három napom. Argh...
-
DeFranco
nagyúr
Nem értem a problémátokat. Jót kell venni meg jól meg kell nézni, meg az autóvásárlás az midig lutri. Viszel magaddal rétegvastagságmérőt meg ne legyen kopott a kormány, és legyen szervízkönyv, aztán már benne is vagy a tutiban. Ja, meg ne hétfőn gyártsák.
Magyarul ne vászékédjéték mert szétspammolom a topicot még pár okossággal.
Amúgy most jöttünk haza egy szép kis körútról, megtankoltunk még az áremelés előtt, és szigetszentmiklós-tököl felé oda-vissza kicsit megkentem a kicsikét
Visszafelé már úgy brummogot mint egy piszén pisze kölyökmackó
Hibát nem találtam, annyi csak, hogy még az elején alapjáraton volt egy kis halk kopogás a lámpánál, ami kinyomva a kuplungot megszűnt, visszaengedve visszajött de aztán pár kilométer után abbamaradt. Gondolom ez normális. (?)
Tud húzni, az biztos (már ami egy ekkora motorból kitelik persze)
-
DeFranco
nagyúr
ha már off: ti keréknyomást mivel mértek? van saját eszközötök, vagy a benzinkútra hagyatkoztok?
otthon van két mérő, az egyik 2.2 hPa-t mér, a másik 2.5 kg/cm2-t, az meg sehogy sem ekvivalens. az előbbi régi, az utóbbi olcsó (a nagyságrendek nem biztos hogy stimmelnek, a mértékegységek tuti)
@giigz: én azóta sem néztem meg, de nekem a benzinkúti össze-vissza mér
-
DeFranco
nagyúr
Más: tud valaki nagyfaluban egy frankó boltot (lehetőleg olyan nyitvatartással, hogy munka után még be lehessen menni) ahol fel tudok szerelkezni pár alap cuccal? Autókozmetika, jégoldó, hókefe, plüss dobókocka a tükörre, anyósülésre katapult, wunderbaum, ilyesmi.
Tesco-ba én is be tudok menni, ha más nincs az lesz, de hátha van valami car heaven, ahol nagyobb a választék és olcsóbb... lehetőleg valami elérhető helyen. Cromaxot ismerem.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Támassza a hátam. Úgy, hogy felfeküdjön a gerincem, de lehetőség szerint a függőlegeshez közelítsen. Nem gettókrúzer, de nem is kalaposskodás.
@[rvilike]: lehet még csak nekem új, de másik kocsikban is ilyet éreztem... kiengedem a kallantyút, húzom lefelé egyszer csak zutty. lent van. kifelé ugyanez. húzom, ellentart, majd zutty kint van végállásban. Lehet vele finomkodni, de a természetes mozgása ilyen. Majd egyszer összefutunk és megszakérted
-
DeFranco
nagyúr
fel van emelve az is tökig... szeretek kilátni
(tudom, vegyek egy kalapot a fejemre meg egy bólogató kutyát hátra
wunderbaum már van a csomagtartóban, az előző tulaj hagyta ott)
@[rvilike]: neked milyen az állítási lehetőség? nekem úgy tűnik, mintha csak két végpont lenne, közötte "átesik". Lehetne oda is állítani, de... ha nálad is ilyen, érted mire gondolok. De majd próbálgatom, igaz amúgy is szeretek magasan ülni, gondolom te alacsonyan ülsz.
@ABE: hiába vagy tehetséges, ha a tested nevetséges
@TaaT: akkor meg nem látok annyit a forgalomból... kocsog SUV-ok.
-
DeFranco
nagyúr
Volt segítségem
Remélem nem is jön elő semmi. A szervóolaj szivárgott, ezt tudtuk, most volt tömítéscsere, amikor a vezérlést meg a folyadékokat-szűrőket cseréltettem, ha szerencsém van megáll a szivárgás, ha nem, akkor az lesz extra költség. Motor, kuplung, váltó, futómű, kasztni rendben, egy percenés van a lökösön, egyéb baja nincs.
A szerelő szerint 95% hogy a tömítéscsere megoldja (1300 Ft). A következő körtúra után kiderül.
Átnézték előtte, átnézték most is a szervizelés alatt, ment is vele a szerelősrác, dicsérte. Tényleg megkímélt darab, vigyáztak rá.
-
DeFranco
nagyúr
Városban nem ralizok (nem is nagyon szándékozom járni vele városban rendszeresen, akkor meg cruise mode on, nem aygo ez, hogy dodgemezzünk szépen, nagyautósan, nyugodtan
), pályán meg nem számít, ott úgy is ráállsz egy utazóra aztán jóság van. Országúton lehet ez érdekes, ott meg egye fene pergetek rajta egy kicsit. Pont elég lesz, hogy ne lustuljon meg.
-
DeFranco
nagyúr
2004-es évjárat, fresh felszereltség (klíma, abs, két légzsák, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, ködlámpa, távirányítós központi, rádió, más nem jut eszembe, ami nem széria az alapban is, ilyenek persze vannak, hogy állítható szervókormány, meg állítható ülés, meg osztottan dönthető hátsó, stb. de ezek gondolom alap) 1,6-os benzines, jövő augusztusig műszaki, kb. egymillió volt.
-
DeFranco
nagyúr
szerencséreee???
A trabant a maga idejében egy kifejezetten élménydús és prímán használható autó volt, meg az elavulása után még jó tíz évig az is maradt. Nem volt azokkal semmi gond, nagyon frankón el lehetett velük közlekedni bárhol, egyszerű és olcsó volt a javítása, igénytelen volt mint a fene és az akkori utakon az akkori konkurenciával nem volt kevésbé biztonságos mint ma egy mai kisautó. Príma kis járgány volt, szerettük, amíg bírta szegény.
Mert ne feledjük:
A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson. -
DeFranco
nagyúr
18 évig volt trabantunk, jöttem-mentem vele minden gond nélkül, megvettük a corsát, és rá egy pár hétre kellett menni a trabival valahová pár kilométert, és szabályosan halálfélelmem volt. Se nem ment, hiába tapostam a gázt, se nem állt meg hiába tapodtam a féket. Lélekvesztő
A hangjára viszont még ma is felsírok, nekem az az a hang, ami másoknak a vényóc.
-
DeFranco
nagyúr
@Integra @ neduddki:
Trabanton szocializálódtam, 1.0-s Corsán folytattam, ezek kis motorok, bőgetni kell mint Krisztát a szénaboglyában, nem tudom még egy ekkora motornál meg egy ekkora autónál mi az üzemszerű működés, üzemszerű hang, üzemszerű rezgés. Ezért kérdezek. Pár hónap múlva már úgyis lesz saját stílusom, és technikásabban fogok vezetni mindenkinél
ha kérdezek, abból még nem volt baj... kíváncsi vagyok a véleményekre, abból is tanulok, többet, mintha tippre próbálom eltalálni, hogy ez most jó vagy nem jó. Ettől még semmi nem lesz szentírás, de nekem nem szégyen, ha megkérdezek valamit, kevesebb nem leszek tőle.
Ott volt az a bugyogás a hideg motornál amit kérdeztem. Ezt sem tudtam, hogy a) hideg motor miatt van, b) hiba, c) túlszivattam vagy d) egyéb ok, hát megkérdeztem. Magamtól nem fogom tudni, akkor tanulok, ha kérdezek.
-
DeFranco
nagyúr
2k közeli fordulatszám még jó
(mármint hogy alulról még jó, tehát ez alatt már nemigen? így érted?)
@zoo8800: ellenérv, 1500 vettem
@Dluinet: jó, hát nyilván
a könyvben én nem olvastam ilyet, azt írja, hogy lásd táblázat, ott meg az alapjárati fordulatszám van megadva (700+-30) meg a max. nyomaték (kb. 4000 azt hiszem)
@[rvilike]: pont azért kérdezem, hogy legyen egy pattern. Trabanton szocializálódtam, 1.0-s Corsán folytattam, ezek kis motorok, bőgetni kell mint Krisztát a szénaboglyában, nem tudom még egy ekkora motornál meg egy ekkora autónál mi az üzemszerű működés, üzemszerű hang, üzemszerű rezgés. Ezért kérdezek. Pár hónap múlva már úgyis lesz saját stílusom, és technikásabban fogok vezetni mindenkinél
@TaaT: igen, ez tűnik nekem is logikusnak az eddigi használat alapján, de kíváncsi voltam, nem-e jobb az 1500-2000 közötti tartomány.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Dluinet #40597 üzenetére
Köszönöm, ez érthető, akkor 2k +-10%-ra lövöm be magam.
Jól értem a cikk alapján, hogy általános közlekedésben is ez az optimális fordulatszám-célérték? (1.6 benzin) Vagy ott valamivel e felett vagy ez alatt? (A gépjármű szempontjából, a vezetési élményt most hagyjuk) Előző tulaj nagyon büszke volt, hogy ő már 55-nél kapargatja az ötöst, gyanítom ez fasság.
-
DeFranco
nagyúr
láma kérdés: a hideg motornak más a hangja, mind a bemelegedettnek?
tünet: ma mentem egy kicsit a kocsival, és az első pár kilométeren, kis utcákban igen alacsony fordulaton kanyarogva enyhén bugyogó hangot hallottam (nem bugyborékolót, olyasmi mint a régi amerikai V motorok bugyogása, csak kevésbé szép, és sokkal halkabb). Idővel elmúlt.
mivel előtte pár napja (ne kérdezzétek miért) kivett AC pumpa biztivel indítóztam (elfelejtettem hogy kivettem), ez is lehet az oka (túlszivatás van ilyen esetben?) vagy ilyen a hideg motor, vagy hibajelenség
friss vezérlés, friss olaj, olajszűrő légszűrő pollenszűrő etc.
láma2: hideg motorral milyen fordulatszámban közlekedünk? 3k alatt? 2k körül?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Typhoon47 #40535 üzenetére
még egy párszor le fogom írni, de tanulságos:
három autót néztem meg komolyabban: ebből kettőnek visszavezethető volt az előélete, vissza is fejtettem, az egyiknél kb. 200k futásteljesítmény le lett hazudva a másiknál pedig az utolsó kb. fél éves nyom után totálra törték az autót.
Ezek után én már az oldalszámot sem hiszem el a szervízkönyvben. Unokatestvér, após autója persze más, ez teljesen rendben van.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bandus #40518 üzenetére
mert te a normalis 10%-ba tartozol a maradek 90 kisstilu alja gyoker. nezz meg barmit ami koztulajdon. lehet kifogni jo cegest, persze van ra matematikai esely, az a magatulajdonu auto sem jo, amin sporolasbol negy evig nem cserelnek olajat, de cegest en csak akkor vennek ha tudnam hogy ki hasznalta az elso perctol fogva, mert 90% hogy egy kis kocsog aki szarik a farmra, ugysem az ove
@ABE: EN nem vennek, az indokaim azok amiket leirtam. A szemelyes tapasztalatom is ez sajnos, de ez csak a maganvelemenyem
@nedugdide: szerencsed hogy telefonrol vagyok meg videken, de bosszantsal meg, es kiengedem az argont az ablakodbol
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bandus #40512 üzenetére
En is ugy hasznaltam a cegest mintha a sajatom lenne, meg koltottem is ra jocskan, de sajnos nem ez az atlag.
Amit a tobbiek mondanak az igaz, a szervizek tenyleg szarnak bele a ceges autokba, a szamlat kiallitjak, de mogotte a munkatartalom minimalis, legalabb lesz miert visszahozni, ebbol van a bevetel. Meg ugysem hasznaljak 5-6 evnel tovabb, addig meg ugysem rohad le. Naja, csak utana.
Szervizkonyv az egy vicclap, amikor ABE-el neztunk Focusokat olyan nett szervizkonyvet lattunk 220k-rol 2013 januarig vezetve (kulonbozo tinta, kulonbozo iras, minden stimmel) hogy csak na, a kocsiban meg volt minimum 400k. Szerviz a kereskedessel szemben, probald meg lenyomozni.
A tobbseg meg szarik bele, padkazza, tolja neki uveghangon, cementet szallit, csak kapja mar meg az uj modell, ha meg kulcsos, az meg rosszabb.
Felsokategoriaban meg eseleg van ertelme, egy csak munkaba jarasra hasznalt vezetoi autora azert szoktak vigyazni, legalabb is nem gyilkoljak szandekosan, de ez olyan mint a garazsban tartott nemdohanyzo holgytulajdonos.
Cegest csak akkor ha ismered az eloeletet percre pontosan. De inkabb akkor sem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #40410 üzenetére
De Páskomliget, onnan hoztuk el
Nem egyszerű környék
Amúgy meg ne legyen nagy a szád, mert azt találom kotyogni, hogy te voltál a másik értelmi szerző, osztán állíthatod fel a neddudki hotline-t
Nagyok vagytok az a helyzet. Természetesen ki vagy te nem is ismerlek
@bandus: köszi
annyiban igaza van ABE-nek, hogy nem a fizikai utánajárás volt a több, hanem az idegeskedés meg a szívásfaktor, gyakorlatilag az első autószemlés napon meglett. Az egy másik kérdés, hogy reggel rám akartak sózni egy totálkárból felkalapáltat (majd lehet írok róla), utána láttunk pár olyat, hogy elkapott minket a röhögőgörcs. Ezt már majdnem félhomályban néztük meg, nem is akartam rá lecsapni, csak éppen ezen kívül budapest 80km-es körzetében épeszű Focus nincs, ami eladó. Ami van az sem igaz. Ezért született meg a döntés ilyen gyorsan, ennek a kategóriának most nem kedvez a piac, ilyet most csak venni akarnak nem eladni.
@harry: igen, nem ez volt az eredeti terv, de ehhez legalább volt pár hozzáértő segítő. Ez 2004-es 108k van benne, anyuka használta. Hogy ebből mi igaz, nem tudom, de úgy is néz ki, ahogy meséltek róla, minden elem gyári, arra járt egy futóbolond, az úgy jellemezte, hogy "ez egy őszinte autó". Reméljük az.
@[rvilike]: köszi neked is a tippeket
Egy biztos, 15%-ot őszültem, és öt évet öregedtem, mire meglett. Meg megtanultam segítők idegszálain cimbalmozni, de ez már egy másik történet.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Bati0501 #40394 üzenetére
Nem, nagyfalu
@ABE: vigyázz, mert lebuktatod magad, hogy te voltál az egyik mastermind
és akkor le kellene írnom, hogy még egyszer nagyon köszönöm, és nagyon hálás vagyok. Pedig direkt nem akartam kitolni senkivel, hogy aztán meg segítségért könyörgő privátok százait kapja, hiába szeretném megköszönni nyilvánosan
Szóval ne buktasd le magad, ott se voltál.
-
DeFranco
nagyúr
ez nem kombi???
hát nekem azt mondták, hogy kinyitom a csomagtartót - becsukom a csomagtartót, lehet kombinálni, tehát kombi! ne idegesíts fel
@zoo8800: köszi, már vártam, hogy meg tudjam osztani
@m3tr0: nekünk is tetszik, az lesz az igazi, ha végre kitavaszodik, és frankón tudok benne csinálni egy nagytakarítást
szerk:
@bitpork: egy kicsit kevesebb kátyúval kiegyeznék, de legyen -
DeFranco
nagyúr
Sikerült azt a képet betennem, ahol a legjobban lóg a lökös
parkolási baleset, már ilyen volt, a másik oldalán kiperdült a lökös sarka, nem vészes, majd ki lesz lakatoltatva őszig. Amúgy eddig úgy néz ki, ezen kívül egyben van.
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Én is vettem órát oktatótól jó pár évvel a jogsi megszerzése után (közben aktívan vezettem) amikor felkerültem Pestre, és itt kellett vezetnem. Nem szégyen az, van amit csak itt lehet megtanulni, vidéken nem.
Ettől függetlenül fenntartom, hogy ilyen kiszeretkezett ítéletidőben nincs olyan, hogy indokolatlanul lassú haladás, és igenis feltételezem, hogy aki mégis elindul, az nem szórakozásból teszi.
Egyébként egyetértek ABE-el, ez meddő vita, tényleg jobb lenne nem erőltetni. (Meg összeszedni, hogy mit lehet tenni, ha az ember mégis megindul)
-
DeFranco
nagyúr
Az irreálisan lassan haladás az nekem egy ilyen helyzetben egy közel értelmezhetetlen fogalom. Én azt tanultam, hogy a saját és mások érdekében mindenki annyival haladjon, amennyit biztonságosnak érez a saját tudásához és a kocsi műszaki állapotához képest. Nyilván nem arról beszélek, hogy 20-szal kell haladni a főúton, de ha mégis, hát lelke rajta. Lehet akármi, lehet szükségkerékkel kell menni, lehet a futóművel van valami, vagy egyszerűen nem érez magában többet, és ha gyorsabban menne pánikolna.
Ez most nem az a helyzet, amikor a forgalom ritmusa számít. Szerintem.
Még egyszer mondom, nem gyökkettőről beszélek, de ilyenkor a saját és mások biztonsága az első, ha ennyit bír, inkább haladjon ennyivel, minthogy a kanyarban beleszálljon a szembejövőbe.
Tudom, ne induljon el, de tegyük fel, hogy muszáj.
Egyébként ha már itt vagyunk, akkor hiába off, összekaphatnánk pár megoldást, hogy ilyenkor hogyan is érdemes közlekedni, ha már muszáj.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
varsam #40268 üzenetére
elszoktak a sebességtől, meg hirtelen lenyákosodott minden az esőtől meg utána a hótól. pár okos siet, és már kész is a baj. nem a hóval van a baj, meg a hideggel, hanem hogy hirtelen jött, plusz hosszú hétvége, sokan vannak úton, és ők megelőzik a bajt, gyorsan mennek, mert nem fog a fék
én sem attól tartok, hogy én lecsúszok, azért azt nem hinném, tudok vezetni, max. lassan megyek, hanem a mögöttem meg a szemből jövő okostól.
meglátjuk. ha így marad, (tehát fokozódik) nem érdekel, hogy ki mit szól, elmarad a családlátogatás. úgy sem érnénk oda négy órán belül, ha mindenhol lépésben van a haladás
@EQMontoya: megköszönném, ha riportolnál valamit, ha szerencsésen megérkeztél... hatvanig együtt megyünk.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Bdanyy #40244 üzenetére
Én vezettem egy ideig, szerettem. Kényelmes, megvan benne az az opelos exoskeleton érzés, hogy magadra húzod a kocsit mint egy ruhát, és van respektje az úton, nem volt gondom a sávváltásoknál.
Volt baja de az a szerviz hanyagságából, trehányságából adódott, hogy négyszer számláztak, egyszer nyúltak hozzá, akkor is szarul, ha viszont azt nézzük, hogy mit bírt ki (előttem 7-8 évig csak nyűtték-taposták üveghangon, céges autó volt egy köcsög nyikhaj alatt) akkor azt mondom elpusztíthatatlan.
De ez csak laikus tapasztalat, azt sem tudom milyen típushibái vannak, végül én is letettem az opelről.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #40237 üzenetére
Igazad van a helyes válasz az, hogy
- jól meg kell nézni
- a használatutóvásárlás nagy lutri
- nekem az apósom adta el az övét
- vigyél egy hozzáértőt
- ne vegyél használtat
- vegyél használtat külföldről
- kell egy jó szaki, akit elviszel
- jól meg kell nézni
- a használatutóvásárlás nagy lutri
- járj biciklivel
- ismerősöm is megszívta.Legalább is nekem a többség ezeket permutálta, biztos igazuk van
Egyébként meg visszamennyé, jappánautóhoz drága az alkatrész meg ki kell menni érte jappánba, és két ember tudja szerelni az országban, az is drágán és direkt elroncsa hogy visszamennyé. Egyébként is csak kilinccsel előre lehet velük menni. Lizlakéta. Fujj.
-
DeFranco
nagyúr
Hogy egy örök klasszikust idézzek: bof bof
Ez a nagyon alap.
Ismerőst meg szerezni kell, nincs mese, egyedül nem megy ha nem értesz hozzá. Én sem értettem, teljesen 0-ról indultam, most sem értek hozzá, de volt két ember (innen a fórumról, de személyiségi okokból nem teszem közzé, hogy ki volt, bár nagyon szeretném nyilvánosan megköszönni amit megtettek értem, de nem akarok a nyakukba 23 érdeklődőt akasztani) aki rengeteget segített. Kell választani 1-2 típust és addig járni addig keccsölni, amíg nem találsz valakit, aki nem csak mondja, hogy ász, de ért is hozzá. Ez nekem eltartott egy bő fél évig.
Aztán meg kell nézni 100 hirdetést, közösen kiértékelni, kiszűrni, hogy mit láttok, mi a hiba hol van a csalás, és ami fennmaradt a szűrőn, oda kimenni közösen megnézni. Fogtok dobni három hátast, hogy milyen kotvány szarok vannak a piacon, de legalább meglátod, hogy mire kell nagyjából figyelni. De ehhez ember kell, ezt magadtól nem fogod meglátni, megtanulni, csak ha van valakid, akinek szeme van, meg füle van. Feltéve hogy még nem küldtek el a halálfa szárára a hülyeségeiddel.
Aztán ha találtok valamit, ami elfogadható, és jó áron is van, akkor azt elvinni egy jó szervízbe és lehetőleg tökig átnézetni, mellette meg ipari módon leinformálni mindenhonnan.
Többet én sem tudok, nekem is segítettek.
-
DeFranco
nagyúr
Kérdés, mert én már meg vagyok kavarodva teljesen:
Egy 2004-es C corsa Z10XEP motorral az szíjas, vagy láncos?
-
-
DeFranco
nagyúr
nekem pontosan ezzel a dumaval akartak eladni egy autot, sot az utolso szervizig leinformalhato volt a szervizben es a muszaki vizsgaallomason is (!) a kilometer
azt a lenyegtelen tenyt nem kozoltek hogy az utolso par honapban, az utolso szervizlatogatas ota totalkarra tortek az autot
ha nem tudom meg veletlenul nem is mondom meg rola
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
EQMontoya #40145 üzenetére
Belátom, nem szakterületem.
Azért jól látom, hogy 2%-ot közelíti, ugye?
Ettől függetlenül mórickaszám amíg nem veszünk bele pár fontos paramétert. Történetesen pont öt unokatestvérem van, mégsem kínai egyik sem.
@neduddki: egyszer, amikor még értettem a valszámhoz, ezt le is tudtam vezetni...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
dabadab #40139 üzenetére
dinnyéslada, véletlen saját hiba (előfordulhat), műszaki gikszer, leszorítanak, rosszul leszel... bármi lehet
a lopás csak az elsődleges indok. a 2% meg elég mórickaszám... Budapest kurrens kerületében egy akár csempészésre akár alkatrésznek keresett típusnál ez az arány a többszöröse. A jászjákóhalmi udvarban tartott Matizzal persze hogy megvan a 2%.
-
DeFranco
nagyúr
Jó, hát én ezt tudom, a 20%-ot is, meg a többit is.
Ellenben én casco párti vagyok, de ez személyes preferencia. Mivel én az a típus vagyok, aki kétszer fordul vissza megnézni hogy bezárta-e a kocsit, meg utána is aggódok, hogy nem-e nyomta meg valami a nyitót a zsebben, ezért így alszom nyugodtan, plusz ott van a dinnyéslada, aki bárkit elérhet, akár van pajzs rendszer az autón akár nincs. Aztán pereskedj napestig, mert nincs biztosítása. De ez magánvélemény.
A barbár állat meg bejut, mert simán benyomja az üveget. Max nem tud vele elhajtani, de attól még simán okozhat többszázezres kárt (mert ha egy drogos ork, akkor az mérgében szétvágja még a kárpitodat is bosszúból, meg kitépi a rádiót, ha nincs is meg hozzá az előlap).
@harry: ja, csak nem mindegy, hogy miben kap el a dinnyéslada... ha egy szuziban vagy egy kadettben, akkor nem lesz ugyanolyan őszinte az őrangyalod mosolya mint ha mondeoban vagy egy vectrában talál... két légzsák ABS elöl-hátul másfél méter vas, nekem ezek egy idő után nagyon alapigények lettek.
-
DeFranco
nagyúr
Ebbe bele lehet bolondulni szerintem, olyan védelmed soha nem lesz, amivel elégedett leszel. Hülye egy spirál ez, először jó a gyári immo, aztán kell a custom, meg akkor már riasztó, hogy szóljon is valami, ne tudjon csendben dolgozni, meg akkor már motortérzár, mert anélkül semmit nem ér és akkor azt hiszed nyugodt vagy. De akkor még mechanikai védelmed nincs, uccu neki zárdugó meg akkor még valami "vas", mondjuk egy váltózár.
És akkor még mindig el is vontathatják, meg lehet okosabb tolvajt fogsz ki, vagy csak simán lepakolják a kerekeket, kiveszik a rádiódat meg az akksit, ha a kocsit nem is viszik. Erre ott a casco.
Kell valamilyen védelem, persze, elismerem, de összességében úgy gondolom (és ez magánvélemény) nem érdemes az autó értékének 10%-ánál többet rákölteni. Egy egymilliós autónál egy 100k, ebből legyen 50k az első éves casco, meg 50k-ért bele lehet tetetni valamit. Talán összejön belőle valami custom immo-s riasztó. Ez sem optimális, erre is rá fog valaki licitálni a topicban (semmi személyeskedés, mindenkinek a véleményét tisztában tartom, én is csak tanulok még) de most tényleg... érdemes? "Most" vetted az autót, nyilván van rajta költséged, csináltatni is kell ezt-azt, 150k-t még bedobsz a biztonságra egymillióból lesz hipp-hopp másfél, és ha beléd megy egy dinnyéslada totálkárra tesz, és van casco-d akkor jó esetben látsz belőle 700-at, és a következő egymilliós kocsid már nagyjából kétmillióba lesz (1+0,5-0,7+1+0,5)
A tököm televan, hogy megint azok járnak jól, akik vesznek valami kotlott ön és közveszélyes szart kicsipénzért, amit aztán nem sajnálnak, mert a kutyának nem kell, meg kifizetik zsebből, ha elviszik, de azért van egy határ, még ha óvatos is vagy.
-
DeFranco
nagyúr
"Jobb", persze. Nyilván, ez így van.
@dabadab: jogos, de ide igazán nem is kell túl sok nyers adat, csak van valami konszenzus arról, hogy mi az elégséges szint ahhoz, hogy másik autó után nézzenek az alkalmi tolvajok (nyilván ha épp az a típus kell, elviszik, elhúzzák, nem kérdés)
-
DeFranco
nagyúr
Mert egy hülye frázis. Azért hülyeség. Semmit nem old meg, de legalább be lehet írni jó igényesen. Semmi gond, lehet ez a vélemény, de akkor tényleg be se zárd az ajtót.
Hogyan szerelünk be úgy szakszerűen egy váltózárat, hogy az ne legyen mahinálható? (Nekem a szerelő mondta, feltételezem ért hozzá, de meggyőzhető vagyok, hadd tanuljak).
Amúgy meg persze, hogy nem hülyeség a védelem, én is ezt mondom, arról kérdezek pont, hogy mi lenne a jó megoldás. Mert hogy feldíszítem minden szarral, mint a karácsonyfát, az nem megoldás.
Sokáig a váltózárra esküdtem, egyre inkább meggyőznek, hogy nem jó. Most a rejtett indításgátlás van soron, de ebben sem bízok, ezért kérdezek.
De látom vallási kérdésbe nyúltam megint.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #40076 üzenetére
Ez hülyeség. Ennyi erővel be se zárd, akkor legalább az üveget nem nyomják be, ha cask a kesztyűtartóba akarnak benézni.
@Qru: naja, a casco fizet, OK (már ha hajlandók végre kiállítani azt a k.va kötvényt, és élesedne a biztosítás, hogy vesznének meg), de én még egyszer nem fogok megenni fél év ideget, mire találok valahol olyan kocsit aminek nem véres a torka. Egyszer elég volt, soha többet.
A pénzre (legalábbis egy jó részére) tényleg ott a csao, de a bosszúságtól nem ment meg.
-
DeFranco
nagyúr
A váltózárat megkérdeztem a szerelőtől, azt mondta 30 másodperc, lekapják a váltó borítását, behúzzák kettesbe és szépen elgurulnak az autóval Horány irányába.
(mellesleg az volt a reakciója, hogy ha van casco akkor egy fillért ne invesztáljak riasztóba meg ilyenekbe, vagy ez vagy az, de ezzel tudnék vitatkozni... megtalálni a legnagyobb kín egy jó autót, nem kifizetni - persze ha az ember jót akar venni, és nem csak azt nézi, hogy szép a színe meg 50k-t futott)
a riasztót én sokra nem tartom, immot nem tudom mennyire bonyolult kiiktatni, váltózárat írtam, kormányzárat ti szóltátok le, marad a rejtett kapcsoló meg a retinascanner, előbbit szerintem a tolvajok jobban tudják mint te, hogy hol kell keresni, utóbbit meg nem a magyar piacra tervezték
szóval nem tudom, hogy hova-mivan
-
DeFranco
nagyúr
jut eszembe: kormányzárat érdemes felrakni szerintetek? ha igen, milyet ajánlotok?
-
DeFranco
nagyúr
standard android telefonhoz autós töltőből érdemes valami komolyabbat venni, vagy mehetek fel ebayre valami párdolláros vacakért? van valami jelentősége?
(egy dollárért látok olyan fejeket, amit a szivargyújtóba dugsz be, és a vége standard USB anya, és abba megy a rendes töltőkábel, ha van)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #39904 üzenetére
Van ilyen, jó esetben tényleg erről van szó. Ha az eladó kérésére lett kivonva ideiglenesen, az benne is van a forgalmiban, akkor egy pillanat alatt visszahelyezik, vagy ingyen vagy kicsipénzért, de hívd fel az okmányirodát, ott elmondják.
Rosszabb esetben meg súlyadó tartozás van a kocsin, vagy a NAV bármi másért befoglalta, és ezért van rajta tilalom.
Mivel neked ha nem vagy tulaj az okmányiroda nem mond semmit, ezért nagyon ajánlják, hogy az eladóval együtt menj be átiratni, és lehetőleg addig ne is fizess.
Azt hittem nem fontos, de amikor vettünk kocsit meggyőztem az eladót, hogy na, azért menjünk már be együtt, úgy is ki kell neki jelenteni az autót (az nem volt kivonva) aztán ott derült ki, hogy hopp, Lombard-hiteles volt az autó, és elfelejtették bevinni a törlő nyilatkozatot. Így meglett a nyilatkozat 30 perc alatt, és csak egy órát késett az átírás, ellenben ha előtte már kifizetem, és egyedül megyek, lehet lett volna pár szar hetem.
Szóval óvatosan.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #39890 üzenetére
Nagyjából ismerem az útvonalakat, régen sokat jártam Pesten, csak elszoktam tőle, meg persze van pár forgalmi változás (pl. Keleti). Az alapokkal tisztában vagyok, a többi a gyakorlattal jön.
Régen rá tudtam magam bízni a GPS-re, nekem piszkosul pontos volt mindig, ez nagyon sokat segített, amikor tanultam a pesti forgalmat, de már elavult a szoftvere, nincs hozzá térkép. Meg fogom tanulni, ez most ilyen átmeneti állapot, csak éreztem, hogy a merre megyek + sávok + gyalogos + szomszéd autósok kombó újra kihívás volt
-
DeFranco
nagyúr
válasz
zoo8800 #39865 üzenetére
Végül nem arra mentem, jó volt nekem a Dózsa-Podmaniczky is. Hosszú idő óta először vezettem Pesten, volt itt nem rég vita a mazsolákról, hát most prezentáltam a tüneteket rendesen
Azért igyekeztem piszkosul kiszámítható lenni legalább, ha már nem tudom merre és mit akarok.
-
DeFranco
nagyúr
Srácok, a Keletinél most milyen a forgalmi rend? Él még a behajtási tilalom a Thököly-Dózsa Gy. kereszteződés utáni részre (ami a Keleti elé visz)
-
DeFranco
nagyúr
szervóolaj témában tud nekem valaki segíteni?
vennem kellene szervóolajat, csak nem tudom, hogy milyet és hol vegyek (Budapest)
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz
whitezo88 #39400 üzenetére
gondoltam rá, ez volt a titkos tippem, de nem tudom, hogy mennyire jutna ez az eszükbe először
magyarul az eddigi tuti tippem ez volt, mert amikor egyszer egy szerelőnél beindítottunk egy autót, akkor (azt hiszem) az AC pumpa biztosítékát hozta ki a műhelyből, mert hogy kiengedték a szomszédból a múlt hónapban a lopós józsit
ellenérv: a rejtett kapcsolós megoldások pont így működnek, tehát lehet gondolnak rá
de meggyőzhető vagyok, nem értek hozzá, hogy hogy lopnak
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bitpork #39398 üzenetére
hehe... eddig azért nem mennék el
@Xero: az akksi kivétel jó ötlet, de azért lehet járni kellene vele egy-kétszer addig is. Mennyi meló kivenni az akksit? Vészmegoldásnak jó, de ha van egy fokkal egyszerűbb hasonló hatásfokú dolog akkor arra is kiváncsi vagyok. Gyertyához nincs kulcsom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Hamarosan megjön az ASUS házak új zászlóshajója
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Autós topik
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
- Kihagyhatatlan ajánlat vadonatúj Ryzen 7 5800x processzorainkra! 0% THM-re is!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest