Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • whitezo88

    nagyúr

    válasz DeFranco #40071 üzenetére

    de ugyebár van az amatőr ladatolvaj aki immos autót kábelkötögetéssel akar elvinni lsd én esetem, meg van a profi aki biztonsági szakember kábé. Előbbi ellen egy sima riasztó is elég lehet, utóbbihoz lehet hogy 5 lépcsős sem, ha van ideje dolgozni rajta.

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz DeFranco #40071 üzenetére

    Casco és kész. A többi kb kidobott pénz.

    Ismerős aki teletömte a Pug-ját minden féle szereknnyűvel (váltózár, rajtett kapcsóló, esernyős kormányzár), egy szép tavaszi napon a saját ablak alól vitték el a kocsit (mint később kiderült egyszerűen elvontatták :D).

    #nincsbennetarcsi

  • harry

    veterán

    válasz DeFranco #40071 üzenetére

    Ezen a témán én is agyaltam egy kört korábban, de igazából nem sikerült egyértelmű döntést hozni. Mert bár igaz, hogy 'ha akarják viszik', de ebből nem lehet kiindulni. Illetve nem mindegy, hogy ki, milyen elhatározással, mennyi hozzáértéssel / munkával "viszi", vagyis azt kéne belőni, ki ellen akarsz védekezni, egyszerű gányolós hülyegyerek, kicsit hozzáértőbbek, vagy akár profibbak ellen.

    - Kormányzárat alapvetően nem akartam, nagy, kényelmetlen, nekem macerás, feltörni viszont nem annyira, egy "jobb" fajta meg még drága is. 30k talán? Ami így beborítja az egészet. Esernyőt biztos nem, akár elfűrészelik a kormányt és már ki is vették...
    - Váltózárra gondoltam én is, de itt is felmerült a kérdés, hogy motortérből megbuherálják, átrakják 2-be, aztán viszik. Bár alapvetően nem tűnik rossznak, de önmagában talán kevés, pedig ilyen 50k körül van.
    - Immos riasztóban látok fantáziát, nyilván törhető, de egy rendesebb már talán elég védelem lehet egy átlagos próbálkozás esetén.
    - Házi indításgátló kapcsoló is jó szerintem, mert nem lehet nagy költség, de nem mindegy, mit szakítasz meg, teszem azt önindítóval annyira nem vagy előrébb, benzin ellátás, gyújtás érdekesebb lehet. Meg nyilván ne lehessen könnyen megtalálni / kiiktatni a kapcsolót. Egyszerű, egyedi megoldás, ami mindenképp megnehezíti a dolgukat, szerintem ezt mindenképp érdemes, de nem mondom, hogy ez a legjobb.
    - És persze, elvileg fontos lenne, hogy ezeket ne lehessen bentről elérni, hiszen beül, aztán matathat kedvére, ha elvágja a riasztót, van ideje a kapcsolókkal babrálni, az nekünk nem jó -> ki kéne pakolni mindent a motortérbe, és erre is egy zárat tenni, hogy hozzáférhetetlen legyen. Csak ugye, a motortérzárakból sem mindegy milyen, mechanikus, elektromos, széria gyártmány vagy egyedi, stb...
    - Lehet még UV gravírt csináltatni esetleg, kasztni elemekbe, így talán kisebb rá a kereslet, hiszen ezen alkatrészekről lenyomozható, hogy lopott kocsiról van - más kérdés, hogy ez kit-mennyire tart vissza. Talán 20k körül van.
    - Zárdugó, kiszedik a zárat, csak elektronikusan nyitható. Ha amúgy is központis a kocsi, meg kerül bele másik elektromos védelem (riasztó, motortérzár, indításgátló, tudom is én), akkor már olyan mindegy, hogy a kocsiba is csak elektromos rendszer útját tudsz bejutni. Passz, hogy mennyire jó.

    Talán a Pajzsra mondtam volna, hogy jó, ezzel aránylag nyugodt lennék, de ez meg olcsóbb kocsi esetén azért nem biztos, hogy megéri (ahogy a casco sem). Ez már 120k. Ha ~1M Ft fölött vennék kocsit, simán beleraknám.

    Casco szintén egy aránylag jó megoldás anyagi kár ellen, de akkor is lenyúlták a kocsid, nem tudod használni, másik kell, és az ezekkel járó végtelen macera.
    Pajzs + saját cascojuk elég jó lenne, de az már tényleg egy magasabb árkategória.

    Szerintem egy immos riasztó valahogy értelmesen elrejtett kábelezéssel (ne egy mozdulat legyen kiiktatni) + akár több pontos saját megszakítás rejtett kapcsolókkal. Ez talán 50k-ból megvan...

    [link], [link], [link]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák