- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Szerintem mindenki azt vesz, amit akar, akar fost is, legalabb tamogatjatok a (szurke) gazdasagot.
Tema reszemrol lezarva. -
Kornel
veterán
Meg mindig nem ertunk el arra a szintre, hogy egy nullarol idetevedt mezei juzer, aki eppen elete elso aitojat keszul megvenni, az ne essen abba a hibaba, hogy megvesz ugy egy bontoszokevenyt (reszemrol az egesz kategoria az), abban a hitben, hogy 10-20k-ert komplett futomuvet cserel, es ugyanennyiert ki is lakatolja majd...
Csak egy szett gumi 40k...
Persze sokaknak jo a 10+ eves 3-4 mm-es szett is, latom mi megy a fb gumi csoportokban, nem artana mar tovenyt hozni a hasznalhato gumik eletkorara se.
Szerintem az elobb joker forumtars keppel es peldaval illusztralva bemutatta, hogy mennyibe kerul egy kisebb kasznijavitas egy meg nm is bontoszokeveny auton. Nem otthon, nem haver ismerosenek a ismerosenek a haverjaval, hanem mint mezei juzer, aki bemegy arajanlatot kerni egy szakihoz. -
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123344 üzenetére
Mondom meg egyszer, itt sem a lengokar megy tonkre, hanem benne a szilentek.
Amit senki nem ajanl cserelni benne, mert sose lesz gyari, amit ltthon pista bacsi belesajtol. (De ugye ez 100-bol 99 embernek nem gond, nekem pl. igen)
Tehat marad a lengokar csere.
De gondolom ez olyanoknal nem szempont, akik a 200k-s autokat bontott cuccokbol tartjak eletben, nalam viszont a bontott alkatresz es a 200k-s auto sem opcio.
Nekem mar a 8 eves palyan 140k-t futott serulesmentes auto is oreg es "sokat" kell vele foglalkozni, ezert a kovetkezo autom jo esellyel uj lesz, amit max. betolok a markaszervizbe ha baja van. -
Kornel
veterán
válasz
Joker88 #123341 üzenetére
Es azt is tedd hozza, hogy nem beszeltunk ossze. (Nem is ismerlek)
Egyesek teljesen hulyenek nezik azt, akinek nincs garazsa, aknaja, co-ja, ideje, szaktudasa, turelme, es szakihoz kell mennie, aki bizony ennyit ker erte.
Tesomnak is hasonlo osszeg volt az escort, ugyanezekkel a dolgokkal, plusz kereszttartok, de azota megegyszer kellett lakatolni a sarvedoivnel.
Nyilvan az olcsobb volt.Tomiii: bontott dolgokat hirdetsz gondolom.
Koszi, bontott nalam nem jatszik.
A suzukimnal is ki lehetne cserelni olcsobban, ha nem komplett lengokart veszek, hanem csak a 3-3 szilentet, es a gombfejet, de vissza kellene sajtoni, ami sose lesz olyan, mint a gyari lengokar.
Tapasztalat, sokan probaltak mar, a gyari elmegy 8-10 evet 100-150k km-t a fos magyar utakon a betonna kemenyitett futomuvel es a 195/45 gumikkal is, amik nem kis terhelest adnak a futomunek is egy egy nagyobb uthibanal. -
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123337 üzenetére
akkor ilyet fogok venni, ha csak ennyi a komplett futómű hozzájuk
szar suzukimba is 30k a két lengőkar, és akkor még a gátlókhoz meg a rúgókhoz nem is nyúltam, de biztos azzal is lehúznak, okosba biztos csak egy tizes lenneegyébként nem te írtad a xsarát, de leírták ezt.
de tényleg nem érdekel, mindenki azt vesz, amit akar -
Kornel
veterán
citroen xasra hátsó futóművéről nyilatkoztak itt, hogy 10-20k talán?
volt munkatársamnak 100k-ba volt, és bp-en nem is talált olyat, aki elvállalta, vidékre kellett levinnie.
de biztos lehúzták...ha az alja rohad valaminek, az sem 15-20k, még haveri alapon se, mert mondjuk komplett küszöbcsere és/vagy merevítők és/vagy padlólemez cserénél az anyag is több, és ezek nem 1-2 órás melók.
de lehet én vagyok eltévedve, és keresni kéne egy szerelőt, aki ennyiért dolgozik.
lassan read only-ba rakom magam, mert nagyon off a téma, és nincs kedvem még oldalakon keresztül erről beszélgetni.
-
Kornel
veterán
de jó, itt mindenkinek 5-10k hufért csinálnak mindent, legyen az lakatolás, elektronika, vagy futómű
több kérdésem nincs a témában -
-
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123282 üzenetére
nem mindegy, hogy 350-ből alkudsz 50-et, és 300-ért veszel egy éppen még 1-2 vizsgára jó autót, vagy 250-ért keresel max, de még ott is alkura számítasz, és 200-ért keresel igazából. (gyakorlatilag egy fél kategória különbség minőségben)
mondom, az ilyen x <= 250k huf autók között 4-5 éve olyan romok voltak, hogy megmenteni se lett volna érdemes őket nem kis összeg ráfordításával.
ha szerinted egy rohadó kasznit 50k-ból megcsináltat valaki szakemberrel (itt az otthon tákolást ne számoljuk), akkor tévedsz.
aki otthon meg tudja bütykölni, meg kasznizni, annak persze lehet jó alapokat találni ennyiért is, amiben a motor nem kuka pl.
tovább tényleg nem érdemes erről beszélni, inkább el kell menni, és szétnézni a felhozatal között
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #123271 üzenetére
Kezdodik
-
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123249 üzenetére
Irtam am mast is azota peldanak. Sok-sok kereskedest es hirdetest vegigjarva, hogy vslsmi autonak nevezheto 4 kerekut talaljunk.
Te ismered a magyar piactot?
Milyen bontoszokevenyeket adnak ennyiert?
Ha csak azt nezzuk, hogy ennyiert a kaszni biztos hulla, azt mennyi rendbe rakni?
Gondolom az is 50kMod: nem csak escortot neztunk, barmit, ami belefert volna a 250-es keretbe akkor.
F astra, b corsa, punto 1, barmi, mind1 volt a tipus, csak a suzuki volt kizarva.
A vege az lett, hogy 250 helyett 400 lett a keret...
Nem veletlenul. -
Kornel
veterán
válasz
szabonagyur #123247 üzenetére
Ja a fenti peldam az escorttal ugy kezdodott, hogy bejartuk borsodot es hevest 250k koruli autot keresve, mert ennyi volt a keret...
Suzuki ki volt zarva ott is.
Persze ennyiert ami volt, az mind gatya volt, jobb esetben csak a motor, rosszabb esetben a kaszni is hulla volt.
Igy emeltuk a keretet 400-ra, mivel lattuk, hogy remenytelen a vallalkozas. -
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123243 üzenetére
Most irtam mit vettek itt 400-ert.
Mert az jo.
Hat nem.
200-ert mo-on a legnagyobb pozitivum ha van rajta mrg egy ev muszaki, utana gtk, tehat tobbe lenne rendbetenni, mint amit a kocsi er, ezert megy a bontoba.
A valsag utan a nulla kozelebe visszaesett ujauto eladanak koszonhetoen szepen felmentek a minosegi hasznaltautok arai, ami minden szegmensben erezteti a hatasat.
A kerdes ilyen esetekben az, hogy van-e megbizhato olcson dolgozo szerelo, vagy sajat maga ert-e annyira hozza, hogy rendbe tud rakni egy rosszabb peldanyt is, ami az arsav aljan talalhato.
Ha nem, akkor biztonsagi valasztasra kell menni...jani_gy_22: escort. Mk7 1.6 zetec jo vlasztas is lehet, de gyakorlatilag mind rohad mar, es ebbol egy jobb peldany 300-350 legalabb. Tesomnak ilyen van, egyutt vettuk 5 eve, mar akkor is es azota is voltak vele aprobb gondok, plusz a rohado kaszni rendbetele, annak idejen 400k volt, szerintem evente atlag 100k ment ra(felni es gumik nelkul), de folyamatosan jo muszaki allapotban van, igaz hibatlan sose lesz, most se indul rendesen hidegen.
Szovak igy szamolj vele, egy elo pelda alapjan.
Nem beszelve a vetelkor ugye nem mindegy, hogy mennyi megy az alap dolgok cserejere, itt egy vezerlescsere munkadijjal siman beleszalad 50-60-ba is, plusz olaj, szurok, es egyeb folyadekok, minimum 100k.
Ezekkel is kalkulalsz? -
Kornel
veterán
válasz
hobizoli #123241 üzenetére
Ja.
Amit megvett a forumtars itt.
Az, hogy az alja full rozsda, meg most irja a masik topicban, hogy nem veszi az 5. fokozatot, az van akinek kisebb hiba, de akinek nincs haverja, aki olcson megcsinalja, annak ramegy meg az auto ara megegyszer.
Tehat kinek mi a jo, mondom...
Nekem az ilyen szar, pont -
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #123237 üzenetére
Vehet ennyiert astrat es puntot is.
Ha osztrak, akkor mar porra van rohadva, ha magyar, akkor meg lehet futni.veluk egy kort megnezni, de az astra itthon is porra tud rohadni.
Nem feltetlen mind, mert van a csaladba egy 1995-os 20 eves peldany, amin rozsdafolt sincs, de nem is eladoes nem is lesz.
Statisztikailag joval nagyobb az eselye, hogy ennyiert jo swiftet talal, minthogy jo astrat vagy puntot.
Azokbol a jo inkabb 400 korul vagy felett van.
Persze kinek mi a jo -
Kornel
veterán
Swift kell neki, ennyiert mar jot is lehet talani, de azert ott is keresni kell rendesen.
Ph-n is voltak eladok ennyiert. -
Kornel
veterán
Hasznaltauton a legolcsobb uj ar a realis a minimum arat tekintve, legalabbis tobb mas tipusnal igy van.
A 2.0 tdi 7,1M
[link]
Ha a regebbi modell egy bentragadt peldanyarol van szo benzinmotorral, meg lehet hogy tenyleg annyiert odaadtak. -
Kornel
veterán
válasz
Lavidaloka #123139 üzenetére
Ui: Nekem meg csak egy "sz@r" BMW-m van...
Vegre egyszer valami igazat is szoltal
-
Kornel
veterán
válasz
Integrale #123122 üzenetére
Vajon az ilyen veletlen?
Szerinrem nem.
Mondjuk en direkt kotottem cascot, 1.6 korul er az aito, evi 50k a casco, szerintem megeri.
Uveget ugyis cserelni kellene, mert karcos es van egy kofelverodes is, azzal legalabb visszahozok valamit az arabol
Meg tenyleg ne adj isten csak a kereket leszedik, 200 alatt nem uszom meg azt se. -
Kornel
veterán
válasz
szabonagyur #123104 üzenetére
Sx4 sedan is van olysn jo, bar az is csunya, de az dragabb.
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #123036 üzenetére
Ahogy elottem is irtak, elegge ramentek a tervezett avulasra, karoltve a boschal.
Tehat jo lesz 10 evig, aztan sorba hullik el minden benne.
Lehet cafolni, csak nem erdemes.
Ettol fuggetlenul ar/ertek aranyban ujan, vagy fiatalon valoban jok. -
Kornel
veterán
válasz
2thletme2day #123003 üzenetére
Valami nem koser ezzel.
Ez joval joval tobbe kerul.
Eleg ha kifizetedy es nem tudod majd atirni pl. -
Kornel
veterán
válasz
bajnokpityu #122999 üzenetére
Ez igy van.
Mar 15 eve is jol csinaltak ezt a mufajt, tesom escorttal jatszotta el ugyanezt
Egyebkent a 2.0 joval erosebb azert. -
Kornel
veterán
válasz
bajnokpityu #122997 üzenetére
Szerintem tobbert is elment volna, ha csak epp elkezdett rohadni.
Valaki jol jart vele -
Kornel
veterán
válasz
rwin5 #122851 üzenetére
mekkora autó kell?
csak azért, mert ha a méret megfelel, akkor 2,5M-ért majdnem zsír új mk7 swiftet kapsz...mod: amugy lakás helyett nem vennék autót...
a lakás legrosszabb esetben is tartja az árát, de akár növekedhet is az értéke, sőt ha ki tudod adni, akkor még pénzt is termel, ellenben egy autó minden esetben csak viszi a pénzt. -
Kornel
veterán
válasz
rwin5 #122849 üzenetére
Nem nagyon.
A motorok elmennek barmennyit, ha legalabb 15000-renkemt le volt cserelve az olaj, vezerles lancos, amit nem kell cserelni. Mondjuk jobb, ha 5w30-at locsoltak bele, es 10000-kent csereltek, de ugye hasznaltnal ez mind lutri.
Komoly tipushiba csak az 1.3-as valtoja.
Nekem most sportom van, meg minden a gyari benne, 140k km-el, a futomuhoz se volt nyulva, ugy, hogy 195/45-os gumin kapja az uteseket a szep magyar utaktol.Mennyi a kereted amugy?
-
Kornel
veterán
válasz
rwin5 #122846 üzenetére
1.3 is megfelelne, de tipushiba a valto nyelestengely csapagyanak meghibasodasa, vagy elojon, vagy nem, ha igen, akkor kb. 80k a szervizelese.
1.5-nel nincs ilyen gond, jobban is megy, nem is eszik tobbet, eleo korben ezt mondanam, de ritkabb.
En gs-eket neznek, azert jo az ulesfutes es az automata klima, stb.
Ha meg van zseton, es nem kell az 5 ajto se, akkor meg egyertelmuen a SS, na ez tenyleg jobban megy, es fogyasztasban kb. fel liter plusz csak, de azt is a nagy papucsoknak koszonhetoen szerintem. -
-
Kornel
veterán
Nem is veszik meg, mar itt is linkelgettek, de azota is ott all.
Jelenleg - egyelore - nem nekem kell, kollega akar ilyet, megpedig kintrol, ahogy irta is.
Szvsz van tisztesseges, es tisztessegtelen haszon.
A kereskedo aki megvette a splash-em, 100k-val dragabban rakta ki, meg leszedte a jo conti gumikat rola. Arra azt mondom, hogy egy tisztesseges haszon.
De itt nem nagyon errol van szo.
De hat kinek a pap, kinek a papne, akinek.belefer, az vegye meg -
Kornel
veterán
válasz
bajnokpityu #122819 üzenetére
na ha ebbe az irányba mozdulsz, akkor majd várom a teljes sztorit, behozatallal papírmunkával, kezdeti ráköltéssel, stb., mert ezek a 2009-es accorodok nagyon begyere nekem
a kombi a legszebb.(#122820) joamilestoné: 2006-os 3,3M-ért... na persze. meg az 500+k haszna rajta.
ennyiért 2009 utánit hozol kintről. -
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #122814 üzenetére
van egy új vitara, amellett van a skoda TSI, de azt nem akarja ilyen felhasználási módban kinyírni.
bajnokpityu:
ha nem fontos (annyira) a pénz, akkor veszel egy ilyen accord kombit, kintről akár
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz
mycso #122807 üzenetére
swift kicsi is ugye, meg felszereltségben is szerényebb.
viszont egy gl+ vitarában szerintem minden benne van, amire manapság szüksége lehet egy embernek, és eszik 6 litert, ráadásul "nagy" is.
annyi, hogy ugye a méret meg a dizájn miatt ez már nem 2,6M, hanem 4M.
kompromisszum persze még mindig van, a kopogós kemény műanyagok.
akit ez nem zavar, és újat akar, annak mindenképp jobb választás, mint egy dacia ennyiért.én az új balenot várom majd, tesztek szerint jó, swfitnél nagyobb, és alig lesz drágább.
-
Kornel
veterán
válasz
mdani01 #122782 üzenetére
"csak" 4 csillag, de abból a jobbak közül való, az ilyen kiegészítőkre nem sok pontot kapott, amik miatt 5 csillagos lesz valami, mint 7 légzsák, stb.
a 2010-es verzió már 5 csillag valóban, de az meg majdhogynem olcsóbb a szalonban, mint az a pár eladó, ami van a piacon. -
Kornel
veterán
válasz
m3tr0 #122778 üzenetére
Ha a 2005-től gyártott verzióra gondolsz, akkor sajnos eléggé felmentek az árai mostanában, 1M alatt nem kapsz értelmes (értsd jó motorral, nem TK-ból visszahozott, legalább GLX felszereltségű) példányt. Szemben 2-3 éve valóban 800 körül is voltak már vállalható példányok.
Mivel kevés a fiatal, és jó minőségű használt autó, ezért bizonyos típusoknál felfele indultak az árak, hiába lettek öregebbek ugyanazok az autók.
A splash-em 2,5 év használat után(60k km-el több futással) 100k-val drágábban sikerült eladnom, mint amennyiért vettem. És a kereskedő aki megvette, még annál is 100k-val drágábban rakta ki utána.(#122780) TheProb: szerintem a gombóc swiftre gondolt, de az jelenlegi árszinten nem a te kereted, akárhogy is nézed.
(#122781) mdani01: így van, egy 100k km alatti, 2007-2008 körüli GS, az már 1,2-1,3M...
és még mindig csak egy 1.3-as váltó típushibás példány.
az 1.5 GS-ek pedig 1,5M körül mennek már, amik szépek.
ezért vettem 1.6 sportot, ez volt 1.6M 130k km-el, sérülésmentesen, hibátlan állapotban, swifthez képest full extrásan -
Kornel
veterán
válasz
TheProb #122774 üzenetére
Abban igaza van, hogy a japánok, főleg a korabeliek nagyságrendekkel jobban rozsdálnak, mint az európai társaik nagy része, kivéve talán a ford, ami ugyanaz.
elég kevés az esélye, hogy korabeli japánból valóban rozsdamenteset találj.
azt javítani meg, alsó hangon egy százas rámegy, de ha nagyobb a baj, akkor több is.(#122775) joamilestoné : akkor nem is kell autózni, vagy inkább járjon mindenki ezres swifttel, mert az olcsó
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #122770 üzenetére
elmehetnél autós újságírónak ecsém
lehet te vagy itt a tégla
(#122773) [rvilike]: miért? tegyük fel lakás már van, mire gyűjtögetnél? a nyugdíjas éveidre?
-
Kornel
veterán
itt az is kérdés, hogy mennyire szívod be egy "jó" használt autóval.
most mondja haverom, hogy munkatársa vett egy 2006-os mazdát kintről, és az alja full rozsdás, amúgy jó...
persze át lehet nézni 95%-ig egy használt autót, de akkor is benne van az 5%, hogy nagyot cumizol a használttal, aki meg még rendesen át se tudja néz(et)ni, annak meg inkább 50-50a TC-os kalkulátoros próbálkozás meg szerintem elég kezdetleges, szerintem lehetne csinálni egy sokkal komolyabb, élet közelibb kalkulátort is, persze azért melót kellene bele tolni rendesen.
-
Kornel
veterán
így van, a tuti ne legyen szívás azért elég komoly érv.
mennyit állt szerelőnél az autód az elmúlt 1 évben?
hogy közlekedtél azalatt, amíg ott állt?
ha egy kocsi van, akkor ez elég komoly gond, adott esetben plusz költség is.
lehetne majd csinálni egy kalkulátort, ahol állíthatóak lennének a paraméterek, és számolna valós összköltséget is, de ha egy új autót megtartasz 10+, de akár 15 évig is, akkor már kijöhetsz jobban is a végén, mert ezalatt legalább 2 használt autót kell venned, annak minden plusz járulékos költségével együtt.gumit direkt nem írtam, mert azt a használtra is pont ugyanannyit kell venni.
egyéb kopót meg azért nem írtam, mert mást nem kell cserélni ennyi km-nél
-
Kornel
veterán
Egyébként mindenki nyomja a használtautó projektet, mert akkor nem bukik annyit, stb.
Pedig ha valaki kiszámolja, hogy min mennyit bukik, sokszor jobban megéri egy új autó.
Ha valakinek pl. elég egy kisautó, akkor ott van pl. egy új swift, amire fixen lehet tervezni, hogy mennyit kell majd költeni, 15k km-enként olajcsere (~15.000 HUF), 45k km-enként váltóolaj és mondjuk fékolaj csere, esetleg fagyálló (25.000 Ft), 105k km-nél gyertyacsere, és mondjuk addigra egy tárcsa is illik, ez legyen 50.000 Ft, meg közben egy szett betét legyen 10.000 Ft.
Se vezérlés csere, se semmi más.
Tehát mondjuk 150k km alatt 345.000 Ft-ba kerül a szervizelése, és akkor ugyanolyan hibátlan autónk van, mint újan.
Vajon mi tudja ezt überelni?
Ugyanez igaz mondjuk egy Vitara-ra is, csak az nem 2,6M újan, hanem 4M. -
Kornel
veterán
ebben igazad van 100%-ra.
minél fiatalabb, és olcsóbb fenntartású autó kéne neki.
de a daewoo nem az, hidd el.
apámnak lanosa van, kolléganőm kalossal jár...
ja jut eszembe, mindkettőnek kilyukadt már a tankja, tehát nem egyedi eset, ami azért elég meredek, maradjunk annyiban.
én ennyiért egy punto2-t, vagy egy megane1 ph2-t vennék. 500-600k+egyéb költségek és tartalék.ha kicsit még gyűjtene hozzá, akkor pedig egy suzuki liana-t vennék, a jobbik 1.6-os motorral, de az 1.3-as se rossz. igazi japán minőség, nem nagyon romlik el, nem is rohad, amúgy se egy ördöglakat. Nem is törik rosszul, viszonylag nagy is, és azon kívül, hogy belül szürke, teljesen élhető autó.
Azt meg, hogy hogy néz ki, le kell magasról ****ni, ahhoz már több pénzmag kell, hogy jó legyen, ne romoljon el és még jól is nézzen ki.Természetesen a fl-es változatra gondoltam, az első verzió még annál is ocsányabb
itt van pl. ez az 1.6 GS "full extrás" (magához képest
) példány, mondjuk alkuval 800 körül.
-
Kornel
veterán
nem beléd kötni akarok, de a linkelt kalos az az autógyártás szégyene, minden tekintetben.
kicsi, törik, mint a ropi, sokat eszik (8+ liter), de legalább menni se megy, belülről igénytelenebb, mint egy régi swift, és az alkatrész se olcsóbb hozzá, mint bármi máshoz, simán annyiba kerülnek a dolgok hozzá, mint egy G astrához.
ehhez képest egy lenézett olasz punto2 mindenben jobb autó. -
Kornel
veterán
Ismet latszik, hogy ismered az autokat.
Daewoo-bol mi johet szoba ennyiert?
Egy lanos talan.
Apamnak ilyet vettunk, 9 evesen, megkimelten, toresmentesen, garazsba tatva, elso tulaj, stb.
Tovabbi 6 ev alatt a kocsin olyan dolog fordultak elo, amit el se akartam hinni...
Osszes rugo eltort szepen sorban, a tank kilyukadt, rohad, pedig garazsban van tartva, a motor eszi az olajat, hiaba volt 10.000-kent olakcsere, es mostanaban valami rejtelyes elektromks hibaja is van.
En biztos nem vennek semmi ilyet, egy levetett opel technika volt ujan is.
Ehhez kepest egy punto2 vagy egy megane 1 ph2 minden tekintetben jobb auto, ugy mondom ezt, hogy utalom a francia es az olasz autokat, es sose vennek magamnak. -
Kornel
veterán
válasz
Primary92 #122634 üzenetére
500k-ert jo focus...
Egyre viccesebbek a keresei feltetelek.
Utana meg az elado a hulye, hogy szart adott el szarert hugyert.
Szerintem 500k-bol max. F astraban gondolkozz, esetleg megane 1 ph2.
Mast nem nagyon tudok mondani, ami meretben es arban megfelelne neked az elkepzeleseid alapjan. -
Kornel
veterán
Az a gond, hogy van nyoccaza atirassal, szervizzel, de egy vezerlescsere olajcsere plusz ha vann egy ket aprosag, akkor rogton 100k...
Ha a hatso futomure kolteni kell, az 100k alaphangon, ha jo is meg, fel ev.mulva elojon mi van, all a kertben majd? Mondjuk attol meg megy vegulis...
2000-2001-es peldanyok vannak max.ennyiert, 15-16 eves lesz jovore...
Tesom 98-as escortjaban ennek az 1.6-os motornak az egyik valtozata van, szinte nincs olyan honap, amikor gond nelkul futna, egy termosztat, egy jelado, minden honapra jut valami, pedig gyari alkatreszekkel javittatja... Csak hat a kor, az ido vas foga ellene dolgozik.
Es akkor a szokasos rozsdarol nem is beszeltem.
En nem vennek fokat ennyjert jelen tapasztalataim szerint. -
Kornel
veterán
válasz
hobizoli #122478 üzenetére
Mondom megegyszer, 2001 ota futnak ezek.
Liana, wagonr, ignis, swift, sx4, csak itthon van beloluk sok szazezer peldany ezzel a motorcsaladdal.
(1.3-1.5-1.6) a vilagon meg joval tobb.
Nem kellett rajtuk lancot cserelni.Bajnokpotyu: jo lesz, a motor mindig is jo volt, amiket emlitettem, magyar es lengyel kisipari beszallitok silany alkatreszei miatt meg lehetnek gondok, ld. valto nyelestengelycsapagy, gatlo, rugo, aminek egy reszet elismerik, masik reszet meg tagadjak.
#122482: motort epiteni tudni kell
-
Kornel
veterán
válasz
bajnokpityu #122475 üzenetére
Azt akartam mondani eppen, hogy olyan halk, mintha nem is lancos lenne, ellenben egy ket lancossal.
Talan 0w20-as olajjal hallottam a lancot egy kicsit hidegen a k12b-ben, de 5w30-al nem.
Mas markat most nem mondok, mert nem a fikazas a cel
Egy teny, hogy lanc sehol nincs polcon suzukihoz, mert nem kell. -
Kornel
veterán
válasz
hobizoli #122473 üzenetére
Service manual szerint motorelettartam nalam.
Illetve tapasztalat szerint is.
Ergo ha kuka a lanc, akkor mar a motor is, forditva meg ugyis mindegy
Egyebkent keress ra, hogy cserelt-e valaki m1xa-ban lancot, meg fogsz lepodni.
Pedig 2001 ota futnak ezekkel peldanyok, ki tudja hany szazezer km-el a motorjukban. -
Kornel
veterán
válasz
slett27 #122464 üzenetére
Nem serteskent, de ha szijas a vezerles, akkor vetel utan azonnal csere.
Ez 100%-ban a te hibad, ezt senki se fogja neked benyelni.
Az meg, hogy torott volt az auto, leginkabb vetelkor kellett volna ellenorizned, ha beleirta, hogy megtekintett allapotban vetted meg az autot, akkor nem gondolom, hogy ez jogalap lenne arra, hogy reklamalj, kiveve ha TK-bol es/vagy ket autobol lett osszelegozva.
Tesomnak annak idejen amikor hevesbe megvettuk az escortjat, hazagurult vele sopronba, az volt a makja, hogy a szerelojoz, mert a vezermuszijat mar csak par cafat tartotta, par szaz km, es ugrott volna a motor.
Legoozelebb vegyel lancos motort, en nyugodtan alszom, hiaba taposom ki a belet
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- bambano: Bambanő háza tája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- iPhone topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Bluering Libra irodai forgószék
- Lenovo ThinkPad X13 Yoga i5-10310U 16GB RAM 512GB SSD 13.3 FHD Touch 2in1
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Extra olcsó! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest