- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dr.Zoo #59005 üzenetére
Na ez már a másik véglet.
Gondolom nem úgy tettél meg több száz km-t a városban, hogy közben egyfolytában VTi-ket aláztál. Az, hogy volt több-kevesebb elrúgás, gyorsulás, stb. egy tank üzemanyaggal az messze nem jelenti azt, hogy ilyen körülmények között valóban 7 litert fogyasztana. Tudom dízel, jó hatásfokkal, írt motorvezérléssel, de azért a fizikát ne b.....k már meg. A lovak zabbal mennek.
-
!Overdose!
őstag
válasz
MunezXBK #58988 üzenetére
Rövid távon persze. Ha erre irányult a 10 liter, akkor igazad van. 15km-re van a munkahelyem a lakásomtól és messze nem fogyaszt 10 litert sem a saját autóm aminek a nevét nem mondjuk ki
, sem a két céges autó, amivel szoktam közlekedni.
bitpork: Abban neked is igazat adok, hogy egy 2.0-s benzines autótól nem feltétlenül sok a 10 literes fogyasztás BP-n, de azért vannak egy páran akár itt a topikban is, akik bőven 10 liter alatti fogyasztással oldják meg a napi ingázásukat. Persze nem összkerekes és nem automata gépekkel, mert az persze, hogy nem lesz gazdaságos a városban.
mod: Úgy látom egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett.
-
!Overdose!
őstag
Várj! Pontosan milyen Mercire gondoltál? Feltételezem W124 230E. Az elképzelhető, hogy pont ezzel a motorral nincs 400k felett, bár kötve hiszem, de kicsit is korrekt Merci nincs 300k-ért ez biztos. Se W124, se W123, se semmilyen. Persze tele van a HAHU 300k alatti irányáron hirdetett Mergákkal, de 99%-uk arra sem érdemes, hogy elmenj megnézni őket. Tapasztalatból mondom.
Persze, ha van pontos kiszemelt, akkor dobj egy linket akár ide, akár a Merci topikba vagy akár csak privátba.
-
!Overdose!
őstag
válasz
kalmanchris #58685 üzenetére
Abban a részben nem is az volt a legviccesebb, hanem, hogy nem tudták megforgatni a Z4-et, de azért erőltették a dolgot.
-
!Overdose!
őstag
Srácok!
Totalcar Trackday-re jön valaki? Akár szervezhetnénk egy topiktalit is a helyszínre!
-
!Overdose!
őstag
válasz
aphra2 #58522 üzenetére
Pedig japánhoz drága az alkatrész...
Persze, tudom, hogy egyedi. Az oka pedig az, hogy gyakorlatilag a motor+váltó kombó miatt hozzák be az angol Civic 1.8 VTi-ket. Esetleg még a félbőr belső és a "nagyfékes" futómű és valamit. A többi sallang pedig szotyiért megy el vagy rohad a bontósra.
Kis kereséssel találtam 15k-ért a Fiesta-hoz, igaz feketét. Szerintem ha alaposan körbenéz fog találni olcsón. Lehet, hogy végül nem 10k lesz, de nem is 50. Én inkább arra mennék rá, hogy ne kelljen fényezni, mert az alaposan megdrágítja a javítási költségeket.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Dany007 #58520 üzenetére
Üres ajtóról beszéltem. Én egy horpadás miatt kerestem ajtót, semmi szükségem nincs a hozzá tartozó szerelvényekre, ahogy valószínűleg a kollégának sem. Mindent át kell tenni a sérült ajtóból. Nem nagy munka.
Mod: Linkelni sajnos nem tudom, de:
"ajtók üresen (rohadás és sérülés mentes)4000ft/db"
-
!Overdose!
őstag
válasz
Revolit #58516 üzenetére
Üres, sérülésmentes ajtó 4k/db bontottan az autómhoz. Nem hiszem, hogy ne találnál max. 10k körül egy ilyen gyakori autóhoz. Még a szín sem ritka. Kis utánajárással és szereléssel csökkentheted a kiadásokat.
Inkább aggasztó, hogy nem a tiéd az autó. Ha az enyémmel történne ilyen, akkor a javításon felül elvárnám az autó értékcsökkenésének a kompenzálását is.
-
!Overdose!
őstag
válasz
dabadab #58509 üzenetére
Képek nélkül inkább ne vitázzunk róla, de akár pár százezerbe is beleférhet. A Fiesta nem ritka autó, akár színben illő sárvédőt és ajtókat is találhat hozzá pát tízezerért. Akkor pedig komolyabb lakatolást és fényezést csak az autó hátulja igényel.
Mod: Közben lettek képek is. Nem lesz ez olyan horror, ha talál bontott karosszériaelemeket.
-
!Overdose!
őstag
válasz
neduddki #58253 üzenetére
Mostanában 2-3 csapágyas példány is felbukkant CRX-en. Egyelőre bőven a statisztikai hibahatáron belül, de érdemes lesz rá odafigyelni. Tény, hogy kevésbé jól megoldott, mint a K20 Type-R-ek esetében. A K24 nekem egyébként is szimpatikusabb, de mostanában inkább N22, amíg ki nem növöm az újdonsült dízelmániámat.
-
!Overdose!
őstag
válasz
SpaceKombajn #58203 üzenetére
"Viszont a 2.4-esek jobban felszereltek alapból"
Ez nem igaz. Ha kéred küldök át felszereltségi listát.
Inkább K24, a K20-ról mostanában röppennek fel rossz hírek is.
-
!Overdose!
őstag
5,77 l/100 km-es fogyasztással abszolváltam egy kis hazai nyaralást Shell FuelSave Euro 95-ösből. Az útvonal Budapest - Harkány volt az M6-oson, majd egy kis Pécs, Siklós, Villány és hazafelé Harkány - Békéscsaba alul Szeged felé. A klíma az út nagy részén természetesen be volt kapcsolva. Ez és a Pécsi emelkedők miatt sajnos nem tudtam lejjebb tornászni a fogyasztást pedig mindent megtettem. Mindenhol óra szerint betartottam a sebességhatárokat. Összességében elégedett vagyok, de továbbra is dízelre vágyok.
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #57428 üzenetére
Féktisztító.
-
!Overdose!
őstag
válasz
runner 125 #57424 üzenetére
Én mindig elmosás és gumiápolás után zacskózom be. Így koszos sem leszek amikor újra elöveszem.
-
!Overdose!
őstag
Taxiztam ma egy jót 5k-ért. Végül is csak 3 visszajelző világított a műszerfalon: check engine, olajnyomás és kopott fékbetét.
-
!Overdose!
őstag
válasz
bitpork #56554 üzenetére
Köszönöm a lehetőséget! Igen, békéscsabai vagyok, de Szegeden ritkán járok. Mindenesetre ha arra tévedek, akkor csörgök!
tomcsi23: Jellemzően inkább automata tempomat-os autókat szoktam vezetni (a Land Cruiser-t szinte minden nap) az keményen nyomja a gázt és pakolgat vissza, ha kell.
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
Még nincs, de hétfőn veszem át a sajátomat. Kayaba és Koni között vacilláltam, de a Kayaba gátlókról is egyre rosszabbakat hallani mióta nem Japánban készülnek. A Kayaba 19.310 Ft lett volna a legnagyobb kedvezménnyel, a Koni pedig 17.000 Ft és Kárászy-ék ingyen bemérték a lengéscsillapítóimat, ez 1905 Ft lett volna egyébként.
-
!Overdose!
őstag
Azt azért tudnod kell, hogy hivatalosan kell műbizonylat a B oszlop mögötti fólia esetén is. Ha a szabályt akarja követni a rendőr, akkor megbüntethet érte vagy műszaki vizsgán megbukhat az autó. A normálisabbja biztos, hogy nem fog szólni érte, hiszen oda bármilyen fóliát rakhatsz, tehát értelmetlen műbizonylatot kérni róla, de ha kifogsz valakit, aki szó szerint értelmezi a szabályt, akkor teljesen jogosan büntethet érte. Neked kell mérlegelni.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Melack #55775 üzenetére
Nem akartam vészmadárkodni, de olyan gyenge minőségű fékalkatrészekkel ne csodálkozz rajta, hogy visít. Nem biztos, hogy el fog múlni, sőt ezek általában olyan hamar elkopnak, hogy jobban megéri a drágább, de jobb minőségű.
Taat: Ott is laksz? Egyszer megnézném már élőben azt a szépséges Golf-ot. Ismerősömék is abban az utcában laknak, talán a 22-ben.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Bati0501 #55526 üzenetére
Napi szinten vezetek egy 1.7 DI Combo-t. Sokkal rugalmasabb, mint egy 1.4-es benzines, bátran lehet előzni vele, pedig ez a gyengébb változat és a fogyasztása is több, mint korrekt, a motor meg örök, mint a nyomorúság. Ízlések és pofonok, de nekem inkább 1.7D, mint 1.2 vagy 1.4 benzines egy G Astra-ban.
-
!Overdose!
őstag
A linkelt Civic-ek közül, csak a másodikkal (facelift-es) érdemes foglalkoznod, a többit felejtsd el. De ez a konkrét példány nekem nem szimpatikus és ezek nem is ennyiért szoktak menni. Amit Qru írt, hogy rohadnak az az angol (MA, MB, MC) kasznisokra pont nem jellemző. Ha konkrét kérdésed van a típussal kapcsolatban, akkor szívesen segítek. Az Almera és Primera szerintem egy kicsit olcsóbb összhatású autó. Utóbbival én is szemeztem, de nálam a Civic nyert. Japán vonalon esetleg körbenézhetsz a Corollák között is.
W1: A TDi közvetlen befecskendezéses, a PDTDi adagolófúvókás. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is. Ha bővebben érdekel inkább keress rá, mert nem két mondatos téma.
-
!Overdose!
őstag
válasz
lama_lamm #55177 üzenetére
Nem feltétlenül rossz irány a Rover, de csak néhány típus felel meg az igényeidnek. A benzines Honda motoros Roverekkel nem szokott sok gond lenni és a saját fejlesztésű dízel is megbízható. Ezekhez az alkatrész sem olyan megfizethetetlen, mint a 75-öshöz, de nem is olyan olcsó, mint a gyakoribb európai autókhoz (F Astra, Golf III).
DZs: Osztókör módosítóval igen.
-
!Overdose!
őstag
Tapasztalataim szerint (3 Angliában gyártott autó egymás után) pont ugyanolyan megbízhatóak, mint a japánban gyártottak, hiszen az alkatrészek többsége megegyezik, esetleg az összeszerelési minőségbe lehet időnként belekötni. Egy városi legenda szerint a BMW többek között azért vette meg a Rover-t, hogy hozzáférjenek a Honda által kiépített japán minőségbiztosítási rendszerhez.
Más: Tegnapi kellemes csalódás: Octavia kombi 1.6 CRTDi.
Kellően erős előzni és 5 literes fogyival megjártuk az utunkat.
-
!Overdose!
őstag
válasz
papa01 #55143 üzenetére
Mit jelent a keveset fogyasztó? Mert az 4 és a 6 hengeresek között jelentös különbség van fogyasztásban. Persze menetteljesítményekben is. Megbízhatóságban nincs érdemi különbség közöttük, válaszd amelyik jobban tetszik, illetve amelyinek leinformálható, szervizelt múltja van!
-
!Overdose!
őstag
válasz
bitpork #55129 üzenetére
Sajnos már elmúltak azok az idők.
Egy 400k-s 23-asra nagyon sok pénzt el lehet és el is kell majd locsolni. Az elfogadható darabok közelítik az 1 milliót, amiért mondanom sem kell, hogy modern, gazdaságos, biztonságos autót lehet venni. A fekvős már csak hobbiautónak való. Mondom ezt úgy, hogy a kedvenc autóm, gyakorlatilag ilyenekben nőttem fel.
-
!Overdose!
őstag
válasz
zolikaDB #54956 üzenetére
Igen, akkor is kell. Általában autószerelőknek van hozzá műszerük, de te is meg tudod csinálni magadnak. Két csavarral tudod állítani a fényszórót. Az egyik vízszintesen, a másik függőleges állítja. Kell lennie egy matricának a fényszóró körül, amelyiken fel van tüntetve, hogy hány %-os az autó dőlése. Ez alapján ki tudod számolni és egy nagy fal felületén beállítani, de mivel 5 perc az egész szerintem 2 sörért bármelyik szerelő beállítja neked műszerrel. Ha nagyon el volt állítva, akkor sokkal jobban fogsz látni vele.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Norbi14 #54947 üzenetére
Szigorúan a kettő közül a Hankook-ot választanám, de esőben nem remekelt a teszteken.
Startgumin 13k a Fulda EcoControl HP az is jó választás lehet vagy 15k a Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Ez utóbbi gyorsabban kopik, cserébe keményen tapad. Dunlop Sport BluResponse most nincs náluk, de ha találsz jó áron, akkor most az a favorit a legtöbb teszt szerint.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Bati0501 #54920 üzenetére
Nem a fokozatoknak van hamar vége, hanem olyan erős, hogy egyfolytában elpörög a kerék, ezért inkább elváltja a következő fokozatot. Tipikus értelmetlenül erős FWD autó, ami semmire sem jó. Még az LSD-t is kispórolták.
Mod: Pályára sem jó, mert a lassú kanyarokból nem fog tudni kigyorsítani tapadás hiányában.
-
!Overdose!
őstag
A reptér környékén lehet valahol ingyen vagy olcsón parkolni? Este 10 körül kéne.
-
!Overdose!
őstag
válasz
kalmanchris #54579 üzenetére
A teljesítmény inkább származtatott, mint a nyomaték. (nyomaték x fordulat)
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz
hobizoli #54407 üzenetére
Persze, hogy megeszed. Nem megy túl jól a VTEC-E, nem is arra lett tervezve, hanem az alacsony fogyasztásra. A PGT viszont gyárilag is szépen szedi a lábát. Mondjuk minden más szempontból is durván különböznek.
Én még nem próbáltam, de nagyon úgy tűnik, hogy az 5 literes városon kívüli fogyihoz nem kell kamion mögé beállni, elég lehet a 90-es tempó, ahogy aero kolléga is tapasztalta. Nagyon hosszú a váltó és 90-nel még bőven szegény keverékkel üzemel a motor. Persze más hasonló tömegű és motorizáltságú autó is elmegy 90-el 6 liter alatt. Itt már csak decik lehetnek a különbségek, nem érdemes evvel számolni.
Viszont egy AFR mérőt nagyon megnéznék már, hogy mennyire szegény is az a keverék...
-
!Overdose!
őstag
Elbeszélünk egymás mellett. Szó sem volt 5gen-ről. Lehet, hogy te arra gondoltál, de én végig angol Civic-ről beszéltem és aero is azt hozta fel. Az 5gen az siralmas, igazad van.
Ezeket a törésteszt videókat én is megtaláltam, de nem szeretek kép, illetve videó alapján ítélkezni. Jobban érdekelne, hogy milyen erőhatásokat mértek a tesztbábúkon. Törjön, hajoljon a bódé, csak védje meg az utasokat.
-
!Overdose!
őstag
Komolyan úgy viselkedsz, mint egy kamasz kölyök! Ha nem tudnám, hogy felnőtt ember vagy véleményem szerint általában jó meglátásokkal, akkor el is hinném.
Vegyük sorra:
- Az angol Civic (mert erről volt szó, illetve EuroNCAP törésteszt) miért lenne kevésbé biztonságos, mint az általad kedvelt német kor és kategóriatársai? (Golf III, Astra F, Escort) Ezek közül csak az Escort-ról és a Civic-ről készült törésteszt, mely szerint a Civic sokkal biztonságosabb frontális ütközés esetén, oldalról kb. egál.
- Nyomaték? Az nincs sok. Ahhoz, hogy menjen keményen vissza kell váltogatni és forgatni, viszont nem fogy el felül sem. Valaki ezt szereti, valaki azt. Egyik sem rosszabb a másiknál. Kevés olyan kis köbcentis benzines van, amelyik alul is és felül is húz, persze ez lenne az igazi...
- Alkatrész? Valóban drágább a fent felsorolt modelleknél, de szerintem még bőven a józan ész határán belül van. Civic-hez is van olcsó utángyártott alkatrész, de köszönöm én nem kérek belőle.
- Rozsdásodás? Az enyém közelít a 15. évéhez és a hátsó sárvédőíveken még nyoma sincs a rozsdának. Az első sárvédők alján viszont kezd megjelenni a felületi rozsda. Az alja egyébként hibátlan. Ez a rozsdásodási hajlam sehol sincs egy F Astra-hoz, pláne egy Escort-hoz képest. A Golf-ot ilyen szempontból nem ismerem.
Persze, hogy nem tökéletesen. Egyik autó sem az. Jobb-e a fenti németektől? Az én szempontjaim szerint igen, neked vagy másnak nyilván nem feltétlenül. Nem is kell, hogy az legyen. Mindenesetre valótlan dolgokat állítani továbbra sem látom értelmét sem erről a típusról, sem másikról. Könnyen megtévesztheted vele a kérdezőt és a végén még el is hiszi, hogy egy igazi német autó, egy Ford Escort biztonságosabb, mint a pillekönnyű (1100 kg) Honda...
Sztereotípiák, ugye-ugye?
-
!Overdose!
őstag
Az enyém már nem olyan pillekönnyű. 1100 kg és értékelhető eredményt kapott EuroNCAP-n is. Persze biztonságosnak nem mondanám, de kor és kategóriatársaihoz képest elfogadhatóan szerepelt.
Mellékesen jegyzem meg, hogy a Honda utálatod már odáig fajult, hogy a valótlan állításaiddal félrevezeted az érdeklődőket. Van ennek értelme? Szerintem semmi. Peace.
-
!Overdose!
őstag
válasz
Rambovits #54333 üzenetére
Hajlamosabb a rohadásra, mint az angol kasznisok. A hátulja elég csálén áll, jól nézzétek meg mennyire volt törve. Kérdezzetek rá milyen olajjal használta, mikor szokta cserélni, milyen alkatrészekkel szervizelték. Futóművet jól át kell nézni.
Személyes véleményem, hogy ennyiért inkább angol kasznis ABS-es, légzsákos, klímás modellt vennék.
-
!Overdose!
őstag
Egyetértek. Bár szerintem ennek nem a Golf lesz a vetélytársa, mert aki japánt szeretne az japánt is fog venni. De a Civic 1.6 i-DTEC 6,2-ről indul listaáron és hamarosan jön a kombi. Ha nem lesz nagy felára az 5 ajtóshoz képest és igazak a Papp Tibi által megszellőztetett fogyasztási adatok, akkor nem tudom ki fog Auris HSD-t venni.
-
!Overdose!
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz
neduddki #54295 üzenetére
Tudom, tudom.
Egyébként most már tényleg nagyon ki akarom próbálni, hogy az én autóm is tud-e 5 litert fogyasztani, de valahogy most hétvégén sem sikerült rávennem magam a 90-es tempóra.
Kecskemét-Békéscsaba-város-Budapest, 3 személy+csomagok+klíma, 110-120 km/h, a nagy forgalom miatt sok előzés 3. sebességben leforgatva, sok visszalassítás és újragyorsítás a traktorok és kombájnok miatt:
6,1 l/100 km. Elégedett vagyok. -
!Overdose!
őstag
Engem is foglalkoztat az i-CTDi. Első körben a kettős tömegű lendkerék több, mint 400k-s (kedvezmény nélküli) ára elborzasztott, de aztán találtam olcsó beszerzési forrást gyárihoz. Kuplungszettel együtt 150k. Injektorok és a nagynyomású szivattyú gyári technológiával felújítható Bosch. Turbo ugye szintén felújítható
"Mielőtt hozzákezdenék az eset leírásához, hadd mondjak véleményt erről a motorról. A megítélés szubjektív, fenntartással kezelendő, hisz sem a gépésztechnikus képzettségem, sem a szaktudásom nem hatalmaz fel arra, hogy ítélkezzek, de magánvéleményem van. A Honda saját tervezésű dízelmotorjára viszonylag sokat kellett várni, hogy megjelenjen, de megérte. A tervezés során láthatóan fontos szempont volt a tartósság, mellesleg semmilyen fölösleges elemet nem találni a motortérben. A szerelhetősége a kategóriatársaihoz képest megfelelő, a befecskendező-rendszere pedig a Bosch cégcsoport legjobbja: hozam oldali szabályzású nagynyomású szivattyúval, és mágnestekercses befecskendezőkkel ellátott közös nyomócsöves (common-rail) rendszer. Ha befecskendező és motorirányító rendszerről van szó, szerintem az összes beszállító cég a Bosch-rendszerek után kullog."
Novoth Tibor
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G6 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest