- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huami Amazfit Bip okosóra
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Motorola Edge 40 - jó bőr
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
válasz bandus #206150 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy hasonló miatt, de még akkor is túl sok a lehetőség a dátumokkal.
Engem igazából az érdekel, hogy egy tiszta adás vételnél, ami az enyém, mind a 4 ugyanaz a dátum-e? Aznap megkapom érte a pénzt, odaadom az autót és az okmányokat, akkor gondolom (remélem) igen, és pl. a "tulajdonjog hatályba lépése" a vevő tulajdonjogát jelenti, nem pedig az enyémet, amikor anno megvettem.[ Szerkesztve ]
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Tegnap néztem egy 4 éves 7-es golfot elég sok extrával, 2.0 TDI BMT GTD, nem rossz nem rossz , 4 éves, 90 ezer km, 6 millióIlletve megnéztem egy Kia és egy Suzuki konfigurátort.
Suzuki S-Cross 1.4 L Boosterjet lágy hibrid, Automata váltó, 2WD meghajtás ->7 540 000 Ft a konfigurátorban
KIA Ceed 160 T-GDI silver package+ Rendelhető opció (Tolaókamera, Carplayes kijelző, Bluetooth)- >7 599 000 Ft konfigurátorban
Hát ezek után elgondolkodtam, hogy inkább rápakolok még másfél millát és akkor már garanciám is van (Kia 150 ezer km-ig, Suzuki 200 ezer km-ig), azért véleményem szerint egy vadi új garanciás autó még mindig sokkal jobb és biztosabb megoldás.
És mivel kaptam közben a jelenlegi tragacsom helyett egy ideiglenes autót, azt sem mondom, hogy ne tudnék rá várni akár 1 évet (persze jobb lenne sokkal fél évben belül, nem tudom most mi a helyzet Kia és Suzuki terén).Pár kérdés (soha nem vettem még új autót)
-A konfigurátorban kijött ár az mi alapján kerül megállapításra, mindegyik Kia/Suzuki szalonban ezt az árat kapnám új rendelésre?
-Ha egy autóra várnom kell hónapokat, évet ugye nem kell rögtön a teljes árat megrendeléskor kifizetni? Előleg elég nem? Kérhető valami olyan garancia, hogy mondjuk x időn belül nem teljesítik a megrendelést akkor kérem vissza a pénzem?
-Ha a gyártás során emelnének egy nagyobbat, az rám ugye nem vonatkozik, a megrendeléskori ár az érvényes?
-Ilyenkor ha megjön az autó, a papírmunkákon, biztosításon kívül kell még valamilyen jelentősebb kiadásra számítanom?
-A szalonok egyébként nem nagyon szokták online meghirdetni az autóikat, amelyek bemutató darabok? Az is teljesen jó lenne.
-A Suzukit már ajánlottátok itt, ezzel a Kiával kapcsolatban van bármi ellenvetés?
-A megrendelt autót milyen gumival szállítják, nyári?
-Casco kb mennyiben megy mostanság éves díjban egy ilyen autóra?
-Mennyire számít, hogy hol melyik szalonban rendelem meg, van különbség? (ha valahol raktáron van, az ugye megint más)
-Bármi egyéb, amire figyelni kellene? -
footy
addikt
Ezt itt hagyom azoknak akik a "szivo megbizhatobb" vonalat kepviselik.
-
félisten
válasz tepenzed #206154 üzenetére
Suzuki, mivel ezt konkrétan végig jártam
Igen ami van kedvezményes (hűség program vagy mi) ár azt kapod, 3 szint van, nem nagyon van variálás, se ajándék téli kerék, mint régen stb.
Amit adnak általában az a EÜ csomag, meg 3szög, szőnyeg szett (meg a lehetőség, hogy van autó).
Bemutató autók sokszor már akkor le vannak foglalva amikor kirakják őket, plusz a helyére is kell más így addig nem adja el míg nincs másik.
Nyári gumival, Suzuki Conti Eco6
CASCO sok mindentől függ, de teljesen nulláról indítva nekem valahol 130-150e között van a full.
Alapon nincs különbség, hogy hol rendeled meg, amire figyelj, hogy lehet feliratkozni is és ha van érkező akkor szólnak.
Áremelés: benne van a szerződésben, korábban be is raktam ide, Suzuki esetében benne van, hogy aktuális árat fizeted, sőt hivatalosan szín, stb változhat.
Biztosításon felül üzembehelyezés stb, na itt vannak néha különbségek, sok szalon rárak egy összeget, hogy ő csinálja neked...
NIncs szállítási garancia az autóra, ezért is írtam, hogy ami van készleten meg kell venni.
-
nagyúr
válasz tepenzed #206154 üzenetére
KIA most 3 honap koruli szallitasi idot tud kb a ceedre, HA ezek közül nem kered egyiket sem:
- automata valto
- hibrid hajtas
- dizel motorEloleget kell fizetni, talán 10%. Alkudni most naluk fixen nem fogsz tudni. Szerződéstol fugg az aremeles, a mostani szerzodesekre tudtommal mar nincs argarancia, szoval rad is fog vonatkozni ha emelnek. Nyari gumival szallitjak. Casco nagyon egyeni. Kalkulalj egyet netrisken.
-
tepenzed
őstag
válasz tboy93 #206159 üzenetére
Köszi Nektek.
Hát ez az árgarancia dolog nagy érvágás, főleg, hogy talán a Suzukinál olvastam, hogy nagyobb emelést terveznek...
Egyelőre a Kiánál néztem raktáron lévő autókat, de hiába írja, hogy 22-es model, nem értem, mert a logo is a régebbi rajtuk. És sajna olyanok, hogy jobb package, cserébe gyengébb motor.. -
félisten
-
addikt
válasz tepenzed #206160 üzenetére
Minden gyarto fog iden emelmi meg parszor, emiatt ne aggodj. Kar abban remenykedni, hogy normalizalodik a helyzet, amig 8-10 honapokat allnak sorba az emberek kocsiert.
A tobbi kerdeshez par dolog. A Suzukit nem annyira ismerem, de mas markanal nekem eleg komoly kulonbsegek voltak szalonok kozott. Siman tudtam meg tavaly ev vegen alkuldni mindenhol, illetve volt argarancia is nehany helyen. Jelentos kiadas a vetelaron felul a forgalomba helyezes dija, esetleg extra garancia, teli kerekek. Aztan a Casco+kotelezo akkor a legolcsobb, ha evente fizeted, tehat meg 2-300k egyben elore.
A szallitasra nem vallalnak garanciat, de az benne szokott lenni a szerzodesben, hogy mondjuk fel ev csuszasnal elallhatsz a rendelestol. De ez megint szalon fuggo, mar tobb helyen lattam kiirva, hogy indoklas nelkul barmikor el lehet allni, mert tudjak, hogy ugyis rogton megveszi mas a kocsit, ha lemondod.
Az eloleg temaban szinten lehet alkudni, nekem 20%-ot akartak, 10% lett a vege argaranciaval. A legjobb ajanlatot amugy akkor kapod mindenhol, ha cegkent mesz oda. Meg akkor is, ha nem cegesre veszed meg.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
-
addikt
válasz tepenzed #206154 üzenetére
nemrég rendeltem 5 Kiát (Ceed, kombi, 1.0 turbó) és nyári gumis, megrendelésre készül (augusztusi gyártás), 10% előleget kellett letenni, és mi kaptunk árgaranciát.
nagyon számít hol rendeled, mert Kia-ból az importőr az előző éves forgalom nagyjából harmadát adja a kereskedőknek, szóval lehet lesz olyan kisebb dealer, ahol már mostanra elfogynak az autók“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
mikrofon
veterán
Sziasztok,
tudtok ajánlani valami anyagot, ahol megnézhetem, hogy melyik benzin illetve melyik dízel motortípusokat kell kerülni használt autó vásárláskor.
Igazából napi 2x60 km országúti ingázásra keresek megbízható kisfogyasztású 10-12 év körüli kisebb autót.
Szeretném megtudni, hogy melyik típust és melyik motorral kell mindenképpen kerülni. -
vzsryl
nagyúr
válasz mikrofon #206171 üzenetére
Valamilyen PSA/Ford 1.6 HDI/TDCI lenne a legideálisabb számodra. Benzinesből a 2011-ben megjelent Swift az 1.2-es motorral. Az is szinte termeli az üzemanyagot, és megbízhatóbb az első vasalónál. Minden másban vagy többet fogyasztó, vagy problémásabb motor van, illetve sok a túlárazott verda is.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
-
mikrofon
veterán
1.5 millió körül nézegettem. Ha nagyon megéri elmennék max 2-ig.
Kicsi kategóriát néztem (VW Polo; Peugeot 207, Ford Focus, Honda Jazz) de azért ne három ajtós legyen, mert reggel elviszem a gyerekeket az oviba. Igazából nem vagyok elkötelezett egyik irányba sem...Ami még fontosabb infó, hogy inkább belül legyen kényelmes és jó állapotú hiszen ott töltök kétszer 45-50 percet. Kívül nem baj ha van rajta esztétikai hiba, parkolási nyom.
Illetve talán még az a fontos hogy ugyan mérnök vagyok, de nem értek az autószereléshez, így alap dolgokon kívül nem nagyon tudok ezt-azt kicserélni sajnos....Motorból még annyi infót kaptam ismeretségi körből, hogy benzines esetén min. 1.4-est nézzek, hogy azért ne kelljen padlóig nyomni a gázt, ha előzni akarok. Dízelből meg az a Ford esetén az 1.6 90LE-s nézzem.
[ Szerkesztve ]
-
tepenzed
őstag
válasz tboy93 #206169 üzenetére
Gyors beugrottam hazafele a fóti szalonba.
A 22-esre mar nem tudnak felvenni rendelést, a 23 gyártása meg nyáron kezdődik, tehát leghamarabb októbert, de reálisan decembert mondott Kia Ceed kombi 160 le silverre. Mondjuk szerintem a December sem reális..
Árgarancia nincs, a jelenlegi árat 400as eur árfolyamon számolták ki, ha növekszik, annyival többet kell kifizetnem majd. Gondolom fordított eseteől szó sincs.
A 23as gyártásról nincs infójuk, hogy mi változik.
Akkor ezek szerint még annyit tudok tenni, hogy körbetelefonálok, valahol tudnak e még a 22 gyártásúra rendelést felvenni?Ti ilyen eur ingadozás mellett és a fentiek tudatában bele mernétek vágni?
Ja a sima Ceed csomagtartója nekem nagyon kevés volt, ezért lett a kombi. A Suzuki szalon már zárt, az még megér egy misét.[ Szerkesztve ]
-
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok, 750k, nagyon max 1 millioert keresek egy masodik kocsit a paromnak.
Annyira lenne hasznalva, hogy heti 3-4 Dunakeszi-Budaors (M0) oda-vissza, illetve Dunakeszin/Foton belul szaladgalasra. Nem nagyon szamit semmi, csak az, hogy megbizhato legyen, es hogy legyen benne klima, illetve ne legyen papirbol, hogy eselytelen legyen egy esetleges baleset eseten komoly serules nelkul meguszni.
Ez esetleg megfelelo lenne? Lacetti -
addikt
válasz z-csongor #206185 üzenetére
az én titkos tippem a Nissan Note (például: [link] )
barátkozni kell a formáival, de elég megbízható, és a szó jó értelmében igénytelen cucc.
az akkor hatályos NCAP szerint 4 csillagos a felnőtt utasvédelem [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Tothgera30 #206189 üzenetére
Jelenleg elegge utopia 1m alatt autot venni, inkabb jarnek busszal meg biciklivel amilyen kinalat van. A jo hir, hogy ennel csak dragabbak lesznek.
-
mikrofon
veterán
válasz Tothgera30 #206184 üzenetére
Max 3km város, országút 60km. Ugyan ez visszafelé is. Focuszt néztem mert az nagyobb. Igazából csak reggel kirakom a két ovis gyereket, aztán egyedül megyek. Én nagyobb méretű vagyok súlyra is. A "C" corsa pl már határ eset. Még bele férek de már nehézkes a be- és kiszálás.
Mivel nem nagyon találok fogamra valót így hajlandó vagyok kicsit 2 millió fölé is menni. -
addikt
az 1.4 G asztma az Ecotec, igaz? úgy hallottam az szereti az olajat
nincs azokból 1.6 8v? (Merivából van)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Tothgera30
Ármester
válasz f4lcon #206193 üzenetére
Z14XEP. Állítólag ennek az elődje, és az 1.6 (Z16XEP csipegeti. Ha az előírt 5w30/5w40 vagy 0w30/0w40 olajat kap, akkor nagyon sokat elfut észlelhető olajfogyasztás nélkül. Családban kettő van, mindkettőben 110 ezer km körül, és egyik sem eszi. Szerelőmnek már több mint 600 ezer km körül van benne (napi 2x70km + város 15 éve), és neki eszik meg 10 ezrenként egy-másfél decit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
addikt
válasz Tothgera30 #206194 üzenetére
faternak volt ilyenje, csak H asztmában, csörögtt az is, mint ez [link]
bár az olajat nem ette...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
mikrofon
veterán
válasz Tothgera30 #206192 üzenetére
Focus Mk2.5
Az melyik évjáratot és melyik motort jelenti?
Én az mk3-at néztem.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz f4lcon #206195 üzenetére
Nem mindegy hogy láncot vagy komplett szettet cseréltek. Bár elvileg a H Astra gyengébb minőség lett sok téren. Mikor kerestem, többet meglesem, közülük is, de inkább a G Classic lett a befutó.
#206192 mikrofon: Ha árban belefér az Mk3 az korrekt autó. Bár én inkább 2.5m felett láttam normálisakat. Abból 1.6 Ti-Vct.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mikrofon
veterán
válasz Tothgera30 #206197 üzenetére
Ez így igaz. Lehet kicsit megtoldom a keretet.
Én az 1.6 tdci motorokat nézem. Megbízhatóságban van hátránya a 116LE-s változatnak a 95LE-shez képest.[ Szerkesztve ]
-
Coller225
tag
Sziasztok!
Az a (szerintem) nem túl gyakori helyzet állt elő, hogy a feleségemmel nemrég kezdük el a jogsit, felnőttként, az első gyerek után 8 hónappal. Ez ugye nyilván csak az első lépés, a következő az autóvásárlás lesz, és ebben szeretném a segítségeteket kérni, egyelőre csak felmérés jelleggel, hogy merrefelé lenne érdemes nézelődni.
Sajnos autóügyben teljesen fogalmatlan vagyok, egyedül talán abban vagyok biztos, hogy mivel friss jogsi alá lesz első autó, emellett Budapesten lakunk, így talán érdemesebb lehet benzinest venni.
Sajnos a keret nem túl combos, eredetileg inkább 1 millió környékén gondolkoztunk, de talán 2-ig el tudunk menni, ha nagyon kell, márpedig ahogy nézem a hirdetéseket, egyre inkább azt hiszem, hogy a 2 se elég semmire
Tetézi a helyzetet, hogy testi adottságaim jelentősen leszűkítik a lehetőségeket, ugyanis a 2 méter feletti magasságommal sok autóban előfordul, hogy beszorul a jobb térdem a kormány és a középkonzol közé. Amit ezzel kapcsolatban eddig biztosan tudunk, hogy 2001-2005 közötti passat kombikba beleférek, illetve hogy a talán 2010 körüli peugeot 3008-ba is beleférek, ilyenek vannak a családban.Valamilyen kombiban, vagy egyterűben gondolkodunk, ami elnyeli a gyerekkel járő temérdek cuccot is. Ami a gyerekek darabszámát illeti, másodikat mindenképpen tervezünk a következő 1-2 évben, ezzel mindenképpen meg kellene birkóznia a gépnek, és nem kizárt, hogy egy harmadik is lesz majd, de ez még sok dologtól függ, illetve azt is el tudom képzelni, hogy a harmadik gyerek már egy másik autó problémája lesz
Ilyen igényekre mit ajánlanátok? Ha tudok írni konkrét márkát/típust/évjáratot/motortípust és/vagy köbcentit, azzal sokat segítenétek.
TLDR.: Milyen kombit vagy egyterűt ajánlanátok egy két méter magas Budapesti családos embernek, első autónak, 1-2 milliós keretből?
Előre is köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- OLED TV topic
- PlayStation 4
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tőzsde és gazdaság
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest