- Mobil flották
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Strapamobil a HMD-től
- Fotók Google Camera Mod-dal (GCAM)
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
ma Kicsit behúzódott a fősodorba a Sony csúcsmodellje, de nem vesztett el mindent egyéniségéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Érdekes, hogy az újrazsírzott, újra állított, kopott csapágy még mindig csendben van, nincs az az erős morajlás, mint volt !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
caius marius
tag
Sziasztok!
W123-ashoz keresek lökhárítót előre hátra, az első szőnyegek alá eredeti szivacsot, oldalsó ablakok mellé gumi tömítéseket, előre a lábak elé műanyagokat, illetve a tetőcsomagtartóhoz kédereket. Minden tapasztalat érdekel!
A válaszokat előre is köszi mindenkinek!往前看同志! Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note10.1 Már nem vagyok Samsung fan. Kiábrándultam a szarjaikból. Samsung miért csináltok olyan telefont ami mindig elromlik?
-
caius marius
tag
Szia!
Tatabányán ismerek egy öreg szakit, Ő rakta rendbe az én verdeámat is, (240D) Előtte legalább 4 adagolósnál voltam, mind kókler volt... Ha kell a száma jelezd.
Üdv往前看同志! Samsung Galaxy Note3, Samsung Galaxy Note10.1 Már nem vagyok Samsung fan. Kiábrándultam a szarjaikból. Samsung miért csináltok olyan telefont ami mindig elromlik?
-
senior tag
Üdv mindenkinek.
Egy fórumtárs kérdezett privátban az ötös váltóról és mivel fontos az info , bemásolom ide is:
"A sima négyes váltó (a ZF és a Getrag esetében is) negyedik áttétele 1 . Ez azt jelenti hogy negyedikben a motor fordulata megegyezik a kardántengely fordulatával. (példa: 2700-as motorfordulatnál 2700-at fordul a kardántengely is. )
A ZF ötös váltó negyedik fokozata is 1 , de az ötödik fokozata 0,8 . Ez azt jelenti hogy a motor fordulata kisebb lesz mint a kardántengelyé . (példa: 2700-as motorfordulatnál , a kardántengely 3375 -öt fordul percenként ). Ez gyorsítófokozat
Ez azt jelenti hogy ha a négyessel 100 KM/h sebességgel mentél 2700-as motorfordulatnál akkor ugyanennél a motorfordulatnál 125 KM/h sebességget fogsz elérni az ötösváltóval. Ez kb 05-1 l üzemanyag megtakarítást fog eredményezni.Az ötös váltó felszerelésénél nem kell difit cserélni. Sőt - a régit kell fent hagyni mert akkor az első négy fokozatban ugyanaz lesz a gyorsulás értéke mint a négyes váltónál (talán még egy kicsivel jobb is mert más az első három sebesség áttételezése a ZF ötös váltó esetében)"
t.zsolti - Köszönöm az infót. Amúgy , ha nem teszik fel a padra akkor nem keresnek pénzt. Ennyire egyszerű.
caius marius - ment PÜ.
Batman2 - Reméljük így is marad
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #8958 üzenetére
A Böszörményi adagolósok már 5 évvel ezelőtt is nyavalyogtak a soros adagoló láttán !
Bár feltették a padra, megnézték, de sokkal okosabb nem lettem tőle. Azt mondták mindkét adagolómra, amit elvitte, hogy jók, az elemek megfelelően nyomják a gázolajat (teszt körülmények: 180bar, 40Cfokos GO).
Az egyik adagoló picit egyenetlenül adagolt, de a másik szinte teljesen egyformán, tökéletesnek tűnt !
Sajna, nem volt alkalmam kipróbálni, mert később a pincéből ellopták.Üdv..
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
-
-
t.zsolti
tag
arra figyelj, hogy ne gyári felujjítottat adjanak hanem UJ-at,
a feltöltő miatt ennyivel nagyobb lessz a teljesítmény?
megkérdem a barátomat , hogy honnan rendelte a golf hoz az erősítettet , mert abban a gyári 90ló helyett van kb 160, de szórakozott a kuplungal.MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz t.zsolti #8968 üzenetére
Üdv
Ez nem felújított, hanem teljesen új Sachs kuplung-szett.
Nem csak a feltöltő miatt van ez a nyomaték. Az eleve kapcsolható .
Van egy hajtókar és dugattyú könnyítés + wolfram-acélból gyártott spéci , könnyű lendkerék + szívócsatorna és hengerfej portolás + módosított és portolt leömlő + 80-as inox kipufogórendszer + módosított adagoló ami két lépcsőben kapcsolható + a szívócsatornába , közvetlenül a szívószelepekre irányítva , van 5 db befecskendező fúvóka víz / metanol / titkos összetevő ( ) befecskendezéshez .
Három teljesítményfokozat van.
- alap (takarékos üzem) : minden kikapcsolva - kb 100 LE és 180 Nm
- 1-es fokozat: bekapcsolt kompresszor + adagoló emelt mennyiségű üzemben - kb 140 LE és 280 Nm
- 2-es fokozat: bekapcsolt kompresszor + adagoló emelt mennyiségű üzemben + bekapcsolt metanol-egyveleg befecskendezés + nyitott kipufogó - kb 170 LE és 350-370 NmAlap és egyes fokozatban biztos nem lesz gond , de a második fokozat félő hogy sok lesz a kuplungnak.
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Igaz, nem Merci, de hasonlóan öreg autó.
Szerintem egy kicsit kisarkítja, eltúlozza a dolgot, de azért sok igazság van benne.
Szeretném ha az enyém ilyen szép állapotban lenne !!http://belsoseg.blog.hu/2014/07/27/oromteli_oreg_budi?utm_source=kilepes&utm_medium=link&utm_term=2014_07_28&utm_campaign=inda_kilepo
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap megintcsak figyeltem a járgány menet zaját, illetve mikor a motorházban jártam, a motortérben hallható hangokat alapjárat mellett.
Ugye van menet közben egy fokozatosan erősödő, morajló hang, amit nem tudok megállapítani, hogy honnan jön.
Egyrészt lehet a kerékcsapágy, azt majd orvoslom.Másrészt lehet a difi-kardántengely, a difivel nem tudok mit kezdeni, a kardántengely csapágy új, nem változott semmi (sőt, mintha még növekedett volna a hang, mióta dolgoztak rajta).
Jöhet még hang a váltótól is, menet közben ilyen irányból is jön hang, továbbá a váltóboton is érezni egy enyhe vibrációt. A váltó szilent nem cserélt, jónak tűnt.
Továbbá a motorházban a motor hátsó fele felől hallottam tegnap erőteljesebb hangot, persze ott van a kipufogó is, de mintha valamiféle csapágy hang is lett volna.
A járgány hideg indulás után sokszor először csendesen fut 90-95 környékén, majd egy olyan 30-50 km után kezd felerősödni a morajlás, de van mikor már kezdettől fogva hallatszik.
Sokszor addig csendes, míg először le nem kell lassítanom, majd újra vissza gyorsítani.Csapágy jutott eszembe, hogy lehet, valamelyik felmelegszik a működés közben és ezért nő meg a hang ?
A motorban lehet ilyen csapágy, pl. főtengely hátsó csapágy, ami csak egy kis futás után kezd el zajolni, vagy a a kuplungban, váltóban valami ilyesmi ?
Vagy a difi is tud így viselkedni ?Amíg nem kezd el az a valami búgni, addig nagyon komfortos az autó menete, élvezem az autózást vele, úgy megy mint egy új autó, mikor morogni kezd, meg már megint olyan, mintha nem csináltam volna vele semmit, felújításra szorulna !
Csak mit újítsak, újíttassak fel benne még ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
a barátom is ujjat vett, aztán amikor beszerelte és csúszott, kiszerelte , visszavitte , kisebb szájkarate, és kiderült a szett gyári felujjított volt ami úgy néz ki mint az ujj , csak mégse az mivel áttolják a kuplung nyomlapjáz " síkköszörűn" eltűnik a használatra utaló nyom, homokszórják, és rányomtatják a kódokat. Az ujj szerkezetbe ütve van a kód és nem homokszórt. Ja és a kuplung rúgó gyenge volt, mivel kopott nyomlapot köszörülték.
csak ennyi a külömbség a két szett között, az ár nem tükrözi , hogy " trükköztek" vele
Nekem is sikerült még vennem egy szettet a meteornál, de becseréltettem .várjál már, a gyárilag turbós motor ( om 617952 ) 250NM-es és 125Le
MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz Batman2 #8971 üzenetére
Batman2 - Ezt Te hoztad össze, mármint a tervezést és (gondolom) részben a kivitelezést ?
Igen , de nincs még kész az autó.(az adagolót még be kell állítani,a metanol-befecskendező rendszer még darabokban van,a lendkereket ki kell egyensúlyozni,a kuplungot még össze kell hozni valahogy,a kaszni még nagyon az elején van - van munka bőven )t.zsolti - várjál már, a gyárilag turbós motor ( om 617952 ) 250NM-es és 125Le
Ez igaz , de az én motorom nem gyári. ( Könnyített alkatrészek,módosított adagoló,portolt szívó és kipufogó csatorna, 80-as kipufogó-rendszer, Eaton M112 kompresszor,Intercooler,metanol-befecskendezés,stb )Megnéztem a linket. Nem ismerem őket.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8976 üzenetére
t.zsolti Most jól a fülembe tetted a bogarat a kuplunggal kapcsolatban
Ez is új szett , én bontottam ki . Megnéztem és nem láttam rajta a homokszórás nyomait. Vannak részek ahová belevésték a karaktereket és vannak részek ahová simán felfestették.
A nyomlap vastag , nem hiszem hogy felszabályozták volna.
A diafragma érintetlen.Szerinted ez felújított volna ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8976 üzenetére
t.zsolti az a kompresszor hogy fér el?
mivel elég nagy darabGond nélkül elfér. Nem "sértően" nagy
Csináltam pár képet hogy lásd. Mellé tettem egy guriga DVD-t hogy legyen viszonyítási alapod .
A csatornák le vannak ragasztva fekete szalaggal hogy ne menjen bele semmilyen piszok a beszerelésig.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
én LUK-ot vettem pár éve készletben ami felujjított volt, és miből derül ki?
a nyomlapnak esztergáltnak kellene lenni ( körkörösen van esztergálva, és nekem elég durvának tünt ) nem haránt köszörülve ( olyan mintha hónolva lenne ), a szerkezeten nyomtatva vannak a számok ( mintha nyomtatóval nyomnád rá ) az előző beleütött is látszik ugye mert a homok nem tünteti el, de a szerkezet felületén nem látszik a lemezmegmunkálás mert azt a homok elmossa.ugye a homok után az egész felület szép homogén lessz, de a tieden látszik a betű beütésnél a kifényesedés , ami homok után nem lenne.
A tárcsa meg a kinyomó csapágy ujj lehet mert azt nem gyüjtik vissza .MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
A futóműben magán a felnin kívül mi üthet ?
Az említett jobb első kerekemtől jöhet nagyobb tempónál a morajlás.
A felni a gumival együtt frissen van kiegyensúlyozva, enne ellenére úgy tűnik mintha valami mégis ütne. A csapágy is ott ment szét.
Gondolopm, hogy nem a féktárcsa, mert akkor vinnyogna a fék állandóan.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #8981 üzenetére
t.zsolti - igen , én is azt néztem hogy látszanak az apró megmunkálási / préselési karcok a nyomlapon és a diafragma is teljesen új , nincs kopás vagy bemarás.
A munkaórákat már rég nem számolom Ha valakinek egy ilyet kellene építenem akkor az 6-8 M Ft körül lenne.
A karosszéria "megmunkálása" sem lesz egyszerű
A felni nem a képen látható típus lesz hanem eredeti AMG Penta (8x16" és 10x16")1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Batman2
Lehetséges okok:
-csapágy
-vászonszakadás a gumiban
-centírozatlan kerék
-görbült vagy sérült féktárcsa1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
A csapágyról nem tudok nyilatkozni, lehet gyári hibás, pontatlan ezstergálású.
A gumiaim vadi újak, nem a morgás-remegés a régiekkel is meg volt.
Gumicserekor megtörtént a centírozás is új gumival együtt.
A féktárcsára én is gyanakodnék, de ha az táncolna, ütne, kiegyensúlyozatlan lenne, akkor szerintem a fékpofák is ciripelnének, visítanának, mert rendszeresn hozzáérne a tárcsa.
A fék munkahenger ugyan abban a nyeregben gyakran szorul, de mostanában gurul lejtön szabadon az autó, nem fog be.
Esetleg okozhat az remegést, hogy nagyon közel van a pofa a tárcsához, vagy üthet úgy a tárcsa, hogy mégsem fog be a fék ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
szerbusz.
hogy ne dőlj hátra nyugodtan ,
elküldtem a kuplung szerkezetről képet egy barátomnak akinek volt már ezzel afférja , itt a válasz :" Ilyen gyártási hely nincs , hogy Made By Sachs....Oda az ország neve kell hogy legyen...
Valaha belenyomták présgéppel, ma meg nyomtatgatnak(bár az újakat továbbra is préselik)..."sejtem a nyugalom nem szállt meg-))
MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz t.zsolti #8985 üzenetére
Batman2 - Nem feltétlenül visít a fék ha a tárcsa nincs leszabályozva. Előfordul hogy csendben van. Inkább akkor vehető észre az ilyen probléma hogy ha fékezel akkor a vibrációk nőnek.
t.zsolti - Ezen az szerepel hogy "Made in Slovak Republik" (második képen látható)
A Sachs felvásárolt valami nagyüzemet Szlovákiában és ott építettek egy nagy gyártelepet. [link]
Szerintem minőségileg nem szabad gyengébbnek lennie mint a német Sachsnak Már csak azért sem mert beszállítanak a kecskeméti Mercinek is meg még vagy 150 helyre.
Csak hát olcsóbb a keleti blokkban gyártatni éhbérért mint Németországban
Ezért sok cég itt dolgoztat. Olcsóbb a munkaerő (rabszolga)1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #8987 üzenetére
Még az jutott eszembe, hogy a kormány 90-es tempónál egyáltalán nem remeg, olyan 100 felett kismértékben kezd remegni.
Mindkét első féknél tárcsát cseréltek két hónapja, és beállították a futóművet, a kerékdőlést, azóta egyenesen fut sík úton, nem húz semerre és minimális a kormány remegése, előtte 90-nél kicsit, 100 felett erősen remegett a kormány. viszont a régi tárcsák félre voltak kopva, a mellett, hogy túlságosan el voltak már vékonyodva.
Az új tárcsák gyárilag nem tudom, mennyire cntírozottak, úgy lettek feltéve, ahogyan megvettem.
A jobb első fékem előfordul hogy befog picit, kicsit szorul a munkahenger.Próbálom behatárolni, hol lehet a probléma, ezért vekengek ennyit rajta.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz caius marius #8955 üzenetére
Szevasz
Leginkább az ürömi bontót tudom javasolni, ott sokminden van, de a schwehati bontóból még több, és jobb minőségű apró alkatrészt tudsz megszerezni, igaz magasabb áron, mint a hazaiak.
Vagy kimész személyesen, vagy postáznak is.Vízlehúzot neten találsz, bolhákat a díszlécrögzítéshez szintén (patentdepo.hu).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
ajtóba üveg mellé vízlehúzó gumit innen rendeltem :http://www.autopresident.hu/
más gumialkatrészeket meg kell kérdezni, vagy van a gyári rendelhető 7-8000/db-ért. DE rendelhetőMB 123 3.0d
-
sternp
csendes tag
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni!
Mercedes Slk (r170) 99-es évjáratú autó tetőhidraulikájához értő szerelőt keresek. A veszprémi és győri márkaszervizben nem foglalkoznak ilyennel sajnos :/ Ajánlották a budapesti szervízt, de nem mennék csak ezért oda, ha lenne a közelben megoldás. -
senior tag
sternp - Mi megoldjuk de messzebb vagyunk mint Bp (Hajdúszoboszló)
----------------------
t.zsolti - Nagyoon jóóóóóó Holnap felhívom őket hogy tudnak-e ilyesmit Coupéra is.
----------------------
Batman2 - Akkor ott a tárcsával van valami probléma. Fékezéskor nem szabad lüktetnie , vagy vibrálnia .
----------------------Ismét egy érdekes kérdésem van hozzátok.
Kellene nekem egy szép darab wolfram-acél , pontosabban olyan wolfram-ötvözet ami nem edzhető.A gugliba nem találtam olyan céget ami ilyesmivel foglalkozik
Tud valaki ilyet (céget,embert vagy bármit) ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Babszivacs
csendes tag
Uraim!
Kapja a teljes fényt a ks barátom! Műszerfal kiszerelése előtt van valami jó tanácsotok?
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #8993 üzenetére
Szevasz
A kormány miatt nem a legkönnyebb kiforgatni a helyéből, vigyázzatok, hogy ne feszüljön be a szélvédő és a kormány közé, már ha még benn szélvédő !
Amúgy semmi különös, ha minden csavar ki van szedve, nincsen semmi extra.Majd kérünk képeket ha meg van a fényezés !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz t.zsolti #8998 üzenetére
t.zsolti
A szabvány szerinti megjelölést nem tudom mert lila gőzöm sincs hogy most hogy jelölik ezeket az ötvözeteket (rég jártam suliba és annak idején még másképp forgott a föld )
ITT minden van csak hasznos infó nincs
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- EAFC 24
- EA Sports WRC '23
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Reklámblokkolók topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs