Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Endrupeet
újonc
válasz t.zsolti #9551 üzenetére
Üzemanyagszállítás van. 6-os csőben egy nyomásra kb 8-10 cm indításkor.
De nemtudom, hogy menyinek kellene jönnie-nincs viszonyítási alapom.
Menet közben netudom.
Nyomását még nem mértem de megfogom mérni.
Kartergáz VAN, bár inkább nagy légtömeg jön ki nemisannyira füst.De eddig is ilyen volt.
Ha leállítom akkor leáll magától. Igaz kicsit késve, mióta megbolygattam a vákumrendszert, de attól még jó volt. EDDIG.Mercedes w201 190D
-
t.zsolti
tag
válasz !Overdose! #9553 üzenetére
jójó, nem vagyok magyar tanár, sőt még lehet diszlexiám is .
MB 123 3.0d
-
Endrupeet
újonc
válasz !Overdose! #9553 üzenetére
Még nem tudok kompressziót mérni, mert a benzinesé nem tud ennyit mérni.
De megfogom oldani.
Egyenlőre ma kaptam egy befecskendező elem beállítót. Kiszedem a porlasztócsúcsokat jó messzire eldobom őket és belerakok az újakat. Bár nemhinném, hogy egyik percről a másikra mind a 4 behalt volna.Mercedes w201 190D
-
Zo123
csendes tag
válasz Endrupeet #9558 üzenetére
Én még egy dolgot megemlítenék. Érdemes lenne ránézni a gyertyákra is. Lehetőleg legyenek azonos gyártótól egyrészt, másrészt azonos feszültségszintűek (be van ütve a gyertyába). Tehát nem vegyesen (ha jól emlékszem a számokra) 11.5V és 11V-osak. Nem pontosan tudom, hogy a keverék mit okozhat, de arra emlékszem, hogy volt ennek tulajdonítható problémám. Gyanítom, hogy az izzítórelé nem szereti a vegyes gyertyákat... Tud erről valaki többet?
-
Lui82
tag
Sziasztok!
Vettem egy a150 w169-et (2005.01 havi), a telefonos változat, tudnátok segíteni milyen bluetooth "cradle " kell bele hogy működjön telefonnal.
Esetleg valakinek eladó?
Előre is köszi. -
nagyúr
Szia!
Nagy cumi beszerezni, én legutoljára 45 ezerért láttam valamelyik hirdetési portálon. (W211-esem van)
Létezik valami kínai verzió is (rettenetesen gagyi) és gondok is vannak vele...
A gyári elég sokat tud, kijelzi a műszerfalra bejövő hívásokat és a multikormány is működik vele.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
-
Batman2
őstag
Ha kisebb feszültségűeket alkalmazunk az előírtaknál, akkor azok több áramot fognak felvenni a névlegesnél, amitől nem csak a gyertyák égnek el, hanem túlterhelődhet az izzító relé is !
Ha nagyobb feszültségűek vannak bent, akkor pedig kevesebbet fognak fűteni a szükségesnél, ilyenkor a relé is valszeg több időt fog rájuk adni, megnő az izzítási idő, mert túl kicsit terhelést érzékel, de ettől még nem lesz magasabb a csúcshőmérséklet, tehát nem jó.
Ha vegyes az állomány, akkor inkább csak a gyertya fogja bánni, amitől pedig össze vissza indulás várható, mert egyik hengerben lesz fűtés, másikban pedig nem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
Ez nekem is eszembe jutott, de cumi van ha Te akarsz hívni valakit.
Akkor átpötyögöd a számot a "beépített" készülékbe.
Addig közben felcsavarod magad egy fára... Halott ötlet, majdnem a szó szoros értelmében.Nekem van beépített gyári Nokia6300 teljesen procc állapotban (Merci csillagos!!! ) de eleve teljesen buzi helyen van (majdnem a hónom alatt) meg, hogy vezetés közben a könyöklőben kotorásszak a telefon után...
A BT-s modul megjeleníti a műszerfalon a neveket és elég jól is működik a hangfelismerője is, így lehet utasítani a kocsit, hogy kit hívjon fel. Csak kell, hogy támogassa a "távoli telefonkönyv elérést" a csatlakoztatott telefon.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Puma K
veterán
Helló!
A következő problémával találtam szembe magam...
Az olajat jelző sárga lámpácska van hogy kigyullad és úgy marad majd kialszik kis idő múlva mintha mi sem történt volna a W201 2000-res benzines Mercikémben és ezt néha csinálja mikor megyek vele néha meg nem azaz indulástól leállításig.
Az olaj és a szintje is jó.
Plusz azt vettem észre, de ez csak lehet a véletlen műve, hogy akkor gyullad ki a lámpa mikor gyorsítok és később akkor alszik el mikor lassítok.
Üdv
Puma"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
nagyúr
Itt a bűnös; az olajszint érzékelőd vagy az oda vezető kábeled.
Első körben nézd meg a hozzá vezető kábelt mert a benyás Mergákban szeretnek a nagy melegtől szétrohadozni a kábelkötegek szigetelései.
Második körben ezt kell kipucolnod, általában egy benzines-alkoholos mosás elég neki, de ha nem gyógyul meg tőle, akkor csere. Sajnos elég húzós az ára, olyan 15 ezer körül van...Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
ZeroZero
csendes tag
Sziasztok. leállítás problémában tud valaki segíteni? Van egy 124-es, 300TurboD-m. Nemrégóta csinál olyat hogy hiába fordítom el a kulcsot, nem áll le, vagy nehezen áll le. Néha viszont egyből leáll, ahogy kell neki. Megszívtam a leállító szelep vákuumcsövét, a kar lement és ahogy a csőra rányomtam a nyelvem viszonylag gyorsan fel is ment a kar. Ez volt kb egy hete. Azóta járok vele, de tegnap megint nem akart leállni, viszont megint megszívtam a vákuumcsövet és a kar most lent maradt. Ami még érdekes hogy a vákuumcső olajos belülről. Ez mitől lehet? Hogy tudnám biztosra kideríteni hogy elég vákuum van-e a csőben, és nem-e a pumpa halt meg?
-
geri0920
csendes tag
Sziasztok!
Meg szeretném Veletek osztani az 1 hete készült, házi kis motorkiemelőmet.
A képen nem látszik, csak utána merevítettem ki az emelőt mindkét oldalra.
Az emelő egy "ruszki" 5 tonnás olajemelő. Könnyedén megbirkózik vele.
Kipróbáltuk, még az autó elejét is megtudta emelni a levegőbe, de akkor recsegett ropogott, nyilván nem arra van. Mivel ki kellett hogy vegyem a motort az autóból, nem akartam egy kiemelőt venni, arra nincs pénzem.
Inkább itthon Édesapámmal interneten kutakodva nézegettünk ilyen motorkiemelő szerkezeteket, azok alapján építettük meg. Mi csak a motort emeltük ki vele... úgy tudom ha a váltóval együtt szeretnénk kiemelni akkor kellene valamilyen billenős szerkezet az emelőre. Olyanom nincs, nem is kellett hozzá. Lehet hogy majd később összedobunk egy olyat is.
A motorkiemelő elég masszív. Csináltunk még rá egy állítható magasságú és forgatható motortartót. Megkönnyíti a mozgatását, és hogy ne a földön szereljük. Be tudjuk tolni a kocsi alá, szóval ha valaki régóta tervezi hogy motorkiemelőt készítsen, ez egy elég egyszerű felépítmény.
Csak sajnos nem sűrűn fogom használni de elfér itthon. -
tailor13
csendes tag
válasz ZeroZero #9578 üzenetére
Ha olajos belül a vákuumcső, akkor vagy a vákuumpumpád köszönt el (reménykedj, hogy nem, mert ha széthullik, a fémforgács beleesik az olajba, és megesz mindent a blokkban...), vagy az adagolón a leállítómembrán, és ott megy bele az olaj a vákuumrendszerbe.
Szerintem az utóbbi lesz, ha nem akar leállni,de amúgy más vákuumos cuccok (fék, stb) működnek.
'82 240D
-
csillagwagen
csendes tag
http://www.benzworld.org/forums/attachments/w201-190-class/907201d1398343004-w201-engine-swap-2-0-2-5.jpg
http://www.benzworld.org/forums/attachments/w201-190-class/907193d1398343004-w201-engine-swap-2-0-2-4.jpgValaki mondta a csoportban hogy a vito (W638 110td ) motort bele lehet tenni a 190-es mercibe, keresgéltem, kutakodtam a neten és látom valaki ezt már meg is valósította. A képen látható motor om601.970 es kódú , a gyári 2.0D 190es motor meg OM601.911. A kérdésem a következő: Mennyire hasonlíthat ez a két motor? Van rá esély hogy a motortartó bakok helye ugyan oda esik mint a gyári motornál ? mert akkor fúrás, faragás, esztergálás nélkül lehet hogy be lehetne építeni. Szelep fedelet kicserélném gyárira ,és a rendőr ki nem szúrná hogy nem gyári motor van benne. Gyári motort meghagynám, eladáskor visszakerülne.
-
geri0920
csendes tag
válasz csillagwagen #9581 üzenetére
Csak a KPM ki ne szúrja
-
!Overdose!
őstag
válasz csillagwagen #9581 üzenetére
A szelepfedélről biztosan nem mondja meg a rendőr, hogy gyári-e vagy sem. Egy KPM ellenőrzés már rizikósabb, ha ránéznek a motorszámra...
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
tailor13
csendes tag
válasz csillagwagen #9581 üzenetére
Belemegy, egy az egyben. Ugyanoda esik a motortartóbak. Azt kell megnézni, hogy milyen lendkerék van rajta, hogy hosszú, vagy rövid nyelestengelyes váltó kell hozzá.
A kasznin nem kell faragni semmit.
'82 240D
-
geri0920
csendes tag
123-as kasztniba milyen motort lehet belerakni sok átalakítás nélkül?
Gondolok itt a 124-es blokkra inkább. -
tailor13
csendes tag
válasz geri0920 #9585 üzenetére
Bele, de ott játszani kell a motortartóbakok magasságával, mert gyári bakokkal a balos doblemezbe beleér a légszűrőház. Mármint a szívó motorokon értelemszerűen.
Rövid kardánt kell cserélni, és váltókulisszát, ha ötös váltót teszel fel. A 123-ashoz való gyári kulisszát nem lehet kapni, mert nincs eladó, a 24-esé viszont faragást igényel, mert a négy furatból kettő másutt van.
Na a lényeg lemaradt: ha dieselben gondolkodsz, OM601, OM602, OM603, OM604(ez a Lucas adagolóval nem az évszázad tippje), OM605, OM606, valamint ezek turbós verziói. A 602-es szívó jó tipp, 90LE-vel ott már van menés is, viszont fogyasztás a barátságos 6 liter környéke, ha az ember lájtosan megy, jórészt országúton. Városban is elvan 7 körül.
Benzinesből gyárilag volt M102, annak a helyére belemegy az M111, talán még az M270 vagymi, kompresszoros cucc, de az nem a tartósság mintaképe, és a motorvezérlővel lehet játszaniM103, M104 hathengeresek is bemennek, ezekhez volt kéziváltó is, ami a 160-220LE-vel párosítva egész aranyos tud lenni. Csak tegyél be hozzá 80literes tankot
[ Szerkesztve ]
'82 240D
-
csillagwagen
csendes tag
válasz tailor13 #9584 üzenetére
nem tudtam h váltók közül is két fajta van hosszú/rövid nyeles tengelyes , csak egy szimpla w124-es fajta 5 sebességes váltót szeretnék belerakni , de ezek után majd erre is odafigyelek, meg utána nézek pontosan mit is takar ez a nyelesten gelyes dolog, mert nem szeretem ha tudatlan vagyok
-
tailor13
csendes tag
válasz csillagwagen #9587 üzenetére
Alapesetben hosszú nyelestengelyes váltóval kommunikál a dolog, a rövid nyelestengelyes váltó a kéttömegű kuplunggal szerelt verziókban van. 88-89-től nagyjából.
Ha egyben szerzed a motort-váltót, és úgy teszed be, akkor probléma megoldva
'82 240D
-
t.zsolti
tag
válasz tailor13 #9586 üzenetére
és teherautó motort melyiket lehet a 23-asba beraki ?
az elméletem: a teherautók súly /km alapján nagyon keveset fogyasztanak ( pályán 32Tonna elmegy 24-26literrel, na számoljunk csak mennyi 1 tonna 100km-en a fogyi? 0.81/100km ) ,
na vegyük a kollegám kocsiját ( az enyém nem mérvadó ) 3.0 cdi 186le, pályán 6L 145 km/ó nál, ha lassaban megy emelkedik a fogyi, és kb 1800kg. itt mennyi a tonna/ 100km , 3,33 l/100km.
a súlyához képest durván 1,5l/100km kéne fogyizni, akkor hol a többi?
Ezt a kérdést fel is tettem pár gyártónak, a MERCEDES-től!!!!!!!! visszahívtak ( az audinál vagy nem jó hejre ment az emil vagy leszartak ) és a lényeg minél nagyobb a szállítójármű annál gazdaságosabb ( pl : hajó )
na de így még mindig nem jutottam előrébb ezért gondoltam teherautó motort/váltóval belerakni ( a difit meg keríteni egy jó hosszú végáttételt mert azzal a fordulattal nem lessz képes tán csak 80-ra )
na mi lenne ami belefér? közvetlen bef. motor pl : om 364 la , létezik turbó d változatban 130-140le körül.
DE mekkora ez a motor, mert hosszban lehet befér, súlyban???? magasságban ???
KPM??????
motorkódosan az lesszMB 123 3.0d
-
tailor13
csendes tag
válasz t.zsolti #9589 üzenetére
Kicsit troll válasz, de amik benne vannak gyárilag 240D, 300D, tulajdonképpen teherautó motorok hiszen tették a T1-esekbe is
Nade: az emlegetett motor, ha jól látom egy sornégyes, négyliteres diesel motor, méretek itt:
http://www.barringtondieselclub.co.za/mercedes/364.html
A 335 kg nem vészes, nem tudom, miket értenek bele.
A 300D motor (OM617) önindítóval, generátorral együtt pont 300kg. (váltó nélkül). Ennél a tádé szerintem egy 10 kg-val biztos nehezebb, szóval a 335 annyira nem vészes.Hosszú difi van, a 26-os első szériás difik alámennek a 23-asnak, 2.24-es a leghosszabb áttétel, amiről tudok.
Engem jobban érdekel, hogy milyen váltó megy rá erre a motorra? A saját váltója szerintem nem fér el a 23-as kardánalagútjában.A 2.8-as M110 motor kb eléggé kitölti a helyet, de arról nem találtam méretet.
Az OM606 szintén elég jól felhasználja a teret, főleg hosszában, arról találtam méretet:
Hossz: 86,3 cm
Szélesség: 68,6 cm
Magasság: 71,1 cm. A magassággal lehet, hogy gond lesz, mert a fent linkelt motor vagy 13 centivel magasabb. Vagy kivágja az ember a géptetőt, vagy lejjebb lógatja, vagy hasonlók. Bár szerintem a magasságbeli pozíciót úgyis a főtengely vonala határozza meg. Ha lent lóg ki, az kevésbé baj talán, elég magas az autó, elfér egy kartervédő még ottAz mondjuk kellemes, hogy a szívó is 90LE, és 266Nm, bár azzal nem fog nagyot menni 2.24-es difivel, de talán fog tudni valami vállalható tempót, mert ezek gondolom nem forognak nagyon 2000 felett.
'82 240D
-
!Overdose!
őstag
válasz t.zsolti #9589 üzenetére
Hú! Erős elmélet!
Ott bukik meg első körben, hogy feltételezed, hogy a tömeggel egyen arányos a fogyasztás. Ez természetesen nem igaz. Sőt, egyenes vonalú egyenletes mozgás esetén (autópálya közelít hozzá) a tömeg elhanyagolható.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
t.zsolti
tag
válasz tailor13 #9590 üzenetére
persze rakták teherautóba de akkor azok tudtak tán 80-at ?
de nálad már számszerű adatok is vannak ( naggyából )
saját váltóra gondoltam, és a turbó d-re ( de ez csak egy kósza gondolat, rengeteg pénz is meg idő lenne )a turbó d van vagy 130 ló, persze itt jönne a hosszú difi, már lassan 1.5-ös áttétel kellene.
valahol láttam teljesítmény adatokat valami 2600nál adja le a max lóerőt, a szívó meg 2400.
és nem vagyok benne biztos hogy többet enne, attól hogy nagyobb a motor. mert gyakorlatilag úgy futna mint ha üresen közlekednék a teherautóval , csak ehhez jönne a hosszú difi ami nyújtana a dolgon .
de elsőre nagyon mélynek tűnik az olajteknő, kéne egy méret róla , csak itt a környéken nem tudok ilyen motort még méricskélni sem.
vannak lengyel oldalak ahol hirdeti magát teherautó bontó , rengeteg eladó motorral , de lengyel.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz !Overdose! #9591 üzenetére
de a fordulatszám viszont eléggé befolyásolja a fogyit , mivel a mostani " szuper " dízelek is úgy csökkentették a fogyit hogy lejjebb vitték a fordulatszámot , na ezek a motorok tényleg alacsony fordulaton tudnak nagy erőt.
MB 123 3.0d
-
tailor13
csendes tag
válasz t.zsolti #9592 üzenetére
Tudni kéne a váltóáttételeit, majd valamelyik unalmas éjszakámon kiguglizom, abból ki lehet számolni egy pillanat alatt, hogy mekkora difi kellene alá.
Jelen esetben a fogyasztás az alaktényezőtől is függ, ami egy teherautó esetében (T2) koránt sem ideális, bár ez a 123-asra is igaz, csak kevésbé
De a fordulat tényleg fontos, még a modern, CR dieseleknél is megfigyeltem, hogy olyan 3000 felett kezdenek el nagyon enni, ott ugrásszerűen nő az étvágyuk.
De sajnos 2.24-esnél hosszabb difit még nem láttam, ami kompatibilis lenne ezzel a futóművel.
És persze azt se felejtsük el, hogy a T2 esélyesen nagyobb kerékkel fut, mint a 123-as a 175/80 14-es kereke, ami szintén rontja az esélyeket.A váltókulissza már csak apróság
Ellenben laposabb olajteknőt csak úgy lehet csinálni, hogy szélesebb legyen, ez még önmagában nem olyan vészes, de az olajpumpa búvárharangja lelóg az aljáig, azt át kellene faragni egy laposabb teknő felrakásához... :SBonyolódik :S
Mentem 300D 123-assal, ami alatt 2.47-es difi volt, gyári 4-es váltóval. 150-et szépen utazik, de mire azt eléri... a döglött 200D-vel odavertem neki lámpánál. (3.92-es difi, 35LE, 1400+ kg )
'82 240D
-
csillagwagen
csendes tag
válasz tailor13 #9588 üzenetére
ahogy nézegettem (unix oldalán ) nagy valószínűséggel csak kettőstömegű lendkerékkel gyártották a 2.3 td vito blokkokat 98LE. meglehet azt csinálni szerinted hogy a 2.0 lendkerekét fölrakni a 2.3td blokkra ? Akkor kapásból egy hibaforrás kilőve ( kettőstömegű lendkerékre gondoltam ) . Szerintem passzolna a kettő lendkerék mérete, mert a blokk nagyon picit tér csak el, mérete ugyan az kivéve a dugattyúkat 2.0-ba 87mm, 2.3td-be 89 mm az átmérője, más méretbeli eltérésről nem nagyon tudok . Nem tudom tudsz-e benne segíteni, de milyen Mercikbe van rövid nyelestengelyes 5 sebességes váltó ? (tényleg akkor a kulisszát is cserélni kell ? )
-
Buster17
addikt
Mercedes A class kocsiba milyen ülést lehet beleszerelni ami kényelmes is?
Árban nem vagyok tisztában de pl 10ezerért lehet venni ülésfűtéses, kartámaszos volvo ülést? Vagy hogy mennek az árazások?
Egyenlőre az érdekel, hogy melyik kocsi ülése fér be a mercibe.
Köszi
-
!Overdose!
őstag
válasz Buster17 #9596 üzenetére
Ezt szerintem kb. senki nem mondja meg neked fejből. Beszerelni gyakorlatilag mindent be lehet, ami belefér, de az eltérő sínek miatt alakítani kell az alját. Ha gyárilag légzsákos az ülés, akkor azt is bukod. Volvo-nál nem jellemző a kartámaszos ülés. Általában a könyöklő a két ülés között van. Jó állapotú, fűthető ülés valahol 10-20k között mozoghat.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Buster17
addikt
válasz !Overdose! #9597 üzenetére
Ha lemérem a két sín közötti távolságot akkor már tudtok segíteni vagy kell még valami?
Igazából a kartámasz meg az ülésfűtés nem lényeg csak kényelmes legyen.
Mostani ülésektől 5 perc után elkezd fájni a derekem. -
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9589 üzenetére
Szép nagy űrtartalommal rendelkezik ez a motor !
Érdekes, hogy teljesítményben még kisebb is mint egy 617-es motor, viszont hatalmas nyomatékot produkál, ráadásul alacsony fordulatszámon, mint a távolsági buszok !
Ez lehet, hogy kevesebbet is fogyaszt, a kisebb súrlódás miatt és egészen biztosan lassabban kopik, bőven millió km-en túli üzemideje lehet.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!