- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- iPhone topik
- MG4 menetpróba
- Yettel topik
Hirdetés
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
ph A némileg könnyebbé varázsolt termék a Viper V3 HyperSpeed formáját örökölte, ergo hosszabb, keskenyebb és picit magasabb, mint a V2 Pro.
-
Premier előzetest kapott a Sand Land
gp Befutottak az első tesztek is a hamarosan megjelenő játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
Körülnéztem és mivel sem a neten, sem a PH!-n nem nagyon találtam infót semmilyen témában 123-as mercédeszek terén, ezért arra gondoltam, hogy itt nyitok nekik egy helyet, ahol minden tapasztalatot és egyéb infót megoszthatunk egymással.
De hogy ne legyen ennyire konkrét a dolog, ezért kicsit általánosítottam és minden egyéb mercinek is szóljon ez a topic, minden infó hasznos lehet !!!
Kezdésként leírom, nekem van egy 123-as 200-as dízelem, aminek éppen tönkrement a motorja.
Miután megnéztem egy rakás autót a neten és autókereskedésekben is, az állapotuk és az áruk láttán, meg a járgányomhoz való kötődésem folytán is erőssen gondolokodom, hogy esetleg felújíttatom.
Ehez mindössze (természetsen a pénz mellett) jó, megbízható szerelők kellenének.
Ennek akarok most utána járni, addig is ideiglenesen kivonatom a forgalomból a járgányt, míg meghozom a végső döntést !
No, ebben, aki tud segíteni, annak várom észrevételeit, hozzászólásait, tanácsait !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . Biztosan van többeknek tapasztalata, infója erről a járgányról, ezt biztosan sokan ismerik.
Aki tud bármit, az írjon, vagy szóljon annak, akiről tudja, hogy tud valamit.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Köszi a kioktatást, képzeld, ennyit én is tudok, ismerem az eredeti arásmódját !
Amúgy annak vagyok a híve, hogy magyarul írjuk a dolgokat, ha már egyszer magyarok vagyunk, ígyis van egy rakás idegen kifejezés már a nyelvünkben.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Igen én is körülnéztem topic nyitás előtt, mitöbb, még a keresőt is használtam.
Úgy ítéltem, mivel ez egy elég régi és ugyanakkor nagy példányszámban, a világ szinte minden részén futott, igen közkedvelt széria volt, ezért talán megérdemel egy külön topicot !
Ma már egyre kevesebb fut belőlük, főként már csak a részlegesen vagy teljesen felújítottak
Amúgy még Mercédesz topicot (azért is így írom, de a gyengébbek kedvéért Mercedes)nem találtam.
Mivel konkrétan, ahogy leírtam, döntés helyzetben vagyok ezért is merészeltem a topic nyitást, mivel bízom benne, hogy el tudnak látni többen is hasznos tanáccsal, azzal kapcsolatban, hogy döntésre tudjak jutni és esetleg fel tudjam újíttatni.
Ha pedig már ez a ok/indok elvesztette aktualitását, mert valahogy döntöttem, akkor is hasznosak lehetnek a valóban témába vágó hozzászólások mások számára akik esetleg akkor fognak hasonló cipőben járni, esetleg ezzel az autótípussal, vagy másfajta Mercédesszel, a címet ennek is megfelelően választottam.
Amúgy ha hasonló helyzeted van ''kispolszki'' témában vagy másban, akkor szerintem te is nyugodtan próbálkozhatsz, nem szégyen.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . Jah kérem, ezek maiak !
A mai Mercédeszek már sokkal kevésbé megbízhatóak, mint a régiek a 124-essel bezárólag, legalábbis a személyautók terén, de feltételezem, hogy hasonló a helyzet a többi járműkategória terén is, legalábbis ilyen infókat hallok mindenkitől, és elég, ha csak a Forma 1-es Mercédesz járgányok megbízhatóságára gondolunk. . ..
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
A helyzet az, hogy eleve már elég gyenge motorral vettem meg 10 evvel ezelőtt.
Haveromnak kölcsön adtam, nemsokkal a megvétel után egy útra, aztán még el is mentünk közösen a haverokkal kirándulni vele. Amikor megvettük, igaz nyára volt, még rendesen indult, egy pici korom pamacs és semmi más.
Aztán mikor haverom visszajött vele, ugyan még nagyjából indult de már kicsit feltehetően füstösebben is. A kiránduláson egy alkalommal nem indult be, de vacak volt az akku is, betudtuk annak.
Összel aztán, mikor már kicsit hüvösebb napok is jöttek, már nehezebben indult.
Én is zöldfülü voltam az egészhez, eszembe sem jutott, hogy pár dolgot nemártana megnézni a járgányon megvétel után, úgy mint légszűrő tisztasága, motorolajcsere és a hűtővíz szintje.
Ezekből a légszűrő az az utak után kiderült, hogy totál el van tömődve, vékonyabb ág darabokkal, madátollal és minden poros szeméttel, csoda, hogy még egyáltalán kapott levegőt a motor.
Az olaj ki tudja mikor volt cserélve. . ..
Hűtővíz meg nem volt elég, nem látszott a hűtőlemezek tetején sem.
Aztán ősszel elvittük egy szerelőhöz.
A szerelő feltételezése szerint már akkor fel lehetett javítva valami szerrel a motor, mikor megvettük.
Ez feltehetően szétment a megeröltetés következtében.
Beállította a szelepeket, aztán próbálta. valamivel jobban indult így. Az ízzítókra azt mondta, hogy azok, bár lassan, de ízzanak, jók.
Szerinte csak a motorfelújítás segítene, az meg sokba került, nem csináltattuk.
Így jártam több évig, közben járt egy másik szerelőnél is a járgyány, ahol kicserétlék az egyik nagynyomású csövet, mert forrasztott volt és kicserélték az összes befecskendezőt.
Jah, meg kicserélték az adagolót (befecskendező szivattyú) is, mivel felt. a rossz cső miatt szétment a csapágy benne és már egyenetlenül adagolt.
Ezzel jelentősen javult a motor működése, egész jól húzott, de azért nem indult továbbra sem könnyen hidegben.
Később én állltam neki kicsit körülnézni az ízzítógyertyák terén.
Az egyik gyertyának szétment a nyaka, ezért kicseréltem.
Ez sem volt egy szerencsés húzás, mint utóbb kiderült, mivel annak a szálellenállása egészen más volt, mint a többi, régi gyertyának.
Akkor úgy viselkedett a motor hidegben, hogy azonnal akart indulni, de felt. nem minden henger, csak részben indult be, de ez nekem nem esett le rögtön, csak sejtettem.
Aztán két éve beruháztam és kicseréltem az összes ízzítót, lengyel utángyártott gyertyákra (hurkos gyertyák).
Akkor egész jól indult még 0 fok körül is.
Azóta pedig folyamatosan kicsit gyengült.
Összel kirándultunk egyet vele, mentünk autópályán, ahol igaz, kicsit meghajtottam, mentem vele 150 körül.
Hajtott egész jól a motor, de aztán az út után már gyatrábban indult hidegen és ez fokozatosan romlott vagy két hónap alatt.
De még csak nem is ez a legmeglepőbb.
Henem az, hogy egyik alkalommal mentünk a kertembe, vamaikor októberben. Hidegen beindult a motor, aztán viszafele jövet, a langyos motor nem akart beindulni, hiába forgattam.
Végül be kellett tolni a járgányt, akkor beröffent.
Itthon leállítás után kicsivel megint i ndítottam a motort kiváncsiságból és beindult.
Legközelebb egy hét mulva indítottam hidegen, akkor is beindult.
És azután már egyszer sem sikerült beindítani sem, még ugy sem, hogy megpróbáltuk betolni, sőt megpróbáltuk behúzni másik járgánnyal.
Úgy tünt, mintha megnőtt volna a motor forgási ellenállása.
Aztán februárban volt lehetőségem elvontatni a járgányt szerelőhöz, ahol megmérték a kompressziót, ami állítólag valami 9-11 környékén van, ami egy benzines motor környékén van.
A furcsak csak az a dologban, hogy a motor járásán és húzásán az égvilágon semmi változást nem tapasztaltam, miután már beindult, egész az utolsó pillanatig.
Még az is eszünke jutott, mikor gondolkodtunk, hogy esetleg a szelepek beállítása tolódott el, mert pl. a vezérmű lánc kopott, vagy a láncfeszítő lazulása miatt elmozdult.
Mindenképpen a lényeg az, hogy leginkább valszeg a teljes motorfelújítás lenne a megoldás !
Kivétel néhány alkatrész, ami már cserélve volt és most is jó, az adagoló és a befecskendezők.
Röviden ennyi ! ( )
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Kinek mi az infója, mennyibe kóstál egy motorfelújítás?
Az én infóm 150E Ft.
Ha tud valaki jó, lelkiismeretes karoszériást, sz is érdekelne !
És ki újíttatott már fel kárpitozást és űléseket, mennyiért, hogy csinálták meg, hol?
Jah, és arról van e valakinek infója, hogy ennek a járgánynak a motorját, a felújítás mellett át lehet e kicsit úgy alakítani, hogy nagyobb teljesítmányű legyen?
Kicsit kevés az a 60LE a közel 14XX kilós vázhoz !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, nekem volt olajcsere minden évben !
Eleinte a BP Visco Diesel nevezetű olajat vettem bele, aztán Valvoline 10W40 illetve 10W50, vagy 15W50-es olaját.
A hűtőt is takarítottam, abban is rendszerint évente csréltem lötyit és mindíg fagyállósat tettem bele.
Indulás után az első kilómétereken sohasem nyomtam neki , csak szerényen, és alacsonyabb fordulatokat is tartottam, nem húzattam ki egyáltalán.
Szóval vigyáztam rá, amennyire csak tudtam, dehát, már eleve jó vacak állapotban kerülhetett hozzám.
Azt is olvastam egy leírásban pár hónapja, hogy nem jó a motort max. fordulat közelében hosszan használni, mert igen jelentős lehet a kopás és hogy ennek a modellnek (123.200D) kb. 110Km/h az utazósebessége, azt hogy mennyi a hivatlos végsebessége, azt ez sem mondta.
Valszeg azzal a 140-150-es hajtással megadtam neki a kegyelemdöfést (bár párszor korábban is mentem 140 körül és azt még bírta).
Olyanon és is gondolkodtam, hogy egy, mondjuk 300-as, vagy újabb 200-as turbófeltőltőjével össze lehetne hozni a motort, az biztos dobna rajta vagy 15LE-t,
meg olyanon, hogy egy elektromos hajtású centrifugál, vagy axiál kopresszort lehetne a légszűrő elég tenni, ami a gázpedál lenyomásával arányos sebességgel pörög és nyomja be a levegőt a hengerbe, segíti, gyorsítja a töltést, sőt még némi többlet kompressziót is adhat annak.
Meg, ami jelentős lenne ebben az esetben, hogy nem kényszer gyorsulással pörög fel a kompresszor, többlet üzemanyag benyomása után, mintha a vezérmű tengelyről a motor hajtaná, hanem már előre felpörög és segíti a gyorsításkori levegő töltést a többlet üzemanyaghoz, ami jóval nagyobb gyorsulást jelenthet elgondolásom szerint és ráadásul tökéletesebben ég el az üzemanyag, mai még takarékosabb üzemet is biztosítana, meg kevesebb kormolódás koszkszolódás a hengerben, stb. előnyök !!!
Csakhát kellene hozzá egy olyan kompresszor, 12V-os motorral hajtva, ami képes max. kb. 12 000 liter levegő továbbítására percenként, vagy 0.5-1bar nyomáson !!!
Ilyet fogalmam sincsen, hogy honnan tudnék szerezni és hogyan házasítanám össze a motorral, bár ez utóbbi már lényegesen egyszerübb lenne, ha egyáltalán lenne mit !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
No, senkinek nem volt ilyen járgánya és nem tud olyanról aki felújította volna?
Jó, hogy kicsi az ország, de azért annyira nem!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Na, akkor az sem sokkal fiatalabb darab !
Én valami 288 000 körülivel vettem meg, most meg volt benne olyan 320 000 körüli, mikor megadta magát, természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy ennek már tönkre is kell mennie ilyen kilóméterszám mellett, mivel tudtommal olyan 500 000 körülire tervezték ezeknek a motorját, természetesen ezt csak normális használat mellett érné el !
Mondjuk, ha kezdettől fogva én koptattam volna.
Sajnos a kuplungtól és a váltótól én is félek, hogy megadják magukat, és akkor hiába újittattam fel a motort, megint tetemes pénz kiadás a javítáttás, és ráadásul az új, ha beszerezhető horribilis árú, leginkább bontó jöhetne szóba.
De ott meg ki tudja, hogy mit kapnék !?
Szóval még sok magamban a kérdés, nehéz a döntés !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Persze, az is meglehet, hogy ezen is tekertek, bár amennyire igénytelen embereknél lehetett ez, lehet még azzal sem foglalkoztak.
És azt tudod, hogy pörgetik vissza az órát?
Gondolom, nem a kereket forgatják visszafele, mivel hátramenetben úgysem mér !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #39 üzenetére
Hi
Végre egy igazi, vérbeli mercédszes !!!
Majd ha lesz időm, lehet, hogy neked szegezek pár kérdést !
Addig is, kíváncsian várok minden új infót, történetet a járgányokról, meg főként a W116-osról !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, az étolajos verziónak elég ''sütés''szaga van, mintha odaégettek volna valamit !
Én is próbáltam, még egyszer töményen is, amúgy kb 50%-os hígításban.
Természetesen nem a közútiforgalomban, hogy nehogy törvénybe ütközzek, stb. !
de tudják ezt a hatóságok is, nem nagyon kell ragozni, csak az a baj, hogy mostmár állítólag fejlődött a rendőrök ''orra'' is, így kiszúrják az étolajos autókat !
Bár, azért nem egyszer érzem most is az utcán a jellegzetes szagot.
(Szóljon aki másképp tudja!)
Még valamikori a Delta c. műsorban volt egyszer erről egy összeállítás, ahol két Mercédesz (természetesen) volt a teszt autó.
Az egyiket gázoljjal, a másikat növényi olajjal tankolták.
Minkettő kipufogója végéhez egy-egy papírzsebkendőt tartottak.
A gázolajosnál már egy perc után enyhén kormos volt a zsebkendő, míg a növényi olajosnál még több perc után sem !!!
Tehát ezek szerint jobban égeti a dízelmotor a növényi olajat, mint a gázolajat és így minden bizonnyal tisztább marad a henger, szelepek és a dugattyú is, no meg az olaj is !!!
és nem szóltak többletfogyasztásról, vagy teljesítmény csökkenésről sem.
Tehát egyértelműen, többszörösen környezetkímélőbb !!!
Aztán később felröppent egy olyan hír, miszerint a növényi olaj üzemanyagként való alkalmazásakor veszélyes, rákkeltő vegyületek (un. dioxin) szabadulnak fel, ezért nem jó.
Mondjuk nehezen hoszem, hogy, az amúgy tökéletesebb égetés esetében problémásabb legyen az égéstermék, de persze nem vizsgáltam meg saját kezüleg.
Szerintem inkább az olaj cégek ellenlobbija ez a várhatóan kieső profit miatt.
Amúgy olyat is hallottam, hogy szemétégetőknél és erőműveknél is probléma lehet ez, de csak akkor, ha túl alacsony hőmérsékleten zajlik az égés (valami 800-1200 celziusz körül).
A robbanó motorokban meg olyan 2000 celzisz körül van a hőmérséklet.
Viszont mostmár tudtommal 2008-tól bekeverési kötelettségük van az olajipari cégeknek a növényi olajokra az üzemanyaghoz.
A bioethanolra meg már állítólag 2007-től.
Szóval mindenképpen jön a bio.
Üdv:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasztok !
Köszi mindenkinek a sok infót a gyönyörű képeket, fantasztikusak !
Egy komolyabb lelkiválságba értem, amiből próbálok kimászni, azért nem jelentkeztem eddig semmire.
Az igazság az, hogy már annyit vaciláltam ezzel a járgánnyal, meg egyéb sok probléma összejött, hogy kicsit kikészültem.
Nem rég már elhatároztam magam, hogy akkor beadom egy bontóba a járgányt, de a sok gyönyőrű fotó láttán megint a szívem fáj érte.
Az a baj, hogy ez mindenképpen elég sokba kerülne, mivel kzdem azzal, hogy ennek tropa a motorja, az egyből 150E Ft, van azért bőven váz javításmunka is, főként az alső fertájakon. Konkrétan az összes ajtó alja, a motorházban elől és hátul a csomagtartó és a lökhárító közötti részen, no meg az eresz csatorna is szétrohadt már belül a szélvédő mellett.
Mondjuk ez legyen egy újabb 100E Ft, de vacak az elektromos rendszere is, régi töredezett kábelek, éppen működik, de az is felújításra szorulna.
Ja, és ami a legjobban elszomorított, hogy a szélvédő és ajtó tőmítések darabja 28-38E Ft csak önmagában.
Ha valaki tud jobbat akkor szívesen várom, hátha fel tud vidítani !
Sajnos én sem vagyok milliomos, egy egyszerű biológus, aki állami pénből él, munka dögivel, de a fizetés az nem sok, ez van.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #61 üzenetére
Gyönyörű !!!
Elfogadnám szívesen!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Az jó ! Mármint a töltényhüvely.
Igen, aki értékeli a régi járgányokat az könnyen beleszeret ebbe a szériába !
Én is így vagyok vele (sajnos) ezért is vaciálálok, hogy esetleg mégis valahogy megpróbáljam felújíttatni, legalábbis nagyjából, ha nem is tökéletesen.
Azért is kérdeztem a színét, mert itt Debrecenben volt egy eladó piros 123-as és pár hete már nem látom, tehát vagy eladta a fazon, vagy bontóba került.
Még áprilisban én is megnéztem. Annak részben fel lett újítva a motorja, indult is azonnal, de a váza és a belseje nem volt sokkal jobb mint az enyémnek, sőt a festése még sokkal mattabb is volt.
Persze nem igen vagy debreceni, de azért kíváncsiságból rákérdeztem a színére.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #82 üzenetére
Hi
Éppen ezt a kérdést akartam feltenni, hogy tud e valaki egy igazi, vérbeli, fanatikus, műkedvelő szerelőt (aki azért a gatyát is meghagyja még rajtunk ).
Hol van az a vidék, attól függ, hogy nekem tudnál e segíteni é, vagy sem !
Amúgy nagyon szép a járgányod, fogadd gratulációmat !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #96 üzenetére
Szevasz
Köszi a választ !
Az sajnos Debrecentől nagyon messze van !
Esetleg nem ismersz valakit jó, lelkiismeretes szakembert itt a keleti régióban közelebb, csak véletlenül?
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #96 üzenetére
Szevasz
Már régóta szeretném megtudni, hogy a 220D az miféle?
Úgy értem, hogy a Mercédesz szervíz sorozat könyve szerint van 200D, 240D, 300D és 300D Turbódízel, de nem ír 220D-ről !
Ezeknek ~2000, 2400 és 3000ccm motorjuk van.
Nagy ritkán viszont látok utcán 220D felíratú járgányt, ez miben tér el a 200D-től pl.?
Mekkora a motorja, miben más, mint a többi?
Az is érdekes lenne egy 200D motorját házasítani egy 300D Túrbó feltöltőjével !
Gondolom, itt is megugrana a teljesítmény.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #101 üzenetére
Szevasz
Ismered az illetőt?
Vagy van megbízható infód róla, hogyan dolgozik és mennyire kéri meg az árát?
Karosszériát is javít?
Mert nekem leginkább arra lenne szükséges, egy jó, lelkiismeretes karoszszériás mesterre, aki rendesen rendbe tudja rakni a járgány vázát és a festését is meg tudja oldani !
Motorra van egy szerelőm, akiben megbízom, az rendben van, ha felújításra kerül a sor, de a többire nincs senki.
Mindenképpen köszi !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Templomegere, Overdose Köszi az infókat !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #105 üzenetére
Hi
Igen, érdekes dolog az 5 henger négyütemü motor esetében, de a tény, hogy szépen duruszolnak az öthengeresek, meg lehet hallani, hogy 300D közeledik és nem négyhengeres, finomabb a járása és gondolom a gyorsulása is jobb az öt henger miatt.
A gyújátsi sorrendej az elég érdekes, de logikus, ha jól emlékszem, akkor: 1,3,4,5,2
Mondjuk a teljesítménykülönbségek elég szerények a 200D, 240D és 300D között, de a 300D Turbós változat jelentősen elhúz tőlük, ott joval nagyobb az előzőhöz mérten a különbség !
Ennyit tesz a turbó, gondolom, mivel tán amúgy semmiben sem különbözik maga a motor a sima 300D től.
Szóval 200D-t és 240D- érdemesnek tartottam és tartok venni, de 300D-t már nem igazán, akkor már inkább 300DT-t!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Lehet az, hogy egy 79-es 200D járgánynak a forgalmijában 72kW szerepel, miközben a szokásos 615-ös motor van benne ?
Gondolom, a már erősebb, W124-esekbe is szerelt 200D motornak a jelzése is más volt és nem 615 !?
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #124 üzenetére
Hi
Az én forgalmimban úgy nézzki a motorszám, hogy 615 940 101 ...
Jó lenne tudnom, hogy miféle, mert ha még járgány lesz belőle, akkor nem mindegy, hogy mekkora teljesítményadót fizetek, ha ez tényleg csak 44kW-os, akkor nem akarok majd dupla akkoráért fizetni, akkor kiverem a balhét, ha nem ez a helyzet, akkor jogos.
A súlya sem jól volt beírva valszeg, legalábiis az egyik Mercedes szervízköny szerint valami 1320kg lenne a súlya, ennek meg 1460kg van írva a forgalmiában !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Jah, amúgy ebben a motorban nagy, hurkos, előtétellenállásos ízzítógyertya van, én cseréltem ki, már másodjára, most az aeredeti Beru márkájút vettem hozzá.
Ebből gondolom, hogy ez inkább mégiscsak egy eredeti 44kW-os 123-as motor lehet és nem az újabb, nagyobb teljesítményű, mert ha jól tudom, akkor az újabbaknak van már vékony és párhuzamos kötésű ízzítógyertyájuk.
Ennek a légszűrője annak a hengeres akárminek a tetején van, gey nagy korong formájában, amiből indulnak ki a szívocsonkok a motorhoz és nem úgy nézki, ahogy a Te géped fotóján, hogy a hengeres darabból oldalt jön ki egy cső és az megy egy különálló, hosszúkás, de keskeny légszűrőhöz.
A vákumos adagoló alatt mit értesz?
Ennek megy egy vákumcső az adagolójához, ami a leállításban funkcionál, amikor a gyújtáskapcsolót üres állásba fordítom és az adagoló tetején lecsap egy kis fül, amit kézzel is le lehet nyomni, ugyanúgy leáll tőle a motor.
Ezentúl szerintem semmi mást nem funkcionál a vákum.
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Köszi mindkettőtöknek !
Gondolom, azt meg lehet csinálni, ha már pl. amúgy is felújítják a motort és kibelezik teljesen, hogy egy két dolgot kicserélnek benne, az újabb motorok megfelelő alkatrészeire és esetleg akkor nagyobb teljesítményűvé válik, mint eredetileg?
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #130 üzenetére
Szevasz
Jah jó is lenne, csakhát elég messze vagyunk egymástól !
Oláh Istvánról, akit ajánlottál, tusz valamit mondani?
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Nem tud valaki 123-ashoz ajtókra és első, hátsó szélvédőkre jó állapotú gumigédert, lehetőleg olcsón?
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #132 üzenetére
Szia
Te hogy oldottad meg a járgányodnál a tömítéseket?
Vettél hozzá újakat, vagy bontóból, vagy még elég jó állapotú volt és nem cserélted?
Nekem ezzel van a legnagyobb bajom, mivel az állítólagos gyári, boltban nagyon drága, azzal már akkora költség a felújítás, hogy nem éri meg.
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #135 üzenetére
Szevasz
Hú, ez nagyon jó tipp !!!
Bíztam benne, hogy Te tudsz benne segíteni, aki már felújított egy gépet . . . !
Utánajárok.
Ezzel most megint lendületet adtál nekem az akcióhoz és egy jó hétvégét, Köszönöm !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #135 üzenetére
Szevasz
Az lenne még a további kérdésem, hogy a szélvédőkre Te újakat kaptál 10EFt/darabért, vagy az is bontóból származott, mert nekem valami 40EFt/db-ot mondtak a szélvédő tömítésekre újonnan?
Ha ezeket a vacak tömítéseket be tudom végre szerezni egy 60-70EFt körül, akkor viszem azonnal a járgányt a motorszerelőhöz és belevágok a felújításba.
Tegnap láttam itt Debrecenben egy nagyon szép, gondolom felújított állapotú, fehér 220D 123-as járgányt, le is fotóztam gyorsan (a munka miatt általában van nálam gép), majd feltezsem a fotókat, gyönyörű !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Találtam egy oldalt, ahol W123 és W124-es évjárat, köbcenti és teljesítmény adatok vannak: [link]
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #142 üzenetére
Szevasz
Előszőr is köszi a részletes, kimerítő tanácsokat
Sajnos nekem, sem eszközöm, sem helyem, sem megfelelő tudásom és időm nincs hozzá, hogy magam vigyem véghez a motorfelújítást , így kénytelen vagyok egy szerelőre bízni, eddig is már volt nála párszor a járgány, az adagoló, ami általa javított és a befecskendezők, amit szintén ők cseréltek ki, azok kifogástalanok.
Egy idősebb fazonról van szó, talán még tényleg jó szaki és a kollegái sem kóklányolják el a dolgot, bár kis műhely, csak 1 vagy 2 embere van.
Az az új, de nem eredeti szélvédő tömítés, az miféle, milyen járgányhoz való, vagy netán univerzál és méterre adják, hogyan és honnan tudnám azt beszerezni, ebben óriási segítséget tudnál nyújtani nekem !!!
Válaszodat előre is köszönöm !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #141 üzenetére
Szevasz
Az biztos, hogy Te aztán észre veszed a legapróbb részletet, hibát is !
Mármint ez pozitív értelemben értem, és amint olvasom, Te a minél eredetibb állapotra törekszel, ez becsülendő és ráadásul számomra úgy tűnik, hogy igen jól is ismered ennek a típusnak minden részletét !!!
Ez is nagyra becsülöm !
Az tény, hogy a kereke nem az eredetiek, valamelyest modernebb, sportosabb kinézetet kölcsönöznek annak a járgánynak, mindenesetre, akármilyen is, ez a sorozat egy fantasztikusan elegáns járgány, az biztos !!!
Ha netán egyszer Tapolcán, vagy közelében járok, mindenképpen meglátogatnálak, egy ilyen normális illetővel szívesen ismerkednék meg !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #145 üzenetére
Szevasz
Ok. Köszi a tanácsokat, mindenképpen oda akarok figyelni, hogyan csinálja meg és kikötöm, hogy csak ilyet rakjon bele !
Az infót pedig nagyon várom, ez még igen jó árban lenne !
Előre is köszi !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
No, csak rászántam magam, eldöntöttem.
A mai napon el lett vontatva a járgányom a motorszerelőhöz, pár napon belül ígérte, hogy szétszedi.
Ha szétszedte, megyek, amúgyis meg kell beszélni, hogy miket kell cserélni javítani, stb. és egyúttal fotózok mindent !
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nézki belülről, mi a legkritikusabb hibája, mik mennyire koptak, stb.
Ha megvannak a fotók, teszek fel.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #145 üzenetére
Szevasz
Szabadságon vagy, nyaralsz?
Ha majd net közelben vagy és van időd, akkor légyszi feltétlenül írd már meg, hogy honnan származnak a szélvédő tömítéseid, hogy, honnan kell rendelni, stb. !!!
Addig is minden jót Neked !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Üdv. a rovatban !
Természetesen bárki írhat, ha értelmes hozzászólása, észrevétele van a témában.
Én örülök a legjobban, ha minél több infót kapok és minél több embertől tudom, hogy van neki ilyen járgánya, vagy legalább érdeklődik még a régiek iránt !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Witcher topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...