- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz t.zsolti #8501 üzenetére
Szerintem 0,03 nagyon kevés volna.
Az alu ötvözet dugattyú (ami elég meleg a hüvelyhez viszonyítva) hőtágulása sokkal nagyobb mint a hüvelyé (amit ugye közvetlenül a víz hűt). Én úgy 0,1 mm-re tippelek egy új dugó/hüvely esetében.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
akkor idézek a javítási útmutatóból.
" hengerblokk"
hengerátmérő 616-617 motor : 1 sz. henger
0 csoportbetű: 90,909-90,918mm
1 csoportbetű: 90,919-90,928mm
2 -"- : 90,929-90,938mm
a 2-5-ig hengerre más értékek vonatkoznak.
max kopás hossz vagy keresztirányban : 0,1mm
megengedett " ovalitás és kúposság
- ujj áll:0,014mm
-kopáshatár 0,05mm
" dugattyúk "
dugattyúátmérő - előírt méret - 616-617- motor
-0 csoport: 90,88mm
-1 csop. :90,89mm
-2 csop. :90,90mm
dugattyú futáshézag :
ujj állapot : 0,018- 0,038mm
csak az 1 sz. henger : 0,029-0,048mm
kopáshatár 0,12mm "
a motorom hüvelyezve let,t a dugók 90,87mm voltak és a blokk 90,90 re lett fúrva.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Az a gyűrű hézag bizony már elég nagy !
Amivel még nem lenne baj, mert cseréled újra, csak az a kérdés, hogy vajon a gyűrű horony mennyire van kikopva, félre kopva a dugó oldalán, mennyire fog lötyögni, dőlni benne az új gyűrű ??Mert ha lötyög, akkor felmarja az új perselyt hamar, nem lesz hosszú életű.
Ez majd ki kell próbálnod, mérned !Amúgy a szervizkönyvem valami extrém, 1,5mm-es gyűrűhézagot ír kopáshatárra, ezt nem tudom hová tenni !!
Lehet elírtak egy tizedes jegyet, mert szerintem annyival már be sem indul.
Nekem az előző gyűrűkkel volt valami 0,3 körül a hézag és azzal is kicsit köhögött hideg indulásnál.
A mostaniakat asszem 0,15-re állította Telekes Zsolti barátom, bár kompressziót nem mértünk, de így szinte rendben indul mindig.A hideg indulást szerintem már csak az izzítógyertyák befolyásolják (na jó, megfelelő befecskendezés sem árt hozzá), eddig -14 fokban kora reggel nem indult elsőre, pontosabban nem kapta el, ha kicsit többet forgatok, mint 2-3 másodperc, akkor valszeg akkor is megy, de inkább újra izzítottam, akkor már harapott a szokásos 1-2 másodperc alatt.
Ha véletlen rövidet izzítok, vagy nem várom végig, akkor is indul, legfeljebb 2 másodperccel tovább kell forgatni, viszont utána kicsit döcög a motor, ki-ki hagy, ha jól befűtöttem neki, akkor rendben van.Asszem gyertyákat sem ártana már cserélnem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
senior tag
t.zsolti - nem vitatkozom , biztos igazad van de a 0,03 mm nagyon kevésnek tűnik.
Batman2 - hidd el , nem sok az a 1,5 mm kopáshatár a gyűrüknél Az előző W123 300D-m , miután elérte az 1,18 MILLIÓ km-t , eladtam ( ) és az új tulaj generálozta. Szétszedéskor 2,8 mm hézagok voltak a gyűrüknél de a motor még -27 fokban is elindult
Megjöttek az erősített ötsebességes "vasházas" váltóim !
Kis "köstoló" :
Egyszerűen hihetetlen milyen masszívra építették . (gondolom azért mert a G Mercikben is ilyen volt )
A váltó szekunder tengelyének az átmérője kb 70-80mm
A váltó-mechanizmus karok acélból vannak (nem mint a mai aluminium-ötvözet kiviteleknél) és nagyon masszívak.
Van egy alu ötös váltóm is. Az kb 35-40 kg. A "vasházas" pedig 60-65Vettem 2 db-ot a váltóból Az egyik eladó lesz - lehet érte jelentkezni .
A 4-es váltóról át kell csavaroznom a kuplungharangot és már szerelhető is fel a 300 TD motorra .
Persze a váltó is fel lesz újítvaApropó - kinek van tapasztalata csapágyak terén ? Mit vegyek a váltóba ? SKF , Koyo , FAG ??
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
Na szóval újra állítottam a szelepeket azokkal az értékekkel amit templomegere mondott, meg kiszedtem a porlasztókat és megtakarítottam őket + beolajoztam a faudi fejeket a motoron + adtam neki egy kis alapjáratot még. Az eredmény meglehetősebben csendesebb lett a motor és nem ráz már annyira mint korábban, szóval sokkal jobb
Köszönöm szépen a tanácsot
-
lapa
veterán
bocs, de nekem a 2,8 mm nem hangzik túl hihetően, azért ott már minden nyomás egyszerűen elszelel.
(azaz elindulni még csakcsak, de nyomaték gondolom zéró).
vagy nem jól értem, nem a dugó meg a henger közötti távolságot mondod?
ennek a vasváltónak van alul egy hosszanti bordája, sok keresztbordával? vagy az az aluméneum verzió?
-
senior tag
lapa
bocs, de nekem a 2,8 mm nem hangzik túl hihetően, azért ott már minden nyomás egyszerűen elszelel.A gyűrűhézagról beszéltem nem a dugó és a hüvely közötti hézagról
Ennek a "vasváltónak" nincs bordázat az alsó részén. A bordázott változat az az aluváltóBatman2
Az a gyűrű hézag bizony már elég nagy !
Amivel még nem lenne baj, mert cseréled újra, csak az a kérdés, hogy vajon a gyűrű horony mennyire van kikopva, félre kopva a dugó oldalán, mennyire fog lötyögni, dőlni benne az új gyűrű ??A TD motornál acélbetétes a dugattyú a "gyűrűs" zónában - azaz a hornyok az acélba voltak esztergálva.
A dugók jó állapotban vannak és a hornyok sem kopottak.Mennyi a megengedett hézag a gyűrűk és a gyűrűhornyok között ?
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #8477 üzenetére
bocs erre meg nem válaszoltam. egyelőre került bele egy vízpumpa 24-ért, viszkó maradt benne a rossz. megy nemsoká nagygenerálra, ott és akkor több mindennel (kuplung, gátlók, rozsda, szilentek) együtt az is cserélve lesz. és akkor majd ott megállapítják a mesterek mi a cikkszám. azért nem egyszerű, mert a motor cserélve lett, és az se biztos, hogy g-be való. szóval majd megálmodják rajz alapján inkább, mikor ott a kocsi.
@kymera: jólvan, bocs, tök hülye vagyok ehhez.
-
Batman2
őstag
2,8mm-es gyűrű hézaggal -27-ben is képes volt indulni normál módon ???
Pedig pont a hideg indulásnál számít nagyon sokat a kompresszió !
Egy kopott, gyenge kompressziójú motor is megy és még húz is viszonylag jól, de pont az jellemző rá, hogy hűvösebben, 0 alatt, vagy akár már +1-2 fokban sem akar indulni, mert hiába az izzítás, ha kompresszióból nem tudja elérni a gyulladási hőt az indítómotor tekerési tempójával.
Jah és rendszerint már okádják a jó kékes, olajos füstöt, fogyasztják is az olajat üzemmelegen is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tapasztalatból mondom, hogy a húzásán (nyomatékán) nem igazán veszed észre, hogy mennyire kopott a motor. Nekem az utolsó pillanatig érezhetően nem változott a nyomaték, csak egzzser már hiába indítóztam, izzítottam, nem indult az istennek sem.
Igaz húzásra sem, pontosabban valamit ketyegett, de nem lehetett üzemben tartani, így végezte a felújítás előtt.
Viszont előzőleg még be lehetett húzni, mikor már indítózásra még pót akkuval sem indult és akkor még utoljára is érzésre rendben futott, utána volt, hogy már sehogysem lehetett behergelni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz t.zsolti #8511 üzenetére
t.zsolti - köszönöm !
Ilyen váltó volt a T1-es buszokon és a G terepjárókon is - de az 711.110-es.
Amik nálam vannak azok pedig 711.113-asok
A különbség:
711.110-es váltó áttételei
1: 6,157
2: 3,148
3: 1,743 4
4: 1,278
5: 1,0
R: 5,437Mint azt látod a 711.110-es váltó 5-ös fokozatának az áttétele 1-es ami pont annyi mint a sima négysebességes váltó negyedik fokozatának az áttétele így semmi előnye nem volna.
Ráadásul a 711.110-es váltó 1-es fokozatát gyakorlatilag nem is használod hiszen az áttétele 6,157.
Még padlógázzal is kb 5 km/h-val "száguldanál" 1-esben. Ez a verzió leginkább terepre való. (G Merci terepváltója)
-------------------------------------
711.113-as váltó áttételei
1: 4,695
2: 2,401
3: 1,436
4: 1
5: 0,806
R 4,078A 711.113-as váltónál már teljesen más a helyzet . Az egyes is jól használható és az ötödik fokozat már kímélő fokozat hiszen 0,8 az áttétele. (ebben a fokozatban nagyobb a kardántengely fordulatszáma mint a főtengelyé )
Ehhez a váltóhoz egy W126 I Gen difije társul 2,24-es áttétellel . Elméletileg elég komoly sebességre lesz képes a gép ezzel a difivel és ezzel a váltóval.
100000 Ft a 711.113-as váltó. Lehet jelentkezni érte.
Mennyi a súlykülönbség egy 300D motor és egy 240D motor lendkereke között ?
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
szerintem ez a 711.110 legfeljebb a 250gd (wolf) verzióban lehetett, a w460 szériának normál váltója volt (enyém mégcsak nem is vas).
a terepváltó ettől függetlenül (gyakorlatban "felező" fölé, 2,1 körülre) áttételezi ami onnan kijön.
persze a vége más lesz, mert a difi meg a gumik, csak mesélem, hogy normál esetben normál váltó van a g-ben is.
nekem amúgy azt mondták, hogy a 4-seb a jó váltó és nem az 5, de elnézve, hogy az gyak egy hiányzó ötödik fokozat, az már nagyon hangos nagy sebességnél.
-
baratod
tag
Sziasztok!
Nézegetem itta fórum témákat a ph-n és megakadt a szemem ezen.
Kicsit visszaolvasgatva, rá kellett jönnöm, hogy nagyon komolyan nyomjátok.
Minden tiszteletem nektek, és a Merciknek, is.
Nekem is volt 2 kettő is, és nagyon szerettem őket.
De jelenleg sajnos csak vw-ben ülök. -
senior tag
lapa - azt nem tudom hogy melyik G Merci verzióban volt de elég sok verzióba beszerelték.
A képen egy 711.110-es váltó van összekapcsolva egy felezővel.
Persze , az okosok "azt mondják" hogy csak a négysebességes a jó váltó mert nem volt tapasztalatuk a 711.113-assal lévén hogy ez egy nagyon ritka verzió és soha nem szerelték W123-asokba - de mivel a blokk (pl OM617) ugyanaz a G Merciben ezért problémamentesen átszerelhető a W123-asba mindenféle komoly átalakítás nélkül.
Az alu ötös váltó (717.400 vagy 717.420 vagy 717.421) valóban gyengébb konstrukció és a négyes sokkal stabilabb ettől.
Amúgy ajánlom figyelmedbe a következő képeket :
Ez a hagyományos négysebességes "vasházas" váltó.
Ez pedig a 711.113 "vasházas" váltó:
Ha jól megfigyeled a két váltó ugyanaz , csaj az ötsebességesen a kihajtásnál egy hosszabb vas-dekni van az ötödik sebesség miatt.
A kuplungharang , a középrész és az oldaldekni is ugyanazErgo ugyanaz a bevált , erős , elnyűhetetlen stabil konstrukció mindkettő !
Szerintem az ötsebességes váltó legalább 0,5 literrel csökkenti a fogyasztást is
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8523 üzenetére
t.zsolti
a 300-as é 21 kg
a főtengely 15 kg
de ezt már megbeszéltük amikor a könnyítésről volt szóEz rendben van - de a 240-esé hány kiló ?
csak ezek a váltók mercedes -ek és nem getragok
Épp az a jó bennük ! Sokkal tartósabbak mint a Getrag váltók.
A link jó - de nem csak a 208-asba építettek ilyet hanem:
209 , 307 , 308 , 309 , 310 , 409 , 410 és G Mercedes .A 400-as típus elég nagy súlyú sorozat volt (persze a G is) és ezért a váltó sem az a filigrán alkat
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
A hétvégén kitakarítottam az adagolomat. Tömítéseket és fejszelepeket cseréltem. Sajnos nem változott semmi. Ugyanúgy csak a 2. hengernél van meg a nyomás. Szóval arra jutottam hogy az elemek kopottak... volt olyan elem amiben függőlegesen marások voltak.. Eszem megáll..Most még kicsit összeszedem magam és valószínűleg jön majd egy adagoló csere.
-
t.zsolti
tag
nehéz eset ez a wisecó- képviselős tag, másfél hete nem veszi fel. Ugyan említette a családi problémákat, de mégis azért legalább " most nem jó "-t nyöghetne.
És a másik dolog , megfontolandó ez a "tuning" mivel kellene egy másik motor amit faragok, már itt jönnek a költségek ( mi az , hogy licensz tulajdonos? mivel én lennék az első aki ilyet gyártat . néztem a neten de nem lettem okosabb )
MB 123 3.0d
-
FenyvesiAdri
újonc
-
geri0920
csendes tag
A PES4M55C320RS103 adagoló jó a 240D-re? 79 utánira.
-
senior tag
válasz t.zsolti #8537 üzenetére
Üdv minden kedves fórumtársnak.
És a másik dolog , megfontolandó ez a "tuning" mivel kellene egy másik motor amit faragok, már itt jönnek a költségek ( mi az , hogy licensz tulajdonos? mivel én lennék az első aki ilyet gyártat . néztem a neten de nem lettem okosabb )
Ezt nem egészen értem - le akarod védetni a W123 blokk-tuningot ?
Továbbra is keresek:
- infókat arról hogy hol rendelhetők Mahle hüvelyek W123-hoz
- W115 vagy más coupe mercitKöszönöm
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Templomegere
senior tag
válasz geri0920 #8539 üzenetére
mi a motor kódja ? : OM616.912 ?
vagy ilyen van :
PES 4 M 50 C 320 RS 103
vagy ezek :
PES 4 M 55 C 320 RS 60
PES 4 M 50 C 320 RS 104
PES 4 M 50 C 320 RS 107
ezeket az adagolókat szerelték 200, 220, 240-es motorokra is , szóval ...... ami különbség lehet az az hogy melyik milyen vezérlésű , szabályzású : vákum, vagy röpsúly .
Mondtam neked van itt adagoló ami jó , szerintem jobban járnál ezzel , mert mire össze kínlódsz egy normálisat , többe lesz mint ez . Ezt meg felcsavarozod és kész .
[ Szerkesztve ]
-
geri0920
csendes tag
válasz Templomegere #8541 üzenetére
A motor kódom OM616.912.
Havernak van egy PES 4 M 55 C 320 RS 104 -es adagolója. Ahogy néztem ez jó a 240D-re, röpsúlyos tehát ez is jó. Hétvégén megnézzük majd azzal az adagolóval és ha az is gázos akkor tárgyalhatunk. Értelek téged! Az is biztos hogy többe fogok kijönni.. de ez most ingyen lesz, hátha.
Köszi! -
-
senior tag
-
senior tag
válasz t.zsolti #8547 üzenetére
t.zsolti - az angollal nincs gond mert el vagyok vele - de a húgom kint él már 5 éve és ő is tud segíteni.
Arról nem is beszélve hogy engem is érdekel 10 db 300 TD dugó így gondolom volna mennyiségi kedvezmény.
Gondolom téged nem zavarna ha a járgányodba egy masszívabb 300 TD dugattyú-konstrukció volna.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek! Motorkerékpár
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000