- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Netfone
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
válasz geri0920 #8400 üzenetére
én anno beleraktam fél-egy kiló mosott kavicsot, mellé go, aztán ráztam-forgattam napestig. utána kiöblítettem, sok dzsuva kijött és azóta persze nincs gond, márcsak azért sem mert járunk vele annyit, hogy ne száradjon ki. nálam ismert volt, hogy sok évig állt üres tankkal. de nem tudom ez mennyire jó ötlet, szóval ajánlani nem ajánlom, csak mesélem. meg gondolom a tank is egész más, mint nálam.
persze a szívócsövet vagy minek hívják (németül tudom csak) kivettem előtte.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz t.zsolti #8391 üzenetére
Üdv mindenkinek
t.zsolti
emlékszel a "könnyítés " című eszmecserére?
ledolgoztam egy hajtókar öntési maradványait, hmmm ez csak 10-grammot hozott ( 873-gramm volt )még van némi husi amit lefaragok , de az max 5-g-ot ha levesz még.
a dugattyú úgy látom nehezebb menet lessz.
az 1 kilógramm ezek után álom maradNos , azt hiszem említettem neked hogy egy közepes löketű (kb 70 mm) motornál , 4000 rpm-nél , 1 gr súlycsökkentés az alternáló mozgást végző alkatrészek (pl dugó , csapszeg , gyűrűk,stb) súlyából , kb 80 kg súlynak megfelelő mozgási energiával tehermentesíti a hajtókart .
Nem kell lebecsülni az 1 gr-otHa csak összesen 100 gr-al csökkented a 4 (vagy a 300-as motor esetében 5) hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyát akkor már az is érezhető hatással lesz a motor "felpörgési gyorsaságára"
A Forma 1-ben súlyos dollár tízezreket költenek 10 gr lefaragására a hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyából.
Batman2
Képeket csinálok ma este1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
-
t.zsolti
tag
milyen munkák lesznek azon a szépségen?
25 Grammnál járok , megmértem egy másik hajtókart ( egy motorból valók ) de a sulyuk meg sem közelíti egymásét )
Egy érdekes adat , van itthon nüral dugó ami 918 gramm , és van kolbensmidt ami 978 gramm, na ez sem csekély eltérés,
holnap rákérdezek a magyarországi wiseco képviselőnél tudnak -e , mennyiért tudnak , mit tudnak, mivel a mahle csak ha jól értem széria dugóban gondolkozik." After we checked your inquiry, we have to inform you, that we are not able to produce the needed piston for you as we are only able to produce according OE specifications"
MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz t.zsolti #8407 üzenetére
Na , dugó az engem is érdekel - de TurboDiesel motorhoz.
Sajnos a kovácsolt/mart acéldugók még nem rendelhetők ehhez a típushozHogy milyen munka van a kicsikével ? Elég sok
Ilyen lesz kb:
Egy átalakított (turbo nélküli) 300-as öthengeres OM617A TurboDiesel motorral - kapcsolható Eaton M112 kompresszorral
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
No arra a motorra majd kiváncsi leszek, mindenképpen fussunk egyszer össze, ha elkészültél vele !!!
Egy kis plusz töltőlevegő igazából mindig jól jön a motornak, gyorsitásokkor pedig egyértelműen, nem tudom érdemes e külön kapcsolhatóvá tenni, automatikusan minden gyorsitásnál rá kellene dolgozni a motor levegővételéhez !
Az folyamatos egy tempójú haladásnál nem feltétlenül jelent többletet, nem feltétlenül előny ha megy.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Másnak is hamar megy tönkre az első futómű talpasa ?
A kerék csapágy meddig birja rendszerint, mi mutatja igazán, hogy baj van vele ?
A kormányozhatóságba, úttartásba beleszól érezhetően ?Nekem egy egyre erősödő, régi ikaruszokon hallható, oszcilláló futás hang kezd jönni, ha jó tudtam kivenni, akkor a jobb első keréktől, a felől már 60-tól kezd erősebb morajlás jönni.
Volt már egy alső kerékcsapágy cserém 2 éve, csak arra nem emlékszem már, hogy melyik keréknél volt, ezért is kérdezem, hogy vajon meddig tartanak ezek.A hétvégére sajnos meg van a programom, mert 5 év után megint kipufogót kell javitanom, vagy lyukadt, vagy tört valahol, csak úgy hirtelen erős bőgő hangot kezdett hallatni a gyorsitásokkor, mikor ma a városban cirkáltam.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #8417 üzenetére
függ az attól is hogyan rakják be azokat a csapágyakat , és hogy pár 100 km után ellenőrzik a holtjátékot vagy sem , milyen zsírt használt , mennyire pucolta ki az előző zsírt, szennyeződéseket , és még sorolhatnám
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #8418 üzenetére
Persze, de a szakszerű beszerelést feltételeztem.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Templomegere
senior tag
válasz !Overdose! #8419 üzenetére
azt feltételezzük a legritkábban........
-
senior tag
Üdv mindenkinek !
Valaki tudna ajánlani egy komoly Merci bontót ?
Szükségem lenne egy 711.113 , 717.400 vagy 717.000 váltóra illetve egy 2,24-es áttételű sperr-difireElőre is nagyon szépen megköszönöm a segítségetek
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
A szakszerű beszerelés meg volt, nem én szereltem !
Viccet félre téve, lelkiismeretes, és hozzáértő volt a szerelő, viszont a 100, vagy akárhány km utáni ellenőrzés elmaradt, nem emlékszem, hogy mondták volna, hogy menjek vissza.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A diiffi hátsó felfüggesztésénél levő gumi ágy beszerezhető vajon ?
Ha van és nem tul nagy összeg, akkor kicseréltetném, biztosan csökkenne a kaszni rzonanciája, még ha a diffi morogna magában továbbra is !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
váltót nem tudok ,
viszont hátha jobban benne vagy a számolásban , mekkora húzóerő léphet fel a hajtókaron normál dugattyúnál ( 900gramm + a hajókar felső szem ).
van itt egy cég ahol végeznek szakítópróbát, de jó lenne legalább tudni a számított értéket.
persze meg lehet szakítani egy gyári hajtókart is, de az a túlméretezett adatokat fogja hozni.MB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Nincs valami ötletetek arra hogyan lehetne lopás biztossá tenni a csillagot a kocsi orrán? Eddig garázsban tartottam, de most mivel párommal összeköltöztünk egy lakásba, így most egy társasház elött parkolok. Az 1 hónap alatt már 2 alkalommal probálták letörni a csillagot, szerencsére sikertelenül, mert minden irányban elforog, csak ma reggel is teljesen rá volt hajtva géptetőre (nyilván megpróbálta letörni a parasztja). Én azt hittem, már régen kiment ez a merci jel törögetés a divatból, de ezekszerint még mindig gyűjtőgetik.
w123 200D 1.1millió km+
-
senior tag
t.zsolti
...viszont hátha jobban benne vagy a számolásban , mekkora húzóerő léphet fel a hajtókaron normál dugattyúnál ( 900gramm + a hajókar felső szem ).
van itt egy cég ahol végeznek szakítópróbát, de jó lenne legalább tudni a számított értéket.
persze meg lehet szakítani egy gyári hajtókart is, de az a túlméretezett adatokat fogja hozni....Egy Mercedes 240/300 D hajtókar szakítószilárdsága kb 1400-1800 N/mm2 azaz kb 25 tonna
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
tegnap konzultáltam egy gépész ismerősömmel ( a diploma munkája egy léghűtéses motor megtervezése volt, ) szerinte itt nem is az elszakadás a probléma hanem inkább a lüktetésszerű dinamikus igénybevétel miatti anyagfáradás, meg a munkaütem alatti terhelés ( ha jól számoltam kb 6,5 Tonna ).
na most akkor mennyit lehet eltávolítani és honnan "büntetlenül" , mert itt egy szakadás gallyra vágja az egész munkát, ( hajtókar törés = blokk kuka )MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
még nem tudtam beszélni a wiseco képviselővel ( nem veszi fel vagy kinyomja ) ha nem boldogulok írok egy fajintos levelet a gyártónak.
MB 123 3.0d
-
zolikaDB
veterán
Udv mindenki!
Jelenleg egy G Astrat nyustolok. Felmerult parszor a gondolat, h valtanom kellene. Ha mar sokat eszik, akkor legyen kicsit premiumabb, meg ne a villanyablak+ABS legyen az extra
Belezugtam a Toyota Avensis 1. generacios D4D kombiba, de egy ropke Mercis tapasznyalas utan erdekelne a csillagos marka is.
Szoval, azon vakarozok, h nemetbol kellene akasztani valami olyan 3000€ kornyekeig, amibe belefer egy kis pofozgatas is meg ezen felul. Legyen kombi, ules/allofutes, xenon nem artana. Ja, meg dizel.
Nezegettem az 1995-2000 kozti W210-eseket, tudom, rohadnak.
Szoval a felteteleknek megfelelo Merci van/letezik, vagy felejtos?
Egy papaszemesnek mik szoktak fajni? Kettosomegu van ezekben a tipusokban?
Mely motorokkal erdemes foglalkozni? Amik mondjuk legendasan jok/tartosak vagy lehet emberi aron szervizelni? Benzin/dizel is johet. Valtobol szabad az automataval foglalkozni? -
senior tag
válasz t.zsolti #8432 üzenetére
Üdv mindenkinek !
tegnap konzultáltam egy gépész ismerősömmel ( a diploma munkája egy léghűtéses motor megtervezése volt, ) szerinte itt nem is az elszakadás a probléma hanem inkább a lüktetésszerű dinamikus igénybevétel miatti anyagfáradás, meg a munkaütem alatti terhelés ( ha jól számoltam kb 6,5 Tonna ).
na most akkor mennyit lehet eltávolítani és honnan "büntetlenül" , mert itt egy szakadás gallyra vágja az egész munkát, ( hajtókar törés = blokk kuka )Ez így van , de a hajtókarok nem az alsó holtpontnál törnek el és nem akkor amikor sűrít a motor hanem a felső holtpontnál "szakadnak el" és 99%-ban a felső szemnél (dugattyúcsapszegnél)
Én azt mondom hogy az öntés / kovácsolás / köszörülés során megmaradt anyag-egyenetlenséget eltüntetve maximum még 0,1 mm mélységig polírozhatod a hajtókarokat "büntetlenül"
akkor inkább megnyomni kellene mint húzni egy könnyített kart és egy gyárit, és az érték amit számoltál lehet jó támpont?
és mondjúk 20Tonnás erő hatására hajló kart kéne könnyítési mintának venni?Ezt egy nagyon érzékeny komparátor órával (mikrométerrel) könnyű ellenőrizni.
Meg kell mérni hogy kb 15-20 tonnás terhelés alatt mennyire deformálódik hosszában a hajtókar. Úgy emlékszem hogy a maximálisan megengedett deformáció 0,1 mm a teljes hosszon.Csak érdekességképpen egy F1-es motor 18000-es fordulatnál 0,6 mm-t deformálódik hosszban !
Volt itt a fórumon valaki aki motorszám alapján meg tudta mondani az évjáratot / teljesítményt / felszereltséget és a kasztni-kivitelt , stb
Ki volt az ?1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Batman2 - úgy emlékszem neked volt valami táblázatot hogy milyen áttétellel a váltóban , difiben / milyen fordulatszámon mennyi a végsebessége az autónak . Megvan ez még neked ?
Nincs valakinek ismerőse az ürömi Mercedes bontóba ? Jó lenne valami kis árengedmény
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
üdv. kicsit megcsúsztam a csöpögő víz ellenőrzésével, és relaíve kevés hűtővízzel nyomtam le az utóbbi mondjuk 100 km-t. úgy vettem észre, hogy felforrt a víz faluban gurulásnál, mozgáskor nem forrt. na mindegy 2 litert töltöttem most utána.
a kérdésem egyszerű: ez pont most volt, hogy bejöttek a hidegek. azóta a kocsi reggelente az első 10-20 mp-ben kicsi gázzal tartja csak az alapjáratot (persze dúsító feltekerve). most nem tudom, hogy ez amúgy is lett volna a hideg miatt, vagy valami baja lett motornak? mit tudtok erre mondani? lehetséges, hogy jobban szorul vagy ilyesmi attól, hogy a fej nem volt jól hűtve?
[ Szerkesztve ]
-
#97862144
törölt tag
válasz Batman2 #8105 üzenetére
Nemrég tök véletlenül megtaláltam ezt a Mercit amit írtam, meg anno láttam a Hal közben parkolni. Hasznaltauto.hu-n hirdetik elég súlyos összegért. És tényleg debreceni, de ez elvileg egy autókereskedésben áll, ezzel együtt akkor valaki oda jött vele mert ott parkolt:-)
ez az:
[link] -
t.zsolti
tag
-
#97862144
törölt tag
válasz t.zsolti #8443 üzenetére
Persze, hát eszement ára van, erre szokták mondani hogy új autót lehet venni ennyiért. Na de milyet, valami műanyag Suzukit vagy ilyesmit, ez meg egy w123-as coupé:-)
Tényleg azt szokták amúgy mondani, hogy w123-asoknál vagy egy ilyet veszel vagy 2-300e -ért egy leharcoltat aztán ha azt akarod hogy végül így nézzen ki akkor annyit költesz rá, hogy a végén ugyanott vagy árban. Nem tudom igaz-e, nekem nem volt még w123-asom, de lesz úgy tervezem, csak idő kérdése mikor. Engem teljesen megfertőzött, egy barátomnak volt, ültem benne többször, imádtam, nevetett rajtam mindig hogy lelkendezek az autóján. Szerintem valami egészen más mint a mai autók, köze nincs hozzájuk, kényelem, életérzés stb. terén, mondjuk ennek a tervezői még úgy gondolták az embernek van keze, lába és azt valahova tenni is akarja egy autóban. Egyszer valahol olvastam egy olyan megfogalmazást, nekem nagyon tetszett, hogy ezt még emberek tervezték embereknek:-) De szerintem ebben a topikban ezt aligha kell magyaráznom. -
t.zsolti
tag
válasz #97862144 #8444 üzenetére
van benne igazság , sok pénz kell a felujjításhoz ( attól függ milyen ) 320-ért vettem 7 éve, nekem csak a kaszni ajtók nélkül 320e volt, a motor kb 250e, és még rengeteg apróság , maradjunk a millió felett,
de volt citroen XM- em arra 3 év alatt ment rá 750 e, és a motorhoz kasznihoz nem kellett nyúlni, havonta kellett valami 20-30e -es ez meg az, én meg bíztam benne csak abbamarad ez, de nem így lett.szerintem ha nagyon olcsón veszel tűrhető állapotút és felujjítod, vagy felujjítottat veszel ( ha jól megcsinálták ) jóval többért , ha van dokumentáció a felujjításról az nem hátrány ., úgyhogy megfontolandó ha akad egy jó vétel, de az nem biztos hogy éven belül akad
MB 123 3.0d
-
senior tag
lapa
Ezt innen messziről nehéz megállapítani.
Milyen Mercedes-ed van ?Pár ötlet :
- az biztos hogy ha valami túlhevült akkor az most lötyög a hidegtől ezért elvileg a reggeli indításnál könnyebben kellene járnia
- ha 2 l víz hiányzott akkor kipuhulhattak a gyűrűk is.
- ha szelepszárszimeringes a moci akkor azok is megsülhettek / kikeményedhettek .De ami a legfontosabb , a reggeli indításnál 90%-ban a jóval sűrűbb olaj miatt van ez a jelenség
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv a Mercedes fanatikusoknak !
Veletek osztom meg elsőnek - megérkezett végre az OM617 TurboDiesel motorom a 123-as Coupehoz
Íme:
A spéci 2,24-es áttételű difi is megérkezett , a "vas"-váltó is úton van. Lassan összeáll a gép és kezdődhet a munka !
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
#97862144
törölt tag
válasz t.zsolti #8445 üzenetére
Igen, én is sokat gondolkoztam ezen. Szóval az nekem nem tudom mennyire menne, hogy olcsón venni egyet és azt felújítani, folyton bütykölni rajta valamit mert messze nem vagyok oylan szinten műszakilag hogy úgy mondjam:-) Bár az tuti hogy ennek meg lehet a szépsége, alighanem bele lehet jönni ebbe is mint mindenbe.
De nagyon sokan mondják azt amit lényegében te is, hogy ha van rá pénz akkor érdemesebb akár Németországból 5-6e euróért venni egy jó darabot amin a dolgok nagy része azért rendben van és működik.
Mondjuk én nem mindennapi használatra venném az esélyes, inkább amolyan hobbiautónak. Télen nem sokat jönnék ki vele, csak krúzolnék vele szépen nyáron, tavasszal ide-oda a városban, a környéken. Legalábbis most így gondolom.
Mobile.de-n meg autoscouton sokat nézelődtem, ott látok néha nagyon szépeket, legalábbis így képen meg leírás alapján, aztán ki tudja persze. A választék biztos hogy komolyabb ott, de hát ez nem meglepő.