- Yettel topik
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.zsolti
tag
válasz KillHates #8145 üzenetére
az enyém is 4-es, csak amíg a 200d alatt 3,96-os a difi, addíg a 300-as alatt 3,46, kicsit hosszabb.
érdekes volt amíg toltam neki 80 felett volt 2 mutató vastagsággal , amint hirtelen lassítani kellet rögtön 90-re ugrott , persze kis idő multán visszament a megszokott helyére a mutató.
30fokban is küldtem már a masinát ,eddig nem melegedett, igaz a megállás előtt bekapcsoltam a ventillátort ( mivel elektromos , és kapcsolgatni kell, NÉHA , de azt max 1-es töttymörgésnél )MB 123 3.0d
-
nagyúr
válasz t.zsolti #8153 üzenetére
Egy elég hosszú és érdekes sztori
Röviden; első generációs 92 eleji W140-300D-t vettem leharcolva (illetve jó állapotban volt, csak állt már rég óta mint egy cég protokoll autója) megvettem és persze megadta magát a 3 ezres TD főtengelye egy osztrák túra alatt. (hol máshol?) szerencsére haza tudtam hozatni babszemekből. Ehhez a motorhoz egyszerűen nem tudtam főtengelyt találni, akkor vált az MB Autó Pappas-szá, ott meg atom fejetlenség is volt. Ekkor az egyik ott dolgozó -miután halálra vegzáltam- megadta a kinti kontaktjuk elérhetőségét. SZóval betámadtam Jürgenéket, de ők elkeserítettek, hogy nekik sincs, de természetesen legyártják. Kaptam is egy 1000 Ójrós árat (igaz ebben minden benne volt, amit egy főtengely-csere kíván) már lélekben a kocsi mint tyúkólként való hasznosításán agyaltam, mert még a munkadíj is lett volna egy 2-300 ezer Forint és hirtelen nem volt kedven fél millát kiperkálni egy hegymenetért, mivel azzal is tájékoztattak, hogy ennek a motornak a kezeletlen gyermekbetegsége a sűrűn fogyó főtengely. Szóval éppen le volt biggyedve eléggé a szám mikor kaptam egy táviratot Wörth-ből egy öreg magyar mérnök bácsitól, hogy a fülébe jutott hogy hogy jártam. Ő javasolta, hogy van egy csomó "kis vacak" 4 literes (3.890 ccm) sorhatos TD motorkájuk raklapon ami igazából nem jó már semmibe sem mert az a Unimog típus már évekkel ezelőtt Gaggenau-ban kifutott amikbe való volt, azóta inkább csak a raktárkészlet miatt tartják. Szóval innét egyenes volt a menet; 1.300 €-ból itthon volt az elpusztíthatatlan motor teljesen típusazonosítattva a W140-eshez és csak egy szabad hétvégén és egy csörlős garázson múlt a transzplantáció. Kicsit kellett kendácsolni a motortérben, mert ezen a turbó tényleg akkora volt mint az asszony kuglófsütője mivel ezeken alacsony fordulatú siklócsapágyas feltöltő van. De szépen is énekelt gázelvételkor
Az autó megtáltosodott, szerencsére a váltó is bírta rendesen. Annyira megbízható volt a motor, hogy tavaly ősszel leállítottam, idén mikor jöttek a kocsiért csak beledobtam a feltöltött akkut és pöccre indult a vas! Tényleg pöccre, szerintem egy felet nem tekert a főtengelyen az indító motor; valahogy így történt: klakkant egyet az indító és tak-tak-tak-tak már csilingelt is a szép előkamrás hangján.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
t.zsolti
tag
válasz KillHates #8155 üzenetére
néha történnek " szerencsés " véletlenek , de a "véletlen egybeesés" mint fogalom nincs.
a lényeg gyakorlatilag ujj moci került bele.
de így is kellett némi KP a mutatványhoz,.
a 123-asba is elférne egy kis plussz LE , hosszabb difivel, hozzávaló váltóval,-))MB 123 3.0d
-
nagyúr
válasz Rez_Grof #8157 üzenetére
Igen. El is voltam kámpicsorodva, mikor elvitték az autót.
131 kW-os volt a motor benne. Nem volt így sem egy gyorsulógép, inkább a 474 Nm volt ami meggyőzően lódította meg a guruló bakterházat.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Rez_Grof
őstag
válasz KillHates #8158 üzenetére
474 Nm az már derék. Jól huzza a hajót
Az enyében 130kW-hoz csak 330Nm párosul (300TD), de szépen megy, padlógáznál 190Km/h-nál pakolja a 5-be.
Normál üzemben sem nagyon érzi meg, hogy 1 vagy 4 ember ül benne.A bus station is where a bus stops. A train station where a train stops. On my desk, I have a work station....
-
Batman2
őstag
Meg szaporodtak az öreg járgányok debrecenben !!
A múlthéten láttam egy világoskék és egy ezüst w126-osat is, mindkettő nagyon szép állapotban volt továbbá egy benzines w123-asat (gondolom 280E), asszem amerikai lökhárítókkal !!
Lámpától indulva szolidan odalépett neki a koma, a motor pedig szolid fordulaton, enyhe röfögés mellett gyönyörűen lódította a kasznit, nekem dízellel jól oda kell lépni ehhez a mutatványhoz, az nem ilyen elegáns !... Persze a benzikúton már nem biztos, hogy cserélnék vele.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz Rez_Grof #8161 üzenetére
Sajnos csak húzta... Remélem az új gazdája nem tapossa majd ki a belét. 3500 fölé már nem nagyon szeret forogni az a hajómotor. Amikor zöldkártyázatattam akkor majdnem megcsaptam a vizsgabiztost, mikor 4500-ig akarta felpörgetni. Mondtam neki, hogy rágyújtom a bódéját, ha szétesik a motor. Érdekes módon utána már nem volt fontos bőgetni a bálnát
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Rez_Grof
őstag
válasz KillHates #8164 üzenetére
Jó ráhatókád van!
Én se szeretem taposni neki,mint az örült de néha azért kikormoltatom, hogy ne tunyuljon.
Meg valahogy nem szeretem ha fényképeznek, szóval ovatosság van.
Városban meg nem ezek valók a zöltől pirosig tartó rallyraA bus station is where a bus stops. A train station where a train stops. On my desk, I have a work station....
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #8164 üzenetére
Valahogy így van ezzel a 23-as is, az sem szeret nagyon pörögni, csak egyre jobban ordít, erőlködik a motor, de egyre kevésbé gyorsul. Olyan 2200 és 3300 között a legjobb, ott nagyon energikus tud lenni, még magasabb fokozatokban is, ahol már a nyomték a döntő nem a motor működési ciklusának a sebessége, ami ugye ezeknél az előkamrás dízeleknél igen lassú folyamat.
A kisebb autókat ebben a fordulatszám tartományban, 3. és 4. fokozatban még az én lassú 2000-es dízelem is megüldözi, akár le is hagyja.Erdélyben kirándultunk már egyszer vele, ahol ugyen jó kis kaptatók vannak sokfelé, a kis schevrole sparkot úgy megüldöztem az erősen emelkedő és kanyargós úton felfelé, hogy mjdhogynem toltam már, mert ugyen nyomnom kellett neki a kakaót rendesen, hogy 3.-ban bírjon felfelé menni, ehhez tartanom kellett a 45-50-et, de 40-ről padlógázzal még képes volt visszagyorsulni, az alett viszont azonnal vissza kellett váltani.
Hiába, oda már kellett ennek a lassú, de viszonylag nyomatékos dízel motornak a munkája és még a dupla akkora kasznit is vitte tisztességesen !!!A poén az, hogy ilyen körülmények között, sok erős kaptatóval, kanyarokkal, kigyrosításokkal is 7-7,2-es fogyasztást produkált akkor a járgány, igaz, hogy aaz átlag sebesség viszont pont ezek miatt alacsony volt, legfeljebb 70, 90-nel csak ritkábban lehetett menni.
(másik, dolog, hogy akkor a w124-es, 261-es prolasztói voltak a járgányban, amivel kicsit kisebb fogyasztát produkált általában)
Ebből is látszik, hogy a nagy nyomatékot igénylő de legfeljebb közepes fordulatú működési mód kevesebb üzemanyagot igényel ennél a fajta mtornál, mint amikor magas fordulaton működik !!
Ezért is gondolom, hogy jó lenne egy 5. fokozat, tempó tartó fokozatként, amiben már nem gyorsítok, csak a tempó tartása a folyamatos haladás a cél !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #8167 üzenetére
Szerintem az kell legyen benne, mivel elvileg ez már a második szériás motorral készült, a papírja szerint is 60 lovas, igaz, a hengerfeje viszont ugye a vastag gyertya menetes, ami lehet csak a régieknek volt, ezt nem tudom biztosra.
Elvileg egy 240-es hengerfejjel is javulna a teljestíménye, mert annak picvel nagyobbak a szelepei és jobb lenne a hengerek töltése, öblítése, de persze az nem biztos hogy működne.
A teljesítményével most meg is vagyok, csak induljon, működjön rendesen, csak az említett 5-ös váltó lenne nagyon jó dolog hozzá. Jelentős fogyasztás csökkentő tényező lehetne.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Új vagyok. Segítségre lenne szükségem! Egyik haveroméknak van egy W123-as 240D, szervós, abs-es mercijük kb. 4-5 hónapja áll. A hűtője kivan lyukadva de van nekik tartalék hűtő tehát ezt megtudom oldani. Valami miatt elvitték a kocsit szerelőhöz és a szerelő azt mondta hogy a hengerfejtömítés el szált és cserélni kell azt. KB 6000ft. ahogy nézegettem a neten. Szerintetek a hengerfejtömítés miatt ette az olajat (mármint a kipufogón folyt az olaj kifele)? A lényeg az hogy az alváza a kasztninak ki lett lakatoltatva és a belseje full-ra ki lett cserélve. Mivel nem használják az autót ezért eladó. Jóban vagyok velük nagyon is. Azt mondta haverom apja hogy eladja nekem 50000ft ért. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Mit nézzek meg rajta mielőtt megveszem? Mármint motorikusan... Kasztni nem fontos annyira... ha van valami rajta azt kitudom itthon javítani(homokfúvó,kitt,festés) A motor érdekel... hogyan tudok rajta ellenőrizni bármit is.. hogy jó-e/helyesen van beállítva.. jaa és 5-ös váltó van benne. Szerintetek megpróbáljuk beindítani? Akkumulátor nem lett töltve 4-5 hónapja. Cserélni kell vagy lehet egyből tölteni és GOO. Lehet szombaton meg is veszem a kocsit. Csak érdemes tudni hogy foglalkozzak-e vele vagy nem.. Egyébként a jogsim még nincs meg, kb 4hét és befejezem. Szeretném felújítani.. mármint motorikusan. Utána mehet fényezőhöz is.
Köszönöm a válaszokat! -
!Overdose!
őstag
válasz geri0920 #8169 üzenetére
Ennyit mindenféleképpen megér. Az ABS és az 5-ös váltó bontottan is megér ennyit. De szerintem fordítva közelítsd meg a dolgot. A kasznit nehezebb, költségesebb és időigényesebb rendbe rakni, mint a motort. Szóval, ha a kaszni és a padlólemez nagyjából rendben van, akkor vágj bele nyugodtan!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
geri0920
csendes tag
válasz !Overdose! #8170 üzenetére
Köszi! Szerintem is megéri ennyiért! Időm van bőven. CO kéznél van, ha olyan akkor csak idomokat kell szereznem. Azért mondtam hogy a kasztni nem fontos mert elég jó állapotban van. Mivel a kocsin lejárt a műszaki azért is rakták le. A motor a fontosabb nekem hogy ha viszem műszakira akkor ne legyen a motorjával semmi probléma. és hogy üzembiztos legyen!
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #8170 üzenetére
Ellent kell hogy mondjak, mert ha olyan motort fog ki, mint az enyém, akkor bizony sok gondja lesz vele !!
Amúgy igazán szép állapotra tényleg nehéz a kasznit összehozni, ezt aláírom, nagyjából megcsinálni, hogy legalább legyen és rozsda- lyukmentes legyen, azt nem nehéz.
Igazából, mindkettőnek a felújítása olyan 3-4százezer forint, a kaszninál még ezen felül ott van a fényezés is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
válasz Batman2 #8172 üzenetére
Én úgy látom, hogy neked a fő problémát a rosszul megválasztott szerelő és kétes minőségű, olcsó alkatrész okozta. Ha rögtön egy Merci specialistához vitted volna és gyári vagy gyári minőségű alkatrészekkel lett volna felújítva, akkor talán nem lett volna ennyi gondod vele. Nekünk soha sem volt. De nem akarlak bántani, amikor még mi 123-asoztunk könnyebb volt olcsón jó minőségű alkatrészhez jutni és volt ismerős Merci specialista is.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #8173 üzenetére
Sajnos az a gond, hogy a fő gond, a hideg indulási döcögés jelensége továbbra is előfordul, pedig most tavasszal tényleg aprólékosan szét lett szedve és át lett nézve, de mégsem derült ki, hogy ezt a kezdeti bizonytalanságot mi okozhatja.
Egyszer régen ez a motor kicsit meg lett főzve, szerintem az okozta ezt a problémát, de hogy mi ez és hol van, még most sem derült ki.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #8175 üzenetére
Szevasz
Örömmel látom, hogy megvagy !
Általában nincsen gázolaj szivárgás és arra is vigyázok, hogy úgy legyen a tartáyltól jövő üzemanyag vezeték csatlakoztatva, hogy csak üzemanyagot szívjon, ne juthasson be leveő is.
Persze fekete gumik a csöveim, így nem látom, mi van bennük.
Régebben átlátszó szilikont használtam, abban látszott ugyan mi megy, viszont hamar elmerevedtek a gázolajtól és nem lehetett rendesen rögzíteni őket, mert mindenképpen forogtak, csúsztak a végükön egy idő után, akkor epdig persze hogy ment levegő is, úgyhogy felszámoltam ezeket és rendes, dupla falú, üezamanyag vezetéket tettem be helyettük.A tankból jövő csövet néha megfújom visszafelé, hogy ha van valami kosz lerakódás, ami nehezíti az üzemanyag folyását az kimenjen, le menjen a szűrőről.
Az az lrdekes, hogy a vezetékekhez hozzá sem nnyúlok és van mikor csinálja, van mikor teljesen rendben van, semmi hiba, így volt ez az előző adagoló állással is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
rambo4ésfél
aktív tag
Sziasztok!
Bár írni nem szoktam, de rendszeresen olvasom és látom hogy néha néha megjelenik egy hirdetés így most én is megosztom veletek.
Kényszerült helyzet miatt eladom szeretett autómat W124 300D ha valaki ilyet keres ajánljátok nekiSzerk.: Helyileg Debrecen
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #8177 üzenetére
Szevasz
Jól nézki és nem is adod dárágán, reméljük, hasonlóan gondos gazdihoz kerül tovább !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz rambo4ésfél #8179 üzenetére
Sok siker kívánok Neked az eladáshoz.
Én mire eladtam a W140 350TD-met addigra majdnem beleőszültem, Gondolhatod hány tesókám, bratyókám, apukám, csávókám hívogatott mire elment. Volt ott minden; az, hogy üzembentartóival adjam el, az szinte alap kérés volt. Azt kamuztam, hogy van hitelem és ha nem fizetem, akkor kirántják az ő feneke alól a kocsit. Így sokan lekoptak. De volt ott traktor, ló, kecske, rotációs kapa csere is. A királylánc és a fél kilós karkötő is elég sokat hangzott el. Úgyhogy jüt egy rommá tetovált 150 centi mély nepper aki fehér ember volt, átíratta, kp fizetett és brutálisan pofátlanul alkudott. Most 2x annyiért van fent a használtautó-n Persze reménytelen lesz annyiért eladni.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
geri0920
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Sikerült nekem is vennem egy 123-ast
1978 | W123 | 240D | Szervó | 5-ös váltó | ABS | A/C
egy
kettő
három
négy
öt
Na szóval... A helyzet az hogy mikor indítom a kocsit az önindító kb. 5 másodpercig pörgeti a motort és ha nem adok neki nagy gázt akkor be sem indul. Amikor beindul a kipufogón hátul egy kicsi olaj féleséget köp. Azért az olajszintet megnéztem és hát több volt mint a maximum (kb 3cm-rel több) és amit észrevettem rajta az hogy kis buborékok vannak a pálcán. Ja meg mikor leállítom a kocsit ilyen fortyogó hang jön a motorblokkból. A hűtő lyukas és így indulásnál fel kell tölteni mindig. Eljutottam addig a pontig hogy 100%-ban biztos vagyok abban hogy az olajba víz kerül/került. Ezért én nekiálltam leszedni a hengerfejet. Generátor le, szervó le, ékszíjak le, termosztát le, meg stb. A szelephimbát is levettem már kompletten. DE most jön az igazi pánik
Jelenleg 4db imbusz csavar fogja a hengerfejet. Középen találhatóak, 3db 12-es és 1db 10 imbusz kulcs fogja.
Itt van 2db kép a jelenlegi állapotról:
1
2
Piros karikával jelöltem meg a csavarokat. Tudom hogy itt sokan tudják hogy miről beszélek de azért inkább képpel mutatom így jobb A lényeg az hogy megvannak lágyulva és az imbusz kulcs átfordul bennük (nem bóvli imbusz...krovás is). Első kérdésem az lenne hogy egyáltalán azokat a csavarokat kikel-e szedni vagy nem? Másik pedig az hogy így mivel átfordult milyen lehetőségem/megoldásom lenne kiszedni?
Köszönöm a válaszokat előre is![ Szerkesztve ]
-
geri0920
csendes tag
válasz t.zsolti #8182 üzenetére
Üdv!
Probléma megoldva A láncvezető melletti 2 csavart kellett még kiszedni és szépen le is lehetett "emelni"
a hengerfejet. Kicsit meglepődtem az eredményen.
Itt vannak a képek:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Egyébként bírom hogy mielőtt szétszedtem ment a kocsi. Igaz mikor tőgázt adtam neki nem egyből pörgött fel hanem lassan/késve.
A képen látható enyhe rozsda az egyik hengernél. Na akkor most a gyűrűk megragadtak ott? vagy mitől rozsdásodhatott be.
A másik képen meg jól látható hogy víz áll a hengerben. Ahogy láttam a tömítést nagyon megvolt viselve.
A vízjáratok tele vízkővel(sokáig vízzel volt hajtva). Szelepek épek a hengerfejen. Na most próbálgattam nyomogatni a szelepeket a hengerfejen mikor már levettem a motorról. Van 1 amit nagyon nehezen tudok benyomni a többit pedig egy kb. fél centire tudom így kézből. Annál az egynél meg sem mozdul. :S
Szerintetek miért van ez? Rendeltem az unixtól hengerfej tömítést, szívósortömítést, szelepszárszimmering szettet, olajszűrőt.
Most valami tanácsot kérnék a képek alapján. holnap szépen lepucolom az egészet.
A rozsda foltokkal mitévő legyek? Csiszoljam le? hanyas csiszolópapírral? 800 vízpapírom van itthon.
JA a képeken már nincs rajta a hengerfejtömítés.
Köszi a válaszokat !!! -
Ivan15
senior tag
válasz geri0920 #8183 üzenetére
ilyen erösen leamortizalt motort... egyszerübb es sokkal olcsobb lenne egy komplett motorcsere, mint egyesevel megvenni az alkatreszeket es beszerelgetni -hiszen a nyereseg minden uj alkatresz utan a kereskedönel marad
Csiszolni sem erdemes szerintem, mert utana nem fog feltetlenül pontosan illeszkedni a dugattyu es zabalni fogja az olajat is, ha egyatalan futni fog egy uj es szetrohadt alkatreszekböl összerakott motor -es ha kerdes, hogy meddig, mikor adja meg magat megint vmi, es akkor megint teljesen szetszedni? Meg aztan itt mas is el van erösen rohadva... cserelni kene az egesz autot, hogy atmenjen a müszakin. A sok munkat masba fektesd sztem
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
válasz geri0920 #8183 üzenetére
meg van az mi fogta.
elő egy hosszú egyenes vonalzó, hengerfejet keresztbe ,hosszába ellenőrizni , 0,1 mm -nél nem lehet nagyobb görbület benne.
a hengerekből ronggyal szedd ki a vizet, és olajossal próbáld meg leszedni a rozsdapöttyöket, polírpapír , HMMM szerintem nem igazán jó, leválik róla a csiszoló felület ,belepereg a mociba , na azt szedd ki.
a dugattyú nem lötyöghet a furatban,
jobban nem fogod megbontani??
mennyire akarsz belebonyolódni?MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
válasz t.zsolti #8185 üzenetére
Üdv!
Most megyek ki és megcsinálom amit mondtál. Egyébként nem szeretnék jobban belemerülni ha nem probléma. Az biztos hogy a dugattyú nem lötyög. Próbáltam mindennel mozgatni de nem lötyög.
Még a szike sem fér be a dugattyú és a hengerfal közé.
ha valaki leírna nekem részletesen egy vezérlés beállítást azt megköszönném. Valószínűleg elállítódott, de az lenne a legjobb ha beállítanám. Ja meg azt is olvastam hogy az adagolót fokban kell el forgatni.
Mivel az adagoló nem lett elforgatva akkor ahhoz nem kell hozzányúlni?
Az volt a probléma hogy a lánc átugrott az adagoló lánckerekén. Milyen állásba kell beállítani az adagolót?
Úgy értem hogy az adagoló előtti valami vákumos cuccot levettem és alatta van valami rugós ketyere.
Azt hogy kell beállítani hogy jó legyen a vezérlés?
Köszi! -
t.zsolti
tag
válasz geri0920 #8186 üzenetére
főtengely 0-fokra, vezérműtengely jelre, ha az adagolót rakod fel akkor az adagoló tengelyt jelre állítod ( az a szállításkezdet ) főtengelyt a befecskendezésre , adagoló a helyére.
a lánc hogyan ugrik át , van a blokkban csavar ami nem engedi ki 2mm-re sem kijönni nemhogy teljes fogmagasságig.
a rúgós ketyere az előtöltés állító, azon nincs mit állítani.ha rakod össze a blokkot pucold meg rendesen , a hengerfejet is . imbusz vagy torx a hf csavar?
a blokkban a csavar furatait nagyon pucold ki, ha rakod össze olajozd vagy zsírozd meg a menetet.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Na fel raktam ma a hengerfejet! Adtak a hengerfejtömítéshez egy leírást és az alapján nyomatékkulccsal meghúztam a csavarokat! Nem imbusz és nem torx hanem csillag csavarok voltak. Mert a torx csavarban csak 6 águ csillag van. Ezen pedig több volt. A lényeg az hogy szelephézagokat kell állítsak. Gondolom azokat úgy tudom beállítani hogy a motor a felső holtponton van (főtengely 0-nál). Mivel nincs hézagmérőm majd megyek hétfőn venni. Praktiker, Tesco, Obi ezek közel vannak, valamelyikben szerintetek találok hézagmérőt? A hézag adatok is megvannak. Mivel az olaj nagyon rég lett cserélve ezért leveszem alul az olajdeknit mert csak hidegen tudtam leengedni a motorolajat és kb olyan állaga volt mint a pudingnak!
Olajszivattyút is takarítom legalább. Közben meg a kocsihoz ma hoztam el az alkatrészeket amiket hozzá kaptam az eladótól. Volt 6db eredeti zöld Merci dísztárcsa. Most ezt raktam fel. A beige színnel pászol -
#34633984
törölt tag
Üdv Mindenkinek!
Van nekem egy leírásom a W123-as Mercikhez és ezt szeretném megosztani most veletek. Lehet hogy megvan egy pár embernek és nekik ez nem lesz újdonság, de valakinek biztos tudok vele segíteni. 9 részből áll. A leírások angolul vannak, de bővítve van egy csomó képpel, robbantott rajzokkal, és minden lépést leírnak hogy hogyan kell csinálni.
Ezek vannak benne:
00.Introduction.pdf
01.Routine maintenance.pdf
02.Engine.pdf
03.Cooling,heating and air conditioning systems.pdf
04A. Fuel and exhaust systems.pdf
04B. Turbocharger.pdf
05.Engine electrical systems.pdf
06.Emission control systems.pdf
07A.Manual transmission.pdf
07B.Automatic transmission.pdf
08.Clutch and driveline.pdf
09.Brakes.pdfA link egy zippyshares link, amin lehet hogy idők múlva letörlik a fájlt ezért ha valaki nem tudja már letölteni akkor nyugodtan írjon nekem egy levelet a gajdacsiagoston@freemail.hu -re és már küldöm is
Itt a link : [http://www60.zippyshare.com/v/24616793/file.html]
Remélem sokaknak tudtam ezzel segíteni
Üdv: Goston56
[ Szerkesztve ]
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Na szóval ma rakom össze a motort! Megtisztítottam minden alkatrészét már csak össze kell raknom.
Még jó hogy leírtam hogy mit mi után vettem le róla. Csak most még nincs kedvem a 40fokba kimenni. Nem is tudom miért Jelentkezek ha valamilyen problémába akadtam! -
turbobusa
senior tag
Egy hete vettem meg egyik ismerősöm w124-es mercijét, városba mondván kényelmesebb, mint a bálna. Szép állapotban van/volt, de egy madár miatt hazafelé Budakeszinél megtörtem. Lámpa épp váltott volna sárgára és az első befékezett, hol ott simán átfért volna az új Passat-jával.
Próbáltam korrigálni, így a jobb oldalát kapta el egy 50-es tempónál.
Jobb lámpabura üvege eltörött, index s belseje nem sérült. Meghajolt a hűtőmaszk, meg a lökhárító sérült.
Rácsott szereztem már gyárit, lököst lehet ismerősöm tud valahonnan. Bosch jobb oldali első lámpa kellene kompletten 92-es évjárathoz. -
turbobusa
senior tag
válasz turbobusa #8192 üzenetére
Kimaradt, hogy előttem volt még egy autó és az ment bele, nem tudtam így már lefékezni. Harmadik voltam, szerencse ráadásul, hogy nem jött belém még egy hátulról.
Ha minden igaz akkor Érden épp van jobb oldali Bosch. Hella is jó lenne, de akkor meg elütne a kettő burkolatának a kialakítása. -
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8183 üzenetére
Ez borzasztóan nézki !!!
Kész csoda, hogy még így is képes volt beindulni, el nem tudom hinni !!!
Ne feljetsdd el, hogy ha tényleg víz van az olajban, akkor az olajpumpa vizet (is) szívott és azt juttatta el a motorba mindenhová, tehát mindent megrohasztott tökéletesen !!!
Szétszedés előtt jó lett volna az olajat leereszteni, ha van, vízzel együtt, és tiszta, friss olajjal megjáratni a motort, hogy mindene olajos legyen vizes helyett !!
Ezeke a hengereket szerintem már csak teljes gépműhelyes munkával, fúrással, persely cserével lehet helyrehozni, ha sikerült is anélkül, az már olajat fog enni, füstöltni fog és nehezen fog indulni, mert nem lesz elég kompressziója !
Egy darabig még lehet elmegy, de szerintem nem sokáig.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Cuncikahejj
csendes tag
Sziasztok!
Fel szeretném kicsit újítani édesapám W124 200D-jét. (1993-as, de még nem E). Műbőr váltószoknyát keresek, de félek, hogy ha csináltatok, túl tuning kinézete lesz, bontóssal, meg egy ugyanolyan nyúzottat kapnék. Tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ilyen "retrósan", visszafogottan is el tudja készíteni? Továbbá sehol nem találok elektromos külső tükör állító gombot. (Ami a két első ülés közt az ablakemelő gombok közt van) Már több bontóssal is beszéltem, de vagy hiányzik, vagy személyesen kellene elmennem kiszerelni. (Zalaegerszegről nem igazán éri meg...). Néhány elérhetőség erre is jól jönne.
Előre is KÖSZÖNÖM! -
turbobusa
senior tag
válasz Cuncikahejj #8195 üzenetére
Szoknyát ne készíttessél, mert drágábban jössz ki és nem éri meg. Nálunk itt bontóba Érden csomó van, ami baromi szép állapotban van, ha gondolod postára adom.
Kapcsoló kellene akkor a jobboldali tükörállításához ? Azt is tudok szerezni! -
Templomegere
senior tag
válasz Cuncikahejj #8195 üzenetére
bemesz a mercedeshez es veszel ujat . ennyi.
-
w124 200d
újonc
Sziasztok nekem w124 200d van de nem boldogulok vele meleg motornál hidrotőke csattog arra gondoltam h tönkre mentek így hát kicseréltem szír újra mindet most is csattog minden féle olajat vettem vagy 5 fajtát ki próbálltam továbbra is csattog és az olaj nyomás melegen alap járaton 1,5 mi lehet a gond ????
-
Batman2
őstag
válasz w124 200d #8198 üzenetére
Szevasz
Csak az oljanyomáshoz tudok hozzászólni !
A w123-asnál az 1,5-ös olajnyomás alapjáraton bőven jó, szerintem a w124-esnél is hasonló lehet !
0,7bar-ig jó asszem az olajnyomás, az alá nem szabad essen !
Természetesen ha pörög a motor, azonnal emelkednie kell, ott is megvannak a minimum értékek adott fordulatra nézve, ez csak alajáratra vonatkozik !Az alapjárati olajnyomás viszont függ az alapjárati fordulatszámtól is.
A hidrotőkéhez sajnos nem értek, nagybátyjám négyütemü trabicsekjén azt még nem kellett cserélni, így azzal még nem volt dolgom.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
Hello, bar nem MB rol van szo, de itt ertetek legjobban a regi dieselekhez, sajat topik eselytelen.
Ez a hiba igen ritkan jon elo, es csak dog melegben, josokat menve:
3. Porlasztonal elojon kis olaj folyas, igen minimalis, sajna nem tudom eldonteni h resolajcso (bar ketlem, csereltuk ujra) vagy a porlasztonal jon vissza, de az meg van huzva rendesen. Maskor 1 csepp nincs se ott se alatta.
Mitol lehet? Mit nezzunk meg?
Annyi meg h ilyenkor alapjaraton razza a kasznit, meg erotlenebb, de ezt a szivargasnak tudom be.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html