- iPhone topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #9050 üzenetére
A motor még nem volt soha bontva. Csak most a csúcsok. Nem tudom a lánc nyúlhatott e. Az adagolót nem is nézték,majd pénteken néznek előtöltést. De lehet nem is engedem nekik. Elég kokler banda. Az a baj Zsolti hogy simán megmalmozhatnak engem,mert nem értek hozzá.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
Ez nem egy 5W-os belső világítás ízzó terhelése, nem is a gyújtás, vagy üzemanyag pumpa, ez valami igen nagy terhelés, mert a saját nagy akkumon is akkora feszültség esést okoz, mint a saját járgányomon, mikor indítózok az 1,5KW-os motorommal !
Amúgy az akku sarun mértem a feszt.
Ebbe bele játszhatott volna az akku és a saru közötti kontaktus hiba is, de nem volt szó ilyenről.Elvitette a járgányt egy autóelektromoshoz, megpróbálták felölteni az akkut, de nem nem ment, tehát valóban hibás volt.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz cyber75 #9046 üzenetére
Van egy Templomegere nevezetű kolléga is, aki néha előfordul itt a fórumon is.
Neki egy OTs 23-asa van, amit jó részben valszeg saját maga újított, a befecskendezőket is valszeg tudja tesztelni, de mindenképpen ért hozzá.Ő Tapolcai, próbáld meg privátban, vagy mélcímen, vagy egyéb elérhetőségen elcsípni, beszélj vele !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A kardántengelynek szokott olyan hibája lenni, hogy üt ?
Ha igen, mit lehet ellene tenni ?
A két tengely fél egymásba illesztésénél láttam valami állítási lehetőséget, azzal mit lehet és mikor kell után
állítani ?90-100-as tempónál kicsit remeg a váltóbot is, meg a kardán alagút feletti borítás is.
Azt sejtem, hogy onnan jön morajlás, remeghet a tengely.A kuplung üthet ?
Ha igen, azt miben veszem észre, mit tud csinálni ?
Kedden este megint tolattam hátra egy hosszabb út után az udvaron enyhén felfelé, és akárhogy próbálkoztam, mindenképpen belengett, rángatózott az egész hajtáslánc. míg másnak lehűlt autó mellett simán tudtam előre hátra menni, anélkül, hogy nagyon beremegett volna !
Ez mi a fenétől van ?
Mi tágul esetleg ki a melegtől és kezd lötyögni ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az autó elektronikai jelenségre még annyit találtam neten, hogy mai autókban előfordul olyan, hogy akku menedzser áramkör, ami folyamatosan figyeli az akkut és gyengülés esetén kikapcsolja a nagyobb fogyasztókat, hogy az indítóképes maradjon.
De akkor ez most nem világos, hogy alló, vagy üzemi helyzetben értendő.Az indítómotort, mint nagyobb fogyasztók viszont nem kapcsolhatja le,mert akkor értelme nincs az egésznek.
Szóval nem teljesen világos, hogy akkor most mire jó ez az egység, és hogyan, mi alapján figyeli az akku állapotát !
Netán egy indítás előtti mű terheléssel, mintegy terhelő villát az akkura kapcsolva ?
Akkor érthető lenne ez a viselkedés.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz cyber75 #9051 üzenetére
a lánccseréhez nem kell megbontani a motort, a szelepdekli levételével megoldható.
Idézek egy autószerelő barátomat " a gyár 200e km-ert garantál a láncra" ez nem azt jelenti , hogy 200001-nél elszakad.
De mivel nyúlik és változik a hossza , így változik az előtöltés is , ezt szokták ellenőrizni stroboszkóppal , amihez szintén nem kell semmit megbontani a motoron, egy darab jeladót kell az 1-es henger nyomócsövére rögzíteni és mérhető .Aztán , hogy mennyiért csinálják az más tészta, a műszer nincs ingyen ( 100e-nél kezdődik ) jön hozzá amit hozzáadnak( dátum , stb -))))) https://www.youtube.com/watch?v=rR3FMO_Qjqk
egy kis vidámítás -))))
és így lessz lehúzás is .
Sajna nehéz rendes szerelőt találni.
Én is nézegettem egy előtöltés mérő strobit használtan 60e+kb 700km kocsikázás, és csak a " régi"( nem a sokbetűs ) dízelekhez jó,de saját használatra ????????MB 123 3.0d
-
cyber75
tag
Több ez mint 9-rész. de nagyon jó.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
cyber75
tag
15-van. Annyit találtam.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #9063 üzenetére
Megy,de kopog és nem jó. Hidegen is kicsit fűstől,és be melegedve sem szűnik meg. Ha üresben oda lépek neki. Akkor 3-4000-között fűstől és kormól is. Holnap megyek és megnézetem az előtöltését. Mert ha a csúcsok jók,és arra állították vissza amin volt.Az adagolót nem bántották,mást nem csináltak a tisztításon kívül Akkor mi a picsáért kopog és füstöl hidegen melegen. Eddig nem volt ilyen problémám,amíg ezek nem nyúltak hozzá. Templomegere kollégával beszéltem,és azt tanácsolta: az előtöltést mindenképpen nézze sem meg. Aztán ha az jó akkor már csak a csúcsok lehetnek. Amiket igaz már 4-szer is ellenőriztek és jók voltak. Remélem a csúcs nem megy olyan könnyen tönkre,amíg én az ő utasításukra kopogó motorral tesztelem.Azzal a címszóval,hogy levegős azért kopog járjak vele majd halk lesz. De akkor mitől fűstől????
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
válasz cyber75 #9064 üzenetére
Az előtöltés ellenőrzés persze nem árt, de ezesetben szerintem nem az a kulcsa a dolgonak.
Mivel az nem lett állítva és előtte elmondásod szerint jól ment a motor, nem voltak ilyen problémák.Csak a csúcsoknál keresném a problémát, mint mondottam az valóban igaz, hogy minden bolygatás után minimum több 10km-t kell megtenni vele, mire újra "összeáll-beáll" a porlasztó !
Ez alatt én nem a levegősségre gondolok, hanem magára az egész befecskendezőre, illetve hozzá a nyomócsövek és még talán az adagoló működése is.
Pl. a nyomócsövek vastag falú, tágulékony csövek, amik egészen pici mértékben szintén átformálódhatnak, mikor bármi is változik a nagynyomású rendszerben. Van az adagolóban számos mechanikai kapcsolódási pont, amik szintén beállhatnak egy adott terhelési helyzethez és vannak maguk a csúcsok, amiben szintén több mechanikai elem van (pl. nyomórugó) amik szintén alakulhatnak egy egészen kicsit.
És hát ne felejtsük el, hogy itt század milliméterekről van szó.A kormolás lehet elégtelen porlasztás miatt is.
Ha alapjáraton jól megy a motor, csak adott fordulattól felfelé kezd kormolni, akkor szerintem nem előtöltés a probléma.
Sokkal inkább, hogy a porlasztó nem nyit-zár megfelelően, pl. picit elő-utópisil, ami a kormolás mellett még kopogást is előidéz.
A szét-összeszerelés után előfordulhat, hogy nem mozog azonnal tökéletesen a tű, csak azután, ha bejáródik. Tehát tényleg kéne kicsit járatnod az autót, legalább vagy egy 100km-es kirándulást tenni országúton, laza 90-100-as tempóban, kerülve az extrém gyorsításokat és terheléseket, úgy egészen biztosan nem árt a motornak.
Pl. menj el hétvégén kedveseddel/feleségeddel, szülőkkel, barátokkal egyet kirándulni, aztán jövőhét elején visszamész az eredménnyel a szerelőhöz !Ezzel persze nem azt mondom, hogy ne vizsgálódjatok, de a sok bolygatás biztos, hogy nem használt.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
cyber75
tag
válasz Batman2 #9065 üzenetére
Tisztelt uraim.
Megvolt az adagoló ellenőrzése,most precízen megvizsgálták. Ehhez kellet az én 198cm-és 110kg-om és a 48-óra munka utáni ingerültségem. Reggel 7-re oda mentem,rögtön a mühely főnököt elkaptam.Közöltem vele,hogy ma véget fog érni a játék. Ezt ő nem nagyon értette,de amikor kicsit felemeltem a hangomat,akkor tudatosult benne hogy nincs más választása. Készülten mentem oda,hála nektek: Kymera,Batman,Templomegere(ő vele folyamatos telefon kapcsolatban voltam) nekik köszönhetem,és még a szerelőmnek: Csabai Sándor úrnak. Ki okosítottatok a diesel porlasztás terén,ezeket én le jegyeztem.Ki egészítettem a fórumokon és hivatalos oldalakon közzé tett adatokkal. Már úgy mentem oda,hogy 3-oldal dokumentáció a kezemben volt. Nézett is a mókus rendesen. Mert azt gondolta,ez úgysem ért hozzá mert ezelőtt sem értett. De tévedett,és ez lett a veszte. Na akkor: Kocsi indít, mühely főnök nézi füstől kopog. Mondom tessék beülni és kipróbálni. Ment 2-kört a telepen,és hát igen mondta kopog de a füstött nem látja. Mondom neki,igen fordulaton már nem igazán látszik,csak ha tapossák neki. Intett a szerelőnek,aki eddig csinálta: Szabó Miklós (nem úr) 16-ban lakik. Ő volt az aki csinálta elsőre is,de akkor sem sikerült neki. Beálltam a kocsival,elkezdte bontani a dolgokat,közben magába mormogott. Mondtam magamba,morogj nyugodtan te basztad el a dolgot nem én. Légszürő le,és a többi felesleges sallang is. Majd hozott egy kézi műszert,amin 2-vezeték egy csavaros végü az adagolóra,és egy csipeszes valahova. A készüléken 2db zöld led volt,ekkor a hajtásnál elkezdte tekerni a főtengelyt. Addig amig az egyik led nem világít.Ekkor ellenőrizte a fokot,majd valamit csinállt vagy csavart.Ekkor közölte 16-fokon van az adagoló. Gyors telefon Tegerének,hogy ez a helyzet. A javaslata 13-fok volt,ezt közöltem a szerelővel. Aki azt mondta csak a gyári 14-et fogja beállítani. Mondtuk ok legyen az. Megcsinálta a beállítást,mindent vissza szerelt.Irány próba útra a telepen,szépen lassan először hogy halljam ha kopog. Elenyésző kopogás még 80fokos motornál is.Gázt adtam és szépen kihúzattam,semmi füst és igen van erő!!!! A kopogás már 1300-nál eltűnik,idáig 2000-nél halkult el. Vissza állok a mühelybe,és nézzük alapjáraton füstől vagy nem. Semmi füst szépen ketyeg az öreg diesel. Ekkor kicsit üresben oda léptem neki,4000-felé és kicsi korom távozott.Ez simán bele fér szerintem. Megyek a góréhoz,mondom kész a kocsi egyeztessünk akkor. Mondja oké akkor mindjárt kiszámolja a dolgokat. Mondom neki:Állj testvér ne számolj semmilyen dolgot,mert egy lukas garast sem fizetek. Kérdezi de hát miért? Mondom mert 3-szorra vagyok itt,és 350km-már autókáztam azért hogy a kopogás megszünjön.Mellete az időm az ideg és a sok telefon.Mondtam neki,azt fizetem amit kértem és elvégeztek. Csúcs takarítása,tűz karika csere és unka díj. Ez 15.000Ft-Én adtam 20.000-et akkor őn vissza ad nekem 5000Ft-ot. Húzta a száját,de nem tehetett semmit mert tudta hogy igazam van. Elköszöntemés megnyugtattam,én biztosan kerülöm őket.De akit ismerek azok se menjenek oda,mert egy lehúzó brigád.Nulla szakértelem,és nulla munka kedv,nulla gép ismeret. Szóval aki oda szeretne menni,azt figyelmeztetném ezekre a dolgokra. Most szépen dinamikusan jár a motor,húzz mint ahogy kell neki. Örülés van 1000-el. Köszi srácok mindenkinek,sorry a hosszú beszámolóért.
üdv: H.Attila
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
t.zsolti
tag
srácok
23-ason cserélt már valaki féltengely porvédőt?
a csuklót , hogy lehet vissza rakni, mert az eredeti méretig nem megy vissza.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9068 üzenetére
A diffin belül, a zéger gyűrű levétele után kihúztad a féltengelyt és nem megy vissza a helyére ?
Vagy úgy sikerült, a csuklónál szétszedned, ahogyan nekem csinálták legutóbb a szerelkők ?
A csúklót nekem is nagyon nehezen rakták össze, nem tudták egyszerre mind az összes golyót és a csukló két felét is helyre tenni.
A féltengely csonk amúgy könnyedén jött ki és ment is vissza a helyére miután rájöttek a módjára és kiszedték a zéger gyűrűt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #9071 üzenetére
kihúztam a tengelyt a külső csukóból és kicseréltem a porvédőt, ezután vissza akartam rakni a rengelyt a csuklóba ( előtte megjelöltem meddig volt és hol ) és nem megy vissza addig a tengely ameddig kiszedés előtt benne volt.
1 golyó nekem is megszökött mert befordult a belső csillag de megkértem , hogy menjen vissza -)))2-3 mm mindig kint marad a a tengelybordáiból, és eddig is nehéz volt beforgatni a kerékagyba ( 15-20perc ) ezek után képtelenség lenne vissza paszírozni.
MB 123 3.0d
-
senior tag
Jééééé , kicsit elmegyek nyaralni és itt pörögnek az események
cyber75 - Annyira tudtam hogy ez lesz. Mondjuk Batman2 kollégának is igaza van. A vezérműlánc a használat során nyúlik egy kicsit. Ha a főtengelynél 3 fok eltérés volt a gyári értéktől akkor az adagolónál az már csak 1,5 fok. (2 a 1-hez az áttétel a főtengely és a vezérműtengely / adagoló között)
Ez nagyon kicsi érték Az öreg szerelő megbolygatta a már beállt rendszert és ez elég volt ahhoz hogy "szétessen" a már beállt rendszer.Batman2 - A 200.000 km-es lánc-csere periódusról csak annyit hogy az első W123 300D-m túlment az 1.180.000 km-en eredeti lánccal. Soha nem volt cserélve és még a motor sem volt megbontva csak szelephézag állítás miatt.
Közben a tűgörgő probléma megoldódott mert a ZF szeret engem és válaszra méltatott.
Találtam SKF terméket ami ugyanolyan és csak 3800 Ft volt. Már Hollandiába is viszik tőlem a jóféle ZF váltókat Ez a második amit kivisznek és januárra már van még egy rendelésem egy teljesen felújítottra.
Csak hát ennek az az ára hogy az én autóm restaurációja nem haladJó hétvégét nektek !
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
cyber75
tag
Ha leveszem a szelepfedelet,hol látom hány fokot nyúlt a lánc???? Ha nyúlt és cserélve lessz,akkor megint változik majd az előtöltés? Azaz kopogósabb lesz vagy halkabb,hogy most a csúcsok 120-vannak az adagolo 14-fok-on. Lehetne még halkabb a motor,de jól megy és nincs füst.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
senior tag
válasz t.zsolti #9074 üzenetére
t.zsolti - Nem lehet hogy a fogaskerék megkopott a főtengely végén ? Mert 70.000 km után 4 fok kicsit soknak tűnik.
Ne aggódj, nem fogynak el a váltók. Most kapok még 2 db-ot
Mivel senki nem válaszolt innen a fék-fejlesztéssel kapcsolatos kérdésemre , ezért bosszúból vettem egy Brembo féknyereg szettet egy S600-asról. Mennek homokszórásra , festésre és szép tűzvörös színben fognak virítani a C123-ason.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz cyber75 #9075 üzenetére
cyber75 - A lánc nyúlását szemmel nem lehet megállapítani. De ha mégis akkor ott már nem 3-4 fokot nyúlt a lánc
Igen , lánc-csere után ismét be kell lőni az adagolót ! (előbefecskendezést / előtöltést)[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem tudom, hogy az én régi láncom miféle márka volt, azt sem tudom, hogy cserélte e valóban a szerelő, anno a felújításkor.
Lényeg az, hogy sajna 50ezer km után már jelentős volt a nyúlása, így inkább nem kockáztattam.
Azt nem mondom, hogy a lánc csörgésnek csak a lánc nyúlása volt az oka, úgy sejtem, hogy a léncfesztő hidraulikám is elkopott már, mivel a fordulatszámot kicsit emelve csökkent majd megszünt s csörgés.
A lánc csere után vagy 2000km-ig teljesen csendben volt minden, majd utána megint kezdett csörrengetni alapjáraton.
Azóta már több mint 10ezer km-t mentem, nem rom,ott a helyzet, alapjáraton össze-vissza meg-mehg csörren kicsit, van mikor egyáltalán nem hallom.
Ami viszont kicsit össze zavar, a hiba forrásának behatárolásában, hogy az olajnyomás mutató is kicsit remeg rendszertelenül alapjáraton, és csörrenések ezzel összefüggni látszanak.
Hogy aztán mi minek az okozója, azt nem tudom.
Lehet éppen az olajpumpa is gyenge és az is okozhatja a lánfesztítő instabilitását, a lánc becsörrenését.
Ha kicsit is pörög a motor, már nem vevődik észre semmi (vagy csak nem hallom).
Vettem egy új láncfeszítőt már több mint egy hónapja, hurcolom magammal biztonságból, de még nem volt elég időm a cserének neki látni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Érdekes tapasztalat:
Folyamatosan országúton járok, 90-100 közötti tempóval, egy 7km-es szakaszon 110-el is, intenzív gázokkal és mégis egyre gyatrábbak a befecskezdezők.
Szombaton a városban autóztam, kicsit feszült voltam, (biztos megártott a hidegfront), igen nagy gázokkal gyorsítgattam. Majd később du. megint mentem és azt vettem észre, hogy egyenletesebben jár a motor, alapjáraton alig mocorgott, pedig már régóta táncol, egyenetlen és jobban is húz.
Ez még megmaradt vasárnap is, és ma is.Vajon mitől van ez, mivel jobb az üzemanyag rendszernek ez, hogy városban megyek kis tempóval nagy gházzal, ami jókora kormolást eredményezett a tükörből nézve, mint a folyamatos nagyobb tempóval való haladás ??
Igaz, közben használok egy porlasztó tisztító adalékot és némi 2T olajat is az üzemanyaghoz, de az adaléknak már éppen a végére értem és eddig semmi különösebb hatását nem éreztem, ígí nem hiszem, hogy annak kéne tulajdonítanom.
Még az üzemanyag csőben is szoktam alkalmanként visszanyomni az üzemanyagot a tankba és kicsit fúvatni, igaz csak szájjal.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #9081 üzenetére
Batman2 Ezt valóban nehéz behatárolni. A láncfeszítő-mechanizmus is okozhatja azt hogy nem stabil az olajnyomás (túl sok olaj szivárog át ha nagyon kopott)
Szét kell szedni és meg kell nézni hogy mennyire kopott .t.zsolti - Azzal lesz szórva (üvegporral) és utána eloxáltatom pirosra vagy kékre
Megérdemli . Jó kis alumínium-magnézium ötvözetű , négydugattyús Brembo féknyereg-szett[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9084 üzenetére
Kopogás nekem sincsen, az össze-vissza recsegésen kívül, de az maga a porlasztó csúcs hibája, kezdettől fogva meg van.
Az adagolót rég nem bántottam, az előtöltés elvileg változatlan kéne legyen, ha csak a lánc cserekor nem mozdult egy picit.
Igen, előfordulhat, hogy picit kevés, lehetne több, nem néztem, nem nyúltam hozzá, mióta Te összeraktad, csak a lánc csere volt.Nem is merek hozzányúlni így hogy állandóan kell az autó, mert nincs arra időm lehetőségem, hogy ha elállítom, apránként tegyem helyre.
Elsőre tökéletesre kellene sikerüljön, de az kizárt, elsőre csak annyira szokott sikeredni legfeljebb, hogy éppen abba a tartományba sikerülni állítani, ahol már működik.Üdv..
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A kipufogót elől hogyan kell megfelelően rögzíteni ??
Nekem jelenleg úgy van megoldva, hogy az állítható villa a két csavarral van rögzítve az alvázhoz hegesztett nyúlványhoz, ahogyan valszeg gyárilag is van és mindkét csavar, mindkét oldalán van egy-egy gumi alátét is a rezgés csillapítására.
A villa végén a U hurok, viszont fixen, keményen meg van húzva a kipufogó csövön.Gondolnám, hogy így lehetett gyárilag is, de ettől még ez egy fix kötés a gyakorlatban és a motor imbolygása, táncolása, rezgése az átmegy a vázra is, rángatja azt.
Azt gyanítom, hogy 90 feletti tempóban ez okozza a fokozatosan erősödő morajlást !
Ezért hallom elölről és és alulról, mintha a futómű, vagy motorbak hibás lenne. Veri a padlólemezt.Valaki mondta egyszer, hogy a kipufogó ezen első rögzítését nem szabad merevre húzni éppen ezért.
Node, ha nem húzom merevre a tartóvillát a vázhoz, akkor lóg, belenghet a kipufogó rendszer és a hátsó dob rész előbb utóbb leszakad, a gumigyűrűk elengednek.
Továbbá túlságosan belóg az autó alá, ami miatt könnyebben odaverheti, felakadhat.Most szépen be van rakva a középső dob is az alváz üregébe és a cső is pár centire megy az alváztól, így nem szoktam odakopogtatni buckákon, nyomvályús utakon, földúton, nem úgy mint régen.
A középső dob is rosszul volt régen berakva, mert az lógott ki a legjobban, a cső pedig lengett, mivel az első tartónál a villa csavarjai lötyögtek, a gumi alátét már ki volt mállva alóluk.
Hogyan kellene ennek igazán lennie ?
Verheti e ez tényleg az alvázat, lehet e a morajlás oka ?A kipufogó cső köré esetleg tekerjek valami rugalmasabb, hőtűrőbb anyagot, hogy ne vigye át a rezgést ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
cyber75
tag
Srácok szép napot.
Érdeklődnék hogy a Borg&Beck márkáról valaki valami infót hallott már?? Azaz kaptam 2 db új első fék tárcsát hozzá ugyan attól a gyártótól betéteket. Potom 17.500Ft-ért ismerőstől. Még nem halottam erről a márkáról,valamilyen angol gyártó ha jól tudom. Esetleg valaki vélemény javaslat.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
Szerdán alatta voltam az autónak olajcsere miatt, így megszemléltem a kipufogót is.
Igen, elől a váltóházhoz van rögzítve, ami elvileg nem rázhatja a vázat, mivel ott van a váltó bakja.
Kérdés, a váltó bakja vajon jó e ?
Többszőr néztem már, megmozgattam most is (már amennyire bírtam), de nem látom rosszank, szerelő is nézte korábban, de ő se látta rossznak.Mivel tudom jobban megállapítnasi, hogy rossz e ?
Megemelés krokival, vagy házi módszerekkel nem megy ?
Más:
A régi olajom Total classic 15w40-es volt, jól ment vele a motor, egészen 8000km-t mentem vele.
Igaz, már teljesen korom szaga volt.
Volt még egy kis maradék Huoil, kicsit rá is kellett pótolnom, mert nem volt elég az 5L-es kanna.
Közben azt figyeltem meg, hogy a Total aranybarna volt, míg a Hunoil zöldes-sárgás, olyasmi, mint a gázolaj.
Bár a Hunoilnak is amolyan termálvíz szaga van, de ettől függetlenül a Total minden bizonnyal jobban adalékolt olaj, ami a dízeleknél különösen fontos, úgy tudom.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #9096 üzenetére
Batman2 - Én Castrol GTX Magnatec 15W-40-et használok. Ezt nem próbáltad ?
Azért az elgondolkodtató hogy a fáradt olaj állítólag kevésbé koptatja a motort .
Egy érdekes kísérlet van erről a YT-on . Megkeresem és belinkelem nektek.Kicsit hihetetlen a dolog de azért a szaki megdöbbentő és egyértelmű kísérlettel bizonyítja a dolgot.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Micsoda ??
A fáradt olajnak a kenő képessége már sokkal roszabb mint a frissnek, egyrészt, mert darabolódnak és oxidálódnak a molekulái, másrészt mert tönkremegy az adalékrendszere, kondenz víz, égéstermék (koksz), és el nem égett gázolaj/benzin kerül bele, és akármnilyen jó is a szűrő, azért bizonyára van már benne nagyon finom fémreszelék, ami megintcsak nem használ.
Mindez fokozottan érvényes abban az esetben, mikor az autóval vároisban, rövideket mennek, pláne télen, amikor nincs ideje átmelegedni az olajnak, leadni a kondenzhvíz egy részét, és a bele került üzemanyag egy részét.
Ha hosszú utakat teszünk, akkor sokkal jobb a helyzet.
Persze más a helyzet nyáron, 35 fokban, akkor a hosszú, pláne autópályán esetleg még tzúl is melegítheti az olajat, bár a vízhűtőrendszer elvileg erről gondolskodik, ahol kell, ott pedig még külön olajhűtő is.Már eleve a sok lebegtetett szenneyző anyag terheli az olajat, bár a megfelelő csereperióduson, és hozzá megfelelő olajminés mellett ez a periódus végéig nem kell gondot jelentsen.
Ha a periódust kitolják, vagy roszabb minőségű olajat használnak a kelleténél, akkor bizony szép olajsár rakódik le mindenhol, és koksz épül be a dugattyú gyűrűk hornyaiba.Ilyenkor vagy segít még egymás után többszöri olajcser, tiszta olajjal való átmosatása a motornak, esetleg valami motor öblítő cucc, vagy már csak a szét szedés és mechanikai pucolás, extrém esetben már csak felújítás.
Bárki bármi egyebet állít, annak nem hiszek !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap du. én is a youtubeot böngésztem, és leltem olyan videót, hovgy mercedes 1M km-es tesztje, asszem Mobil 1 olajjal.
Az autó egy helyben, tesszt padon hajtották 1M km-ig, aztán szétszedték a motorját és szemügyre vették az alklatrészeit kopásnyomokat keresve, illetve hogy van e olajsár, lerakódás bárhol is.
Csak az nem tiszta a videóban, hogy elvégezték e a rendszeres olajcserét, vagy netán az lenne benne a pláne, hogy ugyanazzal az olajjal ment 1milliót, ami persze lehetetlen.Vannak nagyon jó korabeli 23-as teszt videók is, amikor mindenféle felszerelt műszerrel menet közben vizsgálják a futóműveket, sőt, még robot pilótát is szereltek az autóba és távirányítással hasjtották, ami nemm semmi 1975-76-hoz képest, amikor is hol állt még a számítógép technika !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979