- Fotók, videók mobillal
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz bexxter #8299 üzenetére
Üdv mindenkinek , újra itt vagyok
bexxter- nagyon jók a Myna adagolók de nekem jó lesz a gyári mechanikus OM603-as adagoló , átalakítva egy MB 501-es adagolójából származó 6,5 mm-es elemekkel Jobban bízok a gyári minőségben ...
-------------------------------------------------
Batman2
A HHO-n már én is gondolkodtam, készítettem is befőttes üvegben, de elég gyorsan ette az elektródokat, és csak asztalon ment, be még nem építettem.
Az elemeket (elektródákat) titán nitrites bevonatú ,magas ötvözési arányú rozsdamentes acélból kell gyártani vagy nagy tisztaságú titán lemezekből.
--------------------------------------------------
LPG-hez hasonlót Zsolti barátommal próbáltunk, egy PB palackból nyomattunk egy kis gázt a szívó csonkba, de sokat nem értünk el vele.
Előszőr kicsit emelkedett a fordulat, aztán táncolni, fulladozni kezdett a motor.Ez nem ilyen egyszerű
Az LPG oktánszáma 106 körüli. Ez nem elég nagy ahhoz hogy kibírja a Mercik 21-22-es sűrítési arányát - ergo a robbanás (öngyulladás) túl hamar következik be és ez simán tönkreteszi a motort mert túl nagy terhelést ró a dugattyúkra/hajtókarokra/csapágyakra,stb
Képzelheted hogy mekkora nyomás lesz az égéstérben miután jóval a szükséges előbefecskendezés előtt berobban az LPG és onnan a dugattyúnak még tovább kell sűríteni a felső holtpontig
Én közvetlen befecskendezést terveztem - azaz az LPG + a titkos víz alapú "egyveleg" közvetlenül az égéstérbe lesz befecskendezve a megfelelő időpontban.
----------------------------------------------------
A szívó cső hőjével való alaktromos táplálást Peltier elemmel gondoltad megoldani ?
Igen , eltaláltad - Peltier elemekkel akarom megoldani és rozsdamentes leömlő segitségévell (hőszabályozottan)
-----------------------------------------------------
A fék-energiának a felhasználása is jó ötlet, de nehezen kivitelzhető !
Mondjuk egy szuper kondi bankban lehetene talán leghatékonyabban tárolniÉn elektromágneses-indukciós fékekben gondolkodom .(nem a kerekeknél felszerelve hanem a kardántengelyre). A kondikat én is kinéztem (1 Farados darabokat)
-----------------------------------------------------
Érdekes ez az acél dugattyú !
Sokkal kisebb darab, mint a hagyományos alu.
Lehet könnyebb is ?Elsősorban a nagyteljesítményű dieseleknél használatosak . Sok előnyük van. Hosszabb élettartam , alacsonyabb hőtágulás és ezáltal precízebbre kalibrálható a henger és a dugattyú játéka.
Az égéstér dugattyúban való kialakítása miatt , a CDI motoroknál abszolút könnyebb az acél kivitel az alu ötvözeteknél (kb 5%-al)
Az elökamrás dieseleknél talán 1-3%-al nehezebbek.
---------------------------------------------------------Közben úgy néz ki hogy találtam hatsebességes váltót ami 500 Nm fölötti nyomatékra lett tervezve
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Szevasz
Tudtommal az LPG gáz is csak szikrára robban, komprsszióból eredő hőre nem, de a metánnál az egészen biztos így van.
Így a hagyományos dízeleknél a gáz használata nem jelent különösebb motor átépítést, ha kevés gázolajat is fecskendezünk mindíg be, mert a hőtől meggyulladó gázolaj be gyújtja a gázt is.
Ha csak pusztán gázzal szeretnénk egy dízel motort üzemeltetni, akkor mindenképpen gyújtógyertya beépítése szükséges a motorba, ami pl. megtehető az izzítógyertya helyére, csak a gyújtáshoz szükséges jeladó és elosztó felszerelése szükséges még a gyújtás megfelelő működtetéséhez.
A benzineseknél is a gáz csak a szikrára robban fel, így gázzal nem lehet kopogós égésé, mint benzinnel, csak a gyújtást kell jó állítani.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
Újra itt !
t.zsolti - és próbáltad már LPG-vel, mert gázolaj nélkül nem megy csak gázzal
Pont azon dolgozom (LPG + "valamik") . Működik a dolog csak meg kell oldanom az adagoló és a fúvókák víz és kopás-állóságát.bexxter - Szerintem az lpg nem a gázolaj kiváltására lesz, legalábbis dízeleknél nem így "szokták" hanem a teljesítmény optimalizálása, növelése érdekében, mondhatni hasonló elven mint a benzines motorok esetében a nitro befecskendezés.
Kicsit ez is , kicsit az is. Pár technikai problémát kell megoldanom és gyakorlatilag akár gázolaj nélkül is üzemelne a motorBatman2 - Nos , rosszul tudod
Az LPG is szénszármazék mint a benzin. Az LPG oktánszáma 106 körül van (a sima kutas benzin pedig 95-100 között van).
Az LPG/levegő keverék is pont úgy viselkedik mint a benzin/levegő - csak az LPG/levegő keverék jóval magasabb sűrítést bír.
Az LPG/levegő keverék is berobban szikra nélkül ha "túlsűríted"
Ha egy kellő sűrítéssel rendelkező diesel motorba a megfelelő időpontban fecskendezed be az LPG-t akkor bizony berobban és nincs szükség szikrára vagy gázolajra.
A különbség az lesz hogy a láng terjedési sebessége sokkal gyorsabb az LPG-nél mint a gázolajnál - ergo sokkal kisebb előbefecskendezésre lesz szükség mint a gázolaj esetében.t.zsolti - létezik cég aki épít be kamionokba lpg rendszert fogyasztáscsökkentés miatt ( kevesebb gázolaj, 30-35L helyett 25 ), de csak max 20%-ig adagolnak gázt. Személykocsiba nem vállalnak
Igen , tudom , ismerem az eljárást , a felépítést és a céget is - de az csak félmegoldás
A lényeg az hogy egy nagyon "szegény" LPG/levegő keveréket hoznak létre ami nem képes berobbanni még a dieseleknél használatos 17-22-es sűrítésnél sem , csak akkor amikor megtörténik a gázolaj befecskendezése - viszont az LPG-nek van egy égésjavító hatása , továbbá mivel az LPG is üzemanyag , ezért természetesen csökkenti a fogyasztást is.Megyek aludni
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
üdv. tud valaki olyat, hogy régi VIN alapján gyártási év beazonosítás? köszi.
-
WunderKinder
tag
-
lapa
veterán
válasz !Overdose! #8309 üzenetére
már voltam ilyesmin, de szerintem csak újabbakra műx, enyémre nem dobott semmit.
-
senior tag
Üdv t.zsolti
Értem mire gondolsz / mit szeretnél - de ez pénztárcafüggő
Nem mindenki olyan fanatikus mint énAmúgy 300000 Ft-ért már komplett W211-es 300 TD OM606-os autót vehetsz németbe !
Nos:
-ha korlátozott a kereted akkor a gyári alkatrészeket könnyítsd ÉSSZERŰEN !Pl:
-dugattyúk könnyítése egy profi marógéppel. (most nem megyek bele hogy honnan mennyit mert ez egy könyv lenne )
-hajtókarok könnyítése és polírozása .
-a csapszeg belső részének a polírozása.A könnyítést/polírozást követően kell egyenlő értékre hozni az egységek súlyát KÜLÖN-KÜLÖN ! Értem ezalatt , nem összeszerelve kell lemérni hanem külön a dugók legyenek egyforma tömegűek , külön a hajtókarok és külön a csapszegek. Ez azért van mert nem mindegy hogy egy könnyebb hajtókarhoz társítasz egy nehezebb dugót és fordítva - ezáltal a "végek" súlykülönbsége nem fog egyezni és megborítod a dinamikus harmónikusokat a főtengelyen. Remélem érthetően fogalmaztam.
Vigyázz a hajtókar felületére mert bizonyos motoroknál van rajta egy speciális bevonat vagy felületkezelés ! Ezt ellenőrizni kell a művelet előtt.Ezeket a műveleteket könnyedén megteheted és relatíve olcsók nem beszélve hogy a gyári alkatrészek gond nélkül kibírják - sőt , ezzel tehermentesíted a hajtókart (a könnyebb dugó és csapszeg miatt) és ellenállóbb is lesz az anyagfáradással szemben. (a polírozás miatt)
Persze a főtengely is tehermentesül ezáltal és nő a fordulatszám-tűrő képessége. (a szeleprugók gátat szabhatnak a túl magas fordulatszámnak) Arról nem is beszélve hogy a motor könnyebben felpörög mert az alternáló mozgást végző alkatrészek tömege csökken.
Egy példa:
- ha az alternáló mozgást végző alkatrészek tömegét csökkented 1 kg-al akkor az olyan hatással van a járműre mintha a 200 kg-al csökkentetted volna az autó tömegét. (egy kb 70mm-es löketű motornál)Egy fontos dolog ! A főtengelyt nem bántsd / ne könnyítsd ! Hagyd úgy ahogy van mert a főtengely dinamikus kiegyensúlyozásához speciális pad kell !
Viszont a lendkereket könnyítheted de csak nagyon óvatosan mert ha túlságosan lekönnyíted akkor nem lesz alapjáratod és a vibrációk is megnőnek. Persze arra is figyelned kell hogy terhelésnél nehogy eltörjön .
Én elsőnek 4-6 darab 10-16-os lyukat javaslok szimmetrikus elékelődéssel de esztergapadon is vékonyíthatod a lendkereket - lehetőleg ne a teherviselő részén hanem inkább a peremén vagy annak közelében.
Természetesen a könnyítést követően a lendkereket is ki kell egyensúlyozni dinamikusan.Ha több a pénzed akkor vehetsz könnyített Wiseco vagy JP dugattyúkat
Speciális H metszetű vagy szuperkönnyű hajtókarokat spéci csapszegekkel (akár titánium hajtókarokat is)
De ezek méregdrága játékszerek
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Rendben, akkor csak a metánhoz kell mindenképpen gyújtógyertya dízelbe, ha tisztán azzal akarjuk üzemeltetni.
Azt tudom, hogy az LPG az tul. képpen a benzin, gőz frakciója, de mint gázm ezért gondoltam, hogy az nem robban be sűrítésre, de igazad lehet, hogy ezt csak egy darabig tűri, amit benzines normál esetben biztosan nem halad meg, de dízel alap esetben is.
A benzines így viszont tényleg nem fog kopogni szabályzatlan gyulladás miatt LPG vel. viszont fel lehet tuningolni a sűrítés megemelésével éppen azért, mert az LPGnek van még tartaléka, mondjuk vagy 14-15bar-ra, a 10,5-11-ről !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #8314 üzenetére
nem kell lenézni,
volt a kezemben egy 1500-ös lada motor aminek a hengerfejét jól meggyalulták és így összerakás után 16 bar lett a kompresszió. Kb 10 perc kellett mire rájöttem , hogy benzinen azért csörög mert kevés az oktánszáma ( 95-ös volt benne ), persze gázzal gyönyörűen járt. Mondtam nekik tankoljanak 98-ast .Azzal jó lett.
De durván csörgött, először összerakási hibára gyanakodtam.MB 123 3.0d
-
thotzoltan
tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni..
Vásároltam a napokban egy 2009-es MB C200 Kompresszort..szeretnék bele tolatókamerát,mert már nagyon megszoktam az előző autómon,és most keresgélek,hogy mi módon lehetne legjobban,és legolcsóbban megúszni...
Comand asp 4..vagy 4,5 rendszer van benne,egy felnyílós tft monitorral..valamiért az interface-ekért olyan árakat kérnek,hogy első körben inkább nézelődök..Miután DVD lejátszására is alkalmas a készülék,kell ebbe egyáltalán interfész?
Valakinek van erről valami tapasztalata,szaktudása?
Szép napot!Zoltán -
t.zsolti
tag
válasz thotzoltan #8317 üzenetére
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015614
próbáld meg a fenti címen, ott vannak akik napi szinten szervízelnek.MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz Batman2 #8314 üzenetére
Üdv mindenkinek !
Batman2 Nem akarok kötekedni , de a metán (CH4) is pont úgy viselkedik mint a benzin - azaz ha megfelelő arányba keveredik a levegővel és kellően besűríted akkor bizony "öngyullad"
Ha nem kevered levegővel és besűríted kb 200 bar-ra akkor természetesen cseppfolyósodik .Természetesen itt is az oktánszám a lényeg.
A sima kutas benziné 95-100
A metáné 130 körül van így elég komoly sűrítési arányt kell összehozni hogy begyulladjon (öngyulladjon) a metán-levegő keverék.Kinek van itt a fórumon W123 240D vagy 200D -je ? Érdekelne a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv t.zsolti
Elfelejtettem szólni hogy a válaszomat beírtam a topicba is hogy ha másnak is segítsek ha ilyesmivel kapcsolatban keres infokat
Pl a 80 dekás hajtókar lehet 70? 60? 50? mi az ésszerű, - a 70 az már ésszerű , nem kell túlzásokba esni és nem éri meg kockáztatni az anyagfáradás miatt
És ez felszorzódik ugye 5-elFőtenggely polír?sok helyen nincs a felület megmunkálva, öntési érdes felület.vagy ez is leviheti a kiegyensúlyozást? megmérem már, de iszonyat nehéz 21kg.
A lendkerék 15,5kg, ebbe nincs benne a kuplung szett, a dugó/csapszeg/hajtókar kb 1,8kg/hengerdarab, a főtengely másik végén is van egy kb 5,5kg-os ékszilytárcsa/rezgéscsillapító/fokolótárcsa együttes.A főtengelyt nem jó babrálni mert az gyárilag ki van egyensúlyozva egy speciális padon amiből nem tudom hogy van-e az országban (talán az Audinál vagy Suzukinál)
Ha polírozod akkor pár grammot leveszel róla - de ezzel el is ronthatod a kiegyensúlyozást és akkor káros vibrációk keletkeznek a motorban.
Gondolkodj picit : ha a főtengelyt polírozod akkor mondjuk könnyíted 200-300 gr-al.
Ezt az eredményt könnyedén elérheted a lendkerékkel is (mármint a 2-300 gr-os könnyítést) de kockázat nélkül ! (mivel a lendkereket könnyű kiegyensúlyozni) És ezzel (lendkerék-könnyítés+dugó/hajtókar/csapszeg-könnyítés) már érezhetően könnyebben fog felpörögni a motorA főtengelyt mind statikusan mind dinamikusan kiegyensúlyozzák a gyárban.
A dugó/csapszeg/hajtókart külön egyensúlyozzák ki és az eltérés maximum 1 gr lehet !Ezek a spéci dugók is vannak olyan tartósak mint az eredeti, vagy versenyre van gyártva és egy szezon és kuka. A mahle/schöttle az utóbbi nem tudom gyárt e dugót de gyári beszállítók nem jók vagy nem csinálnak könnyített dolgokat?
Minőségileg egy prémium osztályt képviselnek ezek a dugók.
Ezekből a spéci dugókból is van többféle:
-street endurance - azaz utcai.Ez gyakorlatilag jóval hosszabb élettartamú mint a gyári csak kicsivel könnyebb
-street racing - Ez is hasonló élettartammal bír de már jóval könnyebb.
-lightweight - az élettartama 80-90%-a a gyáriénak de attól 30-40%-al könnyebb.
-racing - ez már szuperkönnyű de az élettartama csak 10-30%-a a gyáriénak.A Wiseco mindenhez gyárt dugókat. Ha nincs készleten akkor legyártják rendelésre miután kitöltötted ezt. [link] - és átutaltad a megfelelő előleget
Amúgy nagyon sok dugó-gyártó cég van: RaceTec , Pankl , JE pistons , stb
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
troland26
őstag
üdv
Kedves főnököm CLC típusú verdája kerékcsere után kiírta ezt az üzenetet : CHECK TYRES, THEN RESTART RUN FLAT INDICATOR. Mi ilyenkor a teendő ? Esetleg valami tipp , hogy hol találok használati utasítást a fedélzeti számítógépéhez ?
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy 1979 W123-as 300D-be beépíthető-e központi zár távirányítóval? A vákumos központi zár ebbe még nincs benne.
Ilyenre gondoltam: [http://www.metroman.hu/product/Autoriaszto-kozpontizar-ablakemelo/-Kozponti-zar-univerzalis/Taviranyitos-4-ajtos-kozponti-zar-Thunder-CCL24]
Szerintetek megoldható?
[ Szerkesztve ]
-
KGY123
újonc
Sziasztok,
Nemrég találtam rá a fórumra, és mint viszonylag kezdő W123-as fan regisztráltam is gyorsan. Jelenleg a második 200D-et hajtom kb 3 hónapja. Az elsőt 2 évig használtam, de gyalázatos állapota miatt eladtam.
A mostani fényévekkel jobb mint a korábbi, de most hogy már kezdem a hibáit megismerni látom hogy hülye voltam hogy nem alkudtam többet az árából, na mind1 már.Nem sok időm van most, de gyorsan egy kérdést is feltennék
Az mitől lehet hogy bármennyivel megyek (akár 50 akár 110) mindig 12-vel kevesebb a valós sebesség mint a mutatott? A kerékméret egyébként gyári rajta R14 175/80
-
senior tag
válasz troland26 #8326 üzenetére
Üdv mindenkinek !
KGY123 - Üdv közöttünk !
Szinte minden autóban csal az óra valamennyit (az analógokról beszélünk). Sőt , legtöbbször nem lineárisan csalnak hanem változóan (pl.: 40-et mutat és 30-al mész ,majd 90-et mutat és 87-el mész)
Kb 5-8% a megengedett eltérés.
Amúgy maga az óra vagy a spirál is lehet problémás de amit t.zsolti mondott azt is ellenőrizd le.(általában fel van tüntetve a difin az áttételi arány)troland26 - ezt csak műszerrel tudod megoldani
2 héten belül érkezik az OM606-os mociiiiiim
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
-
bexxter
tag
válasz troland26 #8322 üzenetére
Ez csak a reset/0-zás.
Nem a legjobb videó, de valami ilyesmi:
http://www.youtube.com/watch?v=-lKJ00LbeR8Szöveges verzió:
1. Press < or > on your steering wheel until you select Service in center dash
2. Press v to show Tire Pressure
3. Press OK to show Tire Pressure Monitor
4. Press v to show Use Current Pressures
5. Press OKDe.. van egyáltalán szenzor a frissen felrakott kerékben? Vagy ugyanarra a felnire került új gumi?
Ha nincs szenzor, akkor tényleg szerviz a megoldás.. ha ugyanaz a felni ment vissza szenzorokkal, akkor a fenti módon az új nyomásértékek beállítása, utána 1-2km-en belül megtanulja. (vw/bentley-nek 10km kellett minimum)szerk.: ha felcserélődött a szenzorok helye, akkor is tanítás kellhet! De egy normális gumisnak az ilyet látnia/tudnia kell megjelöli a kereket stb..
[ Szerkesztve ]
-
KGY123
újonc
Sziasztok!
Mint írtam nemrég vettem a kocsit, most el is vittem egy ismerősömhöz futómű és fék felújításra.
Közben próbáltam apró részletekből kideríteni hogy mennyi kilométer is lehet benne, mert az óra 130.000 km-t mutat ami kissé hihetetlen elsőre.
A belső tér nagyon szép, minden tiszta és szakadás, repedés mentes. A kaszni és a festés kb. 90%-os viszont az látszik hogy már volt lakatolva és fényezve. A festésnek itt-ott vannak szépséghibái sajnos. Hangja nagyon szép, menetteljesítmény 55LE -höz képest kiváló. Minden működik rajta, bár napfénytetőn kívül semmi extra sincs benne ami elromolhatna.(még kormányszervó sem) Meglepett hogy a napi kilométerszámláló is jó. Ami még érdekes, hogy a kocsi korából való valami német gyártású R14 175 SR belsővel ellátott gumi volt rajta, amit már cseréltem, mert sz..rá volt repedve. A difinek pedig semmi hangja sincs.
Ezek alapján még el is lehetne hinni a 130.000 km-et.Aztán a szerelő is szemügyre vette és kapásból a kipufogó leömlő állapotából (tiszta rozsda) azt mondta hogy kb. 250-300 ezer lehet benne. 130e-nél még nem így kéne kinéznie.
Aztán kb. 1 hete állt már a kocsi a szerelőnél mikor megmértük a kompressziót és ezt kaptuk: 1: 20,5 2: 22,5 3: 23 4: 21
A műhelyben kb. 20-22 fok volt, ha ez számít egyáltalán. Erre azt mondta hogy nem olyan rossz, több ilyen motort látott már amiben 14-15 bar volt, viszont 130e-nél többnek kéne lenni. A bal hátsó féltengely egy picit kotyog az agyban szintén a kopás miatt.Sajnos kezdtem elhinni a 130 ezret aztán a szerelő gyorsan lelombozott. Nektek mi a véleményetek?
-
t.zsolti
tag
abba a km állásba nem élném bele magamat, magyarországra inkább olyan 300e km után hozták a kocsikat itt nyomtak bele 600e és beállították az órát, oda állítom ahova kéred. Vettek bele belsőt benzinesből.
annyi km nél 30 nak kellene lenni a kompinak,
jó szerelőd van, nekem feujjítás után 25 volt mentem 2000km és 32 lett, .MB 123 3.0d
-
WunderKinder
tag
Az a kompresszió tényleg kevésnek tűnik. Az enyém W124 250TD ('86 évj. 90Le), tehát nem tudom mennyire használható az infó, de szerintem a 123 tartósabb volt.
Tuti 700000 km (de inkább 900k-1m) fölött is a legrosszabb henger 22, a többi 24-25, a difinek ebben sincs hangja (jobban mondva van egy minimális, de nem hallod csak ha ki van szedve a csomagtérburkolat), féltengelyek még a gyáriak, a leömlő mondjuk elég rozsdás. Inkább a váltókulissza és a kormánymű kopásán érződik mennyit ment. Vezetőülésben cseréltem már rugókat kétszer (120kg vagyok), kormány is kezd tükör lenni, a többi része rendben van. -
Batman2
őstag
Persze-persze, extrém nagy nyomáson berobban, de a dízel motor sűrítésén még nem, ezért kell hozzá gyújtógyertya.
Az enyém 200D, mint ahogyan láthatod is az aláírásomban !
A fogyasztása olyan 7-7,5 között van vegyesben.
60-90 között haladva folyamatosan 7 vagy 7 alatt is tud produkálni, de 100 felett már megeszi a 7,2-7,5-öt.
Városban karisztolva (de nem dugóban) 7,5-8 között alakul.
De Pesten egy órás dugóban araszolással tudott 11 litert is produkálni !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz troland26 #8322 üzenetére
Úgy gondolná a kompjúter, hogy valamelyik cserélt kerék lapos ?
Van valami érzékelő a gumiban is, és a kerék elektromosan is csatlakozik az autóhoz, vagy honnan érzi ezt ?
Ha van érzékelő, lehet az nem jó, vagy kevés a nyomás az újonnan feltett kerékben.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Gratula az utóhoz, jól becsüld meg mert a leírtak alapján bizony ez még egy nagyon jó darab !!
Az enyémet 283ezer kilóméteres állással vettem.
A motorja már maszekolt volt, egyszer már biztos cseréltek benne dugókat, mint a jóval későbbi felújítsnál kiderült.
Viszont én már kezdetnél 17,5-19-es kompressziós értékekkel indultam, azzal ketyegett el 316ezerig.
A diffim sajnos már búg, ami olyan 80km/h-tól jelentkezik intenzíven, tehát ez nagy ajándék a tiédnél, hogy csendes !!
A kipufogó leömlő az enyémen is már kellően rohadt volt, átlag 3-4 havonta heggesztetni kellett, míg nem aztán egyszer lecseréltem az egészet, leömlőböl pedig vadi újat kapott.
Mondjuk a 80 feletti bugás-morajlás nem biztos, hogy csak a diffitől jön, de annyira verődik össze vissza a hang az utastérben, hogy nem tudom kideríteni, hogy mi lehet esetleg még problémás. Esetleg lehet nálam is féltengely probléma, ha az is szokott hangot kiadni, vagy valamelyk kerékcsapágy.
A sofőr ülésben ülve akár a bal első keréktől is jöhetne a morajlás, de abban asszem már volt csapágy cserélve, ha pedig hátra fordítom a fejem, akkor egyértelműen hátulról hallom a zajt.
Az a baj, hogy ugye menet közben nem tudom kívülről meg hallgatni a járgányt, alulról meg aztán pláne nem, akkor derülne tényleg ki, mi lehet a ludas !Visszatérve a kompressziós értékekhez, nem feltétlenül kötném kilóméter értékhez, mivel erősen függ a motor kopottsága a használat és a karbantartás módjától !
Pl. rendszeresen nagy tempóval mentek vele, autópályán hajszolták 120 közeli tempóval, vagy hideg motorral azonnal nyomták neki, a másik oldalról pedig kihúzták , vagy el is hagyták az olajcsere periódusokat, vagy öbbszőr csak olajat cseréltek, szűrőt nem, sok városi közlekedés, akár taxi használat, sokszori indítással, stb.
Ideális esetben akár 500ezernél is lehetnénekilyen értékek, ha arra gondolok, hogy akár még 1 milliót is elmehet a motor megbontás nélkül extra kíméletes használat mellett !
De szerintem 100-150ezer alatt is le lehet amortizálni az említett módokon.
Ami inkább számomra jobban zavaró, hogy kissé egyenetlenek azok az értékek, nagyok az eltérések.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
KGY123
újonc
válasz Batman2 #8343 üzenetére
Helló,
A kormány, pedálok és ülés állapotáról teszek fel majd képet. Az ülés ránézésre szakadás, kopás mentes szinte újszerű. Viszont mivel szervó nélküli, óriási a kormánykerék ami a be és kiszállást elég nehézkessé teszi, emiatt az ülés bal comb alatti része meg van rogyva. Ez nem látszódik csak érződik, olyan mintha azon a részen nem lenne benne rugó.
A kormány a két kéz helyén elég kopott, a kettő között felül kevésbé, alul egyáltalán nem. Azon is agyaltam hogy mivel nincs szervó, az ember jobban szorítja, markolja emiatt jobban is kophat.
Ami a kormányzást illeti, 0 holtjáték, próbáltam 90-nél jobb minőségű úton elengedett kormánnyal és nem húzott semerre. Amin még többen meglepődtek akiket már vittem vele, hogy meleg motornál alapjáraton bent ülve szinte semmi motorhang nincs, a rázkódás pedig amit érezni lehet az vetekszik némelyik mai dízellel.A kocsi története is olyan, hogy vagy elhiszi az ember vagy..... Én úgy vagyok vele, hogy mikor hogy kelek reggel, van mikor elhiszem.
Röviden a történet:
Egy velem egykorú 30-as sráctól vettem, ő 1,5 évig használta. Ezt a kocsit a faterja örökölte egy távoli rokontól, de neki nem kellett ezért adta a fiának.Ez a rokon egy egyszerű parasztember volt a szomszéd faluban, Ö volt az egyetlen itthoni tulajdonosa a kocsinak 92- óta. Mikor meghalt(2011-ben) nem is tudták hogy ottvan még nála ez a kocsi, a ház melletti pajtában egy szemétdomb alatt találták. A 90-es évek végén a bal elejét a motorháztetővel együtt leamortizálta az öreg, félretolt vele egy IFA-t , látszik is rajta a "kiváló" falusi sufni kasznizás. Szerintem ekkor kapott egy teljes fényezést, ennek a minőségét inkább hagyjuk. És esetleg ekkor lehetett egy km óra visszatekerés (ha volt ilyen )A srác egyébként mondta hogy ő se tud többet a kocsiról, a törés dolgot is az öreg szomszédja mondta.
Na ennyi.
-
ocsi890529
csendes tag
helló olyan gondom van hogy 2,5 bár roll 0 esik az olaj nyomás nagy fordulaton 100 föle ha megyek
-
ocsi890529
csendes tag
helló w140 bálna olyan gondom van hogy 2,5 bár roll 0 esik az olaj nyomás nagy fordulaton 100 föle ha megyek
-
M_o_g_y_i
őstag
Modker ben kér jél mán egy törlést a nikked-re...
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
D@ni88
addikt
válasz ocsi890529 #8346 üzenetére
Szerin tem keréket kel cseréni...
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy mitől lehet az a jelenség hogy megyek egy állandó tempóval városba olyan 40-50-el és tartom egyenletesen a gázpedált de a kocsin lehet érezni hogy ilyen 3-4mp-es időszakaszonként ugrik egyet nem nagyon csak éppen olyan mintha abban az adott pillanatban egy kicsivel több gázt kapna de a motor hangja nem változik, és nincsen henger kihagyás se semmi csak "lökdös"
esetleg a probléma származhatna a kardántengely felfüggesztőtől? (a gumi membránra gondolok a csapágynál)
mert az nekem eléggé kivan szakadva és ez miatt be is rezeg a hajtás de az nagyobb sebességen .W123 300D 1979
Üdv
-
Batman2
őstag
válasz ocsi890529 #8346 üzenetére
Ez érdekes !
Lehet, hogy valahol szivárog az olaj ?
Bár akkor már rég el kellett volna fogyjon.
Vagy belül szivárog, mondjuk megrepedt valami a motorban.Normál esetben áthevült motornál is van mérhető olajnyomás, legfeljebb 0,5-0,7-ig leesik, de teljesen 0 nem lehet.
Persze a mérőd is lehet hibás, alap esetben én kipróbálnék először egy másik mérőt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979