- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Yettel topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #2121 üzenetére
szia t.zsolti !
Mutas nekem egy olyan (öreg, de szerintem fitatalban sem biztos hogy volt) mercedest aminek hullám tárcsás adagolója van Mercedes = soros adagoló , itt hengerenként egy elem van , összesen 4 , míg a hullámtárcsásban ha jól tudom összesen van 1 , ebben nem vagyok biztos , nem ismerem őket de ha így van akkor ez írtó nagy különbség .
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2470 üzenetére
Szevasz
Szerintem egy 300-asnál már biztosan, 4-esben elég magas fordulaton pörög a motor pl. 120-130-as tempónál, úgyhogy mindenképpen jobb, ha alacsonyabb fordulaton a nyomatékát kihasználva tud futni ugyanolyan tempóval,
hát még egy 300-as turbódieselnél !!!
Az még lehet, hogy gyorsítani is képes lenne benne !Egy 200-asnak feltehetően nem igazán lenne elég nyomatéka hozzá, de még lehet, hogy annál is takarék lenne 100-110-es tempónál, szerintem többet nem is tudna 5-ösben, mert annak már nincs elég nyomatéka.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz t.zsolti #2520 üzenetére
köszi az infót.
Neked is templomegereMelyik bontó, hol lehet velük felvenni a kapcsolatot.
Amúgy nekem a csapágy ment el benn mert már szétszedtem , de sajnos a tengelylől sehogy sem tudom levenni. szóval komplettben kéne cserélnem, ha csak nincs vmi másik ötlet arra hogyan cseréljek rajta csapágyat.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2516 üzenetére
Szevasz
Mármint hogy be tudok segíteni a szerelésbe ??
Ezer örömmel , a legjobban annak örülnék, ha magam tudnám megcsinálni, már gondolkodtam is, hogy tudnék megfelelően lemezt hajlítani, kivágni a rohadt részeket és beheggeszteni a meghajlított, odaformált lemezt !!!
Nekem csak sima ívheggesztőm van, nem védőgázas, gondoltam, mepróbálok előszőr csak natúrban két lemezt össze pöttyintgetni vele, aztán kicsit megcsiszolni a heggesztést és megnézni, mennyire használható, hogy lehet utána megfelelően alapozni, tapaszolni, festeni !
De Te merre vagy, hogy dolgozgatsz ??
Te magad karosszériás szerelő vagy, műhelyed is van, vagy tudsz valakit, ahol lehetne csinálni ??
Mindenképpen köszönöm már az ötletet is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2519 üzenetére
Szevasz
Rendes, hozzá való gyertyák voltak ??
Feltételezem, párhuzamos izzítású a járgányod.
Ha netán nem teljesen hozzá valót adtak, és feszültségben eltér, mitn amilyen kellene legyen, akkor lehet, hogy az első pörköléskor el is ízzott és azért nem megy utána !
A Bosch-ra ugyanaz a feszültség érték volt írva ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz t.zsolti #2598 üzenetére
thx
én is miskolci vagyok. nekem még udvarom sincs a panel albérlet előtt ál szegény a nagy csillaggarázsban. A másik gép meg anyáméknál otthon gyöngyösön az legalább fedett helyen van.
Szóval tolhatod a bontócímeket. Én amúgy ha kell vmi akkor diósgyőrbe járok ottvan egy egész jó merci bolt használ és új cuccaik is vannak
meg a szómszédban van egy megbízható autóvilles akinek szintén ilyen járgánya volt.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2715 üzenetére
Szevasz
Mármint festékszóróra gondolsz, azt vettél a szerszámnagykerben !?
Igen, a légszálltással lehet probléma, mer nekem is csak sima autópumpa kompresszorom van, annak meg alig van légszállítása, nyomása még van is valamennyi, bár az se sok.
Kicsi, hobby festékszóróhoz megfelelő, éppen, de azzal az eégsz járgányt lefényezni kicsit macerás lenne.
Mondjuk egy-egy kicsi terület festés javítására még használható, vagy kisebb javított rész utánfestésére.
Kösz az újabb felajánlást !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2721 üzenetére
Az jó, illetve nem jó !
Szerinted hogy lehet megoldani a levegő problémát, tusz olyan normál kompresszort vagy valami egyéb célra szánt, pl. vasúti, vagy teherautóban levő légsűrítő, ami rendelkezik megfelelően nagy légszállítással ??
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
válasz t.zsolti #2729 üzenetére
nem 12 bar
12 légkör mint az ikarusznál szóval kb 8 bar.De amúgy jól bírja amúgy is túl vannak méretezve + azért az ember rátesz egy biztosnági szelepet amin óra van és beállítható a nyoműás amin kinyit és lefúj.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2799 üzenetére
Szevasz
Azért az, hogy a hengerek, nem csak maguk szívják, kényszerből a levegőt, hanem a turbó is tölti az mindenképpen jbb égést sejtet, feltéve, ha nem nyomunk neki padlógázt, mert akkor tényleg gyárkémyénnyé és GO temetővé válhat.
Az amúgy teljesen igaz, hogy így időegység alatt több gázolajat tud ugyanakkora térfogatban (3 l) elégetni, tehát ha kihasználják a 125 pacit akkor kb. 1.4-szer fog többet enni a szívó 300D-nélAzért szivesen kipróbálnék egyet, hogy az én vezetési stílusom mellett mennyit enne ?!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2816 üzenetére
Szevasz
Azt nem tudom megállapítani, hogy cseréltek e a szelepvezetők, nem tudom, hogy mi a látszatja, amúgy teljesen tiszta, fényes a külső felszínűk, ahogy ki voltak véve.
Tudsz valami megállapítást rá ?
A szelepszár szimmering is állítólag új volt, mégis folyt mindnél az olaj, most tán gyári újat tettek rá, de fiatal szerelő koma azon problémázott, hogy azért foyhatott át az olaj, mert hogy kevés az olajlefolyó nyílás a hengerfejen és megáll a tetején az olaj és a szimmeringek olajban állnak !!??
Momdtam neki egyből, hogy akkor gyárilag hogy nem fogyasztott ez a motor olajat és egyáltalán miért nem fogyaszt minden 123-as ennyi olajat, mert akkor mindegyiknél így kellene legyen.
Jó, hogy nem már azt mondta, hogy túl sok olajat nyom az olajpumpa, vegyük már ki.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2851 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat !
Én is várom már, hogy Templomegere színrelépjen és mondjon infókat, hogy is kell a dolgoknak lennie !A szelepvetőket saját kezüleg nem próbáltam, hogy lötyögnek e benne a szelepek szárai, szimmeringet elvileg megint cseréltek.
Milyen rugót említesz ??
A szelepszár szimmeringet tartaná a helyén valami rugó ??
Én csak annyit láttam, hogy a vezető tetején van egy horony, amibe feltételezem, hogy a szimmering pereme belepattan és az tartja a helyén.Én csak a szelep rugóval találkoztam, mást nem láttam benne, legalábbis nem emlékszem.
A gyűrű hézagot nem tudom, hogy pontosan mennyi, csak azt tudom, hogy kb. 1 - 1,5m-ről szemlélve simán láttam a hézagot a találkozási pontnál, ami akkor nem igen lehet szerintem 0.1mm (de lehet, hogy csak nekem van túl jó szemem ) !
Azzal tisztában vagyok, hogy minél nagyobb a hézag, annál több levegő szökik el az égéstérből, bár, ha túl nagy, akkor viszont kartergáz is kellene legyen, az meg nincsen !
Szóval nem értem.
Vajon van e kopott gyűrű és emiatt nagy gyűrű hézag esetében jól látható kartergáz, vagy az csak akkor jelentős, ha a szelepvezetők kopottak ??
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2854 üzenetére
Szevasz
Hétfőn reggel beszéltem a komával, le akartam állíttatni a motor összerakását, és elhalasztani a következő hétre, de közölte (hétfő reggel nyolc fele), hogy már majdnem össze van rakva, pedig pénteken, munka befejezéskor még csak a kivett dugattyú volt visszarakva, úgy hagytam ott.
Szóval már megint úgy történnek dolgok, hogy nem tudom ellenőrizni, nagyon nem örülök neki.Kérdeztem a komától a dolgokat, amiket mondtál nekem, ő közölte, hogy rossz infót kaptam, az már régen nem úgy van, ezeknek a gyűrüknek nem 0.1mm a hézaguk, hanem 0.3-0.4mm, különben beszorulnának, mikor felmelegednek és kitágulnak.
Nem tudom, hogy hogy változnak a dolgok, ha régen 0.1mm volt és úgy is jó volt, akkor most miért kell nagyobbank lennie, ha csak nem azért, mert nagyon bóvli, szart rakott bele, ami nagyon sokat tágul, nem tudom.A többire már nemis emlékszem, hogy mit is mondott, de azt tudom, hogy mindent cáfolt, amit mondtam neki, semmi sem úgy van, ahogy én, vagy mi tudjuk.
A forgalmit nem hagytam ott, nem is kérte ezen vacakolt egy sort, hogy így próbálni, meg méretni sem tudják elvinni, meg stb.. . . mintha eddig sűrűn akarták volna méretni.
Na meg hogyhogy nincsen neki megfelelő mérőeszköze, hogy el kell vinni, hát az szerintem alap lenne, hogy hivatásos szerelőnek legyen műszere, hogy meg is tudja nézni, mit alkotott !!!Röviden ennyi, nem tudom, hogy mire számítsak, majd mikor holnap, vagy holnap után elmegyek a járgányért !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #2909 üzenetére
Szevasz
Kösz az érdeklődésed, tegnap visszakaptam a szerelőtől, kicsit más, de még nem lehet tudni igazán, hogy milyen lesz, és még mindígh nincs minden kérdés letisztázva, többek között ez a bizonyos kopmpresszió sem, de benn mostmár nagyon nem látok tisztán !!!
Az is biztos, sajnos, hogy az adagolóm a jelen állapotában kuka, szóval le kéne szerelni, legalábbis, megpucolni, nagyon szükséges dolgokat cserlni, és főképpen egy kitakarítást és olajat mindenképpen,
de leginkább már fel kelle újítani, ha még egyáltalán fel lehet és nem kopott olyan helyen, annyira szét.Több jel is arra utal, hogy az már igen rossz.
No, majd bővebben beszámolok délután, most dolgozni kell.
Talán maj képeket is lesz végre időm felrakni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #3723 üzenetére
Szevasz
Nemtom. nekem simán tudott a szerelő szerezni, nem is volt kérdés, hogy mi kerül bele !
Szerintem inkább a másikfajtával lenne probléma, azt sem tudom, hogy gyártják e még a régebbi fajtát !
Végülis, minek, mikor az újabb jobb és simán berakható a régebbi típus helyére !??Ha gondolod, utánanézhetek nálunk, ismerek olyan boltot, ami kifejezetten dugyattyúk, dugyattyúgyűrűk, stb. motoralkatrészekre szakosodott kifejezetten !
Ha tudsz, fotózgass, kiváncsi vagyok nagyon, hogyan alakul a motorod !!!
Milyen munkát végeztek rajta, jól csinálták meg ??
Ha meg arra járok, akkor felhívlak, aztán ha ráérsz, akkor szivesen meg is nézném személyesen !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #3724 üzenetére
Na !
Zárjuk már le ezt a nyügődést a kartergázzal ....
Nagy kartergáz van akkor van ennyi , minden motornak van , ugyanis létezik a résveszteség . Aki azt mondja hogy nincs az hülye , és vak . Ha pedig van kartergáz akkor az visz magával egy minimális olajpárát , ennyi . Nem kell ezt ennyit körbejárni . Ha valaki csinál olajlecsapót , ám tegye , rosszat biztosan nem tesz . A szelepeknek olajzás szempontjából semmi közük a kartergázhoz , sőőt semmi fémnek kenés szempontjából semmi köze nincsen hozzá . A vezértengely fölött megy egy kis cső végig , azon vannak kicsi furatok onnét folyik az olaj a veztengely bütykeire , a himbákra és onnét le a hengerfejre , ahol szépen nyakoncsapja a szelep szárakat is , majd elfolyik a olajelvezető furathoz , onnét pedig a karterba .
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #3946 üzenetére
Szevasz
Ok, rendeben, ha nem nagy gond, és plusz űt számodra, akkor légyszi szerezz már nekem egy ilyen kézi üzemanyag punpát, akkor nem járkálok utána !
Hétvégén (ha addig nem teszek ismét kárt magamban ) , akkor Miskolcon leszek, akár össze is futhatunk, ha ráértek !
A motorháztetőt, meg ha jó Neked, amennyit beszéltünk múltkor, akkor odaadom a manit, aztán, majd egyszer el is hozom, ha nem nem gond és elfér még kicsit nálatok.
Tudom, hogy nem találtam fel újat az utóizzítással, az újabb mercédeszek is mind így izzítanak, amelyek Beru GN-es (vagy ennek megfelelő), gyorsizzítós gyertyákkal és vezérlővel vannak felszerelve, de azért azok kötve hiszem, hogy olyan gyorsan elhasználnák a gyertyákat !
Annyi az új, hogy hurkos gyertyákkal még nem volt utóizzítás, holott végülis szerintem lehetne és megfelelő beállítások mellett nem rövidülne szerintem drasztikus mértékben a gyertyák élettartama sem !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz t.zsolti #4235 üzenetére
És ma este beszart az üzemanyag szint mérő. Lerohastam, mert azt hittem van még benne nyál. Szídtam a kutasokat, hogy paraffinos a gázolaj. Aztán bebújtam a jó meleg motor mellé és látom, hogy az előszűrő száraz mint a tapló! Az üzemanyag szint mérő meg 1/4-et jelez!! Na, el kútra, 5 lityó vesz, betölt, és indítani próbál, de belevegősödött mint az állat, még szerencse, hogy sógorom eljött az Astrájával amiben 75-ös akku van (1.7 TD) így két akkuval, 20 perc köszörülés után elkapta, majd vagy 1 percet járt borzasztó kelepelés és csilingelés mellett mire kidolgozta a levegőt teljesen... Közben meg rimánkodtam, hogy el ne törjön valamelyik szelepszár!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz t.zsolti #4236 üzenetére
Oké, de a nagy ibák valahogy sohasem sumák módon jönnek. Már időben elkezdenek jelentkezni először valami kis idegesítő dologgal, aztán az ember megállapítja, hogy ez bizony be fog szarni és rá tud készülni a javításra. (pl. eladja a notebookját)
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4214 üzenetére
Szevasz
A kis fogaskereket hogy tudtad leszedni, hogy lehet alatta kipucolni, vagy perselyt cserélni ???
És az javítás után Neked kézzel könnyen volt forgatható a kis fogaskerék ??
Nekem enyhén szorul.Asszem, emlékeim szerint sajnos nekem is hiányzik valamelyik csúszó/surlódó csapágy az önindítóból.
Ha jól rémlik, mikor legelőszőr szétszedtem, az egyiket maradványai jöttek ki belőle darabokban, egy jó adag kosszal, homokkal együtt !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #4288 üzenetére
Az biztos, én is gondolkodtam a témán, sajnos a legkorszerűbb savas ólomakkuval sem éri meg még egyelőre villanyautót építeni, túl rossz a tömeg - kapacitás aránya !
A már gyárilag kapható elektromos autók, valóban Li akkukkal vannak felszerelve, ezek sokkal könnyebbek az biztos, tehát sokkal jobb a tömeg - kapacitás arányuk, ezekkel már valóban megérné foglalkozni, csak ezekhez meg már spécibb elektronika kell és valóban nagyon drágák !!!
Szóval még fejlődnie kell az áramtároló eszközöknek, hogy rendes villanyautót lehessen építeni, nem horribilis összegből !
Savas ólomakkukból meg legfeljebb csak hobbiként, érdekességként érdemes villanyautót építeni.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz t.zsolti #4353 üzenetére
Bizony-bizony!!
Nem tudom az évszámot, de egy idő után mindegyik dízelbe ezt a technológiát alkalmazták.
Lehet, hogy az egyszerűség kedvéért, a turbós motorokat "turbótlanították" a mercisek?Egy kérdés; a hajtókar kenést hogy oldják meg?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4399 üzenetére
köszi mindkettőtöknek. így már érthető, miért nem engedett a tekerésnek. további kérdések:
1. biztosító csavart mennyire kell kitekernem? ha teljesen kiszedem szerintem elég harcos lesz visszarakni, ahogy nézem.
2. o gyűrű: ez valami szilikon gyűrű? viszem az eredetit és adnak a helyi ottósbótba, vagy valami speckó?
3. lehetséges, hogy a biztosítót kilazítva meg tudom húzni rendesen a dugót, vagy ne is küzdjek új gyűrű nélkül?
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #4490 üzenetére
szia. megvagyok odáig. én is azt néztem, hogy nem a csavar mellett szivárog, hanem a nagyobb alu henger. végül kiszedtem, bár az egész olajszívattyút le kellett bontanom a kis rögzítőcsavarhoz.
lehet, hogy egyelőre alágányolok valamit, vagy nem tudom honnan tudnék ilyet szerezni.