- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Apple iPhone 11 - népalma
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Batman2 #8748 üzenetére
Batman2 - Nyugodtan mehetsz a műszaki vizsgára ha tengelyenként egyformák a gumik.
A minimális mintamélység 1,5 mm . (8 évet húztam le egy műszaki vizsgabázison)lapa - Ha találsz akkor abból engem is érdekelne egy szett
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Az olajszűrővel rendszerint kettő darab réz tömítőgyűrűt adnak, egy nagyobb lyukú, vékonyabb pereműt, és egy kisebb, vastagabb pereműt. A kisebb kell az olajleeresztőhöz.
Igazából fogalmam sincsen, hogy tűzkarika és tűzkarika között van e különbség, azon túl, hogy más a gyártója, esetleg más a karika színe és persze az ára !
Mindegyiknek ugyanaz a feladata, hogy hozzásimuljon, hozzálapuljon a porlasztócsúcs tartóhoz és elvezesse a hőt, átadja a hengerfej anyagának, továbbá, hogy zárja a GO permet és a korom útját a a fúvókaház (fúvókatartó) és a fúvókatest közötti hézag elől, különben szép koksz keletkezik, jó taknyos lesz a porlasztó belseje a végén összeragad, összeég és készen van.Nem tudok róla, hogy többféle anyagból készítenék, pl. vas és réz, tudtommal csak vas van, abból pedig nem hiszem hogy valami különleges kellene, spéci ötvözésű.
Így szerintem a legolcsóbb is megfelel.
A lyukméret viszont fontos dolog, hogy milyen mértékben vezeti el a hűt a csúcstól, asszem, hogy 23-ashoz a legnagyobb kell (10mm lyukátmérő).A tűzkarikán kívül más tömítésről nem tudok a porlasztó alatt.
Az előkamrának van tömítő gyűrűje, de azt nem veszed ki porlasztó cserekor.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8753 üzenetére
hát az úgy volt, hogy a leguccsó mahle OX78D1 olajszűrőben a kis zacsiban volt egy nagy gumi, egy nagy ilyen deformálódós a leeresztőnek (nekem a leeresztőbe 14-es imbusz megy), meg egy kicsi, saccra 15 mm-es ami nem tudom mit akar.
nézegettem amúgy, mert nem rémlett, hogy az előző mahle-knél lett volna ilyen roppanós, és valóban, csakhogy azok csak OX78 vagy milyen cikkszámúak. arra gondolnék, hogy a "D" vagy "D1" a végén az utalhat a tömítésre. vagy nem tudom.
mindenesetre vennék én mindből többet, persze. csak szaladgálni nem akartam emiatt.
amúgy tán bardiauto vagy unix oldalon vannak képek tűzkarikákról, hát ránézésre azért nem mindegy melyiket veszi az ember.
akkor félreértettem valamit, azt írta a könyv, hogy a tűzkarika alatt mintha lenne valami alátét. de nekem nem hiányzik.
köszi a választ amúgy.
-
Babszivacs
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos elszállt a kartergázcső-könyök.
Uniksz csak 4 nap múlva tud ilyet szerezni gyáriban.
Valakinek elfekvőben otthon lenne esetleg s.o.s.-ben?Köszi
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #8758 üzenetére
Ha még nincs teljesen két darabban, akkor egy kis szigszalaggal ideiglenesen, arra a 4 napra még használhatóvá teheted.
Amúgy csak a bontó van, mint lehetőség, nekem mindegyik onnan van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #8760 üzenetére
rendeltem a mercedes szervízben , de nem vagyok biztos , hogy drágább volt
ha kell egy használt az van,jó drágán megkapod-)))))))))
nekem a szívótorok alatti szokott elérni, gondolom a meleg megteszi hatását.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
lapa
veterán
válasz Babszivacs #8762 üzenetére
webshopban találtad? milyen kategóriában? köszi
-
senior tag
válasz t.zsolti #8752 üzenetére
t.zsolti - Már meguntam a sok kis apró alkatrész külön-külön történő megvásárlását és vettem egy komplett 309-es T61-es blokkot , váltóval , viszkóval, önindítóval és minden külső sallanggal együtt - így lesz elég alkatrészem
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Jé , most valahogy nem pörög a topic ....
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Nálam az autó pörög alattam, nincs idő topikozni !
Viccet félre téve sokat autózom mostanában, persze azért van mellette időm ránézni a topikra is.
Vannak is problémák, megint morog valamelyik kerékcsapágy, olyan a hangja a járgánynak, mint a régi ikaruszok futáshangja 70-80 kmh-nál, a bal első keréknél már megint valami nem stabil, benyekereg manőverezéskor, menet közben meg mintha kotyogna kicsi úthibáknál.
A motor kissé táncol alapjáraton, rángatja a vázat is kicsit, a befecskendezők már megint nincsenek a toppon, de ettől függetlenül is indul elsőre. És nagyon lomha 0-ról gyorsításkor a városban. Mikor már 3-asban 45-öt elértem, onnatól már húz, aztán 60-70-től 4-esben tovább.
De itt is változó, van mikor megy mint a "rakéta", 80-85-ről pillanatok alatt 100-105-ön van, könnyű előzni, máskor meg sokkal hangosabb és erőlködőbb.A két első kerék kicsit félrekopott, de még nem érte el a kopáshatár jelzőt, a hátsók jók lennének, de az egyiknek a pereme megbomlott, kidudorodott a gumi.
A második 1000km-emet teszem már meg így, de szerencsémre még mindig bírja.Pénteken alvázat és motorteret mosattam, azóta olyan nehezen mozog a váltó, mint télen, mikor be van fagyva a váltóban az olaj.
Alá kéne másznom, kicsit megkenni a rudazat csuklóit, amúgy is alvázvédőzni kéne, június 6-án lejár a műszaki, az meg mindjárt itt van !!Időm meg sosincs javíttatni, mert minden nap kell az autó, mire hazaérek a szervízesek meg már régen otthon vacsoráznak, reggel meg még bent sincsenek, mikor indulok.
Elszabadulni meg nehezen tudok, mert nincsen helyettesem, de mostmár mindenképpen meg kell oldanom.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
cyber75
tag
Üdv urak. Valaki W124 300D-önindító leszerelés javítás baráti áron. Hiba jelenség: Hidegen indítás után (kb 2 sec) járó motornál,önindító hang. Majd megszűnik. Ezt még utána megcsinálja,ha le állítom és újra indítom. Harmadszorra már nem csinálja. (valszeg ki kellene takarítani) Budapest vagy esetleg környéke jó volna.
KöszönömAz Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
lapa
veterán
válasz Babszivacs #8771 üzenetére
köszi, kár.
-
senior tag
válasz Babszivacs #8771 üzenetére
Üdv mindenkinek
t.zsolti - a dolog egyszerű. NEM kell faragni sehonnan ! Azért nem mert a gyári W123 280-as merci motorja is soros hathengeres és ha az elfér akkor a 606-os is.
Babszivacs - egy ilyen cső érdekelne engem is.
Batman2 - nézd meg a telókat is mert ha gyengék , azok szokták "megenni" a kerékcsapágyakat[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #8774 üzenetére
eredetileg olyan rúgós bilincs lenne rajta , de bármilyen egyéb is megteszi , kivéve ha gyári megoldásokat akarsz.
MB 123 3.0d
-
-
-
senior tag
t.zsolti - Jut eszembe , minek neked OM606-os motor amikor ott van a könnyített OM617-es blokkod ?
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
cyber75
tag
Azt szeretném megkérdezni:Hogy E Mercedes W210 300TD-diffije (automata) kompletten kardánnal és féltengelyekkel. Fel szerelhető egy W124 300D-re ??? Ha igen milyen átalakítások szükségesek? Az adott diffihez meg van minden. (kardán , féltengely, hardyk, kardán csapágy, stb)
Előre is köszönöm a segítséget.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
t.zsolti
tag
sajna nincs másik blokkom, volt de azt sérülten vettem ( beleolvadt az első két dugó, az elsőbe meg a csapszeg húzott olyan árkot , hogy még a perselyt is elvágta ).
motorbelsőm van ( főtengely,hajtókar,meg ami kijön ilyenkor )hengerfej miatt vettem a motort, mert ami volt az eredeti , repedt a 4-es henger kipufogó szelepnél ( ugyan lehet nem ereszt ,még ).
úgyhogy kellene adagoló,motorblokk.
a dugattyúra ujra érdeklődtem de se a wiseco se a JE nem válaszolt, kb 1 hete.MB 123 3.0d
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #8787 üzenetére
Csabais-egy igazi úr. Nagyon profi szerelő. Már csinálta a diffimet. Csak hozzá járok. De sajna az önindítómat,hiába szedi le. Szét nem szereli. Pedig csak takarítani kellene. Smafu pedig inkább no comment: Sanyi az szerelő, érti a merciket nagyon. Ha nem ez volna a problémám,hozzá vinném. Csak mivel mondta hogy ő nem újítja fel. Marad az hogy le szedni,kitakarítani és utána vissza.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
cyber75
tag
válasz cyber75 #8788 üzenetére
Szerszám volna, csak nem tudom megemelni,mert akna nincs. Csak alúrol szedhető le. Ha lent volna,megoldanám. Mert 1-2 darabot takarítottam már ki. (kisgépszerelő a végzettségem) Ez sem okozna nagy gondot. Csak hát a le szerelés és a vissza rakás.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
senior tag
válasz t.zsolti #8785 üzenetére
t.zsolti. A bolti ár fele korrekt lenne
Anyagminőségben nem vagyok májer . A lényeg az hogy bírja a savas / lúgos és sós környezetet , valamint a fizikai tulajdonságai (szakítószilárdság , stb) ne legyenek rosszabbak mint mondjuk a W123-as alvázhoz használt anyagénak.
A vastagság 0,4-0,5 mm körül megfelelne.Tudsz ilyet ?
Pl. itt 10800 Ft egy 0,5 mm-es 100x200 cm-es 1.4301-es jelölésű tábla [link]
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
A futómű beállítása is elmászott a hibás alkatrészektől, attól is ette meg.
Azóta már lett állítva, de a jobb első kereket még nem lehetett tökéletesre állítani, mert a lengőkar szilent, vagy mi picit már deformálódott, így hiába tekeri az állító csavart, nem elég.
Ez már orvoslás alatt van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ma szétkapták az öreg járgány hátsó futóművét.
Ahogy megbontották mindjárt jöttek sorban az alkatrészek, hogy mi kell még hozzá a már eddig is észre vett, kikopott szilenten kívül.Az egyik felfüggesztésnél a csavar nagy kínlódás után, csak valahogy a gumi tuskóval (szilenttel) együtt jött ki, abból nem akart kijönni.
Az egyik koma neki állt prés géppel, ... nem kellett volna...
Az eredmény az lett, hogy a csavar elgörbült, a vége elnyomódott és így sem jött ki.
Így mehettem az autósboltba szilent mellett csavart is venni.
Épp kifordultam az autósboltból, a következő sarkon jártam, jön a telefon, hogy az egyik lengőkar szilent csavar beleszakadt, az is kéne.
Az előbbi 3500, az utóbbi 2000Ft, csak gyári van !Szilent holnapra lesz, csavar szerda vagy csütörtök, úgyhogy pihen az öreg.
Közben kapott négy új gumit, kicserélik rajta az előbb említett első lengőkar szilentet és az egyik hátsó kerékcsapágyat.
Jól füleltem, hogy az egyik, konkrétan a bal hátsó morog, illetve olyan oszcilláló menethangot hallat, mint a régi ikaruszok futáshangja.Az alvázvédőzés 2 éves rajta, de ahogy végignéztem alaposan le kell takarítani és újra kell mázolni, pár már rozsdás pontot pedig még alaposabb kezelésnek kell alávetni.
A műszakihoz is egyúttal átnézték az alját, úgy néz ki ennyivel átmegy.
Az egyik kéziféken kell még állítani, mert fele annyit fog mint a másik.
Remélem, azután sokkal komfortosabb lesz a járgány futása, menetstabilitása, csökkennek a zajok.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8798 üzenetére
"sokkal komfortosabb lesz a járgány futása,"
érdekes kérdés ez... az öreg traktor megkockáztatom 29 éves szilentekkel sokkal kezesebben (úgy gondolnám pont a játék miatt valahol) kormányozható, a legkisebb mozdulatra is pici irányt vált. a jó szilentes meg olyan, mintha iszapban ülnék, alig akar az adott irányban állásból kimozdulni a kormány. persze lehet kormánymű feszesség meg ilyesmi is.
persze ez mondhatni kivételes eset, csak elfilozofáltam magamban, hogy akkor most cseréljek-e szilentet az öregen vagy nem. negyed évszázadonként csak kéne a g-n is... de félek tőle. mint ahogy a rugó cserétől is, mert azok is lógnak már rendesen elöl, de elég nagy a kuszaság rugó ügyben, pláne hogy 3 vs. 5 ajtós... mindenesetre ott is nagyon érezhető, hogy mennyivel jobban "belesüllyed" a kanyarba az erősebb első rugókkal a kocsi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Mobilinternet
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- ASUS ROG Ally
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- E-roller topik
- Assetto Corsa Competizione
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...