- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
lapa - ez sima om617 nem turbó
Köhömmm ......... Lehet hogy ez nem egy turbófeltöltő ..... ?
(motorszám: 617.952 - aki ért hozzá az tudja hogy ez egy újabb generációs 125 lovas OM617 Turbodiesel)[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Adagolóm cserélve lett. Tegnap este raktam össze.
24'-ra állítottam az adagolót. Most próbáltuk beindítani de az akkumulátor lemerült
Próbáltuk haverral behúzni. Na szóval azt csinálja most a kocsi hogy csak magas fordulaton működik a kocsi.
ha elengedem a gázt akkor meg leáll.... ha teljesen benyomom csak akkor nem áll le.
Lehet hogy újra kellene állítanom az adagolót, vagy csak dönteni valamerre de sajnos nem tudom hogy merre.
Porlasztók cserélve lettek. Üzemanyagszűrő is.
Köszi előre is a választ! -
#97862144
törölt tag
Az igazi antik, darab lett volna. Nekem a w123-ason kívül még a w126 tetszik. Az nagyon komoly, sajnos a fogyasztása is, igazából nem mai világba való már, olajkúttulajdonosnak kell lenni hozzá ( nem véletlen volt Jockey Ewingnak is ilyen:-))
[ Szerkesztve ]
-
#97862144
törölt tag
-
senior tag
válasz t.zsolti #8455 üzenetére
t.zsolti - régen volt már egy W123 300 D-m és több mit egymilliót ment a motor megbontása nélkül.
Volt pár álmatlan éjszakám de megszületett a döntés.
Úgy döntöttem hogy hű leszek és marad ez a típus csak kicsit sportosabb kivitelben - ergo öthengeres OM617A TD motor coupe kaszniban Amúgy sem vagyok teljesítmény-orientált
Nem utolsósorban történelmi értéke is van ennek a blokknak hiszen ez volt az első sorozatban gyártott TurboDiesel motor a Mercedestől .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Valakit érdekelne 2db adagoló? Elcserélném 1db az újabb adagolóra ami röpsúlyos és 240D-hez jó.
Régóta itt porosodik. Olaj nincs bennük úgy emlékszek. Egyik üzemanyag szivattyúja szerintem rossz.
-PES4M 50C320 RS14
-PES4M 55C320 RS47
Nem tudom hogy pontosan mekkora motoré volt. Nekem felesleges hogy itt legyen. Amúgy is cserélném megint az adagolómat. Ez is szar ami bele lett téve. Csak 1 hengernél ad normális nyomást... Lehet azért volt 8000ft. Na mindegy. Itt vannak a képek: -
t.zsolti
tag
persze a TE döntésed, de amikor felmerült nálam ez a merci volt képben egy turbo D kombi 23-as ,volt olyan rendes a tulaj és megmondta 10 alatt nem fogyaszt, persze neked a kisebb kaszniba lehet kedvezőbb a fogyi mivel a kombi van vagy 1600kg.
de kell felujjítani vagy jó állapotú a motor?MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Amúgy ha kicserélem a nyomószelepeket az adagolóban akkor az javít valamit az adagolómon?
Vagy esetleg hogyan tudnám az adagoló nyomását növelni? Mivel csak egy hengerbe nyom elegendő nyomást az nem felel meg! Köszi! -
t.zsolti
tag
válasz geri0920 #8468 üzenetére
egy dízeles adott egy ötletet, kell rá nyomásmérő kb ami minimum 600 barig mér ( nekem 1000-te mondott ) rárakni a magasnyomású cső helyére egyessével , és megteketni az adagolót , a nyomásnak amit előállít percekig ( 10perc ) meg kell tartani.ugye ha nem tartja meg fejszelephiba, ha nem nyomja meg a 500-600 bart ( pontosan nem tudom ) akkor szivattyúelem kopott, azt a házával eggyütt kellene cserélni.
de már nem vállalta mert szar munka , folyik mindenfelé a fekete motorolaj.
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
senior tag
válasz t.zsolti #8467 üzenetére
t.zsolti Tudom hogy mesébe illően hangzik de az én W123 300D-m 6,5-6,8-ból kijött 80-90-es tempónál. Városi forgalomban sem evett többet 8 l-nél.
Szerintem a bácsikának valami nem volt rendben az adagolóval.
A motor rendben van de szükségem lenne 5 darab hüvelyre - ha lehet eredetiben vagy valami komoly minőségben. Tud valaki ilyet ?
Nem akarom így beszerelni - először szétszedem és felújítom a motort is.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
nem mesébe illik , nekem is annyit fogyaszt , 90nél 7l, nyáron városba ( miskolc ) 7,5l.
szemezek a turbós difivel aminek 3,07 a végáttétele, az országúti fogyasztásra lehet jó hatással lenne, igaz ennek fejében lomhábban mozogna.a wiseco képviselővel folynak a konzultációk , árat még nem akarok mondani.
hűvely ügyben : Kolbenschmidt-et látok dugó+hűvely 110000/db ért de nincs.
még a mercedes-től lehet kérni árat, vagy egyébb alkatrészeseknélMB 123 3.0d
-
bunnylui
újonc
Üdvözletem a fórum minden tagjának.Szeretném jelezni,hogy ha valakit érdekel van egy eladó W123.300D.A kaszni nagyon tré.Motor,váltó,difi jó.5 db jó állapotú téli gumi van hozzá,és baloldali küszöb ami új.Jobb küszöb,jobb fenéklemez,és bal első fenéklemez cserélve.Akit érdekel hívjon vagy írjon!Köszönöm További szép napot mindenkinek!
-
lapa
veterán
sziasztok. az van, hogy a 3000-es om617 motorból elég masszívan csöpögni kezdett a hűtővíz. most nagyjából rászántam magam, megnéztem, és a viszkó mögötti tányér alakú ékszíjtárcsa belsejéből látszik kiindulni. gondolom hullik a vízpumpa ésvagy annak a valamilyen tömítése.
hozzáteszem ez nem mai baj, de hidegben elkezdi aztán melegben abbahagyja.
1. mivel az autó napi használatban van, nem a legolcsóbb, hanem a leggyorsabb megoldás érdekelne.
2. szegény viszkó is odavan, szóval gondolom értelmes lenne együtt cserélni.
kérdésem: ez új tömítés, vagy új / bontott vízpumpa? hol tudok ezekhez leggyorsabban hozzájutni?
bontott pumpa meg bontott viszkó elég lenne az öreg harcosnak, ha az gyorsabb, de nem állok ellen újnak sem. igen, tudom, hogy 60+ a viszkó.
van valakinek bontó tippje gyorsban pesten? szegény már csaknem egy litert megeszik (elcsöpögtet) naponta az elmúlt napokban.
-
t.zsolti
tag
ha szo.ni akarsz tegyél bele bontott vízpumpát , olyan van az udvaron , sőt még nem is folyt.
kb: LPR 10000, SKF 20000, és ezek nincsennek raktáron.
viszkó esetleg 14000.
én elektromosra alakítottam, kellett egy hasonló hűtőmotor kerettel ( ami befér a régi helyére !!!!!!!) kapcsoló , kábel, és max nyáron NAGY melegben kell.MB 123 3.0d
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #8475 üzenetére
köszi a választ, futottam közben köröket és holnapra elvileg lesz új, 24e vagy mit mondtak.
a "viszkó esetleg 14 ezer" alatt mit értesz? neked van eladó bontott? a helyi jedik eléggé bajban vannak, mert motorszám alapján valami 27 ezer forintot mondtak a viszkóra, de én meg náluk szakértőbbtől tudom, hogy az 65 alatt nem áll meg.
ami nem lenne baj, de eszerint nem tudják milyet kéne rendelni...
megint más kérdés, hogy jövő hét közepén tudnak nekiállni, addig majd lavórozok vagy mittomén.
(kicsi) elektromos pumpám van az állófűtéshez, de nem barkácsolok elektromos dolgokat bele. nem mosógép ez hehe.
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
a viscóra azért írtam az " esetleget " mert ha honkrét lenne megkérdezném, de a webáruházban hozza a motorkódhoz ,
külső raktárban van: febi :46000
vemo 80000
srl :14000
de a konkrét rendelésnél derül ki van e, és mikorra , ugyan oda van írva a péntek délelőtthűtőventillátor , amit beszereltem az opel ascónából van a ventillátor ,egy kis variálás után belefért
MB 123 3.0d
-
senior tag
t.zsolti - Mahle TD dugót találtam 36000 Ft-ért
A dugóim hibátlan állapotban vannak. Gyűrűsort veszek bele és esetleg hüvelyeket.
Azért csak esetleg mert nincs benne kopás vagy marás.
A dugó és a hüvely közötti játék kb 0.15 mm . Nem nagy kopás de ha már szét van szedve akkor megcsinálom.Hüvelyből mit ajánlotok ? Mahle , Kolbenschmidt (bár ez már török) , Goetze ?
Nem tudom hogy van-e különbség a sima szívódízel és a TD hüvely között .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
válasz #97862144 #8441 üzenetére
Szevasz
Én is láttam már az elmult hetekben Debrecenben futkosni, fel is figyeltem rá, hogy milyen szép állapotban van !
Akkor nem véletlenül.Az OT-hez elvileg tényleg jó állapotban kell legyen, ha így van, tényleg új szerű, akkor megéri ezt a pénzt !
Egy új w123-as sokat megérne manapság !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8458 üzenetére
Figyeld a füstjét is, mit adagol ki !
Masszív fekete és csörög, recseg, kopog: túl sok az előtöltés
Fehéres-szürkés, és kicsi, sima a hangja, mint egy benzinesé: túl kevés az előtöltésBiztosan állítani kell még, csak annyi a probléma.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8468 üzenetére
Ezt, hogy csak egy adagoló elem nyom megfelelően, valami tesztpadon tapasztaltad, vagy csak szemre, ahogy jött a gázolaj ?
Szemre azért nem biztos, hogy jól állapítod meg, legfeljebb, ha csont száraz valamelyik adagoló elem csőcsatlakozása !
Én eddig még mindegyik használt adagolóval be tudtam lőni a motort (4-et próbáltam eddig), de némelyikkel nehezebb volt, sokat állítottam, míg végre megtaláltam a megfelelő pozíciót, ahol járt rendesen, már csak finom hangolni kellett, hiába ismerem az elméletét a beállításnak és próbáltam már többször.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #8480 üzenetére
Szerintem a dugó teteje és a hengerfal közötti hézagot értette a 0,15 alatt, nem a gyűrű és a fal közöttit.
Ezért mondta, hogy perselyt és dugót nem biztos hogy cserél.Viszont érdekes lenne a gyűrű hézag, hogy mekkora ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Elnézést, hogy beleugattam régebbi hozzászólásokba is, csak nagyon ritkán jut időm mostanában a fórumra.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
geri0920
csendes tag
válasz Batman2 #8483 üzenetére
Itthon csináltam egy "teszt" padot. Röviden annyi hogy le rögzítem az adagolót és a tengelyét meghajtatom egy állítható fordulatszámú motorral és ezzel tesztelem. Üzemanyagrendszert összerakom rendesen, kilégtelenítem és a magasnyomású csöveket felrakom a porlasztókkal együtt. És jöhet a próba. Itt láttam hogy csak egy porlasztónál porlaszt rendesen. DE kipróbáltam az összes porlasztót annál az egy helyen ahol rendesen porlasztott, és az összes rendben porlasztott. Szóval tuti nem a porlasztókkal van a baj. Szerinted lehet fejszelep baja emiatt? Úgykérdem hogy ha az elemek rendben vannak akkor csinálhatja-e ezt hogy nem eleg a kijövő nyomas az adagolóból ?
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
A problémám az hogy a motorom nagyon rángatja az autót mármint amikor csak állok vele és az alapjárat behimbálja az autót mintha egy motortartóbak lenne kiszakadva de az nincs + az egyik most nyáron lett cserélve. Az lenne a kérdésem hogy mitől lehet? Ha adok neki egy kisebb gázt akkor már nem himbálja a kocsit. Kicsi lenne az alapjárat? W123 300D 1979
A kis stabilizátor rúd a motornál ki van belőle szedve lehetséges hogy a hiánya ekkora himbálást tud csinálni?
Üdv
-
#34633984
törölt tag
válasz Templomegere #8491 üzenetére
Szívó oldal 0.10
Kipufogó oldal 0.35 -
#34633984
törölt tag
válasz Templomegere #8494 üzenetére
Igen hézag mérővel
Rendben akkor beállítom ezekkel az értékekkel remélem hogy javítani fog a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #8487 üzenetére
Szevasz
A fejszelep tudtommal csak a GO visszaáramlását gátolja a csőből az adagoló elem felé, tehát tartja a csőben a nyomást.
Szerintem akkor is kellene nyomnia, ha az hibás.
Ott sokkal inkább az adagoló elemekkel, vagy a meghajtásukkal, tehát a mechanikával van akkor probléma.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #34633984 #8488 üzenetére
Az enyém is rángatja kicsit a kasznit alapjáraton, de változó, mikor hogy.
Néha alig, máskor táncol.
A fordulatszámtól biztos függ, ami nálam biztos nem magas, függ még a blokk hőmérsékletétől is, bemelegedőben mindig kevésbé rángat, függ a porlasztók állapotától és biztosan az adagolótól is.Nekem pl. a porlasztók új állapotában, és frissen beállított szelepházaggal csak mélyen morajlott alapjáraton és minden rázkódás nélkül, könnyedén ketyegett, csak minimális remegése volt, de az szerintem teljesen normális.
Volt már kiszakadva bakom, csak akkor volt rosszabb a motor rázkódása, mikor már teljesen szét volt menve, akkor is főképp leállításkor, meg indításkor is, olyankor mindig ugrott és koppant egyet.
Viszont bak csere után jóformán rosszabb lett a helyzet, mert ugyan nem kopogott, de sokkal jobban remegett a váz, mint előtte. Utángyártott volt a bak, gondolom, gyenge minőségű, jó kemény gumiból volt.De maga a túl alacsony fordulatszám is tud rángatást okozni.
Ha az okot nem tudod megszüntetni, akkor emeld a fordulatszámot, amíg nem fog rángatni.
Inkább kis plusz fogyasztás, mint hogy mindent szétverjen.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #8484 üzenetére
Batman2
Szerintem a dugó teteje és a hengerfal közötti hézagot értette a 0,15 alatt, nem a gyűrű és a fal közöttit.
Ezért mondta, hogy perselyt és dugót nem biztos hogy cserél.
Viszont érdekes lenne a gyűrű hézag, hogy mekkora ?Igen , így van - a dugó teteje és a hengerfal között 0,1 és 0,15 közötti hézagok vannak.
A gyűrű hézag 0,3 és 0,6 mm között van
Gyűrűsort amúgy is cserélnék így ebből új lesz benne.Hol lehet jó áron Mahle cuccokat venni / rendelni ? (hüvely és gyűrűsor érdekelne)
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
t.zsolti
tag
nehéz a felfogásom.
a dugó teteje a hengerfej felé néz a hengerfal meg a dugattyú palástoldalánál van , na most akkor , hogy lehet 0,15mm ebben az irányban????
a dugattyúpalást és a fúrat között lehet 0,03mm, ez az illesztése.
a gyűrűvégek között max 0,15 ( ez van a dobozon )MB 123 3.0d