- Poco X6 Pro - ötös alá
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- iPhone topik
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz taschner zso #9399 üzenetére
Google-ra írd be: w124 wiring diagram
Van egy rakás képtalálat, biztosan megtalálod közte az ABS-t is !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fixi1
újonc
Sziasztok!
Olyan kerdessel fordulnek hozzatok hogy: Adott egy merci A140 98as evjarat es valto gombot szeretnek cserelni hogy tudnam megoldani ezt?
-
nagyúr
Szia!
Hogy az A-ban, hogy kell, azt nem tudom, de egyébként idáig az összes Mercinkben úgy kellett, hogy a váltógomb markolatának a tövénél lévő műanyagot elfordítottad, majd ezután le lehet csavarni magát a "gombot" (inkább markolatnak mondanám)
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
3-4mm-es mintázatú téli gumit használjak még, vagy már mindenképpen vegyek újat ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
válasz !Overdose! #9407 üzenetére
Meglátásom szerint inkább elsőkerekes autónál lényeges az ilyesmi. Hátsókerekesnél elöl csak a fékezésből és kanyarodásból eredő nyomaték van a keréken, elsőkerekesnél a hajtás is ott van, ami bele tud szólni a tartalékokba.
Hátsókerekesnél ha elúszik a hátulja, legfeljebb az ember ellenkormányoz. De ha az elsőkerekes letolja az elejét az ívről, az kellemetlen.
'82 240D
-
Batman2
őstag
válasz tailor13 #9408 üzenetére
Újat veszek, eldöntöttem.
Minden bizonnyal még az olcsóbb új is jobb, mint a ki tudja milyen korú, 3mm-es gumik.
Tavaly télen használtam előszőr téli gumit, mivel azóta megyek napi szinten télen is és egyértelmű a különbség havas, latyakos úton. nagyon jól fogta vele az utat !
A teljesen száraz aszfalton télen sem volt bajom a nyárival sohasem, annyira sosem centiztem ki az íveket, és lehetőleg a fékezéseket sem.Viszont nagyon fontos a nyomás, mert előszőr megcsúsztam vele olyan helyen kanyarban, ahokl nyári gumival sosem. Viszont 2,5-re voltak fújva, mint a nyáriak, mikor visszaengedtem 2,2, illetve 2,0-ra onnatól kezdve jó volt.
Mondjuk az is közre játszhatott, hogy a téliek 175-ösek, a nyáriak pedig 185-ösek.Télen a szélesebb, vagy a keskenyebb gumi az előnyösebb ??
(több 175-öset lehet találni R14-ben mint 185-öset)Köszi az infót mindenkinek !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puma K
veterán
válasz Batman2 #9409 üzenetére
Gumival nem szabad szórakozni (mondom ezt én a mai után)...
Én ma a kopott... nyárival mentem (mert muszáj volt) szerencsére nem sokat, meg aztán éjfél után jöttem haza, hogy még véletlenül se legyen gondom (jó volt kocsikázni végre egy kicsit )
Olyan helyen állt az autó 1 hetet ahol ez a jó kis esős retek idő elég levelet le tudott szedni a fákról (itt Budapesten elég ítélet idő volt a héten) és kb ki kellett ásnom a kocsit az avar alól... aztán a "kiásás" után az első 3-4 indulásnál kapart a kerék mert -szerintem- rá voltak ragadva-tapadva a levelek a gumiabroncsra.
Holnap kap 4 új négyévszakos gumit mert ez így nem oké.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
!Overdose!
őstag
válasz tailor13 #9408 üzenetére
Rosszul gondolod és/vagy az RWD-s tapasztalat beszél belőled. A vezetéstechnikai oktatók szerint (is) az átlag sofőrök sokkal könnyebben oldják meg azt a helyzetet ha elkezdi letolni az orrát az autó az ívről, mintha a hátulja tör ki. Ennek legfőképpen azaz oka, hogy az ösztönös reakció ilyen helyzetben a gázelvétel. Az első esetben ez is a helyes módja a helyzet megoldásának, kombinálva a kormányszög szűkítésével. Ellenben ha az autó hátulja úszik el és elveszed a gázt, akkor abból könnyen megpördülés lesz, ha ellenkormányzol, ha nem, de gondolom ezt neked, mint Mercisnek nem kell magyaráznom. Az autó hátsó tengelyén lévő tapadástól nagyban függ egy autó stabilitása. Éppen ezért tesszük minden esetben hátra a jobb gumit. Igen még első kerekes autó esetében is!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
tailor13
csendes tag
válasz !Overdose! #9411 üzenetére
Bármelyik eset előfordulhat
Csak a saját tapasztalataimra tudok alapozni: Viszonylag sokat mentem elsőkerekes autóval, az eddig megtett km-eket tekintve a 70%-át biztosan, hátsókerekessel meg gyakorlatilag csak a 123-assal, így nagy összehasonlítási alapom csak a BigBlock Swift (1.6 sedan) és a 123-as között van, ezekkel mentem a legtöbbet.
A Suzuki egy elég alulkormányzott autó, és meglehetősen veszélyesnek tartom, hogy gyakorlatilag minden jel nélkül kezdi el tolni az orrát, és ha elveszem a gázt, ha nem, ha szűkitek a szögön, ha nem, csúszik, mintha az volna a legtermészetesebb dolog. Elég sokat gyakoroltam vele korábban, amikor még volt hó telente, keresztbe is menni, meg íven is befordulni, és lehet, hogy a nem optimális gumik miatt (kb új Kleber Krisalp 3), de nagyon orrtolós volt, és a keresztbe csúszást sem lehetett könnyen megfogni, ment mindenfelé, ameddig volt egy kis sebesség. Ehhez képest akkoriban mentem egy 1.6 F Astrával, azon Debica Frigo-k voltak (a teszkós legolcsóbb), és azt simán meg lehetett fogni ott, ahol a Suzukit nem.
Ehhez képest a 123-ason volt eddig háromféle gumi télen, egy nullára kopott nyári (azzal vettem, kb 20 km-t mentem vele, hazáig), valami GT Radial szutyok, meg most Michelin Primacy Alpin, és egész máshogy viselkedik, mint az elsőkerekesek. Sokkal kiszámíthatóbb, és sokkal könnyebb megfogni.
Persze ez csak az én tapasztalatom, rengeteg tényező játszik közbe, én jobban szeretem, ha a hátulja indul meg előbb, azt könnyebben meg tudom fogni.
Köszönöm, hogy ezt leírtad, talán először látom ezt így leírva, ilyen átláthatóan, és logikusan.
Téli gumi témához annyit szólnék még hozzá, hogy nekem a nyári gyári méretű, 175 80 14-es, a télim most 195 60 15, ami bár nem váltóméret, de ez volt olcsón , és a télivel sokkal közvetlenebb, és talán egy hangyányit több visszajelzést is ad. De hóba, vagy rossz tapadási viszonyok között a keskenyebb gumi ideálisabb. Viszont a 7"-os felnire a 195-nél keskenyebbet nem illik tenni, nekem anyagi okokból van 15-ös téli kerekem.
'82 240D
-
Batman2
őstag
Én tavaly télen egy körforgalomban kifelé jövet rendesen megcsúsztam, elindult a hátulja kifelé.
Nem tapostam bele a fékbe, nem nyomtam gázt sem, hanem azonnal ellenkormányoztam.
A táncoló hátulja ellenére az eleje irányban maradt és szépen ki is jöttem a körforgalomból.
Persze ehhez a piruetthez egyésfél sáv kellett, ha jön mellettem valaki, akkor koccanunk.Utána is, ha kanyarban kis gázt nyomtam neki, akkor éreztem, hogy elindul a hátulja-
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Robika11
csendes tag
válasz WunderKinder #9394 üzenetére
Sikerült a művelet,bár nem 100 százalékosan, mert az új telók nem teljesen voltak egyformák a régiekkel. A két külső stifttel való másfél órás játszadozás után úgy döntöttem,hogy kisebb átmérőjű csavarokkal helyettesítem,mert az legalább belemegy. 1-2 mm eltérés volt ezért nem ment flottul a dolog...
w124 2.5 kombi
-
Robika11
csendes tag
Ablaktörlősdiben kérnék segítséget. Elektromos vagy mechanikus gond lehet ha reggelente csigasebességgel indul az ablaktörlőm, a gyors fokozat pedig épp hogy megy. A normál mód jól működik,de a szakaszos néha megy egy darabig aztán semmi. Ebben az időben kezd kínossá válni...
w124 2.5 kombi
-
nagyúr
válasz Robika11 #9421 üzenetére
Berohadt a tengelye. Szét kell atomjaira szedned, csiszolóvászonnal a tengelyét megcsiszolnod, nagyon fontos, hogy alaposan le kell tisztítanod!!!, és bőséggel bekenned lithiumos zsirral. Majd összeraknod. Rá sem fogsz ismerni, olyan fickós lesz utána!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
...mármint szomjas IS voltál, nem de ?
Gondolom, Nekem céloztad a kérdést !
Rendes forgalmi sávban, a közúton nem igazán szeretek driftelni, pláne, ha azt nem én kezdeményezem, hanem a gumi !!
Amúgy egy nagy üres téren, ott lehetne ökörködni kicsit, ahol semminek nem lehet nekimenni !
Még régen, gimis koromban, egyik haverommal, egy téli estén Debrecenben, a volt művelődési nagy, felszíni parkolójában csúszkálgattunk egyszer a Sierrájukkal, mikor havas és teljesen üres volt.
Ugyan a 2,3-as szívódízel Siearra sem egy gyorsulás világbajnok, de havas-jeges terepen már bőven elég az ereje.
Jó volt az az autó, szerettem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valami Riken elnevezésű téli gumikról tud valaki valamit, mennyire jók, miféle gyártmány ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
De régen jártam már erre.
Pár hete találtam egy fasza ki oldalt.
Érdemes szét nézni, van pár w123 katalógus is.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #9351 üzenetére
Sajnálattal olvasom hogy a motor még mindig nem az igazi. Nem gondolkoddtál még el füst gáz ellemzésen? 5-10e forint körül mozog. Veszteség mérés?? Egyértelműen meg mondja mi a helyzet kopottságot, vagy hibás összeszerelést illetően! Olajfogyasztásod van?
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #9431 üzenetére
Szevasz
Régen jártál itt az biztos, de akkor élsz még !
De, kérdezősködtem több helyen, többek között merci szervízben is, hogy veszteséget tudnak e mérni, a merci szervízben majdnem vissza is kérdezett a 30-40 közötti srásc, hogy mi is az a veszteség mérés, eszik e, vagy isszák ?!
Csak kompressziót tudtak mérni, azt mértek több helyen is, de az alapján nem egyértelmű a hiba és tudom, hogy nem is az mutatja meg leginkább a problémát (pl. szelep hibát).
Most rendszeresen járok Nyíregyre, azt nem tudom, hogy esetleg itt végeznek e valahol ilyet, vagy még esetleg Nyírtelek jöhet szóba, ott van valami adagolós tán, az esetleg tudhat.
De még ha meg is van az eredmény, akár csak 1 henger, vagy netán több is defektes, akkor sincsen már tippem, hol keressük a hibát !
A legutóbbi csúcs próba után, a kisebb lyukú tűzkarikával pár indítás erejéig tökéletesen működött, aztán azóta már megint döccenget, mindegy, hogy 1 napot, vagy 2 hetet áll.
A porlasztók hideg járás kori bekormolódására gondolnék még, ami miatt sántithat egyszer-egyszer a porlasztás.
A poralsztókkal legutóbb semmit sem csináltunk, csak mértük, kicsit meghajtottuk a padon és máris jobb volt.
Gondolnék a csúcs elkoszolódására is, de hát rendszeresen cserélem a szűrőt, és mindegy, hogy Mann, vagy Unix szűrő van rajta, ugyanúgy megy.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #9432 üzenetére
A kompresszió mérést felejtsed el! Azt annyian mérik annyiféleképpen, és mindig ködös eredmények születnek. Hidd el, a veszteség mérés sokkal beszédesebb. Biztos vagyok benne hogy találsz Miskolcon ahol csinálnak, azért az is elég negy falu. Ott biztosan kiderül a motorral kapcsolatban mi a helyzet.
A döccenést 99,99% hogy az adagoló csinálja. Nekem az autó napi használatban van, pöc röff indul. A motor stabilan egyenletesen jár, és érezni a nyomatékát. DE van hogy döccen 1-et 2-öt 3-at. Aztán hetekig hónapokin nem. Aztzán megint. Ritkábban előjön még teljesítmény vesztés motor elegedésétől függetlenül, aztán néhány km alatt elmúlik.
Sajnos az adagolónak a 80-85% kopó fógyó alkatrész. A legkényesebb része a központi cenrifugális erőszabájozó, az adagoló agya. Abban aztán tényleg minden mindennel összefügg. Csak az isten tudja mennyit futottak valójában, hányszorosan teljesítették a tervezett élettertamot az adagolók. A gond még az hogy regeteg hibával, teljesen tropán is képesek müködni, ezért hajlamos az ember hamar kizárni az adagolót.
Az én javaslatom, elsőnek a motort tedd tisztába (blokk+hengerfej)! Méress veszteséget, az eredménnyel máris rengeteg dolgot kizárhatsz.
w123 200D 1.1millió km+
-
nagyúr
válasz Robika11 #9435 üzenetére
Nyugodtan robbantsd szét. Ugyanezt csinálta a W140-esem is anno egyik napról a másikra.
Amikor szeded szét a ricnistengelyeket mindig jelöld össze különben lesz egy pár szét- és összeszerelésed!Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz Robika11 #9436 üzenetére
A lassúság utal szorulásra; ha lassan töröl (vánszorogva) akkor az szorulás egyértelműen.
De ha nagyon ritkán töröl de normális sebességen, akkor az vezérlés hiba.
Ilyenkor az is lehet, hogy a műszerfal nem küld jelet az időzítő elektronikának, és "azt hiszi" az ablaktörlő, hogy állsz, mivel tud olyan fícsört a W124, hogyha megállsz akkor egyel lejjebb veszi az ablaktörlő sebességek, kivéve "monszun fokozatot" olyankor ész nélkül lapátolja a vizet álló helyzetben is.Pont ezzel szopok a W211-el, az meg ha automatára teszem begyorsítja a törlést, akár állok akár megyek. Valami nyavalyája van az esőérzékelőnek. Azon vagyok hogy paraszt módon kiiktassam és akkor marad a ritkántöröl-töröl-pánik beállítás. De ilyenkor meg nem működik, a megállok-lelassítom a törlést funkció! Pedig, állítom a tempomat óta ez az egyik legjobb találmánya a Mergáéknak.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9434 üzenetére
A Debica nyárival nekem nagyon jó a tapasztalatom, jól fogja az utat, ugyanakkor még mindíg van kb. 4mm minta, pedig már mentem vele 20ezret.
Ezen túl egyik ismerős Opel Astra-ján is az van, azzal jártuk meg többször Erdélyt, durrant bele lyukakba és semmi baja, nincsen szövetszál szakadása, tökéletes, rezgés mentes vele a futóműve.A Matadorról sem gondoltam elsőre rosszat, mert az meg após Skoda 120-asán volt, az is megjárt jónehány földutat, hatalmas bukkanókkal és bírta, azt nem tudom. Amúgy sokat nem ment vele, így a kopását nem tudom, a repedési hajlamról sem tudok nyilatkozni, mert nem néztem közelről.
Szálszakadt valszeg nem volt, mert ugyan a Skoda futóműve kissé eleve nyers volt, de azért egyértelműen ütött volna, de csak max. remegett kicsit.
De a Te véleményedre adok, ezt nem veszek.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #9439 üzenetére
A megállok, lassan töröl az tényleg jó megoldás, pont ezen gondolkodtam én is a napokban, ahogyan a mostani esős, vacak időben közlekedek, mikor megállok, mondjuk lámpánál, lekapcsolom, legalábbis minimumra, minek kalipmpáljon, de ha elindulok, akkor megint kell.
Ennek az automatizálásán gondolkodtam, elektronikailag hogyan tudnám egyszerűen megoldani.
Az jutott az eszembe, hogy valami fordulatszám fuggő megoldás lehetne pl., amihez a jelet vagy a gyújtásról, vagy a generátorról le tudom venni.Ugyanígy a fütés, csak fordítva. Menet közben van menetszél, minek tekerjen, viszont ha megállok, egyből hideg kezd lenni, akkor meg be kellene kapcsolnia.
Vagy pedig úgy is lehet, hogy városban, mondjuk 60-as tempóig állandóan menjen, mert ott még kicsi a menetszél, a felett pedig leáll, csak akkor megy, ha külön kapcsolom, ott már van elég menetszél !Generátor jelről működő fordulatszám mérő, maszek kapcsolásom már van, csak kicsit át kell alakítani, hogy a LED soron kívül mást is vezéreljen.
Ez utóbbi nem a mercinél szükséges elsősorban, hanem a 4T tarbicseknél, amivel szintén szoktam közlekedni.
Ha sok időm lesz, megcsinálom.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
-
tailor13
csendes tag
válasz KillHates #9447 üzenetére
Az ABS-esben és a tempomatosban van, és utólag is fel lehet tenni a km órára a jeladót. Fél gyufásdoboznyi fekete kis cuccos, két lábbal, olyan stekker megy rá, mint az indexekre elöl, meg az ablakmosószivattyúra.
Megkockáztatom, új alkatrészként sem valami vészes összeg, de bontóban szerintem másfél darab köszönömért odaadják.
'82 240D
-
Batman2
őstag
válasz KillHates #9447 üzenetére
Ha sebesség fügöt nem is, de álló, és mozgó helyzetben eltérően működőt lehet egyszerűen, a motor fordulatszáma alapján vezérelni.
Ha alapjáraton megy, valszeg áll az autó, akkor nem vagy csak lassan megy (állástól függően), ha pedig ennél magasabb fordulatszámon megy, akkor gyorsabb törlésre kapcsol az ablaktörlő.
Azt pedig, hogy a váltások közötti, vagy megállás előtti, esetleg üresben, vagy kinyomott kuplung melletti alapjárat, vagy a közeli fordulatszám esetén ne kapcsoljon azonnal le, egy kis késleltetéssel lehetne megoldani.
Mondjuk késleltet vagy 10 másodpercet és csak utána kapcsol le.
Ha pedig felpörög a motor, akkor azonnal felkapcsol.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979