- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Te jó ééééég !!!
Nagy mercis lévén , szégyellem magam hogy csak most gugliztam ki a Merci topicot .
Pedig már kb 20 éve Merci fanatikus vagyok.
Most egy öregecske W124 200D-vel pöfögök (amibe csupán 867.000 km van és még soha nem volt szétszedve....!!! ) , de volt már W123 300D-m is aminek lenulláztam az óráját - azaz több 1.000.000 km-t ment motorgenerál nélkül !Most egy W123 Diesel Coupe-t építek. Íme a látványterv :
Már beszereztem sok spéci alkatrészt
- Eaton M112 kompresszor
- speer-difi
- W123 ötsebességes váltó
- brutál 16 colos "peremes" alufelnik
- öthengeres W123 300 TurboDiesel motorMielőtt elfelejtem , Batman2 gratt a topichoz
Elég komoly tapasztalatom van a régebbi mercik terén így ha valakinek kérdése van , szívesen segítek . Mivel elég elfoglalt vagyok , ezért ha sürgős kérdésed van tedd fel privibe !
Batman2 - beleolvasva a topicba láttam hogy elgondolkoztál a motor kompresszorosításán. Nos , én már túl vagyok az elméleten és építem a kompresszoros dieselemet
Ha segítségre van szükséged - keress meg.Én egy ötödik generációs Eaton M112-es csavarkompresszort vettem ami kiszolgálja a 4-5.000 cm3-is motorokat is (pl Mustang 5000 cm3 V8-asban vagy a Jaguar XKR 5.0 l V8-asban is ilyen van) , így bőven elég lesz a 3000-es motorhoz
Természetesen a kompresszor kapcsolható lesz (elektromágneses kuplung) így csak akkor lesz használatban ha "sietek"Dolgozom még egy LPG befecskendezésen Diesel motorokhoz , de ez még a jövő zenéje.
Goston56 - szerintem cseréld ki az üzemanyagszűrőt egy újra , légtelenítsd a rendszert és - tádááám !
Az egyetlen problémám (és ebben kérem a segítségeteket / véleményeteket) hogy milyen motort tegyek a gépbe ?
Öthengeres W123 300 TurboDiesel 125 LE (turbo nélkül ,kompresszorral , intercoolerrel , tuninggal kb 170 LE)
vagy
Hathengeres 24 szelepes W210 300 TurboDiesel 24V 177 LE (turbo nélkül ,kompresszorral ,intercoolerrel , tuninggal kb 250 LE)
Ismerem mindkét motort és a W123 300 TurboDiesel már meg is van de nagyon csábít a modernebb (nem CDI !!!) hathengeres 300TD 24V motor és egy megerősített hatsebességes váltó.
Ti melyiket szerelnétek az autóba ?
Kellemes hétvégét mindenkinek és előre is köszönöm a véleményeket !
U.I.
Keresek még egy W123 vagy W115 coupe kasznit - teljesen mindegy milyen állapotban. Ha tudtok ilyet kérlek benneteket értesítsetek.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz nagyződgyik #8271 üzenetére
nagyződgyik - nagyon esélyes hogy a kardán-felfüggesztő gumipersely-csapágy kombó a problémás.
Nekem is ugyanez volt a gond a W124 200D-n.
Kicseréltem egy eredeti Febi-Bilsteinre és megszünt a probléma.Boxi13 - van a motortérben egy relé ami egy hidraulikus szelepet vezérel . Általában vagy a relével vagy a szeleppel szokott gond lenni .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz !Overdose! #8281 üzenetére
Igen , nekem is szimpatikusabb az OM606-os csak kicsit körülményesebb hivatalossá tenni .
A turbo helyett inkább kompresszor lesz. Nem egyszerűbb mint a turbo , de sokkal ésszerűbb.
A turbo szinte állandóan terheli a motort és lássuk be hogy a teljesítménytöbbletet amit a turbo nyújt csak néha veszi igénybe az ember. Az esetek többségében "ECO" módban használom az autót.
A kompresszornak megvan az az előnye hogy nem terheli a motort csak bekapcsolt állapotban és akkor kapcsolom be amikor valóban szükség van a "kakaóra"
Értelemszerűen a bekapcsolt kompresszornál több üzemanyagot kell az égéstérbe juttatni (másképp nem sok értelme volna az egésznek) - de már erre is van tervem.
És az sem mellékes hogy a kompresszoros verziónál kevesebbet fogyaszt az autó.[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz !Overdose! #8283 üzenetére
Szerencsére van hozzá gyári kitt amivel kapcsolhatóvá lehet tenni a kompresszort
A CLK sorozatba be is volt építve.
Nem kell görcsölni vele , csak fel kell hajtani egy ilyen kittet.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Egy másik problémám is van
A váltó mindenképp egy hatsebességes manuális lesz - és itt a probléma.
Egy olyan kellene ami legalább 400-500 Nm-t is hosszútávon elbír.És elég komoly a kínálat. Ami biztos - a W210 (2002-ig) , 203 , SLK (2002-ig) , VITO 639 (2005) , Sprinter és még legalább 14-15 modell váltója felszerelhető az OM606-os motorra.
Ennek a váltó-családnak azonosítószámai 716-ossal kezdődnek. Itt jön a probléma !
Sehol nem találtam leírást hogy melyik típusszámú hány Nm-re lett tervezve.Pár példa:
- 716.642 - ilyen van a W210 270 CDI-n
- 716:652 - ilyen van a 639-es Vito-n
- 716.608
- 716.620 W210,E200, (1999)
- 716.668 2002 C230 kompressor
- 716.663 2002 C230 kompressor
- 716.628 - 2003-2009 E200 kompresszor
- 716.663 - CLK 230 kompressor (2002)
- 716.603 és 716.604 - (200-230 C osztály)
- 716.654
- 716.621 W210 , 220-430 MOTOR
- 716.651 SG-S370 fitted to 200CDI 220CDI 270CDI C CLASS E CLASS CLK CLASS etc etc including VITO and more
- 716.640 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.641 SG-S370/6.1 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.643 SG-S370/6.1 208/308/408CDI 211/311/411CDI 213/313/413CDI 216/316/416CDI 901/2/3/4/Sprinter OM611 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.644 SG-S370/6.1 ML270CDI W163 OM612 5 cylinder
- 716.646 SG-S370/6.1 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.647 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.648 SG-S370/6.1 C270CDI W/T203 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.649 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK270CDI C209 E220CDI W210 W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.651 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.652 SG-S370/6.29 109CDI 110CDI 111CDI 113CDI 115CDI 116CDI 120CDI 122CDI 119 123 126 639 Vito V350 2.0 2.2 3.0 3.2 3.5 639 Viano M112 6 cylinder M272 6 cylinder OM642 6 cylinder OM646 4 cylinder OM651 4 cylinder
- 716.653 SG-S370/6.1 C320CDI W/T203 CLK320CDI C/A209 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.654 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK220CDI CLK270CDI C209 E200CDI W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.656 SG-S370/6.1 C180CDIBE C200CDI C200CDIBE C220CDI C220CDIBE C250CGI C250CGIBE W/T204 E200CDI W/T212 OM651 4 cylinder M271 4 cylinderA 716 jelöli a rögzítés módját/geometriáját.
A 6-os jelöli a sebességek számát (esetünkben 6)De melyik hány Nm-t tud elviselni ?
Találtam egy linket a váltóáttételekről:
The 716.6xx gearboxes have the following ratios
1st gear - 5.014
2nd gear - 2.831
3rd gear - 1.789
4th gear - 1.256
5th gear - 1.000
6th gear - 0.828
Reverse - 4.569- 716.663 2002 C230 kompressor áttételei viszont :
1) 4.46:1
2) 2.61
3) 1.72
4) 1.25
5) 1.00
6) 0.84
Revers - 4.06Vajon melyik volna a legmegfelelőbb ? Talán egy W210 270 CDI váltó ? Alapból 170 LE és 370 Nm tud a motor.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Batman2 #8286 üzenetére
Üdv
Az előző W123 300D-mnél is volt hasonló probléma és nekem az adagoló vacakolt. Elvittem egy adagolós szakihoz és 5000 Ft-ért belőtte úgy hogy megszünt minden problémám és még a fogyasztás is csökkent.
Ez a jelenség kb meddig tart nálad ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Batman2 #8288 üzenetére
Üdv
A leírtak alapján a következőt javaslom:
- szerezz be egy áttetsző üzemanyag visszafolyó csövet és nézd meg hogy járás közben nincs-e buborék benne. Az a gyanúm hogy valahol az autó üzemanyag rendszere levegőt kap és ez a dieseleknél problémát jelent.
Ez lehet:
-hajszálrepedéses fém-üzemanyagcső
-szűrőknél nem tőmít rendesen valamelyik gumigyűrű
-a tan alján lévő fém-üzemanyagcső korrodálódott és nem tömít
-valamelyik bilincs nem zár rendesenAz ideális az volna ha az egész rendszert le tudnád nyomáspróbázni.
A két üzemanyagcsövet lekötöd a tank aljáról és a visszafolyót ledugaszolod majd a másikra rákötsz egy nyomásmérőt és gázolajat vagy levegőt fújsz a rendszerbe (kb 1-2 bar nyomásig)
Ha a rendszer tartja a nyomást akkor rendben van - de ha nem akkor hamar kiderül mert a résen majd szivárog a gázolaj.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Batman2 #8297 üzenetére
Üdv ismét mindenkinek.
Batman2 - Nekem az eredeti gyári Bosch-okkal soha nem volt gondom. (befecstű)
Nekem volt egy kb 20 cm-es vastagabb áttetsző szilikoncső-szakasz a rendszerben , a szűrő és az adagoló között. Így könnyű volt ellenőrizni hogy az adagolóba ne kerüljön buborék / levegő.
Ez teljesen maszek, általad készített látványterv, vagy valahol találtad ?
Az alapot a netről vettük és egy grafikus kolléga segített a fejlesztésben . Kb 1 nap alatt végzett a munkával. Van több verzió is
A gép nem lesz ilyen alacsonyra ültetve - vagy ha mégis akkor air-ride rendszer lesz alatta.
---------------------------------------------------------------------------
t.zsolti - Félreértesz valamit A motor nem hajtja állandó jelleggel a kompresszort ! Alaphelyzetben a kompresszor meg sem mozdul.(elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában ki van kapcsolva). Nincs töltés, nincs magas terhelés viszont van alacsonyabb fogyasztás.Ha sürgős dolgom van akkor a kompresszor bekapcsol (elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában bekapcsol és létrejön a hajtás) és van "visítás"
Hogy ne szökjön el a túlnyomás , bezár egy pillangószelep a szívócsatornában . Ekkor a kompresszor kb 1,7 - 2,2 bar nyomással tölti a motort és egy kis "plusz üzemanyag" is kerül a rendszerbeMég egy apró észrevétel - nem csak a kompresszor emészt fel valamennyit a motor teljesítményéből hanem a turbo is.
----------------------------------------------------------------------------
Mintcar - A visszatérő csőben természetes a buborék ! Ezt én is tudom és ismerem az okát is (nagy nyomás-különbségeknél mint pl az inkektorknál , az üzemanyagból kiválnak bizonyos gázok).
Az is köztudott hogy lényeg az , hogy az adagolóba buborékmentes gázolaj kerüljön !
Az észrevételem az volt hogy Batman2 kösse ki a tankot a rendszerből és ellenőrizze a rendszer szivárgás mentességét. Ezt megteheti a már említett szilikoncső-megoldással is.
----------------------------------------------------------------------------
bexxter Megnézném az autódat
Igen , ismerem a BSR-t de nem hozzájuk fordulok. ("szerencsére" autó-mérnökim van )
A cél , nem egy extrém tuning (a neten vannak 400-600 LE-s tuningpéldányok kérdéses élettartammal) hanem egy a hétköznapokban is használható szép , ízléses , takarékos -de igény esetén brutál teljesítményre képes autó.
Azt ugye tudod hogy az adagoló elemei több méretben rendelhetők :
6 mm
6,5 mm
7 mm
7,5 mm
8 mmÉrtelemszerűen ahogy nő az elem furata , nő a befecskendezett üzemanyag mennyisége , nő a teljesítmény.
A 8 mm-es verzió , megfelelő kiegészítőkkel (turbo , kompresszor , intercooler,stb) már 400+ LE teljesítményre képes.Neked ki és miből építi ezt?
Nameg milyen injektorokkal?
Én építem A kasznimunkában nem nagyon vagyok jártas ezért arra még keresek szakembert aki tud alut is hegeszteni. Szükségem lesz még komoly CNC-marósra is aki érti a szakmáját.Injektor-típusból már van elképzelésem de az én esetem elég "nehéz" mivel a motor nem csak gázolajjal fog üzemelni hanem más "dolgokkal" is.
Itt a HHO gázra célzok (elektrolízis útján nyert hidrogén gáz és oxigén keveréke) amihez az energiát részben a rozsdamentes anyagból készült leömlő és kipufogó hője adja és másik részben a fékező-energiát visszanyerő rendszer adja.
Gondolkodom még folyékony LPG gáz befecskendezésén is (víz és alkohol keverékkel)
Esetleg Mahle acél dugattyúk felhasználása is szóba jöhet - de ez még közel sem végleges.Úgy tervezem hogy kb 2 év alatt épül fel teljes egészében és a költségvetés kb 3-4 M Ft.
Ennek egy része megtérül az alacsony fogyasztás formájában - másik része meg az általam fejlesztett szabadalmakbólMára ennyi elég volt , megyek aludni mert 3:30 van
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz bexxter #8299 üzenetére
Üdv mindenkinek , újra itt vagyok
bexxter- nagyon jók a Myna adagolók de nekem jó lesz a gyári mechanikus OM603-as adagoló , átalakítva egy MB 501-es adagolójából származó 6,5 mm-es elemekkel Jobban bízok a gyári minőségben ...
-------------------------------------------------
Batman2
A HHO-n már én is gondolkodtam, készítettem is befőttes üvegben, de elég gyorsan ette az elektródokat, és csak asztalon ment, be még nem építettem.
Az elemeket (elektródákat) titán nitrites bevonatú ,magas ötvözési arányú rozsdamentes acélból kell gyártani vagy nagy tisztaságú titán lemezekből.
--------------------------------------------------
LPG-hez hasonlót Zsolti barátommal próbáltunk, egy PB palackból nyomattunk egy kis gázt a szívó csonkba, de sokat nem értünk el vele.
Előszőr kicsit emelkedett a fordulat, aztán táncolni, fulladozni kezdett a motor.Ez nem ilyen egyszerű
Az LPG oktánszáma 106 körüli. Ez nem elég nagy ahhoz hogy kibírja a Mercik 21-22-es sűrítési arányát - ergo a robbanás (öngyulladás) túl hamar következik be és ez simán tönkreteszi a motort mert túl nagy terhelést ró a dugattyúkra/hajtókarokra/csapágyakra,stb
Képzelheted hogy mekkora nyomás lesz az égéstérben miután jóval a szükséges előbefecskendezés előtt berobban az LPG és onnan a dugattyúnak még tovább kell sűríteni a felső holtpontig
Én közvetlen befecskendezést terveztem - azaz az LPG + a titkos víz alapú "egyveleg" közvetlenül az égéstérbe lesz befecskendezve a megfelelő időpontban.
----------------------------------------------------
A szívó cső hőjével való alaktromos táplálást Peltier elemmel gondoltad megoldani ?
Igen , eltaláltad - Peltier elemekkel akarom megoldani és rozsdamentes leömlő segitségévell (hőszabályozottan)
-----------------------------------------------------
A fék-energiának a felhasználása is jó ötlet, de nehezen kivitelzhető !
Mondjuk egy szuper kondi bankban lehetene talán leghatékonyabban tárolniÉn elektromágneses-indukciós fékekben gondolkodom .(nem a kerekeknél felszerelve hanem a kardántengelyre). A kondikat én is kinéztem (1 Farados darabokat)
-----------------------------------------------------
Érdekes ez az acél dugattyú !
Sokkal kisebb darab, mint a hagyományos alu.
Lehet könnyebb is ?Elsősorban a nagyteljesítményű dieseleknél használatosak . Sok előnyük van. Hosszabb élettartam , alacsonyabb hőtágulás és ezáltal precízebbre kalibrálható a henger és a dugattyú játéka.
Az égéstér dugattyúban való kialakítása miatt , a CDI motoroknál abszolút könnyebb az acél kivitel az alu ötvözeteknél (kb 5%-al)
Az elökamrás dieseleknél talán 1-3%-al nehezebbek.
---------------------------------------------------------Közben úgy néz ki hogy találtam hatsebességes váltót ami 500 Nm fölötti nyomatékra lett tervezve
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Újra itt !
t.zsolti - és próbáltad már LPG-vel, mert gázolaj nélkül nem megy csak gázzal
Pont azon dolgozom (LPG + "valamik") . Működik a dolog csak meg kell oldanom az adagoló és a fúvókák víz és kopás-állóságát.bexxter - Szerintem az lpg nem a gázolaj kiváltására lesz, legalábbis dízeleknél nem így "szokták" hanem a teljesítmény optimalizálása, növelése érdekében, mondhatni hasonló elven mint a benzines motorok esetében a nitro befecskendezés.
Kicsit ez is , kicsit az is. Pár technikai problémát kell megoldanom és gyakorlatilag akár gázolaj nélkül is üzemelne a motorBatman2 - Nos , rosszul tudod
Az LPG is szénszármazék mint a benzin. Az LPG oktánszáma 106 körül van (a sima kutas benzin pedig 95-100 között van).
Az LPG/levegő keverék is pont úgy viselkedik mint a benzin/levegő - csak az LPG/levegő keverék jóval magasabb sűrítést bír.
Az LPG/levegő keverék is berobban szikra nélkül ha "túlsűríted"
Ha egy kellő sűrítéssel rendelkező diesel motorba a megfelelő időpontban fecskendezed be az LPG-t akkor bizony berobban és nincs szükség szikrára vagy gázolajra.
A különbség az lesz hogy a láng terjedési sebessége sokkal gyorsabb az LPG-nél mint a gázolajnál - ergo sokkal kisebb előbefecskendezésre lesz szükség mint a gázolaj esetében.t.zsolti - létezik cég aki épít be kamionokba lpg rendszert fogyasztáscsökkentés miatt ( kevesebb gázolaj, 30-35L helyett 25 ), de csak max 20%-ig adagolnak gázt. Személykocsiba nem vállalnak
Igen , tudom , ismerem az eljárást , a felépítést és a céget is - de az csak félmegoldás
A lényeg az hogy egy nagyon "szegény" LPG/levegő keveréket hoznak létre ami nem képes berobbanni még a dieseleknél használatos 17-22-es sűrítésnél sem , csak akkor amikor megtörténik a gázolaj befecskendezése - viszont az LPG-nek van egy égésjavító hatása , továbbá mivel az LPG is üzemanyag , ezért természetesen csökkenti a fogyasztást is.Megyek aludni
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv t.zsolti
Értem mire gondolsz / mit szeretnél - de ez pénztárcafüggő
Nem mindenki olyan fanatikus mint énAmúgy 300000 Ft-ért már komplett W211-es 300 TD OM606-os autót vehetsz németbe !
Nos:
-ha korlátozott a kereted akkor a gyári alkatrészeket könnyítsd ÉSSZERŰEN !Pl:
-dugattyúk könnyítése egy profi marógéppel. (most nem megyek bele hogy honnan mennyit mert ez egy könyv lenne )
-hajtókarok könnyítése és polírozása .
-a csapszeg belső részének a polírozása.A könnyítést/polírozást követően kell egyenlő értékre hozni az egységek súlyát KÜLÖN-KÜLÖN ! Értem ezalatt , nem összeszerelve kell lemérni hanem külön a dugók legyenek egyforma tömegűek , külön a hajtókarok és külön a csapszegek. Ez azért van mert nem mindegy hogy egy könnyebb hajtókarhoz társítasz egy nehezebb dugót és fordítva - ezáltal a "végek" súlykülönbsége nem fog egyezni és megborítod a dinamikus harmónikusokat a főtengelyen. Remélem érthetően fogalmaztam.
Vigyázz a hajtókar felületére mert bizonyos motoroknál van rajta egy speciális bevonat vagy felületkezelés ! Ezt ellenőrizni kell a művelet előtt.Ezeket a műveleteket könnyedén megteheted és relatíve olcsók nem beszélve hogy a gyári alkatrészek gond nélkül kibírják - sőt , ezzel tehermentesíted a hajtókart (a könnyebb dugó és csapszeg miatt) és ellenállóbb is lesz az anyagfáradással szemben. (a polírozás miatt)
Persze a főtengely is tehermentesül ezáltal és nő a fordulatszám-tűrő képessége. (a szeleprugók gátat szabhatnak a túl magas fordulatszámnak) Arról nem is beszélve hogy a motor könnyebben felpörög mert az alternáló mozgást végző alkatrészek tömege csökken.
Egy példa:
- ha az alternáló mozgást végző alkatrészek tömegét csökkented 1 kg-al akkor az olyan hatással van a járműre mintha a 200 kg-al csökkentetted volna az autó tömegét. (egy kb 70mm-es löketű motornál)Egy fontos dolog ! A főtengelyt nem bántsd / ne könnyítsd ! Hagyd úgy ahogy van mert a főtengely dinamikus kiegyensúlyozásához speciális pad kell !
Viszont a lendkereket könnyítheted de csak nagyon óvatosan mert ha túlságosan lekönnyíted akkor nem lesz alapjáratod és a vibrációk is megnőnek. Persze arra is figyelned kell hogy terhelésnél nehogy eltörjön .
Én elsőnek 4-6 darab 10-16-os lyukat javaslok szimmetrikus elékelődéssel de esztergapadon is vékonyíthatod a lendkereket - lehetőleg ne a teherviselő részén hanem inkább a peremén vagy annak közelében.
Természetesen a könnyítést követően a lendkereket is ki kell egyensúlyozni dinamikusan.Ha több a pénzed akkor vehetsz könnyített Wiseco vagy JP dugattyúkat
Speciális H metszetű vagy szuperkönnyű hajtókarokat spéci csapszegekkel (akár titánium hajtókarokat is)
De ezek méregdrága játékszerek
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Batman2 #8314 üzenetére
Üdv mindenkinek !
Batman2 Nem akarok kötekedni , de a metán (CH4) is pont úgy viselkedik mint a benzin - azaz ha megfelelő arányba keveredik a levegővel és kellően besűríted akkor bizony "öngyullad"
Ha nem kevered levegővel és besűríted kb 200 bar-ra akkor természetesen cseppfolyósodik .Természetesen itt is az oktánszám a lényeg.
A sima kutas benziné 95-100
A metáné 130 körül van így elég komoly sűrítési arányt kell összehozni hogy begyulladjon (öngyulladjon) a metán-levegő keverék.Kinek van itt a fórumon W123 240D vagy 200D -je ? Érdekelne a fogyasztása
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv t.zsolti
Elfelejtettem szólni hogy a válaszomat beírtam a topicba is hogy ha másnak is segítsek ha ilyesmivel kapcsolatban keres infokat
Pl a 80 dekás hajtókar lehet 70? 60? 50? mi az ésszerű, - a 70 az már ésszerű , nem kell túlzásokba esni és nem éri meg kockáztatni az anyagfáradás miatt
És ez felszorzódik ugye 5-elFőtenggely polír?sok helyen nincs a felület megmunkálva, öntési érdes felület.vagy ez is leviheti a kiegyensúlyozást? megmérem már, de iszonyat nehéz 21kg.
A lendkerék 15,5kg, ebbe nincs benne a kuplung szett, a dugó/csapszeg/hajtókar kb 1,8kg/hengerdarab, a főtengely másik végén is van egy kb 5,5kg-os ékszilytárcsa/rezgéscsillapító/fokolótárcsa együttes.A főtengelyt nem jó babrálni mert az gyárilag ki van egyensúlyozva egy speciális padon amiből nem tudom hogy van-e az országban (talán az Audinál vagy Suzukinál)
Ha polírozod akkor pár grammot leveszel róla - de ezzel el is ronthatod a kiegyensúlyozást és akkor káros vibrációk keletkeznek a motorban.
Gondolkodj picit : ha a főtengelyt polírozod akkor mondjuk könnyíted 200-300 gr-al.
Ezt az eredményt könnyedén elérheted a lendkerékkel is (mármint a 2-300 gr-os könnyítést) de kockázat nélkül ! (mivel a lendkereket könnyű kiegyensúlyozni) És ezzel (lendkerék-könnyítés+dugó/hajtókar/csapszeg-könnyítés) már érezhetően könnyebben fog felpörögni a motorA főtengelyt mind statikusan mind dinamikusan kiegyensúlyozzák a gyárban.
A dugó/csapszeg/hajtókart külön egyensúlyozzák ki és az eltérés maximum 1 gr lehet !Ezek a spéci dugók is vannak olyan tartósak mint az eredeti, vagy versenyre van gyártva és egy szezon és kuka. A mahle/schöttle az utóbbi nem tudom gyárt e dugót de gyári beszállítók nem jók vagy nem csinálnak könnyített dolgokat?
Minőségileg egy prémium osztályt képviselnek ezek a dugók.
Ezekből a spéci dugókból is van többféle:
-street endurance - azaz utcai.Ez gyakorlatilag jóval hosszabb élettartamú mint a gyári csak kicsivel könnyebb
-street racing - Ez is hasonló élettartammal bír de már jóval könnyebb.
-lightweight - az élettartama 80-90%-a a gyáriénak de attól 30-40%-al könnyebb.
-racing - ez már szuperkönnyű de az élettartama csak 10-30%-a a gyáriénak.A Wiseco mindenhez gyárt dugókat. Ha nincs készleten akkor legyártják rendelésre miután kitöltötted ezt. [link] - és átutaltad a megfelelő előleget
Amúgy nagyon sok dugó-gyártó cég van: RaceTec , Pankl , JE pistons , stb
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz troland26 #8326 üzenetére
Üdv mindenkinek !
KGY123 - Üdv közöttünk !
Szinte minden autóban csal az óra valamennyit (az analógokról beszélünk). Sőt , legtöbbször nem lineárisan csalnak hanem változóan (pl.: 40-et mutat és 30-al mész ,majd 90-et mutat és 87-el mész)
Kb 5-8% a megengedett eltérés.
Amúgy maga az óra vagy a spirál is lehet problémás de amit t.zsolti mondott azt is ellenőrizd le.(általában fel van tüntetve a difin az áttételi arány)troland26 - ezt csak műszerrel tudod megoldani
2 héten belül érkezik az OM606-os mociiiiiim
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Mintcar #8360 üzenetére
Üdv Ismét mindenkinek !
Mintcar
Szép a gép - de én utálom a hollandokat Szélhámos népség. Amikor elhoztam egy 1,5 éves Corsát (rendelésre) ami kivülről jól nézett ki és csak itthon derült ki hogy az autó valójában totálkáros volt akkor megígértem magamnak hogy holland embertől maximum sajtot fogok venni
Ilyen finomságok voltak az autóban:
-az alu váltóház , gumibakok híján hozzá volt hegesztve a kasznihoz !!!
-az olajnyomás-visszajelző rá volt kötve egy ellenállásra mert a gomba le volt törve és ugye drága lett volna a cseréje
-az alváz össze-vissza volt gyűrve amit egy alsó lemezzel takartak el...
És ezek csak apróságok voltak .....Nekem negatív tapasztalataim vannak a hollandokkal - de ugye ez csak az én személyes véleményem.
ocsi890529
Ezt okozhatja :
-az óra hibája a műszerfalban
-törött vagy elgyengült visszaeresztő-rugó az olajszivattyúban
-ellenőrizd az olajszűrőt is mert lehet hogy abban van a gond.(az áteresztő szelep túl hamar nyit,stb)Goston56
Csatlakozom az előttem szólókhoz csak annyit még hozzátennék hogy ugyanezt a jelenséget okozhatja az adagolóban lévő centrifugális szabályozó kopása is (de ez ritka)Ismét a segítségetekre lenne szükségem
Keresek W140 350TD adagolót . Ha valaki tud ilyet jó áron akkor ne kíméljen - írjon egy privitKellemes Ünnepeket minden kedves fórumtársnak !
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz johndeegwed #8366 üzenetére
johndeegwed Persze , megoldható - de nem kevés melóval.
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv mindenkinek.
Buster17 - engem érdekel Ár ?
Nincs itt valakinek eladósorban egy eredeti W123-as 100 literes tankja. Kizárólag olyan érdekel ami nem volt buherálva .
Érdekelhet még egy W123-as 300D TurboDiesel motor is - lehet akár lelakott állapotban is.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Nagy a csend itt
Akartok képet az új W123 D Coupe-mról ami a tegnap érkezett ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz !Overdose! #8382 üzenetére
!Overdose! W123-as a kicsike
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8391 üzenetére
Üdv mindenkinek
t.zsolti
emlékszel a "könnyítés " című eszmecserére?
ledolgoztam egy hajtókar öntési maradványait, hmmm ez csak 10-grammot hozott ( 873-gramm volt )még van némi husi amit lefaragok , de az max 5-g-ot ha levesz még.
a dugattyú úgy látom nehezebb menet lessz.
az 1 kilógramm ezek után álom maradNos , azt hiszem említettem neked hogy egy közepes löketű (kb 70 mm) motornál , 4000 rpm-nél , 1 gr súlycsökkentés az alternáló mozgást végző alkatrészek (pl dugó , csapszeg , gyűrűk,stb) súlyából , kb 80 kg súlynak megfelelő mozgási energiával tehermentesíti a hajtókart .
Nem kell lebecsülni az 1 gr-otHa csak összesen 100 gr-al csökkented a 4 (vagy a 300-as motor esetében 5) hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyát akkor már az is érezhető hatással lesz a motor "felpörgési gyorsaságára"
A Forma 1-ben súlyos dollár tízezreket költenek 10 gr lefaragására a hajtókar/dugó/csapszeg együttes súlyából.
Batman2
Képeket csinálok ma este1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
-
senior tag
válasz t.zsolti #8407 üzenetére
Na , dugó az engem is érdekel - de TurboDiesel motorhoz.
Sajnos a kovácsolt/mart acéldugók még nem rendelhetők ehhez a típushozHogy milyen munka van a kicsikével ? Elég sok
Ilyen lesz kb:
Egy átalakított (turbo nélküli) 300-as öthengeres OM617A TurboDiesel motorral - kapcsolható Eaton M112 kompresszorral
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv mindenkinek !
Valaki tudna ajánlani egy komoly Merci bontót ?
Szükségem lenne egy 711.113 , 717.400 vagy 717.000 váltóra illetve egy 2,24-es áttételű sperr-difireElőre is nagyon szépen megköszönöm a segítségetek
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
t.zsolti
...viszont hátha jobban benne vagy a számolásban , mekkora húzóerő léphet fel a hajtókaron normál dugattyúnál ( 900gramm + a hajókar felső szem ).
van itt egy cég ahol végeznek szakítópróbát, de jó lenne legalább tudni a számított értéket.
persze meg lehet szakítani egy gyári hajtókart is, de az a túlméretezett adatokat fogja hozni....Egy Mercedes 240/300 D hajtókar szakítószilárdsága kb 1400-1800 N/mm2 azaz kb 25 tonna
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8432 üzenetére
Üdv mindenkinek !
tegnap konzultáltam egy gépész ismerősömmel ( a diploma munkája egy léghűtéses motor megtervezése volt, ) szerinte itt nem is az elszakadás a probléma hanem inkább a lüktetésszerű dinamikus igénybevétel miatti anyagfáradás, meg a munkaütem alatti terhelés ( ha jól számoltam kb 6,5 Tonna ).
na most akkor mennyit lehet eltávolítani és honnan "büntetlenül" , mert itt egy szakadás gallyra vágja az egész munkát, ( hajtókar törés = blokk kuka )Ez így van , de a hajtókarok nem az alsó holtpontnál törnek el és nem akkor amikor sűrít a motor hanem a felső holtpontnál "szakadnak el" és 99%-ban a felső szemnél (dugattyúcsapszegnél)
Én azt mondom hogy az öntés / kovácsolás / köszörülés során megmaradt anyag-egyenetlenséget eltüntetve maximum még 0,1 mm mélységig polírozhatod a hajtókarokat "büntetlenül"
akkor inkább megnyomni kellene mint húzni egy könnyített kart és egy gyárit, és az érték amit számoltál lehet jó támpont?
és mondjúk 20Tonnás erő hatására hajló kart kéne könnyítési mintának venni?Ezt egy nagyon érzékeny komparátor órával (mikrométerrel) könnyű ellenőrizni.
Meg kell mérni hogy kb 15-20 tonnás terhelés alatt mennyire deformálódik hosszában a hajtókar. Úgy emlékszem hogy a maximálisan megengedett deformáció 0,1 mm a teljes hosszon.Csak érdekességképpen egy F1-es motor 18000-es fordulatnál 0,6 mm-t deformálódik hosszban !
Volt itt a fórumon valaki aki motorszám alapján meg tudta mondani az évjáratot / teljesítményt / felszereltséget és a kasztni-kivitelt , stb
Ki volt az ?1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Batman2 - úgy emlékszem neked volt valami táblázatot hogy milyen áttétellel a váltóban , difiben / milyen fordulatszámon mennyi a végsebessége az autónak . Megvan ez még neked ?
Nincs valakinek ismerőse az ürömi Mercedes bontóba ? Jó lenne valami kis árengedmény
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
lapa
Ezt innen messziről nehéz megállapítani.
Milyen Mercedes-ed van ?Pár ötlet :
- az biztos hogy ha valami túlhevült akkor az most lötyög a hidegtől ezért elvileg a reggeli indításnál könnyebben kellene járnia
- ha 2 l víz hiányzott akkor kipuhulhattak a gyűrűk is.
- ha szelepszárszimeringes a moci akkor azok is megsülhettek / kikeményedhettek .De ami a legfontosabb , a reggeli indításnál 90%-ban a jóval sűrűbb olaj miatt van ez a jelenség
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Üdv a Mercedes fanatikusoknak !
Veletek osztom meg elsőnek - megérkezett végre az OM617 TurboDiesel motorom a 123-as Coupehoz
Íme:
A spéci 2,24-es áttételű difi is megérkezett , a "vas"-váltó is úton van. Lassan összeáll a gép és kezdődhet a munka !
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
lapa - ez sima om617 nem turbó
Köhömmm ......... Lehet hogy ez nem egy turbófeltöltő ..... ?
(motorszám: 617.952 - aki ért hozzá az tudja hogy ez egy újabb generációs 125 lovas OM617 Turbodiesel)[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8455 üzenetére
t.zsolti - régen volt már egy W123 300 D-m és több mit egymilliót ment a motor megbontása nélkül.
Volt pár álmatlan éjszakám de megszületett a döntés.
Úgy döntöttem hogy hű leszek és marad ez a típus csak kicsit sportosabb kivitelben - ergo öthengeres OM617A TD motor coupe kaszniban Amúgy sem vagyok teljesítmény-orientált
Nem utolsósorban történelmi értéke is van ennek a blokknak hiszen ez volt az első sorozatban gyártott TurboDiesel motor a Mercedestől .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8467 üzenetére
t.zsolti Tudom hogy mesébe illően hangzik de az én W123 300D-m 6,5-6,8-ból kijött 80-90-es tempónál. Városi forgalomban sem evett többet 8 l-nél.
Szerintem a bácsikának valami nem volt rendben az adagolóval.
A motor rendben van de szükségem lenne 5 darab hüvelyre - ha lehet eredetiben vagy valami komoly minőségben. Tud valaki ilyet ?
Nem akarom így beszerelni - először szétszedem és felújítom a motort is.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
t.zsolti - Mahle TD dugót találtam 36000 Ft-ért
A dugóim hibátlan állapotban vannak. Gyűrűsort veszek bele és esetleg hüvelyeket.
Azért csak esetleg mert nincs benne kopás vagy marás.
A dugó és a hüvely közötti játék kb 0.15 mm . Nem nagy kopás de ha már szét van szedve akkor megcsinálom.Hüvelyből mit ajánlotok ? Mahle , Kolbenschmidt (bár ez már török) , Goetze ?
Nem tudom hogy van-e különbség a sima szívódízel és a TD hüvely között .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz Batman2 #8484 üzenetére
Batman2
Szerintem a dugó teteje és a hengerfal közötti hézagot értette a 0,15 alatt, nem a gyűrű és a fal közöttit.
Ezért mondta, hogy perselyt és dugót nem biztos hogy cserél.
Viszont érdekes lenne a gyűrű hézag, hogy mekkora ?Igen , így van - a dugó teteje és a hengerfal között 0,1 és 0,15 közötti hézagok vannak.
A gyűrű hézag 0,3 és 0,6 mm között van
Gyűrűsort amúgy is cserélnék így ebből új lesz benne.Hol lehet jó áron Mahle cuccokat venni / rendelni ? (hüvely és gyűrűsor érdekelne)
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8501 üzenetére
Szerintem 0,03 nagyon kevés volna.
Az alu ötvözet dugattyú (ami elég meleg a hüvelyhez viszonyítva) hőtágulása sokkal nagyobb mint a hüvelyé (amit ugye közvetlenül a víz hűt). Én úgy 0,1 mm-re tippelek egy új dugó/hüvely esetében.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
t.zsolti - nem vitatkozom , biztos igazad van de a 0,03 mm nagyon kevésnek tűnik.
Batman2 - hidd el , nem sok az a 1,5 mm kopáshatár a gyűrüknél Az előző W123 300D-m , miután elérte az 1,18 MILLIÓ km-t , eladtam ( ) és az új tulaj generálozta. Szétszedéskor 2,8 mm hézagok voltak a gyűrüknél de a motor még -27 fokban is elindult
Megjöttek az erősített ötsebességes "vasházas" váltóim !
Kis "köstoló" :
Egyszerűen hihetetlen milyen masszívra építették . (gondolom azért mert a G Mercikben is ilyen volt )
A váltó szekunder tengelyének az átmérője kb 70-80mm
A váltó-mechanizmus karok acélból vannak (nem mint a mai aluminium-ötvözet kiviteleknél) és nagyon masszívak.
Van egy alu ötös váltóm is. Az kb 35-40 kg. A "vasházas" pedig 60-65Vettem 2 db-ot a váltóból Az egyik eladó lesz - lehet érte jelentkezni .
A 4-es váltóról át kell csavaroznom a kuplungharangot és már szerelhető is fel a 300 TD motorra .
Persze a váltó is fel lesz újítvaApropó - kinek van tapasztalata csapágyak terén ? Mit vegyek a váltóba ? SKF , Koyo , FAG ??
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
lapa
bocs, de nekem a 2,8 mm nem hangzik túl hihetően, azért ott már minden nyomás egyszerűen elszelel.A gyűrűhézagról beszéltem nem a dugó és a hüvely közötti hézagról
Ennek a "vasváltónak" nincs bordázat az alsó részén. A bordázott változat az az aluváltóBatman2
Az a gyűrű hézag bizony már elég nagy !
Amivel még nem lenne baj, mert cseréled újra, csak az a kérdés, hogy vajon a gyűrű horony mennyire van kikopva, félre kopva a dugó oldalán, mennyire fog lötyögni, dőlni benne az új gyűrű ??A TD motornál acélbetétes a dugattyú a "gyűrűs" zónában - azaz a hornyok az acélba voltak esztergálva.
A dugók jó állapotban vannak és a hornyok sem kopottak.Mennyi a megengedett hézag a gyűrűk és a gyűrűhornyok között ?
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8511 üzenetére
t.zsolti - köszönöm !
Ilyen váltó volt a T1-es buszokon és a G terepjárókon is - de az 711.110-es.
Amik nálam vannak azok pedig 711.113-asok
A különbség:
711.110-es váltó áttételei
1: 6,157
2: 3,148
3: 1,743 4
4: 1,278
5: 1,0
R: 5,437Mint azt látod a 711.110-es váltó 5-ös fokozatának az áttétele 1-es ami pont annyi mint a sima négysebességes váltó negyedik fokozatának az áttétele így semmi előnye nem volna.
Ráadásul a 711.110-es váltó 1-es fokozatát gyakorlatilag nem is használod hiszen az áttétele 6,157.
Még padlógázzal is kb 5 km/h-val "száguldanál" 1-esben. Ez a verzió leginkább terepre való. (G Merci terepváltója)
-------------------------------------
711.113-as váltó áttételei
1: 4,695
2: 2,401
3: 1,436
4: 1
5: 0,806
R 4,078A 711.113-as váltónál már teljesen más a helyzet . Az egyes is jól használható és az ötödik fokozat már kímélő fokozat hiszen 0,8 az áttétele. (ebben a fokozatban nagyobb a kardántengely fordulatszáma mint a főtengelyé )
Ehhez a váltóhoz egy W126 I Gen difije társul 2,24-es áttétellel . Elméletileg elég komoly sebességre lesz képes a gép ezzel a difivel és ezzel a váltóval.
100000 Ft a 711.113-as váltó. Lehet jelentkezni érte.
Mennyi a súlykülönbség egy 300D motor és egy 240D motor lendkereke között ?
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
lapa - azt nem tudom hogy melyik G Merci verzióban volt de elég sok verzióba beszerelték.
A képen egy 711.110-es váltó van összekapcsolva egy felezővel.
Persze , az okosok "azt mondják" hogy csak a négysebességes a jó váltó mert nem volt tapasztalatuk a 711.113-assal lévén hogy ez egy nagyon ritka verzió és soha nem szerelték W123-asokba - de mivel a blokk (pl OM617) ugyanaz a G Merciben ezért problémamentesen átszerelhető a W123-asba mindenféle komoly átalakítás nélkül.
Az alu ötös váltó (717.400 vagy 717.420 vagy 717.421) valóban gyengébb konstrukció és a négyes sokkal stabilabb ettől.
Amúgy ajánlom figyelmedbe a következő képeket :
Ez a hagyományos négysebességes "vasházas" váltó.
Ez pedig a 711.113 "vasházas" váltó:
Ha jól megfigyeled a két váltó ugyanaz , csaj az ötsebességesen a kihajtásnál egy hosszabb vas-dekni van az ötödik sebesség miatt.
A kuplungharang , a középrész és az oldaldekni is ugyanazErgo ugyanaz a bevált , erős , elnyűhetetlen stabil konstrukció mindkettő !
Szerintem az ötsebességes váltó legalább 0,5 literrel csökkenti a fogyasztást is
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz t.zsolti #8523 üzenetére
t.zsolti
a 300-as é 21 kg
a főtengely 15 kg
de ezt már megbeszéltük amikor a könnyítésről volt szóEz rendben van - de a 240-esé hány kiló ?
csak ezek a váltók mercedes -ek és nem getragok
Épp az a jó bennük ! Sokkal tartósabbak mint a Getrag váltók.
A link jó - de nem csak a 208-asba építettek ilyet hanem:
209 , 307 , 308 , 309 , 310 , 409 , 410 és G Mercedes .A 400-as típus elég nagy súlyú sorozat volt (persze a G is) és ezért a váltó sem az a filigrán alkat
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Napelem
- Telekom mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...