- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Apple iPhone 11 - népalma
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tailor13
csendes tag
válasz csillagwagen #9595 üzenetére
Utána kellene néznem, de úgy emlékszem, ez nem szétesős fajta kettőstömegű lendkerék.
Ha esetleg fent vagy a kék színű közösségi oldalon, keresd meg Csabai Sándort, fejből fogja mondani a választ.De amúgy szerintem fel lehet tenni a 2.0 lendkerekét is. Nekem a 23-asban a 240D-n nem volt lendkerék, amikor vettem, csak az automata fogaskoszorúja, a kiszedett 200D-ről levettük a lendkereket, fel a 240D-re, azóta is azzal megy
Kb 88-89-től jöttek be a rövid nyelestengelyes váltók, van az olx-en most egy eladó, Szigetszentmiklóson, valami horror pénzért, talán w210 2.9TD-n volt. 24-esben, 190-esben volt mindkettő, a 202-ben, 210-ben szerintem csak rövid tengelyes volt.
Ha most négy sebességes váltó van az autóban, akkor kell kulisszát cserélni. Az ötsebességes kulisszából van nagyjából háromféle, és ezek alapvetően azzal vannak összefüggésben, hogy a váltó oldalán lévő három kapcsoló kar melyik állásában melyik fokozat van éppen kapcsolva.
Kevés kivételtől eltekintve (pl sportváltók), az 1-2 3-4 és 5-R felállás játszik emlékeim szerint, hogy most pontosan melyik karon van melyik páros, az lényegtelen, azt ki lehet játszani, hogy hogyan köti be az ember a három rudat. Hogy ezen belül a kétfajta kulissza (az egyik háromsíkú, jobb hátul az R, a másik négysíkú, bal hátul, a kettes mellett az R) miben tér el, azt nem tudom, láttam már ötgangosban mind a kétfélét. A családban van egy 250D 124-es, abban bal hátul van.
'82 240D
-
!Overdose!
őstag
válasz Buster17 #9598 üzenetére
Ebben a topikban szerintem senki nem fog tudni segíteni ebben. Mérd le, majd keress egy szimpatikus ülést valamelyik alkatrészes oldalon (racing-bazar, vatera, olx, stb.) és vele is méresd le. Így ki tudod szűrni, hogy melyik Volvo ülés építhető be az A Mercibe. Egyébként az ortopéd Mercedes ülések is nagyon kényelmesek.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Buster17
addikt
válasz !Overdose! #9603 üzenetére
Nem muszályj volvonak lennie!
-
t.zsolti
tag
válasz tailor13 #9594 üzenetére
ha esetleg van linked nézem én,
persze nem egyszerű eset. és kéne még akkor egy másik közlekedési eszköz ( nem bringa ) mert ilyenkor kell ide oda vinni ezt azt nagyobb súlyokat, ( a motorfelujjításkor is ez volt a probléma,elvinni a szakálmetál boltba a közel 50-70kg-os blokkot, és haverokra nem nagyon lehet számítani, más kocsi nincs )a kocsi mostani konfigurációja elvileg gyári , most azért vállalható még városban is , pedig nem vagyok gyorsulóbajnok de alszanak egyesek , óra szerint megy 160-at, így állítottam előtöltést is .
ki a pályára , padló, ugyanott oda vissza, mit tud, mennyire melegszik ( 95 )
de most már előtöltés mérővel csinálom.rövidíteni a pumpán?
és maga a motor mennyivel magasabb? mert a teknő akkor igazítható.MB 123 3.0d
-
tailor13
csendes tag
válasz t.zsolti #9605 üzenetére
Ha volna linkem, már kiszámoltam volna, hogy milyen áttétellel mennyit megy
Ott írtam feljebb, hogy az OM606 71 centi magas, az OM364 84 cm. tudni kéne a főtengely vonalának magasságát az aljától, abból lehetne számolni, valamint a T2 váltó tengelytolását, ami gyaníthatóan nem ugyanakkora, mint a 123-as váltó esetében.
De ha optimisták vagyunk, és le-fel egyformán 6,5 centivel nagyobb, az felfelé talán még befér, lefelé viszont egy kb 5 centivel laposabb teknő kéne. 5 centit rövidíteni az olajpumpán érdekes lehet, ismerni kéne hozzá a pumpa felépítését.
'82 240D
-
t.zsolti
tag
válasz tailor13 #9608 üzenetére
így első után , köszi , hogy egyáltalán foglalkozol a dologgal.
a 23-as pumpája " sima " fogaskerék szivattyú, ha kell meg is tudom mérni , van egy az asztalon szétszedve
az a baj , hogy a kiszemelt motor típust semennyire sem ismerem, csak amit olvastam itt ott a neten.
MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Egyik ismerősömnek cseréltek az autójában motort. W123 240TD 1982. Ami motorblokk belekerült, szét lett szedve és a tömítések ki lettek benne/rajta cserélve és le lett takarítva. Nyilván az adagolót is leszedték, lecsupaszították teljesen. Szimmeringek is cserélve lettek. A beépített motorblokk működőképes volt, megbízhatóan indult hidegben is (a régi köpte az olajat mindenhol). Mikor összerakták mentem segíteni beállítani az előtöltést, a tekeréses módszerrel, így szemre jónak tűnt. Összerakták, indult is egyből. De most szólt hogy mostanában reggel a hidegbe csak tekeri az önindító, de nem akar beindulni. Nem hallani semmi robbanást. Kb. 1 perces tekerés utána csinálja azt hogy be-be robbantgat és nagy nehezen felküzdni a fordulatot úgy hogy teljesen nyomja a gázt. Na most, egy vízmelegítő van bekötve a rendszerébe. Ha azzal fel melegíti a motort kb. 30fokra akkor 2-3 fordulatra indul. A problémát keressük, mitől lehet ez. Ha beindul az autó utána pöcc röff indul, elég jó erő van benne, megy is. Gondoltunk arra is hogy nincs teljesen megfelelően beállítva az előtöltés... De javítsatok ki ha rosszul tudom, ha el van állítva kicsit az előtöltés akkor azért csak be-be kell hogy robbantgasson a motor.. Kijjebb döntöttem rajta az adagolóját, de akkor még annyira sem indult, mint előzőleg. Ha befele döntöttem akkor nem változott semmi (oly sokat nem tudtam rajta dönteni). Szóval maradt középen. Üzemanyag rendszer... szűrőket kicserélte, de most is ez a helyzet (kompresszorral visszafújtunk a tankba is, hátha ott tömődhetett el). De hát ha végiggondoljuk, akkor ha előmelegíti a motort akkor indul, szóval csak nem üzemanyag-ellátással van a gond. Izzítógyertyákat 3 hete cserélte újakra. Adagoló, porlasztók, felhelyezés előtt szakival be lettek állítva, tegyük fel hogy ezek is jók. Légszűrő nem piszkos. Mielőtt be lettek tekerve a porlasztók, felhívott engem hogy mekkora mérető tűzkarika kell bele. Nem tudtam, itt a fórumon visszakeresgéltem Ti mit javasoltatok, és arra jutottam hogy elvileg a 240D-be a nagyobb lyukú tűzkarika való bele. Valaki említette azt is hogy elő-kamra válogatja. Van nekem egy 240D hengerfejem, a régi ami megvolt repedve. Összehasonlítottam a két elő kamrát és az enyémben kicsit nagyobb lyukú van mint az övében. Mind a 2 hengerfejen 616-os beütés volt, szóval 240D-hez valóak. Ő a nagyobb lyukú tűzkarikát rakta bele, egy picivel mintha nagyobb lett volna mint az elő kamra lyuka. Szerintetek ez jelenthet valamit abban hogy nem akar indulni az autó? Ja és azt még elfelejtettem leírni hogy amikor beindul az autó akkor kicsit szürkés füstje van. Ha nyomja a gázt akkor még egy kicsit el is kezd kormolni. Olajat, vizet nem eszi.
Hát körülbelül ennyi most az álláspont. Tanácstalan vagyok.
Köszi előre is! -
cyber75
tag
válasz csillagwagen #9612 üzenetére
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
geri0920
csendes tag
válasz tailor13 #9614 üzenetére
Rendben!
Mivel frissek a gyertyák nem gondolnám hogy az lehet a ludas... De Neked legyen igazad! Leellenőriztem neki a gyertyákat, csak úgy hogy akkumulátor töltő pozitív végét odaérintettem és szikrázott kicsit, miközben a gyertyák nem voltak kivéve a hengerfejből. Holnap ki is veszem őket és letesztelem.
Köszi! -
csillagwagen
csendes tag
válasz geri0920 #9616 üzenetére
az év többi szakaszában könnyen beindult ? Fater Iveco-jában szar az izzítás tavasszal, ősszel, nyáron beindul, télen téli álmot alszik. úgy kéne megnéznek hogy ami az izzító gyertyára megy kábel azzal teszteled, nem-e ott van a hiba. Lehet h a gyertyák jók, de ha a kábeled meg van törve, vagy valami oknál fogva nem jön át benne az áram akkor ott van a hiba forrása. Remélem egyszer végre megtalálod a hibát, mert már rég óta szenvedsz vele
-
geri0920
csendes tag
válasz csillagwagen #9617 üzenetére
Most már én is rájöttem, nem elég csak az izzítógyertyát letesztelni.
Holnap első dolgom lesz hogy ezt megnézzem.
Köszi! -
Buster17
addikt
2000év elötti merciknek tényleg nagyobb a kormányholtjáték a megszokottnál?
-
!Overdose!
őstag
válasz Buster17 #9619 üzenetére
Általában, igen de ennek nem csak a konstrukció, hanem az elhanyagolás az oka. Időnként utána kell állítani, amit hajlamosok elmulasztani a tulajdonosok.
geri0920: Egy DC-s lakatfogó nincs véletlenül kéznél? Azzal bontás nélkül is ellenőrizhető lenne.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Buster17
addikt
válasz !Overdose! #9620 üzenetére
Utána állítani hogy lehet?
Való színű, hogy el van hanyagolva.
Buster
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Buster17 #9621 üzenetére
" 3. Kormánymű-utánállítás (Mercedes W115, vagy bármilyen globoidcsigás, illetve golyópályás kormánygépű autó)
A globoidcsigás, illetve a golyópályás kormánymű ugyanúgy működik: legjobb, ha egy csavart képzelnek el, aminek a közepén egy anya van. A kormánnyal a csavart tekergetik, az anya meg föl-le mozog rajta, magával húzva egy kart, ami a kerekekhez vezet. Ennél kicsit komplikáltabb a valóságban, hiszen az anya helyén csak egy huszad anya van (lényegében a menet egy rövid része), a golyópályásban pedig, hogy könnyebb legyen tekerni, egy marék golyó megy körbe-körbe, de az elv nagyjából mindenkinek megvan.
P1170440Mivel a kormány élete nagy részét középállásban, illetve annak táján tölti, ezért a legtöbb futóművet érő ütés középen próbálja szétverni a menetet. Itt az kikopik, ebből lesz a holtjáték, ami miatt vizsgán előszeretettel kivágják a kocsit, rosszabb esetben autópályán egy oldalszél-lökéstől felmászunk a szalagkorlátra. Ez pedig nem jó.
Hivatalosan ezt úgy kéne, hogy a rendszeres szervizi ellenőrzéskor utánállítanak. Mivel ezek az autók nemhogy rendszerest, de olykor szervizt sem látnak hosszú évekig, ezért az utánállítás elmarad, a holtjátékhoz a gazda hozzászokik, később pedig már generációk hiszik azt, hogy ezek régen mind ilyenek voltak.
Aki ért hozzá, megpróbálja maga orvosolni a hibát, de jellemzően már túl későn ér a vályúhoz. Ellenanyát old, Pittmann-tengelyt kiteker finom szorulásig, majd hangyányit vissza, épp csak egy csipetnyit, nehogy túl fokhagymás legyen. Nem pont így történik, de úgy kell elképzelni a hatást, mintha a példában említett anyában szűkebbre vennénk a menetet. Középen, ahol a csavaron kikopott a menet, szépen illeszkedik majd az anya új profilja, de odébb, kitekert kormányállásban, ahol ép a csavar, már szorulni fog. Néha már rágódik is. Szörnyű lesz.
Tanulság: Ha rendszeresen utánállítanak az ilyennek, a kopás folyamatos, a kicsivel – de csak kicsivel – szorosabbra állított ellendarab miatt a középső részhez hozzákopik a szélső traktus is. Ha elmarad az utánállítás, egyszer csak lehet felújítani a kormányművet. 50 ezer forinttól felfelé a tízszereséig terjedhet a számla. "
Csikós Zsolt tollából
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
geri0920
csendes tag
válasz !Overdose! #9620 üzenetére
Sajnos nincs. Sima kis multiméterem van. Megbontom, nem tudok mit csinálni vele.
Már nagyon kíváncsi vagyok hogy mi is lehet a problémája. Azt nem tudnám elhinni
hogy az izzítógyertya lenne a ludas. 3 hetesek, remélem valami kábel gond -
Buster17
addikt
válasz !Overdose! #9622 üzenetére
Köszi! -
t.zsolti
tag
válasz geri0920 #9616 üzenetére
persz az izzítógyertya nem lehet ujjonan ludas-)))
amikor megvettem a kocsit ,gondoltam kicserélem azokat is , később ne legyen probléma, megvettem a shampiont és rögtön 2*,3* kellett izzítani mire beindult , eltelt 1 hónap elégett az egyik , visszatettem azt ami benne volt ( bosch ) és az a henger rögtön indult . így derült ki , hogy szarok az ujj izzítógyertyák pedig belevalóak voltak ( nem is tudtam visszacserélni )MB 123 3.0d
-
geri0920
csendes tag
Szerintetek ha a kisebb lyukú elő kamrába a nagyobb lyukú tűzkarikát tesszük akkor az okozhat nem könnyen indulást? Mert abban a motorban biztos vagyok benne hogy a kisebb lyukú elő kamra van.
Nem értem, mi a különbség köztük. -
!Overdose!
őstag
Izzítógyetyából mi mindig Beru-t használtunk és soha semmilyen gondunk nem volt vele.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9589 üzenetére
Múlthéten vezettem egy Ford terepjárót, olyan 2.5-ös motor lehet benne, nem tudom pontosan.
Ami biztos, hogy abban is alacsony fordulatú motor van !
1600-1800-között van az utazója, 2000 felett már hangos.
1-2 fokozatban még viszonylagosan lassú, 3. tól kezdve már kezd érződni a nyomatéka, és 60-tól 4.-ben mint a rakéta úgy húz, tisztán nyomatékból, mert alig pörög a motor !!
Kicsit hasonló viselkedésű a 23-as dízel motorja is, mert annak is több a nyomatéka, mint a gyorsulása, felpörgési tempója, így 1-esben alig mozdul, kettesben már kezd, 3-asban már jól húz, 4-esben pedig az enyém 80-tól 110-ig húz jól.Az biztos, hogy a terepjáró alacsony fordulatú motorja kisebb kopással surlódással működik és igen csak a nagy tömeg ellenére is takarékosabb.
Mondjuk valszeg nem szívó, hanem turbó dízel, legalábbis hang alapján, de ebben nem vagyok benne biztos, feliratot nem láttam, motortérbe nem néztem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #9628 üzenetére
Igen !
Korábban már volt erről szó, pont ezt fírtattam, mivel nekem 200D-m van, aminél nem egyértelmű, hogy mi kell bele !
Találtam egy leírást, amit be is linkeltem akkor (keress vissza), amiben írták, ha kisebb lukú előkamrához nagyobb lukú tűzkarikát teszünk, akkor a vállon megáll a GO permet, majd csepegve jut be az előkamrába, ahol rontja az égést, csörgést, füstölést okoz.
A fokozott korom képződés koptatja a motor és a porlasztókat is !Bár jobb lett a motorom azóta, mióta a kisebb lukut tettük bele, de sajnos nekem sem szűnt meg teljesen a hideg járási hiba, csak nekem beindul azonnal, csak utána kezd döcögni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
geri0920
csendes tag
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #9633 üzenetére
az ujjabbak ( ujjabb mint a 123-as -))))) mind turbósak, a környezetvédelmi marhaságot csak úgy tudják.
terepjáró az egy más állatfaj, a haveromnak mitsu rövid pajeró 2.5td van, 100nál már üvölt a motor 5 be, de ha 1 esbe megpumpálod a gázt felkapja az elejétMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9637 üzenetére
No ez 5.-be betéve sétaautókázik 100-as tempóval, simán megy 130-140-et autópályán, így nem csak terepre, hanem országútra, utazásra is jó, ilyenkor persze már minden bizonnyal több az étvágya, de 100-on, 5.ben, még nagyon szolidan pörög a motor, az tökéletes neki.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #9636 üzenetére
Az rendben van, hogy kiveszed és úgy próbálod ki a gyertyákat, az eredeti hálózatba kötve hagyva, így legalább vizuálisan látod, hogyan, mennyire, milyen színre ízzanak fel, de azért jó lenne, ha egy db. gyertyával tudnál sorosan kötni egy multimétert 10-20A méréshatárban, hogy tudjuk, valóban mennyit vesz fel.
A gyertyák hegyének kb. 0,5-1cm szakaszának 10, max. 15 másodpercen belül világító sárgára kellene izzaniuk, ha nem így tesznek, akár időben, akár színben, akkor nem megfelelő az áramellátásuk !
Ha csak vörösen parázslik, az még nem elég, az csak olyan 800 fok, ide pedig 1000-1100 fok kell.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
geri0920
csendes tag
válasz Batman2 #9639 üzenetére
Na végre tegnap este letudtam tesztelni a gyertyákat.
Először úgy ahogy voltak a gyertyák a helyükön, lemértem hogy kapnak-e áramot. Mindegyik gyertya ugyanannyi áramot kap.
Kiszedtem a gyertyákat. Visszakötöttem az autó kábeleire és úgy érintettem a motorhoz őket (segítséggel).
Kiderült hogy a 3. henger gyertyája szart be. Nem hittem el... 3 Hete lett belevéve a gyertya, vadi újak.
Flennor, ilyet sem veszek többé. Elég sok repedezés volt a gyertyán, oldalán meg karcnyomok. Ahogy láttam a többi gyertyán mintha kialakulóban lenne a végén egy kis bemélyedés.
Az összes gyertya korom fekete volt, megtöröltem.
Az hogy kiment a gyertya okozhatja az előtöltés? Mivel néha kormol a kipufogó lehet amiatt is. Ilyenkor kicsi vagy sok az előtöltés? -
Robika11
csendes tag
Hali!
Hajtásban kérnék segítséget. Rángat az autó és hátul a difinél van holtjátéka a kardánnak. Dificsere lesz? Ha igen 2.5d sedan (90le) difijét betehetem 2.5 d (94le) kombiba?
w124 2.5 kombi
-
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #9640 üzenetére
Szevasz
Előtöltés probléma is okozhat állítólag mindenféle beégést rendellenességet a gyertyák felületén és a nem megfelelő tűzkarika miatti becsöpögés is.
Ha a porlasztók rosszak az biztos, hogy szétszedi a gyertyát is.A Beru gyertya jó drága lesz, készülj fel rá.
Mondjuk attól, mert egy gyertya rossz volt, párhuzamos rendszer esetén még indulnia kellene a motornak, legfeljebb kicsit döcögve, mert nem minden henger indul hidegen azonnal.
Ha viszont egyáltalán nem indult a motor, akkor ott még más probléma is lesz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
geri0920
csendes tag
válasz Batman2 #9645 üzenetére
Üdv.
A tűzkarikákat is megpróbálom elintézni a jövőhéten. Szerencsére van egy ismerősöm akinek 30-40% kedvezménye van a Bárdinál. Ha megtudom vele vetetni akkor lehet kijövök olcsóbban is.
Azt értem én, ha kiég egy akkor döcögve el kellene indulnia... De most hogy ideiglenesen kicseréltem azt az egy rosszat, 2-3 fordulatra indult is a motor. Igaz kicsit kopogósan, nyilván a tűzkarikák miatt IS. Minél hamarabb el akarom végezni a cserét!
Köszi az infókat![ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz geri0920 #9646 üzenetére
Amikor tűzkarikákat cserélsz, úgyis kinn lesznek a porlasztók, feltétlen nézetsd meg azokat is, nem pisilnek e össze vissza mellé, mert az is szétszedi a gyertyákat.
A régi hurkosok erre kevésbé voltak érzékenyek, azoknak legfeljebb elpattant a szála, ha nagyon túl hevültek, de nem tudtak beégni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az ajtó félfába, akarom mondani az "A" oszlopba beesett ajtó kapcsoló vezetékét hogyan tudom kiszedni ?
Nem találok nyílást rajta a belső oldalon, ahol utána tudnék bányászni. Egyrészt így nincs belső világítás, másrészt valami lassacskán lenyalta az akkut a járgányban, gyanakodok a beesett kábel fals érintkezésére, ezért is meg kellene oldani valahogy !
Folyamatos 160mA-es fogyasztást mértem az akku és a saru között.Az óra az egyetlen ami alaphelyzetben nagyobb áramot vesz fel (100mA), de emlékeim szerint csak egy-egy pillantra mikor mozdul a mutató, tehát ez valami más.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979