Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Hadeska22 #73 üzenetére

    Akár mennyi driver fent lehet. Nvidia, Amd, Intel és régi Ati is egyszerre. Amd esetén akár többféle is. Nvidia esetén csak egyféle.
    Win11 esetén alapból támogatott több videókártya. Nálam sokáig volt Amd és nvidia egy gépben. Gépházban kiválasztható proginként melyik mivel fusson.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Hadeska22 #70 üzenetére

    A Fogyasztóvédelem és a békéltető testületre gondolsz "buyer protection"-re? Mert ha igen, akkor nem tudom milyen dolgod volt már velük, de azok nagyon nem mentenek meg semmitől...
    A fogyasztóvédelem jóformán csak egyértelmű dolgokban jár el és nem "téged ment ki", hanem megbünteti a céget, ha talál is hiányosságokat a cég vizsgálata során.
    A békéltető testület pedig csak egy kvázi közvetítő, aki végignyálazza az egész cég-fogyasztó üzletmenetet és problémás kört és végül javaslatot tesz a megoldásra a cég és a fogyasztó felé. De az csak javaslat. Nem kell elfogadnia a cégnek és akkor fizethetsz ügyvédet, szakértőt..... Kisebb értékű dolgoknál pedig tudod mit ér?
    Két természetes személy között pedig még nehezebb az egész. Két személy közötti adás-vétel az nem "fogyasztói szabályozás hatásköre, hanem egyedi biznisz. Polgári-törvénykönyv. És mehet a pereskedés. Egy 150 ezres halott VGA miatt meg ki akar elcseszni hónapokat meg egy valag pénzt, ügyvédre, szakemberre, miközben senki sem fogja bizonyítani, hogy nála vagy nálad romlott el....

    Úgyhogy cég-természetes személy relációban is iszonyat fontos, hogy megbizonyosodjunk a cég ügyfélközpontúságáról. Sokkal többet ér drágábban vásárolni egy megbízható, ügyfélközpontú cégtől, mint a "legolcsóbbra utazni".
    2 Természetes személy között pedig szintén. Ezért járok el úgy, ahogy az előző hsz.-ben írtam. Igyekszem szűrni-szűrni-szűrni. Tapasztalatom alapján a sok értékelés se minden. Találsz olyan kereskedőt sok értékeléssel, akinek van negatívja. Hidd el, hogy az tuti nem egy háklis vásárló, hanem az eladó hajlik arra a szemléletre, hogy a vásárlója csak egy nyitott pénztárca, aki addig jó míg fizet, de mikor probléma van, akkor terel és a vásárló a hülye. Volt már dolgom ilyen hardverapróssal. Konkrétan hülyének nézett, miközben ő még a vásárolt PC-re se tudott drivert telepíteni, mert egy szaros spyware driver letöltő alkalmazással fertőzte le a vásárolt PC windowsát.
    Egy másik high-level gyakorlatom, hogy akik tele vannak 2-3 szavas pozitív értékeléssel és alig van rendes szöveges, azoknak a pozitív attitűdjét is idézőjelbe teszem. Akik tényleg igényesek, kommunikatívak, ügyfélközpontúak, azoknál a vásárlók sem elégednek meg annyi értékelést írni, hogy "minden rendben", hiszen az átlaghoz képesti többlet pozitív élmény egyszerűen készteti őket a kiemelkedő értékelésre.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Hadeska22 #67 üzenetére

    OFF: A garancia adással az a baj, hogy miután az eladó kiadja a kezéből, onnantól a vásárló rendelkezik a termék felett, így ha nem volt átverési szándék az eladó részéről, akkor vice-versa.... lehet átverési szándék vevő részről vagy szimpla bénázás, figyelmetlenség, felelőtlenség. Ez azért ez nem annyira egyszerű kérdés.
    Na én már estem ilyen helyzetbe. És benyeltem az eladási 15k árat, csak a jó hírnév miatt, miközben tuti patika és műszaki állapotban vitték el a terméket, de otthon kibontáskor megsérthették figyelmetlenségből.
    Azóta én akár keresztkérdéssel is igyekszek megbizonyosodni afelől, hogy a vásárló tudja mit vesz és mit/hogyan fog csinál. A kommunikációs képességüket pedig szűrőnek használom milyen kultúrával és precizitiással, igényességgel rendelkezik.
    Nem vagyok köteles eladni bárkinek, hiszen alapvetően ezek egyedi adás-vételek két magánszemély között. Ha "trógernek" adok el, azzal önkénytelenül is a saját fejemre hozhatok szerencsétlenséget. Van már tucatnyi sztorim, hiszen életemben kevesebb új elektronikai cuccot vettem mint használtat.

Új hozzászólás Aktív témák