Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajafix

    addikt

    válasz demars #560 üzenetére

    meglepődnék ha lett volna MÁV részvényosztás az alkalmazottaknak.

    édesapád az MRPből kaphatott részvényeket, hát azok inkább szájbefogónak voltak jók. Lehetett volna komoly érték is, de elqrtuk.

    tőzsdére nincs semmilyen garancia, nemhogy állami.

  • lajafix

    addikt

    válasz demars #546 üzenetére

    a máv részvényesei az adófizetők, nem a máv alkalmazottak.

    nem profitorientált, nem tőzsdére bevezetett cég, ahol esetleg részvényopciót (nem részvénytulajdont) adnak a húzóembereknek de nem mindenkinek.

    a vízművek és áramosok is sztrájkolhatnak, addig a mértékig, míg sztrájkjuk nem veszélyeztet emberi életeket. Pl vízműs 40 fokban, áramos -20 fokban is köteles az ellátást biztosítani. Az utazás ellehetetlenítése meg nem ez a kategória.

  • tildy

    nagyúr

    válasz demars #546 üzenetére

    Tudjuk miért sztrájkol valaki.
    De nem midne esetben tartjuk jogosnak.

    Tudomásom szerint nincs a sztájkolóknak tulajdonrészük (részvényük) a mávban. Ha lenne, ki lennének fizetve, szerintem. Szóval ilyen részvényes dologról nem tudok, és ők sem mondogatják, hogy részvényesek, márpedig akkor itt nagyon kilóg a lóláb.
    Mert nem azt mondják, hogy kéremszépen mi tulajdonosok vagyunk és ezért fizesennek...Neeem. Itt azt mondják, mert volt valaki aki ígért nekik ennyit.
    Szóval szerintem nincsenek részvényeik (vagy végtelenül buták, ha vannak és ezt az aduászt nem játszák ki).

    Szoktaka repirányítók is sztárjkolni a maguk bruttó havi 1 millás bérével.Elhiszem, hogy kemény munka, node azért álljon már meg a menet.

    lajafix: én a mai világban az utazás ellehetetlenítését is ide sorolom. Rengetegen így járnak iskolába, munkába, áadásul a gyerkeek tankötelesek is, velük mi van ilyenkor?

  • tildy

    nagyúr

    válasz demars #525 üzenetére

    Én már végiggondoltam miért cisnálják.
    Ennyi erővel kimehetnének a szalagmunkások is sztrájkolni, hidd el tapasztalatból tudom, hogy sok esetben jóval kevesebbet keresnek (50-65E nettó) , mint a mávosak.
    Mégsem teszik.
    Ezenkívűl mondj még egy vállalatot, amely valamely tulajdonának eladásából részesíti a nem tulajdonos dolgozókat!
    Mondj még egy vállalatot, ahol idén összeségében 16%os (+6% jelenlegi +10% követelés)béremelést ad a vállalat!
    Csak egyet mondj, nekem már az is elég.
    Azért nem gondolom jelen esetben normál sztájknaka dolgot, mert itt nemcska a munkáltatójuknak okoznak kárt.
    Sokkal nagyobb kárt okoznak nagyon sok emebrtársuknak , felnőtteknek gyerekeknek egyaránt.
    Volt egy jó példa.
    Laksz x helyen, és előre egyeztetett kontrollra kell vinned a gyereked kórházba .Autód nincs, busszal nem lehet vinni egyéb okok miatt. Hogy viszed el? HM.És ha emiatt baja lesz?

    Ezenkívűl:
    nemzetközi ajánlások szerint közszolgáltatások esetében nem a vállalat, hanem a polgárok, azaz a jelenlegi vasutas sztrájk esetében az utasok igényéből kellene kiindulni.

    Most a vasutasok csinálják ezt. Szerinted jogos lenne, ha a vízművek alkalmazottai csinánának hasonlót, és pl. elzárnáka vizet?
    Akkor nem háborognál?
    Fel kell fogni, hogy vannak közszolgáltatások, az ívóvíz , áram, is az, ahogy a tömegközlekedés is. Éppen ezért gondoskodni kell egy minimumszintről, amit kötelesek teljesíteni.

    Ezért nem értek egyet velük, nagyon nem.

    Kaptak szóbeli ígéretet, részvényesek a cégnél (máv, máv start zrt..). Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!

    JÁááááR???? Ha én szóbeli ígéretet kapok arra, hogy átraknak magasabb pozicióba, akkor az már azt jelenti, hogy nekem az jár??? MEg hog ymeg is kapom... UGyanmár. Szó elszáll írás megmarad. Van papírjuk róla? Nincs? Akkormeg?

  • nemcso

    őstag

    válasz demars #533 üzenetére

    De azt, hogy volt-e megállapodás a béremelések mértékéről ést azt ők is aláírták-e, már a Gaskótól is megkérdezték, és ő sem tudta ezt megcáfolni.
    Azt hogy állítólag szóban is igéretet kaptak... a szó elszáll az írás megmarad.

  • PazsitZ

    addikt

    válasz demars #530 üzenetére

    Miért? Azért, amit már le is írtam. Ha volt megállapodás és nem eljesült menjenek a bíróságra a dologgal. Ennyire egyszerű.
    Bár belátom egyszerűbb sztrájkolni és nem dolgozni...

    Akkor lehetne gondolkozni prémiumokon, állandó emeléseken, ha jól működne a MÁV. De ez valahogy nem akar összejönni.
    Azt írtad: "vasúton történik a legtöbb teherszállítás, személyszállítás" mégis akkor ez a pénz hova folyik el?
    Két sztrájk között talán ezen is el lehetne gondolkozni. :U

  • nemcso

    őstag

    válasz demars #528 üzenetére

    De már aláírták a béremelési megállapodást ők is tavaly, akkor meg most mire megy ki az egész ?!
    A minuszos munkahelyek száma pedíg nem fedi le az egészet, nemdebár ?!
    A kapitalizmus hol jelenti az egyenlő elosztást, azt másnak hívták !

    Ha tényleg tudtak ezen "valós" hiányosságokról a VDDSZ vezetői, miért nem jelentették fel a cégüket, gondatlanságért ?!

  • #54715584

    törölt tag

    válasz demars #528 üzenetére

    ez az egesz orszagban igy van, aki dolgozik, az nem tud megelni
    fizetesbol tuti nem
    igy mindenki sztrajkolhatna...
    en egy szolgaltatast nyujto cegnel melozom, ha annyiszor sztrajkoltam volna, ahanyszor jogosnak ereztem volna, az utobbi 1 evben nem dolgoznek...
    pazsittal is egyetertek, a nagy cegeknel a vezetok mindenhol szetlopjak a ceget, azert vannak hianyok es ezert is mennek csodbe egyes cegek, vagy szunnek meg...
    en max egyutt tudok erezni a sztrajkolokkal, de basszus, ha most haza kene mennem, nem tudnek, en igeneis kerem azt a szolgaltatast es olyan minosegben, amennyit el mernek kerni erte...
    az utobbi 3 evben meg nem volt -10 fok, ho se nagyon, nem most kellene ezen gondolkozniuk...

  • PazsitZ

    addikt

    válasz demars #525 üzenetére

    "szigorúan szabályozzák a munkáltató és a munkavállalói oldal kötelezettségeit"
    Ehhez hozzátenném, -bár igaz ez nem az ők hibájuk-, hogy minimális szolgáltatás sincs egyes helyeken, mert nincs megszabva mi a minimum. Tehát ennyit a hatalmas kötelezettségről.

    "Tehát nekik egy egy üzleti tranzakcióból, anyagi juttatás jár!"
    Ezt zsarolásnak hívják és le kellene csukni a kitalálóit. Egy ilyen eset a bíróságra tartozik/tartozna. Talán én tehetek róla hogy a vezetés egyik része zsebrerakta azt a pénzt és a másiknak nem jutott? De nem gond, a sztrájkra van pénz.
    Meg persze könnyű sztrájkolni, annak, aki megteheti. Továbbá, mivel a MÁV nem kifejezetten az a nyereséges cég, így lehet sztrájkolni, mert az adófizetők áttételesen úgyis kifizetik ezen napokra is a fizetésüket. Így végülis én is szarknék mindenki fejére, minek dolgozzak, ha egész napi semmittevésért is kapom a pénzt?

    De csak hogy egy példát hozzak inkább éhségsztrájkolna a sztrájk kiötlöje, mert azzal nem minket szívatna.
    Persze-persze k*rvára sajnálom őket, mert ebben az országban mindenkinek olyan jól megy egyedül nekik szar. :W

    A legundorítóbb pedig az, amikor azt hallani, hogy ezt értünk csinálják. Na aki még ezt is elhiszi az szvsz tényleg nem normális és csak sajnálni tudom.

  • nemcso

    őstag

    válasz demars #525 üzenetére

    "Nagy különbségek vannak , hogy kik sztrájkolnak, s hogy miért!"

    Ez a mondat az, ami szerintem lényeges az egészből.

    Az én környezetemben már elnézést, de mindenkinek tele van a MÁV sztrájkokkal a hőcipője. Voltak, és valószínüleg lesznek is olyan céllal munkabeszüntetések, mellyekkel sokan egyet tudnak érteni, de speciel ez a mostani egy olyan sztrájk amivel nagyon kevesen tudnak hasonulni. (Most ne figyeljük pártokra, mert azok pártoskodnak)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés