Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wolverine
félisten
válasz
philoxenia #821 üzenetére
philoxenia, abban egyetértek laikusként is Tevannal, hogy az ütemes menetrend legfőbb előnye a kiszámíthatóság: ha nem kell a komplett menetrendet betanulnom, hanem annyit megjegyeznem, hogy páros óra 25-kor megy egy vonat, akkor sokkal jobban tudok tervezni egy váratlanabb utazást is. Ha ingajáratban működnek a szerelvények, akkor nem kell egy vonatnak bejárnia fél Magyarországot, mehet mindig ugyanazon a vonalon; és meglepne, ha a karbantartás 10%-ánál nagyobb lenne az az arány, ami egy kimaradás alatt javítható (igen, tudom, hogy cserélik a szerelvényeket és egy vonat nem jár egész nap). Viszont a tök másfelé elküldött vonat behozza a rizikófaktort a késéssel, és utána borulhat az egész rendszer. Gyanítom, vannak olyanok, akik meg is akarnák buktatni, és akkor lehetne bizonygatni, "mi megmondtuk, hogy ez nem működik". Apró bibi, hogy jobb helyeken így működik a rendszer, és nincs vele komolyabb probléma.
Az ütemességnek megvan az az előnye is szerintem, hogy nem kötelező a reggeli/délutáni csúcsban utaznia annak, akinek jobb a későbbi időpont is (jellemzően nyugdíjasok, kötetlen munkaidőben dolgozók, gyermekes anyukák stb.) - így a csúcs terhelése jobban eloszlik napközben.
A megtett utaskilométernek egy előnye van az újságíró szempontjából: utasszemmel látja, hol szar a rendszer. Valószínűleg ezt a forgalomszervezők is látják, csak ugye ott a probléma, hogy a rugalmasabb, modernebb menetrendet át kell verni a fejeseken, akik nem feltétlenül értenek hozzá (sógor-koma, ejtőernyős, szimplán hülye stb.), vagy ha igen, akkor sem feltétlenül olyan szemmel nézik a rendszert, mint az, aki használja. A vasútnak szolgáltatásnak kell lennie: a lényeg az utasok kiszolgálása lenne, és nem a "nesze b+ ez van, ha nem tetszik, akkor dögölj meg, egész eddig jó volt, nem is értem, mi lett hirtelen a baj" hozzáállás, amit én is sokszor tapasztaltam, amíg vonatoztam (és az utóbbi 10 évben az sem volt kevés). Jelenleg a MÁV-nak annyi köze van a szolgáltatáshoz, hogy így nevezi a ránk tukmált izét, amit vasúti szerelvényekkel lebonyolít.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Hyundai, Kia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Nvidia RTX 3080TI Founder Edition
- Eladó jóárísított vízhűtők, Lian Li, Artic, Enermax, Alphenpön! LCD-s is több féle!
- Apple Watch Series 8 45mm Silver Alu bontatlan szíjjal + kiegészítők
- Eladó Gamer szék párna csomag!
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo Thinkpad P1 gen1, gen2, P52s FHD, 4K oled touch
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest