- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Magisk
- Mobil flották
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wolverine
félisten
válasz
philoxenia #821 üzenetére
philoxenia, abban egyetértek laikusként is Tevannal, hogy az ütemes menetrend legfőbb előnye a kiszámíthatóság: ha nem kell a komplett menetrendet betanulnom, hanem annyit megjegyeznem, hogy páros óra 25-kor megy egy vonat, akkor sokkal jobban tudok tervezni egy váratlanabb utazást is. Ha ingajáratban működnek a szerelvények, akkor nem kell egy vonatnak bejárnia fél Magyarországot, mehet mindig ugyanazon a vonalon; és meglepne, ha a karbantartás 10%-ánál nagyobb lenne az az arány, ami egy kimaradás alatt javítható (igen, tudom, hogy cserélik a szerelvényeket és egy vonat nem jár egész nap). Viszont a tök másfelé elküldött vonat behozza a rizikófaktort a késéssel, és utána borulhat az egész rendszer. Gyanítom, vannak olyanok, akik meg is akarnák buktatni, és akkor lehetne bizonygatni, "mi megmondtuk, hogy ez nem működik". Apró bibi, hogy jobb helyeken így működik a rendszer, és nincs vele komolyabb probléma.
Az ütemességnek megvan az az előnye is szerintem, hogy nem kötelező a reggeli/délutáni csúcsban utaznia annak, akinek jobb a későbbi időpont is (jellemzően nyugdíjasok, kötetlen munkaidőben dolgozók, gyermekes anyukák stb.) - így a csúcs terhelése jobban eloszlik napközben.
A megtett utaskilométernek egy előnye van az újságíró szempontjából: utasszemmel látja, hol szar a rendszer. Valószínűleg ezt a forgalomszervezők is látják, csak ugye ott a probléma, hogy a rugalmasabb, modernebb menetrendet át kell verni a fejeseken, akik nem feltétlenül értenek hozzá (sógor-koma, ejtőernyős, szimplán hülye stb.), vagy ha igen, akkor sem feltétlenül olyan szemmel nézik a rendszert, mint az, aki használja. A vasútnak szolgáltatásnak kell lennie: a lényeg az utasok kiszolgálása lenne, és nem a "nesze b+ ez van, ha nem tetszik, akkor dögölj meg, egész eddig jó volt, nem is értem, mi lett hirtelen a baj" hozzáállás, amit én is sokszor tapasztaltam, amíg vonatoztam (és az utóbbi 10 évben az sem volt kevés). Jelenleg a MÁV-nak annyi köze van a szolgáltatáshoz, hogy így nevezi a ránk tukmált izét, amit vasúti szerelvényekkel lebonyolít.
Új hozzászólás Aktív témák
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Gaming notebook topik
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- Háztartási gépek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- Apple Ipad 10.generáció
- Új HP Pavilion x360 14-ek Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -35% i5-1335U 8/512 FHD IPS Iris Xe
- RTX 4080 SUPER,16GB. Ryzen 7 7800X3D, 32 RAM Fury RGB! Garancia!
- Asztali PC , i7 9700K , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 1TB HDD
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged