Hirdetés
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
válasz dabadab #4291 üzenetére
''dE=m*(v2-v1)^2/2 mozgasi energiavaltozas tortenik, amihez dE/t teljesitmenyre van szukseg''
Kérlek, hogy a teljesítményt bontsd tovább egy kicsit a sokszor belinkelt képlet alapján! Máris eljutunk a forgatónyomatékhoz.
''Csak a teljesitmeny szamit, semmi mas.''
Könyörgöm, egy dolgot fogjál fel! Ha nincs forgatónyomaték, akkor nincs teljesítmény sem, mivel azt a forgatónyomatékból számolják! Nem mérik, hanem számolják! A maximális teljesítmény csak azt mutatja, hogy magasabb fordulaton mekkora a nyomaték. Évekkel ezelőtt én is a teljesítményt vettem alapul az összehasonlításoknál, de amikor a forgatónyomatékkal kezdtem helyette számolni, sokkal pontosabb eredményeket kaptam több száz autó összehasonlításánál. Véletlen lenne? Nem hinném.
Elismerem, hogy a teljesítmény is számít, mivel ha magas a nyomaték és a teljesítmény is, akkor viszonylag lapos a nyomatékgörbe, azaz elég széles fordulatszámtartományban magas a nyomaték, szemben mondjuk a turbodízelekkel, amiknek elég csúcsos a görbéje, így nem is tudnak úgy gyorsulni, mint ahogy a nyomatékmaximumuk alapján várhatná az ember, mivel általában nem CVT-váltósak, így nem tudnak mindig a nyomatékmaximumon dolgozni a motorok.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz dabadab #4293 üzenetére
''Meg a fordulatszamhoz, illetve ahhoz a felismereshez, hogy igazabol csak a ketto szorzata szamit (ami a teljesitmeny).''
Akkor miért van az, hogy sok autó viszonylag alacsony fordulaton húz, ahol a teljesítmény még kicsi, magas fordulaton meg nem, ahol viszont nagy? A Te magyarázatoddal ez ellentmondás!
Igaz, hogy lónál, meg sugárhajtóműnél nincs forgatónyomaték, de mi most a belsőégésű motorról beszélünk, nem?
Nincs köze a keréken mért forgatónyomatéknak a főtengelyen mérthez? Ezt gondoldd át még egyszer! Nem ugyanakkora az értékük, ami az áttételek miatt van, de csak akkor nem lenne közük egymáshoz, ha nem lenne köztük semmilyen fizikai kapcsolat.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
SaNyEe
aktív tag
válasz dabadab #4301 üzenetére
igen-igen ezt később ki is fejtettem, csak erre nem gondoltam még akkor. Amúgy ezt mióta ''tudják'' a motorok??? Mert legalábbis ilyennel még nem találkoztam EFI-s motoroknál( vagy csak úgy képzelem) Abból indulok ki, hogy nem lenne motorhang, legalábbis nem hallanám minden kis robbanását nemde? Ebből gondolom, hogy még nincs ilyen. . .
[Szerkesztve]-- end of transmission --
-
MYoda
tag
válasz dabadab #4545 üzenetére
ÁÁ!
Azaz csak elírtam az árat bocsi!
Amúgy a merdzsónak kerül ennyibe a per, meg javítás, meg minden!
Amúgy azért perel a tulaj (autókereskedő aki azzal foglalkozik hogy megveszi az egzotikus kocsikat a gyártól, és keres rá vevőt), mert ha 6Db van 5 helyett akkor csökken az értéke!
Most ott rohad a kereskedő garázsában!
De biztos van 6. darab!
Persze hogy Ferrari tesztelő volt aki megfőzte a kocsit!
Azért a világ egyik leghíresebb (de messze nem a legjobb) autógyárával is előfordul csak itt pont szerencsétlen időben! És nem is a CCX volt hanem a régebbi CCR!
Magyar nyelvű újságban is tesztelték (Sport Auto 2003/12) még anno a Koenigsegg CC8S-t és nekik is tetszett!
Ha valakinek megvan ez a Fifth Gear rész osszon már meg velem egy linket!
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen