Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • G@ben

    addikt

    válasz dabadab #4291 üzenetére

    ''dE=m*(v2-v1)^2/2 mozgasi energiavaltozas tortenik, amihez dE/t teljesitmenyre van szukseg''

    Kérlek, hogy a teljesítményt bontsd tovább egy kicsit a sokszor belinkelt képlet alapján! Máris eljutunk a forgatónyomatékhoz.

    ''Csak a teljesitmeny szamit, semmi mas.''

    Könyörgöm, egy dolgot fogjál fel! Ha nincs forgatónyomaték, akkor nincs teljesítmény sem, mivel azt a forgatónyomatékból számolják! Nem mérik, hanem számolják! A maximális teljesítmény csak azt mutatja, hogy magasabb fordulaton mekkora a nyomaték. Évekkel ezelőtt én is a teljesítményt vettem alapul az összehasonlításoknál, de amikor a forgatónyomatékkal kezdtem helyette számolni, sokkal pontosabb eredményeket kaptam több száz autó összehasonlításánál. Véletlen lenne? Nem hinném.
    Elismerem, hogy a teljesítmény is számít, mivel ha magas a nyomaték és a teljesítmény is, akkor viszonylag lapos a nyomatékgörbe, azaz elég széles fordulatszámtartományban magas a nyomaték, szemben mondjuk a turbodízelekkel, amiknek elég csúcsos a görbéje, így nem is tudnak úgy gyorsulni, mint ahogy a nyomatékmaximumuk alapján várhatná az ember, mivel általában nem CVT-váltósak, így nem tudnak mindig a nyomatékmaximumon dolgozni a motorok.

    Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

Új hozzászólás Aktív témák