- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
válasz
Declare #55668 üzenetére
megelőzni nem tudod, hiszen azért van az autó hogy használd... ha sok a város, akkor lehet hogy nem dízel a legszerencsésebb választás, vagy készülni kell az effajta ktg-ekre is. Ha sok a pálya, az jót tesz, hiszen passszívan is égeti a kormot (nem véletlen a mondás, hogy kikormolja a kipufogót
), ezzel növelhető az élettartam...
Aggregátor: nem véletlen írtam 2 napja BBD-nak, hogy remek a vas ami nálad van!
Ott nincs ilyen jellegű gond, csak olaj legyen benne!
BBD : nem hittél nekem, de legalább neki igen!
Ezért írtam, hogy nem akarsz Te dízelt!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Declare #55668 üzenetére
Nem azt írtam, hogy biztosan elromlik, örülni kell neki ha mégsem, de készülj fel, nem lesz mindig ilyen gond mentes.
Sok függ a használattól, az üzemanyag minőségtől. A pályás autóknál még 400 000km után sem szokott gond lenni, városban meg 70-80000km és EGR, DPF, Turbó... minden szar megdöglik.
Ha minden alkalommal bemelegszik a kipufogó, mikor használod, akkor passzív kiégetés végbe megy, aktív ilyenkor csak megelőzően kapcsol, nem a magas korom szint miatt. Pl pályán 1000km/1 aktív regen az átlag, mondjuk 10 percig, míg városban 2-300km/1 aktív regen és 20-25 perc. Nagyon nem mindegy...
Ha bemelegszik a motor, nem kell sajnálni, meg kell néha nyomni, hogy jól átmelegedjen a kipufogó. Nálam nincs gond, bármerre indulok, emelkedő van.
Észre fogod venni, ha valami nem OK, lustább lesz, alacsony fordulaton nem lesz olyan nyomatékos, gyengébb gázreakció.
-
Jaffa75
őstag
válasz
Declare #55661 üzenetére
a DPF-et úgy képzeld el, mint egy méhsejt keresztmetszetű szűrőt, ahol minden második le van zárva. Ezzel tartják bent a kormot, amit bizonyos időszakonként el-, (ki)éget - ezt hívják regenerálásnak. Ha minden jól megy, akkor ezt nem nagyon érzékeled vezetés közben (a régebbiek cériumos anyagot nyomtak bele (Pl. Ford), ennek van egy 1,25 literes tartálya hátul, a folyadék literje nagyjából 25k/; az újabbak között már vannak piezósak is), bár vannak kritériumai - (pl: Citroen), hogy a tank minimum félig legyen - hogy elindítsa a folyamatot. Ha sok a városi használat akkor ha elindítja is, nem bizti hogy lefut a program (mondjuk leállítod a közepénél mert nem tudsz róla), illetve nincs folyamatos kellő fordulatszám sem hozzá...
Ennek következménye, hogy ez a hiba is megfogja az autót, nem fog menni - jön a kényszerregenerálás, ami kb. egy félórás mutatvány, ahol laptopról indítják a mutatványt, kb 3-4000-es fordulaton gyilkolják a vasat (a kipuffrendszer a betonon nyomot is hagyhat) hogy kiégesse a kormot...
Ha ez sem vezet eredményre, akkor 3 út marad: ultrahangos tisztítás (kb 50k), csere, vagy a kiherélés...
Ha belehibáztam volna, akkor majd Mágus kijavít
- én csak szenvedő alanya voltam ennek a remek rendszernek
!
Szerk: mire beírtam az önálló esti monológomat meg is válaszolta!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Declare #55579 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy telefont csak kézben nem lehet használni vezetés közben. Ez mondjuk logikus is lenne, mert kézben tartott telefon mellett szükség esetén eggyel kevesebb használható kezed van.
"A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat." > 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, 3. §, 2. bekezdés
-
Ironizer
tag
válasz
Declare #55546 üzenetére
Szép dolog a tapasztalat, de túlságosan az érzésekre sem érdemes alapozni. Lásd fú de tol a dízel, meg fú a bakelit. Dupla vakteszten kívül minden más csak bohóckodás. Az emberi agy csodásan tudja önmagát átbaszni, sokan meg lepődnének, hogy amiben addig szentül hittek, hiszen érezték, az távolról sincs úgy.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Declare #55541 üzenetére
volt már 3szor is 4évszakos, soha többet. mindegyik csinált hirtelen meglepit, hogy x felület nem tetszett neki, aztán kenhettem volna hajamra a tesztgyőzelmet
volt olyan, hogy első szezonján kukáztam, amikor fogta a kocsi orrát, és hajintotta be az árokba. szerencsémre lassan mentem, de mars szelet becsúszott...
csodák nincsenek, nem lehet egyszerre szűz is és jó is az ágyban
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #55096 üzenetére
Arra értettem, hogy ezekben a dízelekben azért brutál sok érzékeny elektronika, szonda, ez-az van, aminek a meghibásodása nem okoz nagyobb problémát azonnal, nyilván nem maradsz az út szélén, de egy 10+ éves prémium dezsőnél ebből óhatatlanul be fog esni néhány. Ezekhez képest a 3.0 boxer szívó egy faék, jóval kevesebb komplikált dolog van benne.
Továbbá egy pl. egy korabeli A6, ha nem nagyon fapad, esélyesen több elektromos extrát tartalmaz, mint az Outback, amik ebben a korban szintén hajlamosak azért meghibásodásra. Márpedig az itteniek zöme szerintem rendberakja ezeket.Anyámék is csak két szondát/jeladót (már pontosan nem emlékszem) cseréltek ki egy viszonylag új (mondjuk 5 éves), keveset futott (<100) dízel Mercin, az éves szervízköltségem a Lexuson kevesebből kijön.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #55087 üzenetére
Ez SUV nem terepjáró. XC70/Allroad sem ügyesebb terepen. Jó ha az Allroad torsenes akkor igen.
Parkolás szívás vele. Meg a fogyi is de M0-on még egy H6 se eszik sokat.
Hát drága az alkatrész de egy prémium sem olcsóbb. Sőt... Nézd meg a TC A6 használt tesztet pl... És ebben a OBK-ban nincs ami elromoljon. Fék, futómű vezérlés de ezek kopók. Difikben ha rendesen cseréled az olajat az is örök élet +1 nap.
D5 nagyon finom és a V6 TDI is egész finoman jár de a H6-hoz képest sehol nincs járáskultúrában. Kinek mi a szempont. Mondom ezt úgy hogy ott a 2.0 TDI és mégis H4-et vettem. Pedig amire nekem kell egy 4motion TDI bőven elég lenne de egyszerűen nem vitt rá a lélek... Semmilyen pozitív érzelmet nem vált(ot) ki belőlem.WRX fun, kérdezd Bögrét neki volt egy Mk3-as. Én ültem is mellette és igen jól szedi a pacskert és az a hang mellé...
Csak hát ott a minimum fogyi 13 literről indul.
Miért? Más kellett neki. Mint ahogy nekem is.
mod:
Jorus: Yepp. Csak aztán volt egy lábsérülésem ami nehezen jött/jön helyre...
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #55087 üzenetére
itporknak volt 2db audi allroadja es azokkal jol jart....persze be lehet nyalni ott is ez vilagos....
De még ennek ellenére is locsolt rájuk bőven.
Szerintem egy Subarunak a fenntartása azért nincs egy szinten egy prémium kategóriás dízelével, főleg ha utóbbiból is az összkerekest vesszük alapul. Még akkor sem, ha nem futsz bele utóbbival valamilyen irgalmatlan szívásba, pl. üzemanyagrendszer felújítása.
A múltkori A6 3.0tdi cikk nagyon tanulságos volt totalcaron: nem volt az autónak semmi komoly baja igazából, de két év alatt azért ráment vagy másfél guriga. -
válasz
Declare #55067 üzenetére
Nem próbálok/próbáltam hozzá ideológiát gyártani, amivel meg tudnám magyarázni, hogy miért is volt ésszerű választás, mert racionális elvek mentén nyilván nem volt az. No, de miért kellene mindig, minden esetben racionális döntést hozni?
Évekig dízel Passattal jártam (B5.5, majd 2005-ös B6, majd 2010-es B6), ami egy remek utazó autó, alacsony fogyasztással, és a szokásos problémák/rigolyák (prémium üzemanyag, olajcsere, 250k-ig kettőstömegű és kuplung) orvoslásával kimennek a világból is, ráadásul nekem, aki napi 100km-t ingázik az M0-on (Érd-Reptér-Érd) ideális utazóautók voltak. Ugyanakkor mindig is szerettem volna egy erős benzines autót, mert csak. Erősebb Lexusok, Audik, BMW-k, Subaruk jöttek szóba az egyes típusok külleme, felszereltsége okán. Aztán ahogy szűkült a kör, és egyre több típust volt alkalmam kipróbálni, már csak a Lexusok és a Subaruk maradtak. Kritérium volt, hogy 200 feletti LE legyen, és a beltere kellemes legyen, testre tudjam szabni a kezelőszerveket. A 2010-es B6 Passatot például sehogysem tudtam kényelmesen vezetni, nem azért, mert nem volt benne hely, hanem, mert valahogy a kormány-váltó-ülés kombót nem tudtam úgy beállítani, hogy minden kézre álljon, és az ülése kifejezetten kicsi volt nekem (185 cm / 115 kg). Mivel asszonynak B7 Variant Passatja van, ezért elkezdtem kacsintgatni a crossoverek felé (minek legyen két városi autó ugye
), leszűkült a kör, és mivel a Lexus Rx 400h-ja számomra vállalhatatlan belsővel rendelkezik, plusz a hibrid hajtáslánctól kicsit ódzkodtam is, így a Subaru maradt a kosárban.
WRX-ek között szinte csak lerúgott példányokat találtam, és elég szűk a felhasználási körük a kialakításuk miatt, és formára sem túl bejövősek. Az STi-ktől a Subiklubon tántorítottak el, kihegyezett motorok, durva felújítással összefüggő költségek, és ezeket egybevéve, csak harmadik autónak tudnám elképzelni, de arra nem áldoznék jelenleg.Olyan autó kellett (helyesebben: olyan autóra vágyott a bennem élő kisgyerek
), ami ha kell pakolható, ami ha kell ordítva megy, mint a bolond, amivel el lehet menni egy bakhátas, sziklás-gyökeres úton, ami négykerékkel kaparja magát a havon, és ami ha kell nyugisan elporoszkál minden probléma nélkül, nyugdíjas módjára. Ez volt az Outback.
Utána már csak a megfelelő motorral szerelt Outback változatot kellett kiválasztani a rendelkezésre álló pénzügyi keret és a használtautó piac kínálati viszonyait figyelembe véve. Amikor ez is megvolt, indult a vadászat. Ultra jófej eladót és extra jól karbantartott autót sikerült kifognom néhány hét elteltével, és azóta vigyorgás és örülés és szerelem van. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #55067 üzenetére
Fix a hasmagasság (22 cm) nem állítható. Baj? Nézd meg mennyibe kerül egy új légrugó az Óllródba vagy egy XC70-be és abból kelleni fog majd 4 db...
Hosszú? Maradjunk a kategóriájában és nézzük meg: egy XC70/Allroad mennyivel rövidebb?
Fogyi városban sok? Mondjuk egy hasonszőrű 5 hengeres XC70 mennyivel is eszik kevesebbet városban?
Sok Volvos ismim van, egy hasonló Volvo fenntartása sem kevesebb. És akkor az Audi Allroad-ról nem beszéltem...
mod:
Miért ül Subaruba? Szerelemből ez egy életérzés. Nekem is kifizetődőbb lenne egy dízel de egyszerűen akárhányszor átülök a 2.0 TDI-ből vigyorgok. Mert halkan és rezgésmentesen jár, a kormány olyan szögben áll alapból ahogy kell/kényelmes, kézre esik a kézifék. Meg van benne a mechanika elpusztíthatatlan érése, úgy kanyarodik mint az istennyila, vizes úton is úgy elindulsz kb mint szárazon... nem is sorolom tovább.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #54520 üzenetére
M2-n dettó meg lettem sorozva és pont a sajáttal voltam (ez a karmám, pl cégessel még soha nem kaptam kavicsot szélvédőre de Bubira már 3x).
Legszívesebben a hókotróst csókát magam után kötöttem volna és úgy húztam volna végig az úton és közben ordítottam volna a fülébe, hogy látsz itt jeget b+?! Látsz?!
Verőfényes dél és +7 fok volt mellesleg...
-
EQMontoya
veterán
-
a8l
aktív tag
válasz
Declare #52796 üzenetére
Semmi ilyesmi, bent van a csomiban két db 4L-es kanna Castrol edge 5w30 507.00 olaj, a számlát lemásolják a munkafelvételnél, a szerelő meg bent kiveszi amikor betölti. Nívóval se kell szarakodni, mert 8.3L kell bele, nincs is rendes nívópálca csak szervízben van neki spéci univerzális, meg az mmi kijlzőn lehet nézni. 8L-t beletölti hogy ne kelljen vele szarakodni meg kibontani még egyet és otthon általában pár hét múlva rátöltöm a maradék 3decit, amig tele nincs a kijelző szerint.
Azért van ahsznos oldala is hogy ott állok mellette, pl múltkor észrevette hogy a fékbetétkopás jelző vezetéke kicsúszott kicsit a féknyeregből így nagyon közel került a felnihez, mutatta hogy néha nézzek rá, kerékcserénél mindenképp mert kidörzsölheti, azóta mindig megnézem amikor átszerelem a téli vagy nyári kereket hogy nem e jött ki a vezeték a tartójából. Téli csak 19-es és nagyon közel van a fékhez, alig pár mm-re. Másik meg az ajtóknál a kédergumi belseje be tud fordulni kicsit, ezt is 1 perc megigazítani, nem is sűrűn fordul elő de figyelni kell rá, mert úgy marad és ronda lesz idővel. Fél napot kell ott tölteni valóban legtöbbször, de csak másfél két évente, long life szerviz van, de mivel nem megyek sokat ezért kb 1.5évnél viszem 18e km (26-nál)után, az elsőt meg 8e-nél csináltákBajnokpityu: Régen a szerelőktől vettem az olajat is meg a szűrőt is. Gondolom azt valamibe nem tették be csak felszámolták. 15éve már nincs ilyen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Declare #52789 üzenetére
VW szerviz botrány, előre félek ha le kell adnom mit barmolnak szét rajta megint. Nem ritka, hogy a jó alkatrészeket kicserélik szarra...
Az áraikról nem is beszélve. 100k-ért cseréltek 1db lengéscsillapítót. Köszi...
Olajcsere az ódiban: Nekem is fura az ilyesmi... de pl ma is láttam egy Cayenne-t nyárigumival.
-
a8l
aktív tag
válasz
Declare #52789 üzenetére
Kb 50ezer alkalmanként, én nem szeretnék ennyit náluk hagyni ha nem gond.
Vannak horror lehúzások azért náluk is, de amig engem nem érint addig nem zavar. BMW szerviz se jobb sőt. Nekem eddig a lexus-nál volt csak jó tapasztalatom, bementem 30ezer ft kb egy szerviz olajjal szűrővel és mindez 1 óra alatt kész, az audinál meg a fél napomat elbaszom vele.
A térképet is magamnak frissítem, azért is felszámolnának 100ezret kb., akkor ez még cikibb?
Minden fent van a neten, és meg tudom csinálni magamnak ingyen. A magyar nyelvet nem sikerült rátöltenem, azt feladtam. -
a8l
aktív tag
válasz
Declare #52780 üzenetére
Azért mert a8-am miért kéne kidobálni 100ezreket lehúzásra, azzal menőbb lenne?
18 éve járok abba a szervízbe a8-asokkal, legtöbbször ugyanaz a szerelő nyúl az autómhoz 18 éve. Mindig vittem az olajat és mindig ott állok az autó mellett mert szeretném látni hogy minden meg van csinálva ahogy annak lennie kell. Ebből volt pár vita, hogy nem lehet nézni közben, de nem engedek ebből és elfogadták már régen hgy én bizony ott fogom nézni. Amúgy a szerelővel jóban vagyok maszekban is csináltattam már vele otthon. Egyszer hagytam magára a kocsit még a régit, és mire visszaértem be volt nyomva az egyik park sensor. Nagyon régen 98-ban az első a8-at meg ott kellet hagyni 1 napra , mentem érte és be volt törve(pókhálósodva) a bal első ablak.
Nemsokára megyek be mert van egy kis garis nyűgöm, kiváncsi vagyok hogy állnak hozzá.
Eddig is volt újkora óta, de addig nem akartam szólni amig nem tudom mi a pontos baja, de hála egy amerikai audis fórumnak, már a pontos diagnózissal megyek így megvan mit kell cserélni. Ez az új gen D4 már egészen megbízható, eddig kb semmi baja nem volt már lassan 3 éve. D3 meg úgy kezdte hogy 3e km-nél felrobbant a klímakompersszor.Lexus szervizbe sose vittem olajat, mert annyira olcsó volt, az egész időszakos szerviz 30ezer ft mindennel együtt egy rx400h vagy sc430 esetén, nincs értelme bármit is vinni. (azért néztem hogy bele is kerülnek a dolgok)
-
trassher
addikt
válasz
Declare #52775 üzenetére
Az a vezérléscsere egy röhej amiről a linkelt cikkben szó van. Többek között Mágus is leírta, hogy 2-szer át kell fordítani a főtengelyt. Ha a cikkben szereplő szerelő ezt megtette volna egyből kiderül, hogy az a szett nem az adott motorhoz való.
Az olaj megint egy érdekes kérdéskör. Itthon letudja azzal a szerelő, hogy 10w40 kell bele aztán a tulaj csodálkozik téli reggelen, hogy úgy kelepel a motor mintha elbújt volna benne egy gólya. -
a8l
aktív tag
válasz
Declare #52775 üzenetére
A legtöbb ember nem viszi az alkatrészt a szerelőhöz, mert úgysem ért hozzá mit kell venni.
De akinek van egy kis kapcsolata vagy kedve utánajárni az miért ne vihetné.
Én még az audi szervizbe is viszem az olajat a garis autóhoz, mert pofátlanságnak tartom hogy 7ezer Ft-ot számolnak literenként ami máshol 2ezer és kell belőle 8-9liter. Lemásolják a számláját az olajnak, meg ráírják a számlára, de nem tudják megtagadni a garit emiatt mert eredetit veszek, nekik kéne bizonyítani hogy szar olaj miatt ment tönkre. Más alkatrészt(pl szűrőket ) nem engedik a garis autóhoz, pedig azt is sokkal olcsóbban meg tudnám venni. Keresnek így is eleget, az eddigi két inspekciós szerviz 200ezer volt, aztán kb nem sok mindent csinálnak. Ha más autóról van szó akkor meg fel sem merül hogy nem én viszem a cuccot hozzá. Van 48%kedvezményes unix kártyám, akkor nyilván nem fogom kétszer annyiért megvenni a szerelőtől ugyan azt. Volt vezérléscsere egy Toyota kabrió v6-oson, megvettem mindent, odavittem 2-3 óra alatt megcsinálták, fizettem 15ezret és ennyi. Amit tudok meg itthon megcsinálok. Eddig olajat nem szerettem cserélni, de már azt is én fogom az olyan autókon amit nem kell márkaszervizbe hordani.
Hummerbe is lecseréltem pikk pakk tavasszal, nem volt nagy szívás. Szerelő 4ezerért cserélte eddig ami nem sok, de elmenni hozzá, alig fér be a garázsába, szívás ott a szűk helyen szarakodni vele. Egyedül szűrőt volt nehéz találni hozzá, de vettem két félét unixba az egyik jó volt a másikat visszavittem.
A8-ba is simán lecserélném ha nem kéne a szervizkönyv miatt márkaszervizbe hordani. Lagunába meg nem kérdés hogy én fogom, már meg is vettem mindent. Attól nem lesz jobb egy olajcsere hogy szervizben csinálják vagy bármilyen más javítás. Ha valaki ért hozzá valamennyire akkor pontosan ugyanolyan jól lehet otthon is szervizelni egy autót mintha szervízbe hordaná. -
trassher
addikt
válasz
Declare #52722 üzenetére
Az autószerelő szerintem autószerelő és nem beszerző.
5 perc alatt nulla ismeretséggel a neten nagyságrendekkel jobb árakat talál az ember mint amit a szerelő mond neki. Cromax, fékmester, kovács autó, stb. Mikor ma már a tesco-ból neten vásárolnak be az emberek miért épp az autóalkatrész lenne kivétel?
Keressen rajta, nem sajnálom tőle de ha én jobb áron tudom beszerezni az alkatrészt akkor ne húzza a száját, hogy hozott alkatrészt nem szerel be. Lehet ezt korrekt módon is intézni ahogy egy helybéli ismerős szerelő. Felhívtam, hogy lambdaszondát kellene cserélni, mikor tudom vinni az autót. Mondta megnézi mennyi a szonda. Erre válaszoltam, hogy az már itt van a kesztyűtartóban. Kerek perec megmondta, hogy ismerjük már egymást 100 éve de azok élveznek elsőbbséget akik náluk vásárolják az alkatrészt. Mondtam neki, hogy ez így szerintem korrekt és nincs sértődés. Na az ő részéről megértem ezt mert nekik a 6 állásos műhely mellett ott van már 20 éve a saját autósboltjuk is. -
trassher
addikt
válasz
Declare #52689 üzenetére
Persze, hogy nem dolgoznak hozott anyaggal. Megveszi az alkatrészt fél áron, neked meg odaadja teljes áron. Még csak egy dobozt bontott ki de már a 10K-s alkatrészen keresett 5K-t. Ha meg te viszed és elk***ja akkor látható az eredmény. Ő nem felelős mert te hoztad.
Eddig egy szerelővel találkoztam aki a klímámat csinálta, ő azon az áron adta az alkatrészt amennyiért kapja kedvezménnyel. Előtte felhívtam, hogy jobb neki, ha én viszem vagy ha ő veszi. Azt mondta rám bízza de neki vagy 50%-a a unix-nál amit ide is ad.
Mágus2: Akkor csak jól gondoltam, hogy a szerelő részéről ez simán hárítás.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Declare #52689 üzenetére
Egyetértek, haver is mondta, hogy van kedvezménye, termosztátot majd ő megveszi (skoda 1.4 mpi). Mondtam, hogy inkább én, neeem majd ő. Hozta is. Cserekor látom, hogy ez szar, de a régi háza is elvolt törve ugye, mondtam, hogy ha elbaszta, kocsikázzon. visszatettem a régit, elküldtem. Elment vagy 4-5 liter fagyálló, visszajött, vett másikat meg egy plusz tömítést. ... Mondom ember, nem jó a termosztát a kocsihoz, majd én megrendelem inkább. megtákoltam a régit kicsit, még 5-6 liter fagyálló, mire megérkezett és érdekes módon jó lett... A végén csak annyit kérdeztem:
-Olcsó volt az ismerősöd kedvezményével az alkatrészcsere?
Az biztos, ha hozzám szart hoznak én nem minimalizálom a költségeit, amire előre fel lett hívva a figyelme. Így járt.
-
válasz
Declare #52689 üzenetére
Az a bajom, hogy az egyik szerelom csak gyarit hajlando rendelni, a masik meg ha megveszi nem adja at a kedvezmenyt. Sulyos penzeket nyerek azon ha viszem az alkatreszt, meg ugy is ha picit tobbert csinalja ha en viszem a cuccot. Foleg, hogy TypeV a crxforumon nagyon jo aron ad mindent.
-
-
válasz
Declare #52318 üzenetére
Nekem pl az opelben olyan (es a legtöbben igy van szerintem), hogy egy xenon izzo van es amikor refit kapcsolsz, akkor a xenon blende jobban szetnyilik, meg megemeli a magassagat es ugy lesz a tavolsagi feny. Ha lekapcsolod, akkor visszahuzza normal magassagra es összeszükiti az izzo elött a nyilast.
Ezt hívják bi-xenonnak.
A 90-es évek közepe táján terjedtek el a xenonos autók - kezdetben csak a tompított volt xenon, a távfény halogén maradt. Utána jöttek a bi-xenonok (lásd fent). Olyanra nem emléxem, aminek 2-2 xenon izzója lett volna (szerintem nem volt ilyen).
Az első xenonos gépem (Vectra B) 99-ben kaptam - abban ahogy Qru is írja - az volt az érdekes, hogy a tompítottal kb. jobban láttam, mint a távfénnyel.Asszem távfénynél lekapcsolta a xenont.
-
aero.
veterán
válasz
Declare #52153 üzenetére
Van azokban az ABS, de blokkol a kerék, kicsit engedi mozogni, tükörjégen ez ilyen. 1-est meg nos, elég nehéz kapcsolni ha a automata az autó (több, mint valsz, hogy azok), főleg menet közben, R-ről meg ne is beszéljünk, kukázhatod a váltót.
Illetve, ha féken állva kifordított kerekekkel (elég hibás döntés szvsz) is gyorsul, akkor ugyan mit segítene, ha hátrafelé forogna a kerék.
-
Jaffa75
őstag
válasz
Declare #52173 üzenetére
52143-52152-52160: számomra nem biztonságos--
Remélem legalább ezt eldönthetem én, és nem kötelező érvényű elfogadnom a Ti érveitek
Mit hívsz szubjektív tapasztalatnak? Én a saját véleményt, saját megítélést... nem tartottam biztonságosnak, nem éreztem, annak. De mindegy is, nem tartozik Rád, hogy hogyan érzem - miért is vitatnám meg Veled?
-
Jaffa75
őstag
válasz
Declare #52161 üzenetére
köszönöm hogy elolvastad az utolsó offos mondatot is, bár az értelmezés szintje nem érte el a 100%-ot! Olvass vissza még egy hsz-t kérlek, és talán világosság is gyúlik, hogy én a szubjektív tapasztalatomat írtam le, nem NCAP értékekkel és csillagokkal dobálóztam... Annak kifejezetten örülök, hogy fejvadászként is működsz, ha nem lesz melóm, ígérem jelentkezem!
Szerk.:
(#52165) bajnokpityu : köszönöm az infót!
-
brumi1024
veterán
válasz
Declare #52127 üzenetére
A 8-as a "spórolós" fokozat, az azért kell, hogy foroghasson 3 ezret a motor 200-nál, nulla zajjal.
Az a meglepő, hogy ez a szerkezet több, mint két tonna, és ahhoz képest irreálisan dinamikusan mozog. Szentendrein szoktam találkozni eggyel, illetve az Info Parkba szokott járni az Audi Centrumé.
-
lenko
aktív tag
válasz
Declare #52023 üzenetére
Örülök neki, hagy tanultál...
Se nem csippelt, se nem 20 éves, de közelében sem jár. Piros lámpas story kb. havonta 1x jön elő.
Egyébként mindenhol indexelek időben, ha senki sincs az úton akkor is, azok meg sehol sem kb....(#52022) brumi1024
Az égvilágon semmi nem indokolja ezeket az autókat. Városban túl nagy, terepen közelében nem ér, egy rendes terepjárónak. Azok szeretnek ilyenekbe ülni akik többnek képzelik magukat(ezáltal magasabban is ülnek, és ingyen kapták a pénzt 0 tudásra) -
-
Evil Snowman
őstag
válasz
Declare #51965 üzenetére
Persze, mindenki hibázik. Én is lehúztam egy hónapja a jobb tükröm szélét a parkolóházban, de azon a tolatóradar sem segített volna, az sokkal inkább ha előtte nem 3 órát alszom csak. ABS rossz példa, mert az életet és anyagi kárt menthet. A tolató radar/kamera meg csak egy esetleges anyagi kártól ment meg.
Végül GPS-es verziót rendelt, a tolatókamerás megoldás ott maradt. Meglátjuk milyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- World of Tanks - MMO
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mindenki Z Fold7-et akar
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest