Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz szőröscica #18924 üzenetére

    Nyilván ne nyomorogjunk, de a ló túloldalára sem kell esni, hogy egy szem gyerek mellé már rögtön a legnagyobb kombikat ajánlgatja mindenki. Nekünk is rögtön jöttek vele, hogy húú csakis kombit, de abból is nagyot. Miért nem mindjárt nyerges vontatót....

  • Qtya123

    őstag

    Na ebben a sztoriban aztán benne van minden, ami egy átlagos használt autó vásárlót és egy átlagos neppert takar ma Magyarországon:

    - clk vásárlás személyi kölcsönből
    - sportos is legyen, de dízel is legyen mert jaj sokat ne egyen
    - elhisszük, hogy egy öreg prémium dízelt alig használtak 12 évig
    - nincs 30ezer Ft egy teljes ellenőrzésre egy 2.25 milliós autónál
    - a karácsonyfa üzemmódot hard resettel kezdjük javítani
    - nepper teljesen hülyének néz (alaptalanul...?)
    - nepper lesz@r mindent
    - nepper perrel fenyeget mindenkit
    - nepperre nem lehet rábizonyítani semmit

    Totalcar

    A cikk alcíme lehetne az is: Hogyan ne vegyünk használt autót.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qru #26903 üzenetére

    Nekem is pont autópálya tempónál van vezérlésváltás határon. Én GPS szerint állok be pályán 140-145 közé és akkor 6-ban kb 4100-4200 körül van a fordulat, ami egyben a vezérlésváltás tartománya is nálam.

    Nem tudom gondot okoz-e ez, szoktam gondolkodni azon, hogy vajon ilyenkor néha "ugráltatja"-e a vezérlést, vagy sem.

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qru #27042 üzenetére

    Nekem a japó technika van. Arra gondoltam, hogy nem-e gond az, hogy a fordulatszám/olajnyomás pont a határon táncol, aztán +- 100 rpm mozgás úgyis van a fordulatban (a pályán annyira precízen még teljesen sík úton sem tudja tartani a gázt az ember, tempomat nincs) és váltogat. Nem is a kopástól féltem, hanem a motor vajon mennyire díjazza az öblítés folytonos variálását, ha olyan szerencsétlenül jön ki, akár pár másodperc alatt többször is. (tudom-> ne agyaljak, álljak vissza 130-ra óra szerint :D )

  • Qtya123

    őstag

    válasz Skillet #27164 üzenetére

    Szép kis történet. Tényleg az a gáz, ha az ember autóját meggyalulják, akkor csak a szerencsén múlik, hogy a hibás félnek milyen a biztosítója. Mindenesetre tanulságos történet, a lényeg, hogy nem szabad hagyni és menni kell utána, ha kell időt és ügyvédet nem sajnálva.

    Amúgy nagyon tetszik az autód eleje, időtálló és egyedi forma. :)

    Nekem is van egy balesetes történetem régről, amit a mai napig nem értek. Történt, hogy megyek az úton amire ráfagyott a hó és a helyi járatú buszmegállóból a kikanyarodó buszok traktornyom mélységű nyomvályúi jéggé fagyva. Az egyik ilyen kifordította az autó hátulját és az egyik parkoló autó hátsó részének nekikoccantam. Az enyémnek a lökhárítója kicsit meghorpadt, de a másiknak a bal hátsó lámpa kitört és a sárvédő, valamint a csomagtér ajtó is behorpadt. Vártam egy darabig hátha előkerül a tulaj, de sok esélyt nem láttam rá, mert láthatóan rég nem mozdult az autó, tiszta hó volt. Végül beraktam a telefonszámomat egy átlátszó fóliába és az ablaktörlőn hagytam. Kb 6 napig semmi nem volt, majd hívott egy nő, hogy őt törtem össze. Meg is beszéltük, hogy elmegyünk az általa kiválasztott szervizbe és megnézik, hogy mi sérült és annak fényében vagy fizetek kp-ban, vagy hagyom a biztosítóra. Végül a biztosítóra hagytam, mert kb 280.000 Ft-os kárt állapítottak meg.
    Nem is volt gond, kitöltöttünk mindent, erre a nő megszólal, hogy ő tulajdonképpen feljelentett engem.... Mondom mivan?? Azt mondja, hogy 1 hétre elutazott, amikor visszaért futott hozzá a szomszéd, hogy a vandál állat széttörte az autód, hatalmas csattanás stb... Felírta a rendszámomat és átadta a nőnek. Az meg mikor megnézte a sérülést nem látta a cetlit, mert belepte a hó így kihívta a rendőröket. Azt mondta, hogy még a rendőrök szóltak neki, mikor kijöttek, hogy le kéne takarítani az autót a hótól, hogy biztos nem-e sérült máshol is és akkor látta a cetlit. Na mondom érdekes, hogy akkor nem maradt abba a rendőri ügymenet, de mindegy is, vond vissza a feljelentést. Mondta, hogy persze, másnap visszavonja.
    Eltelt nem kevés idő és jön a papír a rendőrségtől, hogy be kell mennem. Gondoltam nincs gond, biztos alá kell írni valamit, hogy befejezték a dolgot. Hát nem! Azt mondja az előadó, hogy közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése vagy mi a tök miatt engem most meg fognak vágni pénzbírsággal és mondjam el jegyzőkönyvbe mi volt. Mondom neki, hogy heló, nem vonták vissza a feljelentést? Erre azt mondja, hogy valóban másnap telefonált a nő, hogy visszavonná, de ilyet nem lehet, kint voltak a rendőrök, megtörtént az intézkedés, végig kell vinni az ügyet- ---> Nem tudom, hogy ilyen tényleg van-e.... Mondom neki, hogy akkor tisztázzuk: otthagyom az elérhetőségemet, még a rendőrök is láthatták, elismerem a felelősségemet, rendeztük a kárt, akkor mégis mi a f....-nak akartok tulajdonképpen megbüntetni? Mégis mit kellett volna még tennem??
    Erre azt mondta az előadó, hogy végül is igaz, beírt mindenféle enyhítő körülményt, hogy sosem okoztam még balesetet, anyagi helyzetem és életkörülményeim rosszabbak mint egy szomáliai kisgyereké és így talán megúszom figyelmeztetéssel. Végül figyelmeztetés lett, de a mai napig sántít nekem itt ez a dolog. Vagy ennyire gyógyegér a szabsértés rendszere?

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Ezekről a péntek éjszakai ki a nagyobb raj videókról beugrott egy régi kedvenc.
    Nagy troll a gyerek: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Kicsit visszaolvasva látom volt szó a szerelőhöz visszük az alkatrészt olcsón, vagy ő adja magasabb áron dologról.
    Ehhez szólnék hozzá, nem vitaindításként, csak amolyan eszmefuttatásként:

    Szóval szerintem alapjaiban ott van elrontva a dolog, hogy az összes autóalkatrészen iszonyatos haszonkulcs van és mindenki ezt akarja lefölözni.
    Részben érthető, hogy a szerelők alkalmazkodtak ehhez a helyzethez és a kedvezményükből befolyt pénz is szükséges a műhely költségvetésének pozitív mérlegéhez.

    Engem viszont azért zavar ez az egész autóalkatrész áras dolog már a bárdi/unix/láng stb... vonalon, hogy gyakorlatilag az az üzletpolitika az alkatrész legyártásától kezdve, hogy úgyis meg kell vennie a parasztnak, ha autózni akar, így adjuk amennyiért nem szégyelljük. Onnan is látszik, hogy mennyire elszállt árak vannak, hogy ezekben a boltokban, ha szépen nézel, már adnak egy 10-20%-os kedvezményre jogosító kártyát.
    Érdekes módon más területeken meg keményen nyomni kell lefelé az árakat, hogy harcoljanak a vevők kegyeiért. Amíg az alkatrészekre rengeteg szerelő/cég simán megkapja a 48-50% kedvezményt, addig nem vagyok benne biztos, hogy egy 150.000 Ft-os tv esetén a kereskedő azt 75.000 Ft-ért vette és ott a hasznot inkább az áfán fogja meg, nem pedig 50%-os kedvezményeket kap.

    Visszatérve a szerelőkhöz: Érthető a szerelők indoka is, de nekem azért olyan ez, hogy amikor elmegyek egy szerelőhöz, akkor attól egy szolgáltatást veszek igénybe. Azt akarom megfizetni, hogy van szakértelme, ráfordított munkaideje, szerszámai, műhelye. Nem pedig azt, hogy alkatrészeket szerez be. Autószerelőhöz megyek nem autószerelőhöz és egyben alkatrész kereskedőhöz.... Nyilván, ha jól megy a bolt, akkor megteheti, hogy elhajt, mert van helyettem más aki kifizeti.

    Nekem viszont ez akkor is olyan "kifizeti a paraszt" mentalitás, hogy megveszem neki mondjuk a gyertyákat 18ezerért és kiszámlázom 36 ezerért... Ez nem az a klasszikus dolog, hogy az általam árult dologra egyértelmű, hogy hasznot teszek, mert abból élek. Nem, ő ELMÉLETILEG abból kellene, hogy éljen, hogy szerel, nem pedig kufárkodik. Ő ezért a plusz haszonért semmit nem dolgozott nekem....

    Ha elmegyek a henteshez és ad nekem 1 kg húst 1800 Ft-ért, de ő 600 Ft-ért szerezte be, akkor ez van, ő kizárólag az eladott áruk utáni haszonból él és ennyi. Nem nyújt mellé másik szolgáltatást is, nem azt mondja, hogy x Ft a hús és x Ft az, hogy felvágom neked, így itt nem érzi magát az ember "úgyis kifizeti a kifizetiaparaszt"-nak a dolgot.

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #28018 üzenetére

    Nekem viszont ugyanezzel a géppel nem gond megetetni pályán néha 10.5-11 litert sem, pedig 150-160 a tempó és nincs szénné pakolva csomagokkal.

    Neked mi volt a negatív rekord? Nekem 8.7 liter, igazából nem is én, hanem a feleségem produkálta, max 100-as tempó és minden váltás 3500 alatt.

  • Qtya123

    őstag

    válasz xcds #28025 üzenetére

    Egyébként pont az építőipart akartam még felhozni, mint ugyanilyen dolog, de akkor már tényleg regényt írtam volna.
    Erről a berohad a csavar és 2 óra helyett 6 órát szív vele a szerelő, nem tudok nyilatkozni, mert nem jártam még így egyik autómmal sem, vagyis egyikkel igen, ott szépen közölte, hogy nem csinálja meg, mert szívni fog a csavarokkal.

    "Egyébként az alkatrészáruházak a szerelőknek vannak, mert ugye ők használják fel az alkatrészeket."
    ---> Akkor tegyék zárttá és egy légszűrőt se vehessen meg emberi halandó, mint ahogy a gyros húst sem veheti meg. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #28038 üzenetére

    Akkor ezek alapján szerintem nem túl elvetemült fogyi nálunk a 8.7, mert az nem pályán volt, hanem egy 400 km-es közúti túra, viszonylag sok faluval és előzésekkel.

  • Qtya123

    őstag

    válasz TaaT #28302 üzenetére

    Ugyan nem néztem annyira utána a témának, de ha jól tudom, akkor a Toyotáknál a motorcsere az 1.8-as benzinmotorokat érintette. Ismerős avensise is beleesett és azt mondta, hogy anno visszahívták és cserélték. Ha ennyiben megállt ez a tömeges motorcsere dolog a Toyotánál, akkor úgy érzem ez nem egy égbekiáltó ciki dolog.
    (Ha jól emlékszem olyan gond volt, hogy a kicsi furatokon lassan folyt vissza az olaj a pumpához és ezt orvosolták.)

    Amúgy ahogy látom a japók is kezdenek beállni a sorba és szép lassan eltűnik a viszonylag nagyobb köbcentis szívómotor választékuk és kezdenek átállni a turbós marhaságra.
    A másik amitől félek, hogy szépen kezdenek majd kihalni a nagy sedanok is Európában. Rég rákaptak a népek az 5ajtóra, meg a kombira, most meg a SUV a nagyontrendi.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Skillet #28363 üzenetére

    Egész más dimenzióba helyezi az autót az a lökhárító a "sima" Galant elejéhez képest.

    Egyébként mennyire szoktak megtalálni vele a "majdénlenyomom" emberek?

  • Qtya123

    őstag

    válasz Skillet #28379 üzenetére

    Ezért is kérdeztem, mert gondoltam, hogy sokan azt se tudják honnan pottyant oda az autód. Mennyivel kényelmesebb, hogy nem egy mindenki által ismert német prémium, amit minden Häkkinen le akar nyomni, mert MEGALÁZOMAKÖCSÖGBMW/AUDIS/MERCIST.

    Amúgy mostanra kikoptak, de pár évvel ezelőtt nem tudom mi lelte az embereket, de folyton ilyen családi egyterűek akartak lenyomni/jöttek a seggemben. Napi szinten erőszakoskodtak a Zafirák/Sharanok,de a legrosszabbak a Galaxyk voltak. :D Tele volt az út kapuzárási pánikos 40-45 éves barom faszikkal.

    Ismerősöm apja meg 65 éves korában megvette első nyugati autóját egy 1.4-es Astra képében, aztán úgy érezte, hogy minden öregebb autót le tud és le kell nyomnia, mivel az övé új, így tuti erős. Aztán mikor naponta elkenték a száját a 15-20 éves autók, akkor felhagyott ezzel. :)

  • Qtya123

    őstag

    válasz raczger #28498 üzenetére

    Jó kis útvonal ez, csak a burkolat minősége nem az igazi. Én mostanában megyek Egerbe és az Eger-Lillafüred útvonalra mondják, hogy azon is jót lehet autózni. Ki is szeretném próbálni, csak előtte nem ártana a nyári kerekeket felrakni.

    Hungaroringre augusztusban én is ki szeretnék látogatni, bár a lóerő alapján éppenhogy a nagyobb kategóriába esek bele és félek, hogy mozgó akadály leszek a 3-4-500 lovas gépeknek. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz TheProb #28689 üzenetére

    Azért nem megoldhatatlan feladat. A legtöbb autónál ha nem rest az ember lefeküdni a földre, az alváz nagy részét belátja, ha meg nagyon alacsony, kicsit meg kell emelni a gyári emelővel és kész.

    Én a vásárlás előtt vagy 20 percet fetrengtem, térdeltem. Megnéztem az alváztól kezdve az ajtók alján át a gumikéderek állapotáig, kerékjáratokig, futómű bekötési pontokig mindent. Csak egy zseblámpa és egy koszolható ruha kell hozzá.

  • Qtya123

    őstag

    válasz tboy93 #28637 üzenetére

    smoke and charm ne is mond.... Felénk minden Golfra ez van kirakva és alapjárattól füstölnek, az ember meg állíthatja belső keringtetésre a szellőzést, ha nem akar megfulladni.
    Nagyon menő gyerekek valóban.... Vinnék inkább a sz@rjukat megfelelő helyre, ahol rendeltetésszerűen használható, mint például ez az illető.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #28987 üzenetére

    Jó dolog is az a majomfogó. :)

    Kár, hogy az enyémen nincs. A kézikönyve egyébként az erre vonatkozó részben diszkréten fekete betűkkel kiemelve azzal kezd, hogy "A gépjárművét nem vontatásra tervezték!". Na mondom de határozottak vagyunk már. :)

    MÁS:

    Ma felrakattam gumisnál a nyári kerekeket. Eddig sosem vittem emiatt gumishoz, de most kissé megfázva lusta voltam pepecselni vele, mondom 500 ft/ kerék áron még belefér. Hát máskor inkább magam csinálom... A gumikra ráragasztottam kis cetlin, hogy melyik honnan lett leszedve. Gondoltam szólok is, hogy az elsőket cseréljék meg a hátsókkal. Nem kellett szólnom, mert félrenéztem és már letépkedték az összesről a cetliket, onnantól meg ki tudja már melyik melyik.... :W

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #29122 üzenetére

    Ezt én is meg tudom erősíteni, mert 178ezer km volt benne futómű ellenőrzéskor és nem szorul cserére semmi.
    Nekem eddig annyi hiba volt, hogy a hátsó dobot cserélni kellett, mert a belseje zörgött. Megette a kondenzvíz a lamellákat.

  • Qtya123

    őstag

    Nekem semmiféle problémám nem lenne a traffipaxokkal és a rendőrökkel sem, ha nem azt látnám, amit már fentebb leírtak, hogy 95%-a a méréseknek a pénzbehajtásra megy nem a baleset megelőzésre.

    Erre legjobb példa az, mikor a városban a zebrák/kereszteződések tucatjai között nyelezi egykerekezve, strandpapucsban a motoros, meg rakja keresztbe Jaszkari Tomi, hiszen nyáron a sétálóutcákban villantani kell a népnek. Na nekik gondjuk nem lesz, mert eközben a rendőrök a város végét jelző táblánál a nyíl egyenes úton állnak és trafiznak, persze már se járda, se kereszteződés, se emberek, csak iparterület meg egy 70-es tábla és várják az életveszélyes gyorshajtót 90-el.... Ameddig ezt látom, addig nekem pofázhatnak. 2 olyan rendőrrel is beszéltem, akik ugyan nem traffiznak, de azt mondták, hogy a trafis kollégáknak ki van adva, hogy kb hány darab gyorshajtást kell eszközölni egy-egy szolgálat alatt. Ha ők hazudnak, akkor énis....

    Az elbújásról meg csak annyit, hogy egyszer pályán majdnem részese voltam egy 4-es karambolnak, mert a szalagkorlát javítása miatt ki volt rakva a sebességkorlátozás, a 80-as táblánál ment a sor 80-al, majd az elöl lévő gyakorlatilag majdnem egy satut nyomott (hiába a megengedettel ment), mert meglátta és megijedt a közútkezelős kisteherautó mögött megbúvó traffitól....

  • Qtya123

    őstag

    válasz zack #29159 üzenetére

    Igen, sok esetben tényleg a rutintalanság a balesetforrás. Én hegyvidéken éltem mindig és két éve költöztünk az Alföldre. Hihetetlen, hogy milyen különbség van azon sofőrök között, akik azért kanyart és dombokat is látnak, meg az alföldiek között. A nyíl egyenes utakon 70 km/h-nál többel alig mennek, a városokban a belső sávban lényegesen többen felejtik magukat 35-40-el mint máshol.
    Ami a legdurvább, hogy mégis sokkal-sokkal több a baleset errefelé, mint a Mecsekben. Gyakorlatilag napi szinten összetörik egymást frontálisan és kb kéthetente a nyíl egyenes úton elmész tetőn! lévő autó mellett. Azon szoktunk gondolkodni, hogy ezt most hogy.... Nemrég rájöttünk: Megy előttem a Fiesta, előtte Hiache. Természetesen a tempó 80 km/h. A fiesta elkezdi előzni a másikat, de olyan lassan, mintha kamion előzne kamiont. Kb 85-re gyorsított fel. Szemből jött a busz, már lemaradtam, ha kiüti a fiestát ne nekem csapódjon. Épphogy befért és végig nem gyorsított! A telet inkább meg sem említem...

    8 éven át jártam Pécsről-Komlóra naponta, a feleségem szintén. Fele ennyi balesetet nem láttunk és a hegyen a legtöbben gyorsabban mentek, mint itt a pusztában. Nyilván arrafelé is voltak bolondok, de közel sem ennyi. A másik, hogyha látták, hogy gyorsabb vagy náluk, akkor jeleztek, hogy előzheted őket, illetve lehúzódtak. Itt ilyen hírből sincs.... rettenetesen idegesítő és mész mögötte 40-el.
    Tegnap voltunk Egerben, felüdülés volt. A forgalom tempója sokkal gyorsabb, valamint megjártam az Eger-Lillafüred távot. Úgy kenték neki a családi egyterűek is, benne a komplett családdal, hogy csak néztem. Ja és ha valakit beértem, azonnal tette ki az indexet, mikor lehetősége nyílt rá és lassított, hogy előzhessek még a kanyar előtt.

    Ja és mivel errefelé ennyi a baleset, be is jelentették, hogy mégtöbbet trafiznak majd....

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qru #29272 üzenetére

    Akkor nem vagyok egyedül. Eddig azt hittem én vagyok hülye, hogy félreálltam megnézni, hogy mi ment szét a futóműben. :)
    Igaz ez nem M0 volt, hanem M3 a Hatvanas Fogadó közelében. Biztos voltam benne, hogy futómű gond, mert másik autóval sokszor jártam arra és sosem éreztem rezgést. Aztán mikor újra az OFF autóval mentem arra (2014-es Focus), akkor kimondottan figyeltem azon az útszakaszon és akkor világosodtam meg. A Ford is rezgett, de olyan minimálisan, hogy sosem vettem észre azzal. IS200 meg lerázta a vesémet, pedig azért nem betonkemény annak sem a futóműve.

  • Qtya123

    őstag

    válasz -v- #29299 üzenetére

    Az aszfalt színe nem tudom, hogy milyen ott, de arra emlékszem, hogy ez a Budapest felé vezető oldalon, még a fogadó előtt van, amikor 3 sávosra nyílik az út, mert van egy kisebb emelkedő. Én a legbelső sávban tapasztaltam, de attól még lehet, hogy a két szélső is ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    Nyilván nem kell eltemetni az Alfát, de azért azt valljuk be, hogy a használtpiac általában nagyjából reálisan beárazza az autókat. Az alfák árazásán meg azért látszik, hogy szép dizájn ide vagy oda, nem éppen tartják az árukat és ennek oka van, ami nem csak a mendemonda és eltúlzott véleményeken alapul.

    Másik, hogy az egy dolog, hogy 30ezer a gyári olajcsere előírás, attól még nagyon nem tesz jót a motornak. Sok szerelő (olyanok is akik márkaszervizesek) véleménye, hogy az ilyen 20-30ezer km gyári előírás enyhén szólva túlzás, főleg a dízeleknél. (nyilván ezzel sokat nem lehet kezdeni, mert valóban a legtöbben azt fogják betartani, ami az előírás -- vagy inkább fölé mennek párezerrel, mintha az olaj literjét heroináron mérnék...)

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Integrale #29740 üzenetére

    "Nagy vesszőparipa ez a piac áraz duma, de végig is kellene gondolni."

    Azért én akárhogy próbálom végiggondolni, ismerek pár Alfát, illetve rengeteg VW-t, néhány Fordot és sok japánt mind családi, mind ismerősi/baráti körben.

    A meghibásodás gyakorisága és súlyossága az alábbiak szerint alakul csökkenő sorrendben:
    1. Alfa (pedig ebből van a legkevesebb, amire rálátok, egyébként mind jóval 2000 utáni)
    2. Fordok
    3. VW
    4. Japók

    A használt piacon pedig az ár ugyanennek megfelelően fordított sorrendben áll (ez alól tán a Ford kivétel, az olcsóbb kicsit, mint az Alfa). Nem hiszem, hogy itt kizárólag az előítéletek dominálnak. (nyilván az is benne van az árban, de kategorikusan kijelenteni, hogy minden olcsóság csak előítélet kérdése, szerintem nem helytálló)

    bitpork: autópályás használat valóban más, de a 30.000 km intervallumban én úgy gondolom, hogy az autók nagyon nagy százaléka nem a 90%-át a pályán futja. Amely autóknak meg nem a pályázás a fő profil, ott mégegy dolog beleszól: az idő. Évi 10.000 km-es mászkálással 3 évig benne van ugyanaz az olaj télen, nyáron. 3 télen át ugyanaz az olaj kapja a hidegből adódó minden megterhelő mellékhatást.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Integrale #29758 üzenetére

    "Ezeknel es a tobbi hasonlo mellett sem kellene becsukott szemmel elmenni, csak amig az olasznal mar keresi az ember, hogy mibe kothet bele, hiszen ugyis lesz valami, addig masnal jon egy legyintes."

    Ez valóban így van, de vicces mert a fordítottja is igaz. Például én sokszor tapasztaltam, hogy a japó autóknál is azt keresik, hogy mikor romlott el valami, utána meg fültől fülig érő szájjal mondja, hogy ugyeugyeugyeugye, háháhá még akkor is, ha az elromlás egy féktárcsa csere volt. Mikor meg tényleg elromlásról van szó, akkor egyeseknél már azon csodálkozom, hogy nem egyenesen pezsgőt bontanak örömükben. Meg akárki vett ismerősi/családi körben japót, rögtön mantrázták neki, hogy jáááj de drága az alkatrész.

    Szóval lényegében fölösleges pro-kontra érveket sorolni, mert tökmindegy mit vesz az ember, úgyis az a vége, hogy ááá hülye vagy, hogy azt vettél.

    Mágus2: igen, 30ezer vagy 1 év, de én olyan embert nem nagyon ismerek, aki garancián túl ezt betartja. Sok jár évekig ugyanazzal az olajjal, csak a km-t nézi és hőzöng, mikor elérte a 30ezret, hogy jaj már megint olajcsere, aztán jön az, hogy áá majd viszem, még csak 2-3 ezerrel léptem túl.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #29889 üzenetére

    Ebben az esetben mondjuk szinte biztosan a külföldi behozatal az egyetlen út. IS250-ből a legtöbb automata, hahu-n jelenleg manuálisból 1 db van.
    Egyébként eléggé tartja az árát. 2003 év körüli szép IS200 1.6-1.8 között már bőven akad, van egy olyan érzésem, hogy 13 éves korára igencsak 2 milla fölött lesz még a 250-es ára.

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #29911 üzenetére

    Ahogy mondod. Pont ezért úgy érzem, hogy bajban leszek, mikor x év múlva lecserélésre kerül. Nem tudom, hogy milyen autó fogja majd kb ugyanezt nyújtani, csak fiatalabbként. Terjednek a kisturbós motorok, lassan minden új autóban az van, én meg maradnék a szívóbenzinnél és a hátsókerék hajtást sem akarom eldobni. MX-5 és hasonlók meg nem jöhetnek szóba, mert csomagtartó és hátsó ülés is kell. Nem tudom, hogy milyen alternatíva lesz. Gyakorlatilag az IS250 és BMW-n kívül nagyon más nem jut eszembe.

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #29939 üzenetére

    Nagy álom lenne garázsban egy S2000, de nem akarok/tudok külön autót fenntartani, valamint a parkolás is egy autóra van megoldva, szóval egyben kell tudnia ezt. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qru #29921 üzenetére

    Nem mostanában tervezem a cserét, úgyhogy csak kíváncsiságból kérdezem. Milyen hibái voltak ennek a konkrét példánynak?

    Alternatívaként egyébként ezen a típuson kívül még hirtelen csak a BMW E90 325i jut eszembe, bár fogalmam sincs az mennyire probléma mentes típus, sosem néztem még jobban utána.

    (#29941)Zack: Jó alternatíva lenne a Mondeo, ha hátul hajtana. Tudom, hogy hülyeség ez az RWD, mert önszopatás, sok racionalitása nincs és jól bekorlátozza a választható típusokat, de ez becsípődés nálam már a Zsiguli óta.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz zack #29959 üzenetére

    Ezt a tekintélyt parancsol a xenon már oly sokszor olvastam. Ez miért van? Én egy tekintélyparancsoló autónál sosem a xenonra gondolok, hanem a formára. Az, hogy valami megy mögötted és xenon van benne, sosem a tekintély jut róla eszembe, gyakorlatilag észre sem veszem, főleg manapság, mikor lassan minden 10. autóban kínai utólagos xenon van.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #29989 üzenetére

    Ebben én is egyetértek. Alapjaiban véve akárhogy is nézzük kényelem ide vagy oda, a saját autó kevés esettől eltekintve tisztán pénzügyileg nézve nem reális döntés.

    A baj nem is ezzel van, mert attól, hogy nem racionális, még választhatna sok ember magának olyan autót, ami a saját pénztárcájának a szintjén fenntartható, szervizelhető anélkül, hogy csődbe vinné a családi kasszát. A legnagyobb gond, hogy nem olyat vesz... Azért van ennyi 8-10 éves autó karbantartás nélkül, mert a legtöbb ember 1-2 "számmal" nagyobb autót vesz magának, mint amit igazából megengedhetne. Ugye a világnak villantani kell. Ilyenkor jön az, hogy megy a nagyfelnire a használtgumi, meg húzzuk az olajcserét, meg ami zörög, kopog, folyik lesz@rjuk, mert attól még megy az autó.
    A használtautó vásárló meg ezek közül tud válogatni, legyen az dízel vagy benzin.

    Hány olyan embert ismertek, aki épphogy kiszáll az egyik autóhitelből és mintha nem lenne jó, hogy épp nincs tartozása, azonnal adja el az autót és veszi a fiatalabbat hitelre? Hányat, akinek derogál, hogy 10-13 év feletti autóba üljön be? Hány olyat, aki a szénné hitelezett autóban ülve sír, hogy nincs pénze, de leszól téged, mert te egy 15 éves autóban ülsz?
    Én kaptam már meg olyan embertől, akinek két bedőlt devizahiteles autója volt épp, hogy miért matuzsálemmel járok...
    De ez már nagyon OFF, ez már nem az autókról szól, hanem az emberek pénzügyi kultúrájáról, ami a legtöbbeknél (sok másik dologhoz hasonlóan) egyenlő a nagy nullával.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz -v- #29993 üzenetére

    :(
    Ezek alapján gyakorlatilag, ha nem engedek az RWD-ből, akkor IS250-en kívül kb minden kiesett.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #30014 üzenetére

    Abban a pillanatban nem fogom számon kérni, hogy mit bír és mit akar, ha:
    1. engem nem kér számon, hogy miért x éves "matuzsálemet" birtoklok
    2. nem nekem sírnak reggeltől estig, hogy nincs pénz, miközben pár éves széthitelezett autóban ülnek, amit fenntartani nem bír, mert 2 számmal nagyobbat vett. Ha szépen csöndben marad, én sem puffogok, az ő baja.

    A másik, hogy nincs itt semmi sunyi dolog, attól még tarthatom unreálisnak az autó birtoklását, hogy nekem is van. Igen, nekem is pénzügyileg unreális, de egyrészt nem olyan szinten, hogy nyomorba döntene mint sokakat, illetve sosem villantásból, hanem saját hobbiból választottam az adott típusokat, az adott pénztárcának megfelelően. Ezt az is jól mutatja, hogy például munkába nem autóval járok. Meg is kaptam ezért már sokaktól, hogy hülye vagyok. Nekem 90% hobbi, 10% szükséglet. A hobbi pedig mint tudjuk, sosem reális döntés tisztán pénzügyileg nézve.
    Ha nem lenne a hobbim az autó, valószínűleg nem is lenne autóm, szóval én nem érzem magam sunyinak, ha esetleg ezt erre értetted.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #30019 üzenetére

    Ez mondjuk igaz! Feleségem is mindig mondja, hogy miért nem megyek el ez meg az mellett, miért veszem fel a vitát.
    Nehéz, mert könnyen felhúz. :((

  • Qtya123

    őstag

    válasz Skillet #30107 üzenetére

    "nincs az a sor4 aminek jó hangja lenne. Na ezzel nagyon egyet tudok érteni. Tud az durrogni, surrogni, szisszenni, ordítani meg minden... de szép hangja annak sosem lesz."

    Nyilván ízlés kérdése, de én például azt gondolom, hogy ennek a 4 hengeresnek a hangjáról azért általában nem az jön le, hogy rossz a hangja: :)
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz EQMontoya #30138 üzenetére

    Nem is nagyon adja el senki.
    De olyat se sokat kell keresni, ami 2.0 szívómotorral 240 lóerőt tud tuningmentesen, 8ezres fordulat felett kószál és nem hullik szét fél évente. Kicsit követhetnék a példát a mai 1.0 3henger, 110 ló turbóval korszakban. Tudom, tudom a környezeti normák persze...

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz -v- #30140 üzenetére

    Persze, hogy jobb a több mint 4hengeres motorok hangja. De én ezzel a linkkel a kollégának azt az állítását próbáltam megcáfolni, hogy minden 4hengeres hangja szar.

  • Qtya123

    őstag

    válasz -v- #30147 üzenetére

    Nyilván ízlés kérdése. Abban egyetértünk, hogy a sokhengeressel a versenyt nem veszi fel, de én bírom az ilyen 8-9ezerbe forgó idegbeteg motorokat is.

    Amúgy érdekességképp, ha már sokhegeres BMW-t likeltél:
    Nagyon nincs könnyű dolga annak, aki ma sokhengeres E46-ot akar venni itthon.
    - felmegy ma a hahura, BMW-k dögivel
    - belövi, hogy E46 legyen, találat: 1428 --> hóhó nem lesz itt baj, van választék, valamit csak találunk! :)
    - benzin legyen: találat 773-ra csökken --> jóezmég!
    - sedan legyen: találat 333-ra csökken (valamiért mindenki a kombi E46-ra gerjed, nekem felfoghatatlan okból)
    - legyen benne 6 henger: találat már csak 72 :F
    - váltó manuális: már csak 56-al számolunk

    Aztán lehet még finomítani, én például nem tartom túl nagy elvárásnak, hogy ilyen autóban már hátul ne kurblis ablak legyenek ---> találat: 29 db. Aztán mehetünk tovább, szintén az a véleményem, hogy az autóban ne az FM transmitterrel szórakozzak, vagy hallgassam a kazettát, szóval CD is legyen benne: találat kemény 15 db. Ebből kb az első 10 db-ot lehet is bezárni, ezek a kintről aranyásók által behordott romok, amelyeket komplett forgalomba helyezéssel árulnak 800ezerért. Marad kb 1-2 amiért érdemes telefont ragadni.

    Háromhúszdé kombiból meg akkora a választék, hogy eltelefonálod a fizetésedet a sok hirdetésre.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #30152 üzenetére

    Igen azért itt kijön a klasszikus sóhersége a Jürgennek, hogy megveszi újonnan a géped drága pénzé', az nem számít, de spórol az ilyen kényelmi extrákon....

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tsebacsi #30310 üzenetére

    Ha ilyen a mesében van, akkor mese a világ, mert 2 éve feltettem egy autót este 10kor, reggel 7kor a telefoncsörgésre ébredtem, fél 9re beszéltem meg az emberrel a találkozót és még meg volt sértődve az ember, hogy miért olyan sokára. Közben folyamatosan hívogatott fél9ig a többi jelentkező, győztem mondani, hogy várjatok má'.

    Pár hete család egy másik autóját tettem fel. Feladtam a hirdetést, felkeltem a géptől, közöltem, hogy na meghirdettem az autótokat. Ahogy ezt kimondtam jött a telefon. Most indulna az autót megnézni (este 6 volt), 300 km-re lakik, ül az autóba, amíg odaér tartsuk már neki.... Este 8 után odaért, vitte....

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Reaper #30346 üzenetére

    Van egy olyan érzésem, hogy te is inkább ezt, mint a rádiót hallgatod vezetés közben. :)

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tsebacsi #30358 üzenetére

    Szerintem is nyugodj meg, hátha ennek így kellett lennie. A másik meg, hogy szerintem itt sokan nem okoskodni akartak, csak tényleg ilyen "igazságtalan" a rendszer és azt fejtették ki.

    Én is azért írtam le a sztorit, hogy ilyen tényleg nem csak a mesében van, hanem a mindennapokban. Ez egy szívásfaktor annak, aki nem rugalmas idővel és kapcsolatokkal rendelkezik.

    Ja még a két évvel ezelőtti eladáshoz annyit kifelejtettem, hogy egy másik vevőjelölt nagy nehezen rábeszélt engem, hogy ő is odajön fél9re. A vége nagyon szerencsés lett, mert felfelé licitáltak egymásra. :) Úgy vitte el, aki megnyerte a licitet, hogy ki sem próbálta. Ja ez nem egy ritkaság volt, hanem egy 1.0 Swift, 200ezer közeli km, 15 éves, festékjavításokkal, némi rozsdával és az ársáv közepére helyeztem. A pár hete eladott autó is egyébként az ársáv közepén volt.

    Szóval ilyen a piac, nincs itt válság kérem! (Azt is mindig mondom és tapasztalom is, hogy nincs olyan gumiabroncs, amit ne lehetne eladni).

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Tsebacsi #30700 üzenetére

    Anno mikor elkezdtek terjedni a Galaxy/Sharan stb... egyterűek, akkor egy ideig mindig ilyenek akartak lenyomni vagy gyorsítottak, mikor épp elkezdtem előzni őket. Egyrészt biztos megvadultak az apukák a dízelnyomatéktól, másrészt fájt nekik, hogy a szépúj autójukat épp egy Zsiguli akarja előzni. A probléma ott kezdődött számukra, hogy nem széria motor volt az autómban. :)

  • Qtya123

    őstag

    Pont illik ez a TC cikk az itt elemezgetett gyorsulás, súly, nyomaték, lóerő beszélgetéshez.
    Kicsit hosszú, de vannak benne jó dolgok leírva: [link]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Declare #31039 üzenetére

    6 henger-8 henger.... Hát igen, eléggé leáldozóban van az új autók között és a majdani 10+ éves autók között tényleg csak a full full felső kategóriákban lesz 4+ henger. Elmúlik az az idő, hogy válogathat az ember a még fenntartható 10+ éves sokhengeresek közül. Most még van elsőkerekesekből is viszonylag több V6, hátsóból már árnyaltabb a kép, de még van megfizethető választék. Térjünk erre vissza mondjuk 2025-ben és sírva fakadunk.
    Én úgy gondolom egyrészt az Euro normák, a fogyasztói társadalom még erősebb előtérbe kerülése és nem utolsó sorban az emberek igényei kiölik ezt az egészet. Ha csak az emberi tényezőt nézzük, itt a Z generáció például. A 80-as 90-es évek elején született fiatalokban/fiatal felnőttekben még nagy számban megvan az autóbuzi. Ott még sokaknak számít, hogy hol hajt az autó, milyen a hangja, milyen a vezetési élménye. Családalapítás előtt meg aztán főleg sok esetben szempont ez az autóvásárlásnál.

    A Z generációnál már nagyobb a technokraták aránya és amúgy sem érdekli őket már annyira ez az autómizéria. Volt is róla több cikk, hogy a mostani 18-24 évesek között a felmérés szerint már sokan az autóvásárlásnál a praktikumot meg fogyasztást meg miegymást nézik. Mi még örültünk, ha volt egy autónk, amit szerelgethettünk huszonévesen, most már erre nincs igény. Fura nekem is hallani, mikor 20-21 éves ismerősök arról beszélnek, hogy jaj praktikus az 5-ajtó, meg kicsi kerék legyen rajta, mert olcsó a gumi, meg úúúrIsten 8 literes fogyasztás????

    Ez van, elkurvult a világ. :DDD

    10 év múlva mi meg idegbetegséget fogunk kapni, mert csak a lelketlen autókat tudjuk megvenni használtan.

  • Qtya123

    őstag

    válasz z123456789 #31097 üzenetére

    IS200 fenntartásával kapcsolatban:
    Alapvetően nem horror kategória és az sem alaptalan szóbeszéd, hogy nem túlzottan elromlós fajta. Nyilván ebből is ki lehet fogni lekotlott példányokat és nem garancia semmi, de az ismerősi körben lévő IS-es valóban nem produkáltak zsebbenyúlós hibajelenségeket. Általában mindenkinél megállt a dolog a kopó alkatrészek cseréjében.
    Futóművel kapcsolatban én is azt tudom megerősíteni, amit EQMontoya írt régebben, hogy nem sűrűn kell hozzányúlni. Az enyém 80% város és 20% pálya. A városban természetesen nem nagyon van kátyúmentes út. Ennek ellenére közel a 200ezerhez még gyáriak a futómű elemek, egy darab kormányösszekötőt cserélt az előző tulaj, tán 16ezer Ft volt. 1 hónapja átnézték a futóművet, mikor vittem olajcserére és mondták, hogy továbbra sem lóg semmi.

    Az ismert típushibája az autónak annyi, hogy főleg a facelift előttiekben a CD lejátszó hibakóddal elszáll. A facelift utániaknál ez már nem annyira jellemző, de azt tapasztalom, hogy válogatós, csak a jó minőségű cd-t játssza le, valamint nem szabad feltölteni mind a 6 helyet a cd tárban, mert hajlamos a cdk cserélgetésekor megakadni. Én max 3 darabot teszek be.

    Szóval a fenntartása az általam használt (és a néhány ismert) példánynak nem horror, annak ellenére, hogy ilyen korú autóknál azért 200ezer környékén van a legtöbben a futás. Az enyémnek is én vagyok az ötödik! gazdája. A km óra 163ezret mutatott mikor megvettem, a KEKKH nyilvántartás szerint 2011-ig visszamenve nincs benne rendellenesen kevés, vagy sok futás a műszaki/eredetvizsgák feljegyzésekor, persze ettől még semmi sem garancia.

    A fenntartással kapcsolatban viszont arra figyelj, hogy azért egy vezérléscsere anyagára kb 60ezer a gyári cuccokból, egy kuplungszett (lendkerék nélkül) kb90ezer, egy új hátsó kipufogódob utángyártottan is 45ezer. Tehát a ritkábban cserélős tételek nem a legolcsóbbak, viszont ilyen légszűrő, fékbetét, tárcsák azok normális árban vannak. Illetve még a jó minőségű 17-es gumi sem olcsó, de ez nem autófüggő ugye.

    Az setleges kellemetlenséget még az okozhatja, ha esetleg kocc van, akkor bontott alkatrészekért ahogy látom kicsit a netet kell túrni bontott példányok után, mert azért nem olyan gyakori autó, hogy bemész az első bontóba a szomszédban és 3 féle színű ajtóból választhatsz. :) Illetve nyilván a komolyabb futómű alkatrészek (lengéscsillapítók, lengőkarok) is drágák, főleg, hogy nincs belőlük 1000 fajta utángyártott, de mint írtam nem nagyon cserélte senki. Persze előbb utóbb kell majd, semmi nem tart örökké.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Qru #31205 üzenetére

    Na azért lehet, hogy PA-val mászkálnak a rendőrök, de múlt évtől kezdve kaptak elég szép fizuemelést, mint életpályamodell. Felfoghatjuk ezt űgy, hogy motiválják őket a traffizásban, pénzbeszedésben. ;] A NAV-osok meg a hajukra kenhetik a HK-t, életpályát nem kaptak, cserébe kb naponta változik a főfőfőnökük. :D

    (#31153) LógaGéza: Nem azt mondtam, hogy drága fenntartani, hanem azt, hogy főbb elemekből nincs hozzá 93 fajta utángyártott, így nincs árban választék, hogy olcsóbbat, vagy drágábbat akarok venni.

    (#31158) EQMontoya: Ismerem ezt a cuccot, de még nem szántam rá magam a vásárlásra, mert a legtöbbet városban megyek, ott meg elég az a pár cd, feltéve, mikor épp hallgatni akarok egyáltalán valamit.

  • Qtya123

    őstag

    válasz pocokxx #31608 üzenetére

    Mennyire sürgős az eladás? Mert a meghirdetett áron szerintem igen lassan, vagy nagy alkuval megy csak el. Túl nagy a választék.

    Amúgy ránéztem a többi Golfra és ennek a hirdetésnek a címe kiütötte a biztosítékot:
    [link]
    Az ilyenek elméjében mi jár? Rak rá egy diszkófelnit és úgy gondolja, hogy a nők megvadulnak az autójáért? :B

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Integrale #31695 üzenetére

    Így van, az autó állapotának megőrzéséhez kell egy minimális ész és igényesség és akkor sok km után sem lefingott.

    Számomra hitetetlen, hogy sok ember úgy le tudja lakni az autóját már 50.000 km után is, hogy hihetetlen. Széttépett kárpitok, bezsírosodott szövet a könyöklőn, letépett kapcsolók, mély karcolások mindenütt a műszerfalon. Sokszor csak nézek és gondolkodom, hogy ezt hogyan hozta össze.

    Az emberek autómosási kultúrája is megérne egy misét. Mikor odaáll az 1-2 éves autójával és elkezdi a habkefével végigsikálni a koszt rajta, meg a kerékjáratok, alváz mosása az emberek legnagyobb részének ismeretlen fogalom. Nehéz lehajolni, meg amúgy is minek mosni, az a rész úgyse látszik.

  • Qtya123

    őstag

    válasz bitpork #31753 üzenetére

    Ebben teljesen egyetértek veled. Ahhoz, hogy minimalizálja az ember az esélyét annak, hogy átvágják, az adott típushoz lényegében értenie kell és sok mindennel képben kell lennie. Gyakorlatilag "félig" lakatos/fényezőnek is ki kell képeznie magát, figyelni a nyúlványokat, a tömítőanyagot, hogy hol nem gyári, hol hiányzik stb...
    Senkiben sem bízhat és kevés ember akad, aki segít a vásárlásnál és ez elszomorító. Mondjuk az internet világában pár perc alatt olyan mennyiségű és részletességű infót be tud szerezni az ember arról, hogy mit kell megnézni egy autón, hogy elképesztő. Persze nem árt hozzá egy kis műszaki érzék is.

    Viszont a legtöbben ahhoz lusták, vagy csak el sem jut az agyukig, hogy rendesen átnézzék az autót. A legtöbben még arra sem veszik a fáradtságot, hogy az alját megnézzék, igen ha nincs más lehetőség akkor a földön fetrengve.
    Én eddig kb 6-7 autó eladásánál voltam jelen, egyetlen ember kivételével senki nem kereste a rozsdát/sérülést az autó alatt, csak körbejárták, meg némelyik nyomkodta az ajtóra a rétegvastagság mérőt. Az egyetlen ember is csak azért volt kivétel, mert márkafanatikus volt, akinek a megvett példány volt az 5. ugyanolyan autó a garázsában.

Új hozzászólás Aktív témák