- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Képen az iPhone 17 Pro kétféle akkumulátora
- Vékonyabb házba rejti a Galaxy A17 5G az Exynost
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Puma K #247824 üzenetére
A vékony kávát meg oldalról megütöd és törik is a kijelző, kifolyik a fekete tinta. Persze tudom, ki ütné meg? Aki a telefonját is leejti...
tboy93: a műszerfal tetején nem lenne jó helyen, amíg az adott típusban 160 centis sofőrök fekve a kormányív alatt néznek ki, míg a kis növés yetik behúzott nyakkal próbálják kitalálni a forgalomirányító lámpa jelzését.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Puma K #247296 üzenetére
Szuper! Ez a kattogás eltüntetés sem egyszerűbb műfaj a különböző remegéseknél. Milyen hiba látszott rajtuk, hogyan lett javítva végül?
Erről jut eszembe, az SDI Golf egyik nyári kereke remegős picit autópálya tempónál, de csak most jutott eszembe, mikor már fent a téli, jellemzően csak autóutak felé jár. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
Puma K #246346 üzenetére
A Jazz-ben egyetlen francia alkatrészről van tudomásom, az európai Hondákhoz a Purflux szállítja a gyári olajszűrőt. Illetve az enyémen Michelin gumi is van.
Német viszont akad, a motorvezérlőt, fojtószelepet és ilyen-olyan szenzorokat a Bosch szállította, de többnyire inkább japán cuccokból áll, pl. a többi szűrő Toyo Roki (ez magyarul kissé szerencsétlenül hangzik), a ventilátorok és az önindító Denso gyártmányok, a 4 injektor, a klímakompresszor és a légzsák vezérlője Keihin, a 8 gyújtótrafó Hitachi, a rádió Panasonic, a kulcs Omron, a lámpatestek Ichikoh, a fék Nissin, a csomiajtó gázteleszkópja Showa, stb.
-
-
MasterMark
titán
válasz
Puma K #245953 üzenetére
Sebességfüggő a kattogás jól értem? Ha kinyomod a kuplungot akkor is kattog?
Ez alapján valami a hajtásban a váltó mögött. A kattogás sebességéből lehet azt is tudni hogy még a kardán, vagy már a difi utáni végáttétel után van-e. Ha a kerékfordulatra egyezik a kattogás, akkor biztosan vagy kerék, kerékcsapágy, féltengelycsuklók vagy difi kihajtás.
Azt lehet hallani hogy elölről, vagy hátulról jön?
szerk.: Amúgy ha hatvannal nekimentél egy fekvőrendőrnek (amúgy hogy, mert nem raknak fekvőrendőrt ötvenes zónába) akkor esélyesen az első futóműben tört el valami, ha kerékfordulatra egyezik akkor ott csak a kerékcsapágy van. Azt is meg kéne forgatni.
-
Zizmand
aktív tag
válasz
Puma K #245953 üzenetére
A kedvenc fajta hibajelenségem, amikor valami kattog, de legalább nem mindig, így még nehezebb meghatározni.
Ha jól tudom E39-es BMW-ről van szó.Amikor kattog, akkor más jelenség nincsen? Esetleg élesebb jobb-bal kanyarodáskor nem hagyja abba?
Konkrét ötletem nincsen, de az nem lehetséges, hogy a motortérben fellazult valami burkolati elem és az ér valamihez menetközben? Ha nagyobb volt az ütés, valamelyik tartóbak nem rogyhatott meg kicsit?
Keréknél a féktárcsa hővédő lemezt is meg lehetne nézni, hogy nem surlódik-e a féktárcsához. -
kisza25
félisten
válasz
Puma K #241072 üzenetére
Már ekkor sem volt fent, én is akartam neki küldeni
-
-
7Sony7
addikt
válasz
Puma K #240085 üzenetére
Ezzel nem tudok, és nem is akarok vitatkozni. Bár én, ha a sajátom mögött jövök, nem érzek semmit, de attól még nem állithatom, hogy szagtalan. Lehet, hogy más érzi.
Bár én meg azt szoktam érezni, mikor jól meghúzatnak egy benzines, de jó állapotú katalizatoros kocsit, nagyon jellegzetes szaga van. Bár az engem nem zavar, nem büdös, csak jellegzetes. -
válasz
Puma K #240036 üzenetére
Nekem ugye 124-es 300D van, de az is nagyon jó retro élmény.
Mostanában felváltva vezetem a W124-et és a W205-öt, nem meglepő de ég és föld a különbségA 124-ben kényelmesebbek az ülések, hajószerűbben rugózik; de cserébe nehezebb a kormány, a féket taposni kell, gyorsulás meg lényegében nincs. Igazából csak az erő, automata váltó és csend(esebb) hiányzik belőle - egy keveset futott 300E valószínűleg hozná azokat amit a W205-ben szeretek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Puma K #240036 üzenetére
Szomszéd srácnak volt 190-es Mercije, nagyon kellemes volt belül. Tágas, igényes, kényelmes.
Puma K: Battonyán anno a '90-es években kirabolták a postát, kb 800k-t vittek el. Menekülőautónak a tsz-elnök verdáját, egy pickup-ot választottak, amivel a Román határ felé elakadtak a szántásban.
-
Snoop-y
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Puma K #239543 üzenetére
Majd amikor a kerékcsavar nem jön le egy klikkeléssel...
Vismajor01: az első rutinóra közepén már vittem is ki forgalomba a Swiftet.
A rutinórákat a rutinpályán kezdtük, kétszer megcsináltam a pályát, hogy megtanuljam a feladatokat, meg amikor az oktatónak beszélgethetnékje volt a kollégával, magamra hagyott, hogy gyakoroljam a parkolást. Balra nagy íven előre be, jobbra kisíven hátra ki, majd jobbra kis íven hátra be, balra nagyíven előre ki. Unatkoztam.
Jó, mondjuk 12 éves korom óta vezettem, főleg földúton. A telken kb nem is vezette a Wartburkot apám, mindig mi álltunk ki, be a garázsba öcsémmel.
Mire oktató mellé kerültem, már kb 20k km-t vezettem Békés megyében, egy nap akár 120 km-t is nyáriszünetben.
A rutinpályán a legnagyobb bajom a kigyorsítás végén a poros pálya volt, a Swift virsli gumija megcsúsztak. Harmadik alkalommal kértem egy söprűt az irodából és a két nyomvonalat gyors félresepertem, utána nem volt gond. Az oktatóm csak a határidnaplóját rendezgette közbe, a többi oktató meg csak röhögött.focvis: rutin oktatáson volt a tanrendben 2 alkalomnyi anyag a műszaki részről is. Sok újat nem mutattak, apám gépészmérnök, rendszerint segíthettünk szerelni az otthoni gépparkot (Warburg, Samara, MTZ). De már édesanyámnak is úgy tanította az oktató a kerékcserét, hogy intsen le egy férfit.
Régen több értelme volt, de a mai világban, ahol a fél elejét le kell bontani egy izzócseréhez, már nem sok. Tudd értelmezni a műszerfal jelzéseit, ellenőrizni a folyadékok szintjét, világítóberendezéseket, egy defektet kezelni és legyen annyi a füled közt, hogy ha az autó rendellenesen viselkedik, akkor ne erőltesd. Még ez is több attól, amit egy átlag Jóska megtesz. -
Petyyyyy
addikt
válasz
Puma K #239291 üzenetére
Abban biztos vagyok hogy el akarja adni, kb kétszer ilyen áron kellene menjen, ha tényleg mindig időben volt szervizelve.
Egy 760i - amiért mondjuk át is mennék a szomszéd utcába - olyan 14-15 ezer euro körül mocorog inkább, parkolóba téve egy 19 ezerért hirdetett darab van. -
válasz
Puma K #239022 üzenetére
Engem a németeknél se szorítottak be két kamion közé. Ha a legbelsőbe kellett sorolnom és utolért valaki, akkor távolságot tartva megvárta, hogy kisoroljak, max egy-egy index villogás volt, hogy jelezze, amit akar, én is indexeltem egyet kifelé és értette, hogy látom, kimegyek az előzés végén. Persze ott is vannak pilóták, akiknek mindenkinél fontosabb az idejük és épp pályarekordot akarnak felállítani, így a seggedbe húzódtak, már-már felmásznak a szalagkorlátra. A baj csak az, hogy ilyenekből itthon több van. Plusz kint az ilyenektől gyorsan elveszik a jogsit.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Puma K #238964 üzenetére
Megprobalok mobal hsz-ere egy peldat hozni:
Mondjuk ha valamennyi ideje mar elozok egy hosszu kamionsort, es egy kedves urvezeto x80-nal kisvartatva mogem kerul es elkezd vadul villogni, en sem fogom magam illegalitasba gyorsitani a kis shitboxommal. Nem szandekozom feltartani, es nincs is emogott semmifele komplexus, hiszen amint lehetoseg nyilik ra biztonsagosan (tehat nem szorosan ket kamion koze, hogy aztan satuzzak 90-re), ugy is visszahuzodok a kulsobe, es haladhat tovabb Isten hirevel, de addig elegedjen meg a KRESZ altal meghatarozott 130-cal es ne kenyszeritsen masra. 🤷♂️
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz
Puma K #238466 üzenetére
A tanuló vezetőt is letolod az útról?
Csak nehogy egyszer egy olyat toljál, ahol 3 gyerek ül az autóban és azért mennek lassabban, mint a megengedett. Egyébként pedig a kirakott táblák nem azt jelzik hogy annyival KELL menni, hanem annyi a max, amivel LEHET menni. Te meg tolod az embert, mintha fizetnének érte.
Szeretek vezetni nagyon, de az ilyenek miatt utálok egyre jobban autóba ülni, pedig még a 30-at se ütöttem meg, de én mégis tudok normálisan közlekedni. -
BigBlackDog
veterán
válasz
Puma K #238466 üzenetére
Szerintem lehetnek olyan esetek, mikor alapos vizslatás után sem lehet meglátni az okát, hogy az előttem lévő miért nem megy legalább a megengedett sebességgel.
Pl. műszaki okok, törékeny szállítmány is lehet szempont, amiket nem igazán tudok előrelátni, ha csak mögötte haladok egy másik autóban.
A letolással frusztráltabb is lehet a másik vezető, ami adott esetben rosszul sülhet el, pl. elvonja a figyelmét még jobban. Plusz, ha valami előre nem látható esemény miatt hirtelen fékezésre kényszerül az előttem haladó (pl. Bodri kutya kicsámpázik az úttestre a bokorból), nem feltétlen tudok megállni túl "kényelmesen".Ha ilyenbe botlok, akkor inkább tisztességes követési távolságot veszek és ahogy van lehetőség biztonságos előzésre, a lovak közé csapok.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
Puma K #237469 üzenetére
Pont ezért nem a szervizkönyv a lényeg ma már (önmagában, hiszen ahogy Te is írod, és a net is tele van, pár €-ért kapsz üreset, meg macinyomdát), hanem, ha megvan mellé az a számla dokumentáció, ami megerösíti azt, ami a szervizkönyvbe van írva.
Föleg ma, amikor simán 30 ezreket mennek egy olajtöltettel, vagy a "márkaszervizes" autóban 60 ezernél nem volt még levegöszürö cserélve. Nyilván ez alapján a számla sem szentírás, de mégis jobb benyomást kelt, mint a "haverom szerelö, Ö csinálta tutira, hidd el tesó" szintü eladók.
Nekem is megvolt/megvan eddig minden autómhoz az összes olajcsere számlája, az összes vásárolt és cserélt alkatrész (akksi, tömítés, gátló, akármi) számlájával együtt, és erröl szoktam is a hirdetéshez képet feldobni.
Nem kötelezö, de segíthet az eladásnál szerintem.
-
Vismajor01
addikt
válasz
Puma K #237469 üzenetére
Nem tudom a kettő hogy függ össze. Vannak amik egyértelműen látszanak, hogy újak, van ami biztos hogy nem. És nem azt kérem, hogy hibátlan legyen, hanem hogy tudjam eddig is karbantartották. Ha valaki számlákat gyűjti már az jópont mert akkor érdekelte az autó és gondoskodott róla... Emellett TERMÉSZETESEN az autót akkor veszem meg ha azt szakértő szem átvizsgálta, megnézte.
-
válasz
Puma K #236618 üzenetére
Őszinte leszek, legolcsóbb olyan megoldást keresem, amire a főnök azt mondja hogy oké, ez így meg lett oldva. Saját zsebes a sztori, javítás után instant eladja a cég. Szóval legyen olcsó, ne üssön el a szín lehetőleg, k.rvára leszarom pl hogy tartós lesz-e. Ha casco önrész alatt megoldja valaki akkor oda viszem, ha nem akkor meg megy a mirai-hoz, mert az itt van 500m-re. (100e Ft az önrész)
-
válasz
Puma K #236566 üzenetére
Áhh, azért van ez, mert mindenkit IS átengednek.
És nincs rendes szűrés. Régen azért nem ment ennyi hülye forgalommal szemben az autópályán, mostmár minden hétre jut egy ilyen...
Erősebb gyorsabb autók vannak egyre bénább és rutintalanabb, félős vagy épp túl bátor emberek kezében...
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS 18W USB ADAPTER
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest