Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Panther #8 üzenetére

    Konkrét szbályt nem tudok rá mondani, szerintem ha nem is jogos esetleg a büntetés, akkor is nehezen fogsz tudni jól kijönni belőle. Szerintem azt törvény kell hogy előírja, hogy milyen esetben lehet többször és hányszor büntetni valakit, vagy egy tevékenységet, amennyiben az első büntetést követően azonnal nem szűnik meg a szabály-/jogsértés.

    Másik dolog, próbáld meg fordítva nézni. Ha neked kéne megakadályozni hogy az adott területen ne álljon meg/várakozzon/parkoljon senki(kivéve busz) akkor azt hogyan, milyen táblákkal oldanád meg úgy, hogy ne lehessen törvényesen kibújni alóla, és nem használhatsz csak kresz-táblákat, tehát nem láncolhatod le a területet. Lehet hogy innen nézve van kiskapu.

    Az áthúzott P mint parkolni tilos úgy tudom nincs hivatalosan a táblák közt, azt a várakozni, ill szigorúbb esetben a megállni tilos táblával oldhatják meg szabályosan. Az áthúzott P legfeljebb egy parkolási zóna/szakasz végét jelezheti félhivatalosan, ha volt előtte sima P. De akkor a P alatt mindkét esetben szerepel a ''zóna'' kiegészítés.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Panther #15 üzenetére

    Na ezzel az a gond, hogy mi nem tudjuk az a poros földdarab tulajdonjogilag kihez tartozik. Amennyiben a közút részét képezi, akkor mint padka, tilos rajta megállni a tábla szerint. Ha magánterület, akkor ugyan ki kéne tenni elé a magánterület táblát, teszem azt körülkeríteni, és ezek hiányában lehet arra hivatkozni, hogy nemt tudtad hogy magánterület, mert nem volt kiírva, de akkor megintcsak az van hogy akkor azt kellett hinned közterület. Ha közterület csak az a kis négyszögnyi terület, de nem a közúthoz tartozik, és a közterület tulajdonosa pl az önkormányzat nem tiltja a területen a parkolást, akkor csak ezesetben van nyert ügyed. Ha ez van, de nem lehetne parkolni, akkor esetleg lehet hivatkozni arra, hogy mivel tábla vagy egyéb tájékoztató szerint nem volt tiltva az adott közterületen a parkolás, csak a mellette lévő közúton és annak padkáján, akkor megint jól járhatsz, de hivatkozhatnak arra, hogy ugye a szabályok nem ismerete(vagy hogy ellopták az erre vonatkozó táblát) nem mentesít alóluk(még ha azok lokális szabályok is) Ha kihozzák hogy magánterület ezesetben engedéllyel lehet behajtani az adott területre, vagyis úgy ez már nem közlekedési szabály, hanem tulajdonjogi kérdés. Ha egy céghez tartozik pl, akkor ő az ügyfeleinek megengedheti, hogy parkoljanak ott.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    Ha alsóbbrendű betorkolló útról megyek felsőbbrendűre ki, és ellopták az elsőbbségadás kötelező táblámat, tehát nemtudom hogy a másik felsőbbrendű, akkor mivel így is úgy is kanyarodom valahova, szét fogok nézni mindkét irányban, ahhoz meg mindenképp le kell lassítanom/megállnom. Ha nekem van elsőbbségem, még akkoris megnézem hogy megadják-e, mert az egyáltalán nem biztos! Ha meg felsőbbrendű úton megyek, akkor elvárom, de gázelvétellel felkészülök ha mégsem, hogy a betorkolló útról kanyarodó szétnéz mielőtt kikanyarodik elém, vagy velem szembeirányba. Nekünk ezt mondták, nem az a lényeg hogy elsőbbségem van-e, hanem hogy meg is adják! Inkább kockáztassak meg egy bizonytalan helyzetben(ha egyébként nekem van elsőbbségem is) egy kis dudálást a hátam mögül a rutinosabbaktól, minthogy egy villámgyors tévedéssel többszázezres koccanást csináljak.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz _Gudella #48 üzenetére

    Sőt, nagyon sokan egyáltalán nem, vagy nagyon rosszul használják az indexet. Nem azért indexelnek mert kanyarodni akarnak, hanem mintegy megerősítik az egyébként megkezdett műveletet. Pesten Váci úton sávváltás. Vicces, bevág elém egy kocsi, majd véletlenül villan egyet az indexe. Az egyik. Ahelyett hogy akkor már egyszerre villantana a szokásos köszönésképp. Illetve az a baj, hogy indexet használunk, és nem irányjelzőt, pedig magyarul hogy megfogalmazza a lényeget a szó..!

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz oregcsóka #49 üzenetére

    Ja igen, azt én is olvastam, vagy valami ilyesmit, a címe ez volt, kár hogy vagy 30 évesw könyv, de rettenetesen sok olyan van benne, amit ha manapság megfogadnánk, nem lenne ennyi baj. Amúgy meg a legfontosabb dolgokat (nemcsak szabályokat, hanem trükköket és jótanácsokat) egykori kresztanáromtól tanultam, nem semmi fazon, és ha szabad kis képzavarral élnem, régi motoros a javából, de alighanem a megyében nem ért senki jobban a kreszhez és a vezetéshez. Mondhatni öreg csóka ő is. ;)

    [Szerkesztve]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Parsifal2 #71 üzenetére

    Nem is a nagy testvérekkel szokott lenni a gond, hanem a (pl.) koppanásig ültetett, vakfeketére sötétített ablakú, rendszámtartó keret ''bzzz''-egtető basszust kiokádó, kék ledes pilácsos Golfokkal(vagy bármilyen más márka is lehetséges) Na ők nem a méret vagy az index-mechanizmus miatt nem indexelnek. :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Begi #99 üzenetére

    A buszsávba csak akkor sorolhatsz át, ha a forgalom függvényében az átsorolást követően azonnal be tudsz kanyarodni. Értelemszerűen ahol 50m-enként vannak a keresztutcák, ott folyamatosan haladó forgalom esetén a megelőző kereszteződés után már át lehet menni(ha éppen busz nem közlekedik rajta) de ha 2km múlva jön a következő, akkor kb 50m-rel előtte lehet átmenni, még ha nem vagy benne biztos sem haladhatsz tartósan a buszsávban.

    [Szerkesztve]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    Nekünk úgy oktatták, hogy akkor van elsőbbségem, ha azt megadják nekem. Vagyis nem elég abban a tudatban közlekednem, hogy én tudom hogy elsőbbségem van, hanem meg kell róla győződni, hogy az akivel szemben van, az is tudja ezt, és egyet is ért vele.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Vigneau #241 üzenetére

    Részemről inkább egy félreértés és egy kis türelmetlenkedés 1-2 másodperc késéssel, mint egy baleset. Sok olyan hírt hallunk rádióban, tévében, hogy x autó nem adta meg az elsőbbséget y-nak, és az belerohant.
    A második mondattal egyetértek.

    Habár nem hiszem hogy az elővigyázatosságot kéne száműzni a közlekedési kultúrából, hanem az olyanokat, mint pl: 5 településen keresztül folymatosan 75-el megyek ha lakott terület ha nem. Záróvonalon kanyar előtt nekiállok előzni, mert nekem 50 lóerővel több van a kocsiban, mint annak aki előttem megy. Mások miatt miért fékezzek, minek jön ki elém, mikor látja hogy jövök lakott területen vagy 80-al. Nem indexelek, mert ha fékezek a belső sávban, úgyis tudja mindenki hogy balra fogok kanyarodni, vagy előbb-utóbb kiderül. Csak addig megyek 70-el, míg el nem kezdenek előzni, akkor gyorsan kipróbálom hogy gyorsul 110-ig a kocsim. És még hosszasan lehetne sorolni

    [Szerkesztve]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák