- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PociAti
őstag
válasz
bence188 #32427 üzenetére
A Xiaomi lényegében olyan, mint a Segway-Ninebot.
Kijelzője elavultabb, szoftveresen a Xiaominál nem léptek annyit előre, mint a Ninebotnál (itt főleg a szolgáltatásokra gondolok), és ár érték arányban talán egy picit jobbak az új generációs Ninebotok. De van akinek mégis a Xiaomi jön be jobban. (Meg hetente változnak az árak, akciók torzítják a pillanatnyi képet.)Néha írnak meglepő hatótáv adatokat, a következő számítással ezt ellenőrzöm le.
A Ninebot F25-ben 183 Wh-s akku van (36 V, 5100 mAh), míg a Xiaomi 5-ben 477 Wh (46,8 V, 10200 mAh).
A motor teljesítménye nem sokban változott 300/600 W, illetve 350 / 700 W, az abroncs kicsit szélesebb lett, és ha azonos fogyasztást feltételezünk, akkor a Xiaomival 65 km hatótáv lenne.
25 km / 183 Wh és ezt felszorozva a 477 Wh-val = 65,2 km.
Az erősebb motor és a szélesebb gumi miatt valószínűleg kevesebb lesz, és sok más tényező is befolyásolja, de ha az F25-tel tényleg kijött 25 km, akkor a Xiaomi 5-tel is legalább 55-60 km-t meg kellene tudjon tegyen. Vagy akár többet. -
DigitXT
félisten
válasz
bence188 #31030 üzenetére
Túl sok az igénye. 120 kilósan eleve ne nagyon gondolkodjon rollerben, mert ez a legtöbb pálcika roller felső terhelési határa: léteznek nagyobb rollerek, amik esetleg jók 150 kg-ig, viszont ott meg a 150K-s limit nem lesz elegendő... Aztán a minimum 1000W is felvet pár kérdést, leginkább azt, hogy melyik kategóriába fog besorolódni: aki 150K-t szán az egész projektre, kétséges, hogy szeretne kötelező biztosítást fizetni a roller után minden évben.* Végül pedig a hatótávolság: 20 km nem a világ vége, ahhoz nagyjából 400Wh elég, persze számít, hogy mennyi emelkedő van benne, de fogjuk rá, hogy jó lesz... (Most az, hogy 36V, vagy 48V nem akkora fegyvertény, a vezérlőn és a motor tekercselésén fog a végén múlni.)
Ui: érthető amúgy, hogy megbízható rollert szeretne (ki nem?), de ahhoz jobban a zsebbe kellene nyúlni. Mondjuk legalább a duplája, és akkor jöhetnek az értelmezhető igények.
*: mondjuk emlékeim szerint a KFB-nél nem is írtak elő teljesítmény megkülönböztetést... Ha 25 km/h a tervezési sebesség, akkor lehet 3000W is, akkor sem kell rá biztosítás.
-
PociAti
őstag
válasz
bence188 #31030 üzenetére
Egyszerre az olcsó és megbízható feltételek nem teljesülhetnek, kizárják egymást.
Én is a Xiaomi 4 Pro (2nd Gen)-t ajánlanám kiindulási alapnak.
Elvileg csak 120 kg a terhelhetősége, de a jobb mechanikai tulajdonságok miatt ennél a frissített verziónál az alu vázról áttértek acélra. És a 46,8 V-os rendszer miatt a normál 400W-os motorból csúcsteljesítményen ki tudtak szedni 1000W-ot.
Az árukereső szerint most kb. 200.000 az ára, korábban 185k volt a legkedvezőbb ár.
Hardveraprón augusztusban és szeptemberben volt egy-egy példány 150k és 155k áron. -
-
-
PociAti
őstag
válasz
bence188 #30723 üzenetére
Rollerhez nem létezik nappali fényviszonyok között is látható index.
Sem előre, sem hátra.
A roller jellegéből adódik.Autóknál sem látnád az irányjelzést, ha az autó burkolata nem adnak neki megfelelően nagy felületű homogén hátteret, és ha nem tudnád hol kell keresni, amikor egy szempillantásra ránézel az autóra (az első és a hátsó lámpa közvetlen közelében lesz majdnem egy tenyérnyi méretű borostyánsárga színű lámpa.)
Mivel sárga vagy bármilyen más színű járművek adhatják a hátteret, így fel se tűnhet nekik a ledek gyenge pislákolása. (Még ha erősen pislákol, akkor sem.)(1) Rolleresek zömén nincs index, nem is keresik azt az autósok.
(2) Ha van, az is elég sok különböző helyen lehet, nem egyértelmű megtalálni.
(3) Az első irányjelző szemből nagyjából még látható.
(4) A első irányjelző hátulról jövő autós számára már általában takarásban van.(5) Hátsó irányjelzőre normálisan kialakítható hely. Vagy közel vannak egymáshoz a hátsó lámpa közelében, így nem egyértelmű az irány. De szinte minden esetben rendkívül közel van a talajhoz, egy hozzád közel álló autós számára teljes takarásban van.
Abban bízni, hogy meglátják elég botor cselekedet lenne.
A rollerral az a "baj", hogy általában jó időben használjuk. Pl. nyáron, amikor hosszúak a nappalok, és sötét téli időszakban kevésbé. Pedig rolleren az irányjelzők leginkább csak sötétben látszódnak, vagy beltérben. Amikor demózzák azok hasznosságát, akkor is mindig az alábbi körülményeket szokás alkalmazni:
- sötétben készülnek a fotók,
- általában beltérben,
- közelről,
- és talaj közelből, mert akkor a hátsó lámpa nincs takarásban.Viszont nem az aszfalton kivasalt döglött békákat kell levillogni, hanem az autóknak kellene jelezni a kanyarodási szándékot. (Ha valaki kényszerből autókkal közös sávban közlekedik, nem pedig kerékpárúton. Utóbbi esetben igazából nincs is jelentősége.)
Ráutaló magatartás az egyik legbiztosabb jele a haladási irányunk jelzésére. És csak akkora tempóval menjünk bele a kereszteződésekbe, hogy a többi közlekedőnek is legyen ideje azt felismerni.
-
DigitXT
félisten
válasz
bence188 #30728 üzenetére
Ugyanolyan készlet, értelemszerűen csak 1 db villogó relével, párhuzamosítva.
Annyi, hogy hátra simán befúrtam a vázba, elől viszont egy gyerekkapaszkodó
került felszerelésre még korábban, természetesen kiegészítő lámpa tartónak...
(Illetve akkut is tartottam rajta, az indexhez viszont levágtam rövidebbre.)
-
DigitXT
félisten
válasz
bence188 #30726 üzenetére
Legutóbb a GT3-on láttam erre épkézlábnak kinéző megoldást a fékkar alá rögzítve.
Már ha az volt.Amit én raktam fel, az is "hatékony". Csak a kinézete nem az igazi:
(De igazából nem is az index rontja az összképet, hanem a villanyszerelő doboz. Na
majd 1x tervezek oda valami 3D nyomtatott burkolatot a kábelek bekötéséhez...)
Szerk: én is a kiváló tapasztalatok miatt szereltem fel utólag indexeket, előre, hátra.
-
-
bence188
tag
válasz
bence188 #25852 üzenetére
Mindenképp az eladás mellett döntök,
Nagyon megtetszett a nagy sebesség és hatótáv miatt a kukirin g2 max, itt nálam csak a garancia és szervízháttér kérdéses. Van valakinek ilyen rollere, megosztaná a tapasztalatait vele? Van Magyarországon szervíze, vagy mindenképp külföldre kell visszaküldeni szervízeltetni ha baj van? Vagy vmi magyar székhelyű webshop ahova vissza lehet küldeni és ők onnan intézik? -
válasz
bence188 #25848 üzenetére
Szerintem olcsóbban megúszod, ha eladod őket, és veszel egy nagyobb akksis rollert.
F25 7650mAh (70-80ezer)
F30 10200mAh (90-100ezer)
F40 10200mAhF2 10200mAh (140-150ezer)
F2 Plus/Pro 12800mAh (150-170ezer)Ezekbe nincs nagyobb.
G30-at vennél, azok használtan kb 160ezerbe kerülnek, abban 15000mAh van, és némileg erösebbek is még az F30-nál is. Zárojelben mellé irtam mennyi a használt áruk kb, azaz mennyiért tudnátok eladni a kettőt.
Ha bővitenéd az akksit, vagy a kormányra aggatott plusz akkupackkal számoljál, vagy a kormány tövébe egy dobozban lenne.
Vagy ha a trepniben levőt kiszeded, annak a helyére lehet betenni másikat (nagyobbat).
Ez utóbbi esetben komplett akkupackot kell kifizetned, amit meg kivesztek, azzal mit csinálsz? Eladni nem nagyon lehet.
Ezért javasoltam inkább az eladást, és G30 beszerzését.Itt át tudod nézegetni a rollerekben levő akkupackok méreteit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS MASTER RTX 3070 8GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged