Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ρσгτσ

    addikt

    válasz DigitXT #19934 üzenetére

    Úgy jön ide, hogy gyakorlatilag bármilyen rollert használhatsz az utakon, járdán, bringa úton és egyéb helyeken. Senki nem vizsgálja a képességeit, a felépítését, az anyagminőséget, összeszerelést. Vagy egyáltalán azt, hogy alkalmas -e a használatra és nem jelent veszélyt a felhasználóra.

    Valószínű elég sok roller kiesne, ha ezeket kizárólag szabályozott keretek, és előírások alapján lehetne gyártani. Plusz különböző normáknak megfelelve valószínű drágulást is hozna magával.

    Ez pedig ha folyamatosan felül lenne vizsgálva, akkor a fenntartása is sokkal drágább lenne. Már akkor is, ha rendszeresen karbantartott, mert ezt akkor sem ingyen csinálnák.

    Emellett nyilván biztosítást is kellene kötni minden rollerre. Ezzel együtt pedig biztonsági előírások is komolyabbak lennének. Szintén minden roller esetében.

    A jogosítványnál pedig tudást szerzel, aminél vizsgálják az egészségügyi alkalmasságodat, és ezzel együtt helyezik a kezedbe a felelősséget. Amit időnket megismételnek.

    Ezért mondom azt, hogy teljes más egy autó, aminél azért sokkal szabályozottabb keretek között kerülsz ki az utakra.

    Bringánál én azt gondolom! azért más az elbírálás, mert emberi erővel hajtott eszközről beszélünk. Aminél hatással van a vezető fizikai képessége vagy az aktuális állapota. Egy 30 km/h maximális sebességű roller pedig akkor is 30 -cal fog menni, ha amúgy hulla fáradt vagy és a reakcióidőd is a béka segge alatt van.

    Gondolom én, de erről inkább a szakértőket kellene megkérdezni, hogy miért van így. Szerintem a 30 még simán beleférne. Még úgy is, hogy én nem túl sűrűn tapasztalom azt, hogy a bringások annyival mennének, mint én. Pedig csak 25 km/h a végsebességem.

    Szerk.:
    Ez a 20 és 25 km/h szabályozás, ami már egyre több országban jelen van, szerintem egy kissé túlzó, és ezt valamikor a jövőben majd azért érdemes lenne újra átgondolni.

Új hozzászólás Aktív témák