Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7718 üzenetére
Lehetséges: tudom, hogy a kijelző átlagolja a kapott értéket,
viszont mikor emelkedőn szenved, tartósan csúcson mehet.
Majd nézem holnap.Addig is "megfordítottam" a mérőt,
a töltést nézem: kíváncsi leszek, lesz-e bármi pici visszatöltő
hatása a BEMF-nek. Ez a cucc csak egy irányban mér elvileg,
ha lenne valami, még ha pici is, azt összegezné: meglátjuk.
(Van egy másik, az mér a másik irányban is, negatív előjellel.) -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7713 üzenetére
Köszi, hasznos volt.
Egyelőre nem győzött meg a cucc...
MÁS: igazából nem értem, hogy egy "gyári" vezérlővel hogy jön ki
csúcsban 17A, amikor a roller 14-nél többet nem ír ki soha... Vmi
nem kerek. Nem mintha bánnám, de 20 km/h-hoz az 500W? Sok.
(Cserébe az emelkedőn nagyon szenved egy motorral. Azért nem
annyira, mint a 11A vezérlővel, mert 12 km/h alá nem ment, de...) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7710 üzenetére
Csak arra tudok gondolni. 1-2A-rel kevesebbet vesz fel a hátsó motor vezérlője,
az ugye magában ~100W, és ha még hozzáveszem, hogy az első most szinte
egyáltalán nem dolgozott lusta voltam feltölteni, akkor kifejezetten jó eredmény.
Viszont még mindig rosszabb némileg, mint a dupla tömör S1 kerekes...Szerk: nyilván ez a feszméregetés (
) nem túl egzakt... inkább kéne nézni a
valódi fogyasztást. Az első keréken néztem is: lóf.x kategóriába volt sorolható.
A hátsón konkrétan volt, hogy "csak" 6A kijelzett, 30 km/h-nál, 47V fesznél.
Ez pontosan kettővel kevesebb, mint amit korábban írtam, valósban kicsit több. -
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7699 üzenetére
Valószínűleg belemegy az M365 Pro2 gyári 10s4p akkuja.
Szerk: azóta amúgy megváltam a Booster akkutól, mert nem akartam még a mostaninál is sokkal nagyobb (akku)dobozt rakni a kormányra.
A 21700-as pakk a terv szerint pontosan el fog férni a mostaniban.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7693 üzenetére
Az orosz videó alapján (rendesen szétbontja) nagyon más a BMS: eleve külön
töltőcsatlakozója van az akkupakknak, és olyat láttam ráírva, hogy 5A és 15A.
Gondolom előbbi a töltés, utóbbi a kisütés korlátja... Vicces a cellák kötése is.
Viszont az, hogy lötyög az egész pakk, csak a zsugorfólia tartotta össze: gáz!
Nem tudok oroszul, angol felirattal nézem, de írja is, hogy "olcsó megoldás"... -
DigitXT
félisten
Pénz kérdése... Kaabo Wolf Warrior pl. 150 kg-ig terhelhető, és az 5 kW fölötti
csúcsteljesítményével valószínűleg nem csak síkon képes dinamikusan menni.
Mondjuk elgondolkodtató, hogy 730K-ért még roller-e egyáltalán: inkább tank... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7691 üzenetére
Helyigénye miatt valszeg 10s3p, de az nem mond semmit a BMS-ről.
Szerk: annyit lehet tudni, hogy common port, meg hogy kicsi.
(Anno a költözésnél el is tűnt a szétszedett akkuból: próbáltam még
fotó/ráírt számok is keresni, hogy vegyek, de semmit nem találtam.)A hűtőborda miatt nem igazán látszik, hogyan épül fel, de ha az segít
szétszedem a hibásat és lefotózom, csak ettől még lehet más a Plus. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7675 üzenetére
Hát nem tudom, miért, de valahogy NAGYON sokat fogyaszt így...
Egy motorral bőven 11A (ahogy Eldenisa Pro-ja is), sőt még 12-t is láttam,
síkon. És nem megy 24 km/h-t, hanem csak 22-23. Oké nehéz vagyok, de
ennyire? Rendeltem a 21700-as cellákat, majd 2 kW-tal nem fog érdekelni.A feeling miatt inkább maradnék ennél a guminál, sokkal jobbnak érzem.
Szerk: mondjuk mire ebből tuning akku lesz, lehet, megint ledobok pár kilót.
-
-
DigitXT
félisten
Bejöttem dolgozni a Dual Pro-val. Mivel új setup nekem, ki kellett próbálni...
Először is a lyukacsos gumi tényleg ég és föld a sima S1 tömör kerekéhez
képest: szar aszfalton sokat fog a rezgésen, és a járdára fellépés is a durva
csattanós ütés helyett tompább puffanássá redukálódnak hátulról. Eddig ok.Ami nem ok: iszonyat fogyaszt vele a vas. Még meg is álltam megpörgetni,
hogy nem szorul-e valamelyik kerék? De nem. Lehet, hogy anno amikor kb.
20 kilóval könnyebb voltam, ez nem tűnt fel, meg akkor sem, amikor rohadt
sok akksi volt rajta, és pont leszartam, hogy 40, vagy 50 km amíg lemerül...De így, hogy kevés az akku, és nagy terhelést kap, elég necces. Komolyan,
egy villanásra visszafordultam, hogy hazamegyek a kocsiért, mert nagyjából
3 km után már 45-tel kezdődött az akkufesz. Síkon. 8A kijelzett* fogyasztás
mellett, ami a valóságban ugye 13A. Nem bírta volna végig. Aztán kitaláltam,
hogy leveszem kettesbe. Azzal tuti behoz. Csak halálra unom magam.
Végül aztán játszottam az első/hátsó motor terhelés-elosztásával. Behozott.Lágymányosira fel a szokásos 25-26 km/h kijelzettel, viszont 42V-ra szakadt
a fesz: lekapcsoltam a hátsó motort. 18 km/h-ra lassult vissza, jött a meglepi:
a kukázott S1-ben talált hibás, de megjavított vezérlő még a régi 15A-es.
Nem nagy különbség, tudom, de ritkaság számba megy, szóval örültem neki.*: plusz 2A az első keréken, szóval messze nem megy 10A összesített körül.
Szerk: azt még leírom, hogy nem állítottam utána a kalibrációt, direkt.
(Nagyjából 500 métert csalt a távolságon, mivel a Pro kerék átmérője kisebb.)laskr99: ezek az elektromos rollerek messze nem olyan áron mennek, NEM
olyan a karbantartási költségük, mint egy autónak: meg kell nézni, hogy mire
kell az embernek, és ahhoz képest választani. Ha van, ami belefér a keretbe,
mérlegelni kell, hogy együtt lehet-e élni az olcsósága kompromisszumaival...
Tisztán látszik a hozzászólásaitokból, hogy aki egyszer "félmillás" rollert vett,
már nem tudna vele együtt élni, akkor se ha esetleg korábban el tudta fogadni.Megértem bár azért élek a gyanúperrel, hogy részben sznobizmus. Nekem pl.
egy 30LE nagy robogóm van, tehát soha nem ülnék fel egy 3-4LE-s "vacakra".
Ellenben, aki B jogsival akar SMKP-t, annak is meg tudom érteni az érveit, és
ha kell, segítek neki SMKP-t választani (noha magamnak tuti nem vennék).A keretet nem véletlen húztam alá... Egyébként végtelen történet, lásd nem jó
a 420K Mantis, mert az 550K-s sokkal jobb. Én elhiszem! De a 800K-s biztos
még annál is jobb és így tovább. Lehet 80K-ból elektromos rollerezni? Lehet...
Megéri? Attól függ. Ha gyalogláson spórol 1 óra szabadidőt, hogy a fenébe ne.Ui: beszéltem két mondatot az M365-ös kollégával. Ma már ő se azt venné.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7641 üzenetére
Nem felejtettem el, csak közben kellett videót csinálni a ponthegesztőről.
Az a vicc, hogy azon is egy MOSFET mehetett gatyára (nem mértem végig),
emiatt folyamat rövidzárban van a kimenet: életveszélyes akkut kötni rá. Tuti
javítható, ha tényleg csak a FET szállt el, és nem a komplett vezérlése: ha...Amikor a CSD19536KCS-t vettem, néztem az időzítést is. Viszont az rohadt
drága arányaiban. 6 db-ot beépítek, az több, mint egy komplett vezérlő...Azt mondod az AOT480L nem is jó választás? Gyakorlatilag mondjuk megy:
miben számít a kapcsolási veszteség? Többet fogyaszt? Lassabban megy?B-L-A-C-K: ne bőszíts már, ismersz...
Hányszor írjam még, hogy én tökre
nem fekete-fehérben gondolkodok a témáról? Nem király az S1! És valóban
nincs rengeteg km M365 tapasztalatom. Minimális van csak. Amit viszont én
tapasztalatot írtam, az az én tapasztalatom, és az én véleményem... Nyilván
nem kell vele egyetérteni. De biztos azért építenek utlólag az M365-re hátsó
telót IS, mert annyira kényelmes ha bukdácsol az egész deck a gyökereken.Vannak úthibák, amit csak a rugózás javít valamelyest. Nyilván a legtutibb az,
ha rugózik is, és a kereke is pneumatikus... És akkor eljutottunk a Mantishoz,
meg az Inokimhoz, meg még ég tudja, mihez, amik 300-400K körül futnak.
Nyilván a tuningolt M365-ra is rákölt az ember sokat, de lehet, hogy olcsóbb.
(Ha már dupla motoros, meg dupla tárcsafékes emellé, akkor nem is biztos.)Szerk: annyira nem király, hogy egy motorosként nem is igazán ajánlanám.
(Lévén megállni necces. De kis forgalmú úton, síkon, ésszel hajtva: esetleg.)Szerk a szerkre: kilépek innen végleg, mielőtt jobban felb@szom magam...
Sajnálom, hogy felbasztad magad, csak beszélgettem volna: azt is sajnálom,
hogy nem tudok érdemben hozzádszólni az építsünk 2 millás rollert témában.
Úri huncutságok ezek, mint a száguldás, Porsche szerelem. FID is csak igen
ritkán ír ide, amikor mondjuk bemutatja a legújabb millás rollerét. Nincs ezzel
baj, csak azt várni, hogy az átlagember csak a Ferrarikról beszélgessen...Nincs tapasztalatom. Nem tudom azt mondani, hogy szar a Mantis Dual meg
ha már 420K-d van, akkor dobjál már rá 130-at, mert ANNYIVAL jobb a Pro.
Tényleg nem tudom... Viszont, amikor látom azt a videót, hogy tökre ártatlan
szituban, tök lassan gurulva bicikli úton fejre áll az ember a harapós, egyujjas
tárcsaféktől, akkor elgondolkodok, hogy tényleg MEGÉRI az a nagy fékerő? -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7657 üzenetére
4,5 báron tartva nehezen kapni defektet
Nem tudom, hány km-t mentél az M365-tel, de ez elméletileg csak a
kidörzsöléses defekttől véd (lehet, hogy valaki csak olyanokat kap?),
más meg belemegy valami hegyes szarba, és kakukk... Amúgy én is
jó keményre fújtam az S1 hátsó kerekét - amikor olyan volt benne.
(Nem is kaptam defektet, de szvsz olyan sokat nem is mentem vele.)mégis kényelmesebb mint az S1 sokkal
Erősen függ az útviszonyoktól. Bizonyos úthibákat nem tud lekezelni
a levegős abroncs, és sokkal komfortosabb, ahogy az S1 kirugózza.
Úgy általában szar úton viszont a pneumatikus kerék valóban sokkal
kényelmesebb érzésre. Ha nincsenek nagyobb huplik, csak recés az
aszfalt: olyankor az S1 az egész vibrációt átadja a lábadnak, az sz*r.
(Megjegyzem, a Pro lyukacsos kereke ezen azért sokat segít.)
nincs szarakodás
Ezt a részét nem tudom, de olvastam itt, hogy valakinek letiltott meg
ilyenek, mert valami kommunikációs probléma volt a telefonjával...Nem találom gyengébbnek mint egy S1-et.
Érzésre biztos nincs köztük különbség.De head to head tesztben a
20 kilóval nehezebb pilótával (moi) pont ugyanúgy gyorsult az S1, mint
az M365 (vékony kolléga), a végsebesség meg 1-2 km/h-val több volt.
Szerk: az M365 gyári volt ekkor, de firmware-ból lehet tuningolni rajta.
Az S1 meg ugye még a régi volt, 15A, ahhoz képest a 11A gyengusz...Ha normálisan be van állítva a zár rész beton stabil.
Ezt a részét se tudom, nekem is masszívnak tűnt az M365 kormánya:
S1-en feleslegesnek érzem az oldalsó lecsukhatóságot, de tény, hogy
néha hasznos, s valóban van egy szabad szemmel jól látható holtjáték.Összességében: sokkal masszívabbnak gondolom az M365-öt, tiszta
sor, viszont kérdés, hogy rövid távokon használva, és nem mindennap
nyüstölve mennyi idő után termeli vissza a felárát? Évek esetleg?Ui: amúgy előttem leírták a tutit... Kell egy Monorim teló az M365-re,
és sokkal komfortosabb lesz. (Ja hogy az 30K. Igen. De hát megéri!) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7656 üzenetére
ha az S1-nél rosszabb akkor felesleges is beszélni róla
Ez így okés, viszont a kérdező kifejezetten olcsó megoldást keresett...
Tudom, hogy van olyan az életben, hogy érdemesebb "egyszer" többet
költeni, hogy utána ne kelljen annyit, de olyan is van, hogy van az adott
célra egy keret, és slussz. Vagy vesz annyiért valamit, vagy nem, tehát
nem játszik, hogy HA kétszer annyit költ rá, akkor sokkal jobbat kap.Tudod, mindig mondom, hogy kis pénz, kis foci... Az, hogy egy idő után
megint rá tudsz költeni a hobbidra valamennyit (és akarsz is, mert ugye
rákaptál!), nem jelenti azt, hogy amúgy lett volna pénzed a drágábbra...
Nekem is teszik a Mantis Dual, de valahogy 420K csak nincs rá.Ellenberger szeretek szerelgetni, és ha kiköhögök 100K-t a javított S1
gyűjteményem, vagy legalább a felhalmozott akkupakkok kiárulásával,
akkor tudok építeni egy "nagy" akksit, ami az igényeimnek megfelelne.
Értsd: kényelmesen terhelhető 50-60A-rel, és elvisz akár 40-50 km-re.
Az azért idegesít a mostani setupban, hogy 15 km neccesen van meg!
(Tudom, menjek lassabban, de azt meg nem akarok: nyélgáz végig.)
amennyivel drágább bőven megéri
Ui: te is szeretsz szerelgetni, és azért építesz egyedit, nem igaz? Nem
biztos, hogy munkába járásra megéri egy ~24 kW-os roller, de ezt már
beszéltük itt is. Hetente cserélhetnél gumit, mert elkoptatja, ilyesmik. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7650 üzenetére
Én sem veszekszem veled, csak beszélgetünk.
Hidd el nekem,
hogy nem "védem": vannak pro/kontra érveim, és azzal tudok veled
vitatkozni. Az építés úgy jön ide, hogy ha vissza nézel, akkor csak a
Te általad kipróbált rollerek közt a legszarabb az S1, mivel mondjuk
egy Kirin S1-et nem próbáltál. Az M365 után már Inokim-ra váltottál
közel 4x áron. Ami nem véletlenül egy dimenzió ugrás. Onnantól az,
hogy az S1 a legrosszabb választás volt, egy kicsit átértékelődik.Abban az értelemben nem kell rám hallgatni senkinek, mert egyéni
preferencia, hogy milyen vezetési élményt vársz, kapsz, meg tudsz
kihasználni. Kollégám, pár ezer km M365 után 100x agilisebb vele:
nyilván meg kell tanulni, és keményen hagyatkozni a hátsó fékre.Az S1 legkomolyabb hibája szerintem az elektromos fék. Kevéske!
(De ha ezt 100x nem írtam le, akkor egyszer se... ennyire "védem".)Szerk: ennyi táv alatt végigment az M365-típushiba körökön is.
Nevezetesen: sok defekt, azt megunva tömör kerékre váltás, attól
meg gyorsan az akku ponthegesztéseinek széttörése következett.
(Mindezt Budapesten, ahol tudjuk, milyenek az átlag utak / járdák:
most talán ott tart, hogy 1 éve áll, de majd 10" gumit még rárak...) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7647 üzenetére
rájöttem a leg@szarabb választás
Csak hogy kontextusba helyezzük a véleményed: neked minden
gyári roller szar, ezért építesz bőven 1 MFt egyet magadnak...Nekem amúgy nem isten az S1. Tisztában vagyok a hibáival, ám
a saját preferenciáimnak az általam tuningolt verziója sokkal, de
sokkal jobban tetszik, mint egy M365 valaha is fog. Nyilván nem
mérvadó az én véleményem, hiszen nem vagyok M365 tulaj.
De csak készült közös kép, ki is próbáltam. Nekem nem tetszett.Nem úgy gyorsul, és nem úgy kanyarodik: csak a fék kéne róla...
(Egy gyári S1 arra, hogy elmenj 4-5 km-t, bőven elég. Szerintem.)Szerk: szerinted egy Kirin S1 jobb a sima S1-nél? Ha igen, miért?
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7644 üzenetére
Szerintem a Kirin S1 "mégszarabb", és mivel olcsó vétel volt a cél,
ráadásul említette a kérdező, hogy használt is jöhet, bátorkodtam
megemlíteni, hogy ár/érték arányban egy használt S1 tök jó lehet.Ui: mentem M365-tel, sikítva szálltam le róla. Nyilván ugye egyéni
preferencia, de nekem ha elveszem a gázt, ne gyorsuljon tovább...
Konkrétan számítottam a hajtás megszünésére, s nagyon rosszul
esett, hogy egy másodpercet gondolkodik rajta... Korábban írtam,
hogy biztos meg lehet szokni idővel, de nekem sajnos nem jött be
(olyan sokat meg nem mentem vele, hogy ez megtörténjen).Lehet, hogy az S1 zörög, az S1 beázik, esetleg eltörik, de nekem a
vezetősége sokkal jobban tetszik: bár lenne rajta mechanikus fék! -
DigitXT
félisten
Alapvetően egy komoly akkut akarok összerakni (az drága), gondoltam
kamatoztathatnám az S1-ekről felhalmozott tudásom, javítva a néhány
típushibát, ami miatt a korábbi gazdi "kukaértetté" nyilvánította a vasat.
Pedig... (20-40K között mennek ugye hibásan, ezért gondolom, hogy az
50-es tartomány reális egy kvázi felújítottért... 60-ért van még működő.)Igazából előbb-utóbb mind beszarik, így ha lehet, érdemes elébe menni.
(Szigetelés pl. melegen ajánlott. Csak az a baj, hogy nem hiszek a nyak
külső szigetelésében, szerintem mindenképp bejut a víz, max. később...
Nekem a vezérlő vízálló házba helyezése tűnik erre megoldásnak, csak
ha az ember nem pakol rá dobozokat, táskákat, akkor nincs ilyen helye!
Ebben az esetben viszont szerintem hasznos lenne kiönteni az egészet
folyékony szilikonnal: tuti nem ázik be, de ha kell simán szétszedhető...
Műgyanta esetén utóbbi nem teljesül, hiába lenne 200 Ft egy alkatrész.) -
DigitXT
félisten
Az akku a taposóban fektetve helyezkedik el, emiatt az úthibák ütései
képesek kicsit mozgatni: sajnos nem használnak merevítő keretet, így
a nagyon vékony gyári nikkelszalag előbb-utóbb garantáltan eltörik.Javítani nem nehéz, ha van otthon ponthegesztőd. (Abból jót szerezni,
olcsón, inkább kihívás...) Van aki erre szakosodott, hogy javítja ezeket,
sőt megelőzés jelleggel vastagabb nikkelszalagot is rá tud hegeszteni.Van most nálam egy fehér Pro, amit 50-ért tervezek eladni, ha végre ezt
az apró bakiját sikerül orvosolni. Másik típushiba amúgy, hogy ha elkap
az eső, akkor igen hamar tönkre megy. Ha beázik a vezérlő. (Azt is elég
könnyű javítani, HA csak egy kis takarítás kell neki meg FET-ek cseréje.)De nem is feltétlenül kell beáznia, tönkremehet emelkedőn (túlterhelés),
lejtőn (túlfeszültség), vagy úgy random, mert kínai.Van egy fekete S1
is nálam, amihez lényegében vezérlőt kellett varázsolni. Az már kész.
Sokkal jobbak az általam beépített FET-ek paraméterei, tartósabb lehet:Amit tudni kell, hogy a gyári S1 hátsó kerék baromi kemény, és vékony,
ami egyrészt előny, ha azt nézzük, hogy jobban gurul, valójában inkább
hátrány, mert nem tapad, az úthibák megvezetik, és tökre zörög miatta
az egész a roller... szokták E-Twow kerékre cserélni, mert az puhább.
(Cserébe drága.) Szokták levegősre is cserélni! Az jóval komfortosabb,
viszont onnantól kezdve van kockázata a defektnek. Vmit vmiért.
Történetesen a hibás fekete S1-et pneumatikus hátsó kerékkel vettem.szolgálunk és védünk csapata
Rá van írva a kerékre, hogy 350W. De tök mindegy, mert nincs benne a
KRESZ-ben, egyáltalán nincs hatályos szabályozás rá. (Az elektromos
roller maga a joghézag, egy igazi állatorvosi ló.) Megjegyzem, hogy ha
300W alatt is lenne (névleg, mint pl. a Xiaomi, ami valójában szintén a
4-500W-ot karcolja emelkedőn), akkor se minősül kerékpárnak - egyes
vélemények szerint, szóval akkor is büntethet a jard (ha olyan a kedve). -
DigitXT
félisten
Kirin S1 felejtős, kolléga rollere 2 km után döglött se kép se hangra.
Oka ismeretlen. Gagyi, XT30 csatlakozó van benne, töltő aljzat szar
helyen van, meg ilyenek... egyedül a gyári hátsó kerék hajtás tetszik.Használtban egy sima S1 megérheti, 50K körül... Vannak típushibái,
de összességében ár/értékben teljesen jó: 2x4 km röhögve megy.
(Egyik típushiba az akku sérülése. Hiába a rugózás, eltörhet a kötés,
viszont még ilyen hibás akkuval is ment neki 7 km, hibátlannal 14+.)Reggie0: tuti nem venném ki a rugót, valóban veszélyes, ha nem azt
csinálja a roller, amit a pilóta szeretne.Márpedig a "beragadt" gáz
az pont egy olyan dolog, amit senki nem akarhat: a tempomat*, ami
az S1-ben van, egyáltalán nem ilyen, ráadásul kikapcsolható, ha kell.*: nem csak nyélgázra jó. Félmarkolatos gázkarral bárhol meg lehet
állítani, s olyankor a hóban is elvitt csúszkálás nélkül, egyenletesen.
Amikor a reflektor kapcsolóm miatt szorult a gáz, na az para volt. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7615 üzenetére
Nem tudom mennyiben tér el a Plus a sima S1/Pro-tól, de nagy
hekkelésre ne számíts, ha hasonlóak... Az áramkorlát a vezérlő
programjában van, amit kívülről nehezen módosítasz. Anno azt
hittem, hogy azért 11A, és nem 15, mert 255 helyett 200 a max.
gáz érték, de tévedtem, semmivel se ment jobban 255-tel.Szerk: hardveresen viszont hekkelhető, innen van 20A vezérlője
több fórum tagnak. Van amit én csináltam. Mások magunknak. -
DigitXT
félisten
Sajnos nem, de nem rajtam múlik. Nem hegesztett szinte semennyire,
van ugye sok fokozata, na mondom akkor max.! Indítja felizzik a vége,
és felszállt a füst a NYÁK-ról. Tele van vele a YT, hogy ha működik, tök
jó, viszont sokaknál hajlamos néhány hegesztés után eldurranni. Itt is.Nem vagyok ideges, á... Újra összedugtam, úgy nézett ki, csak módot
váltott, zöld LED világít a NYÁK-on, gondolná az ember, minden oké.
Hát elfröccsentte a nikkelszalagot... Nem kicsit veszélyes: rámértem,
fixen rövidzár van a kimeneten, szóval életveszélyes akkura kötni.Mondjuk ahonnan felszállt a füst, oda már nem megy vissza. Kuka.
Gondolkodom, hogy negatív értékelés jár érte? Vagy ez nem az eladó
hibája, hanem a termék fos... Még ha vissza is adják a pénzt (esetleg
a Paypal segítségével!), akkor sincs továbbra sem jó ponthegesztőm.Írjak nekik, hogy küldjenek másikat?
Az ugye megint 2-3 hét. Fasza.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7567 üzenetére
az 1C-s akkura rakuldik a 2C-t
Sőt, a 8Ah akkura is ráragasztják a 10Ah matricát.
Ugyanolyan barna 2000-es cellák, mint az S1-ben. Ehh.
Mondom szétszedem, nincs-e esetleg baja: azon kívül,
hogy kamu kapacitást nyomtattak rá, nincs. Ja és 20A
a BMS, szóval nem biztos, hogy imádta a 30A vezérlőt.Szerk: ugrált az úthibákon, kezdett kopni a zsugorfólia.
Igyekeztem két oldalas ragasztóval jobban lefixálni. -
DigitXT
félisten
Az S1/Pro egészen biztos nem tölt vissza, a Kugootól kérdeztem és ők mondták.
Mai teszt alapján ezt megerősíthetem. Semmit nem boostol, pedig az előfeltétele
lenne, hogy tölteni tudjon kisebb sebességnél... egyszerűen lejtőn nagy tempónál
a BEMF látszik, és a fékezés elején egy pillanatra egy fesztüske. Természetesen
mind a kettő okozhat problémát (nyilván nem véletlen akar 34 km/h alatt maradni).A 20+11A setupról egy szóban: komótos. Viszont ugyanúgy megy 30-at síkon, és
ugyanúgy 25-tel visz fel a Lágymányosi hídra. Az elindulások nem vágnak hanyatt.
Cserébe kevésbé terheli az akkut, s van rá sansz, hogy hazavisz trükközés nélkül.Töltöttség megérkezéskor (46.6V / 39.6V):
Töltöttség egy perccel később (47.1V / 39.8V):
Vicces, de pont egy csíkkal többet jelez.Csak nem a lámpa lekapcsolása miatt... Az csak 5W-ot eszik, azaz 0.12A-t vesz fel 42V-on.
Szerk: 30A+20A vezérlővel, ugyanezekkel az akkukkal, ugyanazon az útvonalon,
plusz az elején kb. 200 méter teszt emelkedőn, hogy ha lerohadna, hazaguruljak.
Kimásolom, hogy meglegyen: 46.3 / 39.2, szóval valóban spórol a komótosság. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7560 üzenetére
elfutes vagy akkutoltes kerdeskorben erdemben nem hasznalhato.
Értem. Viszont a tapasztalat szerint feltöltött akkunál egyáltalán nem
opció a regen. Hovatovább az S1 álló helyzetben is fogja a motort, ha
fékezel, ami megint nem a igazán a regen fék jellemző tulajdonsága...
De mondtam, hogy nem vagyok szakmabeli. Biztos ez is full hülyeség:Another limitation of this system occurs when the batteries are full. Even if the system has a boost capability, if the batteries would not accept any more energy, they would start acting as resistors and eventually heat up, burn or blow.
Since batteries are electrochemical machines, they have a reaction time and this time is generally related with amount of energy that is taken or given. When I_brake exceeds charging current limits of a battery pack, amount of braking is limited to amount of current that can be safely stored on.
Megjegyzem jobb akkukat írsz, amik nagy árammal tölthetők: szerinted
az egyik legolcsóbb rollerbe milyet rak a kici kínai? Pontosan... occót.Mivel ez a szakterületed: szerinted milyen fékezési megoldást csinál az
S1, és miért? Hogyan lehetne növelni a fékerőt, ha ennyire szar a fékút?
(Azon kívül, ahogy én csináltam, miszerint két motor fékez egyszerre...)Szerk: meg persze egy mechanikus fékkel rendelkező motorral.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7558 üzenetére
Hát ez azért még nem egy egzakt mérés. Azok a csíkok elvileg
az akku töltöttségére utalnak, és feszmérés alapon működnek.
Ha nyomod neki, esik a fesz, megy le a csík.Ha csak hagyod
kigurulni ezután, akkor is vissza fog menni a fesz (így a csík is).
Pedig ha csak szabadon gurulsz, biztos nem tölt vissza.Szerk: ettől függetlenül lehet, hogy visszatölt fékezéskor! Csak
mondom, hogy ilyen holmi csíkoknak én soha nem hinnék.Szerk2: ez amúgy érdekesnek tűnik, de sajnos én nem vagyok
szakmabeli."Poorly designed controllers lead to failure and
physics prevents any meaningful energy recovery." -
DigitXT
félisten
Szerintem sincs, általában.
De valamiért most már többször azt tapasztaltam,
hogy fékre csak megjelenik egy nagyobb fesztüske. Ami adott esetben éleszti a
BMS által tiltott akkut...vagy kinyírja a vezérlőt.Normál esetben nem is hagyja
30 km/h fölé gyorsulni, így ebből nincs is baj. Csak komolyabb lejtőn jelentkezik.
Meg akkor, ha valahogy mégis gyorsul kb. 34 km/h-ig. Olyankor nem is arról van
szó, hogy visszatöltene és ezért boostol a feszültségen (szvsz azt nem csinálja),
hanem a motor által generált fesz már natúrban is magasabb, mint 42V...Szerk: akkut védendő be akar fékezni (vagy vmi ilyet csinál), amit nem bír a FET.
A tuning motorral erőltetve, ugyanez volt: a sima motor kisütötte a másik vezérlőt.
Ezzel a 48V+36V-os kombóval már majdnem megszívtam korábban... eddig bírta.
Ha nem fékezek bele, lehet, hogy most is kibírta volna, de elég veszélyes kombó.Szerk2: már többször terveztem, hogy rámérek van-e visszatöltés, mert az, hogy
éppen megjelenik vmi feszültség, még nem feltétlen indukál "értékelhető" áramot. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7547 üzenetére
de azt igen, hogy esett-e ki cella
Valójában ezt a BMS is tudja, és pont azért tiltja az egész pakkot, mondjuk
még 42V-nál light terhelés esetén, mert adott cella jócskán benézett 3V alá.
Okos(abb) BMS-ek képesek az egyes mért feszültségeket telón mutatni.
Xiaomi M365 alapból tudja. Nekem valszeg egy ANT BMS lesz a megoldás,
csak nem akkora, mint B-L-A-C-K-nek, mert soha nem fogok 300A-t kivenni.Amúgy szar hír: megint lerohadt a dual. Lejtőn 34 km/h-nál néztem, hogy a
fesz kezd elszállni (~43V), viszont fékre felugrott 50-re is. Ezt még párszor
eljátszotta, aztán megállt az egész a retekbe. Megint összef.sta magát egy
FET, emiatt a motor nehezen forog. Persze lehúztam a kábelét, hazatoltam
a vasat. Ha lett volna nálam egy spéci csati (ami most jutott eszembe), vagy
egy pót vezérlő (ami korábban "extrém tesztnél", nem véletlenül volt nálam),
nem kellett volna tolni. Egy, vagy két motorral visszavitt volna az emelkedőn.
Ha az a volna ott nem volna. Mindegy: kell építenem egy jó akkut és kész...
Attól még persze megdögölhet a vezérlő 50V-tól = a gyári FET-ek elég fosok.
Szerk: jellemző, hogy pont most raktam be egy gyári (javított) vezérlőt. Durr.Gyári S1 tulajok többen megénekelték, hogy teljes töltés után indulva lejtőn
nem lehet fékezni, mert túltöltés miatt eldobja a féket, állj meg ahogy tudsz:
azért vicc amúgy, mert lenne olyan fékezési megoldás, ami NEM tölt vissza. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7545 üzenetére
Milyen mérőszálak látnak be a párhuzamos cellacsoportokba?
Amire gondolsz, az a BMS mérővezetéke: be volt kötve, meg is
tudtam az alapján mérni, hogy hol a baj*, de amikor minden fel
van töltve, erre semmi nem utal. Nikkelszalag esetén nincs KH,
ennél a csavaros kitnél meg lehet: kívülről semmi nem utal rá...
Csak utólag lehet következtetni, hogy szétment a balansz.*:
13: 47.9V (3.684) 3.8 +0.116 [3.79]
12: 44.1V (3.675) 3.8 +0.116 [3.80]
11: 40.3V (3.663) 3.2 -0.484 (!!!) [3.20] 4.06, kontakt
10: 37.1V (3.71) 3.8 +0.116 [3.78]
9: 33.3V (3.7) 3.8 +0.116 [3.77]
8: 29.5V (3.687) 3.8 +0.116 [3.77]
7: 25.7V (3.671) 3.74 +0.056 [3.78]
6: 21.96V (3.66) 3.79 +0.106 [3.79]
5: 18.17V (3.634) 3.79 +0.106 [3.79]
4: 14.38V (3.595) 3.78 +0.096 [3.78]
3: 10.60V (3.533) 3.03 -0.654 (!!!) [3.02] 4.17 a párja
2: 7.57V (3.785) 3.78 +0.096 [3.77]
1: 3.79V (3.79) 3.79 +0.106 [3.79]Szerk: ahhoz, hogy meg tudjam mérni, hogy pl. a 3.02-esnek a
párja amúgy 4.17-en van, de nem érintkezik, szét kellett szedni. -
DigitXT
félisten
Amikor a 48V pakkodból úgy jön ki 48V, hogy 11x3.8+3.2+3.0,
akkor már sejthető, hogy baj van. Gyanús volt, hogy ENNYIRE
nem lehet szar a 13s2p elrendezés, hogy 11A-t se bír. Nem is!Kontaktos fos volt két "cellacsoport" is... egyedül küzdöttek.
Miközben az 3.0 párja 4.17V-on lazsált. A másik is 4V körül.Mi van ilyenkor? A túlmerülő cella lehúzza az egész pakkot.
A BMS meg közbe lép, Fülig Jimmy őszinte sajnálatára.Nem tudom, legyen-e kedvem újra összerakni. Nem látszott a
hiba, és igazából mérni se igen lehet, ha nem bombázod szét.Szerk: ez a Vruzend kit akkor lett volna jó, ha minden (!) egyes
lehetséges helyen össze van fogatva, úgy talán nem törik szét.
De így, hogy már kb. egy ép kupak sincs, eléggé lutri a dolog... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7539 üzenetére
Valójában a teljes átmérő kisebb, mint 205 mm, ezért is kell kalibrálni.
A gumi magassága van kb. 3 cm-nél. Tehát feltéve, ha nagyon lassan mész, a
3 cm-es víz se tud bejutni... 4 cm már lehet necc, de az tök vicces lenne, hogy
minden pocsolya előtt megállsz, leengeded a mélységmérőt, és csak utána.Ui: a felni-gumi találkozásánál már van némi gyári szigetelés... (Valójában még
egy S1-et se láttam, ami tényleg motorhibás lett volna. Minden mást igen...)
Úgy értem, hogy a vezérlő ázik be, és az tud motorhibát visszajelezni, pedig...Még a legkoszosabb leszakadt kábelű csapágyasra hajtott motor is működött.Csapágynál semmit nem használnak. Ha megcsinálod magadnak, ajánlott...
Szerk2: tuti bele fogsz kötni, hogy a felni-gumi találkozását nem kell szigetelni.
Átfogalmazom: a felni és a motorburkolat között. Ilyen ragasztás jelleggel...Szerk3: az ajánlott link alatt elérhető képen lévő motorral nem tudom vajon mit
csinálhattak, hogy olyan lett, amilyen. Sanszos, hogy vízben áztatták. Magától
biztos nem lesznek olyan dzsuvásak a tekercsek (egy pocsolyába hajtásól se). -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7536 üzenetére
Talán. Gondolom innen jön a 4 cm, mert az kevesebb mint a kerék átmérőjének fele, tehát a tengelynél pont menne be a víz a csapágy mellett (már amennyi be tud jutni). Amúgy amikor elfüstölt alattam, még majdnem hazavitt. Alig 7 km volt az út, az elején még csak csöpögött, de aztán rázendített, ennek ellenére haladtam. Valami 1 km volt már csak hátra, amikor höööörrr, és megállt a technológia, ECU hibával.
Bejutott a víz a vezérlőbe, ami amúgy tök szerencsétlen helyen van, és nem igazán kapott normális vízszigetelést (a tartója meg semmit). Érdekes módon gariban küldtek, mivel annak idején IP54-nek reklámozták a szériát, és egy kis eső azért nem a folyamatos/erős vízsugár, vagy pláne nem vízbe merítés.
Szerk: Boosteres kolléga képeit láttam, hogy víz érte a motort. Semmi tünete nem volt miatta, mert viszonylag kevés érzékeny alkatrész van arra (a Hall szenzorokra tudok csak gondolni, aminek árthatna a víz), viszont korrodálódott a felni, ami hosszú távon nem szerencsés.
-
DigitXT
félisten
válasz
famokus #7533 üzenetére
max nem veszem elő esőben.
Sajnos ez nem így működik: mész egy verőfényes nyári napon és hopp zápor.
A roller meg elfüstöl (true story). Amúgy ritka undorító dolog vízben rollerezni,
de az, hogy a gyártók ezt tudván pont leszarják a vízszigetelést, az botrányos.Amikor már át volt építve az S1-em, bíztam benne, hogy eléggé vízálló, mégis
igyekeztem az előrejelzésen látott zivatar előtt hazaérni... Nem sikerült.
Olyan szakadó esőben mentem 2 km-t, hogy csuhaj. De semmi baja nem lett!
(Mivel ha nem tud bejutni a víz az elektronikához, akkor nem is szabad lennie.)Az IP minősítés szép meg jó, de a kínai ráír bármit, aztán odaírja apróbetűvel,
hogy esőbe ne használd, meg a garancia elvész, ha víz éri az akkut és ilyenek.
Ha nem akarod otthon magadnak megoldani a vízszigetelést (szét kell szedni),
akkor vegyél olyat, ami gyárilag bírja a vizet, mondjuk a Xiaomi szériából.A linkelt oldalon a Kugoo S1-eknél olyat írnak, hogy max. 4 cm vizet bír? Wut?
Nem onnan ázik be jellemzően a vezérlő, hanem fentről. Az akkutartóba ugyan
a kerék veri be a vizet, viszont az akkut (a tapasztalat szerint) pont leszigetelik.Kaabo Mantisra is írják, hogy water resistant, pedig a tulajok szerint beázik.
Szerk: don't try this at home.
-
DigitXT
félisten
válasz
Intelligencs #7528 üzenetére
Ezen a gúnynéven emlegetik a nem tank méretű rollereket.
Nyilván van benne vmi, mert filigrán, könnyű, sok előnye van!
(Cserébe nincs hatalmas akku, nem erős, nincs jó rugózása.)Amúgy a 350K-t is sokallom. Bár, ha nem ez lenne a hobbim,
hogy szerelgetem magam, lehet, megérné a minőség miatt...Sajnos a nagyobb akku, plusz súly... hiába kb. ugyanaz a váz.
Viszont egy ilyen kialakítású rollerért 440K az tényleg rablás,
hiszen ennyi pénzből már vannak komolyabbak is. Persze az
is tény, hogy nem ugyanazok az igények: pl. egy ~20-30 kilós
dögöt nem biztos, hogy szívesen csuk össze, és cipel bárki...
Meg azokkal aztán végképp nem lehet lábbal hajtva gurulni...De ilyen elmenni A-ból B-be, mondjuk 10 km munkába, bőven
elég egy Kugoo S1 is, én is ilyen céllal vettem anno. Csak hát
a minőség visszaütött, elsőre* nem igazán volt jól működő.*: pontosabban elsőre jó volt... el kellett mennem a szervizbe
a kocsiért, átvettem a rollert, és azzal mentem közel 15 km-t.
Nagy élmény volt, örültem neki! (Aztán másnap megdöglött.)Azóta megtanultam szerelni. És órákat elcseszek a tuniggal,
így a lehető legváltozatosabb módokon tudok lerohadni vele.főleg a dobfék miatt
Szerk: most nézem, hogy van rajta fék... Az nagyon hasznos!
(Igaz, nem ér 90K felárat, de tény, hogy biztonságosabb tőle.) -
DigitXT
félisten
válasz
Intelligencs #7526 üzenetére
Szerintem kicsit overkill ennyit költeni egy "pálcikára", akármilyen
Bluetooth "intelligencs" dolgot ajánl.Ha gyaloglás kiváltása, és
lábbal hajtós tempónál nem sokkal nagyobb a sebesség igényed,
szerintem elég egy olcsóbb E-Twow. (Kugoo mint koppintás jóval
olcsóbb, de véleményem szerint nem menne át minőség szűrőn.)10 km végig bicikli úton teljesen kényelmes, de hasznos a cégnél
tölteni, mert nagyotmondásban ügyesek a gyártók mennyit megy.Szerk: 50 km-t írnak rá...
Laboratóriumi körülmények között, lol.
Ráadásul 40 km/h a vége papíron, nem fog az ember 20 km/h-val
mindenkit feltartani a bicikli úton. (Amióta 30-cal járok, senki nem
előzött meg: nem azért mert nincs gyorsabb bringás, csak ritka.)
-
DigitXT
félisten
Nézem ennek mi baja, FET-ek jók, mégis szarul hajt, sőt motorhibát jelez.
Nézem, nézem, nem értem, erre: hát nem le van szakadva az egyik fázis?
A féklámpa vezeték alatt volt látszólag a helyén, de valójában lófüttyöt.Szerk: de a másik is szivattyú... Két FET volt szar, cseréltem, elvileg oké,
de ugyanúgy szarul hajt, mint korábban (viszont hibát már nem dob).Szerk2: van egy harmadik is, ám annak már neki se akarok állni, mivel az
beázott, szóval onnan kezdődhetne, hogy alkoholos elmosás, stb. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7521 üzenetére
Kitartás...
Az első S1-em nekem is egy utat bírt... Utána
összefosta magát a kijelző, két percenként kikapcsolt stb.
Miután visszakaptam a pénzt, vettem egy használtat, ami
úgy volt jó, ahogy (még a 15A verzió). Amíg be nem ázott.
Szerencsére gariban kaptam vezérlőt. Ja és eltört az akku:
az is jött gariban. Szóval nem a legjobb minőség, de olcsó. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7516 üzenetére
Értem, akkor szakmai ártalom a csatin rugózni. Szerintem egy
rollert sem fogsz találni, ahol (krimpelt) hamisítványok vannak,
vagy ha mégis, akkor ott más komolyabb bajok is lehetnek...Szerk: átlagos roller használó soha nem húzza szét az XT60-at.
Egyetlen oka lehet, ha akkut kell cserélni. (Az mondjuk 2-3 évet
is jelenthet, ha szerencséje van, és nem spóroltak sokat rajta...
Habár S1 esetén típushiba hogy meghal az akku: ők spóroltak.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7514 üzenetére
Oké, én bármit kinézek egy kínaiból, de a tömegesen kigyulladó
rollerek azért ártanának a gyár reputációjának. Nyilván, ha szar
a kontakt, akkor lehet melegedés, főleg, hogy a printer folyamat
húzza az áramot órákon át. Míg egy roller csak felgyorsít, aztán
töredék árammal tartja a tempót. (Ha nem így volna, komoly baj
lenne a hatótávolsággal: itt akkumulátoros üzemről beszélünk.)Szerk: a "töredék" kicsit megtévesztő (pl. 8 vs. 15), de maradjunk
annyiban, hogy általában kevesebb, mint a csúcs, amit általában
a vezérlő limitál, egyrészt az akku kímélése miatt, másrészt meg
s motorok is képesek túlmelegedni, ha folyamat kapják az ívet...
(Leginkább emelkedőn jön elő a dolog tuningolt rollereknél)
Szerk2: motort már olvasztottam... Vezérlő is égett le párszor.
Az XT60 meg azóta is tart. (Gyári roller esetén el lehet felejteni.) -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7510 üzenetére
Nem volt ebből gond. Már csak azért sem, mert relatíve kis áramok
mennek átlagos, kereskedésben kapható rollerek esetén... A tuning
az persze más, van aki itt is elég komoly szinten nyomja. De nyilván
nem fogja a projekt sikerességét kockára tenni ~500 Ft spórolással.
(Kínai lehet spórol, de ennél jóval durvább dolgokon is lásd vezeték.)Szerk: ha már OFF mekkora az a hatalmas áram, amit a hamis csati
nem bír? Tudom, nézzem meg újra a videót (inkább rollert szerelek). -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7508 üzenetére
Vegyük példának a Kugoo S1-et: 15A vezérlővel jött eredetileg,
aztán szépen lecsökkentették 11A-re. Az, hogy én 20 meg 30A
tuning mellett használom, az én bajom, de XT60-nak nem fáj...Vagy mondjuk a G-Booster, 2x25A vezérlő. Egy-egy XT60 van a
dedikált vezérlőknek, tehát, ha kirántasz 2400W-ot, az is bőven
a csatlakozó terhelhetőségén belül van. (Csúcsban 60A-ig jó, a
Booster meg csúcsban húzza a 25-öt. Átlagban kevesebbet.)
Hidd el, hogy egy egyszerű rolleren képtelenség a csatit kisütni,
de tőlem wagozhatod a rollert is, ha úgy jobban érzed magad.
(Nyomtatóknál mondjuk nem tudhatom, miért ilyen csatlakozót
használnak, azt se tudom, milyen teljesítményt vesznek fel...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7505 üzenetére
De előfordul... Én ezt a videót láttam a témában, viszont már régen,
így nem emlékszem pontosan az mi volt a megoldás. (Talán az volt
a gond, hogy forrasztás helyett krimpelték, ami úgy sikerült, ahogy...
Ha viszont csökken a kontakt felület, nő az ellenállás, és nagy áram
esetén ez hatványozottan jelentkezik melegedés formájában...)
Ui: egy normálisan forrasztott XT60-nak 30A folyamatos az pite.
Nyilván, ha 60A fölé akar menni az ember, célszerű XT90-re váltani.Kugoo Kirin S1-ben mindössze XT30 van... Arra se engednék 50A-t.
Szerk: amivel én kábeleztem, az normális XT60, soha semmi bajom
nem volt vele. De egy olyan akkura, amiből sosem veszel ki 20A-nál
többet, felesleges "rákölteni". Ha már vmi, akkor a gyári vezetékeket
kellene átnézni és kukázni, mert az S1 nyaktagjában lévő azon kívül,
hogy könnyen kidörzsölődik/becsípődik, nagyon vékony: kicentizték.Szerk2: nagyon durva akku, vezérlő, és motor(ok) kellenének ahhoz,
hogy egy roller normális közlekedés mellett folyamatosan 30A fölött
egyen (motoronként). Persze egy hosszú hegymenet egy "túlhúzott"
cuccot leégethet, de ott sem az akku csatlakozó adja fel először. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7498 üzenetére
20A terhelésre simán 10V-ot esik a feszültség... nagyon nem erre van
kitalálva. Viszont lejtőn 40 km/h-nál lesz 0A. Síkon 34 km/h körül tud.Szerk: emelkedőn konkrétan csak kettesben "nyelezhető", hármasban
leszakad a fesz, tilt a BMS: megállás után magához tér/visszakapcsol.Szerk2: úgy néz ki a fékezés mégis tud lökni egy kis feszt, attól éled.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #7482 üzenetére
Nem tudom, mennyire pontos (típust se írtál), de oroszoknál:
E-001 - Engine error (most likely a problem with the hall sensors or the wiring going to them).
E-002 - Trigger error.
E-003 - Controller error.
E-004 - Brake lever error.
E-005 - Decrease in battery voltage below the minimum allowable (the scooter has sat down).
E-006 - Communication error between display and controller.
E-007 - Communication error between the display and the controller when receiving data for displaying -
DigitXT
félisten
válasz
Skynet258 #7479 üzenetére
Sajnos egyet kell értsek szinte minden megállapításoddal...
Külön kedvencem, amikor tök egyértelműen bicikliút: jelölve,
festve, elválasztva. Van mellette járda, szép, széles, de nem,
akkor is a bicikliúton kell kóricálni. Oké, lelassítok, első ugye
a biztonság, de gyalogos tempóban nincs értelme gurulni.MÁS: ugye mindenki látja, hogy ez egy 13s2p pakk: kompakt.
Amúgy csalódtam a Vruzend kitben, szanaszét törtek már a
kupakok. Pedig nem ment bele nagyon sok km. Egyszerűen
nem az igazi a dizájn, nem egyenletesen van összefogvatva.
Gondolkodom, hogy a 21700-at nagyon másképp építsem...Szerk: néztem mi zörög brutál mód: laza volt kormány anya.
Nem értettem, hogy mi tud ilyen hangos fémes kopogást.Lebaszásért még egyszer elnézést, tök félreérttem a dolgot.
Törölhettem volna az egészet, de a mondanivalót tartom. -
DigitXT
félisten
válasz
Skynet258 #7477 üzenetére
Ez most vmi vicc?Milyen csengő? Hirtelen, takarásból történik
vmi, rohadtul nincs idő ilyenre, hogy csengess: fék, kitérés, mázli.Ezek kellenek, komolyan mondom, hogy a világ legfeleslegesebb
dolga a csengő, ha baleseti szituációról beszélünk... Ha van időd
csengetni, akkor egyáltalán nem volt veszély: megállhattál volna.Jajj, de hülye vagyok, látszik, hogy most ébredtem: pótolni akarja
a kolléga a tök felesleges csengőt, így már értem a linket.
Ma olyan is volt, hogy andalgó gyalogosok miatt kellett lépésben
haladnom, de inkább ez, mint a duda. Amúgy általában azért már
messziről meg szoktak hallani (ennyi előnye, hogy csörög-zörög).Ui: Auchanból tolom ki a megrakott bevásárló kocsit. Jön egy kis
hülye a járdán, és nyomja a dudát.Nem tudom, arra számított,
hogy majd elpárolog előtte az akadály? Mondtam is neki, hogy a
féket nyomd, ne a dudát. Lehet, nem értette. De talán majd rájön! -
DigitXT
félisten
válasz
Anaconda #7474 üzenetére
Na igen, egy visszafogott rollerbe biztos nem fognak olyan cellákból
álló akkut építeni, gyárilag, hogy majd' annyiba kerüljön, mint a roller.
(Utólag persze bármit bele lehet mókolni...) Sebességtartáshoz okés,
feltéve, hogy sík az út. Emelkedőn jönnek majd a vicces dolgok.Ui: nekem 30 km/h-nál közel 15A-t vesz fel a hátsó motor... (Ilyenkor
praktikusan 1 motoros gépként üzemel, az első motor csak lazsál...)
Építek annak is egy 48V pakkot, aztán dolgoztatnak egyszerre.A linkelt cella ilyen extrém kicsi pakkokhoz lehet praktikus (10s2p),
de pl. alap 10s3p esetén ki akar 66A-t kirángatni egy 6Ah pakkból?
Az a vicc, hogy legtöbbször inkább a BMS limitál (mint pl. ennél is).FattyDove: kísértetiesen hasonló eset történt velem is, csak sikerült
egyet ráfékezni + kitérő manővert tenni egy hangosabb "b.sszameg"
kíséretében. Figyelmetlen gyalog válasza: "bocsi-bocsi". Ez így pont
szép meg jó, de ha ütközünk, abból nagy baj lehetett volna: mázli!
(Én azt mondom, még egy esés is szerencsésebb, mint telibeverni...) -
DigitXT
félisten
válasz
Anaconda #7472 üzenetére
Lehet, hogy csak elírás, de 2s10p biztos nem, mert az 7.2V lenne.
10s2p, már inkább 2550 mAh cellákból. Fura, hogy kibírnak 10A-t,
de természetesen nem lehetetlen, ha minőségi cellák. Más kérdés,
hogy miért ne lennének olcsóbbak (ha a költségcsökkentés a cél)?Az én 13s4p akkum sincs a topon, amikor ráeresztem a 30A-t.
(Tanultam a tegnapiból, "dolgoztattam" egy kicsit az első motort is,
hogy maradjon kraft az utolsó emelkedőre, és figyeltem, mennyire
esik a fesz, 42V-nál inkább hagytam, dolgozzon megint az első.)
Eredmény: hazahozott, viszonylag jó tempóban. A Dunaparton oké,
hogy nem mentem 29-30-at, csak 24-et, de ez volt a kímélés ára... -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7469 üzenetére
A 2 db 5-ös imbusz nem volt gyanús?
Elöl egy kicsit körülményesebb a csere.
Na nem 18-as villáskulcs ügyileg, hanem pl. lebontani a műanyag burkolatot, stb.Szerk: az mindig jó, ha van tartalék... Én is "lekaptam" a gumit a hátsó kerékről,
mert az az életben nem fog elkopni, ellenben hajtott keréken jó, ha van minta.
Itt a lekaptam nem véletlen van idézőjelben. A "visszadobtam rá" a kopottat sem.
(Annyit szerintem nem szentségeltem még rollerszerelés közben, mint akkor.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7466 üzenetére
Én a hátsó kerékről beszéltem, végig abban voltam, hogy az szorul nálad.
Még ott van a frissen kiszerelt tengely is a képen. Bocs, ha félrevezettelek...Amúgy a legutóbbi videómban épp van csapágy csere... típusszám a leírásban.
SKF 6202 2Z-t raktam bele (mondjuk állítólag a gumi porvédős szerencsésebb). -
DigitXT
félisten
válasz
Anaconda #7463 üzenetére
Attól, hogy valamit szoftverben be lehet állítani, még nem biztos, hogy a
hardver képes rá... Értsd: az akku is le lett butítva, így a sebességkorlát
sem a véletlen műve... Bár a vezérlőre azt írják, hogy 17A a korlátja, egy
5100mAh akkura annyit ráengedni istenkísértés: nem is igen teszi.Kérdés, hogy a motor ugyanaz-e, mint a korábbi, hiszen azok még azért
tudtak 30 fölött forogni a levegőben, más kérdés, hogy terhelve meg nem. -
DigitXT
félisten
Na ez a méreg (megint tolhattam, szerencsére már csak ~500 m-t):
Pedig még maradt a 48V akkuban, csak a nagy terhelés (emelkedő)
miatt bezuhant a fesz, és leverte a BMS-t. Van még min dolgoznom.
Egy kis rátöltés és mindjárt visszakapcsolt, sok neki ez a 30A ekkor:Ui: a kis ámpák is pont most merültek le. Még jó, hogy a Panasonic
végigunatkozta az utat 1 vs. 10A fogyasztás mellett, így a reflektor:
"Fényeskedjék neked a sötétben, ha már minden fény kialudt..." -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7364 üzenetére
Bejöttem ezzel a setuppal (kicsit még alakítottam az elrendezésen, meg a töltőn).
Először hegynek fel indultam tesztelni, hogyha megmakkanna, még hazaguruljak.
Basszus: emelkedőn is megy 28-at!Azért az nem semmi egy Kugoo S1-től.
Lejtőn úgy 32-33-ig nincs probléma.
Utána kell vigyázni, mivel erősebb lejtőn a
hátsó motor hajtása miatt hajlamos 35-36-ra is felszaladni, ám ezt az első motor
nem komálja, túl nagy feszt generál a kis akkunak, a vezérlő elkezd fékezgetni...
Ezt egyszer megszívtam anno, most gyorsan elvettem a gázt, maradt a 33 km/h.De ami a lényeg: síkon, saját erőből 29-30-at megy már így is. Persze megint tök
kiegyensúlyozatlan, csak most pont fordítva, LOL. Ugyanis most a hátsó motor a
nagyobb fesz okán jóval többet dolgozik, az első akkor már csak 1-2A-t vesz fel...
Eredmény: 46.3V-ra ment le a 10Ah akku, 14 km-en, míg a Panasonic még 39.2VSzerk: nyilván akkor lenne a legtutibb, ha az első motort is 48V akku hajtaná. Ami
késik, maga esik bele... eladtam a G-Booster akkut, az árából talán építek valamit.Szerk2: természetesen ahogy azt tőlem megszokhattátok, ezek GPS-szel validált
sebességértékek. Slusszpoén: még a Lágymányosira is erőlködés nélkül, 25-tel...Szerk3: kicsit szokatlan látvány: pálcika rolleren két töltő, ami nem is egyforma...
Szerk4: szokatlanul sokáig tartott az út, uis meg kellett állnom néha a kormányt
igazgatni, úgy néz ki, nem húztam meg rendesen a rögzítő csavarjait, elforog.Szerk5: van az úgy, hogy a GPS is képes baromságot mérni, 44-et nem mentem:
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7431 üzenetére
Ilyen 200A-eknél (kerekenként!) van rollergumi, ami le is tudja rakni a nyomatékot az aszfaltra? Komolyan kérdezem, mivel már az előző rollered is olyan gumicsíkot húzott egy "lightos" indulásra is, hogy csak (és az még alig 6kW-ot vett akkor fel). Szerk: írtad korábban, hogy motoronként 150A-re hajtasz, hogy meglegyen a felvett 24 kW. Szerintem abból burnout lesz, de nagyon durván.
(Nyilván ha leprogramozod, hogy az elején vegyen vissza, akkor talán használható lesz.
Bár az se vicces, ha egy 50-es tempónál lenyelezve elkezdi helyben felpörgetni a kerekeket, lévén "leszorítóerő" akkor se igen lesz, ha 50-nel mész.
Érdekes dolgok ezek, na.
)
Ezért kell az hogy jó paraméterezhető legyen.
Igen.Minimum egy kipörgésgátlót írnék bele... villogna folyton a műszerfal.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #7429 üzenetére
Gondolom én vagyok a helikopter, ha megkérdem, hova nem elég ez a tempó?
Úgy vélem, mivel írod, hogy javulni fog, még mindig nem vagy vele elégedett.Őszintén megmondva, én munkába járni bőven el fogok tudni 35-40 km/h körül,
nincs is igen igényem többre olyan helyeken, ahol én járok. Meg ezzel a vázzal. -
DigitXT
félisten
Ha egy feszmérőd van tudod, mennyi. Ha kettő, sose lehetsz biztos benne.
(Ezért kell egy precíziós, lásd harmadik. Multiméter szinten mér, az bejön.)
Ui: vettem egy harmadik hibás S1-et, lesz mit forrasztani. Ja és először látok
olyan akkut, amit BMS hiba vitt az örök vadászmezőkre. 19V jön ki belőle, de
egy (pontatlan) RC feszmérőnyi terhelésre omlik össze 15V, meg 10V-ra. Ám
ennek a 29V alatti tartománynak nem szabadna megjelennie. Korrodált félig,
noha biztos nem ment bele víz, a szigetelése rendben volt: szétmarta magát.Amúgy vezérlő csere után életre kel, forog a motor, de durva csapágy hangja
van, szóval 1377 km alatt azért szét lehet hajtani... (Lehet ebből is vmi dupla
motoros "gyorsasági" cucc lesz... Most már ráállok az akku építésre is.)
A korrodált akku ingyen volt, ha 1-2 cella menthető, már megérte...
Szerk: és még valami: pneumatikus hátsó kerék van benne. Jópofa, tényleg!
-
DigitXT
félisten
Sajnos nem ismerem, itt is inkább Mantisokról olvastam. Ahogy elnézem árban
hatalmas ugrás, nem tudom, hogy a minőség ezzel együtt emelkedik-e...
Találtam egy HSZ-t, ami szerint sajnos nem. [link]Amúgy a magam részéről az olcsóbb kategóriában szereztem tapasztalatokat,
azt pl. sose fogom megérteni, hogy +5 Ah akkukapacitásért miért fizetne bárki
150.000 sőt 200.000 Ft-ot. Nyilván az akku tud a legdrágább lenni ezekben, de
azért nem ennyire... (A Kugoo S1-em +20 Ah akkuval, dupla motorral, tuningolt
gyári vezérlőkkel elment kb. 50 km-t egy töltéssel elég brutál gyorsulás mellett,
de átlagosan csak 26 km/h végsebességgel: utóbbin még reszelek kicsit.)
-
DigitXT
félisten
A Mantis is ugyanúgy beázik, mint a Kugoo...
Vagy leszigeteled magadnak,
vagy nem használod esőben... (Persze, ha elkap egy zápor, akkor szívás van.)De mintha azt olvastam volna FB-on, hogy az Ultimate Ebike tervezi felvenni a
szolgáltatásai közé a szigetelést, megelőzendő a beázós/nem garis gondokat.Ettől függetlenül ennyi pénzért biztos nem vennék Kugoot, inkább a Mantis.
Ha meg teljesítmény is kell, akkor a Mantis Dual, bár az jóval drágább sajnos. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7363 üzenetére
Alapvetően hobby.
Amúgy a konkrét cél, hogy 30 km/h fölött menjen síkon.
Mivel a "csöves" teszt bebizonyította, hogy menni fog, tesztelném 2 motorral.Szerk: tegnap kikaptam 2x6Ah 36V akkut, oda beraktam ezt a 10Ah 48V-osat.
Praktikusan nem veszítettem semmit, sőt, ez 50 Wh-val többet is tud.Nincs is teljesen feltöltve, de így is 42 km/h a vége a levegőben forgatva.
(Mondjuk ekkora tempónál már kezd csalni az óra, majd kimérem, miért...) -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #7361 üzenetére
Az durva különbség.
Én akku hibára gyanakodnék, kollégám ugyanígy járt:
megunta a sok defektet, cserélt tömör kerékre, viszont attól szétverődött az
akku, mivel ugye nincs semmi rugózása (a tömlős kerék rugózott korábban).Érdemes lenne feszt mérni rögtön töltés után (sanszos, hogy nem lesz 42V).
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7355 üzenetére
Jogos, nem írtad, hogy hátsó kerék, csak hogy kerék, én asszociáltam arra
az előzményekből, mea culpa. Az első az ugye a motor. De az is kerék...A képeken én semmit nem látok. Ha a motor nincs jól összerakva, akkor azt
érzed a levegőben (nagyobb fokozaton) forgatva, konkrétan remegni kezd tőle
az egész hóbelevanc. Nekem is ilyen kis remegős az "új" Pro motorom, noha
azt (még) nem szedtem szét, tehát nem is rakhattam össze rosszul.Amúgy nem szabadna dőlnie. Ott is csapágyon áll a tengely, maga a tengely
meg fixen áll a villában (most attól tekintsünk el, hogy mekkora fos az a villa).Szerk: úgy már jártam, hogy meglazult a 6 csavarból 1-2, és azért kezdett a
cucc nem teljesen egyenletesen futni, még vmi kopogó hangja is lett akkor... -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7351 üzenetére
Ha marad a szorulós hátsó kerék, és nem bővítesz az akkun, akkor igen,
elég hamar le fogja zabálni az akkut. Oké addig sokkal jobban fog menni,
de ahogy mástól olvastam: a karbantartás a legjobb tuning. Addig nem is
gondolkodnék a cucc túlhajtásában, amíg a gyári értékeket nem tudja. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7349 üzenetére
Mókolni kell... Egy 2512-es 5 mOhm ellenállat van benne. Viszonylag nagy,
noha SMD, de nem túl nagy művészet kiforrasztani. Mire érdemes cserélni?4 mOhm: konzervatívoknak, kb. 14A csúcs, olyan lesz, mint a régi S1-ek.
3 mOhm: óvatos duhajoknak, kb. 20A csúcs, kellemes megindulások...
2 mOhm: bátor elmebetegeknek, 27-30A csúcs, füstölős indulások.
Mellékhatás: leéghet a FET, főleg, ha álló helyzetben teszteled, vagy éppen
hosszú emelkedőn sokáig megy bele 25A környéke (nem erre van kitalálva).2 motorral szerencsére tudsz elég gyorsan menni, hogy ebből ne legyen baj,
mivel nagy tempónál a motor által indukált feszültség (BEMF) fogja vissza a
motor által felvett max. áramerősséget (így gyakorlatilag kíméli a vezérlőt).Szerk: én azt mondom, az 3-4 környéke ami bejátszható nagyobb kockázat
nélkül. Az akku is lehet csak 20A-re méretezve, 30-nál lekapcsol a BMS.
14-15-ben semmi kockázat nincs, hiszen eredetileg is olyan volt, nem tudom
pontosan, miért lettek visszabutítva. Persze, sokkal tisztább lenne, ha simán
át lehetne ütni a szoftverben a korlátot, akkor legalább pontosan is jelezné ki.
Sajnos erre nem találtam megoldást, általában ezek valami zárt kódok. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7347 üzenetére
Talán igen, de csak ideig-óráig, összességében NEM javasolt kísérlet.
Elég egy kis eltérés, és máris durván befékez (rossz fázis kezd hajtani!),
márpedig az nem garantált, hogy teljesen azonos mértékben kopott pl. a
két Pro kerék: előbb-utóbb kiesnek a szinkronból. Meg aztán nyerni sem
nyersz vele semmit, hiszen nem is 1 motor gyenge, hanem a 11A karcsú.De nagyon. Most képzeld el, hogy a két motor egyenként 5.5A-t vehet fel:
semmivel nem lesz erősebb... Két dedikált vezérlő kell, akkor az a 2x11A
rögtön érezhető lesz minden téren: azt is be lehet játszani, hogy felhúzod
az 1 db vezérlődet 20A-re, vagy akár 30A-re (ha bírja az akku), úgy is már
elég jól kellene mennie, sokkal jobban, mint gyárilag, és még mindig csak
egy motorról beszélünk. Nálam ugye 20A + 30A: odébb lehet vele állni.Szerk: és azért nem 30+30, mert az első kereket hajtó akku picike...
De amúgy ma lőttem megint egy érdekességet az apróról (este feltöltöm). -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7345 üzenetére
Az a helyzet, hogy a forgás feszültséget indukál, de olyan szinten, hogy ha
összekötöd két motor fázisvezetékeit, akkor, az egyik forgatásával elkezd a
másik is "szinkronban" forogni. Szerintem emiatt tűnhet úgy, hogy nemigen
akar forogni: amikor szétszedted, biztos megpörgetted csak a csapágyat.
Ha azzal gebasz lenne azt éreznéd: szerintem az indukált fesz fogja vissza.Szerk: amúgy nem igazán vált be az egy vezérlő, két párhuzamos motor.
Már csak azért sem, mert nem egyformák voltak, így kisetek a szinkronból,
és olyankor életveszélyesen elkezdett bakkecskézni a gép. De egyszer ezt
is ki kellett próbálni. Legalább el tudom mondani, hogy hogyan ne csináljuk!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón - garancia 2026.08-ig
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Intel Core I5 14600K Processzor!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest