Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Íme, a One UI 8
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Aktív témák
-
04ahgy
nagyúr
Akkor köszönöm, de igazán megjelölhetnél valami általad kedvelt csoki vagy sörfajtát.
Én is hatkor indulok munkahelyről, mobil vagyok, mert bringával vagyok.
14. ker, városliget, Andrássy, Deák, Nyugati az útvonal, de szívesen átgurulok Budára is vagy a Jászai tér felé.
Adatlapodon levő telszámon kereshetlek?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #44352 üzenetére
Ha a másik felfogatás a post,ount, akkor IS felfogatásról beszélünk, valóban. A Jorus által mutatott fotón levő alátétre van szükség, mert az a régebbi verziójú tárcsafelfogatás még nem finomhangolhatóan utánállítható. Itt most mechanikus utánállításról beszélek.
Jorus: a 0,2-es és a 0,5-ös játszik. Mivel most nekem az alátét nagyon értékes, ezért hozakodj elő, mit kérsz érte.
No és hol tudunk mondjuk este 6 után összefutni. Priviben is jöhet...
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Hello.
Régebbi RockShox J2 villán van egy Deore hidraulikus tárcsafék. A villafelfogatás még a kerék síkjára merőleges (a régebbi fajta, nem a mostani keréksíkkal párhuzamos tengelyű hengeres). Még a fék maga is a régebbi eresztések egyike, 2002-2003 körüli. A fékagyban a tárcsa futásánál fellépő légrés a villára csavarozásnál fix, de a tárcsa hozzáér így. Ide kellene nekem távtartó alátét, pár tized mm vastagságban. Hol tudok olyat szerezni, még a CM kezdete előtt?
4 bringás boltban voltam (kettő vidéken, kettő Pesten), de vagy azt sem tudták miről beszélek, vagy csak szimplán nem volt ilyenjük.HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #40300 üzenetére
Nincs kérdés, köszönöm, leültem.
Kimaradt ugye az előbb a masszív, nagy, vasvázas, nehéz DH gépek. Ismerős, nem kell bemutatni.
Külön kategória a korábban említett touring. A parasztos, csomagtartós, egyeneshátas modernebb változata.Trial az ugye a nyereg nélküli? Vagy csak a kisnyerges?
Dirt az micsoda?
Visszatérve az XC-re: korábban egy 21" vázas viszonylag nehéz Giant Iguana Discem volt (2003-as évjárat), azt cseréltem a korábban linkelt mostani modellre. [link] A nyereg elég keményke, de 100-130km aszfalton ezzel sem nagyon kottyan.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Nagyon gáz, ha megkérdezem, hogy az XC, outi, meg ezek mit jelentenek?
A DH-t asszem tudom.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Ki akar jönni egy Albertirsa ---> valamerre ---> Albertirsa környéke a 100-as vasútvonalon útvonalra vasárnap? Kb. 130-150km.
Dél fele indulnánk, és ahogy sikerül.HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #40072 üzenetére
Cratoni-t néztem, arról sem hallottam rosszat.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Tudnátok javasolni valami könnyű, jól szellőző sisakot?
Meg Shimano SPD M505 pedálhoz kellene stopli. A cipőhöz ugyebár nem adnak, nekem meg nincs.
Hol keresgéljek, merre lehet ilyet beszerezni?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
A Nyugatiból Ceglédre tartó, 2528 sz. zónázó vonaton most üldözött ki egy dohányos csapat a bringaszállító részből.
Kulturált kérésemre, hogy a cigarettát oltsa el, szitkozódás, anyázás és egyéb trágár szavak hagyták el az illető torkát. Miszerint hol dohányozzon, csak persze kevéssé kulturált tálalásban.
A kalauz felszállásom előtt ment el, nem igen zavarta a jelenség. Én meg nem fogom a füstöt szívni, kivonultam, bicajom lezártam.
Ti ilyenkor mit szoktatok ez ellen az utolsó alja söpredék ellen tenni? Hogy védekeztek, vagy hogy véditek ki a füstöt? Vagy egyáltalán ebben a helyzetben mit tesztek?
A vasúttársaság általános üzleti feltételei szerint a kerékpár őrzéséről magamnak kell gondoskodnom, a vonat teljesen nemdohányzó vonat volt, és a kerékpáromnk a bérlet 10 000Ft-ba került. Az egészségem pedig ugyebár mindennél többet ér.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
Dirtyz #38959 üzenetére
Én szívesen mennék. Ma jön meg az új lámpám, erre esett a választásom: LED Lenser P14. Azt hiszem azzal gond nélkül lehet sötétben menni...
Csak lehet, hogy szerveznek programot addigra...
Mármint olyat, ami megakadályozza, hogy menjek.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
rétisün #38868 üzenetére
Nos, ezek után aki terepbringával megy országútra (70-90km, 16-21h tűző napon), az büszke lehet magára? Vagy az csak szimplán hülye?
venember83: nem cserélem le a fiziket, mert baromi jól mutat, és a másik sem kényelmesebb.
De elmélkedem még a dolgon, nem bocsátkozom elhamarkodott következtetésekbe.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #38838 üzenetére
Látszik, hogy eddig nem nagyon foglalkoztam tárcsafékkel karbantartás szinten.
A rezonanciára pedig: mivel nem aszimmetrikus, kipróbálom azt, hogy a két fékpofát felcserélem.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
SAINT fékben már kicsit kevés az olaj, kopottabbak a pofák. A betétek cseréje után hogy lehet pótolni a hiányzó mennyiséget? Mire figyeljek?
Jelenleg azt vettem észre (szerencsétlen fék önkalibrálója működne, de már nagy a játék. Hol az egyik, hol a másik oldalra vándorolnak a pofák. Fékez az egyik oldal. Ha a vázon a tárcsához finombeállítom, kezdi elölről pár km után.
A mostani bringán az Avid Elixir 5 meg egész jó. Fémbetétesek a pofák, azonban a hátsó tárcsa nagyon berezonál, ha nem húzom a féket blokkolásig. Ezzel mit (és hogyan) lehet kezdeni?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
ludsimon #38826 üzenetére
Tegnap 16:35-től egy kisebb kör figyelt be. Albertirsa - Cegléd (találkozó volt valakivel, 10p beszélgetés, folyadékpótlás.) Cegléd - Tápiószele (folyadékpótlás, másik ismerős csajszival kb. egy óra duma.
) Tápiószele - Tápiószentmárton - Albertirsa (útközben kétszer álltunk meg, hátsó féket kellett kalibrálni, valahogy még nem az igazi. A gép új, még szokniuk kell egymást az alkatrészeknek). Ez kb 70 km, este 9-re értünk haza. Jó meleg volt, az tuti, árnyék kvázi sehol.
A második képen, ha kinagyítjátok, látszik a gumi rendesebben is. 1,75" csak, 4 bar, dzsuvával töltött defektjavítós belső és defektvédő szalag is került bele.
Habár a hátsót szét kell szednem, mintha egy icipicit hosszabbra vágtam volna a defektgátló szalagot, és pici (egészen pici) ütése lenne, nagyon nagy sebességnél, nagyon sima úton.
A nyereg akármilyen csinosan is néz ki, nem valami kényelmes hosszú távra.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Tudtok javasolni valami külsőt, ami csak közepesen bordázott oldalt, de azért avarban sem csúszik el, és a futófelülete aszfalton pedig homogén? Ilyen igazi vegyes gumi félét... Az csak jó, ha 1,8" körüliben is akad.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #38715 üzenetére
Lesz ez használva mindenre. A nyeregcsövet már a min. jelzésig kihúztam (nem aggódom, 50kg vagyok
), a nyerget ütközésig hátra rögzítettem a sínen. Hosszú távra így a kényelmes, és ezzel (amikor egész napos túra van) napi 60-80km dombos és 100-140km sík terepen befigyel.Talán még így is érzem azt az egy-két centi hiányzik, amivel a régi gépen magasabban volt az ülés.
A gumikat ahogy tudom, cserélem. A Kendával nincs rossz tapasztalatom amúgy sem, de ez a testsúlyomhoz túl széles, nagy légellenállású. Főleg ha a vegyes felhasználási területet is nézzük.
1,75" széles, homogén futófelületű, recés szélű lesz helyette, ezt meg elajándékozom... Belülre defektjavítós belső és defektvédő szalag kerül.
A régi gépezet egy szintén Giant Iguana DIsc volt, LX váltóval (a hátsó fordított működésű), Mavic X223 felnivel, Deore első és SAINT hátsó fékkel, Rock Shox J2 teleszkóppal. Continental gumik voltak rajta, de így is kaptam defektet bőven.
A váltás azonban minőségi, érezhető a régihez képest. Talán mert csak új. Jól szalad a gép...
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #38557 üzenetére
Mi a felnikkel a kifogásolni való? A mostani bringámon is Mavic felnik vannak, X223. Habár ahogy elnéztem, ezek az XM117-esek mintha vékonyabbak lennének.
Engem biztos elbír a tárcsa, csak 50kg vagyok.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Én is szívesen bevállalnám, lehet be is fogom. Igazából engem azért egy-két dolog foglalkoztat.
Műanyag a váltókar, nem fém. SLX...
Az első váltó is lehetett volna XT.A mostani Giantomon (Iguana Disc), hátul fordított működésű LX van, tudom, jobb az XT, de nehéz lesz visszaszoknom.
Nem gyengék azok az Avid fékek? A mostani gépemen SAINT van, tudom már kifutott, de elég jókat hallottam róla.
És végül: kb. milyen áron mondható jelen gépezetre, hogy jó áron kínálják?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
Vasinger! #38544 üzenetére
Szia.
Nekem önjavítós belsőm van eleve, csak ajánlani tudom. A defektvédő szalag meg egy ismerősömnek van, és ő is jókat mond róla.
Igazából szerintem semmi akadálya, hogy kombináld a kettőt.
Többiek: erről a bringáról mi a véleményetek?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Nos, ismét beköszön a Giant Iguana. Tegnap egy erősebb, állva tekerős sprint után észrevettem, hogy elkezdett furán viselkedni a bal pedál. A jobbot terheltem, és az is elkezdte. Ekkor néztem meg, és láttam, hogy nincs rendesen betekerve, ráadásul magában a hajtókar menetében sem jól áll, nem megfelelően volt belekapatva. Emiatt ugyebár nem tudták tövig tekerni sem.
Szereztem imbuszkulcsot, kitekertem. Hát, a hajtókarok (Suntour) furatában a menet elég szépen sérült, főleg a bal oldali pedálnál, az lötyögött hamarabb, és jobban. A jobb oldal az alig kapott. A pedálok menetei nagyon jó minőségűek lehetnek, egy karcolás nem sok, annyi nem volt rajtuk.
A pedálokat a váz felőli oldalról, a menet jó része felől behajtottam, hogy a sérült részt kijavítsák, majd rendesen, szépen belekapatva a rendeltetési oldalukról rögzítettem őket. Természetesen tövig.
Most stabilan állnak, ahogy a nagy könyvben meg van írva.
Tanulmányoztam a Deore és a Saint tárcsafékeket is. A féktárcsákban nagyon pici, kb 0,5mm-es síktól való eltérés van, és a megfigyeléseim alapján ezt a pofák közti nagyobb hézagnak jócskán ki kell kompenzálnia. Mégis zeng, ha megforgatom a kereket, valamint bizonyos szögelfordulásnál ebből kifolyólag fékez is. Úgy vettem észre, hogy van a fék állórészének a nagy hornya, és azon belül van a munkatagokon a fékpofalemez. Szét kellene szerelnem, és valahogy beállítani. Jól gondolom-e?
Jah, olyan zár, ami nem nyitható, nem vágható, az nekem is jöhet, tippként. Vagy tegyem a btingát egy 2m*1m*1,5m téglatestbe, és öntsem ki ólommal?
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #24392 üzenetére
Öööö, nem úgy megy az. Be kéne állítani, és ezek a cuccok olyan szintűek, hogy ilyet még nem is láttam. Lövésem sincs. A hardware tuninghoz jobban értek.
LX váltó, hát, megszokni könnyű volt, de lestem minden oldalról, viszont valahogy nem igazodok ki rajta, mint ahogy a régi, "mezei" váltón. Mármint az ügyben, hogy kellene beállítani.
Átvételkor a srác kivette a kocsiból, összerakta a gépet, ugyebár a kerekek gyorscsatlakozósak. Kormányt, kerékagyakat megnéztem, nem kotyog-e, a váltót előre mondta, hogy be kell állítani. Aztán mentem egy kört vele, fékeztem, váltottam. Ezek után a kereket megpörgettem, minden klappolt, semmi rendellenesség, néztem ugyebár nem fékez-e, stb.
egy vonatút, hazamentem, és az állomáson a féktárcsa már pengett. Ezt nem tudom, hogy, de elhihetitek. Azóta akármit próbálok vele, mindig kicsit hozzáér a pofához. Bowdenes tárcsaféket már állítottam be, ezen szintén lövésem nincs, mit és hogy kéne, gondolom, ennek is az a baja, hogy be kellene állítani.
A teleszkóppal nincs gond, a korábbi bringámét így is messze überli.
A nyereg kissé fapados, azt még lecserélem alkalomadtán, meg kap egy B+ rugós nyeregcsövet a kétkerekű. Azt megszoktam, kényelmes.
Első váltó ugyebár Acera, teljesen jó, az pöpecre be is van állítva, könnyem mozog, elégedett vagyok vele. A hátsó váltó az LX, az fenomenális. A hajtókar valami könnyű, kétágú Suntour, semmi extra. A pedál egyik oldala sima, a másik klipszes. A kormányszerkezet az nagyon masszív, és eszméletlen könnyen jár. meg is kell szokni az elengedett kézzel közlekedést, mert a régit kicsit egyenesben tartotta a súrlódás is, a giroszkópos hatáson kívül.
A felnik valóban Mavic X223-asok, nagyon jó szerkezetűek. A hátsó tartalmaz némi aszimmetriát, de azt lazán kicentírozom saját magam egy satuval meg krétával, ilyet nem egyszer csináltam. Valami nagyon recés terepgumi van rajtuk, ami eszméletlenül zümmög sima aszfalton, azt haladéktalanul cserélni fogom, mert elemészti az energiám. Igaz, hogy Schwalbe gumik, de nem vagyok elájulva tőlük. A régi eszközön mezei Kenda külsők voltak, és négy évig húzták. Terep, aszfalt, sok satufék, minden finomság volt ott. A belsők ezek a spéci tűszelepesek. Na ettől mászok falra. Azt haladéktalanul, ha a külsőim meglesznek (mindenképp valami homogén futófelületű), ki is cserélem, sima autószelepesre. Van ilyen dzsuvával töltöttem. Meg defektgátló szalagot is szeretnék bele, minden eshetőségre felkészülve.
Kell még lámpa, sárvédő, letámasztó.
Ja, a váz: eszméletlen szép, és könnyű. Egy-két kisebb festéklepattanás van rajta, se lazán belefér.
Amúgy nem egyedül mentem átvenni, ismerősömmel, hogy nehogy átverjenek, mivel naiv vagyok, de az eladó szerintem nem tiszta. A6-os Audi, járó motor végig. Stb.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #24193 üzenetére
Enyém a Giant!
:
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #24179 üzenetére
Nos, köszönöm a nagyon részletes választ. A favorit és a Felt jól néz ki, a favoritra hajazok.
Előző bringám most lopták el, és ha már újítok kényszerűségből, kissé komolyabbat gondoltam.
Magamról: 52kg 176cm. Ha kell, társaim lehagyva megyek fel a Börzsönyben a csúcsra, turistaúton. Ha kell, Alföldön 150km/nap túra, nyári napsütésben, kánikulában. Balaton-kör: 14-16h, csak a kijelölt bringaúton haladva, Tihanyra (felső, alsó út), Szigligetre való betéréssel. Sár, földút, homok, aszfalt, avar, ami jön, azon megyünk. Van, hogy végig az adott túrán aszfalt, van, hogy majdnem mindig erdő. Mikor hogy. Hétköznap meg ezzel járok az állomásra.
Régi bringámról: alaposan karbantartott V fékes, duplafelnis, nehézvázas Hauser, Shimano Tourney váltó volt rajta. Felújítva monoblokk, Shimano fém hajtókarok kerültek bele. Valamilyen Kenda külső volt rajta, ami igen jól állt a kopásnak ellen, 4 évig nyűttem ugyanazt! Igen szerencsés tervezésű volt, ugyanis folytonos volt a gördülőfelület, de kissé oldalra meg nagyon recés. Így terepen is jól teljesített, hóban is, sárban és felfele az avarban, de országúton sem fáradtam el. Lejtőn lefele viszont kegyetlenül harapta a levegőt.
Röviden leírtam, ennek kell megfelelnie az újonnan kiszemelt készüléknek. Habár azt hiszem, hogy ha a Hauserrel nem volt gondom egyik téren sem, akkor ezekkel sem lesz.
HGyu
-
04ahgy
nagyúr
Ez a bicó megéri-e az árát?
HGyu
Aktív témák
Hirdetés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Túra és kirándulás topic
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Filmvilág
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Strix X570-F Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 3600 / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD + 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest