Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz dabadab #1778 üzenetére

    Nyilván kevesebben halnak meg segítő elektronikákkal felvértezett autókban, mint nélkülük. (bár erről nem vagyok meggyőződve) Szerintem sokkal többet segített az utastér és a gyűrődő zónák megfelelő kialakítása.
    Az elektronik nem rossz, mert segít. CSak az a baj, hogy az önjelölt Schumacherek még többet vállalnak be vele mint nélküle. Viszont képesek ugyanúgy bepánikolni, mint a bárki más. Ezen az elektronika sem segít, nem kormányozza vissza az autót a saját sávjába. Ebből adódik, hogy ezek a balesetek súlyosabb véget érnek. Biztosan van olyan eset is ahol pont az elektronika ment meg valakit...

    Fogalmazásból sosem voltam, jó, szóval lehet, hogy ezért kell sok hsz-en keresztül magyarázni mit és hogyan gondoltam. :B

  • jerry311

    nagyúr

    válasz dabadab #1773 üzenetére

    Az a baj, hogy ezeknek a biztonsági kütyüknek van egy olyan mellékhatása is, hogy a vezetők azt hiszik többet megengedhetnek maguknak, mert majd segít az elektronika. Csak nem mindig van így. Egyáltalán nem vagyok meggyőzve róla, hogy egy önjelölt Schumacher képes lenne elvezetni az elektronikamentes változatát az autójának. Arról sem, hogy 4-500 LE autókat vezessenek sima B-s jogsival, közúton. Nem sajnálom túlük, mert aki ilyen autót képes megvenni, az képes lenne a vele járó jogosítványt is megfizetni, csak legalább úgy Schumacherkedne, hogy van mögötte tudá is és nem az elektronika uralja az autót, amíg tudja, hanem a sofőr, aki nemcsak előre programozott esetek és reakciók közül választhat.

  • jerry311

    nagyúr

    válasz dabadab #1771 üzenetére

    Szüleim pl úgy védtek, hogy ésszerű szabályokat hoztak az autós viselkedéssel kapcsolatban. Pl. nem áll a gyerek a két ülés közt, hogy kinézzen előre. És hasonlók. Nyilván értelmes ember nem gondol arra, hogy majd baleset közben elkapja a szülő a gyereket, hogy ne repülön ki a szélvédőn, miküzben épp maga is azt teszi.

    Frontális ütközésről beszélünk. Lehet én gondolom rosszul, de ilyenkor vagy nem fékeznek, mert hirtelen kerülnek egymással szembe a járművek, vagy csak az egyik fél fékez, a másik meg szinte az utolsó pillanatig gyorsít, hogy befejezze az előzést. Ha a járművek egymással szemben közlekednek, akkor a sebességeket össze kell adni. (Gyak. az egyiket állónak vehetjük és a sebességét a máskihoz hozzáadjuk. Fizika) Országút: 2 autó szabályosan közlekedve, kicsit fékezve kb 150 km/h. De ha nem fékez akko már 180. Ha mind a kettő jó magyar szokás szerint is 100-130 közt autózott országúton akkor már 200 km/h felett vagyunk...

    ''vasárnapi vezető'' így idézőjelben, arra akartam utalni, hogy gyakorlatlan vagy nem magabiztos az úton, esetlegesen városon kívül. A régi vizsgaszabályokon átment a sok kalapos skodás is valóban, szerintem velük inkább az a baj, hogy más vezetési stílushoz forgalomhoz szoktak az elmőlt 20-30 évben és nem sikerült megszokniuk az utóbbi 6-7 év vezetési morál változását.

Új hozzászólás Aktív témák