Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fulár

    senior tag

    válasz -secret- #14854 üzenetére

    Köszönöm!Olyan helyen lakom ahol muszáj lesz a forgalomba menni,hogy elérjek a nyugodtabb helyekig.Az már biztos,hogy egyedül fogok menni.Én most vagyok pihenős.Vagy egy hetet kellene várni,hogy valaki be tudjon ülni mellém.Nehéz összekoordinálni.Illetve valamikor és valahogy úgyis el kell kezdeni. :) Nem tudom miért jött rám ennyire a para.Amíg vártam a jogsira addig nem volt semmi.

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz -secret- #14833 üzenetére

    :R Ezt jó tudni, köszönöm az infót. Ebben az esetben valószínűleg akkor a C lenne a cél (aztán C+E). Kérdés, hogy akkor a C-t hol lenne érdemes elkezdni (és befejezni)?

  • Fulár

    senior tag

    válasz -secret- #14788 üzenetére

    Köszönöm Szépen!A forgalomtól nem félek.Amin csiszolni kell:
    Néha nem túl jó ívben kanyarodok egy-egy kereszteződésben.Az ív többnyire túl kicsi.
    A sávtartásom főútvonalon néha nem az igaz.De ez ritka.Vagy a felezőhöz megyek túl közel vagy az útpadkához.
    Ha úgy kell elindulni,hogy egy lejtőn az autó visszagurulhat akkor még(de ez is ritka)néha lefulladok.
    Párhuzamos parkolások hátra nem mindig jönnek össze.De nem is parkoltunk még sokat.
    A legfőbb gondom a körforgalomba való becsatlakozás.Nem használom ki a kínálkozó alkalmakat.Ugyanez igaz az elágazásoknál is.Már kiférnék de én inkább megvárok még egyet és biztosra megyek.Értem,hogy ezzel feltartom a forgalmat.De nem hiszem azt,hogy ez vagy ezek olyan drasztikus hibák amiket a gyakorlással ne lehetne lassan de biztosan csiszolgatni.Az persze előfordul,hogy hogy kacifántosabb szituációban mint például egy ravaszabb kereszteződés nagy forgalomban nem úgy megy mint kellene mert az autó kezelése még nem megy"kézség"szintem ezért az elveszi a figyelmemet a forgalmi szituációktól.
    De tanulók talán tipikusnak nevezhető hibáit nem nagyon követem el:Rossz sebességi fokozat kapcsolása.Vátóra nézés mert nem tudom hányasban vagyok.Irányjelzés kihagyása vagy rossz irányba jelzés.Vagy későn jelzés.Irányjelző kint hagyása.Gyalogátkelő nem figyelése.Tükrök,holt terek nem figyelése.Az öreg azt is belém verte,hogy pakolgassam a sebességeket.Nem Tötymörgünk hármasban.Sebességkorlátozásokra figyelek.Ahol lehet menni 90-el ot megyek masszívan 80-90 között.Stb Stb.Ha"forgóban" vezetünk cseppet sem zavar ha valaki ül hátul.Akkor nem vagyok sem jobb sem rosszabb.
    Szóval szerintem a parkolást és a forgalomban vezetést egyszerűen csak csinálni és gyakorolni kell.Az autó kezelés is biztosan idővel javulni fog.Hiszen az első órában úgy ültem be,hogy előtte még sohasem vezettem egy percet sem.Még utas is relative ritkán voltam.Mindig kerékpárral közlekedtem.Szép időben letekertem rendszeresen 30-40 kilométereket.
    De ez mind hiába ha a fenti megmozdulások bármelyikénél,főleg a körforgalmaknál és elágazásoknál már ugat vagy ordít.
    Kurva sokszor előfordul,hogy belenyúl a kormányba úgy,hogy az nem lenne indokolt!Vagy érzem,hogy eltünik a rohadt gázpedál a lábam alól mert az a hülye barom nyomja mint az ökör és mormog a bajsza alatt."90-nel lehet menni baz'meg!Akkó' mész 80-nal???Ha te nem nyomod akkor majd én nyomom"!
    Ha elkapja az örjöngés ordít mint az ökör:"Engedj el mindent Baz'meg a kiba**ott kurva életbe!Így a balfa**ok mennek!Az én tanulóim így nem mehetnek"!
    És még sorolhatnám.Kész horror az egész.

  • Fulár

    senior tag

    válasz -secret- #14785 üzenetére

    Állítólag abban nem rossz az öreg,hogy felmérje az adott emberek képességeit és a megfelelő mennyiségű plusz órát vetesse az adott emberrel.De semmivel sem többet a szükségesnél.Nagyon sokan mentek el nála a kötelező óraszámmal is vizsgázni de nem azért mert ők erőltették hanem azért mert a Tata meglátása szerint nekik elég volt annyi is.De nekem van önkritikám és 15 óra után nem várok magamtól csodát de azt tudom,hogy az átlagnál kicsit lassabban tanulok.Szerencsére alkalmatlan sem vagyok a dologra de több időre van szükségem.Fejlődök de lassan.Nem vagyunk egyformák.Nem mindenki jó ugyanabban a dologban.Nem tudom ez mennyire számít de közel a 40-hez már lassabban tanul az ember,legalábbis én lassabban. :) Az bennem is körvonalazódott,hogy veszek plusz órákat ha kell mert nem az az elsőrendű célom,hogy mihamarabb kezemben legyen a jogsi hanem az,hogy úgy engedjenek ki a forgalomba,hogy ott biztosan ne veszélyeztessek senkit sem!Aztán majd ha meglesz a saját autómban kis forgalmú utakon vagy itt a faluban és vonzáskörzetében gyakorolhatok épp eleget.Szóval ez az egy dolog amiben az öreg nem patkány.Nem akarja húzni az ember idejét és a pénzét.
    De sajnos ez mit sem számít ha a mentalitása miatt idegroncsá válok vagy végén mégis beküldök neki egyet.
    Talán nem kéne ezt ennyire túlpörögnöm és csak le kellene váltanom a francba.És biztosan egy barom vagyok de valamiért nekem annyira kellemetlen ez az egész helyzet.

  • Fulár

    senior tag

    válasz -secret- #14783 üzenetére

    Köszönöm! :( Közben érdeklődtem itt-ott.Mint kiderült vannak olyan távolabbi ismerőseim akiket ez a figura oktatott.Egy hölgy minden második vezetési óra után sirdogálva ballagott haza.Egy nagyjából 40 év körüli úr pedig minden nap gyomorgörcsel és a vége felé már epét hányt.Nála az utolsó elötti vezetési órán elszakadt a cérna,kikapta az öreget az autóból és egy hajszálon sem múlt,hogy nem ütötte meg.Az öreg ezt úgy hálálta meg,hogy a vizsgán teljesen indokolatlanul beletaposott a fékbe egy mondvacsinált indokkal de nem jött neki össze mert a vizsgabiztos rendes volt és vagy csak jó napja volt és folytatódott a vizsga ami sikeresen is zárult.Volt,hogy"forgóban"vezettünk.Én ültem be hátra és a fiatal lánnyal aki épp vezetett ugyanolyan dührohamot kapott mit amit velem is eljátszott.Mindezt azért mert egy meglehetősen nehezen belátható és bónuszban egy jó nagy lejtő tetején lévő kereszteződésben kétszer egymás után lefulladt.Ezeket csak azért írom le mert így tiszán érthető,hogy amit velem csinál az sajnálatos módon nem egyedi eset és egyátalán nem légbölkapottak ezek a történetek.
    Viszont az érem másik oldala az,hogy az öregnél vizsgázik a legtöbb tanuló sikeresen az adott iskola berkein belül.Tehát beléd veri amit kell és levizsgáztat még ha a módszerei erősen megkérdőjelezhetőek is.Már csak az a kérdés,hogy szükségem e van nekem erre ilyen áron.Nem vagyok az a túl érzékeny típus de nem nagyon tudom benyelni a dolgot.Egyre feszültebb vagyok és már mindennapjaimra is rámegy a folyamatos idegeskedés.Már hányingerem van a gondoltattól is,hogy mennem kell vele vezetni.És még túl messze van a vége.A 30 óra sem lesz elég mert az átlagosnál sajnos kicsit lassabban haladok.(15.-ik óránál vagyok)A figura 40 óra körül szeretne vizsgára küldeni.Szóval még piszok sok alkalmat kellene eltöltenem vele.És már kettöt-hármat sem fogok kibírni anélkül,hogy a legközelebbi idegrohamakor ne csináljak valami butaságot.110 kiló vagyok és már évek óta súlyzózgatok és egy darabig boxoltam is.De nem akarok megütni senkit sem ebben a büdös életben főleg nem 60-65 év körüli fószert nem!De már teljesen tönkre vagyok idegileg és el vagyok keseredve.Nem tudom mitévő legyek.Mi lenne a jó megoldás.Hiába beszéltem meg vele,hogy ezt nem kellene.Nem bírta ki túl sokáig.

  • Cicero

    őstag

    válasz -secret- #14719 üzenetére

    Csak kíváncsi vagyok, mit kezdesz a C kattal? Kamionos leszel? Külföld, belföld?

  • kory24

    őstag

    válasz -secret- #14717 üzenetére

    Persze, az az én hibám volt.

    A 3. vagy 4. sikertelen vizsga után úgy voltam hagyom a francba, el ment kedvem, nem nekem való vezetés...

    De munkahely úgy hozta muszáj a jogsi, ezért folytattam.

    Egyébként pedig most lesz már 2 éves jogsim és eddig semmi baleset helyzet nem volt, nem félek vezetni, nem mondom profi módon vezetek, de átlagosan, szabályokat be tartva, biztonságosan :)
    Hosszabb utakra is simán elmegyek.

    Ezzel annyit akarok mondani, hogy sztem nálam is mint sokaknál az ún. vizsgastressz volt a sok sikertelen vizsga okozója. :s

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés